fbpx

Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm

10 Ağustos 2017
Sinan Oypan

Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek amacıyla farklı mecralar üzerinde reklamlar gösterilmesi prensibine dayanıyor.

E-ticaret sitesi üzerindeki sayfalara çerezlerin eklenmesi sonucunda, ziyaretçiler siteyi ziyaret ettiklerinde, bu çerezler ziyaretçilerin aktivitelerini takip ederek, siteden ayrılmaları durumunda farklı platformlarda ziyaretçilere ilgili ürünleri kapsayan reklamlar gösterilmesini sağlar. Bu reklam yöntemi ile geri dönüşüm sağlanamayan ziyaretçilere ulaşılarak, onları site üzerinden alışveriş yapmaya yönlendirmeye çalışılır.

Tabii ki retargeting reklamlardan yararlanırken, bu yöntemi etkili bir şekilde kullanmak ve yapılan yatırımların geri dönüşünü maksimum şekilde almak gerekir. Bunun için retargeting çalışmalarında dikkat etmeniz ve uygulamanız gereken bir takım uygulamalar bulunuyor. Bu rehber serimizde de retargeting için kullanabileceğiniz ipuçlarını paylaşıyor olacağız.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

Sitenizde uzun vakit geçiren kişileri hedefleyin

Her sitenin verileri farklılık gösterir; ancak analitik veriler üzerinden bakıldığında site üzerindeki ziyaretçilerin ne kadar süre vakit geçirdiklerini ve geri dönüşüm öncesinde ne kadarlık bir süre gerektiğini görebilirsiniz. Herbir site için bu farklılık gösterebilir. Bu nedenle de sizin için optimum süreyi belirlemeniz gerekir.

Bu süreci belirledikten sonra, site üzerindeki uzun vakit geçiren profili de belirlemiş olursunuz. Sitede uzun süre vakit geçiren kişilere satın almaya daha yatkın oldukları için, bu kişilere retargeting reklamları göstermek, daha doğru bir yaklaşım olur.

Belli bir süre içinde aynı sayfayı birkaç kez ziyaret edenlere reklamlarınızı gösterin

Bir sayfayı birçok kez ziyaret eden kişiler, bu sayfanın içindeki ürün ya da hizmetlerle ilgileniyordur ve sizin için bu kişiler doğru bir hedef kitlesidir. Bu nedenle tek bir sayfayı belli bir süre içinde sıkça ziyaret eden kişilere bu reklamlarınızı göstermelisiniz.

Ödeme sayfasında ayrılanlara kupon önerileri yapın

Ürünleri sepete ekleyip, ödeme sayfasında siteyi terk eden kullanıcılara yönelik de farklı retargeting çalışmaları yapabilirsiniz. Bu kişilere kupon teklifleri göndererek, belli bir indirimden yararlanabileceklerini gösterebilirsiniz.

Kupon kodlarıyla retargeting çalışmaları yaparken, belli bir süre limiti koymak, tüketicilerde fırsatı kaçırma korkusu yaratabileceği için, onları daha hızlı bir şekilde eyleme geçmeye yönlendirebilir.

IP’ye göre reklam gösterilme sayısını limitleyin

Retargeting reklamlarla doğru yapıldığında iyi sonuçlar verir; ancak yanlış yapıldığında da tüketicileri bıktırabilir. Bu yanlışlardan biri de aynı kullanıcıya çok fazla ve sık bir şekilde retargeting reklamları göstermek. Kullanıcılar siteden ayrıldıktan sonra reklamlarınızı görmelerinde bir sorun yok; ancak sık sık, sürekli olarak reklamlarınızı görmeleri bir süre sonra sıkıcı bir hal almaya başlayabilir.

Bu nedenle de IP adreslerine göre, reklamlarınızın gösterim sıklığını ayarlamalı ve tüketicileri çok fazla boğmamalısınız.

Reklamların gösterilme süresini limitleyin

Reklam sıklığının yanı sıra bu reklamların ne kadar süre gösterildiğinin de önemi bulunuyor. Retargeting reklamlarını çok uzun süre kullanıcılara göstermek de onları bunaltabilir. Tüketiciler ürün araştırması yaparken, birçok siteyi gezecekleri için farklı sitelerin de reklamlarıyla karşılaşabilir; bunun yanı sıra tüketiciler satın alma işlemini tamamladıktan sonra da bu reklamları görmeye devam edebilirler. Bu da tüketiciler için sıkıcı bir durum haline gelmeye başlayabilir. Bu nedenle de reklamlarınızın gösterim sürelerini de iyi bir şekilde ayarlamanız gerekir.

İlk bölümün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda retargerting için ipuçlarına devam ediyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan