Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri

26 Ekim 2020
Sinan Oypan

Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler oluşturarak, yıl içerisindeki kampanyalarınızın verimini artırabilirsiniz. Farklı sezonlarda farklı kampanyalar yapılıyor olsa da genel olarak reklam ve pazarlama stratejilerinizi tüm kampanyalarınıza uygulayabilirsiniz. Özellikle önümüzdeki Black Friday ve yılbaşı kampanyalarını göz önünde bulundurursak, bu stratejiler üzerine şimdiden çalışmanızda yarar var.

Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri

Kampanya ürünlerinizi belirleyin

Öncelikli olarak kampanya döneminde öne çıkartacağınız ürünleri belirlemelisiniz. Böylelikle hangi ürün grupları özelinde reklam kampanyaları çıkacağınızı belirlemiş olacağınız gibi stok yönetimi yaparken de bu ürün gruplarına dikkat etmeye başlarsınız. Kampanya ürünlerinizle ilgili görsel çalışmalarını ve içerikleri hazırlamak için de hangi ürünleri öne çıkartacağınızı önceden belirlemenizde yarar var.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Ne tür fırsatlar sunacağınızı belirleyin

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda öne çıkartacağınız fırsatları da önceden belirlemelisiniz. Web site üzerinde indirimli satışlar, kupon kodları, yüzde olarak indirimler, bir alana bir bedava gibi farklı fırsat türlerinden hangileri üzerine yoğunlaşacağınıza önceden karar vermelisiniz. Böylelikle reklam kampanya içeriklerinizi daha net bir şekilde hazırlayabilir ve e-ticaret siteniz üzerindeki düzenlemeleri yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette indirimler ve kupon kodları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kupon kodu ya da indirimlerin yanı sıra kampanya dönemlerinde bundle ürünlerden de yararlanarak, fırsatlarınıza bu tür ürünleri de ekleyebilirsiniz. Bundle ürünler, sepet ortalamanızı artırmanıza yardımcı olurken, toplan satılan ürün adedinin de yükselmesine yardımcı olur.

İlgili rehber: Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Sosyal medya gönderilerinizi hazırlayın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız sosyal medya gönderilerini de önceden hazırlamaya başlayın. Reklamların yanı sıra organik olarak da takipçilerinize ulaşabilmek için sosyal ağları kullanabilirsiniz. Bunun için de kampanyalarınızla ilgili farklı sosyal medya gönderileri hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Genel olarak kampanyalarınızı tanıtacak bir içerik oluşturabileceğiniz gibi ürünleriniz özelinde de farklı içerikler oluşturabilirsiniz. Böyelikle hem sosyal medya üzerinde paylaşacak içerikler oluşturabilir hem de kampanyalarınızı tanıtabilirsiniz. Bu içerikleri Hikaye formatında da oluşturarak, daha fazla etkileşim alabilirsiniz. Özellikle Instagram üzerinde hikaye içerikleri daha fazla dikkat çektiği için kampanya tanıtımlarınız için bu formattan da yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Sosyal medya reklamlarınızı hazırlayın

Sosyal ağlar reklam ve pazarlama çalışmaları için oldukça önemlidir. Kullanıcıların gün içerisinde vakitlerinin büyük bölümünü bu mecralarda geçiriyor olmaları nedeniyle kampanyalarınızı tüketicilere ulaştırabilmek için sosyal medya reklamlarından yararlanmalısınız. Farklı kitlelere ulaşmanın yanı sıra mevcut takipçi kitlenize de ulaşmak; fırsatlarınızı duyurmak ve kullanıcıları web sitenize çekebilmek için sosyal medya reklamları oldukça etkildir.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı sosyal ağları öncelikli tutarak, kampanya metinlerinizi, görsel veya videolarınızı hazırlayarak, reklam içeriklerinizi oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Hedeflemelerinizi doğru yapın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızdan en yüksek verimi alabilmek için hedeflemelerinizi de doğru yapmalısınız. Özellikle reklam kampanyalarınızın doğru kitlelere ulaşmasını sağlamanız, fırsatlarınızdan daha fazla yararlanılmasını sağlar. Doğru kitlelere ulaşmadığınızda hem potansiyel satışları kaçırır hem de reklam bütçenizi yanlış harcadığınız için para kaybedersiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Reklam vereceğiniz platform üzerinde hedefleme ayarları üzerine çalışmanız, farklı ürünler için farklı hedef kitlelere reklamlar vermeniz, farklı reklam kampanyaları oluşturarak, aynı hedef gruba farklı içerikler de gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Aciliyet hissini tetikleyin

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıları daha hızlı bir şekilde alışverişe yönlendirmek için aciliyet hissini tetikleyebilirsiniz. Limitli sayıda stok bulundurmak, kampanya için bitiş tarihini vurgulamak gibi kullanıcıları hızlı bir şekilde eyleme geçirecek ve onlara aciliyet hissini yaşatacak tanıtım çalışmaları yapmanız, satışlarınıza olumlu şekilde yansır.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Zamanlamaya önem verin

Kampanya dönemleri yaklaşırken, reklam ve pazarlama içeriklerinizin hazır olması önemlidir. Ön çalışmalar yaparak, kampanya tarihi öncesinde medya içeriklerinizi hazırlamalı ve son haline getirmelisiniz. Böylelikle son dakikaya iş kalmayacağı için reklam hedeflemelerine ve reklamların yönetimine daha fazla vakit ayırabilirsiniz.

Kampanya tarihi başladığında reklamlarınızın gösterimlerine başlamanız önemlidir. Özellikle gün içerisinde reklamlar verebileceğiniz gibi gece mesai sonrası alışveriş yapan kullanıcılara ulaşmak için de gece odaklı içerik ve reklam çalışmaları da yapabilirsiniz.

Kampanya aralığınız, tüketicilerin reklamları inceleyip satın alabilecekleri kadar uzun; ancak aciliyet duygusunu kaçırmayacak kısalıkta olmalıdır. Çok uzun süre boyunca kampanya yaptığınızda tüketicilere aciliyet hissi veremezsiniz. Bu nedenle de kampanya süresini birkaç gün ile sınırlı tutmak, kullanıcıları daha fazla tetikleyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları
İçerik pazarlama, e-ticarette satış arttırmanın yolları arasında yer almakta ve doğru yapıldığında geri dönüşümlere iyi bir etkisi bulunmaktadır. İçerik pazarlama stratejileri belirlemek ve yapılacak çalışmaları bir plan...
15 Haziran 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan