fbpx

Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm

11 Ağustos 2017
Sinan Oypan

İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına retargetting denmektedir. Türkçe’de tekrar hedefleme olarak adlandıracağımız bu reklamlar, siteden ayrılan kullanıcıya farklı platformlar üzerinde hatırlatma reklamları göstermek amacıyla kullanılır.

Retargeting çalışmaları yaparken, bazı taktiklerden yararlanarak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dünkü yazımızda retargeting reklam kullanımlarıyla ilgili ipuçlarının bir kısmını sizlerle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da kullanabileceğiniz diğer ipuçlarına yer vereceğiz.

Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm

Lokasyon odaklı reklamlar

Eğer belli bir lokasyona odaklı hizmetler ya da ürünler sunuyorsanız; ya da sadece belli bir lokasyondaki kişiler belli hizmetlerden yararlanabiliyorsa bu durumda lokasyon odaklı retargeting reklamları yapmaya özen göstermelisiniz. Bu lokasyon haricindeki kişilere reklamlar sunmanız geri dönüşüm alamamanıza neden olur. Bu sebeple de bu durumlardaki odağınız hizmetin geçerli olduğu lokasyonlar üzerinden sitenize gelenler olmalı.

Mevcut müşterilerinizi dışarıda tutun

Siteniz üzerinden yakın zaman içinde alışveriş yapan kişiler, bir süre yeniden alışveriş yapmayı düşünmeyebilirler. Bu nedenle de mevcut müşterilerinize retargeting çalışmalar yapmak geri dönüşümlerinizi azaltabilir. Bunun yerine sitenize ilk kez gelen ya da sitenizi ziyaret edip alışveriş yapmayan kişilere odaklanmanız daha fazla geri dönüş almanıza yardımcı olur.

Bannerlar kullanın

Farklı dijital yayınlar üzerinde retargeting reklamlarınızı gösteriyorsanız, banner kullanımıyla reklamlarınızı kullanıcılara gösterebilirsiniz. Retargeting yaptığınız sayfa ya da ürünlerle ilgili bannerlar hazırlayarak, bu şekilde kullanıcılara ulaşabilirsiniz.

Bannerlarınızı belli aralıklarla değiştirin

Bannerlar ile retargeting yaparken, kullanıcıların bu reklamları belli bir süre görebileceğini unutmamanız gerekir. Bu nedenle de kullanıcılar bir süre sonra bu bannerlardan sıkılabilir ve görmezden gelebilirler. Bu sebeple de beli aralıklar farklı banner çalışmaları yazırlamak ve bunları değiştirmek, kullanıcıların daha fazla dikkatini çekmenize yardımcı olur.

Farklı reklam boyutları kullanın

Retargeting reklamlarda farklı reklam ve banner boyutları ayarlamanız mümkün. Standart reklam boyutlarını kullanmak ve farklı boyutlarda reklam içerikleri oluşturmak geri dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Reklamlarınızı farklı boyutlara göre hazırladığınızda, farklı platformlar üzerinde bu reklamları gösterirken, sayfanın farklı bölümlerinde reklamlarınızı gösterme şansınız olur.

Geri dönüşüm alamadığınız reklamları kaldırın

Retargeting çalışmaları yaparken bazı reklamlarınızdan geri dönüş alamayabilirsiniz. Bu durumlarda da bu reklamları devam ettirmenin bir anlamı olmamaktadır. Belli bir geri dönüşüm sağlayamadığınız reklamları kaldırarak, farklı bir reklam içeriği oluşturabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadeleri ekleyin

Reklamlarınızdan geri dönüşüm sağlayabilmek için yaratıcı ve dikkat çekici eyleme çağrı ifadeleri kullanmalısınız. Kullanıcılar bu reklamları gördüklerinde reklamla etkileşime geçebilmeliler. Sadece belli ürünleri göstermek bu noktada çok da yeterli olmayacaktır. Bu sebeple de onları bir eylem almaya yönlendirmek için butonlar ya da yazılı ifadeler kullanmalısınız.

UTM kodları kullanın

Reklamlarınızın geri dönüşümlerini ölçümleyebilmek için UTM kodlarından yararlanabilirsiniz. Retargeting reklamlarınızın yönlendirme linklerine UTM kodlarını ekleyebilir ve daha sonrasında bu özgün UTM kodları aracılığı ile reklamlarınızın performansını ve size sağladığı geri dönüşümleri ölçümleyebilirsiniz.

Farklı cihazlar arasında geçiş yapan reklamlar oluşturun

Günümüzde internet kullanıcıları birden fazla cihaz kullanıyorlar ve bu durumda da onlara hem mobil cihazlarından hem de bilgisayarları üzerinden ulaşabilme şansınız bulunuyor. Mobilde gezinen kullanıcılar alışverişlerini bilgisayarları üzerinden tamamlıyor olabilirler. Bu durumda da mobil cihazdan sitenize giren kişilere daha sonrasında bilgisayarları üzerinden retargeting reklamlarınızı gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
29 Haziran 2016
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan