E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

12 Ağustos 2016
Sinan Oypan

Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları alışverişe yönlendirmek için retargeting reklamlardan faydalanıyorlar.

Retargeting reklamlar nedir?

Herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcılara, internet üzerinde başka siteler üzerinde reklamlar sunarak, onları terk ettikleri siteye çekmeye yarayan reklamlara retargeting reklamlar denir.

Bu reklamların amacı: Bu reklamlar ile herhangi bir geri dönüşüm sağlanamayan ziyaretçileri, terk edilen e-ticaret sitesine tekrar çekerek onları alışverişe yönlendirmeye çalışılır./p>

Retargeting reklamlar nasıl çalışır? Bu reklamların kullanılabilmesi için, internet sitesi üzerine çerezler (cookies) eklenir. Sonrasında siteyi ziyaret edenlerin kullanıcıların tarayıcılarına bir kod bırakırsınız ve onların internet üzerindeki aktivitelerini takip etmeye başlarsınız. Bu sayede de başka bir site üzerinde, bu kullanıcılara ilgili reklamlar sunabilirsiniz.

Reklam gösterme prensibi ise şu şekilde çalışıyor: Kullanıcılar sitenizi ziyaret ettikten ve siz onların tarayıcılarına kod bıraktıktan sonra, kullanıcılar başka bir siteyi ziyaret ettiklerinde, bu kodlar size haber veriyor. Eğer ziyaret edilen bu sitede retargeting için reklam alanları bulunuyorsa, bu alan için bir teklif verebiliyorsunuz. Burada en yüksek teklifi vermeniz durumunda, kullanıcılara sizinle ilgili, sizin belirlediğiniz reklam gösteriliyor.

Retargeting reklamları nasıl kullanabilirsiniz?

Retargeting reklamları kullanmak için farklı yollara başvurabilirsiniz. Aşağıdaki adımlardan yola çıkarak, kendiniz için en uygun olacak reklam şeklini hazırlayabilirisiniz.

Tüm ziyaretçileri hedeflemek: Hedef listenizi geniş tutmak için, sitenizi ziyaret eden herkesi retargeting listenize ekleyebilirsiniz. Ancak bunun bazı dezavantajları vardır. Satın alma işlemini gerçekleştirmiş kişiler de bu reklamları görebilirler ve bu da onları rahatsız edebilir.

Retargeting kodunu ana sayfaya ekleyin: Bu sayede ana sayfanızı ziyaret eden herkes, sitenizi terk ettiğinde markanızla ilgili retargeting reklamları görebilirler.

Kodları kategorilere göre ayırmak: Retargeting kodlarınızı farklı kategorilere eklediğinizde, ziyaretçilere farklı reklam çalışmaları sunabilirsiniz. Çünkü site üzerinde herkes aynı sayfaları ve kategorileri ziyaret etmeyecektir. Bu nedenle de ziyaretçilere ilgili reklamlar sunabilmek için reklamları kategorize etmek daha doğru olacaktır.

  • Alışveriş sepeti: Sepeti terk eden kullanıcılara yönelik reklamlar sunmak için, alışveriş sepeti sayfalarına reklam kodları ekleyebilirsiniz. Böylelikle onlara sepetlerinde ürün unuttuklarını hatırlatabilirsiniz.
  • Ürün kategorileri: Farklı ürün kategorilerine reklam kodları eklemeniz durumunda, bu kategorilerle ilgili reklamlar sunma imkanınız olur.
  • Ürün sayfaları: Ürün bazında reklamlar sunabilmek için, ürün sayfalarınıza da bu kodları ekeleyebilirsiniz. Böylelikle daha etkili ve daha doğru bir hedefleme ile ziyaretçilerin daha çok ilgisini çekecek reklamlar da sunabilirsiniz.

Bu kodu Youtube kanalına eklemek: Youtube üzerinde aktifseniz ve videolar yayınlıyorsanız, Youtube sayfanız üzerine de bu kodları ekleyebilirsiniz. Sitenizi terk eden kişilere, Youtube üzerinden ürünlerle ilgili videolar göstermek, onların satın alma kararlarını etkileyebilir.

Upsell ve Çapraz satış için retargeting reklam kullanmak Ziyaretçilerinize, o an baktıları üründen daha iyi bir alternatif sunmak için (Upsell) retargeting reklamlar sunabilirsiniz. Böylelikle henüz satın alma kararı vermemiş kişileri farklı ürünlere yönlendirebilirsiniz. Aynı şekilde, çapraz satışlarla aksesuar ve ürünle ilgili yan ürünler satmak için de retargeting reklamlarından faydalanabilirsiniz.

E-posta listenize abone olanlar için reklamlar sunun E-posta listenizin kayıt sayfasına bir kod ekleyerek, listenize abone olan kişilere, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili reklamlar sunabilirsiniz. Aynı şekilde, sitenize yeni üye olan kişileri de hedeflemek için ilgili sayfaya kodlar ekleyebilirsiniz.

Dikkat edilmesi gereken hususlar

Retargeting reklamlarınızı hazırlarken, reklamlarınızın gösterim süresine dikkat etmeniz gerekiyor. Bu reklamları çok uzun süre göstermeniz durumunda kullanıcılarda spam algısı yaratabilirsiniz.

Bunun yanı sıra reklamlarınızı, kullanıcılar siteyi ziyaret ettikten belli bir süre sonra göstermek de daha faydalı olacaktır. Kullanıcılar siteyi terk ettikleri gibi sizin reklamlarınızı görmeye başladıklarında rahatsız olabilirler. Bu nedenle birkaç saat beklemek, reklamlarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir.

En çok dikkat edilmesi gereken konu ise: site üzerinden alışveriş yapmış olan kişilere satın aldıkları ürünlerle ilgili reklamlar göstermemektir. Bu durumda boşu boşuna para harcamış olursunuz. Bu nedenle retargeting reklamlarınızı hazırlarken, bu unsura özellikle dikkat etmeye çalışmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan