
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına retargetting denmektedir. Türkçe’de tekrar hedefleme olarak adlandıracağımız bu reklamlar, siteden ayrılan kullanıcıya farklı platformlar üzerinde hatırlatma reklamları göstermek amacıyla kullanılır.
Retargeting çalışmaları yaparken, bazı taktiklerden yararlanarak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dünkü yazımızda retargeting reklam kullanımlarıyla ilgili ipuçlarının bir kısmını sizlerle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da kullanabileceğiniz diğer ipuçlarına yer vereceğiz.
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Lokasyon odaklı reklamlar
Eğer belli bir lokasyona odaklı hizmetler ya da ürünler sunuyorsanız; ya da sadece belli bir lokasyondaki kişiler belli hizmetlerden yararlanabiliyorsa bu durumda lokasyon odaklı retargeting reklamları yapmaya özen göstermelisiniz. Bu lokasyon haricindeki kişilere reklamlar sunmanız geri dönüşüm alamamanıza neden olur. Bu sebeple de bu durumlardaki odağınız hizmetin geçerli olduğu lokasyonlar üzerinden sitenize gelenler olmalı.
Mevcut müşterilerinizi dışarıda tutun
Siteniz üzerinden yakın zaman içinde alışveriş yapan kişiler, bir süre yeniden alışveriş yapmayı düşünmeyebilirler. Bu nedenle de mevcut müşterilerinize retargeting çalışmalar yapmak geri dönüşümlerinizi azaltabilir. Bunun yerine sitenize ilk kez gelen ya da sitenizi ziyaret edip alışveriş yapmayan kişilere odaklanmanız daha fazla geri dönüş almanıza yardımcı olur.
Bannerlar kullanın
Farklı dijital yayınlar üzerinde retargeting reklamlarınızı gösteriyorsanız, banner kullanımıyla reklamlarınızı kullanıcılara gösterebilirsiniz. Retargeting yaptığınız sayfa ya da ürünlerle ilgili bannerlar hazırlayarak, bu şekilde kullanıcılara ulaşabilirsiniz.
Bannerlarınızı belli aralıklarla değiştirin
Bannerlar ile retargeting yaparken, kullanıcıların bu reklamları belli bir süre görebileceğini unutmamanız gerekir. Bu nedenle de kullanıcılar bir süre sonra bu bannerlardan sıkılabilir ve görmezden gelebilirler. Bu sebeple de beli aralıklar farklı banner çalışmaları yazırlamak ve bunları değiştirmek, kullanıcıların daha fazla dikkatini çekmenize yardımcı olur.
Farklı reklam boyutları kullanın
Retargeting reklamlarda farklı reklam ve banner boyutları ayarlamanız mümkün. Standart reklam boyutlarını kullanmak ve farklı boyutlarda reklam içerikleri oluşturmak geri dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Reklamlarınızı farklı boyutlara göre hazırladığınızda, farklı platformlar üzerinde bu reklamları gösterirken, sayfanın farklı bölümlerinde reklamlarınızı gösterme şansınız olur.
Geri dönüşüm alamadığınız reklamları kaldırın
Retargeting çalışmaları yaparken bazı reklamlarınızdan geri dönüş alamayabilirsiniz. Bu durumlarda da bu reklamları devam ettirmenin bir anlamı olmamaktadır. Belli bir geri dönüşüm sağlayamadığınız reklamları kaldırarak, farklı bir reklam içeriği oluşturabilirsiniz.
Eyleme çağrı ifadeleri ekleyin
Reklamlarınızdan geri dönüşüm sağlayabilmek için yaratıcı ve dikkat çekici eyleme çağrı ifadeleri kullanmalısınız. Kullanıcılar bu reklamları gördüklerinde reklamla etkileşime geçebilmeliler. Sadece belli ürünleri göstermek bu noktada çok da yeterli olmayacaktır. Bu sebeple de onları bir eylem almaya yönlendirmek için butonlar ya da yazılı ifadeler kullanmalısınız.
UTM kodları kullanın
Reklamlarınızın geri dönüşümlerini ölçümleyebilmek için UTM kodlarından yararlanabilirsiniz. Retargeting reklamlarınızın yönlendirme linklerine UTM kodlarını ekleyebilir ve daha sonrasında bu özgün UTM kodları aracılığı ile reklamlarınızın performansını ve size sağladığı geri dönüşümleri ölçümleyebilirsiniz.
Farklı cihazlar arasında geçiş yapan reklamlar oluşturun
Günümüzde internet kullanıcıları birden fazla cihaz kullanıyorlar ve bu durumda da onlara hem mobil cihazlarından hem de bilgisayarları üzerinden ulaşabilme şansınız bulunuyor. Mobilde gezinen kullanıcılar alışverişlerini bilgisayarları üzerinden tamamlıyor olabilirler. Bu durumda da mobil cihazdan sitenize giren kişilere daha sonrasında bilgisayarları üzerinden retargeting reklamlarınızı gösterebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler