E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar

25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar

E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde tüketiciler tarafından kolay affedilemeyeceği için, müşteri kitlenizi rakip firmalara kaybedebilirsiniz. Şirketlerin sadık müşteri kaybetmelerine neden olan ve farkında olmadan yapılan bu büyük hataları da bu rehberimizde ele alacağız.

Sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar neler?

Ürün ve kargo gönderimini yavaş yapmak

İnternetten alışverişlerde tüketiciler, firmalardan kargo gönderimini hızlı bir şekilde yapmasını beklerler. Hızlı gönderim ya da aynı gün kargo gönderimi gibi seçenekler artık günümüzde birçok e-ticaret firması tarafından sağlandığı için tüketicilerin beklentisi oldukça yüksektir.

İlgili rehber: Kargo sürecinde minik sürprizlerle müşteri memnuniyetini artırmanın yolları

Tüketiciler 1 ile 3 gün içerisinde kargolarını teslim almayı beklerler. Bu sürenin üzerine çıkıldığında da tüketicilerde bir tatminsizlik durumu olmaya başlar. E-ticaret firması olarak bu beklentiyi karşılayamaz hale geldiğinizde de sadık müşterilerinizi de kaybetmeye başlarsınız.

Ürün paketlemesini kötü yapmak

Yapılan büyük hatalar arasında ürün paketlemesini de kötü yapmak bulunuyor. Ürün paketleme, ürünün paketi ve kullanıcılara sunulan paket açılım deneyimi de e-ticarette önemli bir rol oynadığı için kötü hazırlanmış paketler de sadık müşterilerinizin kaçmasına neden olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler

Ürün paketinin özensiz hazırlanması, kutuda ezikler veya yırtılmalar olması ve kullanıcıya iyi bir deneyim yaşatılmaması müşterilerinize sunduğunuz hizmet kalitesinin düşük olduğunu gösterecektir. Bu da sadık müşterilerinizin farklı firmaları tercih etmelerine neden olabilir.

İlgili rehber: E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?

Yanlış ürünün gönderilmesi

En büyük hatalar arasında tüketiciye yanlış ürünün gönderilmesi yer alıyor. Depo yönetimi sırasında yapılan hatalar nedeniyle, müşteriye sipariş verdiği üründen farklı bir ürünün gönderilmesi de markaya olan güvenin azalmasına neden olarak, tüketicinin sadakatinin azalmasına da neden olacaktır.

Sipariş takibinin doğru yapılarak, ürünün kargolanma aşamasında müşterilere doğru ürünlerin gönderildiğinden emin olmanız oldukça önemli. Bu noktada markaya olan sadakatin azalmasının yanı sıra şirketiniz maddi olarak da zarara uğrar. Müşteri ürünü size iade ettiğinde bu ücreti ödediğiniz gibi yeni bir ürün gönderirken tekrar kargo ücreti ödemeniz gerekir. Buna ek olarak müşteri memnuniyeti için yanlış gönderilen ürünü hediye etme durumunuzda da yine zarar etmiş olursunuz.

Ürün teslimat bilgilerini paylaşmamak

Tüketiciler internetten alışveriş yaptıklarında sipariş durumunu da takip etmek isteyeceklerdir. Bu bilgileri sağlamamak da büyük hatalar arasında yer alıyor. Tüketicileri kargonun durumu hakkında bilgilendirmeniz gerekiyor. Ödeme sonrasında kullanıcılara siparişlerini takip edebilecekleri bir numara göndermeniz ve e-ticaret siteniz üzerinde de bu sipariş takibinin yapılabileceği bir alan sağlamanız oldukça önemli.

Bunlara ek olarak sipariş durumunu SMS ile de müşterilerinize bildirebilirsiniz. Ürünün paketlendiğini, kargo verildiğini ve tahmini teslim tarihini bu SMS’ler üzerinde paylaşarak müşterilerinizi bilgilendirebilirsiniz.

Şirketinizle olan iletişimi zorlaştırmak

Sadık müşterileri kaçıran en büyük hata, şirketinizle olan iletişimi zorlaştırmak olacaktır. Tüketiciler hem satış öncesi hem de sonrasında şirketinizle kolay bir şekilde iletişime geçebilmeliler. Tüketiciler iletişim kurabilmek için çok fazla uğraşıyorlarsa, onları çok fazla bekletiyorsanız ya da bu süreci çok zor bir hale getiriyorsanız, sadık müşterilerinizi kaçırmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

Hatalarınızı kabul etmemek

Bir diğer büyük hata ise markanızdan kaynaklanan bir hata gerçekleştiğinde, bu hatayı kabul etmemek ve tüketicinin sorununu çözmemek olacaktır. Tüketiciyi suçlamak, sorunu üstlenmemek ve tüketiciye bir çözüm alternatifi sağlamamak da hizmet kalitenizi önemli şekilde düşürecektir.

Müşteri hizmet kalitesini artırmak için yaptığınız hataları kabul ederek, tüketicilere bir çözüm sunmanız ve onların problemlerini çözmeniz gerekir. Buna ek olarak bu hizmet kalitesini bir adım ileriye taşımak için de kimi zaman sizden kaynaklı olmayan hataları da kabullenerek tüketiciye çözüm alternatifleri sunmayı deneyebilirsiniz. Bu tür yaklaşımlar mutsuz olan müşterileri dahi sadık müşteriler haline getirmenizi kolaylaştıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın