E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

12 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları alışverişe yönlendirmek için retargeting reklamlardan faydalanıyorlar.

Retargeting reklamlar nedir?

Herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcılara, internet üzerinde başka siteler üzerinde reklamlar sunarak, onları terk ettikleri siteye çekmeye yarayan reklamlara retargeting reklamlar denir.

Bu reklamların amacı: Bu reklamlar ile herhangi bir geri dönüşüm sağlanamayan ziyaretçileri, terk edilen e-ticaret sitesine tekrar çekerek onları alışverişe yönlendirmeye çalışılır./p>

Retargeting reklamlar nasıl çalışır? Bu reklamların kullanılabilmesi için, internet sitesi üzerine çerezler (cookies) eklenir. Sonrasında siteyi ziyaret edenlerin kullanıcıların tarayıcılarına bir kod bırakırsınız ve onların internet üzerindeki aktivitelerini takip etmeye başlarsınız. Bu sayede de başka bir site üzerinde, bu kullanıcılara ilgili reklamlar sunabilirsiniz.

Reklam gösterme prensibi ise şu şekilde çalışıyor: Kullanıcılar sitenizi ziyaret ettikten ve siz onların tarayıcılarına kod bıraktıktan sonra, kullanıcılar başka bir siteyi ziyaret ettiklerinde, bu kodlar size haber veriyor. Eğer ziyaret edilen bu sitede retargeting için reklam alanları bulunuyorsa, bu alan için bir teklif verebiliyorsunuz. Burada en yüksek teklifi vermeniz durumunda, kullanıcılara sizinle ilgili, sizin belirlediğiniz reklam gösteriliyor.

Retargeting reklamları nasıl kullanabilirsiniz?

Retargeting reklamları kullanmak için farklı yollara başvurabilirsiniz. Aşağıdaki adımlardan yola çıkarak, kendiniz için en uygun olacak reklam şeklini hazırlayabilirisiniz.

Tüm ziyaretçileri hedeflemek: Hedef listenizi geniş tutmak için, sitenizi ziyaret eden herkesi retargeting listenize ekleyebilirsiniz. Ancak bunun bazı dezavantajları vardır. Satın alma işlemini gerçekleştirmiş kişiler de bu reklamları görebilirler ve bu da onları rahatsız edebilir.

Retargeting kodunu ana sayfaya ekleyin: Bu sayede ana sayfanızı ziyaret eden herkes, sitenizi terk ettiğinde markanızla ilgili retargeting reklamları görebilirler.

Kodları kategorilere göre ayırmak: Retargeting kodlarınızı farklı kategorilere eklediğinizde, ziyaretçilere farklı reklam çalışmaları sunabilirsiniz. Çünkü site üzerinde herkes aynı sayfaları ve kategorileri ziyaret etmeyecektir. Bu nedenle de ziyaretçilere ilgili reklamlar sunabilmek için reklamları kategorize etmek daha doğru olacaktır.

  • Alışveriş sepeti: Sepeti terk eden kullanıcılara yönelik reklamlar sunmak için, alışveriş sepeti sayfalarına reklam kodları ekleyebilirsiniz. Böylelikle onlara sepetlerinde ürün unuttuklarını hatırlatabilirsiniz.
  • Ürün kategorileri: Farklı ürün kategorilerine reklam kodları eklemeniz durumunda, bu kategorilerle ilgili reklamlar sunma imkanınız olur.
  • Ürün sayfaları: Ürün bazında reklamlar sunabilmek için, ürün sayfalarınıza da bu kodları ekeleyebilirsiniz. Böylelikle daha etkili ve daha doğru bir hedefleme ile ziyaretçilerin daha çok ilgisini çekecek reklamlar da sunabilirsiniz.

Bu kodu Youtube kanalına eklemek: Youtube üzerinde aktifseniz ve videolar yayınlıyorsanız, Youtube sayfanız üzerine de bu kodları ekleyebilirsiniz. Sitenizi terk eden kişilere, Youtube üzerinden ürünlerle ilgili videolar göstermek, onların satın alma kararlarını etkileyebilir.

Upsell ve Çapraz satış için retargeting reklam kullanmak Ziyaretçilerinize, o an baktıları üründen daha iyi bir alternatif sunmak için (Upsell) retargeting reklamlar sunabilirsiniz. Böylelikle henüz satın alma kararı vermemiş kişileri farklı ürünlere yönlendirebilirsiniz. Aynı şekilde, çapraz satışlarla aksesuar ve ürünle ilgili yan ürünler satmak için de retargeting reklamlarından faydalanabilirsiniz.

E-posta listenize abone olanlar için reklamlar sunun E-posta listenizin kayıt sayfasına bir kod ekleyerek, listenize abone olan kişilere, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili reklamlar sunabilirsiniz. Aynı şekilde, sitenize yeni üye olan kişileri de hedeflemek için ilgili sayfaya kodlar ekleyebilirsiniz.

Dikkat edilmesi gereken hususlar

Retargeting reklamlarınızı hazırlarken, reklamlarınızın gösterim süresine dikkat etmeniz gerekiyor. Bu reklamları çok uzun süre göstermeniz durumunda kullanıcılarda spam algısı yaratabilirsiniz.

Bunun yanı sıra reklamlarınızı, kullanıcılar siteyi ziyaret ettikten belli bir süre sonra göstermek de daha faydalı olacaktır. Kullanıcılar siteyi terk ettikleri gibi sizin reklamlarınızı görmeye başladıklarında rahatsız olabilirler. Bu nedenle birkaç saat beklemek, reklamlarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir.

En çok dikkat edilmesi gereken konu ise: site üzerinden alışveriş yapmış olan kişilere satın aldıkları ürünlerle ilgili reklamlar göstermemektir. Bu durumda boşu boşuna para harcamış olursunuz. Bu nedenle retargeting reklamlarınızı hazırlarken, bu unsura özellikle dikkat etmeye çalışmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan