fbpx

Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri

26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri

Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler oluşturarak, yıl içerisindeki kampanyalarınızın verimini artırabilirsiniz. Farklı sezonlarda farklı kampanyalar yapılıyor olsa da genel olarak reklam ve pazarlama stratejilerinizi tüm kampanyalarınıza uygulayabilirsiniz. Özellikle önümüzdeki Black Friday ve yılbaşı kampanyalarını göz önünde bulundurursak, bu stratejiler üzerine şimdiden çalışmanızda yarar var.

Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri

Kampanya ürünlerinizi belirleyin

Öncelikli olarak kampanya döneminde öne çıkartacağınız ürünleri belirlemelisiniz. Böylelikle hangi ürün grupları özelinde reklam kampanyaları çıkacağınızı belirlemiş olacağınız gibi stok yönetimi yaparken de bu ürün gruplarına dikkat etmeye başlarsınız. Kampanya ürünlerinizle ilgili görsel çalışmalarını ve içerikleri hazırlamak için de hangi ürünleri öne çıkartacağınızı önceden belirlemenizde yarar var.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Ne tür fırsatlar sunacağınızı belirleyin

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda öne çıkartacağınız fırsatları da önceden belirlemelisiniz. Web site üzerinde indirimli satışlar, kupon kodları, yüzde olarak indirimler, bir alana bir bedava gibi farklı fırsat türlerinden hangileri üzerine yoğunlaşacağınıza önceden karar vermelisiniz. Böylelikle reklam kampanya içeriklerinizi daha net bir şekilde hazırlayabilir ve e-ticaret siteniz üzerindeki düzenlemeleri yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette indirimler ve kupon kodları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kupon kodu ya da indirimlerin yanı sıra kampanya dönemlerinde bundle ürünlerden de yararlanarak, fırsatlarınıza bu tür ürünleri de ekleyebilirsiniz. Bundle ürünler, sepet ortalamanızı artırmanıza yardımcı olurken, toplan satılan ürün adedinin de yükselmesine yardımcı olur.

İlgili rehber: Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Sosyal medya gönderilerinizi hazırlayın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız sosyal medya gönderilerini de önceden hazırlamaya başlayın. Reklamların yanı sıra organik olarak da takipçilerinize ulaşabilmek için sosyal ağları kullanabilirsiniz. Bunun için de kampanyalarınızla ilgili farklı sosyal medya gönderileri hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Genel olarak kampanyalarınızı tanıtacak bir içerik oluşturabileceğiniz gibi ürünleriniz özelinde de farklı içerikler oluşturabilirsiniz. Böyelikle hem sosyal medya üzerinde paylaşacak içerikler oluşturabilir hem de kampanyalarınızı tanıtabilirsiniz. Bu içerikleri Hikaye formatında da oluşturarak, daha fazla etkileşim alabilirsiniz. Özellikle Instagram üzerinde hikaye içerikleri daha fazla dikkat çektiği için kampanya tanıtımlarınız için bu formattan da yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Sosyal medya reklamlarınızı hazırlayın

Sosyal ağlar reklam ve pazarlama çalışmaları için oldukça önemlidir. Kullanıcıların gün içerisinde vakitlerinin büyük bölümünü bu mecralarda geçiriyor olmaları nedeniyle kampanyalarınızı tüketicilere ulaştırabilmek için sosyal medya reklamlarından yararlanmalısınız. Farklı kitlelere ulaşmanın yanı sıra mevcut takipçi kitlenize de ulaşmak; fırsatlarınızı duyurmak ve kullanıcıları web sitenize çekebilmek için sosyal medya reklamları oldukça etkildir.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı sosyal ağları öncelikli tutarak, kampanya metinlerinizi, görsel veya videolarınızı hazırlayarak, reklam içeriklerinizi oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Hedeflemelerinizi doğru yapın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızdan en yüksek verimi alabilmek için hedeflemelerinizi de doğru yapmalısınız. Özellikle reklam kampanyalarınızın doğru kitlelere ulaşmasını sağlamanız, fırsatlarınızdan daha fazla yararlanılmasını sağlar. Doğru kitlelere ulaşmadığınızda hem potansiyel satışları kaçırır hem de reklam bütçenizi yanlış harcadığınız için para kaybedersiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Reklam vereceğiniz platform üzerinde hedefleme ayarları üzerine çalışmanız, farklı ürünler için farklı hedef kitlelere reklamlar vermeniz, farklı reklam kampanyaları oluşturarak, aynı hedef gruba farklı içerikler de gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Aciliyet hissini tetikleyin

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıları daha hızlı bir şekilde alışverişe yönlendirmek için aciliyet hissini tetikleyebilirsiniz. Limitli sayıda stok bulundurmak, kampanya için bitiş tarihini vurgulamak gibi kullanıcıları hızlı bir şekilde eyleme geçirecek ve onlara aciliyet hissini yaşatacak tanıtım çalışmaları yapmanız, satışlarınıza olumlu şekilde yansır.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Zamanlamaya önem verin

Kampanya dönemleri yaklaşırken, reklam ve pazarlama içeriklerinizin hazır olması önemlidir. Ön çalışmalar yaparak, kampanya tarihi öncesinde medya içeriklerinizi hazırlamalı ve son haline getirmelisiniz. Böylelikle son dakikaya iş kalmayacağı için reklam hedeflemelerine ve reklamların yönetimine daha fazla vakit ayırabilirsiniz.

Kampanya tarihi başladığında reklamlarınızın gösterimlerine başlamanız önemlidir. Özellikle gün içerisinde reklamlar verebileceğiniz gibi gece mesai sonrası alışveriş yapan kullanıcılara ulaşmak için de gece odaklı içerik ve reklam çalışmaları da yapabilirsiniz.

Kampanya aralığınız, tüketicilerin reklamları inceleyip satın alabilecekleri kadar uzun; ancak aciliyet duygusunu kaçırmayacak kısalıkta olmalıdır. Çok uzun süre boyunca kampanya yaptığınızda tüketicilere aciliyet hissi veremezsiniz. Bu nedenle de kampanya süresini birkaç gün ile sınırlı tutmak, kullanıcıları daha fazla tetikleyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan