Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma

8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma

Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen stratejileri harfiyen uygulamaları, genel olarak şirketin başarısında da önemli bir rol oynar.

Reklam sürecini yönetmek için ilgili ekibinizle bir araya gelmeniz ve yıllık planınızı oluşturarak, reklam hazırlama süreciyle ilgili neler yapacağınızı bir strateji çerçevesinde belirleyerek, çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmalısınız. Peki, bu süreçte plan ve strateji hazırlarken hangi konuların üzerinde duruyorsunuz?

Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji nasıl oluşturulur?

Reklam planınızın genel hatlarını belirleyin

Öncelikli olarak reklam planınıza dahil olacak konu başlıklarını ve önemli noktaları genel hatlarıyla belirlemeniz ve planınızın şablonunu ortaya çıkarmanız gerekir. Bu noktada da üzerinde durmanız gereken konu başlıkları şöyle olacaktır:

Reklam kampanyaları: Yıl içerisinde yapmayı düşündüğünüz reklam kampanyalarını hakkında genel bir plan. Bu planda yıl içerisindeki önemli günleri, kampanya ve indirim dönemlerini, sezonluk çalışmaları dahil ederek, reklam kampanyalarınızın genel hatlarını özetleyebilirsiniz.

Reklam planı açıklaması: Bu açıklama bölümünde, yılar içerisinde yapacağınız kampanyaların amaçlarını ve şirketinizin nasıl bir yaklaşımda bulunacağını birkaç cümle ile özetleyerek bir vizyon belirleyebilirsiniz.

Hedef kitle: Reklam hazırlama sürecinde hedef kitle de önemli bir rol oynadığı için reklam planlarınızda ulaşacağınız hedef kitleye dair de notlar almanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Amaçlarını ve yatırım getirisi: Reklam hazırlama sürecinde kampanyalarınızla ulaşmak istediğiniz amaçları ve bu kampanyalardan ne kadarlık bir yatırım getirisi elde etmek istediğinizi de özet bir şekilde belirlemeniz önemlidir.

Hangi kanalların kullanılacağı: Dijital pazarlama çalışmalarında hangi kanalları kullanacağınızı da belirlemeniz ilk etapta oldukça önemlidir. Bu konuya yazının devamında detaylı bir şekilde değineceğiz.

Kampanyalarınızı hangi mecralarda yapacağınızı belirleyin

Reklam hazırlama sürecine geçmeden önce ilk olarak hangi mecralar üzerinde bu çalışmaları yapacağınızı belirlemeniz gerekecektir. Reklamlarınızın etkili olması, yatırım getirisinin yüksek olması ve markanıza ilgi duyan kişilere doğru bir şekilde ulaşabilmesi için doğru mecralar üzerinde bu çalışmaları yapmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizlerden hangi kanalların sizin için daha etkili olacağını öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğu nasıl bulunur?

İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?

Bu mecraları belirledikten sonra ne tür reklamlar vereceğinizi de belirlemiş olursunuz. Örneğin Adwords üzerinden ilerlemeye karar verdiğinizde Adwords’ün reklam modellerini kullanmanız gerekecektir. Ya da Instagram üzerinde reklam vermenin sizin için doğru olduğunu düşünüyorsanız, Instagram’ın sunduğu reklam modellerini tercih edebilirsiniz.

Bu mecraları belirledikten sonra reklam planınıza bu başlıkları da not almanız önemlidir. Üzerinde durmanız gereken başlıklar da şöyle olacak:

  • Platform ismi (ya da isimleri)
  • Reklam türü
  • Reklamın açıklaması
  • Reklamların yayın takvimi
  • Bütçe

Bir örnek üzerinden bu başlıkları nasıl ele alabileceğinizi ele alalım:

  • Platform ismi: Instagram
  • Reklam türü: Video
  • Reklamın açıklaması: 15 saniyelik Hikaye reklamları ile ürün tanıtımlarının yapılması
  • Reklamların yayın takvimi: 10 Ağustos - 17 Ağustos
  • Bütçe: 1000 TL

Bu tür farklı reklam kampanya planları ile nasıl bir yol izleyeceğinizi belirleyebilirsiniz.

Yayın takviminizi belirleyin

Reklam hazırlama sürecinde yayın takviminizi de net bir şekilde belirlemeniz gerekir. Bunun için de yıl içerisindeki önemli günleri, bayramları ve sezonluk kampanya dönemlerini belirleyerek bir takvim çıkartmanız önemlidir. Bu takvim sayesinde yıl içerisinde hangi dönemlerde reklam kampanyaları hazırlamanız gerektiğini belirleyerek, planlarınızı oluşturabilirsiniz.

Reklam bütçenizi belirleyin

Reklam hazırlama sürecinde planlarınıza reklam kampanyaları için ayıracağınız bütçeyi de dahil etmeniz gerekir. Yıllık reklam ve pazarlama bütçelerinizi önceden hazırlamanız ve bu bütçeyi yıl içerisinde dengeli bir şekilde kullanmak için bölmelisiniz. Dijital pazarlama bütçenizi oluştururken dikkat etmeniz gereken konulara aşağıdaki rehberimizden ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama bütçenizi nasıl oluşturmalısınız?

Bütçenizi belirlerken özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de farklı mecralar için farklı bütçeler ayırmakla beraber size en çok yatırım getirisi getirecek olan kanallara bütçenizi yöneltmek olacaktır. Böylelikle bütçenizi hem daha verimli bir şekilde kullanabilir hem de geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

İş bölümünü belirleyin

Reklam kampanyalarınızın yönetimi, reklam içeriklerinin üretimi, bütçe kontrolü ve yönetimi gibi birçok işi reklam hazırlama sürecinde ele almanız gerekecektir. Bu sürecin en iyi şekilde yönetilmesi için iş bölümü yapmak ve farklı görevleri farklı kişilere atamak önemlidir. Eğer ekibiniz büyük değilse, bu konuda en çok bilgisi olan kişi ya da kişilere bu görevleri atamanız da reklam kampanyalarının daha verimli olmasını sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin