Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri

26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri

Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler oluşturarak, yıl içerisindeki kampanyalarınızın verimini artırabilirsiniz. Farklı sezonlarda farklı kampanyalar yapılıyor olsa da genel olarak reklam ve pazarlama stratejilerinizi tüm kampanyalarınıza uygulayabilirsiniz. Özellikle önümüzdeki Black Friday ve yılbaşı kampanyalarını göz önünde bulundurursak, bu stratejiler üzerine şimdiden çalışmanızda yarar var.

Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri

Kampanya ürünlerinizi belirleyin

Öncelikli olarak kampanya döneminde öne çıkartacağınız ürünleri belirlemelisiniz. Böylelikle hangi ürün grupları özelinde reklam kampanyaları çıkacağınızı belirlemiş olacağınız gibi stok yönetimi yaparken de bu ürün gruplarına dikkat etmeye başlarsınız. Kampanya ürünlerinizle ilgili görsel çalışmalarını ve içerikleri hazırlamak için de hangi ürünleri öne çıkartacağınızı önceden belirlemenizde yarar var.

İlgili rehber: Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

Ne tür fırsatlar sunacağınızı belirleyin

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda öne çıkartacağınız fırsatları da önceden belirlemelisiniz. Web site üzerinde indirimli satışlar, kupon kodları, yüzde olarak indirimler, bir alana bir bedava gibi farklı fırsat türlerinden hangileri üzerine yoğunlaşacağınıza önceden karar vermelisiniz. Böylelikle reklam kampanya içeriklerinizi daha net bir şekilde hazırlayabilir ve e-ticaret siteniz üzerindeki düzenlemeleri yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette indirimler ve kupon kodları ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kupon kodu ya da indirimlerin yanı sıra kampanya dönemlerinde bundle ürünlerden de yararlanarak, fırsatlarınıza bu tür ürünleri de ekleyebilirsiniz. Bundle ürünler, sepet ortalamanızı artırmanıza yardımcı olurken, toplan satılan ürün adedinin de yükselmesine yardımcı olur.

İlgili rehber: Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?

Sosyal medya gönderilerinizi hazırlayın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanacağınız sosyal medya gönderilerini de önceden hazırlamaya başlayın. Reklamların yanı sıra organik olarak da takipçilerinize ulaşabilmek için sosyal ağları kullanabilirsiniz. Bunun için de kampanyalarınızla ilgili farklı sosyal medya gönderileri hazırlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?

Genel olarak kampanyalarınızı tanıtacak bir içerik oluşturabileceğiniz gibi ürünleriniz özelinde de farklı içerikler oluşturabilirsiniz. Böyelikle hem sosyal medya üzerinde paylaşacak içerikler oluşturabilir hem de kampanyalarınızı tanıtabilirsiniz. Bu içerikleri Hikaye formatında da oluşturarak, daha fazla etkileşim alabilirsiniz. Özellikle Instagram üzerinde hikaye içerikleri daha fazla dikkat çektiği için kampanya tanıtımlarınız için bu formattan da yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Sosyal medya reklamlarınızı hazırlayın

Sosyal ağlar reklam ve pazarlama çalışmaları için oldukça önemlidir. Kullanıcıların gün içerisinde vakitlerinin büyük bölümünü bu mecralarda geçiriyor olmaları nedeniyle kampanyalarınızı tüketicilere ulaştırabilmek için sosyal medya reklamlarından yararlanmalısınız. Farklı kitlelere ulaşmanın yanı sıra mevcut takipçi kitlenize de ulaşmak; fırsatlarınızı duyurmak ve kullanıcıları web sitenize çekebilmek için sosyal medya reklamları oldukça etkildir.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Hedef kitlenizin aktif bir şekilde yer aldığı sosyal ağları öncelikli tutarak, kampanya metinlerinizi, görsel veya videolarınızı hazırlayarak, reklam içeriklerinizi oluşturmalısınız.

İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleri

Hedeflemelerinizi doğru yapın

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızdan en yüksek verimi alabilmek için hedeflemelerinizi de doğru yapmalısınız. Özellikle reklam kampanyalarınızın doğru kitlelere ulaşmasını sağlamanız, fırsatlarınızdan daha fazla yararlanılmasını sağlar. Doğru kitlelere ulaşmadığınızda hem potansiyel satışları kaçırır hem de reklam bütçenizi yanlış harcadığınız için para kaybedersiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Reklam vereceğiniz platform üzerinde hedefleme ayarları üzerine çalışmanız, farklı ürünler için farklı hedef kitlelere reklamlar vermeniz, farklı reklam kampanyaları oluşturarak, aynı hedef gruba farklı içerikler de gösterebilirsiniz.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Aciliyet hissini tetikleyin

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıları daha hızlı bir şekilde alışverişe yönlendirmek için aciliyet hissini tetikleyebilirsiniz. Limitli sayıda stok bulundurmak, kampanya için bitiş tarihini vurgulamak gibi kullanıcıları hızlı bir şekilde eyleme geçirecek ve onlara aciliyet hissini yaşatacak tanıtım çalışmaları yapmanız, satışlarınıza olumlu şekilde yansır.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Zamanlamaya önem verin

Kampanya dönemleri yaklaşırken, reklam ve pazarlama içeriklerinizin hazır olması önemlidir. Ön çalışmalar yaparak, kampanya tarihi öncesinde medya içeriklerinizi hazırlamalı ve son haline getirmelisiniz. Böylelikle son dakikaya iş kalmayacağı için reklam hedeflemelerine ve reklamların yönetimine daha fazla vakit ayırabilirsiniz.

Kampanya tarihi başladığında reklamlarınızın gösterimlerine başlamanız önemlidir. Özellikle gün içerisinde reklamlar verebileceğiniz gibi gece mesai sonrası alışveriş yapan kullanıcılara ulaşmak için de gece odaklı içerik ve reklam çalışmaları da yapabilirsiniz.

Kampanya aralığınız, tüketicilerin reklamları inceleyip satın alabilecekleri kadar uzun; ancak aciliyet duygusunu kaçırmayacak kısalıkta olmalıdır. Çok uzun süre boyunca kampanya yaptığınızda tüketicilere aciliyet hissi veremezsiniz. Bu nedenle de kampanya süresini birkaç gün ile sınırlı tutmak, kullanıcıları daha fazla tetikleyecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın