Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi

12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında gözlenen artış işletmelerin de youtube gibi milyonlarca kişiye ulaşabilen bir mecrada var olması gerekliliğini gösteriyor. E-ticarette Youtube aktif kullanımı, salgın döneminde işletmelerin hedef kitle ile hızlı bir şekilde etkileşime girmesini sağlıyor.

Tüketiciler ürün satın almadan önce kullanıcı değerlendirmelerini izliyor

Pandemi sürecinde artan online alışverişin bir getirisi olarak tüketiciler ürünlerini görmeden satın aldıkları için ürün yorum ve değerlendirmelerine daha çok ihtiyaç duyuyor. Araştırmalara göre tüketiciler bir ürün satın almadan önce ürünü deneyimleyen kişilerin yorum ve değerlendirmelerini önemserken videolu içerikler bu noktada belirleyici oluyor. E-ticaret firmalarının ürünleri konusundaki şeffaflığı, ürün detayları, bununla alakalı oluşturacağı içerikler kullanıcıların satın almalarını etkiliyor.

E-ticaret firmaları ürün ve hizmetleri konusunda şeffaf davranmalı

Kriz dönemlerinde işletmeler yaşanan dalgalanmalara göre yeni stratejiler belirlerken ticari firmalar sürekli kendini yenileyerek, sürece göre yeni pazarlama ve marka yönetimi çalışmaları yapmalıdır. Sosyal platformlarda etkin olması gereken e ticaret firmaları ürün ve hizmetlerini anlatmalı, kampanya ve reklam çalışmaları yaparak işletme ve markasını güncel tutmalıdır.

Youtube, en çok kullanılan sosyal platformlarda ilk sırada

Türkiye’de sosyal medya kullanıcısı 54 milyona yaklaşırken en çok kullanılan sosyal medya platformunun ilk sırasında Youtube yer alıyor. Youtube’u; Instagram, Whatsapp, Facebook ve Twitter takip ediyor. Bugün, geniş bir etkileşim ağına sahip olan Youtube’da corona virüs sürecinde e-ticaret firmalarının ne gibi çalışmalar yapabileceğine değineceğiz.

E ticarette Youtube kanalı kriz dönemlerinde nasıl aktif kullanılır?

İşletme hesabınız adına diğer sosyal ağlarda olduğu gibi mutlaka bir youtube kanalı sahibi olmalısınız. Kanalınızda aktif olmanız markanız adına içerikler paylaşmanız da etkileşimlerinizi artırmak açısından önemli olacaktır. Corona virüs döneminde kurgulayacağınız video içerikler ile online’da vakit geçiren hedef kitlenize ulaşabilme olasılığınızı artırabilirsiniz. Corona virüs sürecinde e-ticaret firmaları için Youtube video içerik konuları olarak;
  • Ürün ve hizmet anlatımı
  • Detaylı ürün inceleme videoları
  • Sürece yönelik duyuru ve yenilikler
  • Online hizmet aşamalarının videolu anlatımları
  • Ürünlerin hazırlanış şekillerinin anlatıldığı bilgilendirici videolar
  • Depo ve paketleme sistemleri videoları
Kullanıcı yorum ve değerlendirme videoları gibi sektörünüze uygun online içerikler geliştirerek markanıza olan güven algısını bu süreçte artırmaya yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. İlgili Rehber: Corona virüs döneminde e-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!  
E-ticaret Youtube kanalınızda online etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İşletmenizi daha iyi tanıtmanızı sağlayacak soru-cevap videoları çekebilir, canlı yayın yapabilir, yayınlarınıza konuklar dahil ederek hedef kitleniz ile interaktif bir şekilde etkileşime geçebilirsiniz.
 

Pazarlama aracı olarak e-ticarette Youtube nasıl kullanılır?

Youtube influencer’ların yüksek abone sayısına ulaşabildiği mecra olarak kendini gösteriyor. E-ticaret sitenizin etkileşimini artırmak, ürünlerinizin tanıtımını yapmak için influencer hesaplar ile iletişime geçerek size özel bir içerik ile reklamınızın yapılmasını sağlayabilirsiniz. Corona virüs sürecinde yaptığınız kampanyaları influencer reklamlar aracılığıyla duyurabilirsiniz. Sürece yönelik birlik-beraberlik mesajları verebilir, geliştirdiğiniz yeni projelerin duyurusunu da yine aynı mecradan etkili bir şekilde yapabilirsiniz. İlgili Rehber: E-ticarette Youtube video fikirleri

Youtube reklamlarının salgın döneminde işletmelere katkıları neler olur?

Sadece influencer olarak değil, youtube reklamlarının da gücünden yararlanarak e-ticaret sitenize gelen ziyaretçi sayınızı artırabilirsiniz. Youtube reklamlarının e-ticaret sitenize pek çok farklı açıdan olumlu getirisi olacaktır. Bunlar arasında; sitenize trafik çekmek, marka bilinirliliğinizi artırmak, ürün ve hizmetlerinizi daha net bir şekilde anlatmak, daha geniş hedef kitlelere ulaşmak gibi getirileri sayılabilir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan