E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri

13 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri

E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız üzerinde çalışmanız, ürünlerinizi ve yapacağınız kampanyaları da planlamanız gerekir. Reklam stratejilerinizi yıllık ve çeyreklik dönemler olarak planlamanız, elinizdeki reklam bütçenizi de daha iyi yönetmenizi sağlar. Bu konunun detaylarına da yazının devamında daha detaylı bir şekilde ele alacağız.

Reklam stratejileri hazırlamak için bazı ön hazırlıklar yapmanız ve bazı konuların üzerinde durmanız gerekir. Bu rehberimizde de bu başlıkları ele alacağız.

Dönemsel ve yıllık planlarınızı yapın

İyi bi reklam stratejisi için planlama ve ön hazırlık oldukça önemlidir. Bu sebeple de dönemsel ve yıllık planlamalarınızı yapmanız gerekir. Bunun için 3 aylık (çeyreklik) kampanya ve indirimlerinizi planlayarak işe başlayabilirsiniz. Böylelikle yılı 4 döneme bölerek, her bir dönem için geçerli olacak kampanyalarınızı belirlemelisiniz.

Tabii ki bu planlar ve kampanyalar zaman içerisinde değişiklik gösterebilir ya da yeni kampanyalar ekleyebilirsiniz. Ancak temel olarak yıl içerisinde yapmanız gereken reklam çalışmalarını belirlemeniz, kampanyalarınızı daha planlı ve düzenli bir şekilde yapmanızı sağlarken, reklam bütçenizi de daha iyi optimize etmenize yardımcı olur.

Bütçenizi planlayın

Reklam stratejileri arasındaki en önemli konulardan biri de bütçe planlamasıdır. Yıllık olarak reklam kampanyalarınıza harcayacağınız bütçeyi de belirlemelisiniz. Bu bütçe planını yaparken, aylık harcamalarınızı belirlediğiniz gibi, herbir kampanya için harcanacak tahmini bütçeyi de belirlemelisiniz.

Uzun vadeli bütçe planlaması yaparken dikkat etmeniz gereken konulardan biri de bazı kampanyalar için daha fazla para ayırmanız gerekir. Örneğin özel günler, indirim dönemleri ve tüketicilerin satın alma eylemine daha çok geçtiği (Black Friday, okulların açılma dönemi vb.) dönemler için ek bütçeler belirlemelisiniz.

Bu dönemlerde standart reklam bütçeleri yerine daha kapsamlı kampanyalar yapabileceğiniz için elinizdeki bütçeyi bu şekilde yönetmeniz daha önemlidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları

İlgili rehber: Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler

Hedef kitlenizi iyi tanımlayın

Hedef kitle tanımlama da reklam stratejileri için önemli konulardan biridir. Reklam kampanyalarınızla ulaşacağınız ve ulaşmak istediğiniz müşteri profillerini iyi bir şekilde tanımlayarak, reklamlarınızı bu kişilere ulaştırmanız gerekir. Doğru kişilere ulaşmadığında, reklamlarınızdan beklediğiniz yatırım getirisini alamazsınız.

Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, reklam kampanyalarınızda doğru hedef kitleleri seçtiğinizden ve reklamlarınızı bu hedeflemelerle yayınlamanız gerekir. İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları isimli rehberimizden konuyla ilgili detaylı bilgi alabilirsiniz.

Tüketicilerin satın alma süreçlerini anlayın

Reklam stratejileri için dikkat etmeniz gereken konular arasında tüketicilerin satın alma süreçlerini anlamak ve onların satın alma kararlarını etkileyecek adımlar atmak da vardır. Tüketicilerin satın alma öncesinde geçtiği süreçleri ve onların farkındalık süreçlerini iyi bir şekilde anlamak, reklam stratejilerinizi daha iyi bir şekilde hazırlamanızı sağlar.

Tüketicilerin ürün ve marka ile ilgili farkındalıklarını geliştirecek adımlar atmak ve içerik çalışmaları yaparak, reklam içeriklerinizi bu doğrultuda hazırlamanız, kampanyalarınızdan alacağınız yatırım getirisini de artıracaktır. Aşağıdaki rehberlerimizi okuyarak bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

İlgili rehber: Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

Doğru kanalları belirleyin

Reklamlarınızın başarılı olabilmesi ve harcadığınız bütçeden maksimum geri dönüşümü alabilmek için doğru kanallar üzerinde de bu reklamlarınızı yayınlamanız gerekir. Size en iyi sonucu verecek ve ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin en aktif şekilde kullandığı dijital kanalları seçmeniz, reklamlarınızın geri dönüşümünü ve erişimini artıracaktır.

Bunun için hedef kitlenizin aktif olduğu sosyal ağları araştırabilir, hedef kitlenize hitap eden Influencer hesapları araştırabilir, Adwords kampanyalarında rakiplerinizin neler yaptığını araştırabilir ve sektörünüzle ilgili yayın yapan içerik üreticileri ve dijital yayınları araştırabilirsiniz.

Bu araştırmalar sonrasında size en çok geri dönüşüm sağlayacak ve potansiyeli en yüksek olan kanalları seçerek, reklam kampanyalarınızı bu kanallar üzerine yoğunlaştırmalısınız.

Rakiplerinizi inceleyin

Reklam stratejileri belirlerken yapmanız gerekenlerden biri de rakiplerinizin dijital platformlarda ne gibi pazarlama ve reklam çalışmaları yaptığını araştırmak olmalı. Rakiplerinizin hangi anahtar kelimeler üzerinde reklam verdiklerini incelemek, fiyat politikalarını görmek ve reklam içeriklerini nasıl hazırladıklarını görmeniz, kendi stratejilerinizi geliştirme de yardımcı olacaktır. Aynı zamanda onların henüz yönelmediği kanal ve kampanyalara yönelmek de onların önüne geçmenize yardımcı olacaktır.

Sürekliliği sağlayın

Reklamların yatırım getirisini artırmak için reklamlarınızın sürekliliğini sağlamalısınız. Ek bir kampanya ya da fırsat sunmuyor olsanız dahi, marka ve ürün bilinirliğini artırmak ve devamlı olarak tüketicilerin aklında kalmak için reklamlarınızın sürekliliğini sağlamalısınız.

Ay içerisinde düzenli dönen reklam kampanyaları hazırlayarak, indirim ve özel teklifler haricinde de reklam gösterimleri yapmayı ihmal etmemelisiniz. Bu nedenle de bütçenizi yönetirken, düzenli reklamları da hesaba katmalısınız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin