Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

21 Ekim 2019
Sinan Oypan

Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım getirisine de doğrudan etki etmekte. Reklam fotoğrafları seçerken de özellikle dikkat etmeniz gereken bazı konular bulunuyor. Bu rehberimizde de bu konuları detaylı bir şekilde ele alacağız.

Reklam fotoğrafları seçerken dikkat etmeniz gerekenler

Kaliteli, net ve keskin fotoğraflar seçin

Tüketicilerin ilgisini çekmek için reklam fotoğrafları seçerken, düşük çözünürlüklü, net olmayan ve anlaşılmayan fotoğraflardan uzak durmanız gerekir. Bu fotoğraflar tüketicilerin ilgisini çekmeyeceği gibi yapılan işin de özensiz olduğunu gösterecektir. Bu sebeple yüksek çözünürlüklü, net ve keskin bir şekilde detayları gösteren fotoğraflar kullanmaya özen göstermelisiniz.

Görüntü kalitesinden ödün vermemeniz bu açıdan oldukça önemlidir. Ücretsiz stok görseller kullanıyor olsanız dahi, kaliteli ve yüksek çözünürlükü ücretsiz stok görseller de bulunmakta. Bunları tercih etmeniz, reklamlarınızın da performansını artırmanıza yardımcı olacak.

Fotoğraflarınızda insan faktörünü ön planda tutun

Tüketicilere ulaşabilmek ve onların, kendilerini ürünlerinizle özdeşleştirebilmeleri için insan faktörünü ön planda tutmaya özen gösterin. Fotoğraflarda bir ya da birden fazla insanın yer alması, kullanıcıların daha fazla dikkatini çekmenizi sağlar. Mesajınızı iletmek için reklam fotoğrafları seçerken, insanların yer aldığı veya ürünlerinizi kullanan insanların bulunduğu fotoğraflara odaklanmayı tercih edebilirsiniz.

Hedef kitlenize uyumlu olacak insanları tercih edin

Reklam fotoğrafları seçerken, hedef kitlenizle uyumlu olabilecek insanları da kullanmayı tercih etmelisiniz. Hedef kitleniz bu fotoğrafları gördüğünde kendileriyle özdeşleştirebilmeliler. Kitlenizin bir yakınlık hissedebilmesi için bu önemli bir konudur. Bunu sunmadığınızda, reklamlarınız hedef kitlenize çok fazla ifade etmeyecektir.

Metin olmadan da mesajınızı iletebilmelisiniz

Fotoğraflarınız, görsel üzerinde herhangi bir metin olmadan da mesajınızı iletebilecek şekilde olmalı. Öne çıkan mesajı görseldeki ögelerle veya kişilerle verebilmeniz, tüketicilerin dikkatini de çekmeyi başaracağı için, onları tekrar bu görsele bakmaya yönlendirir.

Bunun yanı sıra internet reklamları haricinde, fiziki ya da geleneksel kanallar üzerinden yayınladığınızda reklamlarınızın uzaktan bakıldığında da anlaşılabilmesi gerekir. Bu durumda da metinler kullanmadan sadece görsel ile mesajınızı iletebilmeniz önemli.

Duyguları öne çıkartan fotoğraflar seçin

Reklam fotoğrafları, duyguları öne çıkarttığında daha etkili olmaya başar. Tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekebilmek için duygulara yönelmeniz önemlidir. İnsanlar, duygulara daha fazla tepki verdikleri için, ürünlerinize yakınlık duymaları için insanlara bazı duyguları vermeniz gerekir. Bu noktada da insan faktörünü fotoğraflarınızda kullanmanız size bir avantaj sağlamaktadır. Ürünlerinizi ve reklam mesajınızı bütünleştirecek duyguları yansıtan fotoğrafları seçerek, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz.

Bir amacı olmayan görselleri kullanmayın

Reklamlarınızdan geri dönüşüm almak için bir amacı olmayan sıradan fotoğrafları kullanmaktan kaçının. Marka değerinizi düşürebilecek ya da markanıza herhangi bir şey katmayacak sıradan görselleri kullanmanız, reklam bütçenizi de boşa harcamanıza neden olacaktır.

Fotoğraflarınıza arada metinler ekleyin

Özellikle Facebook ve Instagram üzerinde reklam kampanyaları oluştururken, sadece görsel üzerinde daha fazla bilgi sunabilmek için, görsellerin üzerine metinler de ekleyebilirsiniz. Bu platformlarda görseller üzerine metin eklerken yüzde 20 kuralına dikkat etmeniz gerekir. Bu kuralda, kullandığınız metin, görsel yüzeyinin sadece yüzde 20’lik bir bölümünü kaplamasıyla ilgili. Bu oranın dışına çıktığınızda, reklamınız onaylanmayabilir ya da reklamınızın toplam erişim rakamları düşebilir.

Reklam fotoğrafları üzerine metin eklerken, mesajınızı kısa tutmalı ve en önemli bilgiyi burada sunarak dikkat çekmelisiniz. Tasarımsal olarak da metin renginde 2 ya da en fazla 3 renk kullanmalı ve seçtiğiniz renkler görselin üzerinde öne çıkabilmeli. Bu durumda da arka plan rengiyle zıt renkleri seçmeniz önemli olacaktır.

Fotoğraflarda canlı renklere yönelin

Tüketicilerin ilgisini çekmek ve onları fotoğrafa yönlendirmek için de canlı renkleri tercih etmeye çalışın. Canlı renkler göze daha iyi göründüğü gibi ürünü ya da mesajınızı da daha iyi bir şekilde iletmenizi sağlar.

Reklam fotoğrafları ile ilgili sık sorulan sorular

Ücretsiz reklam fotoğraflarını nerede bulabilirim?

İnternet üzerinde birçok stok fotoğraf sitesi bulunuyor. Bu platformlardan bazıları ücretsiz olarak da fotoğraf sunmakta. Ücretsiz veya düşük maliyetli fotoğraflar için aşağıda bazı örnek siteleri paylaşıyoruz.

Reklam fotoğraflarına nasıl metin ekleyebilirim?

Reklamlarınızda kullandığınız görsellere metine eklemek için kullanabileceğiniz bazı yazılımlar bulunuyor. Bunları mobil cihazlarınızda mobil uygulamalar üzerinden de yapabilirsiniz. Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama isimli rehberimizde mobil uygulamaları bulabilirsiniz. Masaüstü cihazlardan kullanabileceğiniz bazı platformlar ise şöyle:

Reklam fotoğraflarının ölçüleri ne olmalı?

Her reklam platformunun reklamlar için önerdiği reklam boyutları değişmektedir. Google Adwords için birçok görsel boyutu bulunduğu gibi Facebook, Instagram ve Twitter gibi platformların da reklam ölçüleri değişiklik göstermektedir. Bu platformaların reklam yönetici alanları üzerinden çıkmak istediğiniz reklamlar için ideal görsel boyutlarını öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)

İlgili rehber: Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi

Akıllı telefonla reklam fotoğrafı çekilir mi?

Akıllı telefonlar üzerindeki kameralar ile doğru ışık koşulları oluşturulduğunda kaliteli fotoğraflar çekilebilmektedir. Bunun için bazı testler yapmanız gerekebilir. Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler isimli rehberimizde bu konuya dair daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan