Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları

20 Ağustos 2020
IdeaSoft
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları

Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir.

Özetle responsive tasarım ne demek dediğimizde; bilgisayar, tablet ve mobil cihazların ekran çözünürlüklerine göre; kullanıcı hangi cihazdan girerse girsin her platformda rahat bir gezinme sağlayan web tasarımıdır.

Responsive site; ziyaret edilen cihazın ekran çözünürlüğüne göre, sitenin içerisinde bulunan yazı, resim, menü ve diğer elementleri otomatik olarak boyutlandırarak çalışır.

Responsive tasarım e-ticaret siteleri için bir gereklilik

Türkiye'de 77 milyon mobil kullanıcı var

Her cihaza otomatik uyum sağlayan responsive tasarım e-ticaret sitelerinin son yıllarda en çok tercih ettiği tasarım şeklidir. Çünkü Türkiye’de 77 milyon mobil kullanıcı varken online alışveriş siteleri için mobilde görünür olmak artık bir zorunluluk diyebiliriz.

Yüksek bir potansiyelin ve talebin olduğu e-ticaret sektöründe e-ticaret sitelerinin de en kaliteli hizmeti sunması, her cihazda kullanıcılarına rahat bir gezinme ve satın alma imkanı sunması müşteri kazanımı için şart…

Kullanıcılar ürünleri mobilden inceleyip hızlıca satın alıyor

2019 mobil alışveriş verilerini incelediğimizde; sayfa görüntülemelerinin yüzde 75.7’si mobil cihazlar üzerinden yapıldı; masaüstünden görüntüleme oranı ise yüzde 24.3 olarak kaydedildi. Masaüstü siparişlerin sayısı 2 milyon 189 bin 621’de kalırken mobil siparişlerin sayısı 2 milyon 950 bin 333'e ulaştı. Masaüstü görüntülemelerin binde 5’i satışa dönerken mobilde bu oran binde 2 oldu. Analizlere göre yüksek tutarlı bir ürün satın alınacağı zaman bilgisayara geçen kullanıcılar az tutarlı alışverişlerini hızlıca mobilden inceleyerek, satın alma işlemini gerçekleştiriyor.

Responsive sitenin işletmelere sağladığı avantajlar

Responsive sitenin e-ticaret sitenize sağlayacağı pek çok avantaj mevcuttur.

Google'da üst sıralarda görünürsünüz

Google, responsive siteleri mobil uyumlu olması dolayısıyla arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkarır.

Mobil site yüklenme hızınız artar, rahat bir gezinti sağlanır

Responsive tasarıma sahip sitelerin mobil cihazlarda yüklenme hızı daha yüksektir. Bu da ziyaretçilerinizin siteyi terk etme olasılığını azaltan bir durumdur. Her cihaza uyumlu hale gelmesi kullanıcıların sitenizde rahat gezmesini sağlar.

İlgili Rehber: Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?

Maliyeti daha düşüktür, ayrı ayrı güncelleme gerektirmez

Responsive tasarımı daha düşük maliyetlidir. Çünkü her cihaza uyumlu bir tasarımı bir kez yaptırmış olursunuz. E-ticaret sitenizin rutin güncellemeleri olduğunda mobil tasarımınız da güncellenmiş olur.

E-ticaret sitenizde yapacağınız değişiklik mobilde de görünür

E-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız değişiklik mobil sitenizde de otomatik olarak görünür. Böylece tüm cihazlar için ayrı ayrı düzenleme ve değişiklik yapmanıza gerek yoktur. Bu da size zamandan tasarruf ve daha bütüncül bir yönetim sunar.

Her cihazda görünür olursunuz, farklı kanallardan trafik alırsınız

Yukarıda bahsettiğimiz gibi responsive site ile e-ticaret siteniz her cihaza adapte olur ve otomatik olarak cihaza uyumlu hale gelir. Bu da responsive tasarımın en fonksiyonel özelliklerinden biridir. Bu özellik aynı zamanda sitenize farklı kanallardan ulaşan kullanıcılara daha verimli ve kullanışlı bir alışveriş imkanı sunmanızı sağlar. Responsive tasarım sonuç olarak memnun bir şekilde sitenizden ayrılan müşteriler kazanmasını sağlayacaktır.

Sosyal medya kullanıcılarına kaliteli mobil site hizmeti sunarsınız

Türkiye’de 62 milyon internet kullanıcısı, 54 milyon sosyal medya kullanıcısı mevcuttur. Böyle bir istatistik karşısında e-ticaret sitelerinin sosyal medyayı aktif olarak kullanmaları ve sosyal medya bağlantılarıyla da tüketicilerin karşısına çıkmaları gerekir. Sosyal medya hesaplarınızı takip eden mobil kullanıcılar hesaplarınızdaki bağlantıya tıklayarak mobilden de sitenize ulaşıp, alışverişe başlayabilir.

Responsive tasarım hizmetimiz sizi bekliyor

IdeaSoft, E-ticaret Paketleri’ni tercih eden müşterilerine mobil uyumlu site ve fark yaratabilecekleri birçok tasarım hizmeti sunar. Kararınızı vermeden önce aşağıdaki linkten hizmetlerimizi denemeyi unutmayın.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
Kasım ayının başlarından, hatta Ekim’in sonlarından itibaren televizyonda, internet sitelerinde, sosyal medyada, billboardlarda, otobüs duraklarında yoğun bir reklam kampanyası görülmeye başlar. İnternet kullanıcıları için...
4 Ekim 2021
Markethinkers
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin