Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

21 Ekim 2019
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım getirisine de doğrudan etki etmekte. Reklam fotoğrafları seçerken de özellikle dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konuları detaylı bir şekilde ele alacağız.

Reklam fotoğrafları seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Kaliteli, net ve keskin fotoğraflar seçin

Tüketicilerin ilgisini çekmek için reklam fotoğrafları seçerken, düşük çözünürlüklü, net olmayan ve anlaşılmayan fotoğraflardan uzak durmanız gerekir. Bu fotoğraflar tüketicilerin ilgisini çekmeyeceği gibi yapılan işin de özensiz olduğunu gösterecektir. Bu sebeple yüksek çözünürlüklü, net ve keskin bir şekilde detayları gösteren fotoğraflar kullanmaya özen göstermelisiniz.

Görüntü kalitesinden ödün vermemeniz bu açıdan oldukça önemlidir. Ücretsiz stok görseller kullanıyor olsanız dahi, kaliteli ve yüksek çözünürlükü ücretsiz stok görseller de bulunmakta. Bunları tercih etmeniz, reklamlarınızın da performansını artırmanıza yardımcı olacak.

Fotoğraflarınızda insan faktörünü ön planda tutun

Tüketicilere ulaşabilmek ve onların, kendilerini ürünlerinizle özdeşleştirebilmeleri için insan faktörünü ön planda tutmaya özen gösterin. Fotoğraflarda bir ya da birden fazla insanın yer alması, kullanıcıların daha fazla dikkatini çekmenizi sağlar. Mesajınızı iletmek için reklam fotoğrafları seçerken, insanların yer aldığı veya ürünlerinizi kullanan insanların bulunduğu fotoğraflara odaklanmayı tercih edebilirsiniz.

Hedef kitlenize uyumlu olacak insanları tercih edin

Reklam fotoğrafları seçerken, hedef kitlenizle uyumlu olabilecek insanları da kullanmayı tercih etmelisiniz. Hedef kitleniz bu fotoğrafları gördüğünde kendileriyle özdeşleştirebilmeliler. Kitlenizin bir yakınlık hissedebilmesi için bu önemli bir konudur. Bunu sunmadığınızda, reklamlarınız hedef kitlenize çok fazla ifade etmeyecektir.

Metin olmadan da mesajınızı iletebilmelisiniz

Fotoğraflarınız, görsel üzerinde herhangi bir metin olmadan da mesajınızı iletebilecek şekilde olmalı. Öne çıkan mesajı görseldeki ögelerle veya kişilerle verebilmeniz, tüketicilerin dikkatini de çekmeyi başaracağı için, onları tekrar bu görsele bakmaya yönlendirir.

Bunun yanı sıra internet reklamları haricinde, fiziki ya da geleneksel kanallar üzerinden yayınladığınızda reklamlarınızın uzaktan bakıldığında da anlaşılabilmesi gerekir. Bu durumda da metinler kullanmadan sadece görsel ile mesajınızı iletebilmeniz önemli.

Duyguları öne çıkartan fotoğraflar seçin

Reklam fotoğrafları, duyguları öne çıkarttığında daha etkili olmaya başar. Tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekebilmek için duygulara yönelmeniz önemlidir. İnsanlar, duygulara daha fazla tepki verdikleri için, ürünlerinize yakınlık duymaları için insanlara bazı duyguları vermeniz gerekir. Bu noktada da insan faktörünü fotoğraflarınızda kullanmanız size bir avantaj sağlamaktadır. Ürünlerinizi ve reklam mesajınızı bütünleştirecek duyguları yansıtan fotoğrafları seçerek, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz.

Bir amacı olmayan görselleri kullanmayın

Reklamlarınızdan geri dönüşüm almak için bir amacı olmayan sıradan fotoğrafları kullanmaktan kaçının. Marka değerinizi düşürebilecek ya da markanıza herhangi bir şey katmayacak sıradan görselleri kullanmanız, reklam bütçenizi de boşa harcamanıza neden olacaktır.

Fotoğraflarınıza arada metinler ekleyin

Özellikle Facebook ve Instagram üzerinde reklam kampanyaları oluştururken, sadece görsel üzerinde daha fazla bilgi sunabilmek için, görsellerin üzerine metinler de ekleyebilirsiniz. Bu platformlarda görseller üzerine metin eklerken yüzde 20 kuralına dikkat etmeniz gerekir. Bu kuralda, kullandığınız metin, görsel yüzeyinin sadece yüzde 20’lik bir bölümünü kaplamasıyla ilgili. Bu oranın dışına çıktığınızda, reklamınız onaylanmayabilir ya da reklamınızın toplam erişim rakamları düşebilir.

Reklam fotoğrafları üzerine metin eklerken, mesajınızı kısa tutmalı ve en önemli bilgiyi burada sunarak dikkat çekmelisiniz. Tasarımsal olarak da metin renginde 2 ya da en fazla 3 renk kullanmalı ve seçtiğiniz renkler görselin üzerinde öne çıkabilmeli. Bu durumda da arka plan rengiyle zıt renkleri seçmeniz önemli olacaktır.

Fotoğraflarda canlı renklere yönelin

Tüketicilerin ilgisini çekmek ve onları fotoğrafa yönlendirmek için de canlı renkleri tercih etmeye çalışın. Canlı renkler göze daha iyi göründüğü gibi ürünü ya da mesajınızı da daha iyi bir şekilde iletmenizi sağlar.

Reklam fotoğrafları ile ilgili sık sorulan sorular

Ücretsiz reklam fotoğraflarını nerede bulabilirim?

İnternet üzerinde birçok stok fotoğraf sitesi bulunuyor. Bu platformlardan bazıları ücretsiz olarak da fotoğraf sunmakta. Ücretsiz veya düşük maliyetli fotoğraflar için aşağıda bazı örnek siteleri paylaşıyoruz.

Reklam fotoğraflarına nasıl metin ekleyebilirim?

Reklamlarınızda kullandığınız görsellere metine eklemek için kullanabileceğiniz bazı yazılımlar bulunuyor. Bunları mobil cihazlarınızda mobil uygulamalar üzerinden de yapabilirsiniz. Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama isimli rehberimizde mobil uygulamaları bulabilirsiniz. Masaüstü cihazlardan kullanabileceğiniz bazı platformlar ise şöyle:

Reklam fotoğraflarının ölçüleri ne olmalı?

Her reklam platformunun reklamlar için önerdiği reklam boyutları değişmektedir. Google Adwords için birçok görsel boyutu bulunduğu gibi Facebook, Instagram ve Twitter gibi platformların da reklam ölçüleri değişiklik göstermektedir. Bu platformaların reklam yönetici alanları üzerinden çıkmak istediğiniz reklamlar için ideal görsel boyutlarını öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

Akıllı telefonla reklam fotoğrafı çekilir mi?

Akıllı telefonlar üzerindeki kameralar ile doğru ışık koşulları oluşturulduğunda kaliteli fotoğraflar çekilebilmektedir. Bunun için bazı testler yapmanız gerekebilir. Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler isimli rehberimizde bu konuya dair daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret Nace Kodu Nedir?
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
Nace Kodu Nedir? Fransızca açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenne” olan NACE “Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin Sınıflandırılması” anlamına gelmektedir. NACE kodu ise...
22 Haziran 2021
Markethinkers
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Gümrük Tarife Cetveli Nedir? Neye Göre Belirlenir?
Gümrük Tarife Cetveli Nedir? Neye Göre Belirlenir?
İthalat ve ihracat, birden fazla ülkenin gümrük kurallarının gözetilmesi gereken ticari işlemleri kapsar. Sürece dâhil olan ülkelerde yürürlükte olan kural ve standartların birbiri ile uyuşmaması hâlinde ortaya ciddi sorunlar...
30 Mart 2022
Markethinkers
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın