Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?

10 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?

E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz.

Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman kolay bir iş değildir ve üzerinde ciddi bir şekilde çalışılması ve emek verilmesi gerekir. Bu konu hakkında neler yapabileceğiniz konusunda fikriniz yoksa, bu rehberde size yol gösterecek bazı yöntemleri sizlerle paylaşacağız.

Müşterileriniz 1 numaralı odak noktanız olsun

Müşterileriniz, stratejilerinizde bir numaralı odak noktası olmalı. Çünkü onları mutlu edemediğiniz sürece devamlı alışveriş yapan müşterileri elde edemezsiniz. Yeni hedef kitlelere ulaşmak önemli olsa da işinizi ayakta tutan sadık müşterilerinizdir.

Burada unutulmaması gereken bir nokta bulunuyor. Müşterilerinizi birincil odağınız yapabilmek için çalışanlarınıza da aynı değeri vermelisiniz. Çünkü müşterilerinizle iletişimde olan, onların sorunlarını çözen, onlara yardım eden kişiler şirketinizdeki çalışanlardır. Onları mutlu etmezseniz, onlar da müşterilerinizi mutlu edemezler. Sadakati artırabilmek için, çalışanlarınızın da maddi ve manevi ihtiyaçlarını karşılamalısınız.

Onlar hakkında bilgi edinin

Müşterileriniz hakkında ne kadar çok şey bilirseniz, onlara bir o kadar iyi destek verebilirsiniz. Onların ihtiyaçlarını, ilgilendikleri ürünleri, geçmişte yaşadıkları sorunları, kişisel bilgileri elinizde bulundurduğunuzda gerek kişiselleştirme çalışmaları yapabilir; gerekse bir sorun yaşamaları durumunda onlara daha iyi çözümler sunabilirsiniz.

Tabii ki müşteri bilgileri toplamak da kolay bir iş değil. Bu bilgileri alırken onları korkutmamanız gerekiyor. Bunu nasıl yapabileceğinizi ise “Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?” isimli yazımızdan okuyabilirsiniz.

Çalışanlarınız en iyi desteği sunmalı

Çalışanlarınızı müşteri desteği konusunda en iyi şekilde eğitmelisiniz böylelikle onlar da müşterilerinize en iyi desteği sunabilirler. Tabii ki bunu sağlayabilmeniz için yazının üst bölümünde bahsettiğimiz gibi sizin de çalışanlarınızın maddi ve manevi motivasyonunu yüksek tutarak, onları mutlu etmelisiniz.

Firmaların genellikle unuttukları nokta, çalışanların müşterilerle iletişim kurduğu gerçeğidir. Sizin yaptığınız reklamlar, sitenizin kullanıcı deneyiminin yüksek olması, sunduğunuz ürünlerin kaliteli olması asıl iletişimi sağlamıyor. Müşterilerinizin telefon ya da e-posta ile iletişime geçtiği çalışanlarınız bu iletişimi sağlıyor ve buradaki imajınızın aslında markanızın imajını yansıtıyor. Bu sebeple de çalışanlarınızın en iyi desteği sunmasının önemi daha da artıyor.

Kişiselleştirme hizmetleri sunun

Marka sadakatini artırmak için kişiselleştirilmiş bir e-ticaret deneyimi sunmaya özen göstermelisiniz. Kişiselleştirilmiş bir deneyim sunabilmek için de onlarla ilgili mümkün olduğunca bilgi edinmelisiniz. Yazının yukarısında kullanıcı bilgileri edinmeyle ilgili bir yazı paylaşmıştık. Oradaki yöntemler aracılığı ile kullanıcı bilgileri toplamaya başlayabilirsiniz.

Bunun yanı sıra onların hesapları üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip edebilir, yaptıkları alışverişleri inceleyebilir ya da sepette bıraktıkları ürünlere bakabilirsiniz. Bu veriler ışığında da onların ilgi alanlarına göre ürün tanıtımları yapabilirsiniz.

Geri bildirim isteyin

Müşterilerinizin geri bildirimleri de sizin için oldukça önemlidir. Tabii ki burada sadece onlardan geri bildirim almanız yeterli değil. Onların mutsuz oldukları ve beğenmedikleri konular üzerinde geliştirmeler yapmanız ve bu değişiklikler onlara fark ettirmeniz, onların da hoşuna gidecektir. Çünkü onların fikirlerine değer verdiğinizi göreceklerdir.

Tüketiciler kendi fikirlerinin değer gördüğü bir markaya daha fazla bağlanırlar ve bu markalara daha sadık olurlar.

Uzun süredir alışveriş yapmayan tüketicilerle iletişime geçin

Müşteri sadakati yaratmanın bir yolu da uzun süredir markanızdan alışveriş yapmayan tüketicilerle iletişime geçmektir. Bunu yaparken müşterilerinizi rahatsız etmemeniz de gerekiyor. Bu nedenle öncelikle e-posta çalışmaları yaparak onlara neden alışveriş yapmadıklarını sorabilir ya da bir süredir alışveriş yapmadıklarını hatırlatabilirsiniz.

Bu gönderilerinizde onlara bazı sorular sorabilirsiniz. Neden alışveriş yapmadıklarını, memnun olmadıkları bir durum mu olduğunu, ne gibi beklentileri olduğunu sorabilirsiniz.

Bu yanıtları kısa tutmak, müşterilerinizin sizinle etkileşime geçmesini kolaylaştıracaktır. Onlardan bir geri dönüş aldığınızda alışveriş yapmama sebeplerine göre onlara yeniden e-postalar gönderebilir ve onları alışverişe tekrar çekmek için bazı çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Marka Tescili Nedir? Nasıl Yapılır? E-Ticaret Siteleri İçin Neden Önemlidir?
Marka Tescili Nedir? Nasıl Yapılır? E-Ticaret Siteleri İçin Neden Önemlidir?
Marka kimliği, ticarette son dönemin en popüler kavramlarından biri. Bu kavram logo, slogan, iletişim biçimleri ve görseli dil gibi unsurlardan oluşur. Özellikle her geçen gün daha yoğun bir rekabete sahne olan e-ticaret alanında fark...
23 Ocak 2022
Markethinkers
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
IdeaSoft
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Facebook’un en az sosyal medya yanı kadar güçlü olan marketplace tarafı, ticaretin dijital olan her ortamda gerçekleşebileceğinin mümkün olduğunu gösterdi. Bu yüzden Facebook temelinde Instagram’a da e-ticareti destekleyen...
9 Aralık 2021
IdeaSoft
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın