Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri

26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri

Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler oluşturarak, yıl içerisindeki kampanyalarınızın verimini artırabilirsiniz. Farklı sezonlarda farklı kampanyalar yapılıyor olsa da genel olarak reklam ve pazarlama stratejilerinizi tüm kampanyalarınıza uygulayabilirsiniz. Özellikle önümüzdeki Black Friday ve yılbaşı kampanyalarını göz önünde bulundurursak, bu stratejiler üzerine şimdiden çalışmanızda yarar var.

Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri

Kampanya ürünlerinizi belirleyin

Öncelikli olarak kampanya döneminde öne çıkartacağınız ürünleri belirlemelisiniz. Böylelikle hangi ürün grupları özelinde reklam kampanyaları çıkacağınızı belirlemiş olacağınız gibi stok yönetimi yaparken de bu ürün gruplarına dikkat etmeye başlarsınız. Kampanya ürünlerinizle ilgili görsel çalışmalarını ve içerikleri hazırlamak için de hangi ürünleri öne çıkartacağınızı önceden belirlemenizde yarar var.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Ne tür fırsatlar sunacağınızı belirleyin

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda öne çıkartacağınız fırsatları da önceden belirlemelisiniz. Web site üzerinde indirimli satışlar, kupon kodları, yüzde olarak indirimler, bir alana bir bedava gibi farklı fırsat türlerinden hangileri üzerine yoğunlaşacağınıza önceden karar vermelisiniz. Böylelikle reklam kampanya içeriklerinizi daha net bir şekilde hazırlayabilir ve e-ticaret siteniz üzerindeki düzenlemeleri yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette indirimler ve kupon kodları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kupon kodu ya da indirimlerin yanı sıra kampanya dönemlerinde bundle ürünlerden de yararlanarak, fırsatlarınıza bu tür ürünleri de ekleyebilirsiniz. Bundle ürünler, sepet ortalamanızı artırmanıza yardımcı olurken, toplan satılan ürün adedinin de yükselmesine yardımcı olur.

İlgili rehber: Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Sosyal medya gönderilerinizi hazırlayın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız sosyal medya gönderilerini de önceden hazırlamaya başlayın. Reklamların yanı sıra organik olarak da takipçilerinize ulaşabilmek için sosyal ağları kullanabilirsiniz. Bunun için de kampanyalarınızla ilgili farklı sosyal medya gönderileri hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Genel olarak kampanyalarınızı tanıtacak bir içerik oluşturabileceğiniz gibi ürünleriniz özelinde de farklı içerikler oluşturabilirsiniz. Böyelikle hem sosyal medya üzerinde paylaşacak içerikler oluşturabilir hem de kampanyalarınızı tanıtabilirsiniz. Bu içerikleri Hikaye formatında da oluşturarak, daha fazla etkileşim alabilirsiniz. Özellikle Instagram üzerinde hikaye içerikleri daha fazla dikkat çektiği için kampanya tanıtımlarınız için bu formattan da yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Sosyal medya reklamlarınızı hazırlayın

Sosyal ağlar reklam ve pazarlama çalışmaları için oldukça önemlidir. Kullanıcıların gün içerisinde vakitlerinin büyük bölümünü bu mecralarda geçiriyor olmaları nedeniyle kampanyalarınızı tüketicilere ulaştırabilmek için sosyal medya reklamlarından yararlanmalısınız. Farklı kitlelere ulaşmanın yanı sıra mevcut takipçi kitlenize de ulaşmak; fırsatlarınızı duyurmak ve kullanıcıları web sitenize çekebilmek için sosyal medya reklamları oldukça etkildir.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı sosyal ağları öncelikli tutarak, kampanya metinlerinizi, görsel veya videolarınızı hazırlayarak, reklam içeriklerinizi oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Hedeflemelerinizi doğru yapın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızdan en yüksek verimi alabilmek için hedeflemelerinizi de doğru yapmalısınız. Özellikle reklam kampanyalarınızın doğru kitlelere ulaşmasını sağlamanız, fırsatlarınızdan daha fazla yararlanılmasını sağlar. Doğru kitlelere ulaşmadığınızda hem potansiyel satışları kaçırır hem de reklam bütçenizi yanlış harcadığınız için para kaybedersiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Reklam vereceğiniz platform üzerinde hedefleme ayarları üzerine çalışmanız, farklı ürünler için farklı hedef kitlelere reklamlar vermeniz, farklı reklam kampanyaları oluşturarak, aynı hedef gruba farklı içerikler de gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Aciliyet hissini tetikleyin

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıları daha hızlı bir şekilde alışverişe yönlendirmek için aciliyet hissini tetikleyebilirsiniz. Limitli sayıda stok bulundurmak, kampanya için bitiş tarihini vurgulamak gibi kullanıcıları hızlı bir şekilde eyleme geçirecek ve onlara aciliyet hissini yaşatacak tanıtım çalışmaları yapmanız, satışlarınıza olumlu şekilde yansır.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Zamanlamaya önem verin

Kampanya dönemleri yaklaşırken, reklam ve pazarlama içeriklerinizin hazır olması önemlidir. Ön çalışmalar yaparak, kampanya tarihi öncesinde medya içeriklerinizi hazırlamalı ve son haline getirmelisiniz. Böylelikle son dakikaya iş kalmayacağı için reklam hedeflemelerine ve reklamların yönetimine daha fazla vakit ayırabilirsiniz.

Kampanya tarihi başladığında reklamlarınızın gösterimlerine başlamanız önemlidir. Özellikle gün içerisinde reklamlar verebileceğiniz gibi gece mesai sonrası alışveriş yapan kullanıcılara ulaşmak için de gece odaklı içerik ve reklam çalışmaları da yapabilirsiniz.

Kampanya aralığınız, tüketicilerin reklamları inceleyip satın alabilecekleri kadar uzun; ancak aciliyet duygusunu kaçırmayacak kısalıkta olmalıdır. Çok uzun süre boyunca kampanya yaptığınızda tüketicilere aciliyet hissi veremezsiniz. Bu nedenle de kampanya süresini birkaç gün ile sınırlı tutmak, kullanıcıları daha fazla tetikleyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan