Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih etmek, kullanıcıların reklamlarınızla daha fazla etkileşime girmelerini sağlar. Peki, bu süreçte nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Mutlu insan resimleri

Sosyal ağlarda yayınlanan reklamlarda, etkileşimleri fazla olan resimler arasında mutlu insanların yer aldığı görülüyor. Mutlu insalar, pozitif bir imaj vermenin yanı sıra insanların da daha fazla etkileşime girmesini sağlıyor. Özellikle ürün tanıtım içeriklerinde, kameraya doğrudan bakan kadın ve erkek modellerin yer aldığı fotoğraflar, reklamlarla daha iyi performans göstermekte.

Firmalar ürün tanıtımlarında bu tür bir yaklaşımla insan ögesini öne çıkartarak, mutlu ve pozitif bir imajla ürünlerini sergileyerek, reklamlarının performansını artırabilirler.

Canlı renkler

Reklam resimleri seçerken dikkat etmeniz gereken unsurlardan biri de canlı renkleri tercih etmek olacaktır. Fotoğrafın dikkat çekiciliğini artırmanın yanı sıra beyaz arka planlı platformlarda görselin daha fazla öne çıkmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette doğru renk kullanımı

Renk seçimlerinde dikkat etmeniz gerekenlerden biri de reklamı yayınladığınız platformun kendi reklam temasından uzakta olan renkler seçmek olacaktır. Örneğin Facebook’un renk teması mavi ve beyaz üzerinedir. Burada reklam içerikleri paylaşırken, mavi ve beyaz temalı görsellerden kaçınmanız daha doğru olacaktır; çünkü kullanıcılar zaten bu renklere bu platformda aşina oldukları için, reklamlarınızı görmezden gelebilirler. Bu sebeple de farklı renk temalarını içeren resimler seçerek, farklı platformlara göre farklı reklam resimleri hazırlamanız daha faydalı olacaktır.

Logo

Reklamlarınızda logonuzu da eklemeniz, marka bilinirliğini artırmanıza yardımcı olacaktır. Kullanıcılar gün içerisinde birçok firmanın reklamını gördükleri için, bir süre sonra hangi içeriğin kim tarafından yayınlandığını dikkat etmemeye başlar. Bu durumu değiştirmek ve markanızı öne çıkartmak için reklam resimlerinin üzerine kendi logonuzu da ekleyebilirsiniz. Logonuzu çok büyük bir şekilde eklemenize gerek olmadığı gibi arka planı transparan olan bir logoyu da tercih edebilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Değer katıcı mesajlar verin

Reklam resimleri kullanırken, sadece görsel paylaşmanız gerekmemekte. Facebook ve Instagram reklamlarınızda görsellerinizin yüzde 20’lik bir alanına metin ekleyebilmenize izin verilmekte. Bu yüzde 20’lik alana, kullanıcılara değer katan, onları belli bir eyleme yönlendiren mesajlar ekleyerek, reklamlarınızın performansını da artırabilrisiniz.

Kampanya duyurularınızda indirim miktarınızı, ücretsiz kargo seçeneğinizi, kupon kodlarınızı ve diğer eyleme çağrı ifadelerinizi bu alana ekleyebilirsiniz. Kullanıcılar altta yazan metinleri çoğu zaman okumadan geçebildikleri için görsel üzerinde bu mesajları vermeniz, onları belli bir eyleme yönlendirmenize de yardım eder.

Çocuk ve evcil hayvanlar

Reklam resimleri kullanımınde yüksek performans veren ögelerden bir diğeri de görsellerde çocuk ve evcil hayvanlara yer vermektir. Her ürün için çocuk ve evcil hayvanları görsele dahil etmeniz zordur; ancak hedef kitleniz ve ürünleriniz için uygun olduğu durumlarda bunları da görsellerinize dahil etmeniz, reklam içeriklerinizin etkileşimini artırmanıza yardımıcı olur.

Komik ya da sıradışı görseller

Sektörünüze ve iş modelinize göre, tercih edebileceğiniz görsel içeriklerden bazıları da komik veya sıra görsellerdir. Komik veya sıradışı görseller de daha fazla ilgi ve dikkat çektiği için kullanıcıların bu reklamlara daha fazla tepki vermesinde rol oynamaktadır.

Sıradan bir model ve ürün görselleri yerine, komik veya sıradışı bir ortamda ürünlerinizin tanıtımını yapmanız, kullanıcıların dikkatini çekerek, onlara farklı bir içerikle etkileşime girme şansı tanıyacaktır. Klasik ve herkesin paylaştığı görseller, bir yerden sonra sıradanlaşmaya başladığı için bu kalıpların dışına çıkmanız, etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Marka ve ürünle alakayı koruyun

Sıra dışı olmak adına marka ve ürünlerinizin konseptinin çok dışına çıkmamaya çalışın. Sonuçta tüketicilere bir hizmet veya ürün sunmaktasınız ve onların beklentilerini yanlış yönlendirecek konseptler sunmanız kafa karışıklığına neden olacaktır. Bu sebeple de reklam resimleri seçerken, marka ve ürünlerinizle alakalı olabilecek konseptlerin üzerinde durmaya özen gösterin.

Reklam resimleri ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya resim boyutları nedir?

Farklı sosyal ağların, farklı resim boyutları bulunmakta. Reklam modellerinin yanı sıra zaman akışlarında paylaşılan görsel boyutları da değişiklik göstermekte. Kare formatların yanı sıra dikey ve yatay boyutlarla da paylaşımlar yapılabilmekte. Aşağıdaki rehberimizde kapsamlı olarak tüm platformalar için görsel paylaşım boyutlarını bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

Reklamlar için resim nasıl bulunur?

Reklamlarınızda kullanmak için internet üzerinde birçok stok fotoğraf sitesi bulunmakta. Bu stok fotoğraflar üzerinden reklamlarınız için görseller bulabilirsiniz. Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz stok fotoğraf siteleri olduğu gibi ücretli ve daha kapsamlı siteler de bulunmaktadır.

İlgili rehber: Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi

Sosyal medya için görsel nasıl hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya için görsel hazırlarken, stok fotoğraflar kullanabileceğiniz gibi farklı görsel yazılımları aracılığı ile de bu fotoğraflarınızı düzenleyebilirsiniz. Mobil cihazlarınız üzerindeki uygulamalardan da kampanya duyurları, tanıtımlar ve eyleme çağrı ifadeleri için görsel tasarımları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel hazırlama rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
Kasım ayının başlarından, hatta Ekim’in sonlarından itibaren televizyonda, internet sitelerinde, sosyal medyada, billboardlarda, otobüs duraklarında yoğun bir reklam kampanyası görülmeye başlar. İnternet kullanıcıları için...
4 Ekim 2021
Markethinkers
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?
Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için...
23 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
Günümüzün en çok rağbet gören iş modellerinden biri olan e-ticaret, bir online mağaza kurup internetten satış yapmaktan ibaret değildir. E ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak, her geçen gün büyüyen ve gelişen bir sektöre...
25 Haziran 2021
Markethinkers
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın