fbpx

Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?

10 Kasım 2016
Sinan Oypan

E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz.

Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman kolay bir iş değildir ve üzerinde ciddi bir şekilde çalışılması ve emek verilmesi gerekir. Bu konu hakkında neler yapabileceğiniz konusunda fikriniz yoksa, bu rehberde size yol gösterecek bazı yöntemleri sizlerle paylaşacağız.

Müşterileriniz 1 numaralı odak noktanız olsun

Müşterileriniz, stratejilerinizde bir numaralı odak noktası olmalı. Çünkü onları mutlu edemediğiniz sürece devamlı alışveriş yapan müşterileri elde edemezsiniz. Yeni hedef kitlelere ulaşmak önemli olsa da işinizi ayakta tutan sadık müşterilerinizdir.

Burada unutulmaması gereken bir nokta bulunuyor. Müşterilerinizi birincil odağınız yapabilmek için çalışanlarınıza da aynı değeri vermelisiniz. Çünkü müşterilerinizle iletişimde olan, onların sorunlarını çözen, onlara yardım eden kişiler şirketinizdeki çalışanlardır. Onları mutlu etmezseniz, onlar da müşterilerinizi mutlu edemezler. Sadakati artırabilmek için, çalışanlarınızın da maddi ve manevi ihtiyaçlarını karşılamalısınız.

Onlar hakkında bilgi edinin

Müşterileriniz hakkında ne kadar çok şey bilirseniz, onlara bir o kadar iyi destek verebilirsiniz. Onların ihtiyaçlarını, ilgilendikleri ürünleri, geçmişte yaşadıkları sorunları, kişisel bilgileri elinizde bulundurduğunuzda gerek kişiselleştirme çalışmaları yapabilir; gerekse bir sorun yaşamaları durumunda onlara daha iyi çözümler sunabilirsiniz.

Tabii ki müşteri bilgileri toplamak da kolay bir iş değil. Bu bilgileri alırken onları korkutmamanız gerekiyor. Bunu nasıl yapabileceğinizi ise “Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?” isimli yazımızdan okuyabilirsiniz.

Çalışanlarınız en iyi desteği sunmalı

Çalışanlarınızı müşteri desteği konusunda en iyi şekilde eğitmelisiniz böylelikle onlar da müşterilerinize en iyi desteği sunabilirler. Tabii ki bunu sağlayabilmeniz için yazının üst bölümünde bahsettiğimiz gibi sizin de çalışanlarınızın maddi ve manevi motivasyonunu yüksek tutarak, onları mutlu etmelisiniz.

Firmaların genellikle unuttukları nokta, çalışanların müşterilerle iletişim kurduğu gerçeğidir. Sizin yaptığınız reklamlar, sitenizin kullanıcı deneyiminin yüksek olması, sunduğunuz ürünlerin kaliteli olması asıl iletişimi sağlamıyor. Müşterilerinizin telefon ya da e-posta ile iletişime geçtiği çalışanlarınız bu iletişimi sağlıyor ve buradaki imajınızın aslında markanızın imajını yansıtıyor. Bu sebeple de çalışanlarınızın en iyi desteği sunmasının önemi daha da artıyor.

Kişiselleştirme hizmetleri sunun

Marka sadakatini artırmak için kişiselleştirilmiş bir e-ticaret deneyimi sunmaya özen göstermelisiniz. Kişiselleştirilmiş bir deneyim sunabilmek için de onlarla ilgili mümkün olduğunca bilgi edinmelisiniz. Yazının yukarısında kullanıcı bilgileri edinmeyle ilgili bir yazı paylaşmıştık. Oradaki yöntemler aracılığı ile kullanıcı bilgileri toplamaya başlayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra onların hesapları üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip edebilir, yaptıkları alışverişleri inceleyebilir ya da sepette bıraktıkları ürünlere bakabilirsiniz. Bu veriler ışığında da onların ilgi alanlarına göre ürün tanıtımları yapabilirsiniz.

Geri bildirim isteyin

Müşterilerinizin geri bildirimleri de sizin için oldukça önemlidir. Tabii ki burada sadece onlardan geri bildirim almanız yeterli değil. Onların mutsuz oldukları ve beğenmedikleri konular üzerinde geliştirmeler yapmanız ve bu değişiklikler onlara fark ettirmeniz, onların da hoşuna gidecektir. Çünkü onların fikirlerine değer verdiğinizi göreceklerdir.

Tüketiciler kendi fikirlerinin değer gördüğü bir markaya daha fazla bağlanırlar ve bu markalara daha sadık olurlar.

Uzun süredir alışveriş yapmayan tüketicilerle iletişime geçin

Müşteri sadakati yaratmanın bir yolu da uzun süredir markanızdan alışveriş yapmayan tüketicilerle iletişime geçmektir. Bunu yaparken müşterilerinizi rahatsız etmemeniz de gerekiyor. Bu nedenle öncelikle e-posta çalışmaları yaparak onlara neden alışveriş yapmadıklarını sorabilir ya da bir süredir alışveriş yapmadıklarını hatırlatabilirsiniz.

Bu gönderilerinizde onlara bazı sorular sorabilirsiniz. Neden alışveriş yapmadıklarını, memnun olmadıkları bir durum mu olduğunu, ne gibi beklentileri olduğunu sorabilirsiniz.

Bu yanıtları kısa tutmak, müşterilerinizin sizinle etkileşime geçmesini kolaylaştıracaktır. Onlardan bir geri dönüş aldığınızda alışveriş yapmama sebeplerine göre onlara yeniden e-postalar gönderebilir ve onları alışverişe tekrar çekmek için bazı çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Savaş Çetinkaya
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Çeşitleri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
Markethinkers
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan