fbpx

İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?

8 Eylül 2016
Sinan Oypan

İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere başvurulabilir; fakat bu yöntemlerden biri her zaman akla gelmez. Bu yöntem de rekabetten faydalanmaktır.

Sektördeki rekabetten faydalandığınızda işinizi geliştirmek için birçok farklı yeni yöntem geliştirebilirsiniz. Sektördeki diğer firmaları gözlemleyip, onlarla olan rekabet durumunu iyi analiz etmek, işinizi geliştirme konusunda size birçok fayda sağlayabilir.

Rekabetten yola çıkarak şirketinizi nasıl daha iyi bir yere getirebileceğinizi de bu rehberimizde anlatacağız.

Rekabet, sektördeki ihtiyacı görmenizi sağlar

Rekabeti doğru bir şekilde ele aldığınızda sektörün hangi yönde geliştiğini ve nereye doğru gitmekte olduğunu görebilirsiniz. Sektördeki eski firmaların çalışmalarıyla, sektöre yeni giren firmaların yaptıkları çalışmalar birbirinden farklılıklar gösterecektir. Eski firmalar, belli bir müşteri tabanına sahip oldukları için, yeniliklerle yakından ilgilenmeyebilir; fakat sektöre yeni giren firmalar rekabette öne çıkabilmek için bazı yenilikler denemeye başlayacaklardır.

Bu iki grup arasındaki farkları gözlemlemek oldukça önemli. Sektöre yeni giren ve başarılı olmaya başlayan firmaların yaptıkları çalışmalara özellikle dikkat etmelisiniz. Bu firmalar müşterilerin başka istekleri olduğunu keşfetmiş olabilirler. Bu değişimleri ve farklılaşmaları gözlemleyerek, sektörün nereye gitmekte olduğu konusunda bazı öngörüler kazanabilir ve kendi stratejilerinizi bu öngörüler doğrultusunda değiştirmeye başlayabilirsiniz.

Rekabet sektördeki dengeleri değiştirebilir

Rekabet sadece satış ve pazarlama kanallarında geçerli değildir. Dijital kanallarda yapılan çalışmalar, tüketiciler üzerinde algı yönetimi yapılmasını da sağlar. Burada, rekabetçi çalışmalarını yoğunlaştıran firmalar, algı yönetimini kendi firmalarına doğru kaydırabilir.

Sosyal medya ve Google, bu algı yönetimini kontrol etme konusunda oldukça önemlidir. Örnek vermek gerekirse, Bulut tabanlı dosya paylaşım servisi Dropbox bunu oldukça iyi yapmıştır. Dropbox’tan önce “Box” isimli başka bir servis daha bulunuyordu; fakat Dropbox’ın rekabetçi tutumu ve bu alandaki çalışmaları bir anda Box’ın geri planda kalmasına neden oldu.

Bu tür algı yönetimleri ve dijital alandaki farklı çalışmalar, rekabetin gidişatını doğrudan etkileyebileceği için kesinlikle göz ardı edilmemelidir.

Rekabet, yeniliklere zorlar

Sektörel rekabette öne çıkmak için firmaların devamlı olarak bazı yenilikler yapması gerekir. Yenilikler yapmayan ve aynı sistemde devam eden firmalar bir süre sonra, sektöre yeni giren yenilikçi firmalar karşısında zorlanmaya başlarlar. Bunun nedeni, tüketicilerin de devamlı olarak şirketlerden bazı yeni şeyler bekliyor olmalarıdır.

Ürün, hizmet, müşteri desteği, internet sitesi, ödeme ve kargo seçenekleri gibi birçok alanda yenilik bekleyen tüketicilere, en yeni ve onların işini en çok kolaylaştıran yöntemleri sunan firmalar bu rekabetten başarıyla sıyrılmayı başarabiliyor.

Rekabet daha hızlı ve akıllı çalışmaya iter

Rekabetten sıyrılıp, diğer firmaların önüne geçebilmek için daha çok değil daha akıllı çalışmanız gerekir. Aynı zamanda bazı kararları da daha hızlı vermeniz gerekir. Bazı firmalar bu kararları almakta gecikebilir, yenilikleri takip etmeyebilir ve olduğu yerde sayabilir. Genellikle sektördeki eski firmalar bu şekilde işlemektedir.

Belli bir büyüklüğe ulaştıktan sonra, bu tür yeniliklere ve değişimlere çok kolay bir şekilde adapte olamazlar. Şirket kültürleri bu değişme ayak uydurmaya çok da müsait değildir. Bu nedenle de sektördeki yeni ve daha küçük çaplı firmalar bu değişimlere daha hızlı bir şekilde adapte olabilirler.

Rakip firmaların önüne geçmek için de daha hızlı kararlar vererek daha akıllı çalışmanız gerekir. Sektörel yenilikleri takip etmek, reklam çalışmalarında daha farklı bir yaklaşım izlemek bu nedenle oldukça önemli olacaktır.

Rekabet, başkalarının yanlışlarından ders almanızı sağlar

Rakip analizinin belki de en önemli avantajlarından biri de başkalarının yanlışlarından ders almaktır. Sektördeki diğer firmaların yaptıkları yanlışları görmek, onların yanlış politikalarını gözlemlemek, reklam ve pazarlama tarafında yaptıkları hataları incelemek, size bazı fırsatlar sunacaktır.

Rakip firmaların hatalarından ve yanlışlarından dersler aldığınızda, kendi stratejilerinizde geliştirmeler yapmanıza olanak tanır. Böylelikle hem vakit hem de para kaybetmemiş olursunuz. Bu hatalar kimi zaman marka güvenilirliğine de zarar verebilir. Önceden bu yanlışları görmek, markanızın güvenilirliğini de sarsmamanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan