E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri

13 Mart 2019
Sinan Oypan

E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız üzerinde çalışmanız, ürünlerinizi ve yapacağınız kampanyaları da planlamanız gerekir. Reklam stratejilerinizi yıllık ve çeyreklik dönemler olarak planlamanız, elinizdeki reklam bütçenizi de daha iyi yönetmenizi sağlar. Bu konunun detaylarına da yazının devamında daha detaylı bir şekilde ele alacağız.

Reklam stratejileri hazırlamak için bazı ön hazırlıklar yapmanız ve bazı konuların üzerinde durmanız gerekir. Bu rehberimizde de bu başlıkları ele alacağız.

Dönemsel ve yıllık planlarınızı yapın

İyi bi reklam stratejisi için planlama ve ön hazırlık oldukça önemlidir. Bu sebeple de dönemsel ve yıllık planlamalarınızı yapmanız gerekir. Bunun için 3 aylık (çeyreklik) kampanya ve indirimlerinizi planlayarak işe başlayabilirsiniz. Böylelikle yılı 4 döneme bölerek, her bir dönem için geçerli olacak kampanyalarınızı belirlemelisiniz.

Tabii ki bu planlar ve kampanyalar zaman içerisinde değişiklik gösterebilir ya da yeni kampanyalar ekleyebilirsiniz. Ancak temel olarak yıl içerisinde yapmanız gereken reklam çalışmalarını belirlemeniz, kampanyalarınızı daha planlı ve düzenli bir şekilde yapmanızı sağlarken, reklam bütçenizi de daha iyi optimize etmenize yardımcı olur.

Bütçenizi planlayın

Reklam stratejileri arasındaki en önemli konulardan biri de bütçe planlamasıdır. Yıllık olarak reklam kampanyalarınıza harcayacağınız bütçeyi de belirlemelisiniz. Bu bütçe planını yaparken, aylık harcamalarınızı belirlediğiniz gibi, herbir kampanya için harcanacak tahmini bütçeyi de belirlemelisiniz.

Uzun vadeli bütçe planlaması yaparken dikkat etmeniz gereken konulardan biri de bazı kampanyalar için daha fazla para ayırmanız gerekir. Örneğin özel günler, indirim dönemleri ve tüketicilerin satın alma eylemine daha çok geçtiği (Black Friday, okulların açılma dönemi vb.) dönemler için ek bütçeler belirlemelisiniz.

Bu dönemlerde standart reklam bütçeleri yerine daha kapsamlı kampanyalar yapabileceğiniz için elinizdeki bütçeyi bu şekilde yönetmeniz daha önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları

İlgili rehber: Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler

Hedef kitlenizi iyi tanımlayın

Hedef kitle tanımlama da reklam stratejileri için önemli konulardan biridir. Reklam kampanyalarınızla ulaşacağınız ve ulaşmak istediğiniz müşteri profillerini iyi bir şekilde tanımlayarak, reklamlarınızı bu kişilere ulaştırmanız gerekir. Doğru kişilere ulaşmadığında, reklamlarınızdan beklediğiniz yatırım getirisini alamazsınız.

Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, reklam kampanyalarınızda doğru hedef kitleleri seçtiğinizden ve reklamlarınızı bu hedeflemelerle yayınlamanız gerekir. İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizden konuyla ilgili detaylı bilgi alabilirsiniz.

Tüketicilerin satın alma süreçlerini anlayın

Reklam stratejileri için dikkat etmeniz gereken konular arasında tüketicilerin satın alma süreçlerini anlamak ve onların satın alma kararlarını etkileyecek adımlar atmak da vardır. Tüketicilerin satın alma öncesinde geçtiği süreçleri ve onların farkındalık süreçlerini iyi bir şekilde anlamak, reklam stratejilerinizi daha iyi bir şekilde hazırlamanızı sağlar.

Tüketicilerin ürün ve marka ile ilgili farkındalıklarını geliştirecek adımlar atmak ve içerik çalışmaları yaparak, reklam içeriklerinizi bu doğrultuda hazırlamanız, kampanyalarınızdan alacağınız yatırım getirisini de artıracaktır. Aşağıdaki rehberlerimizi okuyarak bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Doğru kanalları belirleyin

Reklamlarınızın başarılı olabilmesi ve harcadığınız bütçeden maksimum geri dönüşümü alabilmek için doğru kanallar üzerinde de bu reklamlarınızı yayınlamanız gerekir. Size en iyi sonucu verecek ve ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin en aktif şekilde kullandığı dijital kanalları seçmeniz, reklamlarınızın geri dönüşümünü ve erişimini artıracaktır.

Bunun için hedef kitlenizin aktif olduğu sosyal ağları araştırabilir, hedef kitlenize hitap eden Influencer hesapları araştırabilir, Adwords kampanyalarında rakiplerinizin neler yaptığını araştırabilir ve sektörünüzle ilgili yayın yapan içerik üreticileri ve dijital yayınları araştırabilirsiniz.

Bu araştırmalar sonrasında size en çok geri dönüşüm sağlayacak ve potansiyeli en yüksek olan kanalları seçerek, reklam kampanyalarınızı bu kanallar üzerine yoğunlaştırmalısınız.

Rakiplerinizi inceleyin

Reklam stratejileri belirlerken yapmanız gerekenlerden biri de rakiplerinizin dijital platformlarda ne gibi pazarlama ve reklam çalışmaları yaptığını araştırmak olmalı. Rakiplerinizin hangi anahtar kelimeler üzerinde reklam verdiklerini incelemek, fiyat politikalarını görmek ve reklam içeriklerini nasıl hazırladıklarını görmeniz, kendi stratejilerinizi geliştirme de yardımcı olacaktır. Aynı zamanda onların henüz yönelmediği kanal ve kampanyalara yönelmek de onların önüne geçmenize yardımcı olacaktır.

Sürekliliği sağlayın

Reklamların yatırım getirisini artırmak için reklamlarınızın sürekliliğini sağlamalısınız. Ek bir kampanya ya da fırsat sunmuyor olsanız dahi, marka ve ürün bilinirliğini artırmak ve devamlı olarak tüketicilerin aklında kalmak için reklamlarınızın sürekliliğini sağlamalısınız.

Ay içerisinde düzenli dönen reklam kampanyaları hazırlayarak, indirim ve özel teklifler haricinde de reklam gösterimleri yapmayı ihmal etmemelisiniz. Bu nedenle de bütçenizi yönetirken, düzenli reklamları da hesaba katmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan