Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

23 Aralık 2020
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam sloganları önem taşır. Tüketicilerin dikkatini çekmek ve onları reklama tıklamaya yönlendirmek için doğru şekillerde bu metinleri hazırlamanız gerekir. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gerekenleri de bu yazımızda ele alıyoruz.

Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Tüketicilerin hangi sorununu çözdüğünüz üzerine odaklanın

Reklam sloganları üzerinde çalışırken, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü de vurgulamanızda yarar var. Tüketiciler gün içerisinde onlarca reklam gördükleri için artık reklamlara karşı bir önyargıları vardır. Bu noktada da oluşturduğunuz metinde, tüketicilerin hangi problemlerini çözüme ulaştıracağınızı söylemenizde yarar var.

Fayda odaklı sloganlara odaklanmanız, tüketicilerin daha fazla dikkatini çekmenizi ve onların reklamlara daha fazla tıklamalarını sağladığı için önemlidir.

İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?

Anahtar kelimeler kullanın

Reklam içeriğinizle ilgili olabilecek anahtar kelimelerinizi de reklam sloganları ve metinleri içerisinde kullanmalısınız. Bu hem reklamı görenlerin içeriğin neyle ilgili olduğunu anlamalarını sağlar hem de arama motorları için anahtar kelime kullanımı gereklidir. Reklamaınızın daha iyi indekslenmesi ve hedeflenmesi için bu kullanımları yapmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Hedef kitlenizin beklentilerini anlayın

Reklamlarınızın başarılı olabilmesi için hedef kitlenizin ilgi alanına girmesi ve onları ilgilendirmesi gerekir. Bunun için de onların beklentilerini, ilgi alanlarını, hangi ürünlere daha fazla talep gösterebileceklerini ve hangi platformlar üzerinde reklamlarla daha fazla etkileşime gireceklerini analiz ederek, reklam stratjeilerinizi bu yönde geliştirmeniz gerekir.

Reklam sloganları belirlerken hedef kitleniz nasıl bir dil kullanacağınız konusunda da size bir takım bilgiler vereceği için müşteri profilinizi iyi analiz etmeniz önemlidir.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Her reklam kampanyasında bir konuya odaklanın

Reklam sloganları hazırlarken, herbir kampanya için tek bir konuya odaklanın. Aynı ürün için birden fazla kampanya çıksanız dahi her kampanyada tek bir dil ve konu üzerine odaklanın. Kullanıcılara ürünün farklı özelliklerini veya faydalarını anlatırken de reklam metninizde tek bir konuya odaklanmanız daha fazla sonuç almanızı sağlar. Hem reklam metin alanının kısa olması nedeniyle çok fazla bilgi paylaşamaz hem de çok fazla bilgi ile tüketicilerin kafasını karıştırabilirsiniz.

Gerekli durumlarda garantinizi ekleyin

Özellikle güven konusunda sorun oluşabilecek ürünlerde ya da hizmetlerde reklam sloganları ve metinleri hazırlarken güveni vurgulayan ifadelere yönelebilirsiniz. Ürünün garanti süresini belirtebilir ya da internet sitenizden güvenli bir şekilde alışveriş yapılabileceği bilgisini kullanıcılara sunabilirsiniz. Güven konusu birçok tüketici için önemli olduğu için reklam kampanyalarınızda bu unsuru da ön plana çıkartabilirsiniz.

A/B testleri yapın

Reklam metinlerinizin A/B testlerini de yapmanız önemlidir. Farklı platformlarda reklam modellerini ve reklam sloganlarını test ederek, hangi metin kalıplarının size daha fazla geri dönüşüm sağladığını, tüketicilerin hangi reklam içeriklerine daha fazla ilgi gösterdiklerinin testlerini yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Testlerinizi yapaken hem aynı platform üzerinde bu testleri yapın hem de farklı platformlarda yapın. Çünkü herbir platformda ulaşacağınız hedef kitle farklı olacağı için, bu hedef kitlenin reklamlara karşı vereceği tepki de farklı olacaktır. En iyi sonuçları almak için A/B testlerinizin kapsamını artırmanızda yarar var.

Basit bir dil kullanın

Reklam sloganları hazırlarken basit bir dil kullanmanız da önemli. Kullanıcıların 1-2 saniye içerisinde reklamınızı anlamaları gerekir; aksi taktirde reklamınızı geçeceklerdir. Bu nedenle de sade ve kolay anlaşılır bir dil ile metinlerinizi oluşturmanız gerekir.

Yanlış yönlendirmeler ya da bilgilendirme yapmayın

Reklamlarınızın kalite puanının düşmemesi, siteyi terk etme oranlarının artmaması ve kullanıcıların yanlış bilgilendirmemek için reklam metinlerinizde kullanıcıları yanıltabilecek, onları kandırabilecek veya yanlış bilgilendirecek içerikler yazmamalısınız.

Reklam içeriklerinize tıkladığında, kullanıcılara vaad ettiğiniz bilgi ve içerikler bu yönlendirme yapılan varış sayfasında yer almalıdır. Kullanıcıları yanlış yönlendirmek ya da onları aldatmak, kullanıcıların sitenizi hızlı bir şekilde terk etmelerine neden olur. Bu da reklamlarınızın kalite puanını düşürerek, reklamlardan gerekli performansı alamamanıza neden olur. Bu sebeple de reklam sloganları yazarken, varış sayfasının içeriğine uygun metinler kullanmaya özen gösterin.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin