Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm

11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm

İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına retargetting denmektedir. Türkçe’de tekrar hedefleme olarak adlandıracağımız bu reklamlar, siteden ayrılan kullanıcıya farklı platformlar üzerinde hatırlatma reklamları göstermek amacıyla kullanılır.

Retargeting çalışmaları yaparken, bazı taktiklerden yararlanarak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dünkü yazımızda retargeting reklam kullanımlarıyla ilgili ipuçlarının bir kısmını sizlerle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da kullanabileceğiniz diğer ipuçlarına yer vereceğiz.

Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm

Lokasyon odaklı reklamlar

Eğer belli bir lokasyona odaklı hizmetler ya da ürünler sunuyorsanız; ya da sadece belli bir lokasyondaki kişiler belli hizmetlerden yararlanabiliyorsa bu durumda lokasyon odaklı retargeting reklamları yapmaya özen göstermelisiniz. Bu lokasyon haricindeki kişilere reklamlar sunmanız geri dönüşüm alamamanıza neden olur. Bu sebeple de bu durumlardaki odağınız hizmetin geçerli olduğu lokasyonlar üzerinden sitenize gelenler olmalı.

Mevcut müşterilerinizi dışarıda tutun

Siteniz üzerinden yakın zaman içinde alışveriş yapan kişiler, bir süre yeniden alışveriş yapmayı düşünmeyebilirler. Bu nedenle de mevcut müşterilerinize retargeting çalışmalar yapmak geri dönüşümlerinizi azaltabilir. Bunun yerine sitenize ilk kez gelen ya da sitenizi ziyaret edip alışveriş yapmayan kişilere odaklanmanız daha fazla geri dönüş almanıza yardımcı olur.

Bannerlar kullanın

Farklı dijital yayınlar üzerinde retargeting reklamlarınızı gösteriyorsanız, banner kullanımıyla reklamlarınızı kullanıcılara gösterebilirsiniz. Retargeting yaptığınız sayfa ya da ürünlerle ilgili bannerlar hazırlayarak, bu şekilde kullanıcılara ulaşabilirsiniz.

Bannerlarınızı belli aralıklarla değiştirin

Bannerlar ile retargeting yaparken, kullanıcıların bu reklamları belli bir süre görebileceğini unutmamanız gerekir. Bu nedenle de kullanıcılar bir süre sonra bu bannerlardan sıkılabilir ve görmezden gelebilirler. Bu sebeple de beli aralıklar farklı banner çalışmaları yazırlamak ve bunları değiştirmek, kullanıcıların daha fazla dikkatini çekmenize yardımcı olur.

Farklı reklam boyutları kullanın

Retargeting reklamlarda farklı reklam ve banner boyutları ayarlamanız mümkün. Standart reklam boyutlarını kullanmak ve farklı boyutlarda reklam içerikleri oluşturmak geri dönüşüm oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Reklamlarınızı farklı boyutlara göre hazırladığınızda, farklı platformlar üzerinde bu reklamları gösterirken, sayfanın farklı bölümlerinde reklamlarınızı gösterme şansınız olur.

Geri dönüşüm alamadığınız reklamları kaldırın

Retargeting çalışmaları yaparken bazı reklamlarınızdan geri dönüş alamayabilirsiniz. Bu durumlarda da bu reklamları devam ettirmenin bir anlamı olmamaktadır. Belli bir geri dönüşüm sağlayamadığınız reklamları kaldırarak, farklı bir reklam içeriği oluşturabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadeleri ekleyin

Reklamlarınızdan geri dönüşüm sağlayabilmek için yaratıcı ve dikkat çekici eyleme çağrı ifadeleri kullanmalısınız. Kullanıcılar bu reklamları gördüklerinde reklamla etkileşime geçebilmeliler. Sadece belli ürünleri göstermek bu noktada çok da yeterli olmayacaktır. Bu sebeple de onları bir eylem almaya yönlendirmek için butonlar ya da yazılı ifadeler kullanmalısınız.

UTM kodları kullanın

Reklamlarınızın geri dönüşümlerini ölçümleyebilmek için UTM kodlarından yararlanabilirsiniz. Retargeting reklamlarınızın yönlendirme linklerine UTM kodlarını ekleyebilir ve daha sonrasında bu özgün UTM kodları aracılığı ile reklamlarınızın performansını ve size sağladığı geri dönüşümleri ölçümleyebilirsiniz.

Farklı cihazlar arasında geçiş yapan reklamlar oluşturun

Günümüzde internet kullanıcıları birden fazla cihaz kullanıyorlar ve bu durumda da onlara hem mobil cihazlarından hem de bilgisayarları üzerinden ulaşabilme şansınız bulunuyor. Mobilde gezinen kullanıcılar alışverişlerini bilgisayarları üzerinden tamamlıyor olabilirler. Bu durumda da mobil cihazdan sitenize giren kişilere daha sonrasında bilgisayarları üzerinden retargeting reklamlarınızı gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka tescili yaptırmanız e-ticaret siteniz için neden önemli?
Marka ismi ve logo yaratmak için saatlerce ya da günlerce uğraşan ve kendi markalarını yaratarak, bu markayı ileri taşımak isteyen girişimciler ve firmalar için marka tecili yaptırmak oldukça önemlidir. Markanın orijinalliğini...
11 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
IdeaSoft
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir? Bir satın alma işleminin başından sonuna kadar olan süreçte izlenen yolların tamamı “conversion funnel” ya da Türkçe ismiyle “dönüşüm hunisi” olarak adlandırılır. Tanımlamanın huni olarak...
14 Ağustos 2021
Markethinkers
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Kurumsal Kimlik Nedir?
Kurumsal Kimlik Nedir?
Dünyanın en büyükleri olarak anılan markalar düşünüldüğünde akılda birtakım görsel ögeler canlanır. Bu ögeler kimi markalar özelinde o kadar baskındır ki görüldüğü anda, o markanın faaliyet gösterdiği sektörden ya da...
4 Ekim 2021
Markethinkers
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin