İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?

8 Eylül 2016
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?

İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere başvurulabilir; fakat bu yöntemlerden biri her zaman akla gelmez. Bu yöntem de rekabetten faydalanmaktır.

Sektördeki rekabetten faydalandığınızda işinizi geliştirmek için birçok farklı yeni yöntem geliştirebilirsiniz. Sektördeki diğer firmaları gözlemleyip, onlarla olan rekabet durumunu iyi analiz etmek, işinizi geliştirme konusunda size birçok fayda sağlayabilir.

Rekabetten yola çıkarak şirketinizi nasıl daha iyi bir yere getirebileceğinizi de bu rehberimizde anlatacağız.

Rekabet, sektördeki ihtiyacı görmenizi sağlar

Rekabeti doğru bir şekilde ele aldığınızda sektörün hangi yönde geliştiğini ve nereye doğru gitmekte olduğunu görebilirsiniz. Sektördeki eski firmaların çalışmalarıyla, sektöre yeni giren firmaların yaptıkları çalışmalar birbirinden farklılıklar gösterecektir. Eski firmalar, belli bir müşteri tabanına sahip oldukları için, yeniliklerle yakından ilgilenmeyebilir; fakat sektöre yeni giren firmalar rekabette öne çıkabilmek için bazı yenilikler denemeye başlayacaklardır.

Bu iki grup arasındaki farkları gözlemlemek oldukça önemli. Sektöre yeni giren ve başarılı olmaya başlayan firmaların yaptıkları çalışmalara özellikle dikkat etmelisiniz. Bu firmalar müşterilerin başka istekleri olduğunu keşfetmiş olabilirler. Bu değişimleri ve farklılaşmaları gözlemleyerek, sektörün nereye gitmekte olduğu konusunda bazı öngörüler kazanabilir ve kendi stratejilerinizi bu öngörüler doğrultusunda değiştirmeye başlayabilirsiniz.

Rekabet sektördeki dengeleri değiştirebilir

Rekabet sadece satış ve pazarlama kanallarında geçerli değildir. Dijital kanallarda yapılan çalışmalar, tüketiciler üzerinde algı yönetimi yapılmasını da sağlar. Burada, rekabetçi çalışmalarını yoğunlaştıran firmalar, algı yönetimini kendi firmalarına doğru kaydırabilir.

Sosyal medya ve Google, bu algı yönetimini kontrol etme konusunda oldukça önemlidir. Örnek vermek gerekirse, Bulut tabanlı dosya paylaşım servisi Dropbox bunu oldukça iyi yapmıştır. Dropbox’tan önce “Box” isimli başka bir servis daha bulunuyordu; fakat Dropbox’ın rekabetçi tutumu ve bu alandaki çalışmaları bir anda Box’ın geri planda kalmasına neden oldu.

Bu tür algı yönetimleri ve dijital alandaki farklı çalışmalar, rekabetin gidişatını doğrudan etkileyebileceği için kesinlikle göz ardı edilmemelidir.

Rekabet, yeniliklere zorlar

Sektörel rekabette öne çıkmak için firmaların devamlı olarak bazı yenilikler yapması gerekir. Yenilikler yapmayan ve aynı sistemde devam eden firmalar bir süre sonra, sektöre yeni giren yenilikçi firmalar karşısında zorlanmaya başlarlar. Bunun nedeni, tüketicilerin de devamlı olarak şirketlerden bazı yeni şeyler bekliyor olmalarıdır.

Ürün, hizmet, müşteri desteği, internet sitesi, ödeme ve kargo seçenekleri gibi birçok alanda yenilik bekleyen tüketicilere, en yeni ve onların işini en çok kolaylaştıran yöntemleri sunan firmalar bu rekabetten başarıyla sıyrılmayı başarabiliyor.

Rekabet daha hızlı ve akıllı çalışmaya iter

Rekabetten sıyrılıp, diğer firmaların önüne geçebilmek için daha çok değil daha akıllı çalışmanız gerekir. Aynı zamanda bazı kararları da daha hızlı vermeniz gerekir. Bazı firmalar bu kararları almakta gecikebilir, yenilikleri takip etmeyebilir ve olduğu yerde sayabilir. Genellikle sektördeki eski firmalar bu şekilde işlemektedir.

Belli bir büyüklüğe ulaştıktan sonra, bu tür yeniliklere ve değişimlere çok kolay bir şekilde adapte olamazlar. Şirket kültürleri bu değişme ayak uydurmaya çok da müsait değildir. Bu nedenle de sektördeki yeni ve daha küçük çaplı firmalar bu değişimlere daha hızlı bir şekilde adapte olabilirler.

Rakip firmaların önüne geçmek için de daha hızlı kararlar vererek daha akıllı çalışmanız gerekir. Sektörel yenilikleri takip etmek, reklam çalışmalarında daha farklı bir yaklaşım izlemek bu nedenle oldukça önemli olacaktır.

Rekabet, başkalarının yanlışlarından ders almanızı sağlar

Rakip analizinin belki de en önemli avantajlarından biri de başkalarının yanlışlarından ders almaktır. Sektördeki diğer firmaların yaptıkları yanlışları görmek, onların yanlış politikalarını gözlemlemek, reklam ve pazarlama tarafında yaptıkları hataları incelemek, size bazı fırsatlar sunacaktır.

Rakip firmaların hatalarından ve yanlışlarından dersler aldığınızda, kendi stratejilerinizde geliştirmeler yapmanıza olanak tanır. Böylelikle hem vakit hem de para kaybetmemiş olursunuz. Bu hatalar kimi zaman marka güvenilirliğine de zarar verebilir. Önceden bu yanlışları görmek, markanızın güvenilirliğini de sarsmamanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
Blog Nedir?
Blog Nedir?
İnternet ortaya çıktığında, kullanıcıların genellikle pasif pozisyonda kaldığı bir mecraydı. İçeriğindeki uçsuz bucaksız bilgi havuzu, sadece okunabilen, bakılabilen, izlenebilen ya da dinlenebilen bir yapıdaydı. Bu hâliyle de...
3 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
IdeaSoft
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın