Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler

3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler

Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli konulara dikkat etmeniz, salgın sürecinde stok yönetiminizi de daha rahat yapmanıza olanak tanıyacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?

Kritik ve önceliği olan ürünlerinizi belirleyin

Öncelikli olarak yapmanız gereken, e-ticaret sitenizde sattığınız, çok talep gören veya salgın sürecinde tüketicilerin en çok alma eğilimi olan ürünleri belirlemek olacaktır. Bu ürünleri belirleyerek, bu ürünlerin temini için çalışmalara başlayabilirsiniz.

Öncelikli ürün gruplarında ek stoklar tutarak, lojistik problemlerle daha az karşılaşabilir ve ürünlere gelen talebi de daha hızlı bir şekilde karşılayarak, müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

Stok alt limitlerinizi yükseltin

Stok alt limiti, bir ürün için yeniden sipariş verilmesini hatırlatmak için koyulan limitlerdir. Stoktaki ürün adedi, bu limite geldiğinde, stoksuz kalmamak için bu ürünlerin yeniden tedariğini sağlamak için kullanılan bir yöntemdir.

Çok satan ve talep gören ürünlerde stok alt limitlerinizi de bu süreçte yüksek tutabilirsiniz. Tedarikçilerin üretime yetişememeleri ve birçok firmanın da benzer ürünleri temin etmek istediğini de göz önünde bulundurmanız önemli. Bunun yanı sıra lojistik gecikmeler de hesaba katmanız gerekir.

Satış adetlerinin tahminlerini yapın

Çok satan ürünler için tahmini satış adetlerini de ön görmeye çalışmanız, ürün tedarik sürecinde işinizi kolaylaştıracaktır. Bu dönemde hangi ürünlerin daha fazla ilgi çektiğini takip edebilir, son bir hafta içerisinde çok satan ürünlerin listesini çıkartarak, tahminlerinizi oluşturabilirsiniz. Bu sayede, bu ürünler için sipariş geçereken stok adedinizi yüksek tutarak, elinizin altında daha fazla ürün bulundurarak, gelen talebi karşılayabilirsiniz.

Lojistik gecikme ve problemleri de hesaba katın

Tüm sektörler gibi lojistik sektörü de bu salgından ciddi şekilde etkilenmiş durumda. Tüketicilerin internet üzerinden sipariş verme oranının artması, kargo firmalarının da işini zorlaştırmaya başladı. Bunun yanı sıra yine bir anda gelen talep artışı nedeniyle tedarikçi firmalar da siparişleri yetiştirememeye başladı.

Ürün tedarik ve lojistik problemleri nedeniyle hem ürün tedarik ederken hem de ürünlerinizi müşterilerinize gönderirken bir takım sıkıntılar yaşayabilirsiniz. Bu problem ve gecikmeleri de hesaba katarak gereken önlemleri almaya özen göstermeniz gerekmektedir.

Birden fazla tedarikçi ile çalışın

Yoğun talep gören ürünlerde, tek bir tedarikçi ile çalıştığınızda bir takım sorunlar yaşayabilirsiniz. Üretim kapasitesinin düşmesi ve talebin artması nedeniyle tedarikçi firmanız size yeterli stoğu sağlayamayabilir. Bu durumda da stoksuz kalmamak için alternatif seçeneklere yönelerek, farklı tedarikçilerle de çalışmaya başlayabilirsiniz. Bu sayede siteniz üzerinde ürünlerinizin stoğunun devamını sağlayarak ürün tedarik işlemlerinin daha etkili bir şekilde yapabilirsiniz.

Alternatfi ürünlere yönelik

Salgın sürecinde yaşanabilecek birçok farklı sorun bulunuyor. Lojistik ve tedarikçi sorunları bunlar arasında yer alıyor. Bu sebeple de alternatif ürünlere de yönelmeniz bu süreçte doğru bir adım olabilir. Tedariğinde sıkıntı yaşanan ürünlerin alternatif çözümlerini araştırarak, bu ürünleri de siteniz üzerinde satmaya başlayabilirsiniz.

Kimi zaman bu alternatif ürünler, asıl ürünler kadar popüler olabildiği için siteniz için yeni bir ürün grubu da yaratmış olabilirsiniz. Talep gören ürünler olduğunda da uzun vadede de bu ürünlerin satışını yapmanız, siteniz üzerindeki ürün çeşitliliğini de artırmanıza yardımcı olur.

Stok fazlası tutun

Birçok firma nakit akışı konusunda sıkıntı yaşıyor olsa da elde satacak ürün olmaması daha kötü bir durumdur. Satış yapamadığınızda mevcut nakit akışınızı da kaybetmiş olursunuz. Bu sebeple de talebi çok olan ve ilgi gören ürünlerde stok fazlası tutmaya da özen gösterebilirsiniz.

Stok fazlanız, uzun vadede satışlarınızı devam ettirerek, şirkete giren sıcak paranın da devamını sağlayacağı için de önemlidir. Tabii ki stok fazlası tutarken, yukarıda da bahsettiğimiz tahmini satış adetlerinin planlamasını yapmanız ve ona göre ürün tedariğinde bulunmanız da bir hayli önemli. Aksi takdir de çok fazla açılarak, bütçenizde karşılayamayacağınız açıklar verebilirsiniz ve bu açıkları kapatmanız bu dönemde zor olabilir.

Ürün tedarik ile ilgili sık sorulan sorular

Tedarikçilerle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Ürün tedarik işlemlerinde düşük sipariş adetlerinizi belirlemek, örnek ürün taleplerinde bulunmak, ürünlerin üretim süreçlerini araştırmak, ödeme koşullarını öğrenmek ve teslimat ücretlerini sorgulamak bu süreçte yapmanız gereken öncelikli çalışmalar arasında yer almaktadır.

İlgili rehber: E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler

Ürün tedarik zinciri nedir?

Tedarik zinciri, bir ürünün üretim aşamasından, ürünün son tüketicinin eline ulaşana kadar geçen süreci kapsar. Bu süreçte üretim aşaması, üreticiden dağıtıcıya, sonrasında perakendeciye ve oradan da tüketiciye ulaşırken geçtiği yollar ele alınır.

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Doğru tedarikçi nasıl bulunur?

Stoksuz satış yapan firmaları araştırarak, dropshipping modeline yönelebilir ve bu sistemi sunan; güvenilir kaynakları araştırabilirsiniz. Bunun yanı sıra yerel toptancılarla görüşmeler yapmaya başlayabilirsiniz. Yaşadığınız yerde bulunan ve satmak istediğiniz ürünlerin üretimini yapan firmalarla görüşerek, lojistik işlemlerini de daha kolay çözebilirsiniz.

İlgili rehber:E-ticaret firmanız için doğru tedarikçiyi nasıl bulabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan