Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları

20 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir.

Özetle responsive tasarım ne demek dediğimizde; bilgisayar, tablet ve mobil cihazların ekran çözünürlüklerine göre; kullanıcı hangi cihazdan girerse girsin her platformda rahat bir gezinme sağlayan web tasarımıdır.

Responsive site; ziyaret edilen cihazın ekran çözünürlüğüne göre, sitenin içerisinde bulunan yazı, resim, menü ve diğer elementleri otomatik olarak boyutlandırarak çalışır.

Responsive tasarım e-ticaret siteleri için bir gereklilik

Türkiye'de 77 milyon mobil kullanıcı var

Her cihaza otomatik uyum sağlayan responsive tasarım e-ticaret sitelerinin son yıllarda en çok tercih ettiği tasarım şeklidir. Çünkü Türkiye’de 77 milyon mobil kullanıcı varken online alışveriş siteleri için mobilde görünür olmak artık bir zorunluluk diyebiliriz.

Yüksek bir potansiyelin ve talebin olduğu e-ticaret sektöründe e-ticaret sitelerinin de en kaliteli hizmeti sunması, her cihazda kullanıcılarına rahat bir gezinme ve satın alma imkanı sunması müşteri kazanımı için şart…

Kullanıcılar ürünleri mobilden inceleyip hızlıca satın alıyor

2019 mobil alışveriş verilerini incelediğimizde; sayfa görüntülemelerinin yüzde 75.7’si mobil cihazlar üzerinden yapıldı; masaüstünden görüntüleme oranı ise yüzde 24.3 olarak kaydedildi. Masaüstü siparişlerin sayısı 2 milyon 189 bin 621’de kalırken mobil siparişlerin sayısı 2 milyon 950 bin 333'e ulaştı. Masaüstü görüntülemelerin binde 5’i satışa dönerken mobilde bu oran binde 2 oldu. Analizlere göre yüksek tutarlı bir ürün satın alınacağı zaman bilgisayara geçen kullanıcılar az tutarlı alışverişlerini hızlıca mobilden inceleyerek, satın alma işlemini gerçekleştiriyor.

Responsive sitenin işletmelere sağladığı avantajlar

Responsive sitenin e-ticaret sitenize sağlayacağı pek çok avantaj mevcuttur.

Google'da üst sıralarda görünürsünüz

Google, responsive siteleri mobil uyumlu olması dolayısıyla arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkarır.

Mobil site yüklenme hızınız artar, rahat bir gezinti sağlanır

Responsive tasarıma sahip sitelerin mobil cihazlarda yüklenme hızı daha yüksektir. Bu da ziyaretçilerinizin siteyi terk etme olasılığını azaltan bir durumdur. Her cihaza uyumlu hale gelmesi kullanıcıların sitenizde rahat gezmesini sağlar.

İlgili Rehber: Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?

Maliyeti daha düşüktür, ayrı ayrı güncelleme gerektirmez

Responsive tasarımı daha düşük maliyetlidir. Çünkü her cihaza uyumlu bir tasarımı bir kez yaptırmış olursunuz. E-ticaret sitenizin rutin güncellemeleri olduğunda mobil tasarımınız da güncellenmiş olur.

E-ticaret sitenizde yapacağınız değişiklik mobilde de görünür

E-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız değişiklik mobil sitenizde de otomatik olarak görünür. Böylece tüm cihazlar için ayrı ayrı düzenleme ve değişiklik yapmanıza gerek yoktur. Bu da size zamandan tasarruf ve daha bütüncül bir yönetim sunar.

Her cihazda görünür olursunuz, farklı kanallardan trafik alırsınız

Yukarıda bahsettiğimiz gibi responsive site ile e-ticaret siteniz her cihaza adapte olur ve otomatik olarak cihaza uyumlu hale gelir. Bu da responsive tasarımın en fonksiyonel özelliklerinden biridir. Bu özellik aynı zamanda sitenize farklı kanallardan ulaşan kullanıcılara daha verimli ve kullanışlı bir alışveriş imkanı sunmanızı sağlar. Responsive tasarım sonuç olarak memnun bir şekilde sitenizden ayrılan müşteriler kazanmasını sağlayacaktır.

Sosyal medya kullanıcılarına kaliteli mobil site hizmeti sunarsınız

Türkiye’de 62 milyon internet kullanıcısı, 54 milyon sosyal medya kullanıcısı mevcuttur. Böyle bir istatistik karşısında e-ticaret sitelerinin sosyal medyayı aktif olarak kullanmaları ve sosyal medya bağlantılarıyla da tüketicilerin karşısına çıkmaları gerekir. Sosyal medya hesaplarınızı takip eden mobil kullanıcılar hesaplarınızdaki bağlantıya tıklayarak mobilden de sitenize ulaşıp, alışverişe başlayabilir.

Responsive tasarım hizmetimiz sizi bekliyor

IdeaSoft, E-ticaret Paketleri’ni tercih eden müşterilerine mobil uyumlu site ve fark yaratabilecekleri birçok tasarım hizmeti sunar. Kararınızı vermeden önce aşağıdaki linkten hizmetlerimizi denemeyi unutmayın.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?
Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza...
21 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan