E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

12 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları alışverişe yönlendirmek için retargeting reklamlardan faydalanıyorlar.

Retargeting reklamlar nedir?

Herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcılara, internet üzerinde başka siteler üzerinde reklamlar sunarak, onları terk ettikleri siteye çekmeye yarayan reklamlara retargeting reklamlar denir.

Bu reklamların amacı: Bu reklamlar ile herhangi bir geri dönüşüm sağlanamayan ziyaretçileri, terk edilen e-ticaret sitesine tekrar çekerek onları alışverişe yönlendirmeye çalışılır./p>

Retargeting reklamlar nasıl çalışır? Bu reklamların kullanılabilmesi için, internet sitesi üzerine çerezler (cookies) eklenir. Sonrasında siteyi ziyaret edenlerin kullanıcıların tarayıcılarına bir kod bırakırsınız ve onların internet üzerindeki aktivitelerini takip etmeye başlarsınız. Bu sayede de başka bir site üzerinde, bu kullanıcılara ilgili reklamlar sunabilirsiniz.

Reklam gösterme prensibi ise şu şekilde çalışıyor: Kullanıcılar sitenizi ziyaret ettikten ve siz onların tarayıcılarına kod bıraktıktan sonra, kullanıcılar başka bir siteyi ziyaret ettiklerinde, bu kodlar size haber veriyor. Eğer ziyaret edilen bu sitede retargeting için reklam alanları bulunuyorsa, bu alan için bir teklif verebiliyorsunuz. Burada en yüksek teklifi vermeniz durumunda, kullanıcılara sizinle ilgili, sizin belirlediğiniz reklam gösteriliyor.

Retargeting reklamları nasıl kullanabilirsiniz?

Retargeting reklamları kullanmak için farklı yollara başvurabilirsiniz. Aşağıdaki adımlardan yola çıkarak, kendiniz için en uygun olacak reklam şeklini hazırlayabilirisiniz.

Tüm ziyaretçileri hedeflemek: Hedef listenizi geniş tutmak için, sitenizi ziyaret eden herkesi retargeting listenize ekleyebilirsiniz. Ancak bunun bazı dezavantajları vardır. Satın alma işlemini gerçekleştirmiş kişiler de bu reklamları görebilirler ve bu da onları rahatsız edebilir.

Retargeting kodunu ana sayfaya ekleyin: Bu sayede ana sayfanızı ziyaret eden herkes, sitenizi terk ettiğinde markanızla ilgili retargeting reklamları görebilirler.

Kodları kategorilere göre ayırmak: Retargeting kodlarınızı farklı kategorilere eklediğinizde, ziyaretçilere farklı reklam çalışmaları sunabilirsiniz. Çünkü site üzerinde herkes aynı sayfaları ve kategorileri ziyaret etmeyecektir. Bu nedenle de ziyaretçilere ilgili reklamlar sunabilmek için reklamları kategorize etmek daha doğru olacaktır.

  • Alışveriş sepeti: Sepeti terk eden kullanıcılara yönelik reklamlar sunmak için, alışveriş sepeti sayfalarına reklam kodları ekleyebilirsiniz. Böylelikle onlara sepetlerinde ürün unuttuklarını hatırlatabilirsiniz.
  • Ürün kategorileri: Farklı ürün kategorilerine reklam kodları eklemeniz durumunda, bu kategorilerle ilgili reklamlar sunma imkanınız olur.
  • Ürün sayfaları: Ürün bazında reklamlar sunabilmek için, ürün sayfalarınıza da bu kodları ekeleyebilirsiniz. Böylelikle daha etkili ve daha doğru bir hedefleme ile ziyaretçilerin daha çok ilgisini çekecek reklamlar da sunabilirsiniz.

Bu kodu Youtube kanalına eklemek: Youtube üzerinde aktifseniz ve videolar yayınlıyorsanız, Youtube sayfanız üzerine de bu kodları ekleyebilirsiniz. Sitenizi terk eden kişilere, Youtube üzerinden ürünlerle ilgili videolar göstermek, onların satın alma kararlarını etkileyebilir.

Upsell ve Çapraz satış için retargeting reklam kullanmak Ziyaretçilerinize, o an baktıları üründen daha iyi bir alternatif sunmak için (Upsell) retargeting reklamlar sunabilirsiniz. Böylelikle henüz satın alma kararı vermemiş kişileri farklı ürünlere yönlendirebilirsiniz. Aynı şekilde, çapraz satışlarla aksesuar ve ürünle ilgili yan ürünler satmak için de retargeting reklamlarından faydalanabilirsiniz.

E-posta listenize abone olanlar için reklamlar sunun E-posta listenizin kayıt sayfasına bir kod ekleyerek, listenize abone olan kişilere, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili reklamlar sunabilirsiniz. Aynı şekilde, sitenize yeni üye olan kişileri de hedeflemek için ilgili sayfaya kodlar ekleyebilirsiniz.

Dikkat edilmesi gereken hususlar

Retargeting reklamlarınızı hazırlarken, reklamlarınızın gösterim süresine dikkat etmeniz gerekiyor. Bu reklamları çok uzun süre göstermeniz durumunda kullanıcılarda spam algısı yaratabilirsiniz.

Bunun yanı sıra reklamlarınızı, kullanıcılar siteyi ziyaret ettikten belli bir süre sonra göstermek de daha faydalı olacaktır. Kullanıcılar siteyi terk ettikleri gibi sizin reklamlarınızı görmeye başladıklarında rahatsız olabilirler. Bu nedenle birkaç saat beklemek, reklamlarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir.

En çok dikkat edilmesi gereken konu ise: site üzerinden alışveriş yapmış olan kişilere satın aldıkları ürünlerle ilgili reklamlar göstermemektir. Bu durumda boşu boşuna para harcamış olursunuz. Bu nedenle retargeting reklamlarınızı hazırlarken, bu unsura özellikle dikkat etmeye çalışmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan