Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi

12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında gözlenen artış işletmelerin de youtube gibi milyonlarca kişiye ulaşabilen bir mecrada var olması gerekliliğini gösteriyor. E-ticarette Youtube aktif kullanımı, salgın döneminde işletmelerin hedef kitle ile hızlı bir şekilde etkileşime girmesini sağlıyor.

Tüketiciler ürün satın almadan önce kullanıcı değerlendirmelerini izliyor

Pandemi sürecinde artan online alışverişin bir getirisi olarak tüketiciler ürünlerini görmeden satın aldıkları için ürün yorum ve değerlendirmelerine daha çok ihtiyaç duyuyor. Araştırmalara göre tüketiciler bir ürün satın almadan önce ürünü deneyimleyen kişilerin yorum ve değerlendirmelerini önemserken videolu içerikler bu noktada belirleyici oluyor. E-ticaret firmalarının ürünleri konusundaki şeffaflığı, ürün detayları, bununla alakalı oluşturacağı içerikler kullanıcıların satın almalarını etkiliyor.

E-ticaret firmaları ürün ve hizmetleri konusunda şeffaf davranmalı

Kriz dönemlerinde işletmeler yaşanan dalgalanmalara göre yeni stratejiler belirlerken ticari firmalar sürekli kendini yenileyerek, sürece göre yeni pazarlama ve marka yönetimi çalışmaları yapmalıdır. Sosyal platformlarda etkin olması gereken e ticaret firmaları ürün ve hizmetlerini anlatmalı, kampanya ve reklam çalışmaları yaparak işletme ve markasını güncel tutmalıdır.

Youtube, en çok kullanılan sosyal platformlarda ilk sırada

Türkiye’de sosyal medya kullanıcısı 54 milyona yaklaşırken en çok kullanılan sosyal medya platformunun ilk sırasında Youtube yer alıyor. Youtube’u; Instagram, Whatsapp, Facebook ve Twitter takip ediyor. Bugün, geniş bir etkileşim ağına sahip olan Youtube’da corona virüs sürecinde e-ticaret firmalarının ne gibi çalışmalar yapabileceğine değineceğiz.

E ticarette Youtube kanalı kriz dönemlerinde nasıl aktif kullanılır?

İşletme hesabınız adına diğer sosyal ağlarda olduğu gibi mutlaka bir youtube kanalı sahibi olmalısınız. Kanalınızda aktif olmanız markanız adına içerikler paylaşmanız da etkileşimlerinizi artırmak açısından önemli olacaktır. Corona virüs döneminde kurgulayacağınız video içerikler ile online’da vakit geçiren hedef kitlenize ulaşabilme olasılığınızı artırabilirsiniz. Corona virüs sürecinde e-ticaret firmaları için Youtube video içerik konuları olarak;
  • Ürün ve hizmet anlatımı
  • Detaylı ürün inceleme videoları
  • Sürece yönelik duyuru ve yenilikler
  • Online hizmet aşamalarının videolu anlatımları
  • Ürünlerin hazırlanış şekillerinin anlatıldığı bilgilendirici videolar
  • Depo ve paketleme sistemleri videoları
Kullanıcı yorum ve değerlendirme videoları gibi sektörünüze uygun online içerikler geliştirerek markanıza olan güven algısını bu süreçte artırmaya yönelik çalışmalar yapabilirsiniz. İlgili Rehber: Corona virüs döneminde e-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!  
E-ticaret Youtube kanalınızda online etkinlikler düzenleyebilirsiniz. İşletmenizi daha iyi tanıtmanızı sağlayacak soru-cevap videoları çekebilir, canlı yayın yapabilir, yayınlarınıza konuklar dahil ederek hedef kitleniz ile interaktif bir şekilde etkileşime geçebilirsiniz.
 

Pazarlama aracı olarak e-ticarette Youtube nasıl kullanılır?

Youtube influencer’ların yüksek abone sayısına ulaşabildiği mecra olarak kendini gösteriyor. E-ticaret sitenizin etkileşimini artırmak, ürünlerinizin tanıtımını yapmak için influencer hesaplar ile iletişime geçerek size özel bir içerik ile reklamınızın yapılmasını sağlayabilirsiniz. Corona virüs sürecinde yaptığınız kampanyaları influencer reklamlar aracılığıyla duyurabilirsiniz. Sürece yönelik birlik-beraberlik mesajları verebilir, geliştirdiğiniz yeni projelerin duyurusunu da yine aynı mecradan etkili bir şekilde yapabilirsiniz. İlgili Rehber: E-ticarette Youtube video fikirleri

Youtube reklamlarının salgın döneminde işletmelere katkıları neler olur?

Sadece influencer olarak değil, youtube reklamlarının da gücünden yararlanarak e-ticaret sitenize gelen ziyaretçi sayınızı artırabilirsiniz. Youtube reklamlarının e-ticaret sitenize pek çok farklı açıdan olumlu getirisi olacaktır. Bunlar arasında; sitenize trafik çekmek, marka bilinirliliğinizi artırmak, ürün ve hizmetlerinizi daha net bir şekilde anlatmak, daha geniş hedef kitlelere ulaşmak gibi getirileri sayılabilir.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
URL nedir? Ne İşe Yarar?
URL nedir? Ne İşe Yarar?
İnternet insan hayatına ilk girdiğinde günümüzdeki kadar derin ve kapsamlı değildi. Fakat yine de her bir sayfanın kendine özgü özellikleri vardı. Bu durum günümüzde de geçerliliğini korumaktadır. Tarayıcınızdan girdiğiniz bir...
6 Ağustos 2021
Markethinkers
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin