fbpx

Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi

12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında gözlenen artış işletmelerin de youtube gibi milyonlarca kişiye ulaşabilen bir mecrada var olması gerekliliğini gösteriyor. E-ticarette Youtube aktif kullanımı, salgın döneminde işletmelerin hedef kitle ile hızlı bir şekilde etkileşime girmesini sağlıyor.

Tüketiciler ürün satın almadan önce kullanıcı değerlendirmelerini izliyor

Pandemi sürecinde artan online alışverişin bir getirisi olarak tüketiciler ürünlerini görmeden satın aldıkları için ürün yorum ve değerlendirmelerine daha çok ihtiyaç duyuyor. Araştırmalara göre tüketiciler bir ürün satın almadan önce ürünü deneyimleyen kişilerin yorum ve değerlendirmelerini önemserken videolu içerikler bu noktada belirleyici oluyor. E-ticaret firmalarının ürünleri konusundaki şeffaflığı, ürün detayları, bununla alakalı oluşturacağı içerikler kullanıcıların satın almalarını etkiliyor.

E-ticaret firmaları ürün ve hizmetleri konusunda şeffaf davranmalı

Kriz dönemlerinde işletmeler yaşanan dalgalanmalara göre yeni stratejiler belirlerken ticari firmalar sürekli kendini yenileyerek, sürece göre yeni pazarlama ve marka yönetimi çalışmaları yapmalıdır. Sosyal platformlarda etkin olması gereken e ticaret firmaları ürün ve hizmetlerini anlatmalı, kampanya ve reklam çalışmaları yaparak işletme ve markasını güncel tutmalıdır.

Youtube, en çok kullanılan sosyal platformlarda ilk sırada

Türkiye’de sosyal medya kullanıcısı 54 milyona yaklaşırken en çok kullanılan sosyal medya platformunun ilk sırasında Youtube yer alıyor. Youtube’u; Instagram, Whatsapp, Facebook ve Twitter takip ediyor. Bugün, geniş bir etkileşim ağına sahip olan Youtube’da corona virüs sürecinde e-ticaret firmalarının ne gibi çalışmalar yapabileceğine değineceğiz.

E ticarette Youtube kanalı kriz dönemlerinde nasıl aktif kullanılır?

İşletme hesabınız adına diğer sosyal ağlarda olduğu gibi mutlaka bir youtube kanalı sahibi olmalısınız. Kanalınızda aktif olmanız markanız adına içerikler paylaşmanız da etkileşimlerinizi artırmak açısından önemli olacaktır. Corona virüs döneminde kurgulayacağınız video içerikler ile online’da vakit geçiren hedef kitlenize ulaşabilme olasılığınızı artırabilirsiniz. Corona virüs sürecinde e-ticaret firmaları için Youtube video içerik konuları olarak;
  • Ürün ve hizmet anlatımı
  • Detaylı ürün inceleme videoları
  • Sürece yönelik duyuru ve yenilikler
  • Online hizmet aşamalarının videolu anlatımları
  • Ürünlerin hazırlanış şekillerinin anlatıldığı bilgilendirici videolar
  • Depo ve paketleme sistemleri videoları
Kullanıcı yorum ve değerlendirme videoları gibi sektörünüze uygun online içerikler geliştirerek markanıza olan güven algısını bu süreçte artırmaya yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. İlgili Rehber: Corona virüs döneminde e-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!  
E-ticaret Youtube kanalınızda online etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İşletmenizi daha iyi tanıtmanızı sağlayacak soru-cevap videoları çekebilir, canlı yayın yapabilir, yayınlarınıza konuklar dahil ederek hedef kitleniz ile interaktif bir şekilde etkileşime geçebilirsiniz.
 

Pazarlama aracı olarak e-ticarette Youtube nasıl kullanılır?

Youtube influencer’ların yüksek abone sayısına ulaşabildiği mecra olarak kendini gösteriyor. E-ticaret sitenizin etkileşimini artırmak, ürünlerinizin tanıtımını yapmak için influencer hesaplar ile iletişime geçerek size özel bir içerik ile reklamınızın yapılmasını sağlayabilirsiniz. Corona virüs sürecinde yaptığınız kampanyaları influencer reklamlar aracılığıyla duyurabilirsiniz. Sürece yönelik birlik-beraberlik mesajları verebilir, geliştirdiğiniz yeni projelerin duyurusunu da yine aynı mecradan etkili bir şekilde yapabilirsiniz. İlgili Rehber: E-ticarette Youtube video fikirleri

Youtube reklamlarının salgın döneminde işletmelere katkıları neler olur?

Sadece influencer olarak değil, youtube reklamlarının da gücünden yararlanarak e-ticaret sitenize gelen ziyaretçi sayınızı artırabilirsiniz. Youtube reklamlarının e-ticaret sitenize pek çok farklı açıdan olumlu getirisi olacaktır. Bunlar arasında; sitenize trafik çekmek, marka bilinirliliğinizi artırmak, ürün ve hizmetlerinizi daha net bir şekilde anlatmak, daha geniş hedef kitlelere ulaşmak gibi getirileri sayılabilir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan