Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri

26 Ekim 2020
Sinan Oypan

Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler oluşturarak, yıl içerisindeki kampanyalarınızın verimini artırabilirsiniz. Farklı sezonlarda farklı kampanyalar yapılıyor olsa da genel olarak reklam ve pazarlama stratejilerinizi tüm kampanyalarınıza uygulayabilirsiniz. Özellikle önümüzdeki Black Friday ve yılbaşı kampanyalarını göz önünde bulundurursak, bu stratejiler üzerine şimdiden çalışmanızda yarar var.

Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri

Kampanya ürünlerinizi belirleyin

Öncelikli olarak kampanya döneminde öne çıkartacağınız ürünleri belirlemelisiniz. Böylelikle hangi ürün grupları özelinde reklam kampanyaları çıkacağınızı belirlemiş olacağınız gibi stok yönetimi yaparken de bu ürün gruplarına dikkat etmeye başlarsınız. Kampanya ürünlerinizle ilgili görsel çalışmalarını ve içerikleri hazırlamak için de hangi ürünleri öne çıkartacağınızı önceden belirlemenizde yarar var.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Ne tür fırsatlar sunacağınızı belirleyin

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda öne çıkartacağınız fırsatları da önceden belirlemelisiniz. Web site üzerinde indirimli satışlar, kupon kodları, yüzde olarak indirimler, bir alana bir bedava gibi farklı fırsat türlerinden hangileri üzerine yoğunlaşacağınıza önceden karar vermelisiniz. Böylelikle reklam kampanya içeriklerinizi daha net bir şekilde hazırlayabilir ve e-ticaret siteniz üzerindeki düzenlemeleri yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette indirimler ve kupon kodları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kupon kodu ya da indirimlerin yanı sıra kampanya dönemlerinde bundle ürünlerden de yararlanarak, fırsatlarınıza bu tür ürünleri de ekleyebilirsiniz. Bundle ürünler, sepet ortalamanızı artırmanıza yardımcı olurken, toplan satılan ürün adedinin de yükselmesine yardımcı olur.

İlgili rehber: Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Sosyal medya gönderilerinizi hazırlayın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız sosyal medya gönderilerini de önceden hazırlamaya başlayın. Reklamların yanı sıra organik olarak da takipçilerinize ulaşabilmek için sosyal ağları kullanabilirsiniz. Bunun için de kampanyalarınızla ilgili farklı sosyal medya gönderileri hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Genel olarak kampanyalarınızı tanıtacak bir içerik oluşturabileceğiniz gibi ürünleriniz özelinde de farklı içerikler oluşturabilirsiniz. Böyelikle hem sosyal medya üzerinde paylaşacak içerikler oluşturabilir hem de kampanyalarınızı tanıtabilirsiniz. Bu içerikleri Hikaye formatında da oluşturarak, daha fazla etkileşim alabilirsiniz. Özellikle Instagram üzerinde hikaye içerikleri daha fazla dikkat çektiği için kampanya tanıtımlarınız için bu formattan da yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Sosyal medya reklamlarınızı hazırlayın

Sosyal ağlar reklam ve pazarlama çalışmaları için oldukça önemlidir. Kullanıcıların gün içerisinde vakitlerinin büyük bölümünü bu mecralarda geçiriyor olmaları nedeniyle kampanyalarınızı tüketicilere ulaştırabilmek için sosyal medya reklamlarından yararlanmalısınız. Farklı kitlelere ulaşmanın yanı sıra mevcut takipçi kitlenize de ulaşmak; fırsatlarınızı duyurmak ve kullanıcıları web sitenize çekebilmek için sosyal medya reklamları oldukça etkildir.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı sosyal ağları öncelikli tutarak, kampanya metinlerinizi, görsel veya videolarınızı hazırlayarak, reklam içeriklerinizi oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Hedeflemelerinizi doğru yapın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızdan en yüksek verimi alabilmek için hedeflemelerinizi de doğru yapmalısınız. Özellikle reklam kampanyalarınızın doğru kitlelere ulaşmasını sağlamanız, fırsatlarınızdan daha fazla yararlanılmasını sağlar. Doğru kitlelere ulaşmadığınızda hem potansiyel satışları kaçırır hem de reklam bütçenizi yanlış harcadığınız için para kaybedersiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Reklam vereceğiniz platform üzerinde hedefleme ayarları üzerine çalışmanız, farklı ürünler için farklı hedef kitlelere reklamlar vermeniz, farklı reklam kampanyaları oluşturarak, aynı hedef gruba farklı içerikler de gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Aciliyet hissini tetikleyin

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıları daha hızlı bir şekilde alışverişe yönlendirmek için aciliyet hissini tetikleyebilirsiniz. Limitli sayıda stok bulundurmak, kampanya için bitiş tarihini vurgulamak gibi kullanıcıları hızlı bir şekilde eyleme geçirecek ve onlara aciliyet hissini yaşatacak tanıtım çalışmaları yapmanız, satışlarınıza olumlu şekilde yansır.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Zamanlamaya önem verin

Kampanya dönemleri yaklaşırken, reklam ve pazarlama içeriklerinizin hazır olması önemlidir. Ön çalışmalar yaparak, kampanya tarihi öncesinde medya içeriklerinizi hazırlamalı ve son haline getirmelisiniz. Böylelikle son dakikaya iş kalmayacağı için reklam hedeflemelerine ve reklamların yönetimine daha fazla vakit ayırabilirsiniz.

Kampanya tarihi başladığında reklamlarınızın gösterimlerine başlamanız önemlidir. Özellikle gün içerisinde reklamlar verebileceğiniz gibi gece mesai sonrası alışveriş yapan kullanıcılara ulaşmak için de gece odaklı içerik ve reklam çalışmaları da yapabilirsiniz.

Kampanya aralığınız, tüketicilerin reklamları inceleyip satın alabilecekleri kadar uzun; ancak aciliyet duygusunu kaçırmayacak kısalıkta olmalıdır. Çok uzun süre boyunca kampanya yaptığınızda tüketicilere aciliyet hissi veremezsiniz. Bu nedenle de kampanya süresini birkaç gün ile sınırlı tutmak, kullanıcıları daha fazla tetikleyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
Ideasoft Admin
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz ve stratejileriniz yeni yıla hazır mı?
Yeni yıla son bir hafta kalmışken, artık yeni yıl için stratejilerinizi netleştirmeniz ve yeni yıl için e-ticaret sitenizi hazır hale getirmeniz gerekiyor. Yılbaşı kampanyalarının ardından da e-ticaret siteniz üzerinden daha iyi...
25 Aralık 2017
Sinan Oypan