Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm

10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm

Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek amacıyla farklı mecralar üzerinde reklamlar gösterilmesi prensibine dayanıyor.

E-ticaret sitesi üzerindeki sayfalara çerezlerin eklenmesi sonucunda, ziyaretçiler siteyi ziyaret ettiklerinde, bu çerezler ziyaretçilerin aktivitelerini takip ederek, siteden ayrılmaları durumunda farklı platformlarda ziyaretçilere ilgili ürünleri kapsayan reklamlar gösterilmesini sağlar. Bu reklam yöntemi ile geri dönüşüm sağlanamayan ziyaretçilere ulaşılarak, onları site üzerinden alışveriş yapmaya yönlendirmeye çalışılır.

Tabii ki retargeting reklamlardan yararlanırken, bu yöntemi etkili bir şekilde kullanmak ve yapılan yatırımların geri dönüşünü maksimum şekilde almak gerekir. Bunun için retargeting çalışmalarında dikkat etmeniz ve uygulamanız gereken bir takım uygulamalar bulunuyor. Bu rehber serimizde de retargeting için kullanabileceğiniz ipuçlarını paylaşıyor olacağız.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

Sitenizde uzun vakit geçiren kişileri hedefleyin

Her sitenin verileri farklılık gösterir; ancak analitik veriler üzerinden bakıldığında site üzerindeki ziyaretçilerin ne kadar süre vakit geçirdiklerini ve geri dönüşüm öncesinde ne kadarlık bir süre gerektiğini görebilirsiniz. Herbir site için bu farklılık gösterebilir. Bu nedenle de sizin için optimum süreyi belirlemeniz gerekir.

Bu süreci belirledikten sonra, site üzerindeki uzun vakit geçiren profili de belirlemiş olursunuz. Sitede uzun süre vakit geçiren kişilere satın almaya daha yatkın oldukları için, bu kişilere retargeting reklamları göstermek, daha doğru bir yaklaşım olur.

Belli bir süre içinde aynı sayfayı birkaç kez ziyaret edenlere reklamlarınızı gösterin

Bir sayfayı birçok kez ziyaret eden kişiler, bu sayfanın içindeki ürün ya da hizmetlerle ilgileniyordur ve sizin için bu kişiler doğru bir hedef kitlesidir. Bu nedenle tek bir sayfayı belli bir süre içinde sıkça ziyaret eden kişilere bu reklamlarınızı göstermelisiniz.

Ödeme sayfasında ayrılanlara kupon önerileri yapın

Ürünleri sepete ekleyip, ödeme sayfasında siteyi terk eden kullanıcılara yönelik de farklı retargeting çalışmaları yapabilirsiniz. Bu kişilere kupon teklifleri göndererek, belli bir indirimden yararlanabileceklerini gösterebilirsiniz.

Kupon kodlarıyla retargeting çalışmaları yaparken, belli bir süre limiti koymak, tüketicilerde fırsatı kaçırma korkusu yaratabileceği için, onları daha hızlı bir şekilde eyleme geçmeye yönlendirebilir.

IP’ye göre reklam gösterilme sayısını limitleyin

Retargeting reklamlarla doğru yapıldığında iyi sonuçlar verir; ancak yanlış yapıldığında da tüketicileri bıktırabilir. Bu yanlışlardan biri de aynı kullanıcıya çok fazla ve sık bir şekilde retargeting reklamları göstermek. Kullanıcılar siteden ayrıldıktan sonra reklamlarınızı görmelerinde bir sorun yok; ancak sık sık, sürekli olarak reklamlarınızı görmeleri bir süre sonra sıkıcı bir hal almaya başlayabilir.

Bu nedenle de IP adreslerine göre, reklamlarınızın gösterim sıklığını ayarlamalı ve tüketicileri çok fazla boğmamalısınız.

Reklamların gösterilme süresini limitleyin

Reklam sıklığının yanı sıra bu reklamların ne kadar süre gösterildiğinin de önemi bulunuyor. Retargeting reklamlarını çok uzun süre kullanıcılara göstermek de onları bunaltabilir. Tüketiciler ürün araştırması yaparken, birçok siteyi gezecekleri için farklı sitelerin de reklamlarıyla karşılaşabilir; bunun yanı sıra tüketiciler satın alma işlemini tamamladıktan sonra da bu reklamları görmeye devam edebilirler. Bu da tüketiciler için sıkıcı bir durum haline gelmeye başlayabilir. Bu nedenle de reklamlarınızın gösterim sürelerini de iyi bir şekilde ayarlamanız gerekir.

İlk bölümün burada sonuna geliyoruz. Yarınki yazımızda retargerting için ipuçlarına devam ediyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin