Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar

3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar

E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması retargeting reklamlarından alınacak geri dönüşümlerin düşmesine neden olacaktır.

Retargeting reklamların optimizasyonunda yapılan sık hatalar bulunuyor ve bu hatalardan kaçınmak, alacağınız geri dönüşümlerin de artmasını sağlayacaktır. Bu rehberimizde de retargeting reklamlarında yapılan hataları ele alacağız.

Geri dönen kullanıcı oranına göre ölçekleme yapmamak

Retargeting reklamlarınızın doğru bir şekilde işleyebilmesi için sitenizdeki geri dönen kullanıcı oranında belli bir hacme ulaşmış olması gerekiyor. Geri dönen kullanıcı oranının düşük olması, retargeting reklamlarınızın da çok fazla performans göstermemesine neden olacaktır.

Kullanıcıların sitenize tekrar geri dönmemesinin bazı sebepleri olabilir. Retargeting reklam kampanyalarınızda yaptığınız yanlış yönlendirmeler ya da bu reklamların ilgi çekici olmamasının yanı sıra siteniz üzerinde de kullanıcıların sitenize gelmemesine neden olan unsurlar bulunabilir.

Öncelikle bu problemlerin üzerine gitmek ve sorunları çözmeniz böylelikle de geri dönen kullanıcı sayınızı artırarak reklamlarlarınızın performansını artırabilirsiniz.

Kullanıcıların satın alma döngüsünde tekrar satın alma işlemini yapmak için kimi zaman da belli bir süre geçmesi gerekebiliyor. Bu nedenle de retargeting reklamlarınızın gösterim aralıklarını daha geniş tutmanız gerekebilir. Böylelikle ziyaretçiler bu reklamları daha uzun vadede görebilecekleri için, sitenizi tekrar ziyaret etme ihtimalleri de artacaktır.

Çapraz satış ve upsell yapmamak

Retargeting reklam içeriklerinde sadece belli bir ürün odağında satışa yönelmek de yanlış bir yaklaşım olacaktır. Bu çalışmalarınızda kullanıcıların inceledikleri ürünlerle ilgili olabilecek ürün önerileri yapmanız ya da upsell çalışmalarıyla bu ürünlerin daha fakrlı versiyonlarını da önerebilirsiniz.

Kullanıcılar inceledikleri üründen daha farklı alternatifler arıyor olabilirler; bu nedenle de upsell ve çapraz satış taktikleri kullanmanız ya da onlara özel bir fırsat sunmanız, kullanıcıların satın alma kararlarını etkileyerek onları tekrar sitenize çekmenize yardımcı olabilir.

Satın alma yapan kullanıcıları listeden çıkartın

Retargeting reklam performanslarının düşmesine neden olan durumlardan biri de site üzerinden satın alma işlemi yapan kişilere de reklamları göstermeye devam etmektir. Bu müşterileriniz bu reklamlarla zaten ilgilenmeyeceklerdir ve bu da reklam bütçenizi boşa harcamanıza neden olacaktır.

Bu sebeple de retargeting reklamlarınızın optimizasyonunu yaparken ve listelerinizi belirlerken, siteniz üzerinden hali hazırda alışveriş yapmış olan müşterilerinizi dışarda tutmanız gerekir.

Küçük gruplarda çok detaylı hedeflemeler yapmak

Retargeting reklamlarınızı küçük gruplara yönelik yapıyorsanız; bu grup içerisindeki hedefleme kırılımlarınızı çok detaylı yapmanız da reklamlarınızın yeterli bir kitleye ulaşamamasına neden olacaktır.

Bu grup içerisindeki kırılımları çok fazla yaptığınızda zaten küçük olan bir grubu daha da küçültmüş olacağınız için, reklamlarınızın doğru bir şekilde performans göstermesini sağlayacak bir hacim yaratılmamış olur. Bu sebeple de küçük hedef gruplara yönelik bu reklamları hazırlarken, kırılımları çok fazla yapmamaya özen göstermelisiniz.

Retargeting zamanlamasının ayarlanmaması

Retargeting reklamlarının gösterim zamanları da bu reklamların performansını doğrudan etkilemektedir. Siteden ayrıldıktan hemen sonra bu reklamlar gösterilebileceği gibi belli bir zaman sonrasında da bu reklamlar gösterilebilir.

Bu noktada tek bir doğru yanıt bulunmuyor; çünkü her ürün ve sektör için bu süreler farklılık gösterebilir. Örneğin belli aralıklarla sürekli satın alınan ürünlerde bu reklam gösterimlerinin ürünün tüketim zamanına göre belirleyebilirsiniz; ancak pek sık satın alınmayan ürünlerde ise siteden ayrıldığında kullanıcıların bu alışverişi hemen tamamlamalarını sağlayacak reklamlar gösterilebilir.

Bu sebeplede sattığınız ürünlere ve kullanıcıların alışveriş alışkanlıklarına göre bu zaman dilimlerini belirlemeniz oldukça önemlidir. Aksi halde potansiyel satışları kaçırma ihtimaliniz olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İyzico Nedir, Nasıl Kullanılır?
İyzico Nedir, Nasıl Kullanılır?
Geleneksel alışveriş algısını kökten değiştiren e-ticaretin, benzer bir etkiyi ödeme sistem ve şekilleri üzerinde de yaptığı söylenebilir. İnternet üzerinden herhangi bir ürün ya da hizmet satın almak ilk etapta akla kredi...
26 Mart 2022
Markethinkers
Avrupa'ya E-İhracat Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Avrupa'ya E-İhracat Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ticaret ile uğraşanların pek çoğu yurt dışına açılmak ister. Çünkü ihracat yapmak hem kârı artırır hem de markanın global bir prestije sahip olmasını sağlar. E-ticaret ise küçük ölçekli işletmelere bile ihracat yapma...
28 Şubat 2022
Markethinkers
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yurt Dışına Ürün Satmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yurt Dışına Ürün Satmak İçin Bilmeniz Gerekenler
E-ticaretin yakın dönemde ne kadar önem kazandığını fark etmek için çevremize bakmak yeterli. Herkes gıda ihtiyaçlarından kıyafete, kitaptan kişisel bakım ürünlerine tüm alışverişlerini...
10 Kasım 2021
Markethinkers
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-İhracat Faturası Nedir? E-İhracat Faturası Nasıl Düzenlenir?
E-İhracat Faturası Nedir? E-İhracat Faturası Nasıl Düzenlenir?
İhracat faaliyetlerinde, satışı yapılan ürünlerin ve elde edilen gelirin gümrükte beyan edilmesi gerekir. Bu beyan, yurt dışı ticaret faaliyetlerinde yasal bir yükümlülüktür. Online platformlar üzerinden ülke dışına yapılan...
26 Nisan 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın