Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler

3 Temmuz 2019
Sinan Oypan

Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu bulunur. Doğru metni hazırlamak ve tüketiciye mesajınızı etkili bir şekilde iletmek, reklamlarınızın performansını artırmanıza yardımcı olacaktır.

Özellikle sosyal ağlarda reklam metinleri hazırlarken, A/B testleri yapma fırsatınız olur ve bu da bu metinlerin performansını ölçümlemeniz için size fırsat verir. Peki, reklam metinleri hazırlarken özellikle üzerinde durmanız ve yapmaktan kaçınmanız gerekenler neler?

İlgili rehber: Display reklamları mı yoksa Arama (Seacrh) reklamlarını mı tercih etmelisiniz?

Reklam metinleri yazarken bilmeniz gerekenler

Gereksiz cümleleri metninize dahil etmeyin

Tüketiciler, günümüzde hem çok hızlı bir şekilde içerikleri tüketiyor hem de gün içerisinde birçok reklam metni ile karşılaştıkları için hangilerinin ilgilerini çektiğini biliyorlar. Gereksiz cümleler ve kalıplar kullanarak reklam metnini uzatmak, tüketicilerin dikkatinden kaçmanıza neden olacaktır. Bu sebeple de reklamla doğrudan ilgisi olmayan ve gereksiz görünen kalıpları metinlerinizden çıkartın.

Klişe pazarlama cümlelerini kullanmayın

Klişeleşmiş pazarlama cümlelerini, bir netlik sunmayan ve sizi sıradanlaştıran kalıpları da reklam metinleri hazırlarken kullanmananız gerekir. Tüketiciler artık bu tür cümlelerden etkilenmedikleri gibi bunları itici de bulabiliyor. Örneğin aylık site ziyaretinizi ya da aylık sattığınız ürün adedi ile ilgili bir reklam yapmayı düşünüyorsunuz. Bu durumda da şöyle bir yaklaşım izleyebilirsiniz:

Yapmaktan kaçının:

  • Milyonlar müşteriye hizmet veriyoruz
  • Her ay milyonlarca ziyaretçiye ulaşıyoruz
  • Kullanabileceğiniz bir alternatif

  • Her ay 3 milyondan fazla müşteriye hizmet veriyoru
  • Bu tür reklam metinlerinde net ve kesin bir sayı vermeniz daha doğru bir yaklaşımdır. Metni genel bir anlam bırakacak şekilde hazırlamanız ilgi çekmeyecektir.

    İyi bir mesajınız yoksa, kısa tutmaya çalışın

    Örneğin, e-ticaret siteniz üzerinde kullanıcıların e-posta listelerinize abone olmalarını istiyorsanız ve bunun için bir metin hazırlayacaksanız, iyi bir mesajınız yoksa kısa tutmaya özen gösterin.

    Yapmaktan kaçının:

  • Bizimle ilgili haber ve kampanyalardan haberdar olmak istiyorsanız, e-posta listemize abone olur
  • Kullanabileceğiniz bir alternatif

  • E-posta adresinizi girerek, hemen kayıt olabilirsiniz
  • Alttaki örnek yalın gibi görünse de hızlı bir şekilde kullanıcıları eyleme yönlendirmektedir. Bir mesajınız olduğunda bu metni daha farklı şekildede hazırlayabilirsiniz. Buna da bir sonraki maddede değineceğiz.

    İlgili rehber: Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

    Tüketicilere bir neden verin

    Reklam metinleri yazarken ve bunlardan bir geri dönüşüm beklerken, onlara bir neden sunmanız gerekir. Bir nedenleri olmadığında tüketiciler reklamlarınıza tıklamayacak ya da herhangi bir eyleme geçmeyecektir. Yukarıdaki örnekten devam edecek olursak, abonelik kazanmak ve tüketiciler ikna etmek için onlara bir neden verebilirisiniz. Bu durumda da abonelik metinlerinizi şöyle oluşturabilirsiniz:

    Kullanabileceğiniz alternatifler

  • “Fırsat ve kampanyaları ilk öğrenen olmak için e-posta listemize abone olabilirsiniz.”
  • “Sadece e-posta abonelerimize özel fırsat ve kampanyalarımızı kaçırmamak için hemen abone olabilirsiniz.”
  • Göstermelik müşteri yorumları kullanmayın

    Sahte kullanıcı yorumları e-ticaret firmalarına zarar vermektedir ve kimi zaman firmalar bu yorumları da reklam metinleri içerisinde kullanarak, tüketicilerin satın alma kararlarını değiştirmeye çalışırlar. Ancak yapay veya sadeleştirilerek özünü kaybetmiş olan kullancı yorumları, reklamlarınızın geri dönüşümünü olumsuz etkileyecektir. Reklam metni içerisinde tüketicilere kullanıcı yorumları sunmak istiyorsanız, gerçek kullanıcıların yaptığı ve hizmetinizle ilgili değer sunan mesajları kullanın.

    Yapmaktan kaçının:

  • “X” ürününü çok beğendim, herkese tavsiye ediyorum
  • Kullanabileceğiniz alternatifler

  • “İlk başta “X” ürününü alma konusunda tereddütlerim vardı; ancak ürünü teslim alıp kullanmaya başladığımda benim … sorunlarımı çözebildiğini gördüm. Fiyat olarak da uygun olması, ürünü benim için daha cazip bir hale getirdi.” *
  • Bu tür gerçek bir kullanıcı deneyimi sunan ve tüketicilerin fikrini değiştirebilecek metinler kullanmanız, reklamlarınızın daha başarılı olmasını sağlayacaktır.

    Abartılı ve “en …” kalıpları içeren metinlerden kaçının

    Reklam metinleri yazılırken, birçok firma ve reklamcının yaptığı hatalardan biri de abartlı ve “en …” gibi kalıplar kullanmak. Tüketiciler artık bu tür kalıplardan sıkılmış durumdalar ve bunlara inanmıyorlar. “En hızlı”, “En büyük”, “Sektörün lideri” gibi klişe ve abartlı kalıpları metinlerinize dahil etmekten kaçınmalısınız.

    Yapmaktan kaçının:

  • “Türkiye’nin en hızlı kargo gönderimini sağlıyoruz.”
  • Kullanabileceğiniz alternatifler

  • “16:30’a kadar verilen siparişlerde, aynı gün kargo gönderimi yapıyoruz.”
  • En hızlı olduğunuzu, arkasında bir dayanak olmadığında söylediğinizde bu beyanın bir dayanağı bulunmamaktadır. Ancak aynı gün içinde kargo gönderimi yaptığınızı ve bunun hangi koşullarda gerçekleştirdiğinizi belirtmeniz tüketicilerin reklama olan bakış açısını değiştirecektir.

    İlgili rehber: Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler

    Gereksiz sıfatlarla ürünü şişirmeye çalışmayın

    Reklam metni hazırlanırken yapılan hatalardan biri de ürünü, çok fazla sıfat kullanarak şişirmeye çalışmaktır. Metni uzatmak ve tabiri caizse ağdalı bir Türkçe kullanımıyla tüketicilerin ilgisini çekmek için birçok sıfatı arkaya arkaya kullanarak reklam için bir metin oluşturulur. Ancak bu, günümüzde etkili bir yaklaşım değildir. Bunun yerine sade bir sıfat tamlaması kullanarak, ürünün asıl değerini ve tüketiciye neler kattığına odaklanmak reklamın daha etkili olmasını sağlayacaktır.

    Negatif cümle kalıplarından kaçının

    Reklam metinleri yazarken, odak noktanız olumlu cümle yapıları üzerinde olmalı. Negatif yaklaşımlar mesaja olan bakış açısını da olumsuz etkileyebilir. Buradaki en önemli nokta, tüketici mesajınızı okuduğunda zihninde canlanacak olan imajın olumlu bir görüntü olmasıdır. Negatif düşünce kalıplarını tetiklediğinizde ürün ve markaya olan bakış açısı da böyle olur.

    Yapmaktan kaçının:

  • “Mobil uygulamamız günlük rutinlerinizi bozmaz.”
  • Kullanabileceğiniz alternatifler

  • “Mobil uygulamamız, günlük rutininize mükemmel bir şekilde uyum sağlar.”
  • Reklam metni hazırlarken bu kalıplara dikkat etmeniz, metinlerinizin daha ilgi çekici olmasını sağlarken, reklam kampanyalarınızdan da daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur.

    IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

    En çok okunan yazılar

    Benzer yazılar

    Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
    E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
    5 Mart 2018
    Sinan Oypan
    5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
    E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir...
    29 Haziran 2016
    Sinan Oypan
    E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
    E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
    7 Şubat 2020
    Sinan Oypan
    Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
    Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
    17 Mayıs 2020
    Sinan Oypan
    2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
    Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
    22 Mart 2019
    Sinan Oypan
    Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
    Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
    18 Ekim 2017
    Sinan Oypan
    E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
    Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
    16 Ocak 2019
    Sinan Oypan
    ''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
    E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
    4 Ağustos 2016
    Sinan Oypan
    Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
    Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
    27 Ağustos 2016
    Sinan Oypan
    Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
    Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
    25 Ocak 2017
    Sinan Oypan
    Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
    Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
    24 Mayıs 2019
    Sinan Oypan
    Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
    Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
    6 Ekim 2017
    Sinan Oypan