fbpx

Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

22 Nisan 2020
Sinan Oypan

Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih etmek, kullanıcıların reklamlarınızla daha fazla etkileşime girmelerini sağlar. Peki, bu süreçte nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Mutlu insan resimleri

Sosyal ağlarda yayınlanan reklamlarda, etkileşimleri fazla olan resimler arasında mutlu insanların yer aldığı görülüyor. Mutlu insalar, pozitif bir imaj vermenin yanı sıra insanların da daha fazla etkileşime girmesini sağlıyor. Özellikle ürün tanıtım içeriklerinde, kameraya doğrudan bakan kadın ve erkek modellerin yer aldığı fotoğraflar, reklamlarla daha iyi performans göstermekte.

Firmalar ürün tanıtımlarında bu tür bir yaklaşımla insan ögesini öne çıkartarak, mutlu ve pozitif bir imajla ürünlerini sergileyerek, reklamlarının performansını artırabilirler.

Canlı renkler

Reklam resimleri seçerken dikkat etmeniz gereken unsurlardan biri de canlı renkleri tercih etmek olacaktır. Fotoğrafın dikkat çekiciliğini artırmanın yanı sıra beyaz arka planlı platformlarda görselin daha fazla öne çıkmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette doğru renk kullanımı

Renk seçimlerinde dikkat etmeniz gerekenlerden biri de reklamı yayınladığınız platformun kendi reklam temasından uzakta olan renkler seçmek olacaktır. Örneğin Facebook’un renk teması mavi ve beyaz üzerinedir. Burada reklam içerikleri paylaşırken, mavi ve beyaz temalı görsellerden kaçınmanız daha doğru olacaktır; çünkü kullanıcılar zaten bu renklere bu platformda aşina oldukları için, reklamlarınızı görmezden gelebilirler. Bu sebeple de farklı renk temalarını içeren resimler seçerek, farklı platformlara göre farklı reklam resimleri hazırlamanız daha faydalı olacaktır.

Logo

Reklamlarınızda logonuzu da eklemeniz, marka bilinirliğini artırmanıza yardımcı olacaktır. Kullanıcılar gün içerisinde birçok firmanın reklamını gördükleri için, bir süre sonra hangi içeriğin kim tarafından yayınlandığını dikkat etmemeye başlar. Bu durumu değiştirmek ve markanızı öne çıkartmak için reklam resimlerinin üzerine kendi logonuzu da ekleyebilirsiniz. Logonuzu çok büyük bir şekilde eklemenize gerek olmadığı gibi arka planı transparan olan bir logoyu da tercih edebilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Değer katıcı mesajlar verin

Reklam resimleri kullanırken, sadece görsel paylaşmanız gerekmemekte. Facebook ve Instagram reklamlarınızda görsellerinizin yüzde 20’lik bir alanına metin ekleyebilmenize izin verilmekte. Bu yüzde 20’lik alana, kullanıcılara değer katan, onları belli bir eyleme yönlendiren mesajlar ekleyerek, reklamlarınızın performansını da artırabilrisiniz.

Kampanya duyurularınızda indirim miktarınızı, ücretsiz kargo seçeneğinizi, kupon kodlarınızı ve diğer eyleme çağrı ifadelerinizi bu alana ekleyebilirsiniz. Kullanıcılar altta yazan metinleri çoğu zaman okumadan geçebildikleri için görsel üzerinde bu mesajları vermeniz, onları belli bir eyleme yönlendirmenize de yardım eder.

Çocuk ve evcil hayvanlar

Reklam resimleri kullanımınde yüksek performans veren ögelerden bir diğeri de görsellerde çocuk ve evcil hayvanlara yer vermektir. Her ürün için çocuk ve evcil hayvanları görsele dahil etmeniz zordur; ancak hedef kitleniz ve ürünleriniz için uygun olduğu durumlarda bunları da görsellerinize dahil etmeniz, reklam içeriklerinizin etkileşimini artırmanıza yardımıcı olur.

Komik ya da sıradışı görseller

Sektörünüze ve iş modelinize göre, tercih edebileceğiniz görsel içeriklerden bazıları da komik veya sıra görsellerdir. Komik veya sıradışı görseller de daha fazla ilgi ve dikkat çektiği için kullanıcıların bu reklamlara daha fazla tepki vermesinde rol oynamaktadır.

Sıradan bir model ve ürün görselleri yerine, komik veya sıradışı bir ortamda ürünlerinizin tanıtımını yapmanız, kullanıcıların dikkatini çekerek, onlara farklı bir içerikle etkileşime girme şansı tanıyacaktır. Klasik ve herkesin paylaştığı görseller, bir yerden sonra sıradanlaşmaya başladığı için bu kalıpların dışına çıkmanız, etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Marka ve ürünle alakayı koruyun

Sıra dışı olmak adına marka ve ürünlerinizin konseptinin çok dışına çıkmamaya çalışın. Sonuçta tüketicilere bir hizmet veya ürün sunmaktasınız ve onların beklentilerini yanlış yönlendirecek konseptler sunmanız kafa karışıklığına neden olacaktır. Bu sebeple de reklam resimleri seçerken, marka ve ürünlerinizle alakalı olabilecek konseptlerin üzerinde durmaya özen gösterin.

Reklam resimleri ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya resim boyutları nedir?

Farklı sosyal ağların, farklı resim boyutları bulunmakta. Reklam modellerinin yanı sıra zaman akışlarında paylaşılan görsel boyutları da değişiklik göstermekte. Kare formatların yanı sıra dikey ve yatay boyutlarla da paylaşımlar yapılabilmekte. Aşağıdaki rehberimizde kapsamlı olarak tüm platformalar için görsel paylaşım boyutlarını bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

Reklamlar için resim nasıl bulunur?

Reklamlarınızda kullanmak için internet üzerinde birçok stok fotoğraf sitesi bulunmakta. Bu stok fotoğraflar üzerinden reklamlarınız için görseller bulabilirsiniz. Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz stok fotoğraf siteleri olduğu gibi ücretli ve daha kapsamlı siteler de bulunmaktadır.

İlgili rehber: Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi

Sosyal medya için görsel nasıl hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya için görsel hazırlarken, stok fotoğraflar kullanabileceğiniz gibi farklı görsel yazılımları aracılığı ile de bu fotoğraflarınızı düzenleyebilirsiniz. Mobil cihazlarınız üzerindeki uygulamalardan da kampanya duyurları, tanıtımlar ve eyleme çağrı ifadeleri için görsel tasarımları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel hazırlama rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
Deniz Şahin
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
Gökçe Beyazaslan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan