Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 26.07.2024
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu bulunur. Doğru metni hazırlamak ve tüketiciye mesajınızı etkili bir şekilde iletmek, reklamlarınızın performansını artırmanıza yardımcı olacaktır. Özellikle sosyal ağlarda reklam metinleri hazırlarken, A/B testleri yapma fırsatınız olur ve bu da bu metinlerin performansını ölçümlemeniz için size fırsat verir. Peki, reklam metinleri hazırlarken özellikle üzerinde durmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler neler? İlgili rehber: Display reklamları mı yoksa Arama (Seacrh) reklamlarını mı tercih etmelisiniz?

Reklam metinleri yazarken bilmeniz gerekenler

Gereksiz cümleleri metninize dahil etmeyin

Tüketiciler, günümüzde hem çok hızlı bir şekilde içerikleri tüketiyor hem de gün içerisinde birçok reklam metni ile karşılaştıkları için hangilerinin ilgilerini çektiğini biliyorlar. Gereksiz cümleler ve kalıplar kullanarak reklam metnini uzatmak, tüketicilerin dikkatinden kaçmanıza neden olacaktır. Bu sebeple de reklamla doğrudan ilgisi olmayan ve gereksiz görünen kalıpları metinlerinizden çıkartın.

Klişe pazarlama cümlelerini kullanmayın

Klişeleşmiş pazarlama cümlelerini, bir netlik sunmayan ve sizi sıradanlaştıran kalıpları da reklam metinleri hazırlarken kullanmananız gerekir. Tüketiciler artık bu tür cümlelerden etkilenmedikleri gibi bunları itici de bulabiliyor. Örneğin aylık site ziyaretinizi ya da aylık sattığınız ürün adedi ile ilgili bir reklam yapmayı düşünüyorsunuz. Bu durumda da şöyle bir yaklaşım izleyebilirsiniz: Yapmaktan kaçının:
  • Milyonlar müşteriye hizmet veriyoruz
  • Her ay milyonlarca ziyaretçiye ulaşıyoruz
Kullanabileceğiniz bir alternatif
  • Her ay 3 milyondan fazla müşteriye hizmet veriyor
Bu tür reklam metinlerinde net ve kesin bir sayı vermeniz daha doğru bir yaklaşımdır. Metni genel bir anlam bırakacak şekilde hazırlamanız ilgi çekmeyecektir.

İyi bir mesajınız yoksa, kısa tutmaya çalışın

Örneğin, e-ticaret siteniz üzerinde kullanıcıların e-posta listelerinize abone olmalarını istiyorsanız ve bunun için bir metin hazırlayacaksanız, iyi bir mesajınız yoksa kısa tutmaya özen gösterin. Yapmaktan kaçının:
  • Bizimle ilgili haber ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız, e-posta listemize abone olur
Kullanabileceğiniz bir alternatif
  • E-posta adresinizi girerek, hemen kayıt olabilirsiniz
Alttaki örnek yalın gibi görünse de hızlı bir şekilde kullanıcıları eyleme yönlendirmektedir. Bir mesajınız olduğunda bu metni daha farklı şekilde de hazırlayabilirsiniz. Buna da bir sonraki maddede değineceğiz.

Tüketicilere bir neden verin

Reklam metinleri yazarken ve bunlardan bir geri dönüşüm beklerken, onlara bir neden sunmanız gerekir. Bir nedenleri olmadığında tüketiciler reklamlarınıza tıklamayacak ya da herhangi bir eyleme geçmeyecektir. Yukarıdaki örnekten devam edecek olursak, abonelik kazanmak ve tüketiciler ikna etmek için onlara bir neden verebilirsiniz. Bu durumda da abonelik metinlerinizi şöyle oluşturabilirsiniz: Kullanabileceğiniz alternatifler
  • “Fırsat ve kampanyaları ilk öğrenen olmak için e-posta listemize abone olabilirsiniz.”
  • “Sadece e-posta abonelerimize özel fırsat ve kampanyalarımızı kaçırmamak için hemen abone olabilirsiniz.”

Göstermelik müşteri yorumları kullanmayın

Sahte kullanıcı yorumları e-ticaret firmalarına zarar vermektedir ve kimi zaman firmalar bu yorumları da reklam metinleri içerisinde kullanarak, tüketicilerin satın alma kararlarını değiştirmeye çalışırlar. Ancak yapay veya sadeleştirilerek özünü kaybetmiş olan kullanıcı yorumları, reklamlarınızın geri dönüşümünü olumsuz etkileyecektir. Reklam metni içerisinde tüketicilere kullanıcı yorumları sunmak istiyorsanız, gerçek kullanıcıların yaptığı ve hizmetinizle ilgili değer sunan mesajları kullanın. Yapmaktan kaçının:
  • “X” ürününü çok beğendim, herkese tavsiye ediyorum
Kullanabileceğiniz alternatifler
  • “İlk başta “X” ürününü alma konusunda tereddütlerim vardı; ancak ürünü teslim alıp kullanmaya başladığımda benim … sorunlarımı çözebildiğini gördüm. Fiyat olarak da uygun olması, ürünü benim için daha cazip bir hale getirdi.” *
Bu tür gerçek bir kullanıcı deneyimi sunan ve tüketicilerin fikrini değiştirebilecek metinler kullanmanız, reklamlarınızın daha başarılı olmasını sağlayacaktır.

Abartılı ve “en …” kalıpları içeren metinlerden kaçının

Reklam metinleri yazılırken, birçok firma ve reklamcının yaptığı hatalardan biri de abartılı ve “en …” gibi kalıplar kullanmak. Tüketiciler artık bu tür kalıplardan sıkılmış durumdalar ve bunlara inanmıyorlar. “En hızlı”, “En büyük”, “Sektörün lideri” gibi klişe ve abartılı kalıpları metinlerinize dahil etmekten kaçınmalısınız. Yapmaktan kaçının:
  • “Türkiye’nin en hızlı kargo gönderimini sağlıyoruz.”
Kullanabileceğiniz alternatifler
  • “16:30’a kadar verilen siparişlerde, aynı gün kargo gönderimi yapıyoruz.”
En hızlı olduğunuzu, arkasında bir dayanak olmadığında söylediğinizde bu beyanın bir dayanağı bulunmamaktadır. Ancak aynı gün içinde kargo gönderimi yaptığınızı ve bunun hangi koşullarda gerçekleştirdiğinizi belirtmeniz tüketicilerin reklama olan bakış açısını değiştirecektir.

Gereksiz sıfatlarla ürünü şişirmeye çalışmayın

Reklam metni hazırlanırken yapılan hatalardan biri de ürünü, çok fazla sıfat kullanarak şişirmeye çalışmaktır. Metni uzatmak ve tabiri caizse ağdalı bir Türkçe kullanımıyla tüketicilerin ilgisini çekmek için birçok sıfatı arkaya arkaya kullanarak reklam için bir metin oluşturulur. Ancak bu, günümüzde etkili bir yaklaşım değildir. Bunun yerine sade bir sıfat tamlaması kullanarak, ürünün asıl değerini ve tüketiciye neler kattığına odaklanmak reklamın daha etkili olmasını sağlayacaktır.

Negatif cümle kalıplarından kaçının

Reklam metinleri yazarken, odak noktanız olumlu cümle yapıları üzerinde olmalı. Negatif yaklaşımlar mesaja olan bakış açısını da olumsuz etkileyebilir. Buradaki en önemli nokta, tüketici mesajınızı okuduğunda zihninde canlanacak olan imajın olumlu bir görüntü olmasıdır. Negatif düşünce kalıplarını tetiklediğinizde ürün ve markaya olan bakış açısı da böyle olur. Yapmaktan kaçının:
  • “Mobil uygulamamız günlük rutinlerinizi bozmaz.”
Kullanabileceğiniz alternatifler
  • “Mobil uygulamamız, günlük rutininize mükemmel bir şekilde uyum sağlar.”
Reklam metni hazırlarken bu kalıplara dikkat etmeniz, metinlerinizin daha ilgi çekici olmasını sağlarken, reklam kampanyalarınızdan da daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.
ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar