Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri

11 Nisan 2021
Markethinkers
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri

Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web siteleri öne çıkma fırsatı yakalar. Siz de arama motorları tarafından sunulan birtakım özellikler ile e-ticaret sitenizi daha dikkat çekici hale getirebilir ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşabilirsiniz. Bu konuda izleyebileceğiniz yollardan biri, rich snippets çeşitlerinden faydalanmak olabilir.

Rich Snippets Nedir?

Rich snippets (zengin veri), SERP’te klasik arama sonuçlarından daha fazla dikkat çeken ve kullanıcıya site hakkında daha fazla bilgi veren bir uygulamadır. Web sitesi geliştiricileri tarafından tanımlanan yapılandırılmış verileri okuyan Google, arama sonuçlarında bu kodlamalardan elde ettiği bilgileri rich snippets olarak kullanıcıya gösterir.

Klasik bir arama sonucu “URL - Title (Başlık) - Description (Açıklama)” şeklinde gösterilir. Eğer sonuçlardaki sitelerden birinde, aratılan anahtar kelime ile alakalı veriler mevcutsa, bu klasik şemanın altında söz konusu veriler de görünür. Örneğin bir ürün arayan kullanıcı, ürünle ilgili fiyat, renk, model gibi detayları siteye girmeden görebilir.

Aynı şekilde yemek tarifi arayan kullanıcılar hazırlama süresi ve kalori, belirli bir şarkıyı arayan kullanıcılar ilgili şarkının çıkış tarihi ve yazarı, bir kurum hakkında araştırma yapan kullanıcılar logo, kuruluş tarihi, adres gibi bilgileri zengin veri olarak görür. Bunlar gibi kullanılabilir 100’den fazla rich snippets türü vardır.

Rich Snippets Kullanmanın Faydaları Nelerdir?

Zengin ve faydalı içeriklerden oluşan bir web sitesine sahip olmak, her zaman ön planda olmak anlamına gelmez. Çünkü öncelikle bu içeriklerden arama motorunu haberdar etmek gerekir. E-ticaret siteniz hem arama motoru hem de kullanıcı dostu olduğu takdirde rich snippets gösterimi sağlanır. Bu doğrultuda zengin veriler, kullanıcıların bilgiye daha hızlı ve kolay ulaşmasını sağlarken e-ticaret sitenize de farklı faydalar sağlar.

Arama Sonuçlarında Daha Fazla Yer Kaplayın

Arama sonuçlarında daha fazla yer kaplamak için, arama motoru reklamlarına yatırım yapmak isteyebilirsiniz. Fakat bunun için bir reklam bütçesi ayıramıyorsanız, zengin verilerle de aynı etkiyi yaratabilirsiniz. Rich snippets içeren siteler, klasik sonuçlardan daha fazla bilgi gösterebildiği için arama sonuçlarında daha geniş bir yer kaplar. E-ticaret sitenizi yapılandırılmış verilerle destekleyip rich snippets’a sahip olmasını sağlarsanız, siteniz arama sonuçlarında daha fazla yer kaplayarak daha görünür olur ve rakiplerinize karşı daha avantajlı olabilirsiniz.

Kullanıcıların Dikkatini Çekin

Rich snippets’a sahip bir sitenin daha dikkat çekici olması kaçınılmazdır. Kullanıcılar daha farklı görünen, daha fazla bilgi veren ve detay içeren sonuçlara daha fazla ilgi gösterir. Bu yöntemi kullanarak SERP’te fark yaratarak daha fazla kullanıcının ilgisini çekebilir ve kullanıcıların e-ticaret sitenizde alışverişe başlama ihtimalini artırabilirsiniz.

CTR’ınızı Artırın

E-ticaret sitenizin CTR’ının, yani tıklama oranının artması için arama sonuçlarında daha fazla yer kaplayıp kullanıcıların dikkatini çekmesi lazım. Zengin veriler bu iki konuda da fayda sağlayabildiği için, CTR’ı yükseltmenin en faydalı yöntemlerinden biri olarak kabul edilir. Kullanıcıyı tıklamaya teşvik eden bilgilere ve görünüme sahip bir sitenin tıklama oranı her zaman ideal seviyeye ulaşır.

E-ticaret Sitelerinin Tercih Edebileceği Rich Snippets Çeşitleri Nelerdir?

Google, her site tipine ve sektörüne uygun bir şekilde kullanılabilecek farklı zengin veriler geliştirmiştir. Bu noktada e-ticaret siteleri için kullanışlı olan bazı formatlar kullanıldığında rich snippets olarak öne çıkma ihtimali artar ve bu da satışlara etki eder. Rich snippets’lar için veri yapılandırma sürecinde Schema.org’u kullanabilir, hazırladığınız kodu Zengin Sonuçlar Testi ile doğrulayabilirsiniz.

Ürün Şeması (Product Schema)

E-ticaret siteleri için bir çeşit dijital pazarlama aracı olarak da bahsedebileceğimiz ürün şeması, “Product” işaretlemesi ile kullanılan bir rich snippets çeşididir. Bu şema ile arama sonuçlarında, görseller sekmesi de dahil olmak üzere ürünler ile ilgili ayrıntılı bilgiler gösterilir.

Şema dahilinde ürünler ile ilgili fiyat, stok durumu ve yorum puanı gibi detaylar arama sonuç sayfasında gösterilmekle birlikte görseller sekmesinde de “Ürün” rozeti ile ürünün görseli görünür. Ürün şeması, tek bir ürün sayfasına özel olarak ya da söz konusu ürünü satan farklı satıcıların bilgilerini içeren toplayıcı sayfası şeklinde tasarlanabilir.

Yorum ve İnceleme Snippet’i

Yorum ve inceleme snippet’i, kullanıcıların ürün kalitesi ve performansı hakkında fikir edinmesini sağlar. Ürünü satın aldıktan sonra incelemelerini site içerisindeki yorum kısmında belirten kullanıcıların verdiği bilgiler doğrultusunda oluşturulur ve sarı - gri yıldızlarla gösterilir. Yıldızların yanında 1 ile 5 arasında bir puan ve toplam oylama sayısı da gösterilir. Bu snippet sayesinde ürünlerinizin satış potansiyelini artırabilirsiniz.

Ürün Özellikleri

Spesifik ürünler üzerinden yapılan aramalar için e-ticaret sitelerine en fazla fayda sağlayan rich snippets çeşitlerinden biri, ürün özelliklerini içeren formattır. Bu tip bir zengin veri ile kullanıcı, sonuç sayfasında doğrudan ürünün teknik özelliklerini okuyabilir. Örneğin bir cep telefonu modeli aratıldığında, ürünün ekran boyutu, kamera çözünürlüğü, depolama kapasitesi gibi özellikleri, sonucun altında rich snippet olarak gösterilir. Bu sayede kullanıcı aradığı ürünün hangi e-ticaret sitesinde olduğunu önceden bilir ve kendisi adına faydalı olan siteye girer.

Yapılandırılmış Veri Nedir? Rich Snippets ile İlişkisi Nedir?

Yapılandırılmış veriler, site içerisindeki bilgilerin, arama motoru tarafından daha kolay algılanabilecek bir şekilde kodlanmış halidir. Bu kodlar site sahibi ya da bir geliştirici tarafından siteye eklendiğinde, sitedeki güncel veriler arama motoruna iletilir.

Rich snippets ile yapılandırılmış veri arasında yakın bir ilişki vardır. Çünkü arama motoru, sadece yapılandırılmış verileri zengin veri olarak kabul eder. Örneğin bir ürünün açıklamasında yer alan özellikler yapılandırılmış veri olarak işaretlenmezse, arama sonuçlarında rich snippets olarak gösterilmez.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin