Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar

3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar

E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması retargeting reklamlarından alınacak geri dönüşümlerin düşmesine neden olacaktır.

Retargeting reklamların optimizasyonunda yapılan sık hatalar bulunuyor ve bu hatalardan kaçınmak, alacağınız geri dönüşümlerin de artmasını sağlayacaktır. Bu rehberimizde de retargeting reklamlarında yapılan hataları ele alacağız.

Geri dönen kullanıcı oranına göre ölçekleme yapmamak

Retargeting reklamlarınızın doğru bir şekilde işleyebilmesi için sitenizdeki geri dönen kullanıcı oranında belli bir hacme ulaşmış olması gerekiyor. Geri dönen kullanıcı oranının düşük olması, retargeting reklamlarınızın da çok fazla performans göstermemesine neden olacaktır.

Kullanıcıların sitenize tekrar geri dönmemesinin bazı sebepleri olabilir. Retargeting reklam kampanyalarınızda yaptığınız yanlış yönlendirmeler ya da bu reklamların ilgi çekici olmamasının yanı sıra siteniz üzerinde de kullanıcıların sitenize gelmemesine neden olan unsurlar bulunabilir.

Öncelikle bu problemlerin üzerine gitmek ve sorunları çözmeniz böylelikle de geri dönen kullanıcı sayınızı artırarak reklamlarlarınızın performansını artırabilirsiniz.

Kullanıcıların satın alma döngüsünde tekrar satın alma işlemini yapmak için kimi zaman da belli bir süre geçmesi gerekebiliyor. Bu nedenle de retargeting reklamlarınızın gösterim aralıklarını daha geniş tutmanız gerekebilir. Böylelikle ziyaretçiler bu reklamları daha uzun vadede görebilecekleri için, sitenizi tekrar ziyaret etme ihtimalleri de artacaktır.

Çapraz satış ve upsell yapmamak

Retargeting reklam içeriklerinde sadece belli bir ürün odağında satışa yönelmek de yanlış bir yaklaşım olacaktır. Bu çalışmalarınızda kullanıcıların inceledikleri ürünlerle ilgili olabilecek ürün önerileri yapmanız ya da upsell çalışmalarıyla bu ürünlerin daha fakrlı versiyonlarını da önerebilirsiniz.

Kullanıcılar inceledikleri üründen daha farklı alternatifler arıyor olabilirler; bu nedenle de upsell ve çapraz satış taktikleri kullanmanız ya da onlara özel bir fırsat sunmanız, kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyerek onları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olabilir.

Satın alma yapan kullanıcıları listeden çıkartın

Retargeting reklam performanslarının düşmesine neden olan durumlardan biri de site üzerinden satın alma işlemi yapan kişilere de reklamları göstermeye devam etmektir. Bu müşterileriniz bu reklamlarla zaten ilgilenmeyeceklerdir ve bu da reklam bütçenizi boşa harcamanıza neden olacaktır.

Bu sebeple de retargeting reklamlarınızın optimizasyonunu yaparken ve listelerinizi belirlerken, siteniz üzerinden hali hazırda alışveriş yapmış olan müşterilerinizi dışarda tutmanız gerekir.

Küçük gruplarda çok detaylı hedeflemeler yapmak

Retargeting reklamlarınızı küçük gruplara yönelik yapıyorsanız; bu grup içerisindeki hedefleme kırılımlarınızı çok detaylı yapmanız da reklamlarınızın yeterli bir kitleye ulaşamamasına neden olacaktır.

Bu grup içerisindeki kırılımları çok fazla yaptığınızda zaten küçük olan bir grubu daha da küçültmüş olacağınız için, reklamlarınızın doğru bir şekilde performans göstermesini sağlayacak bir hacim yaratılmamış olur. Bu sebeple de küçük hedef gruplara yönelik bu reklamları hazırlarken, kırılımları çok fazla yapmamaya özen göstermelisiniz.

Retargeting zamanlamasının ayarlanmaması

Retargeting reklamlarının gösterim zamanları da bu reklamların performansını doğrudan etkilemektedir. Siteden ayrıldıktan hemen sonra bu reklamlar gösterilebileceği gibi belli bir zaman sonrasında da bu reklamlar gösterilebilir.

Bu noktada tek bir doğru yanıt bulunmuyor; çünkü her ürün ve sektör için bu süreler farklılık gösterebilir. Örneğin belli aralıklarla sürekli satın alınan ürünlerde bu reklam gösterimlerinin ürünün tüketim zamanına göre belirleyebilirsiniz; ancak pek sık satın alınmayan ürünlerde ise siteden ayrıldığında kullanıcıların bu alışverişi hemen tamamlamalarını sağlayacak reklamlar gösterilebilir.

Bu sebeplede sattığınız ürünlere ve kullanıcıların alışveriş alışkanlıklarına göre bu zaman dilimlerini belirlemeniz oldukça önemlidir. Aksi halde potansiyel satışları kaçırma ihtimaliniz olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde kredi kartı dolandırıcılığını nasıl önleyebilirsiniz?
İnternetten alışverişlerde e-ticaret firmalarının en korkulu rüyalarından biri de kredi kartı dolandırıcılığı ile karşılaşmak. Kredi kartı dolandırıcılığı hem tüketicileri mağdur ederken hem de bu işlemin...
13 Şubat 2019
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan