Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar

3 Ağustos 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması retargeting reklamlarından alınacak geri dönüşümlerin düşmesine neden olacaktır.

Retargeting reklamların optimizasyonunda yapılan sık hatalar bulunuyor ve bu hatalardan kaçınmak, alacağınız geri dönüşümlerin de artmasını sağlayacaktır. Bu rehberimizde de retargeting reklamlarında yapılan hataları ele alacağız.

Geri dönen kullanıcı oranına göre ölçekleme yapmamak

Retargeting reklamlarınızın doğru bir şekilde işleyebilmesi için sitenizdeki geri dönen kullanıcı oranında belli bir hacme ulaşmış olması gerekiyor. Geri dönen kullanıcı oranının düşük olması, retargeting reklamlarınızın da çok fazla performans göstermemesine neden olacaktır.

Kullanıcıların sitenize tekrar geri dönmemesinin bazı sebepleri olabilir. Retargeting reklam kampanyalarınızda yaptığınız yanlış yönlendirmeler ya da bu reklamların ilgi çekici olmamasının yanı sıra siteniz üzerinde de kullanıcıların sitenize gelmemesine neden olan unsurlar bulunabilir.

Öncelikle bu problemlerin üzerine gitmek ve sorunları çözmeniz böylelikle de geri dönen kullanıcı sayınızı artırarak reklamlarlarınızın performansını artırabilirsiniz.

Kullanıcıların satın alma döngüsünde tekrar satın alma işlemini yapmak için kimi zaman da belli bir süre geçmesi gerekebiliyor. Bu nedenle de retargeting reklamlarınızın gösterim aralıklarını daha geniş tutmanız gerekebilir. Böylelikle ziyaretçiler bu reklamları daha uzun vadede görebilecekleri için, sitenizi tekrar ziyaret etme ihtimalleri de artacaktır.

Çapraz satış ve upsell yapmamak

Retargeting reklam içeriklerinde sadece belli bir ürün odağında satışa yönelmek de yanlış bir yaklaşım olacaktır. Bu çalışmalarınızda kullanıcıların inceledikleri ürünlerle ilgili olabilecek ürün önerileri yapmanız ya da upsell çalışmalarıyla bu ürünlerin daha fakrlı versiyonlarını da önerebilirsiniz.

Kullanıcılar inceledikleri üründen daha farklı alternatifler arıyor olabilirler; bu nedenle de upsell ve çapraz satış taktikleri kullanmanız ya da onlara özel bir fırsat sunmanız, kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyerek onları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olabilir.

Satın alma yapan kullanıcıları listeden çıkartın

Retargeting reklam performanslarının düşmesine neden olan durumlardan biri de site üzerinden satın alma işlemi yapan kişilere de reklamları göstermeye devam etmektir. Bu müşterileriniz bu reklamlarla zaten ilgilenmeyeceklerdir ve bu da reklam bütçenizi boşa harcamanıza neden olacaktır.

Bu sebeple de retargeting reklamlarınızın optimizasyonunu yaparken ve listelerinizi belirlerken, siteniz üzerinden hali hazırda alışveriş yapmış olan müşterilerinizi dışarda tutmanız gerekir.

Küçük gruplarda çok detaylı hedeflemeler yapmak

Retargeting reklamlarınızı küçük gruplara yönelik yapıyorsanız; bu grup içerisindeki hedefleme kırılımlarınızı çok detaylı yapmanız da reklamlarınızın yeterli bir kitleye ulaşamamasına neden olacaktır.

Bu grup içerisindeki kırılımları çok fazla yaptığınızda zaten küçük olan bir grubu daha da küçültmüş olacağınız için, reklamlarınızın doğru bir şekilde performans göstermesini sağlayacak bir hacim yaratılmamış olur. Bu sebeple de küçük hedef gruplara yönelik bu reklamları hazırlarken, kırılımları çok fazla yapmamaya özen göstermelisiniz.

Retargeting zamanlamasının ayarlanmaması

Retargeting reklamlarının gösterim zamanları da bu reklamların performansını doğrudan etkilemektedir. Siteden ayrıldıktan hemen sonra bu reklamlar gösterilebileceği gibi belli bir zaman sonrasında da bu reklamlar gösterilebilir.

Bu noktada tek bir doğru yanıt bulunmuyor; çünkü her ürün ve sektör için bu süreler farklılık gösterebilir. Örneğin belli aralıklarla sürekli satın alınan ürünlerde bu reklam gösterimlerinin ürünün tüketim zamanına göre belirleyebilirsiniz; ancak pek sık satın alınmayan ürünlerde ise siteden ayrıldığında kullanıcıların bu alışverişi hemen tamamlamalarını sağlayacak reklamlar gösterilebilir.

Bu sebeplede sattığınız ürünlere ve kullanıcıların alışveriş alışkanlıklarına göre bu zaman dilimlerini belirlemeniz oldukça önemlidir. Aksi halde potansiyel satışları kaçırma ihtimaliniz olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Alibaba'dan ürün tedarik etmek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Alibaba’dan ürün tedarik etmek / alibabadan ürün almak ya da dropshipping çalışmaları yapmak, farklı ürünleri temin etmenize yardımcı olacaktır. Özellikle çok satılan ve talep gören ürünlerde doğru tedarikçileri seçmek ve bu...
31 Ocak 2019
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
2021'de E-ticarette En Çok Satılması Beklenen Ürünler
E-ticarette sabit fikirlere yer yoktur. Değişimin ve gelişimin böylesine hızlı olduğu bir alanda yerinde saymak ile geri gitmek aynı anlama gelir. Dolayısıyla sürekli araştırmanız ve öğrenmeniz gerekir. Hangi ürünün daha çok...
23 Şubat 2021
Markethinkers
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan