Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım getirisine de doğrudan etki etmekte. Reklam fotoğrafları seçerken de özellikle dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konuları detaylı bir şekilde ele alacağız.

Reklam fotoğrafları seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Kaliteli, net ve keskin fotoğraflar seçin

Tüketicilerin ilgisini çekmek için reklam fotoğrafları seçerken, düşük çözünürlüklü, net olmayan ve anlaşılmayan fotoğraflardan uzak durmanız gerekir. Bu fotoğraflar tüketicilerin ilgisini çekmeyeceği gibi yapılan işin de özensiz olduğunu gösterecektir. Bu sebeple yüksek çözünürlüklü, net ve keskin bir şekilde detayları gösteren fotoğraflar kullanmaya özen göstermelisiniz.

Görüntü kalitesinden ödün vermemeniz bu açıdan oldukça önemlidir. Ücretsiz stok görseller kullanıyor olsanız dahi, kaliteli ve yüksek çözünürlükü ücretsiz stok görseller de bulunmakta. Bunları tercih etmeniz, reklamlarınızın da performansını artırmanıza yardımcı olacak.

Fotoğraflarınızda insan faktörünü ön planda tutun

Tüketicilere ulaşabilmek ve onların, kendilerini ürünlerinizle özdeşleştirebilmeleri için insan faktörünü ön planda tutmaya özen gösterin. Fotoğraflarda bir ya da birden fazla insanın yer alması, kullanıcıların daha fazla dikkatini çekmenizi sağlar. Mesajınızı iletmek için reklam fotoğrafları seçerken, insanların yer aldığı veya ürünlerinizi kullanan insanların bulunduğu fotoğraflara odaklanmayı tercih edebilirsiniz.

Hedef kitlenize uyumlu olacak insanları tercih edin

Reklam fotoğrafları seçerken, hedef kitlenizle uyumlu olabilecek insanları da kullanmayı tercih etmelisiniz. Hedef kitleniz bu fotoğrafları gördüğünde kendileriyle özdeşleştirebilmeliler. Kitlenizin bir yakınlık hissedebilmesi için bu önemli bir konudur. Bunu sunmadığınızda, reklamlarınız hedef kitlenize çok fazla ifade etmeyecektir.

Metin olmadan da mesajınızı iletebilmelisiniz

Fotoğraflarınız, görsel üzerinde herhangi bir metin olmadan da mesajınızı iletebilecek şekilde olmalı. Öne çıkan mesajı görseldeki ögelerle veya kişilerle verebilmeniz, tüketicilerin dikkatini de çekmeyi başaracağı için, onları tekrar bu görsele bakmaya yönlendirir.

Bunun yanı sıra internet reklamları haricinde, fiziki ya da geleneksel kanallar üzerinden yayınladığınızda reklamlarınızın uzaktan bakıldığında da anlaşılabilmesi gerekir. Bu durumda da metinler kullanmadan sadece görsel ile mesajınızı iletebilmeniz önemli.

Duyguları öne çıkartan fotoğraflar seçin

Reklam fotoğrafları, duyguları öne çıkarttığında daha etkili olmaya başar. Tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekebilmek için duygulara yönelmeniz önemlidir. İnsanlar, duygulara daha fazla tepki verdikleri için, ürünlerinize yakınlık duymaları için insanlara bazı duyguları vermeniz gerekir. Bu noktada da insan faktörünü fotoğraflarınızda kullanmanız size bir avantaj sağlamaktadır. Ürünlerinizi ve reklam mesajınızı bütünleştirecek duyguları yansıtan fotoğrafları seçerek, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz.

Bir amacı olmayan görselleri kullanmayın

Reklamlarınızdan geri dönüşüm almak için bir amacı olmayan sıradan fotoğrafları kullanmaktan kaçının. Marka değerinizi düşürebilecek ya da markanıza herhangi bir şey katmayacak sıradan görselleri kullanmanız, reklam bütçenizi de boşa harcamanıza neden olacaktır.

Fotoğraflarınıza arada metinler ekleyin

Özellikle Facebook ve Instagram üzerinde reklam kampanyaları oluştururken, sadece görsel üzerinde daha fazla bilgi sunabilmek için, görsellerin üzerine metinler de ekleyebilirsiniz. Bu platformlarda görseller üzerine metin eklerken yüzde 20 kuralına dikkat etmeniz gerekir. Bu kuralda, kullandığınız metin, görsel yüzeyinin sadece yüzde 20’lik bir bölümünü kaplamasıyla ilgili. Bu oranın dışına çıktığınızda, reklamınız onaylanmayabilir ya da reklamınızın toplam erişim rakamları düşebilir.

Reklam fotoğrafları üzerine metin eklerken, mesajınızı kısa tutmalı ve en önemli bilgiyi burada sunarak dikkat çekmelisiniz. Tasarımsal olarak da metin renginde 2 ya da en fazla 3 renk kullanmalı ve seçtiğiniz renkler görselin üzerinde öne çıkabilmeli. Bu durumda da arka plan rengiyle zıt renkleri seçmeniz önemli olacaktır.

Fotoğraflarda canlı renklere yönelin

Tüketicilerin ilgisini çekmek ve onları fotoğrafa yönlendirmek için de canlı renkleri tercih etmeye çalışın. Canlı renkler göze daha iyi göründüğü gibi ürünü ya da mesajınızı da daha iyi bir şekilde iletmenizi sağlar.

Reklam fotoğrafları ile ilgili sık sorulan sorular

Ücretsiz reklam fotoğraflarını nerede bulabilirim?

İnternet üzerinde birçok stok fotoğraf sitesi bulunuyor. Bu platformlardan bazıları ücretsiz olarak da fotoğraf sunmakta. Ücretsiz veya düşük maliyetli fotoğraflar için aşağıda bazı örnek siteleri paylaşıyoruz.

Reklam fotoğraflarına nasıl metin ekleyebilirim?

Reklamlarınızda kullandığınız görsellere metine eklemek için kullanabileceğiniz bazı yazılımlar bulunuyor. Bunları mobil cihazlarınızda mobil uygulamalar üzerinden de yapabilirsiniz. Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama isimli rehberimizde mobil uygulamaları bulabilirsiniz. Masaüstü cihazlardan kullanabileceğiniz bazı platformlar ise şöyle:

Reklam fotoğraflarının ölçüleri ne olmalı?

Her reklam platformunun reklamlar için önerdiği reklam boyutları değişmektedir. Google Adwords için birçok görsel boyutu bulunduğu gibi Facebook, Instagram ve Twitter gibi platformların da reklam ölçüleri değişiklik göstermektedir. Bu platformaların reklam yönetici alanları üzerinden çıkmak istediğiniz reklamlar için ideal görsel boyutlarını öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

Akıllı telefonla reklam fotoğrafı çekilir mi?

Akıllı telefonlar üzerindeki kameralar ile doğru ışık koşulları oluşturulduğunda kaliteli fotoğraflar çekilebilmektedir. Bunun için bazı testler yapmanız gerekebilir. Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler isimli rehberimizde bu konuya dair daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan