fbpx

Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

7 Haziran 2017
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik. Takipçi sayısının önemli olması nedeniyle de markalar bu sayıyı artırmak için kimi zaman sahte takipçi satın alabiliyorlar.

Bazı firmalar gerçek kullanıcı, yorum ve beğeni sattıklarını belirtseler de bu tür bir yaklaşım markanız için pek de faydalı olmayacaktır. Bunun birçok farklı sebebi bulunuyor ve bu rehberimizde de neden takipçi satın almanın sosyal medya pazarlama da size bir faydası olmadığını ele alacağız.

Marka değeriniz bir sayıdan oluşur

Firmaların takipçi satın alma sebeplerinin arkasında prestijlerini artırmak yatıyor. Çok fazla takipçinin olması markanın daha fazla bilindiği imajını yaratsa da marka bilinirliğiniz gerçek anlamda sadece bir sayıdan oluşacaktır.

Markaya değer katan gerçek kullanıcılardır. Gerçek takipçilere ulaşmadan hem marka bilinirliğinizi gerçek anlamda artıramaz hem de sadık müşteri kitlelere yaratamazsınız. Bu sebeple de organik olarak hesabınızı büyütmek daha faydalıdır.

Etkileşim oranlarınız düşer

Sosyal medya pazarlamadaki en önemli metriklerden biri etkileşim oranlarıdır. Etkileşim oranı yaptığınız çalışmaların ne kadar başarılı olduğunun bir göstergesidir. Etkileşim oranını hesaplarken, paylaşım başına gelen yorum ve beğenilerin, toplam takipçi sayısına bölümü dikkate alınır.

Bu durumda da takipçi sayınız çok fazla; ancak paylaşım başına gelen yorum ve beğeni sayısı çok düşük olursa etkileşim oranlarınız bir hayli düşük olacaktır. Takipçi satın aldığınızda da yaşayacağınız durum bu olmaktadır. Onbinlerce takipçiniz varken, paylaşım başına 10 beğeni ya da yorum alıyorsanız, etkileşim oranlarınız düşük seviyelerde olacağı için bu çalışmalardan beklediğiniz geri dönüşümleri alamayacaksanız.

Bunun yerine organik olarak büyüyen bir hesabın etkileşim oranları daha yüksek olur; çünkü doğrudan firma ile ilgili olan kişiler hesabı takip edecekleri için içeriklerinize de daha fazla ilgi göstereceklerdir.

Beğeni ve yorum satın almak

Bir süredir takipçinin yanı sıra beğeni ve yorum satın alma gibi işlemler de olmakta. Bu tür işlemler etkileşim oranlarınızı artırabilir; fakat burada sorulması gereken başka bir soru daha bulunuyor. Bu etkileşimin yüzde kaçlık bir oranı sitenize gelerek bir geri dönüşüm sağlıyor. Etkileşimin amacı, sosyal medya paylaşımları sonrasında kullanıcıları belli bir eyleme yönlendirmek olduğu için, etkileşim de tek başına yeterli olacak kriterlerden biri değildir.

Beğeni ve yorum satın aldığınızda, sayfanızdaki etkileşim oranlarınız yükseltebilirsiniz; fakat bu kişiler markanızla gerçek bir etkileşime girmiş olmayacaklardır. Ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgilenmedikleri için sadece sosyal medya üzerinde bir gösteriş sağlayarak, markanıza herhangi bir geri dönüş sağlamayacaklardır. Bu durum da yine yaptığınız yatırımlar boşuna gidecektir. Bu tür hizmetler sadece sosyal medya üzerinde bir eylem yarattığı için, size bir yatırım getirisi sağlamayabilir.

Bu takipçiler silinebilir

Geçtiğimiz yıl Instagram, kendi platformu üzerindeki sahte hesapları silmiş ve birçok marka ve ünlü ismin hesabında büyük değişiklikler olmuştu. Bu tutum, sahte takipçi kullanan kişi ve markaları doğrudan gözler önüne sermişti ve bu da doğal olarak olumsuz bir izlenim yaratmıştı. Bu sebeple de takipçi satın aldığınızda sizin de başınıza böyle bir durum gelebilir. Hem yaptığınız yatırım boşa gitmiş olur hem de sahte takipçileriniz olduğu için marka imajınız zedelenebilir.

Beklediğiniz geri dönüşümleri alamazsınız

Sosyal medya pazarlama için hem belli bir bütçe hem de zaman harcayacaksınız ve bir şekilde bu çalışmaların karşılığını almak isteyeceksiniz. Başka bir deyişle yatırım getirisi (ROI) beklentiniz olacak. Ancak satın almış olduğunuz takipçiler doğrudan markanızla ilgilenmedikleri için size bir artı değer katmayacaklardır. Beğeni ve yorum sayılarınızı yine bu şekilde artırsanız dahi, e-ticaret sitenize bir yönlenme olmayacağı için yatırım getirisi beklentilerinizi karşılamamış olacaksınız.

Peki, ne yapmak gerekiyor?

Sahte takipçi, beğeni ya da yorum almak yerine organik olarak sayfanızı büyütmeniz daha doğru bir yaklaşımdır. Organik olarak büyüdüğünüzde markanızla ilgilenen kişilere ulaşmış olursunuz. Bu da hem etkileşimlerinizi hem de yatırım getirilerinizi artıracaktır.

Organik olarak tüketicilere ulaştığınızda onların ilgi alanlarında olduğunuz için onlara daha iyi bir şekilde ulaşmış olursunuz. Etkileşim oranlarınızın yükselmesi içeriklerinizin daha fazla gösterilmesini sağlarken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de bazı kapılar açmış olur.

Verdiğiniz emeğin ve harcadığınız paranın karşılığını almak için organik olarak büyümeye önem vermeniz gerekir. Sosyal medya yönetimi konusunda detaylı bilgi almak için “sosyal medya pazarlama rehberlerimizi” okuyabilir ve hesaplarınızı yönetme konusunda detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan