Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu bulunur. Doğru metni hazırlamak ve tüketiciye mesajınızı etkili bir şekilde iletmek, reklamlarınızın performansını artırmanıza yardımcı olacaktır.

Özellikle sosyal ağlarda reklam metinleri hazırlarken, A/B testleri yapma fırsatınız olur ve bu da bu metinlerin performansını ölçümlemeniz için size fırsat verir. Peki, reklam metinleri hazırlarken özellikle üzerinde durmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler neler?

İlgili rehber: Display reklamları mı yoksa Arama (Seacrh) reklamlarını mı tercih etmelisiniz?

Reklam metinleri yazarken bilmeniz gerekenler

Gereksiz cümleleri metninize dahil etmeyin

Tüketiciler, günümüzde hem çok hızlı bir şekilde içerikleri tüketiyor hem de gün içerisinde birçok reklam metni ile karşılaştıkları için hangilerinin ilgilerini çektiğini biliyorlar. Gereksiz cümleler ve kalıplar kullanarak reklam metnini uzatmak, tüketicilerin dikkatinden kaçmanıza neden olacaktır. Bu sebeple de reklamla doğrudan ilgisi olmayan ve gereksiz görünen kalıpları metinlerinizden çıkartın.

Klişe pazarlama cümlelerini kullanmayın

Klişeleşmiş pazarlama cümlelerini, bir netlik sunmayan ve sizi sıradanlaştıran kalıpları da reklam metinleri hazırlarken kullanmananız gerekir. Tüketiciler artık bu tür cümlelerden etkilenmedikleri gibi bunları itici de bulabiliyor. Örneğin aylık site ziyaretinizi ya da aylık sattığınız ürün adedi ile ilgili bir reklam yapmayı düşünüyorsunuz. Bu durumda da şöyle bir yaklaşım izleyebilirsiniz:

Yapmaktan kaçının:

  • Milyonlar müşteriye hizmet veriyoruz
  • Her ay milyonlarca ziyaretçiye ulaşıyoruz
  • Kullanabileceğiniz bir alternatif

  • Her ay 3 milyondan fazla müşteriye hizmet veriyoru
  • Bu tür reklam metinlerinde net ve kesin bir sayı vermeniz daha doğru bir yaklaşımdır. Metni genel bir anlam bırakacak şekilde hazırlamanız ilgi çekmeyecektir.

    İyi bir mesajınız yoksa, kısa tutmaya çalışın

    Örneğin, e-ticaret siteniz üzerinde kullanıcıların e-posta listelerinize abone olmalarını istiyorsanız ve bunun için bir metin hazırlayacaksanız, iyi bir mesajınız yoksa kısa tutmaya özen gösterin.

    Yapmaktan kaçının:

  • Bizimle ilgili haber ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız, e-posta listemize abone olur
  • Kullanabileceğiniz bir alternatif

  • E-posta adresinizi girerek, hemen kayıt olabilirsiniz
  • Alttaki örnek yalın gibi görünse de hızlı bir şekilde kullanıcıları eyleme yönlendirmektedir. Bir mesajınız olduğunda bu metni daha farklı şekildede hazırlayabilirsiniz. Buna da bir sonraki maddede değineceğiz.

    İlgili rehber: Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

    Tüketicilere bir neden verin

    Reklam metinleri yazarken ve bunlardan bir geri dönüşüm beklerken, onlara bir neden sunmanız gerekir. Bir nedenleri olmadığında tüketiciler reklamlarınıza tıklamayacak ya da herhangi bir eyleme geçmeyecektir. Yukarıdaki örnekten devam edecek olursak, abonelik kazanmak ve tüketiciler ikna etmek için onlara bir neden verebilirisiniz. Bu durumda da abonelik metinlerinizi şöyle oluşturabilirsiniz:

    Kullanabileceğiniz alternatifler

  • “Fırsat ve kampanyaları ilk öğrenen olmak için e-posta listemize abone olabilirsiniz.”
  • “Sadece e-posta abonelerimize özel fırsat ve kampanyalarımızı kaçırmamak için hemen abone olabilirsiniz.”
  • Göstermelik müşteri yorumları kullanmayın

    Sahte kullanıcı yorumları e-ticaret firmalarına zarar vermektedir ve kimi zaman firmalar bu yorumları da reklam metinleri içerisinde kullanarak, tüketicilerin satın alma kararlarını değiştirmeye çalışırlar. Ancak yapay veya sadeleştirilerek özünü kaybetmiş olan kullancı yorumları, reklamlarınızın geri dönüşümünü olumsuz etkileyecektir. Reklam metni içerisinde tüketicilere kullanıcı yorumları sunmak istiyorsanız, gerçek kullanıcıların yaptığı ve hizmetinizle ilgili değer sunan mesajları kullanın.

    Yapmaktan kaçının:

  • “X” ürününü çok beğendim, herkese tavsiye ediyorum
  • Kullanabileceğiniz alternatifler

  • “İlk başta “X” ürününü alma konusunda tereddütlerim vardı; ancak ürünü teslim alıp kullanmaya başladığımda benim … sorunlarımı çözebildiğini gördüm. Fiyat olarak da uygun olması, ürünü benim için daha cazip bir hale getirdi.” *
  • Bu tür gerçek bir kullanıcı deneyimi sunan ve tüketicilerin fikrini değiştirebilecek metinler kullanmanız, reklamlarınızın daha başarılı olmasını sağlayacaktır.

    Abartılı ve “en …” kalıpları içeren metinlerden kaçının

    Reklam metinleri yazılırken, birçok firma ve reklamcının yaptığı hatalardan biri de abartlı ve “en …” gibi kalıplar kullanmak. Tüketiciler artık bu tür kalıplardan sıkılmış durumdalar ve bunlara inanmıyorlar. “En hızlı”, “En büyük”, “Sektörün lideri” gibi klişe ve abartlı kalıpları metinlerinize dahil etmekten kaçınmalısınız.

    Yapmaktan kaçının:

  • “Türkiye’nin en hızlı kargo gönderimini sağlıyoruz.”
  • Kullanabileceğiniz alternatifler

  • “16:30’a kadar verilen siparişlerde, aynı gün kargo gönderimi yapıyoruz.”
  • En hızlı olduğunuzu, arkasında bir dayanak olmadığında söylediğinizde bu beyanın bir dayanağı bulunmamaktadır. Ancak aynı gün içinde kargo gönderimi yaptığınızı ve bunun hangi koşullarda gerçekleştirdiğinizi belirtmeniz tüketicilerin reklama olan bakış açısını değiştirecektir.

    İlgili rehber: Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler

    Gereksiz sıfatlarla ürünü şişirmeye çalışmayın

    Reklam metni hazırlanırken yapılan hatalardan biri de ürünü, çok fazla sıfat kullanarak şişirmeye çalışmaktır. Metni uzatmak ve tabiri caizse ağdalı bir Türkçe kullanımıyla tüketicilerin ilgisini çekmek için birçok sıfatı arkaya arkaya kullanarak reklam için bir metin oluşturulur. Ancak bu, günümüzde etkili bir yaklaşım değildir. Bunun yerine sade bir sıfat tamlaması kullanarak, ürünün asıl değerini ve tüketiciye neler kattığına odaklanmak reklamın daha etkili olmasını sağlayacaktır.

    Negatif cümle kalıplarından kaçının

    Reklam metinleri yazarken, odak noktanız olumlu cümle yapıları üzerinde olmalı. Negatif yaklaşımlar mesaja olan bakış açısını da olumsuz etkileyebilir. Buradaki en önemli nokta, tüketici mesajınızı okuduğunda zihninde canlanacak olan imajın olumlu bir görüntü olmasıdır. Negatif düşünce kalıplarını tetiklediğinizde ürün ve markaya olan bakış açısı da böyle olur.

    Yapmaktan kaçının:

  • “Mobil uygulamamız günlük rutinlerinizi bozmaz.”
  • Kullanabileceğiniz alternatifler

  • “Mobil uygulamamız, günlük rutininize mükemmel bir şekilde uyum sağlar.”
  • Reklam metni hazırlarken bu kalıplara dikkat etmeniz, metinlerinizin daha ilgi çekici olmasını sağlarken, reklam kampanyalarınızdan da daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
    E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
    E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
    13 Mart 2019
    Sinan Oypan
    E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
    E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
    E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
    19 Haziran 2017
    Sinan Oypan
    E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
    E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
    Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
    13 Ekim 2016
    Sinan Oypan
    Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
    Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
    Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
    28 Ekim 2018
    Sinan Oypan
    ETGB Nedir? Nasıl Yapılır?
    ETGB Nedir? Nasıl Yapılır?
    İhracat yapmak, başta döviz bazında gelir elde etmek olmak üzere pek çok açıdan son derece avantajlı bir ticari faaliyettir. Geleneksel metotlara göre bu işlem daha çok, işlem hacmi ve sermayesi yüksek şirketler tarafından...
    29 Mart 2022
    Markethinkers
    E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
    E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
    Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
    27 Haziran 2018
    Sinan Oypan
    Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
    Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
    E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
    28 Temmuz 2016
    Sinan Oypan
    Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
    Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
    E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
    27 Mart 2017
    Sinan Oypan
    Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
    Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
    Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
    14 Kasım 2017
    Sinan Oypan
    Yapay Zeka Nedir?
    Yapay Zeka Nedir?
    Yapay Zeka Nedir? Makinelerin veya bilgisayarların insan zekasını taklit ederek ortaya koyduğu zeka türüne yapay zeka adı verilmektedir. Bu teknoloji ile makineler; tıpkı bir insan gibi dil anlama, öğrenme, nesneleri tanıma, yanıt...
    3 Ağustos 2021
    Markethinkers
    Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
    Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
    SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
    13 Temmuz 2020
    Sinan Oypan
    Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
    Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
    Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
    4 Nisan 2018
    Sinan Oypan
    Detaylı Bilgi İçin Arayın