Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 16.09.2022
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih etmek, kullanıcıların reklamlarınızla daha fazla etkileşime girmelerini sağlar. Peki, bu süreçte nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

İlgili rehber: Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler

Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Mutlu insan resimleri

Sosyal ağlarda yayınlanan reklamlarda, etkileşimleri fazla olan resimler arasında mutlu insanların yer aldığı görülüyor. Mutlu insalar, pozitif bir imaj vermenin yanı sıra insanların da daha fazla etkileşime girmesini sağlıyor. Özellikle ürün tanıtım içeriklerinde, kameraya doğrudan bakan kadın ve erkek modellerin yer aldığı fotoğraflar, reklamlarla daha iyi performans göstermekte.

Firmalar ürün tanıtımlarında bu tür bir yaklaşımla insan ögesini öne çıkartarak, mutlu ve pozitif bir imajla ürünlerini sergileyerek, reklamlarının performansını artırabilirler.

Canlı renkler

Reklam resimleri seçerken dikkat etmeniz gereken unsurlardan biri de canlı renkleri tercih etmek olacaktır. Fotoğrafın dikkat çekiciliğini artırmanın yanı sıra beyaz arka planlı platformlarda görselin daha fazla öne çıkmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette doğru renk kullanımı

Renk seçimlerinde dikkat etmeniz gerekenlerden biri de reklamı yayınladığınız platformun kendi reklam temasından uzakta olan renkler seçmek olacaktır. Örneğin Facebook’un renk teması mavi ve beyaz üzerinedir. Burada reklam içerikleri paylaşırken, mavi ve beyaz temalı görsellerden kaçınmanız daha doğru olacaktır; çünkü kullanıcılar zaten bu renklere bu platformda aşina oldukları için, reklamlarınızı görmezden gelebilirler. Bu sebeple de farklı renk temalarını içeren resimler seçerek, farklı platformlara göre farklı reklam resimleri hazırlamanız daha faydalı olacaktır.

Logo

Reklamlarınızda logonuzu da eklemeniz, marka bilinirliğini artırmanıza yardımcı olacaktır. Kullanıcılar gün içerisinde birçok firmanın reklamını gördükleri için, bir süre sonra hangi içeriğin kim tarafından yayınlandığını dikkat etmemeye başlar. Bu durumu değiştirmek ve markanızı öne çıkartmak için reklam resimlerinin üzerine kendi logonuzu da ekleyebilirsiniz. Logonuzu çok büyük bir şekilde eklemenize gerek olmadığı gibi arka planı transparan olan bir logoyu da tercih edebilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Değer katıcı mesajlar verin

Reklam resimleri kullanırken, sadece görsel paylaşmanız gerekmemekte. Facebook ve Instagram reklamlarınızda görsellerinizin yüzde 20’lik bir alanına metin ekleyebilmenize izin verilmekte. Bu yüzde 20’lik alana, kullanıcılara değer katan, onları belli bir eyleme yönlendiren mesajlar ekleyerek, reklamlarınızın performansını da artırabilrisiniz.

Kampanya duyurularınızda indirim miktarınızı, ücretsiz kargo seçeneğinizi, kupon kodlarınızı ve diğer eyleme çağrı ifadelerinizi bu alana ekleyebilirsiniz. Kullanıcılar altta yazan metinleri çoğu zaman okumadan geçebildikleri için görsel üzerinde bu mesajları vermeniz, onları belli bir eyleme yönlendirmenize de yardım eder.

Çocuk ve evcil hayvanlar

Reklam resimleri kullanımınde yüksek performans veren ögelerden bir diğeri de görsellerde çocuk ve evcil hayvanlara yer vermektir. Her ürün için çocuk ve evcil hayvanları görsele dahil etmeniz zordur; ancak hedef kitleniz ve ürünleriniz için uygun olduğu durumlarda bunları da görsellerinize dahil etmeniz, reklam içeriklerinizin etkileşimini artırmanıza yardımıcı olur.

Komik ya da sıradışı görseller

Sektörünüze ve iş modelinize göre, tercih edebileceğiniz görsel içeriklerden bazıları da komik veya sıra görsellerdir. Komik veya sıradışı görseller de daha fazla ilgi ve dikkat çektiği için kullanıcıların bu reklamlara daha fazla tepki vermesinde rol oynamaktadır.

Sıradan bir model ve ürün görselleri yerine, komik veya sıradışı bir ortamda ürünlerinizin tanıtımını yapmanız, kullanıcıların dikkatini çekerek, onlara farklı bir içerikle etkileşime girme şansı tanıyacaktır. Klasik ve herkesin paylaştığı görseller, bir yerden sonra sıradanlaşmaya başladığı için bu kalıpların dışına çıkmanız, etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olur.

Marka ve ürünle alakayı koruyun

Sıra dışı olmak adına marka ve ürünlerinizin konseptinin çok dışına çıkmamaya çalışın. Sonuçta tüketicilere bir hizmet veya ürün sunmaktasınız ve onların beklentilerini yanlış yönlendirecek konseptler sunmanız kafa karışıklığına neden olacaktır. Bu sebeple de reklam resimleri seçerken, marka ve ürünlerinizle alakalı olabilecek konseptlerin üzerinde durmaya özen gösterin.

Reklam resimleri ile ilgili sık sorulan sorular

Sosyal medya resim boyutları nedir?

Farklı sosyal ağların, farklı resim boyutları bulunmakta. Reklam modellerinin yanı sıra zaman akışlarında paylaşılan görsel boyutları da değişiklik göstermekte. Kare formatların yanı sıra dikey ve yatay boyutlarla da paylaşımlar yapılabilmekte. Aşağıdaki rehberimizde kapsamlı olarak tüm platformalar için görsel paylaşım boyutlarını bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

Reklamlar için resim nasıl bulunur?

Reklamlarınızda kullanmak için internet üzerinde birçok stok fotoğraf sitesi bulunmakta. Bu stok fotoğraflar üzerinden reklamlarınız için görseller bulabilirsiniz. Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz stok fotoğraf siteleri olduğu gibi ücretli ve daha kapsamlı siteler de bulunmaktadır.

İlgili rehber: Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi

Sosyal medya için görsel nasıl hazırlayabilirsiniz?

Sosyal medya için görsel hazırlarken, stok fotoğraflar kullanabileceğiniz gibi farklı görsel yazılımları aracılığı ile de bu fotoğraflarınızı düzenleyebilirsiniz. Mobil cihazlarınız üzerindeki uygulamalardan da kampanya duyurları, tanıtımlar ve eyleme çağrı ifadeleri için görsel tasarımları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel hazırlama rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler