fbpx

Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

23 Aralık 2020
Sinan Oypan

Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam sloganları önem taşır. Tüketicilerin dikkatini çekmek ve onları reklama tıklamaya yönlendirmek için doğru şekillerde bu metinleri hazırlamanız gerekir. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gerekenleri de bu yazımızda ele alıyoruz.

Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Tüketicilerin hangi sorununu çözdüğünüz üzerine odaklanın

Reklam sloganları üzerinde çalışırken, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü de vurgulamanızda yarar var. Tüketiciler gün içerisinde onlarca reklam gördükleri için artık reklamlara karşı bir önyargıları vardır. Bu noktada da oluşturduğunuz metinde, tüketicilerin hangi problemlerini çözüme ulaştıracağınızı söylemenizde yarar var.

Fayda odaklı sloganlara odaklanmanız, tüketicilerin daha fazla dikkatini çekmenizi ve onların reklamlara daha fazla tıklamalarını sağladığı için önemlidir.

İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?

Anahtar kelimeler kullanın

Reklam içeriğinizle ilgili olabilecek anahtar kelimelerinizi de reklam sloganları ve metinleri içerisinde kullanmalısınız. Bu hem reklamı görenlerin içeriğin neyle ilgili olduğunu anlamalarını sağlar hem de arama motorları için anahtar kelime kullanımı gereklidir. Reklamaınızın daha iyi indekslenmesi ve hedeflenmesi için bu kullanımları yapmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Hedef kitlenizin beklentilerini anlayın

Reklamlarınızın başarılı olabilmesi için hedef kitlenizin ilgi alanına girmesi ve onları ilgilendirmesi gerekir. Bunun için de onların beklentilerini, ilgi alanlarını, hangi ürünlere daha fazla talep gösterebileceklerini ve hangi platformlar üzerinde reklamlarla daha fazla etkileşime gireceklerini analiz ederek, reklam stratjeilerinizi bu yönde geliştirmeniz gerekir.

Reklam sloganları belirlerken hedef kitleniz nasıl bir dil kullanacağınız konusunda da size bir takım bilgiler vereceği için müşteri profilinizi iyi analiz etmeniz önemlidir.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Her reklam kampanyasında bir konuya odaklanın

Reklam sloganları hazırlarken, herbir kampanya için tek bir konuya odaklanın. Aynı ürün için birden fazla kampanya çıksanız dahi her kampanyada tek bir dil ve konu üzerine odaklanın. Kullanıcılara ürünün farklı özelliklerini veya faydalarını anlatırken de reklam metninizde tek bir konuya odaklanmanız daha fazla sonuç almanızı sağlar. Hem reklam metin alanının kısa olması nedeniyle çok fazla bilgi paylaşamaz hem de çok fazla bilgi ile tüketicilerin kafasını karıştırabilirsiniz.

Gerekli durumlarda garantinizi ekleyin

Özellikle güven konusunda sorun oluşabilecek ürünlerde ya da hizmetlerde reklam sloganları ve metinleri hazırlarken güveni vurgulayan ifadelere yönelebilirsiniz. Ürünün garanti süresini belirtebilir ya da internet sitenizden güvenli bir şekilde alışveriş yapılabileceği bilgisini kullanıcılara sunabilirsiniz. Güven konusu birçok tüketici için önemli olduğu için reklam kampanyalarınızda bu unsuru da ön plana çıkartabilirsiniz.

A/B testleri yapın

Reklam metinlerinizin A/B testlerini de yapmanız önemlidir. Farklı platformlarda reklam modellerini ve reklam sloganlarını test ederek, hangi metin kalıplarının size daha fazla geri dönüşüm sağladığını, tüketicilerin hangi reklam içeriklerine daha fazla ilgi gösterdiklerinin testlerini yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Testlerinizi yapaken hem aynı platform üzerinde bu testleri yapın hem de farklı platformlarda yapın. Çünkü herbir platformda ulaşacağınız hedef kitle farklı olacağı için, bu hedef kitlenin reklamlara karşı vereceği tepki de farklı olacaktır. En iyi sonuçları almak için A/B testlerinizin kapsamını artırmanızda yarar var.

Basit bir dil kullanın

Reklam sloganları hazırlarken basit bir dil kullanmanız da önemli. Kullanıcıların 1-2 saniye içerisinde reklamınızı anlamaları gerekir; aksi taktirde reklamınızı geçeceklerdir. Bu nedenle de sade ve kolay anlaşılır bir dil ile metinlerinizi oluşturmanız gerekir.

Yanlış yönlendirmeler ya da bilgilendirme yapmayın

Reklamlarınızın kalite puanının düşmemesi, siteyi terk etme oranlarının artmaması ve kullanıcıların yanlış bilgilendirmemek için reklam metinlerinizde kullanıcıları yanıltabilecek, onları kandırabilecek veya yanlış bilgilendirecek içerikler yazmamalısınız.

Reklam içeriklerinize tıkladığında, kullanıcılara vaad ettiğiniz bilgi ve içerikler bu yönlendirme yapılan varış sayfasında yer almalıdır. Kullanıcıları yanlış yönlendirmek ya da onları aldatmak, kullanıcıların sitenizi hızlı bir şekilde terk etmelerine neden olur. Bu da reklamlarınızın kalite puanını düşürerek, reklamlardan gerekli performansı alamamanıza neden olur. Bu sebeple de reklam sloganları yazarken, varış sayfasının içeriğine uygun metinler kullanmaya özen gösterin.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan