Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik. Takipçi sayısının önemli olması nedeniyle de markalar bu sayıyı artırmak için kimi zaman sahte takipçi satın alabiliyorlar.

Bazı firmalar gerçek kullanıcı, yorum ve beğeni sattıklarını belirtseler de bu tür bir yaklaşım markanız için pek de faydalı olmayacaktır. Bunun birçok farklı sebebi bulunuyor ve bu rehberimizde de neden takipçi satın almanın sosyal medya pazarlama da size bir faydası olmadığını ele alacağız.

Marka değeriniz bir sayıdan oluşur

Firmaların takipçi satın alma sebeplerinin arkasında prestijlerini artırmak yatıyor. Çok fazla takipçinin olması markanın daha fazla bilindiği imajını yaratsa da marka bilinirliğiniz gerçek anlamda sadece bir sayıdan oluşacaktır.

Markaya değer katan gerçek kullanıcılardır. Gerçek takipçilere ulaşmadan hem marka bilinirliğinizi gerçek anlamda artıramaz hem de sadık müşteri kitlelere yaratamazsınız. Bu sebeple de organik olarak hesabınızı büyütmek daha faydalıdır.

Etkileşim oranlarınız düşer

Sosyal medya pazarlamadaki en önemli metriklerden biri etkileşim oranlarıdır. Etkileşim oranı yaptığınız çalışmaların ne kadar başarılı olduğunun bir göstergesidir. Etkileşim oranını hesaplarken, paylaşım başına gelen yorum ve beğenilerin, toplam takipçi sayısına bölümü dikkate alınır.

Bu durumda da takipçi sayınız çok fazla; ancak paylaşım başına gelen yorum ve beğeni sayısı çok düşük olursa etkileşim oranlarınız bir hayli düşük olacaktır. Takipçi satın aldığınızda da yaşayacağınız durum bu olmaktadır. Onbinlerce takipçiniz varken, paylaşım başına 10 beğeni ya da yorum alıyorsanız, etkileşim oranlarınız düşük seviyelerde olacağı için bu çalışmalardan beklediğiniz geri dönüşümleri alamayacaksanız.

Bunun yerine organik olarak büyüyen bir hesabın etkileşim oranları daha yüksek olur; çünkü doğrudan firma ile ilgili olan kişiler hesabı takip edecekleri için içeriklerinize de daha fazla ilgi göstereceklerdir.

Beğeni ve yorum satın almak

Bir süredir takipçinin yanı sıra beğeni ve yorum satın alma gibi işlemler de olmakta. Bu tür işlemler etkileşim oranlarınızı artırabilir; fakat burada sorulması gereken başka bir soru daha bulunuyor. Bu etkileşimin yüzde kaçlık bir oranı sitenize gelerek bir geri dönüşüm sağlıyor. Etkileşimin amacı, sosyal medya paylaşımları sonrasında kullanıcıları belli bir eyleme yönlendirmek olduğu için, etkileşim de tek başına yeterli olacak kriterlerden biri değildir.

Beğeni ve yorum satın aldığınızda, sayfanızdaki etkileşim oranlarınız yükseltebilirsiniz; fakat bu kişiler markanızla gerçek bir etkileşime girmiş olmayacaklardır. Ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgilenmedikleri için sadece sosyal medya üzerinde bir gösteriş sağlayarak, markanıza herhangi bir geri dönüş sağlamayacaklardır. Bu durum da yine yaptığınız yatırımlar boşuna gidecektir. Bu tür hizmetler sadece sosyal medya üzerinde bir eylem yarattığı için, size bir yatırım getirisi sağlamayabilir.

Bu takipçiler silinebilir

Geçtiğimiz yıl Instagram, kendi platformu üzerindeki sahte hesapları silmiş ve birçok marka ve ünlü ismin hesabında büyük değişiklikler olmuştu. Bu tutum, sahte takipçi kullanan kişi ve markaları doğrudan gözler önüne sermişti ve bu da doğal olarak olumsuz bir izlenim yaratmıştı. Bu sebeple de takipçi satın aldığınızda sizin de başınıza böyle bir durum gelebilir. Hem yaptığınız yatırım boşa gitmiş olur hem de sahte takipçileriniz olduğu için marka imajınız zedelenebilir.

Beklediğiniz geri dönüşümleri alamazsınız

Sosyal medya pazarlama için hem belli bir bütçe hem de zaman harcayacaksınız ve bir şekilde bu çalışmaların karşılığını almak isteyeceksiniz. Başka bir deyişle yatırım getirisi (ROI) beklentiniz olacak. Ancak satın almış olduğunuz takipçiler doğrudan markanızla ilgilenmedikleri için size bir artı değer katmayacaklardır. Beğeni ve yorum sayılarınızı yine bu şekilde artırsanız dahi, e-ticaret sitenize bir yönlenme olmayacağı için yatırım getirisi beklentilerinizi karşılamamış olacaksınız.

Peki, ne yapmak gerekiyor?

Sahte takipçi, beğeni ya da yorum almak yerine organik olarak sayfanızı büyütmeniz daha doğru bir yaklaşımdır. Organik olarak büyüdüğünüzde markanızla ilgilenen kişilere ulaşmış olursunuz. Bu da hem etkileşimlerinizi hem de yatırım getirilerinizi artıracaktır.

Organik olarak tüketicilere ulaştığınızda onların ilgi alanlarında olduğunuz için onlara daha iyi bir şekilde ulaşmış olursunuz. Etkileşim oranlarınızın yükselmesi içeriklerinizin daha fazla gösterilmesini sağlarken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de bazı kapılar açmış olur.

Verdiğiniz emeğin ve harcadığınız paranın karşılığını almak için organik olarak büyümeye önem vermeniz gerekir. Sosyal medya yönetimi konusunda detaylı bilgi almak için “sosyal medya pazarlama rehberlerimizi” okuyabilir ve hesaplarınızı yönetme konusunda detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
IdeaSoft
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticareti Ücretsiz Deneyin