Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

23 Aralık 2020
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam sloganları önem taşır. Tüketicilerin dikkatini çekmek ve onları reklama tıklamaya yönlendirmek için doğru şekillerde bu metinleri hazırlamanız gerekir. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gerekenleri de bu yazımızda ele alıyoruz.

Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Tüketicilerin hangi sorununu çözdüğünüz üzerine odaklanın

Reklam sloganları üzerinde çalışırken, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü de vurgulamanızda yarar var. Tüketiciler gün içerisinde onlarca reklam gördükleri için artık reklamlara karşı bir önyargıları vardır. Bu noktada da oluşturduğunuz metinde, tüketicilerin hangi problemlerini çözüme ulaştıracağınızı söylemenizde yarar var.

Fayda odaklı sloganlara odaklanmanız, tüketicilerin daha fazla dikkatini çekmenizi ve onların reklamlara daha fazla tıklamalarını sağladığı için önemlidir.

İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?

Anahtar kelimeler kullanın

Reklam içeriğinizle ilgili olabilecek anahtar kelimelerinizi de reklam sloganları ve metinleri içerisinde kullanmalısınız. Bu hem reklamı görenlerin içeriğin neyle ilgili olduğunu anlamalarını sağlar hem de arama motorları için anahtar kelime kullanımı gereklidir. Reklamaınızın daha iyi indekslenmesi ve hedeflenmesi için bu kullanımları yapmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Hedef kitlenizin beklentilerini anlayın

Reklamlarınızın başarılı olabilmesi için hedef kitlenizin ilgi alanına girmesi ve onları ilgilendirmesi gerekir. Bunun için de onların beklentilerini, ilgi alanlarını, hangi ürünlere daha fazla talep gösterebileceklerini ve hangi platformlar üzerinde reklamlarla daha fazla etkileşime gireceklerini analiz ederek, reklam stratjeilerinizi bu yönde geliştirmeniz gerekir.

Reklam sloganları belirlerken hedef kitleniz nasıl bir dil kullanacağınız konusunda da size bir takım bilgiler vereceği için müşteri profilinizi iyi analiz etmeniz önemlidir.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Her reklam kampanyasında bir konuya odaklanın

Reklam sloganları hazırlarken, herbir kampanya için tek bir konuya odaklanın. Aynı ürün için birden fazla kampanya çıksanız dahi her kampanyada tek bir dil ve konu üzerine odaklanın. Kullanıcılara ürünün farklı özelliklerini veya faydalarını anlatırken de reklam metninizde tek bir konuya odaklanmanız daha fazla sonuç almanızı sağlar. Hem reklam metin alanının kısa olması nedeniyle çok fazla bilgi paylaşamaz hem de çok fazla bilgi ile tüketicilerin kafasını karıştırabilirsiniz.

Gerekli durumlarda garantinizi ekleyin

Özellikle güven konusunda sorun oluşabilecek ürünlerde ya da hizmetlerde reklam sloganları ve metinleri hazırlarken güveni vurgulayan ifadelere yönelebilirsiniz. Ürünün garanti süresini belirtebilir ya da internet sitenizden güvenli bir şekilde alışveriş yapılabileceği bilgisini kullanıcılara sunabilirsiniz. Güven konusu birçok tüketici için önemli olduğu için reklam kampanyalarınızda bu unsuru da ön plana çıkartabilirsiniz.

A/B testleri yapın

Reklam metinlerinizin A/B testlerini de yapmanız önemlidir. Farklı platformlarda reklam modellerini ve reklam sloganlarını test ederek, hangi metin kalıplarının size daha fazla geri dönüşüm sağladığını, tüketicilerin hangi reklam içeriklerine daha fazla ilgi gösterdiklerinin testlerini yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Testlerinizi yapaken hem aynı platform üzerinde bu testleri yapın hem de farklı platformlarda yapın. Çünkü herbir platformda ulaşacağınız hedef kitle farklı olacağı için, bu hedef kitlenin reklamlara karşı vereceği tepki de farklı olacaktır. En iyi sonuçları almak için A/B testlerinizin kapsamını artırmanızda yarar var.

Basit bir dil kullanın

Reklam sloganları hazırlarken basit bir dil kullanmanız da önemli. Kullanıcıların 1-2 saniye içerisinde reklamınızı anlamaları gerekir; aksi taktirde reklamınızı geçeceklerdir. Bu nedenle de sade ve kolay anlaşılır bir dil ile metinlerinizi oluşturmanız gerekir.

Yanlış yönlendirmeler ya da bilgilendirme yapmayın

Reklamlarınızın kalite puanının düşmemesi, siteyi terk etme oranlarının artmaması ve kullanıcıların yanlış bilgilendirmemek için reklam metinlerinizde kullanıcıları yanıltabilecek, onları kandırabilecek veya yanlış bilgilendirecek içerikler yazmamalısınız.

Reklam içeriklerinize tıkladığında, kullanıcılara vaad ettiğiniz bilgi ve içerikler bu yönlendirme yapılan varış sayfasında yer almalıdır. Kullanıcıları yanlış yönlendirmek ya da onları aldatmak, kullanıcıların sitenizi hızlı bir şekilde terk etmelerine neden olur. Bu da reklamlarınızın kalite puanını düşürerek, reklamlardan gerekli performansı alamamanıza neden olur. Bu sebeple de reklam sloganları yazarken, varış sayfasının içeriğine uygun metinler kullanmaya özen gösterin.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan