İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?

8 Eylül 2016
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?

İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere başvurulabilir; fakat bu yöntemlerden biri her zaman akla gelmez. Bu yöntem de rekabetten faydalanmaktır.

Sektördeki rekabetten faydalandığınızda işinizi geliştirmek için birçok farklı yeni yöntem geliştirebilirsiniz. Sektördeki diğer firmaları gözlemleyip, onlarla olan rekabet durumunu iyi analiz etmek, işinizi geliştirme konusunda size birçok fayda sağlayabilir.

Rekabetten yola çıkarak şirketinizi nasıl daha iyi bir yere getirebileceğinizi de bu rehberimizde anlatacağız.

Rekabet, sektördeki ihtiyacı görmenizi sağlar

Rekabeti doğru bir şekilde ele aldığınızda sektörün hangi yönde geliştiğini ve nereye doğru gitmekte olduğunu görebilirsiniz. Sektördeki eski firmaların çalışmalarıyla, sektöre yeni giren firmaların yaptıkları çalışmalar birbirinden farklılıklar gösterecektir. Eski firmalar, belli bir müşteri tabanına sahip oldukları için, yeniliklerle yakından ilgilenmeyebilir; fakat sektöre yeni giren firmalar rekabette öne çıkabilmek için bazı yenilikler denemeye başlayacaklardır.

Bu iki grup arasındaki farkları gözlemlemek oldukça önemli. Sektöre yeni giren ve başarılı olmaya başlayan firmaların yaptıkları çalışmalara özellikle dikkat etmelisiniz. Bu firmalar müşterilerin başka istekleri olduğunu keşfetmiş olabilirler. Bu değişimleri ve farklılaşmaları gözlemleyerek, sektörün nereye gitmekte olduğu konusunda bazı öngörüler kazanabilir ve kendi stratejilerinizi bu öngörüler doğrultusunda değiştirmeye başlayabilirsiniz.

Rekabet sektördeki dengeleri değiştirebilir

Rekabet sadece satış ve pazarlama kanallarında geçerli değildir. Dijital kanallarda yapılan çalışmalar, tüketiciler üzerinde algı yönetimi yapılmasını da sağlar. Burada, rekabetçi çalışmalarını yoğunlaştıran firmalar, algı yönetimini kendi firmalarına doğru kaydırabilir.

Sosyal medya ve Google, bu algı yönetimini kontrol etme konusunda oldukça önemlidir. Örnek vermek gerekirse, Bulut tabanlı dosya paylaşım servisi Dropbox bunu oldukça iyi yapmıştır. Dropbox’tan önce “Box” isimli başka bir servis daha bulunuyordu; fakat Dropbox’ın rekabetçi tutumu ve bu alandaki çalışmaları bir anda Box’ın geri planda kalmasına neden oldu.

Bu tür algı yönetimleri ve dijital alandaki farklı çalışmalar, rekabetin gidişatını doğrudan etkileyebileceği için kesinlikle göz ardı edilmemelidir.

Rekabet, yeniliklere zorlar

Sektörel rekabette öne çıkmak için firmaların devamlı olarak bazı yenilikler yapması gerekir. Yenilikler yapmayan ve aynı sistemde devam eden firmalar bir süre sonra, sektöre yeni giren yenilikçi firmalar karşısında zorlanmaya başlarlar. Bunun nedeni, tüketicilerin de devamlı olarak şirketlerden bazı yeni şeyler bekliyor olmalarıdır.

Ürün, hizmet, müşteri desteği, internet sitesi, ödeme ve kargo seçenekleri gibi birçok alanda yenilik bekleyen tüketicilere, en yeni ve onların işini en çok kolaylaştıran yöntemleri sunan firmalar bu rekabetten başarıyla sıyrılmayı başarabiliyor.

Rekabet daha hızlı ve akıllı çalışmaya iter

Rekabetten sıyrılıp, diğer firmaların önüne geçebilmek için daha çok değil daha akıllı çalışmanız gerekir. Aynı zamanda bazı kararları da daha hızlı vermeniz gerekir. Bazı firmalar bu kararları almakta gecikebilir, yenilikleri takip etmeyebilir ve olduğu yerde sayabilir. Genellikle sektördeki eski firmalar bu şekilde işlemektedir.

Belli bir büyüklüğe ulaştıktan sonra, bu tür yeniliklere ve değişimlere çok kolay bir şekilde adapte olamazlar. Şirket kültürleri bu değişme ayak uydurmaya çok da müsait değildir. Bu nedenle de sektördeki yeni ve daha küçük çaplı firmalar bu değişimlere daha hızlı bir şekilde adapte olabilirler.

Rakip firmaların önüne geçmek için de daha hızlı kararlar vererek daha akıllı çalışmanız gerekir. Sektörel yenilikleri takip etmek, reklam çalışmalarında daha farklı bir yaklaşım izlemek bu nedenle oldukça önemli olacaktır.

Rekabet, başkalarının yanlışlarından ders almanızı sağlar

Rakip analizinin belki de en önemli avantajlarından biri de başkalarının yanlışlarından ders almaktır. Sektördeki diğer firmaların yaptıkları yanlışları görmek, onların yanlış politikalarını gözlemlemek, reklam ve pazarlama tarafında yaptıkları hataları incelemek, size bazı fırsatlar sunacaktır.

Rakip firmaların hatalarından ve yanlışlarından dersler aldığınızda, kendi stratejilerinizde geliştirmeler yapmanıza olanak tanır. Böylelikle hem vakit hem de para kaybetmemiş olursunuz. Bu hatalar kimi zaman marka güvenilirliğine de zarar verebilir. Önceden bu yanlışları görmek, markanızın güvenilirliğini de sarsmamanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Markethinkers
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin