Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

21 Ekim 2019
Sinan Oypan

Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım getirisine de doğrudan etki etmekte. Reklam fotoğrafları seçerken de özellikle dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konuları detaylı bir şekilde ele alacağız.

Reklam fotoğrafları seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Kaliteli, net ve keskin fotoğraflar seçin

Tüketicilerin ilgisini çekmek için reklam fotoğrafları seçerken, düşük çözünürlüklü, net olmayan ve anlaşılmayan fotoğraflardan uzak durmanız gerekir. Bu fotoğraflar tüketicilerin ilgisini çekmeyeceği gibi yapılan işin de özensiz olduğunu gösterecektir. Bu sebeple yüksek çözünürlüklü, net ve keskin bir şekilde detayları gösteren fotoğraflar kullanmaya özen göstermelisiniz.

Görüntü kalitesinden ödün vermemeniz bu açıdan oldukça önemlidir. Ücretsiz stok görseller kullanıyor olsanız dahi, kaliteli ve yüksek çözünürlükü ücretsiz stok görseller de bulunmakta. Bunları tercih etmeniz, reklamlarınızın da performansını artırmanıza yardımcı olacak.

Fotoğraflarınızda insan faktörünü ön planda tutun

Tüketicilere ulaşabilmek ve onların, kendilerini ürünlerinizle özdeşleştirebilmeleri için insan faktörünü ön planda tutmaya özen gösterin. Fotoğraflarda bir ya da birden fazla insanın yer alması, kullanıcıların daha fazla dikkatini çekmenizi sağlar. Mesajınızı iletmek için reklam fotoğrafları seçerken, insanların yer aldığı veya ürünlerinizi kullanan insanların bulunduğu fotoğraflara odaklanmayı tercih edebilirsiniz.

Hedef kitlenize uyumlu olacak insanları tercih edin

Reklam fotoğrafları seçerken, hedef kitlenizle uyumlu olabilecek insanları da kullanmayı tercih etmelisiniz. Hedef kitleniz bu fotoğrafları gördüğünde kendileriyle özdeşleştirebilmeliler. Kitlenizin bir yakınlık hissedebilmesi için bu önemli bir konudur. Bunu sunmadığınızda, reklamlarınız hedef kitlenize çok fazla ifade etmeyecektir.

Metin olmadan da mesajınızı iletebilmelisiniz

Fotoğraflarınız, görsel üzerinde herhangi bir metin olmadan da mesajınızı iletebilecek şekilde olmalı. Öne çıkan mesajı görseldeki ögelerle veya kişilerle verebilmeniz, tüketicilerin dikkatini de çekmeyi başaracağı için, onları tekrar bu görsele bakmaya yönlendirir.

Bunun yanı sıra internet reklamları haricinde, fiziki ya da geleneksel kanallar üzerinden yayınladığınızda reklamlarınızın uzaktan bakıldığında da anlaşılabilmesi gerekir. Bu durumda da metinler kullanmadan sadece görsel ile mesajınızı iletebilmeniz önemli.

Duyguları öne çıkartan fotoğraflar seçin

Reklam fotoğrafları, duyguları öne çıkarttığında daha etkili olmaya başar. Tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekebilmek için duygulara yönelmeniz önemlidir. İnsanlar, duygulara daha fazla tepki verdikleri için, ürünlerinize yakınlık duymaları için insanlara bazı duyguları vermeniz gerekir. Bu noktada da insan faktörünü fotoğraflarınızda kullanmanız size bir avantaj sağlamaktadır. Ürünlerinizi ve reklam mesajınızı bütünleştirecek duyguları yansıtan fotoğrafları seçerek, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz.

Bir amacı olmayan görselleri kullanmayın

Reklamlarınızdan geri dönüşüm almak için bir amacı olmayan sıradan fotoğrafları kullanmaktan kaçının. Marka değerinizi düşürebilecek ya da markanıza herhangi bir şey katmayacak sıradan görselleri kullanmanız, reklam bütçenizi de boşa harcamanıza neden olacaktır.

Fotoğraflarınıza arada metinler ekleyin

Özellikle Facebook ve Instagram üzerinde reklam kampanyaları oluştururken, sadece görsel üzerinde daha fazla bilgi sunabilmek için, görsellerin üzerine metinler de ekleyebilirsiniz. Bu platformlarda görseller üzerine metin eklerken yüzde 20 kuralına dikkat etmeniz gerekir. Bu kuralda, kullandığınız metin, görsel yüzeyinin sadece yüzde 20’lik bir bölümünü kaplamasıyla ilgili. Bu oranın dışına çıktığınızda, reklamınız onaylanmayabilir ya da reklamınızın toplam erişim rakamları düşebilir.

Reklam fotoğrafları üzerine metin eklerken, mesajınızı kısa tutmalı ve en önemli bilgiyi burada sunarak dikkat çekmelisiniz. Tasarımsal olarak da metin renginde 2 ya da en fazla 3 renk kullanmalı ve seçtiğiniz renkler görselin üzerinde öne çıkabilmeli. Bu durumda da arka plan rengiyle zıt renkleri seçmeniz önemli olacaktır.

Fotoğraflarda canlı renklere yönelin

Tüketicilerin ilgisini çekmek ve onları fotoğrafa yönlendirmek için de canlı renkleri tercih etmeye çalışın. Canlı renkler göze daha iyi göründüğü gibi ürünü ya da mesajınızı da daha iyi bir şekilde iletmenizi sağlar.

Reklam fotoğrafları ile ilgili sık sorulan sorular

Ücretsiz reklam fotoğraflarını nerede bulabilirim?

İnternet üzerinde birçok stok fotoğraf sitesi bulunuyor. Bu platformlardan bazıları ücretsiz olarak da fotoğraf sunmakta. Ücretsiz veya düşük maliyetli fotoğraflar için aşağıda bazı örnek siteleri paylaşıyoruz.

Reklam fotoğraflarına nasıl metin ekleyebilirim?

Reklamlarınızda kullandığınız görsellere metine eklemek için kullanabileceğiniz bazı yazılımlar bulunuyor. Bunları mobil cihazlarınızda mobil uygulamalar üzerinden de yapabilirsiniz. Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama isimli rehberimizde mobil uygulamaları bulabilirsiniz. Masaüstü cihazlardan kullanabileceğiniz bazı platformlar ise şöyle:

Reklam fotoğraflarının ölçüleri ne olmalı?

Her reklam platformunun reklamlar için önerdiği reklam boyutları değişmektedir. Google Adwords için birçok görsel boyutu bulunduğu gibi Facebook, Instagram ve Twitter gibi platformların da reklam ölçüleri değişiklik göstermektedir. Bu platformaların reklam yönetici alanları üzerinden çıkmak istediğiniz reklamlar için ideal görsel boyutlarını öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

Akıllı telefonla reklam fotoğrafı çekilir mi?

Akıllı telefonlar üzerindeki kameralar ile doğru ışık koşulları oluşturulduğunda kaliteli fotoğraflar çekilebilmektedir. Bunun için bazı testler yapmanız gerekebilir. Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler isimli rehberimizde bu konuya dair daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
23 Aralık 2018
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan