Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu bulunur. Doğru metni hazırlamak ve tüketiciye mesajınızı etkili bir şekilde iletmek, reklamlarınızın performansını artırmanıza yardımcı olacaktır.

Özellikle sosyal ağlarda reklam metinleri hazırlarken, A/B testleri yapma fırsatınız olur ve bu da bu metinlerin performansını ölçümlemeniz için size fırsat verir. Peki, reklam metinleri hazırlarken özellikle üzerinde durmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler neler?

İlgili rehber: Display reklamları mı yoksa Arama (Seacrh) reklamlarını mı tercih etmelisiniz?

Reklam metinleri yazarken bilmeniz gerekenler

Gereksiz cümleleri metninize dahil etmeyin

Tüketiciler, günümüzde hem çok hızlı bir şekilde içerikleri tüketiyor hem de gün içerisinde birçok reklam metni ile karşılaştıkları için hangilerinin ilgilerini çektiğini biliyorlar. Gereksiz cümleler ve kalıplar kullanarak reklam metnini uzatmak, tüketicilerin dikkatinden kaçmanıza neden olacaktır. Bu sebeple de reklamla doğrudan ilgisi olmayan ve gereksiz görünen kalıpları metinlerinizden çıkartın.

Klişe pazarlama cümlelerini kullanmayın

Klişeleşmiş pazarlama cümlelerini, bir netlik sunmayan ve sizi sıradanlaştıran kalıpları da reklam metinleri hazırlarken kullanmananız gerekir. Tüketiciler artık bu tür cümlelerden etkilenmedikleri gibi bunları itici de bulabiliyor. Örneğin aylık site ziyaretinizi ya da aylık sattığınız ürün adedi ile ilgili bir reklam yapmayı düşünüyorsunuz. Bu durumda da şöyle bir yaklaşım izleyebilirsiniz:

Yapmaktan kaçının:

  • Milyonlar müşteriye hizmet veriyoruz
  • Her ay milyonlarca ziyaretçiye ulaşıyoruz
  • Kullanabileceğiniz bir alternatif

  • Her ay 3 milyondan fazla müşteriye hizmet veriyoru
  • Bu tür reklam metinlerinde net ve kesin bir sayı vermeniz daha doğru bir yaklaşımdır. Metni genel bir anlam bırakacak şekilde hazırlamanız ilgi çekmeyecektir.

    İyi bir mesajınız yoksa, kısa tutmaya çalışın

    Örneğin, e-ticaret siteniz üzerinde kullanıcıların e-posta listelerinize abone olmalarını istiyorsanız ve bunun için bir metin hazırlayacaksanız, iyi bir mesajınız yoksa kısa tutmaya özen gösterin.

    Yapmaktan kaçının:

  • Bizimle ilgili haber ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız, e-posta listemize abone olur
  • Kullanabileceğiniz bir alternatif

  • E-posta adresinizi girerek, hemen kayıt olabilirsiniz
  • Alttaki örnek yalın gibi görünse de hızlı bir şekilde kullanıcıları eyleme yönlendirmektedir. Bir mesajınız olduğunda bu metni daha farklı şekildede hazırlayabilirsiniz. Buna da bir sonraki maddede değineceğiz.

    İlgili rehber: Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

    Tüketicilere bir neden verin

    Reklam metinleri yazarken ve bunlardan bir geri dönüşüm beklerken, onlara bir neden sunmanız gerekir. Bir nedenleri olmadığında tüketiciler reklamlarınıza tıklamayacak ya da herhangi bir eyleme geçmeyecektir. Yukarıdaki örnekten devam edecek olursak, abonelik kazanmak ve tüketiciler ikna etmek için onlara bir neden verebilirisiniz. Bu durumda da abonelik metinlerinizi şöyle oluşturabilirsiniz:

    Kullanabileceğiniz alternatifler

  • “Fırsat ve kampanyaları ilk öğrenen olmak için e-posta listemize abone olabilirsiniz.”
  • “Sadece e-posta abonelerimize özel fırsat ve kampanyalarımızı kaçırmamak için hemen abone olabilirsiniz.”
  • Göstermelik müşteri yorumları kullanmayın

    Sahte kullanıcı yorumları e-ticaret firmalarına zarar vermektedir ve kimi zaman firmalar bu yorumları da reklam metinleri içerisinde kullanarak, tüketicilerin satın alma kararlarını değiştirmeye çalışırlar. Ancak yapay veya sadeleştirilerek özünü kaybetmiş olan kullancı yorumları, reklamlarınızın geri dönüşümünü olumsuz etkileyecektir. Reklam metni içerisinde tüketicilere kullanıcı yorumları sunmak istiyorsanız, gerçek kullanıcıların yaptığı ve hizmetinizle ilgili değer sunan mesajları kullanın.

    Yapmaktan kaçının:

  • “X” ürününü çok beğendim, herkese tavsiye ediyorum
  • Kullanabileceğiniz alternatifler

  • “İlk başta “X” ürününü alma konusunda tereddütlerim vardı; ancak ürünü teslim alıp kullanmaya başladığımda benim … sorunlarımı çözebildiğini gördüm. Fiyat olarak da uygun olması, ürünü benim için daha cazip bir hale getirdi.” *
  • Bu tür gerçek bir kullanıcı deneyimi sunan ve tüketicilerin fikrini değiştirebilecek metinler kullanmanız, reklamlarınızın daha başarılı olmasını sağlayacaktır.

    Abartılı ve “en …” kalıpları içeren metinlerden kaçının

    Reklam metinleri yazılırken, birçok firma ve reklamcının yaptığı hatalardan biri de abartlı ve “en …” gibi kalıplar kullanmak. Tüketiciler artık bu tür kalıplardan sıkılmış durumdalar ve bunlara inanmıyorlar. “En hızlı”, “En büyük”, “Sektörün lideri” gibi klişe ve abartlı kalıpları metinlerinize dahil etmekten kaçınmalısınız.

    Yapmaktan kaçının:

  • “Türkiye’nin en hızlı kargo gönderimini sağlıyoruz.”
  • Kullanabileceğiniz alternatifler

  • “16:30’a kadar verilen siparişlerde, aynı gün kargo gönderimi yapıyoruz.”
  • En hızlı olduğunuzu, arkasında bir dayanak olmadığında söylediğinizde bu beyanın bir dayanağı bulunmamaktadır. Ancak aynı gün içinde kargo gönderimi yaptığınızı ve bunun hangi koşullarda gerçekleştirdiğinizi belirtmeniz tüketicilerin reklama olan bakış açısını değiştirecektir.

    İlgili rehber: Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler

    Gereksiz sıfatlarla ürünü şişirmeye çalışmayın

    Reklam metni hazırlanırken yapılan hatalardan biri de ürünü, çok fazla sıfat kullanarak şişirmeye çalışmaktır. Metni uzatmak ve tabiri caizse ağdalı bir Türkçe kullanımıyla tüketicilerin ilgisini çekmek için birçok sıfatı arkaya arkaya kullanarak reklam için bir metin oluşturulur. Ancak bu, günümüzde etkili bir yaklaşım değildir. Bunun yerine sade bir sıfat tamlaması kullanarak, ürünün asıl değerini ve tüketiciye neler kattığına odaklanmak reklamın daha etkili olmasını sağlayacaktır.

    Negatif cümle kalıplarından kaçının

    Reklam metinleri yazarken, odak noktanız olumlu cümle yapıları üzerinde olmalı. Negatif yaklaşımlar mesaja olan bakış açısını da olumsuz etkileyebilir. Buradaki en önemli nokta, tüketici mesajınızı okuduğunda zihninde canlanacak olan imajın olumlu bir görüntü olmasıdır. Negatif düşünce kalıplarını tetiklediğinizde ürün ve markaya olan bakış açısı da böyle olur.

    Yapmaktan kaçının:

  • “Mobil uygulamamız günlük rutinlerinizi bozmaz.”
  • Kullanabileceğiniz alternatifler

  • “Mobil uygulamamız, günlük rutininize mükemmel bir şekilde uyum sağlar.”
  • Reklam metni hazırlarken bu kalıplara dikkat etmeniz, metinlerinizin daha ilgi çekici olmasını sağlarken, reklam kampanyalarınızdan da daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
    Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
    E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
    8 Ocak 2019
    Sinan Oypan
    Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
    Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
    Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
    31 Mayıs 2018
    Sinan Oypan
    Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
    Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
    Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
    28 Nisan 2020
    Sinan Oypan
    Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
    Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
    Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
    26 Temmuz 2018
    Sinan Oypan
    B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
    B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
    Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
    21 Haziran 2017
    Sinan Oypan
    Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
    Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
    Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
    25 Temmuz 2017
    Sinan Oypan
    Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
    Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
    Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
    29 Ocak 2021
    Markethinkers
    Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
    Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
    E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
    14 Temmuz 2017
    Sinan Oypan
    Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
    Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
    Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
    11 Ağustos 2020
    Sinan Oypan
    E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
    E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
    Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
    7 Haziran 2020
    Sinan Oypan
    IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
    IdeaSoft ile Etsy Karşılaştırması
    Etsy Nedir? Etsy, dünya çapında bir e-ticaret pazarı olmakla birlikte e-ihracatı önemli oranda destekleyen bir platformdur. Dükkân sahiplerinin yurt dışına satış yapabilmesine olanak tanır. Klasik bir e-ticaret pazaryeri sitesi gibi...
    15 Nisan 2021
    Markethinkers
    Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
    Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
    Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
    16 Kasım 2017
    Sinan Oypan
    E-ticareti Ücretsiz Deneyin