Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler

3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli konulara dikkat etmeniz, salgın sürecinde stok yönetiminizi de daha rahat yapmanıza olanak tanıyacaktır. İlgili rehber: E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?

Kritik ve önceliği olan ürünlerinizi belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gereken, e-ticaret sitenizde sattığınız, çok talep gören veya salgın sürecinde tüketicilerin en çok alma eğilimi olan ürünleri belirlemek olacaktır. Bu ürünleri belirleyerek, bu ürünlerin temini için çalışmalara başlayabilirsiniz. Öncelikli ürün gruplarında ek stoklar tutarak, lojistik problemlerle daha az karşılaşabilir ve ürünlere gelen talebi de daha hızlı bir şekilde karşılayarak, müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Stok alt limitlerinizi yükseltin

Stok alt limiti, bir ürün için yeniden sipariş verilmesini hatırlatmak için koyulan limitlerdir. Stoktaki ürün adedi, bu limite geldiğinde, stoksuz kalmamak için bu ürünlerin yeniden tedariğini sağlamak için kullanılan bir yöntemdir. Çok satan ve talep gören ürünlerde stok alt limitlerinizi de bu süreçte yüksek tutabilirsiniz. Tedarikçilerin üretime yetişememeleri ve birçok firmanın da benzer ürünleri temin etmek istediğini de göz önünde bulundurmanız önemli. Bunun yanı sıra lojistik gecikmeler de hesaba katmanız gerekir.

Satış adetlerinin tahminlerini yapın

Çok satan ürünler için tahmini satış adetlerini de ön görmeye çalışmanız, ürün tedarik sürecinde işinizi kolaylaştıracaktır. Bu dönemde hangi ürünlerin daha fazla ilgi çektiğini takip edebilir, son bir hafta içerisinde çok satan ürünlerin listesini çıkartarak, tahminlerinizi oluşturabilirsiniz. Bu sayede, bu ürünler için sipariş geçereken stok adedinizi yüksek tutarak, elinizin altında daha fazla ürün bulundurarak, gelen talebi karşılayabilirsiniz.

Lojistik gecikme ve problemleri de hesaba katın

Tüm sektörler gibi lojistik sektörü de bu salgından ciddi şekilde etkilenmiş durumda. Tüketicilerin internet üzerinden sipariş verme oranının artması, kargo firmalarının da işini zorlaştırmaya başladı. Bunun yanı sıra yine bir anda gelen talep artışı nedeniyle tedarikçi firmalar da siparişleri yetiştirememeye başladı. Ürün tedarik ve lojistik problemleri nedeniyle hem ürün tedarik ederken hem de ürünlerinizi müşterilerinize gönderirken bir takım sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Bu problem ve gecikmeleri de hesaba katarak gereken önlemleri almaya özen göstermeniz gerekmektedir.

Birden fazla tedarikçi ile çalışın

Yoğun talep gören ürünlerde, tek bir tedarikçi ile çalıştığınızda bir takım sorunlar yaşayabilirsiniz. Üretim kapasitesinin düşmesi ve talebin artması nedeniyle tedarikçi firmanız size yeterli stoğu sağlayamayabilir. Bu durumda da stoksuz kalmamak için alternatif seçeneklere yönelerek, farklı tedarikçilerle de çalışmaya başlayabilirsiniz. Bu sayede siteniz üzerinde ürünlerinizin stoğunun devamını sağlayarak ürün tedarik işlemlerinin daha etkili bir şekilde yapabilirsiniz.

Alternatfi ürünlere yönelik

Salgın sürecinde yaşanabilecek birçok farklı sorun bulunuyor. Lojistik ve tedarikçi sorunları bunlar arasında yer alıyor. Bu sebeple de alternatif ürünlere de yönelmeniz bu süreçte doğru bir adım olabilir. Tedariğinde sıkıntı yaşanan ürünlerin alternatif çözümlerini araştırarak, bu ürünleri de siteniz üzerinde satmaya başlayabilirsiniz. Kimi zaman bu alternatif ürünler, asıl ürünler kadar popüler olabildiği için siteniz için yeni bir ürün grubu da yaratmış olabilirsiniz. Talep gören ürünler olduğunda da uzun vadede de bu ürünlerin satışını yapmanız, siteniz üzerindeki ürün çeşitliliğini de artırmanıza yardımcı olur.

Stok fazlası tutun

Birçok firma nakit akışı konusunda sıkıntı yaşıyor olsa da elde satacak ürün olmaması daha kötü bir durumdur. Satış yapamadığınızda mevcut nakit akışınızı da kaybetmiş olursunuz. Bu sebeple de talebi çok olan ve ilgi gören ürünlerde stok fazlası tutmaya da özen gösterebilirsiniz. Stok fazlanız, uzun vadede satışlarınızı devam ettirerek, şirkete giren sıcak paranın da devamını sağlayacağı için de önemlidir. Tabii ki stok fazlası tutarken, yukarıda da bahsettiğimiz tahmini satış adetlerinin planlamasını yapmanız ve ona göre ürün tedariğinde bulunmanız da bir hayli önemli. Aksi takdir de çok fazla açılarak, bütçenizde karşılayamayacağınız açıklar verebilirsiniz ve bu açıkları kapatmanız bu dönemde zor olabilir.

Ürün tedarik ile ilgili sık sorulan sorular

Tedarikçilerle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Ürün tedarik işlemlerinde düşük sipariş adetlerinizi belirlemek, örnek ürün taleplerinde bulunmak, ürünlerin üretim süreçlerini araştırmak, ödeme koşullarını öğrenmek ve teslimat ücretlerini sorgulamak bu süreçte yapmanız gereken öncelikli çalışmalar arasında yer almaktadır. İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Ürün tedarik zinciri nedir?

Tedarik zinciri, bir ürünün üretim aşamasından, ürünün son tüketicinin eline ulaşana kadar geçen süreci kapsar. Bu süreçte üretim aşaması, üreticiden dağıtıcıya, sonrasında perakendeciye ve oradan da tüketiciye ulaşırken geçtiği yollar ele alınır. İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Doğru tedarikçi nasıl bulunur?

Stoksuz satış yapan firmaları araştırarak, dropshipping modeline yönelebilir ve bu sistemi sunan; güvenilir kaynakları araştırabilirsiniz. Bunun yanı sıra yerel toptancılarla görüşmeler yapmaya başlayabilirsiniz. Yaşadığınız yerde bulunan ve satmak istediğiniz ürünlerin üretimini yapan firmalarla görüşerek, lojistik işlemlerini de daha kolay çözebilirsiniz. İlgili rehber:E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-İhracat İçin 5 Önemli Reklam Stratejisi
E-İhracat İçin 5 Önemli Reklam Stratejisi
E-ticarette reklam ve tanıtım yapmak bir tercihten ziyade zorunluluktur. Rakibin çok, rekabetin ise yoğun olduğu bu ortamda pazarlama faaliyetlerine yeterli önemin verilmesi gerekir. Online alışverişte seçenek ve avantaj çok olduğu için...
25 Şubat 2022
Markethinkers
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Linkedln Pazarlama Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?
Linkedln Pazarlama Nasıl Yapılır, Neden Önemlidir?
Sosyal medyanın hayatımızda ne denli büyük bir yer kapladığından uzun uzun bahsetmeye gerek yok. Bu mecraların daha çok eğlence ve sosyalleşmeye dair ihtiyaçlara hitap ettiği düşünülse de işin aslı tam olarak böyle değil....
9 Nisan 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın