fbpx

Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları

20 Ağustos 2020
IdeaSoft
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları

Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir.

Özetle responsive tasarım ne demek dediğimizde; bilgisayar, tablet ve mobil cihazların ekran çözünürlüklerine göre; kullanıcı hangi cihazdan girerse girsin her platformda rahat bir gezinme sağlayan web tasarımıdır.

Responsive site; ziyaret edilen cihazın ekran çözünürlüğüne göre, sitenin içerisinde bulunan yazı, resim, menü ve diğer elementleri otomatik olarak boyutlandırarak çalışır.

Responsive tasarım e-ticaret siteleri için bir gereklilik

Türkiye'de 77 milyon mobil kullanıcı var

Her cihaza otomatik uyum sağlayan responsive tasarım e-ticaret sitelerinin son yıllarda en çok tercih ettiği tasarım şeklidir. Çünkü Türkiye’de 77 milyon mobil kullanıcı varken online alışveriş siteleri için mobilde görünür olmak artık bir zorunluluk diyebiliriz.

Yüksek bir potansiyelin ve talebin olduğu e-ticaret sektöründe e-ticaret sitelerinin de en kaliteli hizmeti sunması, her cihazda kullanıcılarına rahat bir gezinme ve satın alma imkanı sunması müşteri kazanımı için şart…

Kullanıcılar ürünleri mobilden inceleyip hızlıca satın alıyor

2019 mobil alışveriş verilerini incelediğimizde; sayfa görüntülemelerinin yüzde 75.7’si mobil cihazlar üzerinden yapıldı; masaüstünden görüntüleme oranı ise yüzde 24.3 olarak kaydedildi. Masaüstü siparişlerin sayısı 2 milyon 189 bin 621’de kalırken mobil siparişlerin sayısı 2 milyon 950 bin 333'e ulaştı. Masaüstü görüntülemelerin binde 5’i satışa dönerken mobilde bu oran binde 2 oldu. Analizlere göre yüksek tutarlı bir ürün satın alınacağı zaman bilgisayara geçen kullanıcılar az tutarlı alışverişlerini hızlıca mobilden inceleyerek, satın alma işlemini gerçekleştiriyor.

Responsive sitenin işletmelere sağladığı avantajlar

Responsive sitenin e-ticaret sitenize sağlayacağı pek çok avantaj mevcuttur.

Google'da üst sıralarda görünürsünüz

Google, responsive siteleri mobil uyumlu olması dolayısıyla arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkarır.

Mobil site yüklenme hızınız artar, rahat bir gezinti sağlanır

Responsive tasarıma sahip sitelerin mobil cihazlarda yüklenme hızı daha yüksektir. Bu da ziyaretçilerinizin siteyi terk etme olasılığını azaltan bir durumdur. Her cihaza uyumlu hale gelmesi kullanıcıların sitenizde rahat gezmesini sağlar.

İlgili Rehber: Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?

Maliyeti daha düşüktür, ayrı ayrı güncelleme gerektirmez

Responsive tasarımı daha düşük maliyetlidir. Çünkü her cihaza uyumlu bir tasarımı bir kez yaptırmış olursunuz. E-ticaret sitenizin rutin güncellemeleri olduğunda mobil tasarımınız da güncellenmiş olur.

E-ticaret sitenizde yapacağınız değişiklik mobilde de görünür

E-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız değişiklik mobil sitenizde de otomatik olarak görünür. Böylece tüm cihazlar için ayrı ayrı düzenleme ve değişiklik yapmanıza gerek yoktur. Bu da size zamandan tasarruf ve daha bütüncül bir yönetim sunar.

Her cihazda görünür olursunuz, farklı kanallardan trafik alırsınız

Yukarıda bahsettiğimiz gibi responsive site ile e-ticaret siteniz her cihaza adapte olur ve otomatik olarak cihaza uyumlu hale gelir. Bu da responsive tasarımın en fonksiyonel özelliklerinden biridir. Bu özellik aynı zamanda sitenize farklı kanallardan ulaşan kullanıcılara daha verimli ve kullanışlı bir alışveriş imkanı sunmanızı sağlar. Responsive tasarım sonuç olarak memnun bir şekilde sitenizden ayrılan müşteriler kazanmasını sağlayacaktır.

Sosyal medya kullanıcılarına kaliteli mobil site hizmeti sunarsınız

Türkiye’de 62 milyon internet kullanıcısı, 54 milyon sosyal medya kullanıcısı mevcuttur. Böyle bir istatistik karşısında e-ticaret sitelerinin sosyal medyayı aktif olarak kullanmaları ve sosyal medya bağlantılarıyla da tüketicilerin karşısına çıkmaları gerekir. Sosyal medya hesaplarınızı takip eden mobil kullanıcılar hesaplarınızdaki bağlantıya tıklayarak mobilden de sitenize ulaşıp, alışverişe başlayabilir.

Responsive tasarım hizmetimiz sizi bekliyor

IdeaSoft, E-ticaret Paketleri’ni tercih eden müşterilerine mobil uyumlu site ve fark yaratabilecekleri birçok tasarım hizmeti sunar. Kararınızı vermeden önce aşağıdaki linkten hizmetlerimizi denemeyi unutmayın.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
İnternet alışveriş sitesi kurmanın avantajları
Pandemi yaşam tarzımızda kökten değişiklikler yaptığı gibi alışveriş alışkanlıklarımız da kökten değişti.Pandeminin etkisiyle internet alışveriş sitesi açmak konusuna ilgi arttı. Online alışveriş ise son 7 ayda...
29 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers