Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi

12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında gözlenen artış işletmelerin de youtube gibi milyonlarca kişiye ulaşabilen bir mecrada var olması gerekliliğini gösteriyor. E-ticarette Youtube aktif kullanımı, salgın döneminde işletmelerin hedef kitle ile hızlı bir şekilde etkileşime girmesini sağlıyor.

Tüketiciler ürün satın almadan önce kullanıcı değerlendirmelerini izliyor

Pandemi sürecinde artan online alışverişin bir getirisi olarak tüketiciler ürünlerini görmeden satın aldıkları için ürün yorum ve değerlendirmelerine daha çok ihtiyaç duyuyor. Araştırmalara göre tüketiciler bir ürün satın almadan önce ürünü deneyimleyen kişilerin yorum ve değerlendirmelerini önemserken videolu içerikler bu noktada belirleyici oluyor. E-ticaret firmalarının ürünleri konusundaki şeffaflığı, ürün detayları, bununla alakalı oluşturacağı içerikler kullanıcıların satın almalarını etkiliyor.

E-ticaret firmaları ürün ve hizmetleri konusunda şeffaf davranmalı

Kriz dönemlerinde işletmeler yaşanan dalgalanmalara göre yeni stratejiler belirlerken ticari firmalar sürekli kendini yenileyerek, sürece göre yeni pazarlama ve marka yönetimi çalışmaları yapmalıdır. Sosyal platformlarda etkin olması gereken e ticaret firmaları ürün ve hizmetlerini anlatmalı, kampanya ve reklam çalışmaları yaparak işletme ve markasını güncel tutmalıdır.

Youtube, en çok kullanılan sosyal platformlarda ilk sırada

Türkiye’de sosyal medya kullanıcısı 54 milyona yaklaşırken en çok kullanılan sosyal medya platformunun ilk sırasında Youtube yer alıyor. Youtube’u; Instagram, Whatsapp, Facebook ve Twitter takip ediyor. Bugün, geniş bir etkileşim ağına sahip olan Youtube’da corona virüs sürecinde e-ticaret firmalarının ne gibi çalışmalar yapabileceğine değineceğiz.

E ticarette Youtube kanalı kriz dönemlerinde nasıl aktif kullanılır?

İşletme hesabınız adına diğer sosyal ağlarda olduğu gibi mutlaka bir youtube kanalı sahibi olmalısınız. Kanalınızda aktif olmanız markanız adına içerikler paylaşmanız da etkileşimlerinizi artırmak açısından önemli olacaktır. Corona virüs döneminde kurgulayacağınız video içerikler ile online’da vakit geçiren hedef kitlenize ulaşabilme olasılığınızı artırabilirsiniz. Corona virüs sürecinde e-ticaret firmaları için Youtube video içerik konuları olarak;
  • Ürün ve hizmet anlatımı
  • Detaylı ürün inceleme videoları
  • Sürece yönelik duyuru ve yenilikler
  • Online hizmet aşamalarının videolu anlatımları
  • Ürünlerin hazırlanış şekillerinin anlatıldığı bilgilendirici videolar
  • Depo ve paketleme sistemleri videoları
Kullanıcı yorum ve değerlendirme videoları gibi sektörünüze uygun online içerikler geliştirerek markanıza olan güven algısını bu süreçte artırmaya yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. İlgili Rehber: Corona virüs döneminde e-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!  
E-ticaret Youtube kanalınızda online etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İşletmenizi daha iyi tanıtmanızı sağlayacak soru-cevap videoları çekebilir, canlı yayın yapabilir, yayınlarınıza konuklar dahil ederek hedef kitleniz ile interaktif bir şekilde etkileşime geçebilirsiniz.
 

Pazarlama aracı olarak e-ticarette Youtube nasıl kullanılır?

Youtube influencer’ların yüksek abone sayısına ulaşabildiği mecra olarak kendini gösteriyor. E-ticaret sitenizin etkileşimini artırmak, ürünlerinizin tanıtımını yapmak için influencer hesaplar ile iletişime geçerek size özel bir içerik ile reklamınızın yapılmasını sağlayabilirsiniz. Corona virüs sürecinde yaptığınız kampanyaları influencer reklamlar aracılığıyla duyurabilirsiniz. Sürece yönelik birlik-beraberlik mesajları verebilir, geliştirdiğiniz yeni projelerin duyurusunu da yine aynı mecradan etkili bir şekilde yapabilirsiniz. İlgili Rehber: E-ticarette Youtube video fikirleri

Youtube reklamlarının salgın döneminde işletmelere katkıları neler olur?

Sadece influencer olarak değil, youtube reklamlarının da gücünden yararlanarak e-ticaret sitenize gelen ziyaretçi sayınızı artırabilirsiniz. Youtube reklamlarının e-ticaret sitenize pek çok farklı açıdan olumlu getirisi olacaktır. Bunlar arasında; sitenize trafik çekmek, marka bilinirliliğinizi artırmak, ürün ve hizmetlerinizi daha net bir şekilde anlatmak, daha geniş hedef kitlelere ulaşmak gibi getirileri sayılabilir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak  | N11 Entegrasyonu
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan