Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler

26 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet alarak yaptırmak isteyebilirsiniz. Özellikle de bu çalışmaları şirket içinde yapmak istemiyor ya da bu konularda tecrübeniz bulunmuyorsa bir reklam ajansı ile çalışmak size avantaj sağlayacaktır. Bu süreçte de doğru reklam ajansını seçemek önemli. Sizinle iyi iletişim kurup, sizin için doğru stratejileri geliştirecek bir firma bulmanız, hem zaman hemde para konusunda önemlidir. Peki, bu süreçte dikkat etmeniz gerekenler özel durumlar nedir?

Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler

Tüm hizmetlerinizi tek bir yerden almaya çalışın

Dijital pazarlama, reklam, PR gibi reklam odaklı tüm hizmetlerinizi tek bir yerden almanız önemlidir. Reklam ajansı seçerken, verdikleri hizmetleri iyi bir şekilde araştırmanız ve anlamanız önemlidir. Tüm hizmetleri tek bir yerden aldığınızda, firmalar arasında iletişim kurma zorunluluğu kalmadığı gibi tek bir firmanın hazırladığı strateji daha iyi bir şekilde takip edilerek uygulanabilir. Bu hizmetler için birden fazla yer ile anlaştığınızda genel strateji bölüneceği gibi fikir ayrılıkları yaşanabilir ve iletişimde kopukluklar olur. Bu da reklamlarınızın verimliliğini ciddi şekilde düşürür.

Bunun yanı sıra tüm hizmetleri tek bir yerden aldığınızda da maliyetler daha düşük olacaktır ve bunun için anlaşma şansınız da vardır. Farklı hizmetler için farklı yerlerle çalıştığınızda herbiri için farklı fiyat ödemek zorunda kalırsınız ve bu da maliyetlerinizi artırır.

Sektör deneyimi

Reklam ajansı seçerken, firmanın sektördeki deneyimini de sorgulamanız gerekir. Ne süredir sektörde yer aldıklarını ve ne gibi çalışmalar yaptıklarını sormanız ve araştırmanız gerekir. Tecrübelerinin eksik olması sizin çalışmalarınızı da etkileyecektir. Sektör tecrübelerinin fazla olması, sizin için daha verimli stratejiler oluşturmalarını sağlar. Bu sebeple de bu konu üzerinde de durmanız önemlidir.

Sizin sektörünüzle ilgili deneyimlerini sorun

Dijital pazarlama ve reklam çalışmaları farklı sektörlerde farklı şekillerde yapılmaktadır. Her reklam ajansı tüm sektörlerin dinamiklerine hakim olmayabilir. Bu da bir takım tecrübe eksikliğidir ve doğal bir durumdur. Sizin içinde bulunduğunuz sektörün dinamiklerine hakim olan ve bu konuda daha önceden iş yapmış firmalarla çalışmanız alacağınız sonuçları doğrudan etkileyecektir. Bu sebeple de sektörel bilgi ve tecrübeyi de göz önünde bulundurmanız bu süreçte önemldir.

Siz özel stratejilerinizi sorun

Reklam ajansı ile görüşürken size özel ne gibi stratejiler oluşturacaklarını da sormanız önemli. Standart bir sunum veya strateji size istediğiniz sonuçları vermeyecektir. Markanıza, ürünlerinize ve sektörünüzün dinamiklerine özel bir stratejinin oluşturulması gerekmektedir. Bu sebeple de ajans seçerken strateji seçeneklerini ve nasıl oluşturulduğunu da öğrenmeye dikkat etmelisiniz.

İletişimin nasıl olacağını öğrenin

Reklam ajansı ile nasıl bir iletişiminizin olacağını, haftanın hangi günleri hangi saatler arasında çalıştıklarını, ne sıklıkta sizinle iletişime geçecektirlerini ve hangi iletişim kanallarını kullandıklarını da öğrenmelisiniz. İletişim prosedürleri ve yöntemleri sizin de iş takibinizi kolaylaştıracağı için bunları da işin başında netleştirmeniz önemli.

Raporlamaları öğrenin

Raporlama seçenekleri hakkında da bilgi almanız gerekir. İş takibi yapabilmek ve alınan sonuçları takip edebilmek için reklam ajansı ile görüşürken ne sıklıkta nasıl raporlamalar yaptıklarını öğrenmeniz gerekir. Dijital pazarlama çalışmalarında tüm işlemler raporlanabildiği için firmanın size belli bir standartta rapor sunması gerekir. Bu raporlamalar genellikle aylık olarak yapılmaktadır. Bu raporlarda harcanan para, paranın hangi mecralara harcandığı, erişimler, etkileşimler, geri dönüşümler, ulaşılan kitle ve yatırım getirisi gibi detayların olması bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: PR çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

Ödemeler

Dijital pazarlama reklamlarında (Facebook, Instagram, Google Adwords vb.) reklam ajansı iki farklı şekilde bütçelendirme ve bütçe yönetimi yapabilir. Aylık olarak toplu bir ücret talep ederek, bu bütçeye tüm reklam harcamalarını da dahil edebilir. Bir diğer yöntem ise aylık olarak verilen hizmetler için belli bir bütçe talep eder; ancak reklam ücretlerini şirketin hesabı üzerinden yönetir. Bu durumda reklam ücreti doğrudan sizin hesabınızdan düşer ve kontrolü de sizde olur. Reklam ajansının nasıl çalıştığını da öğrenmeniz bu süreçte önemli.

Eğer firma, reklam ücretlerinin de dahil olduğu toplu bir bütçe istiyorsa burada, reklamlara harcanan tutarların düzenli raporlanması ve reklam parasının nasıl kullanıldığının da takibini yapmanız gerekir. Aksi taktirde paranın nasıl ve nereye harcandığını göremezsiniz. Anlaşmalarınızı yaparken de bunları oldukça net bir şekilde öğrenmeniz önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan