Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

7 Haziran 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik. Takipçi sayısının önemli olması nedeniyle de markalar bu sayıyı artırmak için kimi zaman sahte takipçi satın alabiliyorlar.

Bazı firmalar gerçek kullanıcı, yorum ve beğeni sattıklarını belirtseler de bu tür bir yaklaşım markanız için pek de faydalı olmayacaktır. Bunun birçok farklı sebebi bulunuyor ve bu rehberimizde de neden takipçi satın almanın sosyal medya pazarlama da size bir faydası olmadığını ele alacağız.

Marka değeriniz bir sayıdan oluşur

Firmaların takipçi satın alma sebeplerinin arkasında prestijlerini artırmak yatıyor. Çok fazla takipçinin olması markanın daha fazla bilindiği imajını yaratsa da marka bilinirliğiniz gerçek anlamda sadece bir sayıdan oluşacaktır.

Markaya değer katan gerçek kullanıcılardır. Gerçek takipçilere ulaşmadan hem marka bilinirliğinizi gerçek anlamda artıramaz hem de sadık müşteri kitlelere yaratamazsınız. Bu sebeple de organik olarak hesabınızı büyütmek daha faydalıdır.

Etkileşim oranlarınız düşer

Sosyal medya pazarlamadaki en önemli metriklerden biri etkileşim oranlarıdır. Etkileşim oranı yaptığınız çalışmaların ne kadar başarılı olduğunun bir göstergesidir. Etkileşim oranını hesaplarken, paylaşım başına gelen yorum ve beğenilerin, toplam takipçi sayısına bölümü dikkate alınır.

Bu durumda da takipçi sayınız çok fazla; ancak paylaşım başına gelen yorum ve beğeni sayısı çok düşük olursa etkileşim oranlarınız bir hayli düşük olacaktır. Takipçi satın aldığınızda da yaşayacağınız durum bu olmaktadır. Onbinlerce takipçiniz varken, paylaşım başına 10 beğeni ya da yorum alıyorsanız, etkileşim oranlarınız düşük seviyelerde olacağı için bu çalışmalardan beklediğiniz geri dönüşümleri alamayacaksanız.

Bunun yerine organik olarak büyüyen bir hesabın etkileşim oranları daha yüksek olur; çünkü doğrudan firma ile ilgili olan kişiler hesabı takip edecekleri için içeriklerinize de daha fazla ilgi göstereceklerdir.

Beğeni ve yorum satın almak

Bir süredir takipçinin yanı sıra beğeni ve yorum satın alma gibi işlemler de olmakta. Bu tür işlemler etkileşim oranlarınızı artırabilir; fakat burada sorulması gereken başka bir soru daha bulunuyor. Bu etkileşimin yüzde kaçlık bir oranı sitenize gelerek bir geri dönüşüm sağlıyor. Etkileşimin amacı, sosyal medya paylaşımları sonrasında kullanıcıları belli bir eyleme yönlendirmek olduğu için, etkileşim de tek başına yeterli olacak kriterlerden biri değildir.

Beğeni ve yorum satın aldığınızda, sayfanızdaki etkileşim oranlarınız yükseltebilirsiniz; fakat bu kişiler markanızla gerçek bir etkileşime girmiş olmayacaklardır. Ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgilenmedikleri için sadece sosyal medya üzerinde bir gösteriş sağlayarak, markanıza herhangi bir geri dönüş sağlamayacaklardır. Bu durum da yine yaptığınız yatırımlar boşuna gidecektir. Bu tür hizmetler sadece sosyal medya üzerinde bir eylem yarattığı için, size bir yatırım getirisi sağlamayabilir.

Bu takipçiler silinebilir

Geçtiğimiz yıl Instagram, kendi platformu üzerindeki sahte hesapları silmiş ve birçok marka ve ünlü ismin hesabında büyük değişiklikler olmuştu. Bu tutum, sahte takipçi kullanan kişi ve markaları doğrudan gözler önüne sermişti ve bu da doğal olarak olumsuz bir izlenim yaratmıştı. Bu sebeple de takipçi satın aldığınızda sizin de başınıza böyle bir durum gelebilir. Hem yaptığınız yatırım boşa gitmiş olur hem de sahte takipçileriniz olduğu için marka imajınız zedelenebilir.

Beklediğiniz geri dönüşümleri alamazsınız

Sosyal medya pazarlama için hem belli bir bütçe hem de zaman harcayacaksınız ve bir şekilde bu çalışmaların karşılığını almak isteyeceksiniz. Başka bir deyişle yatırım getirisi (ROI) beklentiniz olacak. Ancak satın almış olduğunuz takipçiler doğrudan markanızla ilgilenmedikleri için size bir artı değer katmayacaklardır. Beğeni ve yorum sayılarınızı yine bu şekilde artırsanız dahi, e-ticaret sitenize bir yönlenme olmayacağı için yatırım getirisi beklentilerinizi karşılamamış olacaksınız.

Peki, ne yapmak gerekiyor?

Sahte takipçi, beğeni ya da yorum almak yerine organik olarak sayfanızı büyütmeniz daha doğru bir yaklaşımdır. Organik olarak büyüdüğünüzde markanızla ilgilenen kişilere ulaşmış olursunuz. Bu da hem etkileşimlerinizi hem de yatırım getirilerinizi artıracaktır.

Organik olarak tüketicilere ulaştığınızda onların ilgi alanlarında olduğunuz için onlara daha iyi bir şekilde ulaşmış olursunuz. Etkileşim oranlarınızın yükselmesi içeriklerinizin daha fazla gösterilmesini sağlarken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de bazı kapılar açmış olur.

Verdiğiniz emeğin ve harcadığınız paranın karşılığını almak için organik olarak büyümeye önem vermeniz gerekir. Sosyal medya yönetimi konusunda detaylı bilgi almak için “sosyal medya pazarlama rehberlerimizi” okuyabilir ve hesaplarınızı yönetme konusunda detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımı yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konular
E-ticaret site tasarımı yaparken, satışları artıracak ve geri dönüşümlerinizi yükseltecek konulara dikkat etmeniz ve tasarımlarınızda bazı unsurları daha fazla öne çıkarmanız gerekir. Site ziyaretçilerinin sitede rahatlıkla...
21 Kasım 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan