fbpx

Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri

11 Nisan 2021
Markethinkers
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri

Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web siteleri öne çıkma fırsatı yakalar. Siz de arama motorları tarafından sunulan birtakım özellikler ile e-ticaret sitenizi daha dikkat çekici hale getirebilir ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşabilirsiniz. Bu konuda izleyebileceğiniz yollardan biri, rich snippets çeşitlerinden faydalanmak olabilir.

Rich Snippets Nedir?

Rich snippets (zengin veri), SERP’te klasik arama sonuçlarından daha fazla dikkat çeken ve kullanıcıya site hakkında daha fazla bilgi veren bir uygulamadır. Web sitesi geliştiricileri tarafından tanımlanan yapılandırılmış verileri okuyan Google, arama sonuçlarında bu kodlamalardan elde ettiği bilgileri rich snippets olarak kullanıcıya gösterir.

Klasik bir arama sonucu “URL - Title (Başlık) - Description (Açıklama)” şeklinde gösterilir. Eğer sonuçlardaki sitelerden birinde, aratılan anahtar kelime ile alakalı veriler mevcutsa, bu klasik şemanın altında söz konusu veriler de görünür. Örneğin bir ürün arayan kullanıcı, ürünle ilgili fiyat, renk, model gibi detayları siteye girmeden görebilir.

Aynı şekilde yemek tarifi arayan kullanıcılar hazırlama süresi ve kalori, belirli bir şarkıyı arayan kullanıcılar ilgili şarkının çıkış tarihi ve yazarı, bir kurum hakkında araştırma yapan kullanıcılar logo, kuruluş tarihi, adres gibi bilgileri zengin veri olarak görür. Bunlar gibi kullanılabilir 100’den fazla rich snippets türü vardır.

Rich Snippets Kullanmanın Faydaları Nelerdir?

Zengin ve faydalı içeriklerden oluşan bir web sitesine sahip olmak, her zaman ön planda olmak anlamına gelmez. Çünkü öncelikle bu içeriklerden arama motorunu haberdar etmek gerekir. E-ticaret siteniz hem arama motoru hem de kullanıcı dostu olduğu takdirde rich snippets gösterimi sağlanır. Bu doğrultuda zengin veriler, kullanıcıların bilgiye daha hızlı ve kolay ulaşmasını sağlarken e-ticaret sitenize de farklı faydalar sağlar.

Arama Sonuçlarında Daha Fazla Yer Kaplayın

Arama sonuçlarında daha fazla yer kaplamak için, arama motoru reklamlarına yatırım yapmak isteyebilirsiniz. Fakat bunun için bir reklam bütçesi ayıramıyorsanız, zengin verilerle de aynı etkiyi yaratabilirsiniz. Rich snippets içeren siteler, klasik sonuçlardan daha fazla bilgi gösterebildiği için arama sonuçlarında daha geniş bir yer kaplar. E-ticaret sitenizi yapılandırılmış verilerle destekleyip rich snippets’a sahip olmasını sağlarsanız, siteniz arama sonuçlarında daha fazla yer kaplayarak daha görünür olur ve rakiplerinize karşı daha avantajlı olabilirsiniz.

Kullanıcıların Dikkatini Çekin

Rich snippets’a sahip bir sitenin daha dikkat çekici olması kaçınılmazdır. Kullanıcılar daha farklı görünen, daha fazla bilgi veren ve detay içeren sonuçlara daha fazla ilgi gösterir. Bu yöntemi kullanarak SERP’te fark yaratarak daha fazla kullanıcının ilgisini çekebilir ve kullanıcıların e-ticaret sitenizde alışverişe başlama ihtimalini artırabilirsiniz.

CTR’ınızı Artırın

E-ticaret sitenizin CTR’ının, yani tıklama oranının artması için arama sonuçlarında daha fazla yer kaplayıp kullanıcıların dikkatini çekmesi lazım. Zengin veriler bu iki konuda da fayda sağlayabildiği için, CTR’ı yükseltmenin en faydalı yöntemlerinden biri olarak kabul edilir. Kullanıcıyı tıklamaya teşvik eden bilgilere ve görünüme sahip bir sitenin tıklama oranı her zaman ideal seviyeye ulaşır.

E-ticaret Sitelerinin Tercih Edebileceği Rich Snippets Çeşitleri Nelerdir?

Google, her site tipine ve sektörüne uygun bir şekilde kullanılabilecek farklı zengin veriler geliştirmiştir. Bu noktada e-ticaret siteleri için kullanışlı olan bazı formatlar kullanıldığında rich snippets olarak öne çıkma ihtimali artar ve bu da satışlara etki eder. Rich snippets’lar için veri yapılandırma sürecinde Schema.org’u kullanabilir, hazırladığınız kodu Zengin Sonuçlar Testi ile doğrulayabilirsiniz.

Ürün Şeması (Product Schema)

E-ticaret siteleri için bir çeşit dijital pazarlama aracı olarak da bahsedebileceğimiz ürün şeması, “Product” işaretlemesi ile kullanılan bir rich snippets çeşididir. Bu şema ile arama sonuçlarında, görseller sekmesi de dahil olmak üzere ürünler ile ilgili ayrıntılı bilgiler gösterilir.

Şema dahilinde ürünler ile ilgili fiyat, stok durumu ve yorum puanı gibi detaylar arama sonuç sayfasında gösterilmekle birlikte görseller sekmesinde de “Ürün” rozeti ile ürünün görseli görünür. Ürün şeması, tek bir ürün sayfasına özel olarak ya da söz konusu ürünü satan farklı satıcıların bilgilerini içeren toplayıcı sayfası şeklinde tasarlanabilir.

Yorum ve İnceleme Snippet’i

Yorum ve inceleme snippet’i, kullanıcıların ürün kalitesi ve performansı hakkında fikir edinmesini sağlar. Ürünü satın aldıktan sonra incelemelerini site içerisindeki yorum kısmında belirten kullanıcıların verdiği bilgiler doğrultusunda oluşturulur ve sarı - gri yıldızlarla gösterilir. Yıldızların yanında 1 ile 5 arasında bir puan ve toplam oylama sayısı da gösterilir. Bu snippet sayesinde ürünlerinizin satış potansiyelini artırabilirsiniz.

Ürün Özellikleri

Spesifik ürünler üzerinden yapılan aramalar için e-ticaret sitelerine en fazla fayda sağlayan rich snippets çeşitlerinden biri, ürün özelliklerini içeren formattır. Bu tip bir zengin veri ile kullanıcı, sonuç sayfasında doğrudan ürünün teknik özelliklerini okuyabilir. Örneğin bir cep telefonu modeli aratıldığında, ürünün ekran boyutu, kamera çözünürlüğü, depolama kapasitesi gibi özellikleri, sonucun altında rich snippet olarak gösterilir. Bu sayede kullanıcı aradığı ürünün hangi e-ticaret sitesinde olduğunu önceden bilir ve kendisi adına faydalı olan siteye girer.

Yapılandırılmış Veri Nedir? Rich Snippets ile İlişkisi Nedir?

Yapılandırılmış veriler, site içerisindeki bilgilerin, arama motoru tarafından daha kolay algılanabilecek bir şekilde kodlanmış halidir. Bu kodlar site sahibi ya da bir geliştirici tarafından siteye eklendiğinde, sitedeki güncel veriler arama motoruna iletilir.

Rich snippets ile yapılandırılmış veri arasında yakın bir ilişki vardır. Çünkü arama motoru, sadece yapılandırılmış verileri zengin veri olarak kabul eder. Örneğin bir ürünün açıklamasında yer alan özellikler yapılandırılmış veri olarak işaretlenmezse, arama sonuçlarında rich snippets olarak gösterilmez.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşında E-ticaret Satışlarını Nasıl Arttırabilirsiniz?
Yılbaşı pek çok e-ticaret sitesi için satışların patlama yaptığı bir dönemdir. Müşterilerin hem kendileri, hem de yakınları için en yoğun şekilde alışveriş yaptıkları dönemlerden biri olan yılbaşı sizin için de tüm...
24 Kasım 2013
Seyhun Özkara
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme sürecinde müşteri deneyimini nasıl geliştirebilirsiniz?
Kargo gönderme süreci, e-ticarette müşteri deneyimin artırmak için önemli bir konudur ve kargo ile ilgili konuların iyi yönetilmesi gerekir. İnternetten alışverişlerde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri olması...
12 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret firmaları için yeni bir kampanya dönemi yaklaşıyor. Bu tatil dönemleri internetten satış yapan firmalar için bir ayrı öneme sahip; çünkü yaptıkları kampanyalarla satışlarını...
15 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan