Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?

28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?

Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve tüketicileri alışverişe yönlendirecek içeriklere sahip olması gerekmekte.

Varış sayfalarınızın geri dönüşüme hazır olmaması durumu, verdiğiniz reklamların boşa gitmesine neden olabilir. Reklam metinleriniz, hedeflemeleriniz ve kullandığınız görseller/videolar ne kadar ilgi çekici olursa olsun, eğer geri dönüşüm sağlayacak bir landing page’e yönlenmiyorlarsa tüketiciler ürünleri satın almak istemeyeceklerdir.

Bu tip durumlar da tabii ki reklam için harcanan bütçelerin boşa gitmesine neden olacağı gibi reklamlar üzerindeki yatırım getirinizin de bir hayli düşmesine neden olacaktır. Peki, varış sayfalarınızda tüketicileri alışverişten vazgeçiren öğeler nedir? Bu sorunun 3 ana ortak özelliği bulunuyor.

  • Reklam, ürünü tam olarak yansıtmıyor: Tüketiciler bir reklama tıkladıktan sonra, gittikleri sayfada da bu reklamın yansıttığı ürün/hizmeti görmek isterler. Reklam metninizin ve görsellerinizin, asıl ürünü yansıtması gerekmektedir.
  • Kötü hazırlanmış varış sayfaları:Varış sayfalarının kötü ve yetersiz hazırlanması da tüketicilerin alışverişten vazgeçmelerine neden olabiliyor.
  • Varış sayfalarının bir eyleme yönlendirmemesi: Varış sayfalarında doğru eyleme çağrı ifadelerinin kullanılmaması ve tüketiciler satın almaya yönlendirecek içeriklerin olmaması da başka bir sorun.

Tüketiciler reklamlara tıkladıktan sonra neden sayfaları terk ediyor?

Tüketicilerin bir eyleme geçmemesinin arkasında birçok neden bulunuyor. Landing page içerikleri bunun büyük bir bölümünü oluşturuyor. Burada varış sayfaları üzerinde yaşanan sorunları ele alarak, hangi konulara dikkat etmeniz gerektiğini sizinle paylaşacağız.

  • Yavaş yüklenen sayfalar: İnternet sitenizin hızı, tüketicilerin alışveriş kararlarını doğrudan etkiliyor. Bir reklam ile ürün sayfasına giden tüketiciler, sayfanın açılmasını uzun süre beklemek istemiyor. Bu nedenle de sitenizin hız testlerini yaparak, açılma süresini kısaltmalısınız.
  • Çok teknik veya uzun ürün isimleri: Ürün isimlerinin çok teknik ya da uzun olması da geri dönüşümleri etkiliyor. Ürün isimleri kısa olmalı. Burada ürün açıklaması şeklinde metinler kullanmak yersiz olacaktır.
  • Kötü görseller: Artık yüksek çözünürlüklü görseller hayatımızın her alanında ve bu nedenle de e-ticaret firması olarak, ürünlerinizin görsellerini kullanırken, yüksek çözünürlüklü ve kalite görseller kullanmalısınız. Kaliteli olmayan görseller, ürünlerin iyi bir şekilde gösterilememesine neden olacaktır. Ürünleri detaylı bir şekilde göremeyen tüketiciler de alışveriş yapmak istemeyebilirler.
  • Yetersiz ürün açıklamaları: Ürünlerinizle ilgili ürün açıklamalarını da detaylı bir şekilde hazırlamalısınız. Tüketiciler, ürünlerin teknik bilgilerini detaylı olarak görebilmeliler. Ürün açıklamalarını ikiye bölebilirsiniz. Ürün görselinin yanında kısa bir açıklama girebilir ve detaylı açıklamalar için sayfanın alt bölümüne tüketicileri yönlendirebilirsiniz.
  • Kullanıcı yorumlarına yer vermemek: Ürün sayfalarınızda kullanıcı yorumlarına yer vermeniz de oldukça önemli. Tüketiciler, bu ürünü satın alan başka kullanıcıların yorumlarını okuyarak ürün hakkında daha detaylı ve birinci ağızdan bilgi almak isterler. Kullanıcı yorumları, ürünler hakkında sizin vereceğinizden daha iyi bir bilgi verir; çünkü başka kullanıcıların memnuniyetleri ya da şikayetleri ürünlerin kullanım alanını gözler önüne daha iyi serer.
  • Kampanya bilgilerinin verilmemesi: Reklam verdiğiniz ürünlerde bir kampanya varsa ve ürünün fiyatında indirime gittiyseniz, bu bilgiyi varış sayfanızda da vermelisiniz. Tüketicilerin, bu kampanya ile ne kazanacaklarını ve ürün fiyatının ne kadar değiştiğini göstermelisiniz.
  • Ücretsiz kargo ve garanti seçeneklerinin öne çıkartılmaması: Ücretsiz gönderi yapıyorsanız, bu bilgiyi de öne çıkartmanız oldukça önemli. Tüketiciler internetten alışverişlerde kargo ücreti ödemek istemeyebiliyorlar ve eğer böyle bir hizmet sunuyorsanız, bu varış sayfalarında bu bilgileri de paylaşmalısınız. Bunun yanı sıra ürünün garanti koşullarını ve sürecini de paylaşmaya özen göstermelisiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Fiziki mağazalar yeni normal dönemi nasıl yönetmelidir?
Corona virüse yönelik yönetilen normalleşme süreci kapsamında kapatılan alışveriş merkezleri ve fiziki mağazalar geçtiğimiz günlerde belirli kurallar dahilinde açılmaya başladı. Pandemide online alışverişe olan ilginin...
18 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin