fbpx

Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler

26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler

Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet alarak yaptırmak isteyebilirsiniz. Özellikle de bu çalışmaları şirket içinde yapmak istemiyor ya da bu konularda tecrübeniz bulunmuyorsa bir reklam ajansı ile çalışmak size avantaj sağlayacaktır. Bu süreçte de doğru reklam ajansını seçemek önemli. Sizinle iyi iletişim kurup, sizin için doğru stratejileri geliştirecek bir firma bulmanız, hem zaman hemde para konusunda önemlidir. Peki, bu süreçte dikkat etmeniz gerekenler özel durumlar nedir?

Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler

Tüm hizmetlerinizi tek bir yerden almaya çalışın

Dijital pazarlama, reklam, PR gibi reklam odaklı tüm hizmetlerinizi tek bir yerden almanız önemlidir. Reklam ajansı seçerken, verdikleri hizmetleri iyi bir şekilde araştırmanız ve anlamanız önemlidir. Tüm hizmetleri tek bir yerden aldığınızda, firmalar arasında iletişim kurma zorunluluğu kalmadığı gibi tek bir firmanın hazırladığı strateji daha iyi bir şekilde takip edilerek uygulanabilir. Bu hizmetler için birden fazla yer ile anlaştığınızda genel strateji bölüneceği gibi fikir ayrılıkları yaşanabilir ve iletişimde kopukluklar olur. Bu da reklamlarınızın verimliliğini ciddi şekilde düşürür.

Bunun yanı sıra tüm hizmetleri tek bir yerden aldığınızda da maliyetler daha düşük olacaktır ve bunun için anlaşma şansınız da vardır. Farklı hizmetler için farklı yerlerle çalıştığınızda herbiri için farklı fiyat ödemek zorunda kalırsınız ve bu da maliyetlerinizi artırır.

Sektör deneyimi

Reklam ajansı seçerken, firmanın sektördeki deneyimini de sorgulamanız gerekir. Ne süredir sektörde yer aldıklarını ve ne gibi çalışmalar yaptıklarını sormanız ve araştırmanız gerekir. Tecrübelerinin eksik olması sizin çalışmalarınızı da etkileyecektir. Sektör tecrübelerinin fazla olması, sizin için daha verimli stratejiler oluşturmalarını sağlar. Bu sebeple de bu konu üzerinde de durmanız önemlidir.

Sizin sektörünüzle ilgili deneyimlerini sorun

Dijital pazarlama ve reklam çalışmaları farklı sektörlerde farklı şekillerde yapılmaktadır. Her reklam ajansı tüm sektörlerin dinamiklerine hakim olmayabilir. Bu da bir takım tecrübe eksikliğidir ve doğal bir durumdur. Sizin içinde bulunduğunuz sektörün dinamiklerine hakim olan ve bu konuda daha önceden iş yapmış firmalarla çalışmanız alacağınız sonuçları doğrudan etkileyecektir. Bu sebeple de sektörel bilgi ve tecrübeyi de göz önünde bulundurmanız bu süreçte önemldir.

Siz özel stratejilerinizi sorun

Reklam ajansı ile görüşürken size özel ne gibi stratejiler oluşturacaklarını da sormanız önemli. Standart bir sunum veya strateji size istediğiniz sonuçları vermeyecektir. Markanıza, ürünlerinize ve sektörünüzün dinamiklerine özel bir stratejinin oluşturulması gerekmektedir. Bu sebeple de ajans seçerken strateji seçeneklerini ve nasıl oluşturulduğunu da öğrenmeye dikkat etmelisiniz.

İletişimin nasıl olacağını öğrenin

Reklam ajansı ile nasıl bir iletişiminizin olacağını, haftanın hangi günleri hangi saatler arasında çalıştıklarını, ne sıklıkta sizinle iletişime geçecektirlerini ve hangi iletişim kanallarını kullandıklarını da öğrenmelisiniz. İletişim prosedürleri ve yöntemleri sizin de iş takibinizi kolaylaştıracağı için bunları da işin başında netleştirmeniz önemli.

Raporlamaları öğrenin

Raporlama seçenekleri hakkında da bilgi almanız gerekir. İş takibi yapabilmek ve alınan sonuçları takip edebilmek için reklam ajansı ile görüşürken ne sıklıkta nasıl raporlamalar yaptıklarını öğrenmeniz gerekir. Dijital pazarlama çalışmalarında tüm işlemler raporlanabildiği için firmanın size belli bir standartta rapor sunması gerekir. Bu raporlamalar genellikle aylık olarak yapılmaktadır. Bu raporlarda harcanan para, paranın hangi mecralara harcandığı, erişimler, etkileşimler, geri dönüşümler, ulaşılan kitle ve yatırım getirisi gibi detayların olması bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: PR çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

Ödemeler

Dijital pazarlama reklamlarında (Facebook, Instagram, Google Adwords vb.) reklam ajansı iki farklı şekilde bütçelendirme ve bütçe yönetimi yapabilir. Aylık olarak toplu bir ücret talep ederek, bu bütçeye tüm reklam harcamalarını da dahil edebilir. Bir diğer yöntem ise aylık olarak verilen hizmetler için belli bir bütçe talep eder; ancak reklam ücretlerini şirketin hesabı üzerinden yönetir. Bu durumda reklam ücreti doğrudan sizin hesabınızdan düşer ve kontrolü de sizde olur. Reklam ajansının nasıl çalıştığını da öğrenmeniz bu süreçte önemli.

Eğer firma, reklam ücretlerinin de dahil olduğu toplu bir bütçe istiyorsa burada, reklamlara harcanan tutarların düzenli raporlanması ve reklam parasının nasıl kullanıldığının da takibini yapmanız gerekir. Aksi taktirde paranın nasıl ve nereye harcandığını göremezsiniz. Anlaşmalarınızı yaparken de bunları oldukça net bir şekilde öğrenmeniz önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
ETBİS (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) nedir ve nasıl kayıt olunur?
Elektronik ticaret bilgi sistemi etbis nedir, etbis kayıt nasıl yapılır, internetten satış yapan firmaların etbis tebliğ sürecinde yapması gerekenler ve daha fazlası bu e ticaret rehberimizde. İnternetten alışverişlerde tüketiciyi...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi
Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol...
29 Mart 2017
Sinan Oypan