fbpx

Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma

8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma

Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen stratejileri harfiyen uygulamaları, genel olarak şirketin başarısında da önemli bir rol oynar.

Reklam sürecini yönetmek için ilgili ekibinizle bir araya gelmeniz ve yıllık planınızı oluşturarak, reklam hazırlama süreciyle ilgili neler yapacağınızı bir strateji çerçevesinde belirleyerek, çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmalısınız. Peki, bu süreçte plan ve strateji hazırlarken hangi konuların üzerinde duruyorsunuz?

Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji nasıl oluşturulur?

Reklam planınızın genel hatlarını belirleyin

Öncelikli olarak reklam planınıza dahil olacak konu başlıklarını ve önemli noktaları genel hatlarıyla belirlemeniz ve planınızın şablonunu ortaya çıkarmanız gerekir. Bu noktada da üzerinde durmanız gereken konu başlıkları şöyle olacaktır:

Reklam kampanyaları: Yıl içerisinde yapmayı düşündüğünüz reklam kampanyalarını hakkında genel bir plan. Bu planda yıl içerisindeki önemli günleri, kampanya ve indirim dönemlerini, sezonluk çalışmaları dahil ederek, reklam kampanyalarınızın genel hatlarını özetleyebilirsiniz.

Reklam planı açıklaması: Bu açıklama bölümünde, yılar içerisinde yapacağınız kampanyaların amaçlarını ve şirketinizin nasıl bir yaklaşımda bulunacağını birkaç cümle ile özetleyerek bir vizyon belirleyebilirsiniz.

Hedef kitle: Reklam hazırlama sürecinde hedef kitle de önemli bir rol oynadığı için reklam planlarınızda ulaşacağınız hedef kitleye dair de notlar almanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Amaçlarını ve yatırım getirisi: Reklam hazırlama sürecinde kampanyalarınızla ulaşmak istediğiniz amaçları ve bu kampanyalardan ne kadarlık bir yatırım getirisi elde etmek istediğinizi de özet bir şekilde belirlemeniz önemlidir.

Hangi kanalların kullanılacağı: Dijital pazarlama çalışmalarında hangi kanalları kullanacağınızı da belirlemeniz ilk etapta oldukça önemlidir. Bu konuya yazının devamında detaylı bir şekilde değineceğiz.

Kampanyalarınızı hangi mecralarda yapacağınızı belirleyin

Reklam hazırlama sürecine geçmeden önce ilk olarak hangi mecralar üzerinde bu çalışmaları yapacağınızı belirlemeniz gerekecektir. Reklamlarınızın etkili olması, yatırım getirisinin yüksek olması ve markanıza ilgi duyan kişilere doğru bir şekilde ulaşabilmesi için doğru mecralar üzerinde bu çalışmaları yapmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizlerden hangi kanalların sizin için daha etkili olacağını öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğu nasıl bulunur?

İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?

Bu mecraları belirledikten sonra ne tür reklamlar vereceğinizi de belirlemiş olursunuz. Örneğin Adwords üzerinden ilerlemeye karar verdiğinizde Adwords’ün reklam modellerini kullanmanız gerekecektir. Ya da Instagram üzerinde reklam vermenin sizin için doğru olduğunu düşünüyorsanız, Instagram’ın sunduğu reklam modellerini tercih edebilirsiniz.

Bu mecraları belirledikten sonra reklam planınıza bu başlıkları da not almanız önemlidir. Üzerinde durmanız gereken başlıklar da şöyle olacak:

  • Platform ismi (ya da isimleri)
  • Reklam türü
  • Reklamın açıklaması
  • Reklamların yayın takvimi
  • Bütçe

Bir örnek üzerinden bu başlıkları nasıl ele alabileceğinizi ele alalım:

  • Platform ismi: Instagram
  • Reklam türü: Video
  • Reklamın açıklaması: 15 saniyelik Hikaye reklamları ile ürün tanıtımlarının yapılması
  • Reklamların yayın takvimi: 10 Ağustos - 17 Ağustos
  • Bütçe: 1000 TL

Bu tür farklı reklam kampanya planları ile nasıl bir yol izleyeceğinizi belirleyebilirsiniz.

Yayın takviminizi belirleyin

Reklam hazırlama sürecinde yayın takviminizi de net bir şekilde belirlemeniz gerekir. Bunun için de yıl içerisindeki önemli günleri, bayramları ve sezonluk kampanya dönemlerini belirleyerek bir takvim çıkartmanız önemlidir. Bu takvim sayesinde yıl içerisinde hangi dönemlerde reklam kampanyaları hazırlamanız gerektiğini belirleyerek, planlarınızı oluşturabilirsiniz.

Reklam bütçenizi belirleyin

Reklam hazırlama sürecinde planlarınıza reklam kampanyaları için ayıracağınız bütçeyi de dahil etmeniz gerekir. Yıllık reklam ve pazarlama bütçelerinizi önceden hazırlamanız ve bu bütçeyi yıl içerisinde dengeli bir şekilde kullanmak için bölmelisiniz. Dijital pazarlama bütçenizi oluştururken dikkat etmeniz gereken konulara aşağıdaki rehberimizden ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama bütçenizi nasıl oluşturmalısınız?

Bütçenizi belirlerken özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de farklı mecralar için farklı bütçeler ayırmakla beraber size en çok yatırım getirisi getirecek olan kanallara bütçenizi yöneltmek olacaktır. Böylelikle bütçenizi hem daha verimli bir şekilde kullanabilir hem de geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

İş bölümünü belirleyin

Reklam kampanyalarınızın yönetimi, reklam içeriklerinin üretimi, bütçe kontrolü ve yönetimi gibi birçok işi reklam hazırlama sürecinde ele almanız gerekecektir. Bu sürecin en iyi şekilde yönetilmesi için iş bölümü yapmak ve farklı görevleri farklı kişilere atamak önemlidir. Eğer ekibiniz büyük değilse, bu konuda en çok bilgisi olan kişi ya da kişilere bu görevleri atamanız da reklam kampanyalarının daha verimli olmasını sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan