Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları

20 Ağustos 2020
IdeaSoft
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları

Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir.

Özetle responsive tasarım ne demek dediğimizde; bilgisayar, tablet ve mobil cihazların ekran çözünürlüklerine göre; kullanıcı hangi cihazdan girerse girsin her platformda rahat bir gezinme sağlayan web tasarımıdır.

Responsive site; ziyaret edilen cihazın ekran çözünürlüğüne göre, sitenin içerisinde bulunan yazı, resim, menü ve diğer elementleri otomatik olarak boyutlandırarak çalışır.

Responsive tasarım e-ticaret siteleri için bir gereklilik

Türkiye'de 77 milyon mobil kullanıcı var

Her cihaza otomatik uyum sağlayan responsive tasarım e-ticaret sitelerinin son yıllarda en çok tercih ettiği tasarım şeklidir. Çünkü Türkiye’de 77 milyon mobil kullanıcı varken online alışveriş siteleri için mobilde görünür olmak artık bir zorunluluk diyebiliriz.

Yüksek bir potansiyelin ve talebin olduğu e-ticaret sektöründe e-ticaret sitelerinin de en kaliteli hizmeti sunması, her cihazda kullanıcılarına rahat bir gezinme ve satın alma imkanı sunması müşteri kazanımı için şart…

Kullanıcılar ürünleri mobilden inceleyip hızlıca satın alıyor

2019 mobil alışveriş verilerini incelediğimizde; sayfa görüntülemelerinin yüzde 75.7’si mobil cihazlar üzerinden yapıldı; masaüstünden görüntüleme oranı ise yüzde 24.3 olarak kaydedildi. Masaüstü siparişlerin sayısı 2 milyon 189 bin 621’de kalırken mobil siparişlerin sayısı 2 milyon 950 bin 333'e ulaştı. Masaüstü görüntülemelerin binde 5’i satışa dönerken mobilde bu oran binde 2 oldu. Analizlere göre yüksek tutarlı bir ürün satın alınacağı zaman bilgisayara geçen kullanıcılar az tutarlı alışverişlerini hızlıca mobilden inceleyerek, satın alma işlemini gerçekleştiriyor.

Responsive sitenin işletmelere sağladığı avantajlar

Responsive sitenin e-ticaret sitenize sağlayacağı pek çok avantaj mevcuttur.

Google'da üst sıralarda görünürsünüz

Google, responsive siteleri mobil uyumlu olması dolayısıyla arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkarır.

Mobil site yüklenme hızınız artar, rahat bir gezinti sağlanır

Responsive tasarıma sahip sitelerin mobil cihazlarda yüklenme hızı daha yüksektir. Bu da ziyaretçilerinizin siteyi terk etme olasılığını azaltan bir durumdur. Her cihaza uyumlu hale gelmesi kullanıcıların sitenizde rahat gezmesini sağlar.

İlgili Rehber: Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?

Maliyeti daha düşüktür, ayrı ayrı güncelleme gerektirmez

Responsive tasarımı daha düşük maliyetlidir. Çünkü her cihaza uyumlu bir tasarımı bir kez yaptırmış olursunuz. E-ticaret sitenizin rutin güncellemeleri olduğunda mobil tasarımınız da güncellenmiş olur.

E-ticaret sitenizde yapacağınız değişiklik mobilde de görünür

E-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız değişiklik mobil sitenizde de otomatik olarak görünür. Böylece tüm cihazlar için ayrı ayrı düzenleme ve değişiklik yapmanıza gerek yoktur. Bu da size zamandan tasarruf ve daha bütüncül bir yönetim sunar.

Her cihazda görünür olursunuz, farklı kanallardan trafik alırsınız

Yukarıda bahsettiğimiz gibi responsive site ile e-ticaret siteniz her cihaza adapte olur ve otomatik olarak cihaza uyumlu hale gelir. Bu da responsive tasarımın en fonksiyonel özelliklerinden biridir. Bu özellik aynı zamanda sitenize farklı kanallardan ulaşan kullanıcılara daha verimli ve kullanışlı bir alışveriş imkanı sunmanızı sağlar. Responsive tasarım sonuç olarak memnun bir şekilde sitenizden ayrılan müşteriler kazanmasını sağlayacaktır.

Sosyal medya kullanıcılarına kaliteli mobil site hizmeti sunarsınız

Türkiye’de 62 milyon internet kullanıcısı, 54 milyon sosyal medya kullanıcısı mevcuttur. Böyle bir istatistik karşısında e-ticaret sitelerinin sosyal medyayı aktif olarak kullanmaları ve sosyal medya bağlantılarıyla da tüketicilerin karşısına çıkmaları gerekir. Sosyal medya hesaplarınızı takip eden mobil kullanıcılar hesaplarınızdaki bağlantıya tıklayarak mobilden de sitenize ulaşıp, alışverişe başlayabilir.

Responsive tasarım hizmetimiz sizi bekliyor

IdeaSoft, E-ticaret Paketleri’ni tercih eden müşterilerine mobil uyumlu site ve fark yaratabilecekleri birçok tasarım hizmeti sunar. Kararınızı vermeden önce aşağıdaki linkten hizmetlerimizi denemeyi unutmayın.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan