Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve tüketicileri alışverişe yönlendirecek içeriklere sahip olması gerekmekte.
Varış sayfalarınızın geri dönüşüme hazır olmaması durumu, verdiğiniz reklamların boşa gitmesine neden olabilir. Reklam metinleriniz, hedeflemeleriniz ve kullandığınız görseller/videolar ne kadar ilgi çekici olursa olsun, eğer geri dönüşüm sağlayacak bir landing page’e yönlenmiyorlarsa tüketiciler ürünleri satın almak istemeyeceklerdir.
Bu tip durumlar da tabii ki reklam için harcanan bütçelerin boşa gitmesine neden olacağı gibi reklamlar üzerindeki yatırım getirinizin de bir hayli düşmesine neden olacaktır. Peki, varış sayfalarınızda tüketicileri alışverişten vazgeçiren öğeler nedir? Bu sorunun 3 ana ortak özelliği bulunuyor.
- Reklam, ürünü tam olarak yansıtmıyor: Tüketiciler bir reklama tıkladıktan sonra, gittikleri sayfada da bu reklamın yansıttığı ürün/hizmeti görmek isterler. Reklam metninizin ve görsellerinizin, asıl ürünü yansıtması gerekmektedir.
- Kötü hazırlanmış varış sayfaları:Varış sayfalarının kötü ve yetersiz hazırlanması da tüketicilerin alışverişten vazgeçmelerine neden olabiliyor.
- Varış sayfalarının bir eyleme yönlendirmemesi: Varış sayfalarında doğru eyleme çağrı ifadelerinin kullanılmaması ve tüketiciler satın almaya yönlendirecek içeriklerin olmaması da başka bir sorun.
Tüketiciler reklamlara tıkladıktan sonra neden sayfaları terk ediyor?
Tüketicilerin bir eyleme geçmemesinin arkasında birçok neden bulunuyor. Landing page içerikleri bunun büyük bir bölümünü oluşturuyor. Burada varış sayfaları üzerinde yaşanan sorunları ele alarak, hangi konulara dikkat etmeniz gerektiğini sizinle paylaşacağız.
- Yavaş yüklenen sayfalar: İnternet sitenizin hızı, tüketicilerin alışveriş kararlarını doğrudan etkiliyor. Bir reklam ile ürün sayfasına giden tüketiciler, sayfanın açılmasını uzun süre beklemek istemiyor. Bu nedenle de sitenizin hız testlerini yaparak, açılma süresini kısaltmalısınız.
- Çok teknik veya uzun ürün isimleri: Ürün isimlerinin çok teknik ya da uzun olması da geri dönüşümleri etkiliyor. Ürün isimleri kısa olmalı. Burada ürün açıklaması şeklinde metinler kullanmak yersiz olacaktır.
- Kötü görseller: Artık yüksek çözünürlüklü görseller hayatımızın her alanında ve bu nedenle de e-ticaret firması olarak, ürünlerinizin görsellerini kullanırken, yüksek çözünürlüklü ve kalite görseller kullanmalısınız. Kaliteli olmayan görseller, ürünlerin iyi bir şekilde gösterilememesine neden olacaktır. Ürünleri detaylı bir şekilde göremeyen tüketiciler de alışveriş yapmak istemeyebilirler.
- Yetersiz ürün açıklamaları: Ürünlerinizle ilgili ürün açıklamalarını da detaylı bir şekilde hazırlamalısınız. Tüketiciler, ürünlerin teknik bilgilerini detaylı olarak görebilmeliler. Ürün açıklamalarını ikiye bölebilirsiniz. Ürün görselinin yanında kısa bir açıklama girebilir ve detaylı açıklamalar için sayfanın alt bölümüne tüketicileri yönlendirebilirsiniz.
- Kullanıcı yorumlarına yer vermemek: Ürün sayfalarınızda kullanıcı yorumlarına yer vermeniz de oldukça önemli. Tüketiciler, bu ürünü satın alan başka kullanıcıların yorumlarını okuyarak ürün hakkında daha detaylı ve birinci ağızdan bilgi almak isterler. Kullanıcı yorumları, ürünler hakkında sizin vereceğinizden daha iyi bir bilgi verir; çünkü başka kullanıcıların memnuniyetleri ya da şikayetleri ürünlerin kullanım alanını gözler önüne daha iyi serer.
- Kampanya bilgilerinin verilmemesi: Reklam verdiğiniz ürünlerde bir kampanya varsa ve ürünün fiyatında indirime gittiyseniz, bu bilgiyi varış sayfanızda da vermelisiniz. Tüketicilerin, bu kampanya ile ne kazanacaklarını ve ürün fiyatının ne kadar değiştiğini göstermelisiniz.
- Ücretsiz kargo ve garanti seçeneklerinin öne çıkartılmaması: Ücretsiz gönderi yapıyorsanız, bu bilgiyi de öne çıkartmanız oldukça önemli. Tüketiciler internetten alışverişlerde kargo ücreti ödemek istemeyebiliyorlar ve eğer böyle bir hizmet sunuyorsanız, bu varış sayfalarında bu bilgileri de paylaşmalısınız. Bunun yanı sıra ürünün garanti koşullarını ve sürecini de paylaşmaya özen göstermelisiniz.
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar