
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları alışverişe yönlendirmek için retargeting reklamlardan faydalanıyorlar.
Retargeting reklamlar nedir?
Herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcılara, internet üzerinde başka siteler üzerinde reklamlar sunarak, onları terk ettikleri siteye çekmeye yarayan reklamlara retargeting reklamlar denir.
Bu reklamların amacı: Bu reklamlar ile herhangi bir geri dönüşüm sağlanamayan ziyaretçileri, terk edilen e-ticaret sitesine tekrar çekerek onları alışverişe yönlendirmeye çalışılır./p>
Retargeting reklamlar nasıl çalışır? Bu reklamların kullanılabilmesi için, internet sitesi üzerine çerezler (cookies) eklenir. Sonrasında siteyi ziyaret edenlerin kullanıcıların tarayıcılarına bir kod bırakırsınız ve onların internet üzerindeki aktivitelerini takip etmeye başlarsınız. Bu sayede de başka bir site üzerinde, bu kullanıcılara ilgili reklamlar sunabilirsiniz.
Reklam gösterme prensibi ise şu şekilde çalışıyor: Kullanıcılar sitenizi ziyaret ettikten ve siz onların tarayıcılarına kod bıraktıktan sonra, kullanıcılar başka bir siteyi ziyaret ettiklerinde, bu kodlar size haber veriyor. Eğer ziyaret edilen bu sitede retargeting için reklam alanları bulunuyorsa, bu alan için bir teklif verebiliyorsunuz. Burada en yüksek teklifi vermeniz durumunda, kullanıcılara sizinle ilgili, sizin belirlediğiniz reklam gösteriliyor.
Retargeting reklamları nasıl kullanabilirsiniz?
Retargeting reklamları kullanmak için farklı yollara başvurabilirsiniz. Aşağıdaki adımlardan yola çıkarak, kendiniz için en uygun olacak reklam şeklini hazırlayabilirisiniz.
Tüm ziyaretçileri hedeflemek: Hedef listenizi geniş tutmak için, sitenizi ziyaret eden herkesi retargeting listenize ekleyebilirsiniz. Ancak bunun bazı dezavantajları vardır. Satın alma işlemini gerçekleştirmiş kişiler de bu reklamları görebilirler ve bu da onları rahatsız edebilir.
Retargeting kodunu ana sayfaya ekleyin: Bu sayede ana sayfanızı ziyaret eden herkes, sitenizi terk ettiğinde markanızla ilgili retargeting reklamları görebilirler.
Kodları kategorilere göre ayırmak: Retargeting kodlarınızı farklı kategorilere eklediğinizde, ziyaretçilere farklı reklam çalışmaları sunabilirsiniz. Çünkü site üzerinde herkes aynı sayfaları ve kategorileri ziyaret etmeyecektir. Bu nedenle de ziyaretçilere ilgili reklamlar sunabilmek için reklamları kategorize etmek daha doğru olacaktır.
- Alışveriş sepeti: Sepeti terk eden kullanıcılara yönelik reklamlar sunmak için, alışveriş sepeti sayfalarına reklam kodları ekleyebilirsiniz. Böylelikle onlara sepetlerinde ürün unuttuklarını hatırlatabilirsiniz.
- Ürün kategorileri: Farklı ürün kategorilerine reklam kodları eklemeniz durumunda, bu kategorilerle ilgili reklamlar sunma imkanınız olur.
- Ürün sayfaları: Ürün bazında reklamlar sunabilmek için, ürün sayfalarınıza da bu kodları ekeleyebilirsiniz. Böylelikle daha etkili ve daha doğru bir hedefleme ile ziyaretçilerin daha çok ilgisini çekecek reklamlar da sunabilirsiniz.
Bu kodu Youtube kanalına eklemek: Youtube üzerinde aktifseniz ve videolar yayınlıyorsanız, Youtube sayfanız üzerine de bu kodları ekleyebilirsiniz. Sitenizi terk eden kişilere, Youtube üzerinden ürünlerle ilgili videolar göstermek, onların satın alma kararlarını etkileyebilir.
Upsell ve Çapraz satış için retargeting reklam kullanmak Ziyaretçilerinize, o an baktıları üründen daha iyi bir alternatif sunmak için (Upsell) retargeting reklamlar sunabilirsiniz. Böylelikle henüz satın alma kararı vermemiş kişileri farklı ürünlere yönlendirebilirsiniz. Aynı şekilde, çapraz satışlarla aksesuar ve ürünle ilgili yan ürünler satmak için de retargeting reklamlarından faydalanabilirsiniz.
E-posta listenize abone olanlar için reklamlar sunun E-posta listenizin kayıt sayfasına bir kod ekleyerek, listenize abone olan kişilere, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili reklamlar sunabilirsiniz. Aynı şekilde, sitenize yeni üye olan kişileri de hedeflemek için ilgili sayfaya kodlar ekleyebilirsiniz.
Dikkat edilmesi gereken hususlar
Retargeting reklamlarınızı hazırlarken, reklamlarınızın gösterim süresine dikkat etmeniz gerekiyor. Bu reklamları çok uzun süre göstermeniz durumunda kullanıcılarda spam algısı yaratabilirsiniz.
Bunun yanı sıra reklamlarınızı, kullanıcılar siteyi ziyaret ettikten belli bir süre sonra göstermek de daha faydalı olacaktır. Kullanıcılar siteyi terk ettikleri gibi sizin reklamlarınızı görmeye başladıklarında rahatsız olabilirler. Bu nedenle birkaç saat beklemek, reklamlarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir.
En çok dikkat edilmesi gereken konu ise: site üzerinden alışveriş yapmış olan kişilere satın aldıkları ürünlerle ilgili reklamlar göstermemektir. Bu durumda boşu boşuna para harcamış olursunuz. Bu nedenle retargeting reklamlarınızı hazırlarken, bu unsura özellikle dikkat etmeye çalışmalısınız.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler