Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler

26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler

Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet alarak yaptırmak isteyebilirsiniz. Özellikle de bu çalışmaları şirket içinde yapmak istemiyor ya da bu konularda tecrübeniz bulunmuyorsa bir reklam ajansı ile çalışmak size avantaj sağlayacaktır. Bu süreçte de doğru reklam ajansını seçemek önemli. Sizinle iyi iletişim kurup, sizin için doğru stratejileri geliştirecek bir firma bulmanız, hem zaman hemde para konusunda önemlidir. Peki, bu süreçte dikkat etmeniz gerekenler özel durumlar nedir?

Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler

Tüm hizmetlerinizi tek bir yerden almaya çalışın

Dijital pazarlama, reklam, PR gibi reklam odaklı tüm hizmetlerinizi tek bir yerden almanız önemlidir. Reklam ajansı seçerken, verdikleri hizmetleri iyi bir şekilde araştırmanız ve anlamanız önemlidir. Tüm hizmetleri tek bir yerden aldığınızda, firmalar arasında iletişim kurma zorunluluğu kalmadığı gibi tek bir firmanın hazırladığı strateji daha iyi bir şekilde takip edilerek uygulanabilir. Bu hizmetler için birden fazla yer ile anlaştığınızda genel strateji bölüneceği gibi fikir ayrılıkları yaşanabilir ve iletişimde kopukluklar olur. Bu da reklamlarınızın verimliliğini ciddi şekilde düşürür.

Bunun yanı sıra tüm hizmetleri tek bir yerden aldığınızda da maliyetler daha düşük olacaktır ve bunun için anlaşma şansınız da vardır. Farklı hizmetler için farklı yerlerle çalıştığınızda herbiri için farklı fiyat ödemek zorunda kalırsınız ve bu da maliyetlerinizi artırır.

Sektör deneyimi

Reklam ajansı seçerken, firmanın sektördeki deneyimini de sorgulamanız gerekir. Ne süredir sektörde yer aldıklarını ve ne gibi çalışmalar yaptıklarını sormanız ve araştırmanız gerekir. Tecrübelerinin eksik olması sizin çalışmalarınızı da etkileyecektir. Sektör tecrübelerinin fazla olması, sizin için daha verimli stratejiler oluşturmalarını sağlar. Bu sebeple de bu konu üzerinde de durmanız önemlidir.

Sizin sektörünüzle ilgili deneyimlerini sorun

Dijital pazarlama ve reklam çalışmaları farklı sektörlerde farklı şekillerde yapılmaktadır. Her reklam ajansı tüm sektörlerin dinamiklerine hakim olmayabilir. Bu da bir takım tecrübe eksikliğidir ve doğal bir durumdur. Sizin içinde bulunduğunuz sektörün dinamiklerine hakim olan ve bu konuda daha önceden iş yapmış firmalarla çalışmanız alacağınız sonuçları doğrudan etkileyecektir. Bu sebeple de sektörel bilgi ve tecrübeyi de göz önünde bulundurmanız bu süreçte önemldir.

Siz özel stratejilerinizi sorun

Reklam ajansı ile görüşürken size özel ne gibi stratejiler oluşturacaklarını da sormanız önemli. Standart bir sunum veya strateji size istediğiniz sonuçları vermeyecektir. Markanıza, ürünlerinize ve sektörünüzün dinamiklerine özel bir stratejinin oluşturulması gerekmektedir. Bu sebeple de ajans seçerken strateji seçeneklerini ve nasıl oluşturulduğunu da öğrenmeye dikkat etmelisiniz.

İletişimin nasıl olacağını öğrenin

Reklam ajansı ile nasıl bir iletişiminizin olacağını, haftanın hangi günleri hangi saatler arasında çalıştıklarını, ne sıklıkta sizinle iletişime geçecektirlerini ve hangi iletişim kanallarını kullandıklarını da öğrenmelisiniz. İletişim prosedürleri ve yöntemleri sizin de iş takibinizi kolaylaştıracağı için bunları da işin başında netleştirmeniz önemli.

Raporlamaları öğrenin

Raporlama seçenekleri hakkında da bilgi almanız gerekir. İş takibi yapabilmek ve alınan sonuçları takip edebilmek için reklam ajansı ile görüşürken ne sıklıkta nasıl raporlamalar yaptıklarını öğrenmeniz gerekir. Dijital pazarlama çalışmalarında tüm işlemler raporlanabildiği için firmanın size belli bir standartta rapor sunması gerekir. Bu raporlamalar genellikle aylık olarak yapılmaktadır. Bu raporlarda harcanan para, paranın hangi mecralara harcandığı, erişimler, etkileşimler, geri dönüşümler, ulaşılan kitle ve yatırım getirisi gibi detayların olması bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: PR çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

Ödemeler

Dijital pazarlama reklamlarında (Facebook, Instagram, Google Adwords vb.) reklam ajansı iki farklı şekilde bütçelendirme ve bütçe yönetimi yapabilir. Aylık olarak toplu bir ücret talep ederek, bu bütçeye tüm reklam harcamalarını da dahil edebilir. Bir diğer yöntem ise aylık olarak verilen hizmetler için belli bir bütçe talep eder; ancak reklam ücretlerini şirketin hesabı üzerinden yönetir. Bu durumda reklam ücreti doğrudan sizin hesabınızdan düşer ve kontrolü de sizde olur. Reklam ajansının nasıl çalıştığını da öğrenmeniz bu süreçte önemli.

Eğer firma, reklam ücretlerinin de dahil olduğu toplu bir bütçe istiyorsa burada, reklamlara harcanan tutarların düzenli raporlanması ve reklam parasının nasıl kullanıldığının da takibini yapmanız gerekir. Aksi taktirde paranın nasıl ve nereye harcandığını göremezsiniz. Anlaşmalarınızı yaparken de bunları oldukça net bir şekilde öğrenmeniz önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin