Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?

28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?

Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve tüketicileri alışverişe yönlendirecek içeriklere sahip olması gerekmekte.

Varış sayfalarınızın geri dönüşüme hazır olmaması durumu, verdiğiniz reklamların boşa gitmesine neden olabilir. Reklam metinleriniz, hedeflemeleriniz ve kullandığınız görseller/videolar ne kadar ilgi çekici olursa olsun, eğer geri dönüşüm sağlayacak bir landing page’e yönlenmiyorlarsa tüketiciler ürünleri satın almak istemeyeceklerdir.

Bu tip durumlar da tabii ki reklam için harcanan bütçelerin boşa gitmesine neden olacağı gibi reklamlar üzerindeki yatırım getirinizin de bir hayli düşmesine neden olacaktır. Peki, varış sayfalarınızda tüketicileri alışverişten vazgeçiren öğeler nedir? Bu sorunun 3 ana ortak özelliği bulunuyor.

  • Reklam, ürünü tam olarak yansıtmıyor: Tüketiciler bir reklama tıkladıktan sonra, gittikleri sayfada da bu reklamın yansıttığı ürün/hizmeti görmek isterler. Reklam metninizin ve görsellerinizin, asıl ürünü yansıtması gerekmektedir.
  • Kötü hazırlanmış varış sayfaları:Varış sayfalarının kötü ve yetersiz hazırlanması da tüketicilerin alışverişten vazgeçmelerine neden olabiliyor.
  • Varış sayfalarının bir eyleme yönlendirmemesi: Varış sayfalarında doğru eyleme çağrı ifadelerinin kullanılmaması ve tüketiciler satın almaya yönlendirecek içeriklerin olmaması da başka bir sorun.

Tüketiciler reklamlara tıkladıktan sonra neden sayfaları terk ediyor?

Tüketicilerin bir eyleme geçmemesinin arkasında birçok neden bulunuyor. Landing page içerikleri bunun büyük bir bölümünü oluşturuyor. Burada varış sayfaları üzerinde yaşanan sorunları ele alarak, hangi konulara dikkat etmeniz gerektiğini sizinle paylaşacağız.

  • Yavaş yüklenen sayfalar: İnternet sitenizin hızı, tüketicilerin alışveriş kararlarını doğrudan etkiliyor. Bir reklam ile ürün sayfasına giden tüketiciler, sayfanın açılmasını uzun süre beklemek istemiyor. Bu nedenle de sitenizin hız testlerini yaparak, açılma süresini kısaltmalısınız.
  • Çok teknik veya uzun ürün isimleri: Ürün isimlerinin çok teknik ya da uzun olması da geri dönüşümleri etkiliyor. Ürün isimleri kısa olmalı. Burada ürün açıklaması şeklinde metinler kullanmak yersiz olacaktır.
  • Kötü görseller: Artık yüksek çözünürlüklü görseller hayatımızın her alanında ve bu nedenle de e-ticaret firması olarak, ürünlerinizin görsellerini kullanırken, yüksek çözünürlüklü ve kalite görseller kullanmalısınız. Kaliteli olmayan görseller, ürünlerin iyi bir şekilde gösterilememesine neden olacaktır. Ürünleri detaylı bir şekilde göremeyen tüketiciler de alışveriş yapmak istemeyebilirler.
  • Yetersiz ürün açıklamaları: Ürünlerinizle ilgili ürün açıklamalarını da detaylı bir şekilde hazırlamalısınız. Tüketiciler, ürünlerin teknik bilgilerini detaylı olarak görebilmeliler. Ürün açıklamalarını ikiye bölebilirsiniz. Ürün görselinin yanında kısa bir açıklama girebilir ve detaylı açıklamalar için sayfanın alt bölümüne tüketicileri yönlendirebilirsiniz.
  • Kullanıcı yorumlarına yer vermemek: Ürün sayfalarınızda kullanıcı yorumlarına yer vermeniz de oldukça önemli. Tüketiciler, bu ürünü satın alan başka kullanıcıların yorumlarını okuyarak ürün hakkında daha detaylı ve birinci ağızdan bilgi almak isterler. Kullanıcı yorumları, ürünler hakkında sizin vereceğinizden daha iyi bir bilgi verir; çünkü başka kullanıcıların memnuniyetleri ya da şikayetleri ürünlerin kullanım alanını gözler önüne daha iyi serer.
  • Kampanya bilgilerinin verilmemesi: Reklam verdiğiniz ürünlerde bir kampanya varsa ve ürünün fiyatında indirime gittiyseniz, bu bilgiyi varış sayfanızda da vermelisiniz. Tüketicilerin, bu kampanya ile ne kazanacaklarını ve ürün fiyatının ne kadar değiştiğini göstermelisiniz.
  • Ücretsiz kargo ve garanti seçeneklerinin öne çıkartılmaması: Ücretsiz gönderi yapıyorsanız, bu bilgiyi de öne çıkartmanız oldukça önemli. Tüketiciler internetten alışverişlerde kargo ücreti ödemek istemeyebiliyorlar ve eğer böyle bir hizmet sunuyorsanız, bu varış sayfalarında bu bilgileri de paylaşmalısınız. Bunun yanı sıra ürünün garanti koşullarını ve sürecini de paylaşmaya özen göstermelisiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Nasıl Yapılır?
Kişiselleştirme Nedir? Kişiselleştirme, bireylerin özelliklerine göre uygun hizmet ve ürünlerin sunulması anlamına gelir. Pazarlamada son derece önemli bir unsur olan reklam kişiselleştirme sayesinde her müşteriye özel teklifler...
11 Ağustos 2021
Markethinkers
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin