fbpx

Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler

3 Mayıs 2020
Sinan Oypan

Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli konulara dikkat etmeniz, salgın sürecinde stok yönetiminizi de daha rahat yapmanıza olanak tanıyacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?

Kritik ve önceliği olan ürünlerinizi belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gereken, e-ticaret sitenizde sattığınız, çok talep gören veya salgın sürecinde tüketicilerin en çok alma eğilimi olan ürünleri belirlemek olacaktır. Bu ürünleri belirleyerek, bu ürünlerin temini için çalışmalara başlayabilirsiniz.

Öncelikli ürün gruplarında ek stoklar tutarak, lojistik problemlerle daha az karşılaşabilir ve ürünlere gelen talebi de daha hızlı bir şekilde karşılayarak, müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Stok alt limitlerinizi yükseltin

Stok alt limiti, bir ürün için yeniden sipariş verilmesini hatırlatmak için koyulan limitlerdir. Stoktaki ürün adedi, bu limite geldiğinde, stoksuz kalmamak için bu ürünlerin yeniden tedariğini sağlamak için kullanılan bir yöntemdir.

Çok satan ve talep gören ürünlerde stok alt limitlerinizi de bu süreçte yüksek tutabilirsiniz. Tedarikçilerin üretime yetişememeleri ve birçok firmanın da benzer ürünleri temin etmek istediğini de göz önünde bulundurmanız önemli. Bunun yanı sıra lojistik gecikmeler de hesaba katmanız gerekir.

Satış adetlerinin tahminlerini yapın

Çok satan ürünler için tahmini satış adetlerini de ön görmeye çalışmanız, ürün tedarik sürecinde işinizi kolaylaştıracaktır. Bu dönemde hangi ürünlerin daha fazla ilgi çektiğini takip edebilir, son bir hafta içerisinde çok satan ürünlerin listesini çıkartarak, tahminlerinizi oluşturabilirsiniz. Bu sayede, bu ürünler için sipariş geçereken stok adedinizi yüksek tutarak, elinizin altında daha fazla ürün bulundurarak, gelen talebi karşılayabilirsiniz.

Lojistik gecikme ve problemleri de hesaba katın

Tüm sektörler gibi lojistik sektörü de bu salgından ciddi şekilde etkilenmiş durumda. Tüketicilerin internet üzerinden sipariş verme oranının artması, kargo firmalarının da işini zorlaştırmaya başladı. Bunun yanı sıra yine bir anda gelen talep artışı nedeniyle tedarikçi firmalar da siparişleri yetiştirememeye başladı.

Ürün tedarik ve lojistik problemleri nedeniyle hem ürün tedarik ederken hem de ürünlerinizi müşterilerinize gönderirken bir takım sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Bu problem ve gecikmeleri de hesaba katarak gereken önlemleri almaya özen göstermeniz gerekmektedir.

Birden fazla tedarikçi ile çalışın

Yoğun talep gören ürünlerde, tek bir tedarikçi ile çalıştığınızda bir takım sorunlar yaşayabilirsiniz. Üretim kapasitesinin düşmesi ve talebin artması nedeniyle tedarikçi firmanız size yeterli stoğu sağlayamayabilir. Bu durumda da stoksuz kalmamak için alternatif seçeneklere yönelerek, farklı tedarikçilerle de çalışmaya başlayabilirsiniz. Bu sayede siteniz üzerinde ürünlerinizin stoğunun devamını sağlayarak ürün tedarik işlemlerinin daha etkili bir şekilde yapabilirsiniz.

Alternatfi ürünlere yönelik

Salgın sürecinde yaşanabilecek birçok farklı sorun bulunuyor. Lojistik ve tedarikçi sorunları bunlar arasında yer alıyor. Bu sebeple de alternatif ürünlere de yönelmeniz bu süreçte doğru bir adım olabilir. Tedariğinde sıkıntı yaşanan ürünlerin alternatif çözümlerini araştırarak, bu ürünleri de siteniz üzerinde satmaya başlayabilirsiniz.

Kimi zaman bu alternatif ürünler, asıl ürünler kadar popüler olabildiği için siteniz için yeni bir ürün grubu da yaratmış olabilirsiniz. Talep gören ürünler olduğunda da uzun vadede de bu ürünlerin satışını yapmanız, siteniz üzerindeki ürün çeşitliliğini de artırmanıza yardımcı olur.

Stok fazlası tutun

Birçok firma nakit akışı konusunda sıkıntı yaşıyor olsa da elde satacak ürün olmaması daha kötü bir durumdur. Satış yapamadığınızda mevcut nakit akışınızı da kaybetmiş olursunuz. Bu sebeple de talebi çok olan ve ilgi gören ürünlerde stok fazlası tutmaya da özen gösterebilirsiniz.

Stok fazlanız, uzun vadede satışlarınızı devam ettirerek, şirkete giren sıcak paranın da devamını sağlayacağı için de önemlidir. Tabii ki stok fazlası tutarken, yukarıda da bahsettiğimiz tahmini satış adetlerinin planlamasını yapmanız ve ona göre ürün tedariğinde bulunmanız da bir hayli önemli. Aksi takdir de çok fazla açılarak, bütçenizde karşılayamayacağınız açıklar verebilirsiniz ve bu açıkları kapatmanız bu dönemde zor olabilir.

Ürün tedarik ile ilgili sık sorulan sorular

Tedarikçilerle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Ürün tedarik işlemlerinde düşük sipariş adetlerinizi belirlemek, örnek ürün taleplerinde bulunmak, ürünlerin üretim süreçlerini araştırmak, ödeme koşullarını öğrenmek ve teslimat ücretlerini sorgulamak bu süreçte yapmanız gereken öncelikli çalışmalar arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Ürün tedarik zinciri nedir?

Tedarik zinciri, bir ürünün üretim aşamasından, ürünün son tüketicinin eline ulaşana kadar geçen süreci kapsar. Bu süreçte üretim aşaması, üreticiden dağıtıcıya, sonrasında perakendeciye ve oradan da tüketiciye ulaşırken geçtiği yollar ele alınır.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Doğru tedarikçi nasıl bulunur?

Stoksuz satış yapan firmaları araştırarak, dropshipping modeline yönelebilir ve bu sistemi sunan; güvenilir kaynakları araştırabilirsiniz. Bunun yanı sıra yerel toptancılarla görüşmeler yapmaya başlayabilirsiniz. Yaşadığınız yerde bulunan ve satmak istediğiniz ürünlerin üretimini yapan firmalarla görüşerek, lojistik işlemlerini de daha kolay çözebilirsiniz.

İlgili rehber:E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan