Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar

3 Ağustos 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması retargeting reklamlarından alınacak geri dönüşümlerin düşmesine neden olacaktır.

Retargeting reklamların optimizasyonunda yapılan sık hatalar bulunuyor ve bu hatalardan kaçınmak, alacağınız geri dönüşümlerin de artmasını sağlayacaktır. Bu rehberimizde de retargeting reklamlarında yapılan hataları ele alacağız.

Geri dönen kullanıcı oranına göre ölçekleme yapmamak

Retargeting reklamlarınızın doğru bir şekilde işleyebilmesi için sitenizdeki geri dönen kullanıcı oranında belli bir hacme ulaşmış olması gerekiyor. Geri dönen kullanıcı oranının düşük olması, retargeting reklamlarınızın da çok fazla performans göstermemesine neden olacaktır.

Kullanıcıların sitenize tekrar geri dönmemesinin bazı sebepleri olabilir. Retargeting reklam kampanyalarınızda yaptığınız yanlış yönlendirmeler ya da bu reklamların ilgi çekici olmamasının yanı sıra siteniz üzerinde de kullanıcıların sitenize gelmemesine neden olan unsurlar bulunabilir.

Öncelikle bu problemlerin üzerine gitmek ve sorunları çözmeniz böylelikle de geri dönen kullanıcı sayınızı artırarak reklamlarlarınızın performansını artırabilirsiniz.

Kullanıcıların satın alma döngüsünde tekrar satın alma işlemini yapmak için kimi zaman da belli bir süre geçmesi gerekebiliyor. Bu nedenle de retargeting reklamlarınızın gösterim aralıklarını daha geniş tutmanız gerekebilir. Böylelikle ziyaretçiler bu reklamları daha uzun vadede görebilecekleri için, sitenizi tekrar ziyaret etme ihtimalleri de artacaktır.

Çapraz satış ve upsell yapmamak

Retargeting reklam içeriklerinde sadece belli bir ürün odağında satışa yönelmek de yanlış bir yaklaşım olacaktır. Bu çalışmalarınızda kullanıcıların inceledikleri ürünlerle ilgili olabilecek ürün önerileri yapmanız ya da upsell çalışmalarıyla bu ürünlerin daha fakrlı versiyonlarını da önerebilirsiniz.

Kullanıcılar inceledikleri üründen daha farklı alternatifler arıyor olabilirler; bu nedenle de upsell ve çapraz satış taktikleri kullanmanız ya da onlara özel bir fırsat sunmanız, kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyerek onları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olabilir.

Satın alma yapan kullanıcıları listeden çıkartın

Retargeting reklam performanslarının düşmesine neden olan durumlardan biri de site üzerinden satın alma işlemi yapan kişilere de reklamları göstermeye devam etmektir. Bu müşterileriniz bu reklamlarla zaten ilgilenmeyeceklerdir ve bu da reklam bütçenizi boşa harcamanıza neden olacaktır.

Bu sebeple de retargeting reklamlarınızın optimizasyonunu yaparken ve listelerinizi belirlerken, siteniz üzerinden hali hazırda alışveriş yapmış olan müşterilerinizi dışarda tutmanız gerekir.

Küçük gruplarda çok detaylı hedeflemeler yapmak

Retargeting reklamlarınızı küçük gruplara yönelik yapıyorsanız; bu grup içerisindeki hedefleme kırılımlarınızı çok detaylı yapmanız da reklamlarınızın yeterli bir kitleye ulaşamamasına neden olacaktır.

Bu grup içerisindeki kırılımları çok fazla yaptığınızda zaten küçük olan bir grubu daha da küçültmüş olacağınız için, reklamlarınızın doğru bir şekilde performans göstermesini sağlayacak bir hacim yaratılmamış olur. Bu sebeple de küçük hedef gruplara yönelik bu reklamları hazırlarken, kırılımları çok fazla yapmamaya özen göstermelisiniz.

Retargeting zamanlamasının ayarlanmaması

Retargeting reklamlarının gösterim zamanları da bu reklamların performansını doğrudan etkilemektedir. Siteden ayrıldıktan hemen sonra bu reklamlar gösterilebileceği gibi belli bir zaman sonrasında da bu reklamlar gösterilebilir.

Bu noktada tek bir doğru yanıt bulunmuyor; çünkü her ürün ve sektör için bu süreler farklılık gösterebilir. Örneğin belli aralıklarla sürekli satın alınan ürünlerde bu reklam gösterimlerinin ürünün tüketim zamanına göre belirleyebilirsiniz; ancak pek sık satın alınmayan ürünlerde ise siteden ayrıldığında kullanıcıların bu alışverişi hemen tamamlamalarını sağlayacak reklamlar gösterilebilir.

Bu sebeplede sattığınız ürünlere ve kullanıcıların alışveriş alışkanlıklarına göre bu zaman dilimlerini belirlemeniz oldukça önemlidir. Aksi halde potansiyel satışları kaçırma ihtimaliniz olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni sanal mağaza açma sürecinde yapmanız gerekenler
Yeni bir sanal mağaza açmak ve internet üzerinden satışa başlamak için bazı belli adımları atmanız ve ön hazırlıklarınızı yapmanız gerekmektedir. Bu yazımızda da bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve sitenizi yayınlamadan önce...
4 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan