Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler

26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler

Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet alarak yaptırmak isteyebilirsiniz. Özellikle de bu çalışmaları şirket içinde yapmak istemiyor ya da bu konularda tecrübeniz bulunmuyorsa bir reklam ajansı ile çalışmak size avantaj sağlayacaktır. Bu süreçte de doğru reklam ajansını seçemek önemli. Sizinle iyi iletişim kurup, sizin için doğru stratejileri geliştirecek bir firma bulmanız, hem zaman hemde para konusunda önemlidir. Peki, bu süreçte dikkat etmeniz gerekenler özel durumlar nedir?

Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler

Tüm hizmetlerinizi tek bir yerden almaya çalışın

Dijital pazarlama, reklam, PR gibi reklam odaklı tüm hizmetlerinizi tek bir yerden almanız önemlidir. Reklam ajansı seçerken, verdikleri hizmetleri iyi bir şekilde araştırmanız ve anlamanız önemlidir. Tüm hizmetleri tek bir yerden aldığınızda, firmalar arasında iletişim kurma zorunluluğu kalmadığı gibi tek bir firmanın hazırladığı strateji daha iyi bir şekilde takip edilerek uygulanabilir. Bu hizmetler için birden fazla yer ile anlaştığınızda genel strateji bölüneceği gibi fikir ayrılıkları yaşanabilir ve iletişimde kopukluklar olur. Bu da reklamlarınızın verimliliğini ciddi şekilde düşürür.

Bunun yanı sıra tüm hizmetleri tek bir yerden aldığınızda da maliyetler daha düşük olacaktır ve bunun için anlaşma şansınız da vardır. Farklı hizmetler için farklı yerlerle çalıştığınızda herbiri için farklı fiyat ödemek zorunda kalırsınız ve bu da maliyetlerinizi artırır.

Sektör deneyimi

Reklam ajansı seçerken, firmanın sektördeki deneyimini de sorgulamanız gerekir. Ne süredir sektörde yer aldıklarını ve ne gibi çalışmalar yaptıklarını sormanız ve araştırmanız gerekir. Tecrübelerinin eksik olması sizin çalışmalarınızı da etkileyecektir. Sektör tecrübelerinin fazla olması, sizin için daha verimli stratejiler oluşturmalarını sağlar. Bu sebeple de bu konu üzerinde de durmanız önemlidir.

Sizin sektörünüzle ilgili deneyimlerini sorun

Dijital pazarlama ve reklam çalışmaları farklı sektörlerde farklı şekillerde yapılmaktadır. Her reklam ajansı tüm sektörlerin dinamiklerine hakim olmayabilir. Bu da bir takım tecrübe eksikliğidir ve doğal bir durumdur. Sizin içinde bulunduğunuz sektörün dinamiklerine hakim olan ve bu konuda daha önceden iş yapmış firmalarla çalışmanız alacağınız sonuçları doğrudan etkileyecektir. Bu sebeple de sektörel bilgi ve tecrübeyi de göz önünde bulundurmanız bu süreçte önemldir.

Siz özel stratejilerinizi sorun

Reklam ajansı ile görüşürken size özel ne gibi stratejiler oluşturacaklarını da sormanız önemli. Standart bir sunum veya strateji size istediğiniz sonuçları vermeyecektir. Markanıza, ürünlerinize ve sektörünüzün dinamiklerine özel bir stratejinin oluşturulması gerekmektedir. Bu sebeple de ajans seçerken strateji seçeneklerini ve nasıl oluşturulduğunu da öğrenmeye dikkat etmelisiniz.

İletişimin nasıl olacağını öğrenin

Reklam ajansı ile nasıl bir iletişiminizin olacağını, haftanın hangi günleri hangi saatler arasında çalıştıklarını, ne sıklıkta sizinle iletişime geçecektirlerini ve hangi iletişim kanallarını kullandıklarını da öğrenmelisiniz. İletişim prosedürleri ve yöntemleri sizin de iş takibinizi kolaylaştıracağı için bunları da işin başında netleştirmeniz önemli.

Raporlamaları öğrenin

Raporlama seçenekleri hakkında da bilgi almanız gerekir. İş takibi yapabilmek ve alınan sonuçları takip edebilmek için reklam ajansı ile görüşürken ne sıklıkta nasıl raporlamalar yaptıklarını öğrenmeniz gerekir. Dijital pazarlama çalışmalarında tüm işlemler raporlanabildiği için firmanın size belli bir standartta rapor sunması gerekir. Bu raporlamalar genellikle aylık olarak yapılmaktadır. Bu raporlarda harcanan para, paranın hangi mecralara harcandığı, erişimler, etkileşimler, geri dönüşümler, ulaşılan kitle ve yatırım getirisi gibi detayların olması bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: PR çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

Ödemeler

Dijital pazarlama reklamlarında (Facebook, Instagram, Google Adwords vb.) reklam ajansı iki farklı şekilde bütçelendirme ve bütçe yönetimi yapabilir. Aylık olarak toplu bir ücret talep ederek, bu bütçeye tüm reklam harcamalarını da dahil edebilir. Bir diğer yöntem ise aylık olarak verilen hizmetler için belli bir bütçe talep eder; ancak reklam ücretlerini şirketin hesabı üzerinden yönetir. Bu durumda reklam ücreti doğrudan sizin hesabınızdan düşer ve kontrolü de sizde olur. Reklam ajansının nasıl çalıştığını da öğrenmeniz bu süreçte önemli.

Eğer firma, reklam ücretlerinin de dahil olduğu toplu bir bütçe istiyorsa burada, reklamlara harcanan tutarların düzenli raporlanması ve reklam parasının nasıl kullanıldığının da takibini yapmanız gerekir. Aksi taktirde paranın nasıl ve nereye harcandığını göremezsiniz. Anlaşmalarınızı yaparken de bunları oldukça net bir şekilde öğrenmeniz önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Amazon'da Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazon'da Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan