Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma

8 Ağustos 2019
Ferad Osman Sali
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma

Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen stratejileri harfiyen uygulamaları, genel olarak şirketin başarısında da önemli bir rol oynar.

Reklam sürecini yönetmek için ilgili ekibinizle bir araya gelmeniz ve yıllık planınızı oluşturarak, reklam hazırlama süreciyle ilgili neler yapacağınızı bir strateji çerçevesinde belirleyerek, çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmalısınız. Peki, bu süreçte plan ve strateji hazırlarken hangi konuların üzerinde duruyorsunuz?

Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji nasıl oluşturulur?

Reklam planınızın genel hatlarını belirleyin

Öncelikli olarak reklam planınıza dahil olacak konu başlıklarını ve önemli noktaları genel hatlarıyla belirlemeniz ve planınızın şablonunu ortaya çıkarmanız gerekir. Bu noktada da üzerinde durmanız gereken konu başlıkları şöyle olacaktır:

Reklam kampanyaları: Yıl içerisinde yapmayı düşündüğünüz reklam kampanyalarını hakkında genel bir plan. Bu planda yıl içerisindeki önemli günleri, kampanya ve indirim dönemlerini, sezonluk çalışmaları dahil ederek, reklam kampanyalarınızın genel hatlarını özetleyebilirsiniz.

Reklam planı açıklaması: Bu açıklama bölümünde, yılar içerisinde yapacağınız kampanyaların amaçlarını ve şirketinizin nasıl bir yaklaşımda bulunacağını birkaç cümle ile özetleyerek bir vizyon belirleyebilirsiniz.

Hedef kitle: Reklam hazırlama sürecinde hedef kitle de önemli bir rol oynadığı için reklam planlarınızda ulaşacağınız hedef kitleye dair de notlar almanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Amaçlarını ve yatırım getirisi: Reklam hazırlama sürecinde kampanyalarınızla ulaşmak istediğiniz amaçları ve bu kampanyalardan ne kadarlık bir yatırım getirisi elde etmek istediğinizi de özet bir şekilde belirlemeniz önemlidir.

Hangi kanalların kullanılacağı: Dijital pazarlama çalışmalarında hangi kanalları kullanacağınızı da belirlemeniz ilk etapta oldukça önemlidir. Bu konuya yazının devamında detaylı bir şekilde değineceğiz.

Kampanyalarınızı hangi mecralarda yapacağınızı belirleyin

Reklam hazırlama sürecine geçmeden önce ilk olarak hangi mecralar üzerinde bu çalışmaları yapacağınızı belirlemeniz gerekecektir. Reklamlarınızın etkili olması, yatırım getirisinin yüksek olması ve markanıza ilgi duyan kişilere doğru bir şekilde ulaşabilmesi için doğru mecralar üzerinde bu çalışmaları yapmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizlerden hangi kanalların sizin için daha etkili olacağını öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğu nasıl bulunur?

İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?

Bu mecraları belirledikten sonra ne tür reklamlar vereceğinizi de belirlemiş olursunuz. Örneğin Adwords üzerinden ilerlemeye karar verdiğinizde Adwords’ün reklam modellerini kullanmanız gerekecektir. Ya da Instagram üzerinde reklam vermenin sizin için doğru olduğunu düşünüyorsanız, Instagram’ın sunduğu reklam modellerini tercih edebilirsiniz.

Bu mecraları belirledikten sonra reklam planınıza bu başlıkları da not almanız önemlidir. Üzerinde durmanız gereken başlıklar da şöyle olacak:

  • Platform ismi (ya da isimleri)
  • Reklam türü
  • Reklamın açıklaması
  • Reklamların yayın takvimi
  • Bütçe

Bir örnek üzerinden bu başlıkları nasıl ele alabileceğinizi ele alalım:

  • Platform ismi: Instagram
  • Reklam türü: Video
  • Reklamın açıklaması: 15 saniyelik Hikaye reklamları ile ürün tanıtımlarının yapılması
  • Reklamların yayın takvimi: 10 Ağustos - 17 Ağustos
  • Bütçe: 1000 TL

Bu tür farklı reklam kampanya planları ile nasıl bir yol izleyeceğinizi belirleyebilirsiniz.

Yayın takviminizi belirleyin

Reklam hazırlama sürecinde yayın takviminizi de net bir şekilde belirlemeniz gerekir. Bunun için de yıl içerisindeki önemli günleri, bayramları ve sezonluk kampanya dönemlerini belirleyerek bir takvim çıkartmanız önemlidir. Bu takvim sayesinde yıl içerisinde hangi dönemlerde reklam kampanyaları hazırlamanız gerektiğini belirleyerek, planlarınızı oluşturabilirsiniz.

Reklam bütçenizi belirleyin

Reklam hazırlama sürecinde planlarınıza reklam kampanyaları için ayıracağınız bütçeyi de dahil etmeniz gerekir. Yıllık reklam ve pazarlama bütçelerinizi önceden hazırlamanız ve bu bütçeyi yıl içerisinde dengeli bir şekilde kullanmak için bölmelisiniz. Dijital pazarlama bütçenizi oluştururken dikkat etmeniz gereken konulara aşağıdaki rehberimizden ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama bütçenizi nasıl oluşturmalısınız?

Bütçenizi belirlerken özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de farklı mecralar için farklı bütçeler ayırmakla beraber size en çok yatırım getirisi getirecek olan kanallara bütçenizi yöneltmek olacaktır. Böylelikle bütçenizi hem daha verimli bir şekilde kullanabilir hem de geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

İş bölümünü belirleyin

Reklam kampanyalarınızın yönetimi, reklam içeriklerinin üretimi, bütçe kontrolü ve yönetimi gibi birçok işi reklam hazırlama sürecinde ele almanız gerekecektir. Bu sürecin en iyi şekilde yönetilmesi için iş bölümü yapmak ve farklı görevleri farklı kişilere atamak önemlidir. Eğer ekibiniz büyük değilse, bu konuda en çok bilgisi olan kişi ya da kişilere bu görevleri atamanız da reklam kampanyalarının daha verimli olmasını sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
21 Mayıs 2019
Ferad Osman Sali
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Ferad Osman Sali
Yurtdışından Ödeme Nasıl Alınır?
Yurtdışından Ödeme Nasıl Alınır?
İhracat yapmak isteyen kişiler, bu süreçte pek çok soruya sahiptir. Yurtdışından ödeme almak da bunlardan bir tanesidir. İlk olarak bunun mümkün olduğu bilinmelidir....
6 Mart 2023
Ferad Osman Sali
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? Günümüz teknoloji dünyasının en dikkat çeken konularından biri olarak öne çıkan artırılmış gerçeklik, gerçek hayatı sanal öğelerle güçlendirerek bambaşka bir deneyim sunmayı...
29 Temmuz 2021
Savaş Çetinkaya
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu çalışmaları...
2 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
ATA Karnesi Nedir? Neden Kullanılır?
ATA Karnesi Nedir? Neden Kullanılır?
Ticaret açısından her ülke farklı bir prosedür izler. Bu nedenle uluslararası ticarette evrak işleri biraz karışıktır. Ticaret yapılan ülke değiştikçe belgelerde artış ya da azalış olması mümkündür. Bu duruma çözüm olarak...
5 Nisan 2022
Savaş Çetinkaya