fbpx

Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik. Takipçi sayısının önemli olması nedeniyle de markalar bu sayıyı artırmak için kimi zaman sahte takipçi satın alabiliyorlar.

Bazı firmalar gerçek kullanıcı, yorum ve beğeni sattıklarını belirtseler de bu tür bir yaklaşım markanız için pek de faydalı olmayacaktır. Bunun birçok farklı sebebi bulunuyor ve bu rehberimizde de neden takipçi satın almanın sosyal medya pazarlama da size bir faydası olmadığını ele alacağız.

Marka değeriniz bir sayıdan oluşur

Firmaların takipçi satın alma sebeplerinin arkasında prestijlerini artırmak yatıyor. Çok fazla takipçinin olması markanın daha fazla bilindiği imajını yaratsa da marka bilinirliğiniz gerçek anlamda sadece bir sayıdan oluşacaktır.

Markaya değer katan gerçek kullanıcılardır. Gerçek takipçilere ulaşmadan hem marka bilinirliğinizi gerçek anlamda artıramaz hem de sadık müşteri kitlelere yaratamazsınız. Bu sebeple de organik olarak hesabınızı büyütmek daha faydalıdır.

Etkileşim oranlarınız düşer

Sosyal medya pazarlamadaki en önemli metriklerden biri etkileşim oranlarıdır. Etkileşim oranı yaptığınız çalışmaların ne kadar başarılı olduğunun bir göstergesidir. Etkileşim oranını hesaplarken, paylaşım başına gelen yorum ve beğenilerin, toplam takipçi sayısına bölümü dikkate alınır.

Bu durumda da takipçi sayınız çok fazla; ancak paylaşım başına gelen yorum ve beğeni sayısı çok düşük olursa etkileşim oranlarınız bir hayli düşük olacaktır. Takipçi satın aldığınızda da yaşayacağınız durum bu olmaktadır. Onbinlerce takipçiniz varken, paylaşım başına 10 beğeni ya da yorum alıyorsanız, etkileşim oranlarınız düşük seviyelerde olacağı için bu çalışmalardan beklediğiniz geri dönüşümleri alamayacaksanız.

Bunun yerine organik olarak büyüyen bir hesabın etkileşim oranları daha yüksek olur; çünkü doğrudan firma ile ilgili olan kişiler hesabı takip edecekleri için içeriklerinize de daha fazla ilgi göstereceklerdir.

Beğeni ve yorum satın almak

Bir süredir takipçinin yanı sıra beğeni ve yorum satın alma gibi işlemler de olmakta. Bu tür işlemler etkileşim oranlarınızı artırabilir; fakat burada sorulması gereken başka bir soru daha bulunuyor. Bu etkileşimin yüzde kaçlık bir oranı sitenize gelerek bir geri dönüşüm sağlıyor. Etkileşimin amacı, sosyal medya paylaşımları sonrasında kullanıcıları belli bir eyleme yönlendirmek olduğu için, etkileşim de tek başına yeterli olacak kriterlerden biri değildir.

Beğeni ve yorum satın aldığınızda, sayfanızdaki etkileşim oranlarınız yükseltebilirsiniz; fakat bu kişiler markanızla gerçek bir etkileşime girmiş olmayacaklardır. Ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgilenmedikleri için sadece sosyal medya üzerinde bir gösteriş sağlayarak, markanıza herhangi bir geri dönüş sağlamayacaklardır. Bu durum da yine yaptığınız yatırımlar boşuna gidecektir. Bu tür hizmetler sadece sosyal medya üzerinde bir eylem yarattığı için, size bir yatırım getirisi sağlamayabilir.

Bu takipçiler silinebilir

Geçtiğimiz yıl Instagram, kendi platformu üzerindeki sahte hesapları silmiş ve birçok marka ve ünlü ismin hesabında büyük değişiklikler olmuştu. Bu tutum, sahte takipçi kullanan kişi ve markaları doğrudan gözler önüne sermişti ve bu da doğal olarak olumsuz bir izlenim yaratmıştı. Bu sebeple de takipçi satın aldığınızda sizin de başınıza böyle bir durum gelebilir. Hem yaptığınız yatırım boşa gitmiş olur hem de sahte takipçileriniz olduğu için marka imajınız zedelenebilir.

Beklediğiniz geri dönüşümleri alamazsınız

Sosyal medya pazarlama için hem belli bir bütçe hem de zaman harcayacaksınız ve bir şekilde bu çalışmaların karşılığını almak isteyeceksiniz. Başka bir deyişle yatırım getirisi (ROI) beklentiniz olacak. Ancak satın almış olduğunuz takipçiler doğrudan markanızla ilgilenmedikleri için size bir artı değer katmayacaklardır. Beğeni ve yorum sayılarınızı yine bu şekilde artırsanız dahi, e-ticaret sitenize bir yönlenme olmayacağı için yatırım getirisi beklentilerinizi karşılamamış olacaksınız.

Peki, ne yapmak gerekiyor?

Sahte takipçi, beğeni ya da yorum almak yerine organik olarak sayfanızı büyütmeniz daha doğru bir yaklaşımdır. Organik olarak büyüdüğünüzde markanızla ilgilenen kişilere ulaşmış olursunuz. Bu da hem etkileşimlerinizi hem de yatırım getirilerinizi artıracaktır.

Organik olarak tüketicilere ulaştığınızda onların ilgi alanlarında olduğunuz için onlara daha iyi bir şekilde ulaşmış olursunuz. Etkileşim oranlarınızın yükselmesi içeriklerinizin daha fazla gösterilmesini sağlarken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de bazı kapılar açmış olur.

Verdiğiniz emeğin ve harcadığınız paranın karşılığını almak için organik olarak büyümeye önem vermeniz gerekir. Sosyal medya yönetimi konusunda detaylı bilgi almak için “sosyal medya pazarlama rehberlerimizi” okuyabilir ve hesaplarınızı yönetme konusunda detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
23 Aralık 2018
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan