Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler

3 Mayıs 2020
Sinan Oypan

Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli konulara dikkat etmeniz, salgın sürecinde stok yönetiminizi de daha rahat yapmanıza olanak tanıyacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?

Kritik ve önceliği olan ürünlerinizi belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gereken, e-ticaret sitenizde sattığınız, çok talep gören veya salgın sürecinde tüketicilerin en çok alma eğilimi olan ürünleri belirlemek olacaktır. Bu ürünleri belirleyerek, bu ürünlerin temini için çalışmalara başlayabilirsiniz.

Öncelikli ürün gruplarında ek stoklar tutarak, lojistik problemlerle daha az karşılaşabilir ve ürünlere gelen talebi de daha hızlı bir şekilde karşılayarak, müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Stok alt limitlerinizi yükseltin

Stok alt limiti, bir ürün için yeniden sipariş verilmesini hatırlatmak için koyulan limitlerdir. Stoktaki ürün adedi, bu limite geldiğinde, stoksuz kalmamak için bu ürünlerin yeniden tedariğini sağlamak için kullanılan bir yöntemdir.

Çok satan ve talep gören ürünlerde stok alt limitlerinizi de bu süreçte yüksek tutabilirsiniz. Tedarikçilerin üretime yetişememeleri ve birçok firmanın da benzer ürünleri temin etmek istediğini de göz önünde bulundurmanız önemli. Bunun yanı sıra lojistik gecikmeler de hesaba katmanız gerekir.

Satış adetlerinin tahminlerini yapın

Çok satan ürünler için tahmini satış adetlerini de ön görmeye çalışmanız, ürün tedarik sürecinde işinizi kolaylaştıracaktır. Bu dönemde hangi ürünlerin daha fazla ilgi çektiğini takip edebilir, son bir hafta içerisinde çok satan ürünlerin listesini çıkartarak, tahminlerinizi oluşturabilirsiniz. Bu sayede, bu ürünler için sipariş geçereken stok adedinizi yüksek tutarak, elinizin altında daha fazla ürün bulundurarak, gelen talebi karşılayabilirsiniz.

Lojistik gecikme ve problemleri de hesaba katın

Tüm sektörler gibi lojistik sektörü de bu salgından ciddi şekilde etkilenmiş durumda. Tüketicilerin internet üzerinden sipariş verme oranının artması, kargo firmalarının da işini zorlaştırmaya başladı. Bunun yanı sıra yine bir anda gelen talep artışı nedeniyle tedarikçi firmalar da siparişleri yetiştirememeye başladı.

Ürün tedarik ve lojistik problemleri nedeniyle hem ürün tedarik ederken hem de ürünlerinizi müşterilerinize gönderirken bir takım sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Bu problem ve gecikmeleri de hesaba katarak gereken önlemleri almaya özen göstermeniz gerekmektedir.

Birden fazla tedarikçi ile çalışın

Yoğun talep gören ürünlerde, tek bir tedarikçi ile çalıştığınızda bir takım sorunlar yaşayabilirsiniz. Üretim kapasitesinin düşmesi ve talebin artması nedeniyle tedarikçi firmanız size yeterli stoğu sağlayamayabilir. Bu durumda da stoksuz kalmamak için alternatif seçeneklere yönelerek, farklı tedarikçilerle de çalışmaya başlayabilirsiniz. Bu sayede siteniz üzerinde ürünlerinizin stoğunun devamını sağlayarak ürün tedarik işlemlerinin daha etkili bir şekilde yapabilirsiniz.

Alternatfi ürünlere yönelik

Salgın sürecinde yaşanabilecek birçok farklı sorun bulunuyor. Lojistik ve tedarikçi sorunları bunlar arasında yer alıyor. Bu sebeple de alternatif ürünlere de yönelmeniz bu süreçte doğru bir adım olabilir. Tedariğinde sıkıntı yaşanan ürünlerin alternatif çözümlerini araştırarak, bu ürünleri de siteniz üzerinde satmaya başlayabilirsiniz.

Kimi zaman bu alternatif ürünler, asıl ürünler kadar popüler olabildiği için siteniz için yeni bir ürün grubu da yaratmış olabilirsiniz. Talep gören ürünler olduğunda da uzun vadede de bu ürünlerin satışını yapmanız, siteniz üzerindeki ürün çeşitliliğini de artırmanıza yardımcı olur.

Stok fazlası tutun

Birçok firma nakit akışı konusunda sıkıntı yaşıyor olsa da elde satacak ürün olmaması daha kötü bir durumdur. Satış yapamadığınızda mevcut nakit akışınızı da kaybetmiş olursunuz. Bu sebeple de talebi çok olan ve ilgi gören ürünlerde stok fazlası tutmaya da özen gösterebilirsiniz.

Stok fazlanız, uzun vadede satışlarınızı devam ettirerek, şirkete giren sıcak paranın da devamını sağlayacağı için de önemlidir. Tabii ki stok fazlası tutarken, yukarıda da bahsettiğimiz tahmini satış adetlerinin planlamasını yapmanız ve ona göre ürün tedariğinde bulunmanız da bir hayli önemli. Aksi takdir de çok fazla açılarak, bütçenizde karşılayamayacağınız açıklar verebilirsiniz ve bu açıkları kapatmanız bu dönemde zor olabilir.

Ürün tedarik ile ilgili sık sorulan sorular

Tedarikçilerle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Ürün tedarik işlemlerinde düşük sipariş adetlerinizi belirlemek, örnek ürün taleplerinde bulunmak, ürünlerin üretim süreçlerini araştırmak, ödeme koşullarını öğrenmek ve teslimat ücretlerini sorgulamak bu süreçte yapmanız gereken öncelikli çalışmalar arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Ürün tedarik zinciri nedir?

Tedarik zinciri, bir ürünün üretim aşamasından, ürünün son tüketicinin eline ulaşana kadar geçen süreci kapsar. Bu süreçte üretim aşaması, üreticiden dağıtıcıya, sonrasında perakendeciye ve oradan da tüketiciye ulaşırken geçtiği yollar ele alınır.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Doğru tedarikçi nasıl bulunur?

Stoksuz satış yapan firmaları araştırarak, dropshipping modeline yönelebilir ve bu sistemi sunan; güvenilir kaynakları araştırabilirsiniz. Bunun yanı sıra yerel toptancılarla görüşmeler yapmaya başlayabilirsiniz. Yaşadığınız yerde bulunan ve satmak istediğiniz ürünlerin üretimini yapan firmalarla görüşerek, lojistik işlemlerini de daha kolay çözebilirsiniz.

İlgili rehber:E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi