fbpx

E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları alışverişe yönlendirmek için retargeting reklamlardan faydalanıyorlar.

Retargeting reklamlar nedir?

Herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcılara, internet üzerinde başka siteler üzerinde reklamlar sunarak, onları terk ettikleri siteye çekmeye yarayan reklamlara retargeting reklamlar denir.

Bu reklamların amacı: Bu reklamlar ile herhangi bir geri dönüşüm sağlanamayan ziyaretçileri, terk edilen e-ticaret sitesine tekrar çekerek onları alışverişe yönlendirmeye çalışılır./p>

Retargeting reklamlar nasıl çalışır? Bu reklamların kullanılabilmesi için, internet sitesi üzerine çerezler (cookies) eklenir. Sonrasında siteyi ziyaret edenlerin kullanıcıların tarayıcılarına bir kod bırakırsınız ve onların internet üzerindeki aktivitelerini takip etmeye başlarsınız. Bu sayede de başka bir site üzerinde, bu kullanıcılara ilgili reklamlar sunabilirsiniz.

Reklam gösterme prensibi ise şu şekilde çalışıyor: Kullanıcılar sitenizi ziyaret ettikten ve siz onların tarayıcılarına kod bıraktıktan sonra, kullanıcılar başka bir siteyi ziyaret ettiklerinde, bu kodlar size haber veriyor. Eğer ziyaret edilen bu sitede retargeting için reklam alanları bulunuyorsa, bu alan için bir teklif verebiliyorsunuz. Burada en yüksek teklifi vermeniz durumunda, kullanıcılara sizinle ilgili, sizin belirlediğiniz reklam gösteriliyor.

Retargeting reklamları nasıl kullanabilirsiniz?

Retargeting reklamları kullanmak için farklı yollara başvurabilirsiniz. Aşağıdaki adımlardan yola çıkarak, kendiniz için en uygun olacak reklam şeklini hazırlayabilirisiniz.

Tüm ziyaretçileri hedeflemek: Hedef listenizi geniş tutmak için, sitenizi ziyaret eden herkesi retargeting listenize ekleyebilirsiniz. Ancak bunun bazı dezavantajları vardır. Satın alma işlemini gerçekleştirmiş kişiler de bu reklamları görebilirler ve bu da onları rahatsız edebilir.

Retargeting kodunu ana sayfaya ekleyin: Bu sayede ana sayfanızı ziyaret eden herkes, sitenizi terk ettiğinde markanızla ilgili retargeting reklamları görebilirler.

Kodları kategorilere göre ayırmak: Retargeting kodlarınızı farklı kategorilere eklediğinizde, ziyaretçilere farklı reklam çalışmaları sunabilirsiniz. Çünkü site üzerinde herkes aynı sayfaları ve kategorileri ziyaret etmeyecektir. Bu nedenle de ziyaretçilere ilgili reklamlar sunabilmek için reklamları kategorize etmek daha doğru olacaktır.

  • Alışveriş sepeti: Sepeti terk eden kullanıcılara yönelik reklamlar sunmak için, alışveriş sepeti sayfalarına reklam kodları ekleyebilirsiniz. Böylelikle onlara sepetlerinde ürün unuttuklarını hatırlatabilirsiniz.
  • Ürün kategorileri: Farklı ürün kategorilerine reklam kodları eklemeniz durumunda, bu kategorilerle ilgili reklamlar sunma imkanınız olur.
  • Ürün sayfaları: Ürün bazında reklamlar sunabilmek için, ürün sayfalarınıza da bu kodları ekeleyebilirsiniz. Böylelikle daha etkili ve daha doğru bir hedefleme ile ziyaretçilerin daha çok ilgisini çekecek reklamlar da sunabilirsiniz.

Bu kodu Youtube kanalına eklemek: Youtube üzerinde aktifseniz ve videolar yayınlıyorsanız, Youtube sayfanız üzerine de bu kodları ekleyebilirsiniz. Sitenizi terk eden kişilere, Youtube üzerinden ürünlerle ilgili videolar göstermek, onların satın alma kararlarını etkileyebilir.

Upsell ve Çapraz satış için retargeting reklam kullanmak Ziyaretçilerinize, o an baktıları üründen daha iyi bir alternatif sunmak için (Upsell) retargeting reklamlar sunabilirsiniz. Böylelikle henüz satın alma kararı vermemiş kişileri farklı ürünlere yönlendirebilirsiniz. Aynı şekilde, çapraz satışlarla aksesuar ve ürünle ilgili yan ürünler satmak için de retargeting reklamlarından faydalanabilirsiniz.

E-posta listenize abone olanlar için reklamlar sunun E-posta listenizin kayıt sayfasına bir kod ekleyerek, listenize abone olan kişilere, hizmetleriniz ve ürünlerinizle ilgili reklamlar sunabilirsiniz. Aynı şekilde, sitenize yeni üye olan kişileri de hedeflemek için ilgili sayfaya kodlar ekleyebilirsiniz.

Dikkat edilmesi gereken hususlar

Retargeting reklamlarınızı hazırlarken, reklamlarınızın gösterim süresine dikkat etmeniz gerekiyor. Bu reklamları çok uzun süre göstermeniz durumunda kullanıcılarda spam algısı yaratabilirsiniz.

Bunun yanı sıra reklamlarınızı, kullanıcılar siteyi ziyaret ettikten belli bir süre sonra göstermek de daha faydalı olacaktır. Kullanıcılar siteyi terk ettikleri gibi sizin reklamlarınızı görmeye başladıklarında rahatsız olabilirler. Bu nedenle birkaç saat beklemek, reklamlarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir.

En çok dikkat edilmesi gereken konu ise: site üzerinden alışveriş yapmış olan kişilere satın aldıkları ürünlerle ilgili reklamlar göstermemektir. Bu durumda boşu boşuna para harcamış olursunuz. Bu nedenle retargeting reklamlarınızı hazırlarken, bu unsura özellikle dikkat etmeye çalışmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan