Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?

28 Haziran 2016
Ferad Osman Sali
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?

Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve tüketicileri alışverişe yönlendirecek içeriklere sahip olması gerekmekte.

Varış sayfalarınızın geri dönüşüme hazır olmaması durumu, verdiğiniz reklamların boşa gitmesine neden olabilir. Reklam metinleriniz, hedeflemeleriniz ve kullandığınız görseller/videolar ne kadar ilgi çekici olursa olsun, eğer geri dönüşüm sağlayacak bir landing page’e yönlenmiyorlarsa tüketiciler ürünleri satın almak istemeyeceklerdir.

Bu tip durumlar da tabii ki reklam için harcanan bütçelerin boşa gitmesine neden olacağı gibi reklamlar üzerindeki yatırım getirinizin de bir hayli düşmesine neden olacaktır. Peki, varış sayfalarınızda tüketicileri alışverişten vazgeçiren öğeler nedir? Bu sorunun 3 ana ortak özelliği bulunuyor.

  • Reklam, ürünü tam olarak yansıtmıyor: Tüketiciler bir reklama tıkladıktan sonra, gittikleri sayfada da bu reklamın yansıttığı ürün/hizmeti görmek isterler. Reklam metninizin ve görsellerinizin, asıl ürünü yansıtması gerekmektedir.
  • Kötü hazırlanmış varış sayfaları:Varış sayfalarının kötü ve yetersiz hazırlanması da tüketicilerin alışverişten vazgeçmelerine neden olabiliyor.
  • Varış sayfalarının bir eyleme yönlendirmemesi: Varış sayfalarında doğru eyleme çağrı ifadelerinin kullanılmaması ve tüketiciler satın almaya yönlendirecek içeriklerin olmaması da başka bir sorun.

Tüketiciler reklamlara tıkladıktan sonra neden sayfaları terk ediyor?

Tüketicilerin bir eyleme geçmemesinin arkasında birçok neden bulunuyor. Landing page içerikleri bunun büyük bir bölümünü oluşturuyor. Burada varış sayfaları üzerinde yaşanan sorunları ele alarak, hangi konulara dikkat etmeniz gerektiğini sizinle paylaşacağız.

  • Yavaş yüklenen sayfalar: İnternet sitenizin hızı, tüketicilerin alışveriş kararlarını doğrudan etkiliyor. Bir reklam ile ürün sayfasına giden tüketiciler, sayfanın açılmasını uzun süre beklemek istemiyor. Bu nedenle de sitenizin hız testlerini yaparak, açılma süresini kısaltmalısınız.
  • Çok teknik veya uzun ürün isimleri: Ürün isimlerinin çok teknik ya da uzun olması da geri dönüşümleri etkiliyor. Ürün isimleri kısa olmalı. Burada ürün açıklaması şeklinde metinler kullanmak yersiz olacaktır.
  • Kötü görseller: Artık yüksek çözünürlüklü görseller hayatımızın her alanında ve bu nedenle de e-ticaret firması olarak, ürünlerinizin görsellerini kullanırken, yüksek çözünürlüklü ve kalite görseller kullanmalısınız. Kaliteli olmayan görseller, ürünlerin iyi bir şekilde gösterilememesine neden olacaktır. Ürünleri detaylı bir şekilde göremeyen tüketiciler de alışveriş yapmak istemeyebilirler.
  • Yetersiz ürün açıklamaları: Ürünlerinizle ilgili ürün açıklamalarını da detaylı bir şekilde hazırlamalısınız. Tüketiciler, ürünlerin teknik bilgilerini detaylı olarak görebilmeliler. Ürün açıklamalarını ikiye bölebilirsiniz. Ürün görselinin yanında kısa bir açıklama girebilir ve detaylı açıklamalar için sayfanın alt bölümüne tüketicileri yönlendirebilirsiniz.
  • Kullanıcı yorumlarına yer vermemek: Ürün sayfalarınızda kullanıcı yorumlarına yer vermeniz de oldukça önemli. Tüketiciler, bu ürünü satın alan başka kullanıcıların yorumlarını okuyarak ürün hakkında daha detaylı ve birinci ağızdan bilgi almak isterler. Kullanıcı yorumları, ürünler hakkında sizin vereceğinizden daha iyi bir bilgi verir; çünkü başka kullanıcıların memnuniyetleri ya da şikayetleri ürünlerin kullanım alanını gözler önüne daha iyi serer.
  • Kampanya bilgilerinin verilmemesi: Reklam verdiğiniz ürünlerde bir kampanya varsa ve ürünün fiyatında indirime gittiyseniz, bu bilgiyi varış sayfanızda da vermelisiniz. Tüketicilerin, bu kampanya ile ne kazanacaklarını ve ürün fiyatının ne kadar değiştiğini göstermelisiniz.
  • Ücretsiz kargo ve garanti seçeneklerinin öne çıkartılmaması: Ücretsiz gönderi yapıyorsanız, bu bilgiyi de öne çıkartmanız oldukça önemli. Tüketiciler internetten alışverişlerde kargo ücreti ödemek istemeyebiliyorlar ve eğer böyle bir hizmet sunuyorsanız, bu varış sayfalarında bu bilgileri de paylaşmalısınız. Bunun yanı sıra ürünün garanti koşullarını ve sürecini de paylaşmaya özen göstermelisiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Ferad Osman Sali
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Ferad Osman Sali
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Ferad Osman Sali
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Ferad Osman Sali
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Ferad Osman Sali
E-Ticaret Matematiği 101: Kar, Zarar, Ciro, Kar Marjı Nedir?
E-Ticaret Matematiği 101: Kar, Zarar, Ciro, Kar Marjı Nedir?
E-ticaret dünyası giderek daha fazla girişimcinin ve işletmenin tercih ettiği bir alan haline geliyor. Ancak, başarılı bir e-ticaret işletmesi yönetmek sadece ürünleri satmakla sınırlı değildir; aynı zamanda temel finansal...
25 Eylül 2023
Ferad Osman Sali