Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma

8 Ağustos 2019
Sinan Oypan

Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen stratejileri harfiyen uygulamaları, genel olarak şirketin başarısında da önemli bir rol oynar.

Reklam sürecini yönetmek için ilgili ekibinizle bir araya gelmeniz ve yıllık planınızı oluşturarak, reklam hazırlama süreciyle ilgili neler yapacağınızı bir strateji çerçevesinde belirleyerek, çalışmalarınızı bu doğrultuda yapmalısınız. Peki, bu süreçte plan ve strateji hazırlarken hangi konuların üzerinde duruyorsunuz?

Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji nasıl oluşturulur?

Reklam planınızın genel hatlarını belirleyin

Öncelikli olarak reklam planınıza dahil olacak konu başlıklarını ve önemli noktaları genel hatlarıyla belirlemeniz ve planınızın şablonunu ortaya çıkarmanız gerekir. Bu noktada da üzerinde durmanız gereken konu başlıkları şöyle olacaktır:

Reklam kampanyaları: Yıl içerisinde yapmayı düşündüğünüz reklam kampanyalarını hakkında genel bir plan. Bu planda yıl içerisindeki önemli günleri, kampanya ve indirim dönemlerini, sezonluk çalışmaları dahil ederek, reklam kampanyalarınızın genel hatlarını özetleyebilirsiniz.

Reklam planı açıklaması: Bu açıklama bölümünde, yılar içerisinde yapacağınız kampanyaların amaçlarını ve şirketinizin nasıl bir yaklaşımda bulunacağını birkaç cümle ile özetleyerek bir vizyon belirleyebilirsiniz.

Hedef kitle: Reklam hazırlama sürecinde hedef kitle de önemli bir rol oynadığı için reklam planlarınızda ulaşacağınız hedef kitleye dair de notlar almanız gerekir.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

Amaçlarını ve yatırım getirisi: Reklam hazırlama sürecinde kampanyalarınızla ulaşmak istediğiniz amaçları ve bu kampanyalardan ne kadarlık bir yatırım getirisi elde etmek istediğinizi de özet bir şekilde belirlemeniz önemlidir.

Hangi kanalların kullanılacağı: Dijital pazarlama çalışmalarında hangi kanalları kullanacağınızı da belirlemeniz ilk etapta oldukça önemlidir. Bu konuya yazının devamında detaylı bir şekilde değineceğiz.

Kampanyalarınızı hangi mecralarda yapacağınızı belirleyin

Reklam hazırlama sürecine geçmeden önce ilk olarak hangi mecralar üzerinde bu çalışmaları yapacağınızı belirlemeniz gerekecektir. Reklamlarınızın etkili olması, yatırım getirisinin yüksek olması ve markanıza ilgi duyan kişilere doğru bir şekilde ulaşabilmesi için doğru mecralar üzerinde bu çalışmaları yapmanız gerekir. Aşağıdaki rehberimizlerden hangi kanalların sizin için daha etkili olacağını öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğu nasıl bulunur?

İlgili rehber: Facebook reklamları mı Google Adwords mü? Hangisini tercih etmelisiniz?

Bu mecraları belirledikten sonra ne tür reklamlar vereceğinizi de belirlemiş olursunuz. Örneğin Adwords üzerinden ilerlemeye karar verdiğinizde Adwords’ün reklam modellerini kullanmanız gerekecektir. Ya da Instagram üzerinde reklam vermenin sizin için doğru olduğunu düşünüyorsanız, Instagram’ın sunduğu reklam modellerini tercih edebilirsiniz.

Bu mecraları belirledikten sonra reklam planınıza bu başlıkları da not almanız önemlidir. Üzerinde durmanız gereken başlıklar da şöyle olacak:

  • Platform ismi (ya da isimleri)
  • Reklam türü
  • Reklamın açıklaması
  • Reklamların yayın takvimi
  • Bütçe

Bir örnek üzerinden bu başlıkları nasıl ele alabileceğinizi ele alalım:

  • Platform ismi: Instagram
  • Reklam türü: Video
  • Reklamın açıklaması: 15 saniyelik Hikaye reklamları ile ürün tanıtımlarının yapılması
  • Reklamların yayın takvimi: 10 Ağustos - 17 Ağustos
  • Bütçe: 1000 TL

Bu tür farklı reklam kampanya planları ile nasıl bir yol izleyeceğinizi belirleyebilirsiniz.

Yayın takviminizi belirleyin

Reklam hazırlama sürecinde yayın takviminizi de net bir şekilde belirlemeniz gerekir. Bunun için de yıl içerisindeki önemli günleri, bayramları ve sezonluk kampanya dönemlerini belirleyerek bir takvim çıkartmanız önemlidir. Bu takvim sayesinde yıl içerisinde hangi dönemlerde reklam kampanyaları hazırlamanız gerektiğini belirleyerek, planlarınızı oluşturabilirsiniz.

Reklam bütçenizi belirleyin

Reklam hazırlama sürecinde planlarınıza reklam kampanyaları için ayıracağınız bütçeyi de dahil etmeniz gerekir. Yıllık reklam ve pazarlama bütçelerinizi önceden hazırlamanız ve bu bütçeyi yıl içerisinde dengeli bir şekilde kullanmak için bölmelisiniz. Dijital pazarlama bütçenizi oluştururken dikkat etmeniz gereken konulara aşağıdaki rehberimizden ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama bütçenizi nasıl oluşturmalısınız?

Bütçenizi belirlerken özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan biri de farklı mecralar için farklı bütçeler ayırmakla beraber size en çok yatırım getirisi getirecek olan kanallara bütçenizi yöneltmek olacaktır. Böylelikle bütçenizi hem daha verimli bir şekilde kullanabilir hem de geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge

İş bölümünü belirleyin

Reklam kampanyalarınızın yönetimi, reklam içeriklerinin üretimi, bütçe kontrolü ve yönetimi gibi birçok işi reklam hazırlama sürecinde ele almanız gerekecektir. Bu sürecin en iyi şekilde yönetilmesi için iş bölümü yapmak ve farklı görevleri farklı kişilere atamak önemlidir. Eğer ekibiniz büyük değilse, bu konuda en çok bilgisi olan kişi ya da kişilere bu görevleri atamanız da reklam kampanyalarının daha verimli olmasını sağlayacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2020
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan