Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?

10 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?

E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz.

Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman kolay bir iş değildir ve üzerinde ciddi bir şekilde çalışılması ve emek verilmesi gerekir. Bu konu hakkında neler yapabileceğiniz konusunda fikriniz yoksa, bu rehberde size yol gösterecek bazı yöntemleri sizlerle paylaşacağız.

Müşterileriniz 1 numaralı odak noktanız olsun

Müşterileriniz, stratejilerinizde bir numaralı odak noktası olmalı. Çünkü onları mutlu edemediğiniz sürece devamlı alışveriş yapan müşterileri elde edemezsiniz. Yeni hedef kitlelere ulaşmak önemli olsa da işinizi ayakta tutan sadık müşterilerinizdir.

Burada unutulmaması gereken bir nokta bulunuyor. Müşterilerinizi birincil odağınız yapabilmek için çalışanlarınıza da aynı değeri vermelisiniz. Çünkü müşterilerinizle iletişimde olan, onların sorunlarını çözen, onlara yardım eden kişiler şirketinizdeki çalışanlardır. Onları mutlu etmezseniz, onlar da müşterilerinizi mutlu edemezler. Sadakati artırabilmek için, çalışanlarınızın da maddi ve manevi ihtiyaçlarını karşılamalısınız.

Onlar hakkında bilgi edinin

Müşterileriniz hakkında ne kadar çok şey bilirseniz, onlara bir o kadar iyi destek verebilirsiniz. Onların ihtiyaçlarını, ilgilendikleri ürünleri, geçmişte yaşadıkları sorunları, kişisel bilgileri elinizde bulundurduğunuzda gerek kişiselleştirme çalışmaları yapabilir; gerekse bir sorun yaşamaları durumunda onlara daha iyi çözümler sunabilirsiniz.

Tabii ki müşteri bilgileri toplamak da kolay bir iş değil. Bu bilgileri alırken onları korkutmamanız gerekiyor. Bunu nasıl yapabileceğinizi ise “Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?” isimli yazımızdan okuyabilirsiniz.

Çalışanlarınız en iyi desteği sunmalı

Çalışanlarınızı müşteri desteği konusunda en iyi şekilde eğitmelisiniz böylelikle onlar da müşterilerinize en iyi desteği sunabilirler. Tabii ki bunu sağlayabilmeniz için yazının üst bölümünde bahsettiğimiz gibi sizin de çalışanlarınızın maddi ve manevi motivasyonunu yüksek tutarak, onları mutlu etmelisiniz.

Firmaların genellikle unuttukları nokta, çalışanların müşterilerle iletişim kurduğu gerçeğidir. Sizin yaptığınız reklamlar, sitenizin kullanıcı deneyiminin yüksek olması, sunduğunuz ürünlerin kaliteli olması asıl iletişimi sağlamıyor. Müşterilerinizin telefon ya da e-posta ile iletişime geçtiği çalışanlarınız bu iletişimi sağlıyor ve buradaki imajınızın aslında markanızın imajını yansıtıyor. Bu sebeple de çalışanlarınızın en iyi desteği sunmasının önemi daha da artıyor.

Kişiselleştirme hizmetleri sunun

Marka sadakatini artırmak için kişiselleştirilmiş bir e-ticaret deneyimi sunmaya özen göstermelisiniz. Kişiselleştirilmiş bir deneyim sunabilmek için de onlarla ilgili mümkün olduğunca bilgi edinmelisiniz. Yazının yukarısında kullanıcı bilgileri edinmeyle ilgili bir yazı paylaşmıştık. Oradaki yöntemler aracılığı ile kullanıcı bilgileri toplamaya başlayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra onların hesapları üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip edebilir, yaptıkları alışverişleri inceleyebilir ya da sepette bıraktıkları ürünlere bakabilirsiniz. Bu veriler ışığında da onların ilgi alanlarına göre ürün tanıtımları yapabilirsiniz.

Geri bildirim isteyin

Müşterilerinizin geri bildirimleri de sizin için oldukça önemlidir. Tabii ki burada sadece onlardan geri bildirim almanız yeterli değil. Onların mutsuz oldukları ve beğenmedikleri konular üzerinde geliştirmeler yapmanız ve bu değişiklikler onlara fark ettirmeniz, onların da hoşuna gidecektir. Çünkü onların fikirlerine değer verdiğinizi göreceklerdir.

Tüketiciler kendi fikirlerinin değer gördüğü bir markaya daha fazla bağlanırlar ve bu markalara daha sadık olurlar.

Uzun süredir alışveriş yapmayan tüketicilerle iletişime geçin

Müşteri sadakati yaratmanın bir yolu da uzun süredir markanızdan alışveriş yapmayan tüketicilerle iletişime geçmektir. Bunu yaparken müşterilerinizi rahatsız etmemeniz de gerekiyor. Bu nedenle öncelikle e-posta çalışmaları yaparak onlara neden alışveriş yapmadıklarını sorabilir ya da bir süredir alışveriş yapmadıklarını hatırlatabilirsiniz.

Bu gönderilerinizde onlara bazı sorular sorabilirsiniz. Neden alışveriş yapmadıklarını, memnun olmadıkları bir durum mu olduğunu, ne gibi beklentileri olduğunu sorabilirsiniz.

Bu yanıtları kısa tutmak, müşterilerinizin sizinle etkileşime geçmesini kolaylaştıracaktır. Onlardan bir geri dönüş aldığınızda alışveriş yapmama sebeplerine göre onlara yeniden e-postalar gönderebilir ve onları alışverişe tekrar çekmek için bazı çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
E-ticaret sitenizde canlı destek sistemi kullanmak neden önemli
Canlı destek sistemi son yıllarda e-ticaret sitelerinde müşteri desteği konusunda firmalara birçok avantaj ve kolaylık sağlıyor. Canlı destek kullanımı firmalara yarar sağladığı gibi siteyi ziyaret eden kullanıcıların da satış...
3 Ocak 2018
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin