Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?

28 Haziran 2016
Sinan Oypan

Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve tüketicileri alışverişe yönlendirecek içeriklere sahip olması gerekmekte.

Varış sayfalarınızın geri dönüşüme hazır olmaması durumu, verdiğiniz reklamların boşa gitmesine neden olabilir. Reklam metinleriniz, hedeflemeleriniz ve kullandığınız görseller/videolar ne kadar ilgi çekici olursa olsun, eğer geri dönüşüm sağlayacak bir landing page’e yönlenmiyorlarsa tüketiciler ürünleri satın almak istemeyeceklerdir.

Bu tip durumlar da tabii ki reklam için harcanan bütçelerin boşa gitmesine neden olacağı gibi reklamlar üzerindeki yatırım getirinizin de bir hayli düşmesine neden olacaktır. Peki, varış sayfalarınızda tüketicileri alışverişten vazgeçiren öğeler nedir? Bu sorunun 3 ana ortak özelliği bulunuyor.

  • Reklam, ürünü tam olarak yansıtmıyor: Tüketiciler bir reklama tıkladıktan sonra, gittikleri sayfada da bu reklamın yansıttığı ürün/hizmeti görmek isterler. Reklam metninizin ve görsellerinizin, asıl ürünü yansıtması gerekmektedir.
  • Kötü hazırlanmış varış sayfaları:Varış sayfalarının kötü ve yetersiz hazırlanması da tüketicilerin alışverişten vazgeçmelerine neden olabiliyor.
  • Varış sayfalarının bir eyleme yönlendirmemesi: Varış sayfalarında doğru eyleme çağrı ifadelerinin kullanılmaması ve tüketiciler satın almaya yönlendirecek içeriklerin olmaması da başka bir sorun.

Tüketiciler reklamlara tıkladıktan sonra neden sayfaları terk ediyor?

Tüketicilerin bir eyleme geçmemesinin arkasında birçok neden bulunuyor. Landing page içerikleri bunun büyük bir bölümünü oluşturuyor. Burada varış sayfaları üzerinde yaşanan sorunları ele alarak, hangi konulara dikkat etmeniz gerektiğini sizinle paylaşacağız.

  • Yavaş yüklenen sayfalar: İnternet sitenizin hızı, tüketicilerin alışveriş kararlarını doğrudan etkiliyor. Bir reklam ile ürün sayfasına giden tüketiciler, sayfanın açılmasını uzun süre beklemek istemiyor. Bu nedenle de sitenizin hız testlerini yaparak, açılma süresini kısaltmalısınız.
  • Çok teknik veya uzun ürün isimleri: Ürün isimlerinin çok teknik ya da uzun olması da geri dönüşümleri etkiliyor. Ürün isimleri kısa olmalı. Burada ürün açıklaması şeklinde metinler kullanmak yersiz olacaktır.
  • Kötü görseller: Artık yüksek çözünürlüklü görseller hayatımızın her alanında ve bu nedenle de e-ticaret firması olarak, ürünlerinizin görsellerini kullanırken, yüksek çözünürlüklü ve kalite görseller kullanmalısınız. Kaliteli olmayan görseller, ürünlerin iyi bir şekilde gösterilememesine neden olacaktır. Ürünleri detaylı bir şekilde göremeyen tüketiciler de alışveriş yapmak istemeyebilirler.
  • Yetersiz ürün açıklamaları: Ürünlerinizle ilgili ürün açıklamalarını da detaylı bir şekilde hazırlamalısınız. Tüketiciler, ürünlerin teknik bilgilerini detaylı olarak görebilmeliler. Ürün açıklamalarını ikiye bölebilirsiniz. Ürün görselinin yanında kısa bir açıklama girebilir ve detaylı açıklamalar için sayfanın alt bölümüne tüketicileri yönlendirebilirsiniz.
  • Kullanıcı yorumlarına yer vermemek: Ürün sayfalarınızda kullanıcı yorumlarına yer vermeniz de oldukça önemli. Tüketiciler, bu ürünü satın alan başka kullanıcıların yorumlarını okuyarak ürün hakkında daha detaylı ve birinci ağızdan bilgi almak isterler. Kullanıcı yorumları, ürünler hakkında sizin vereceğinizden daha iyi bir bilgi verir; çünkü başka kullanıcıların memnuniyetleri ya da şikayetleri ürünlerin kullanım alanını gözler önüne daha iyi serer.
  • Kampanya bilgilerinin verilmemesi: Reklam verdiğiniz ürünlerde bir kampanya varsa ve ürünün fiyatında indirime gittiyseniz, bu bilgiyi varış sayfanızda da vermelisiniz. Tüketicilerin, bu kampanya ile ne kazanacaklarını ve ürün fiyatının ne kadar değiştiğini göstermelisiniz.
  • Ücretsiz kargo ve garanti seçeneklerinin öne çıkartılmaması: Ücretsiz gönderi yapıyorsanız, bu bilgiyi de öne çıkartmanız oldukça önemli. Tüketiciler internetten alışverişlerde kargo ücreti ödemek istemeyebiliyorlar ve eğer böyle bir hizmet sunuyorsanız, bu varış sayfalarında bu bilgileri de paylaşmalısınız. Bunun yanı sıra ürünün garanti koşullarını ve sürecini de paylaşmaya özen göstermelisiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?
Girişimcilerin en sık yaşadığı sorunlardan biri de işlerini açtıktan sonra, işlerini sürdürebilmek için yeterli sermayeleri olmaması oluyor. Sermaye eksikliği de birçok kişinin girişimciliğe adım atmamasına neden olabiliyor....
18 Kasım 2016
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Beden ölçü ipuçlarıyla, giyim ürünlerinde geri dönüşümlerinizi artırın
Online alışverişlerde tüketicilerin en çok sıkıntı duydukları alanlardan biri de giyim alışverişleri oluyor. Bunun sebebi ise internet üzerindeki kıyafetlerde beden sorunlarının yaşanabilecek olması. E-ticaret firmaları,...
12 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan