Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

3 Temmuz 2019
Ferad Osman Sali
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu bulunur. Doğru metni hazırlamak ve tüketiciye mesajınızı etkili bir şekilde iletmek, reklamlarınızın performansını artırmanıza yardımcı olacaktır.

Özellikle sosyal ağlarda reklam metinleri hazırlarken, A/B testleri yapma fırsatınız olur ve bu da bu metinlerin performansını ölçümlemeniz için size fırsat verir. Peki, reklam metinleri hazırlarken özellikle üzerinde durmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler neler?

İlgili rehber: Display reklamları mı yoksa Arama (Seacrh) reklamlarını mı tercih etmelisiniz?

Reklam metinleri yazarken bilmeniz gerekenler

Gereksiz cümleleri metninize dahil etmeyin

Tüketiciler, günümüzde hem çok hızlı bir şekilde içerikleri tüketiyor hem de gün içerisinde birçok reklam metni ile karşılaştıkları için hangilerinin ilgilerini çektiğini biliyorlar. Gereksiz cümleler ve kalıplar kullanarak reklam metnini uzatmak, tüketicilerin dikkatinden kaçmanıza neden olacaktır. Bu sebeple de reklamla doğrudan ilgisi olmayan ve gereksiz görünen kalıpları metinlerinizden çıkartın.

Klişe pazarlama cümlelerini kullanmayın

Klişeleşmiş pazarlama cümlelerini, bir netlik sunmayan ve sizi sıradanlaştıran kalıpları da reklam metinleri hazırlarken kullanmananız gerekir. Tüketiciler artık bu tür cümlelerden etkilenmedikleri gibi bunları itici de bulabiliyor. Örneğin aylık site ziyaretinizi ya da aylık sattığınız ürün adedi ile ilgili bir reklam yapmayı düşünüyorsunuz. Bu durumda da şöyle bir yaklaşım izleyebilirsiniz:

Yapmaktan kaçının:

  • Milyonlar müşteriye hizmet veriyoruz
  • Her ay milyonlarca ziyaretçiye ulaşıyoruz
  • Kullanabileceğiniz bir alternatif

  • Her ay 3 milyondan fazla müşteriye hizmet veriyoru
  • Bu tür reklam metinlerinde net ve kesin bir sayı vermeniz daha doğru bir yaklaşımdır. Metni genel bir anlam bırakacak şekilde hazırlamanız ilgi çekmeyecektir.

    İyi bir mesajınız yoksa, kısa tutmaya çalışın

    Örneğin, e-ticaret siteniz üzerinde kullanıcıların e-posta listelerinize abone olmalarını istiyorsanız ve bunun için bir metin hazırlayacaksanız, iyi bir mesajınız yoksa kısa tutmaya özen gösterin.

    Yapmaktan kaçının:

  • Bizimle ilgili haber ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız, e-posta listemize abone olur
  • Kullanabileceğiniz bir alternatif

  • E-posta adresinizi girerek, hemen kayıt olabilirsiniz
  • Alttaki örnek yalın gibi görünse de hızlı bir şekilde kullanıcıları eyleme yönlendirmektedir. Bir mesajınız olduğunda bu metni daha farklı şekildede hazırlayabilirsiniz. Buna da bir sonraki maddede değineceğiz.

    İlgili rehber: Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

    Tüketicilere bir neden verin

    Reklam metinleri yazarken ve bunlardan bir geri dönüşüm beklerken, onlara bir neden sunmanız gerekir. Bir nedenleri olmadığında tüketiciler reklamlarınıza tıklamayacak ya da herhangi bir eyleme geçmeyecektir. Yukarıdaki örnekten devam edecek olursak, abonelik kazanmak ve tüketiciler ikna etmek için onlara bir neden verebilirisiniz. Bu durumda da abonelik metinlerinizi şöyle oluşturabilirsiniz:

    Kullanabileceğiniz alternatifler

  • “Fırsat ve kampanyaları ilk öğrenen olmak için e-posta listemize abone olabilirsiniz.”
  • “Sadece e-posta abonelerimize özel fırsat ve kampanyalarımızı kaçırmamak için hemen abone olabilirsiniz.”
  • Göstermelik müşteri yorumları kullanmayın

    Sahte kullanıcı yorumları e-ticaret firmalarına zarar vermektedir ve kimi zaman firmalar bu yorumları da reklam metinleri içerisinde kullanarak, tüketicilerin satın alma kararlarını değiştirmeye çalışırlar. Ancak yapay veya sadeleştirilerek özünü kaybetmiş olan kullancı yorumları, reklamlarınızın geri dönüşümünü olumsuz etkileyecektir. Reklam metni içerisinde tüketicilere kullanıcı yorumları sunmak istiyorsanız, gerçek kullanıcıların yaptığı ve hizmetinizle ilgili değer sunan mesajları kullanın.

    Yapmaktan kaçının:

  • “X” ürününü çok beğendim, herkese tavsiye ediyorum
  • Kullanabileceğiniz alternatifler

  • “İlk başta “X” ürününü alma konusunda tereddütlerim vardı; ancak ürünü teslim alıp kullanmaya başladığımda benim … sorunlarımı çözebildiğini gördüm. Fiyat olarak da uygun olması, ürünü benim için daha cazip bir hale getirdi.” *
  • Bu tür gerçek bir kullanıcı deneyimi sunan ve tüketicilerin fikrini değiştirebilecek metinler kullanmanız, reklamlarınızın daha başarılı olmasını sağlayacaktır.

    Abartılı ve “en …” kalıpları içeren metinlerden kaçının

    Reklam metinleri yazılırken, birçok firma ve reklamcının yaptığı hatalardan biri de abartlı ve “en …” gibi kalıplar kullanmak. Tüketiciler artık bu tür kalıplardan sıkılmış durumdalar ve bunlara inanmıyorlar. “En hızlı”, “En büyük”, “Sektörün lideri” gibi klişe ve abartlı kalıpları metinlerinize dahil etmekten kaçınmalısınız.

    Yapmaktan kaçının:

  • “Türkiye’nin en hızlı kargo gönderimini sağlıyoruz.”
  • Kullanabileceğiniz alternatifler

  • “16:30’a kadar verilen siparişlerde, aynı gün kargo gönderimi yapıyoruz.”
  • En hızlı olduğunuzu, arkasında bir dayanak olmadığında söylediğinizde bu beyanın bir dayanağı bulunmamaktadır. Ancak aynı gün içinde kargo gönderimi yaptığınızı ve bunun hangi koşullarda gerçekleştirdiğinizi belirtmeniz tüketicilerin reklama olan bakış açısını değiştirecektir.

    İlgili rehber: Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler

    Gereksiz sıfatlarla ürünü şişirmeye çalışmayın

    Reklam metni hazırlanırken yapılan hatalardan biri de ürünü, çok fazla sıfat kullanarak şişirmeye çalışmaktır. Metni uzatmak ve tabiri caizse ağdalı bir Türkçe kullanımıyla tüketicilerin ilgisini çekmek için birçok sıfatı arkaya arkaya kullanarak reklam için bir metin oluşturulur. Ancak bu, günümüzde etkili bir yaklaşım değildir. Bunun yerine sade bir sıfat tamlaması kullanarak, ürünün asıl değerini ve tüketiciye neler kattığına odaklanmak reklamın daha etkili olmasını sağlayacaktır.

    Negatif cümle kalıplarından kaçının

    Reklam metinleri yazarken, odak noktanız olumlu cümle yapıları üzerinde olmalı. Negatif yaklaşımlar mesaja olan bakış açısını da olumsuz etkileyebilir. Buradaki en önemli nokta, tüketici mesajınızı okuduğunda zihninde canlanacak olan imajın olumlu bir görüntü olmasıdır. Negatif düşünce kalıplarını tetiklediğinizde ürün ve markaya olan bakış açısı da böyle olur.

    Yapmaktan kaçının:

  • “Mobil uygulamamız günlük rutinlerinizi bozmaz.”
  • Kullanabileceğiniz alternatifler

  • “Mobil uygulamamız, günlük rutininize mükemmel bir şekilde uyum sağlar.”
  • Reklam metni hazırlarken bu kalıplara dikkat etmeniz, metinlerinizin daha ilgi çekici olmasını sağlarken, reklam kampanyalarınızdan da daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Ferad Osman Sali
    Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

    Popüler Videolar

    Benzer yazılar

    Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
    Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
    E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
    20 Haziran 2018
    Ferad Osman Sali
    İskonto Nedir ve Nasıl Hesaplanır?
    İskonto Nedir ve Nasıl Hesaplanır?
    İskonto, ticari işlemlerde kullanılan bir indirim yöntemidir. Genellikle mal veya hizmet satışlarında, belirli bir süre içinde veya belirli bir miktar alım karşılığında uygulanmaktadır. İskonto, satıcı ve alıcı arasındaki...
    12 Temmuz 2023
    Ferad Osman Sali
    Büyük Veri ile E-Ticaret Satışlarını Arttırmak [Big Data]
    Büyük Veri ile E-Ticaret Satışlarını Arttırmak [Big Data]
    İşletmeler, satışlarını artırmak ve müşteri deneyimini geliştirmek için büyük verinin sunduğu çeşitli avantajlardan yararlanmaktadır. Büyük Veri, müşteri davranışları ve eğilimleri, satış eğilimleri, ürün popülerliği...
    30 Ekim 2023
    Ferad Osman Sali
    Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
    Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
    Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
    14 Haziran 2016
    Ferad Osman Sali
    Landing Page Nedir ve Nasıl Hazırlanır ?
    Landing Page Nedir ve Nasıl Hazırlanır ?
    Bir web sitesinin başarısı, etkili bir landing page oluşturmakla başlar. Landing page, ziyaretçilerin web sitesine ilk giriş noktasıdır ve genellikle pazarlama kampanyalarının hedeflediği sayfalardır. Bu sayfalar, kullanıcıların...
    13 Temmuz 2023
    Ferad Osman Sali
    CPM (Cost Per Mille) Nedir? Bin Gösterim Başına Maliyet Hesaplama
    CPM (Cost Per Mille) Nedir? Bin Gösterim Başına Maliyet Hesaplama
    Günümüzde reklamcılık, hemen hemen her yerde karşınıza çıkabiliyor. Özellikle de dijital ortamda sıkça gördüğünüz reklamlar, pek çok kişi ve kurum için gelir kaynağı olmuş durumda. Satışların artmasına yardım eden...
    17 Ocak 2024
    Ferad Osman Sali