Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

23 Aralık 2020
Sinan Oypan

Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam sloganları önem taşır. Tüketicilerin dikkatini çekmek ve onları reklama tıklamaya yönlendirmek için doğru şekillerde bu metinleri hazırlamanız gerekir. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gerekenleri de bu yazımızda ele alıyoruz.

Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Tüketicilerin hangi sorununu çözdüğünüz üzerine odaklanın

Reklam sloganları üzerinde çalışırken, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü de vurgulamanızda yarar var. Tüketiciler gün içerisinde onlarca reklam gördükleri için artık reklamlara karşı bir önyargıları vardır. Bu noktada da oluşturduğunuz metinde, tüketicilerin hangi problemlerini çözüme ulaştıracağınızı söylemenizde yarar var.

Fayda odaklı sloganlara odaklanmanız, tüketicilerin daha fazla dikkatini çekmenizi ve onların reklamlara daha fazla tıklamalarını sağladığı için önemlidir.

İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?

Anahtar kelimeler kullanın

Reklam içeriğinizle ilgili olabilecek anahtar kelimelerinizi de reklam sloganları ve metinleri içerisinde kullanmalısınız. Bu hem reklamı görenlerin içeriğin neyle ilgili olduğunu anlamalarını sağlar hem de arama motorları için anahtar kelime kullanımı gereklidir. Reklamaınızın daha iyi indekslenmesi ve hedeflenmesi için bu kullanımları yapmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları

Hedef kitlenizin beklentilerini anlayın

Reklamlarınızın başarılı olabilmesi için hedef kitlenizin ilgi alanına girmesi ve onları ilgilendirmesi gerekir. Bunun için de onların beklentilerini, ilgi alanlarını, hangi ürünlere daha fazla talep gösterebileceklerini ve hangi platformlar üzerinde reklamlarla daha fazla etkileşime gireceklerini analiz ederek, reklam stratjeilerinizi bu yönde geliştirmeniz gerekir.

Reklam sloganları belirlerken hedef kitleniz nasıl bir dil kullanacağınız konusunda da size bir takım bilgiler vereceği için müşteri profilinizi iyi analiz etmeniz önemlidir.

İlgili rehber: Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Her reklam kampanyasında bir konuya odaklanın

Reklam sloganları hazırlarken, herbir kampanya için tek bir konuya odaklanın. Aynı ürün için birden fazla kampanya çıksanız dahi her kampanyada tek bir dil ve konu üzerine odaklanın. Kullanıcılara ürünün farklı özelliklerini veya faydalarını anlatırken de reklam metninizde tek bir konuya odaklanmanız daha fazla sonuç almanızı sağlar. Hem reklam metin alanının kısa olması nedeniyle çok fazla bilgi paylaşamaz hem de çok fazla bilgi ile tüketicilerin kafasını karıştırabilirsiniz.

Gerekli durumlarda garantinizi ekleyin

Özellikle güven konusunda sorun oluşabilecek ürünlerde ya da hizmetlerde reklam sloganları ve metinleri hazırlarken güveni vurgulayan ifadelere yönelebilirsiniz. Ürünün garanti süresini belirtebilir ya da internet sitenizden güvenli bir şekilde alışveriş yapılabileceği bilgisini kullanıcılara sunabilirsiniz. Güven konusu birçok tüketici için önemli olduğu için reklam kampanyalarınızda bu unsuru da ön plana çıkartabilirsiniz.

A/B testleri yapın

Reklam metinlerinizin A/B testlerini de yapmanız önemlidir. Farklı platformlarda reklam modellerini ve reklam sloganlarını test ederek, hangi metin kalıplarının size daha fazla geri dönüşüm sağladığını, tüketicilerin hangi reklam içeriklerine daha fazla ilgi gösterdiklerinin testlerini yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Testlerinizi yapaken hem aynı platform üzerinde bu testleri yapın hem de farklı platformlarda yapın. Çünkü herbir platformda ulaşacağınız hedef kitle farklı olacağı için, bu hedef kitlenin reklamlara karşı vereceği tepki de farklı olacaktır. En iyi sonuçları almak için A/B testlerinizin kapsamını artırmanızda yarar var.

Basit bir dil kullanın

Reklam sloganları hazırlarken basit bir dil kullanmanız da önemli. Kullanıcıların 1-2 saniye içerisinde reklamınızı anlamaları gerekir; aksi taktirde reklamınızı geçeceklerdir. Bu nedenle de sade ve kolay anlaşılır bir dil ile metinlerinizi oluşturmanız gerekir.

Yanlış yönlendirmeler ya da bilgilendirme yapmayın

Reklamlarınızın kalite puanının düşmemesi, siteyi terk etme oranlarının artmaması ve kullanıcıların yanlış bilgilendirmemek için reklam metinlerinizde kullanıcıları yanıltabilecek, onları kandırabilecek veya yanlış bilgilendirecek içerikler yazmamalısınız.

Reklam içeriklerinize tıkladığında, kullanıcılara vaad ettiğiniz bilgi ve içerikler bu yönlendirme yapılan varış sayfasında yer almalıdır. Kullanıcıları yanlış yönlendirmek ya da onları aldatmak, kullanıcıların sitenizi hızlı bir şekilde terk etmelerine neden olur. Bu da reklamlarınızın kalite puanını düşürerek, reklamlardan gerekli performansı alamamanıza neden olur. Bu sebeple de reklam sloganları yazarken, varış sayfasının içeriğine uygun metinler kullanmaya özen gösterin.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2020
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya