İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?

8 Eylül 2016
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmek için rekabetten nasıl faydalanabilirsiniz?

İşi geliştirip, daha iyi bir yere getirmek, daha fazla müşteriye sahip olmak ve karlılığı artırmak tüm şirketlerin öncelikli amaçları arasındadır. Tüm bunları yapabilmek için birçok strateji belirlenebilir, farklı yöntemlere başvurulabilir; fakat bu yöntemlerden biri her zaman akla gelmez. Bu yöntem de rekabetten faydalanmaktır.

Sektördeki rekabetten faydalandığınızda işinizi geliştirmek için birçok farklı yeni yöntem geliştirebilirsiniz. Sektördeki diğer firmaları gözlemleyip, onlarla olan rekabet durumunu iyi analiz etmek, işinizi geliştirme konusunda size birçok fayda sağlayabilir.

Rekabetten yola çıkarak şirketinizi nasıl daha iyi bir yere getirebileceğinizi de bu rehberimizde anlatacağız.

Rekabet, sektördeki ihtiyacı görmenizi sağlar

Rekabeti doğru bir şekilde ele aldığınızda sektörün hangi yönde geliştiğini ve nereye doğru gitmekte olduğunu görebilirsiniz. Sektördeki eski firmaların çalışmalarıyla, sektöre yeni giren firmaların yaptıkları çalışmalar birbirinden farklılıklar gösterecektir. Eski firmalar, belli bir müşteri tabanına sahip oldukları için, yeniliklerle yakından ilgilenmeyebilir; fakat sektöre yeni giren firmalar rekabette öne çıkabilmek için bazı yenilikler denemeye başlayacaklardır.

Bu iki grup arasındaki farkları gözlemlemek oldukça önemli. Sektöre yeni giren ve başarılı olmaya başlayan firmaların yaptıkları çalışmalara özellikle dikkat etmelisiniz. Bu firmalar müşterilerin başka istekleri olduğunu keşfetmiş olabilirler. Bu değişimleri ve farklılaşmaları gözlemleyerek, sektörün nereye gitmekte olduğu konusunda bazı öngörüler kazanabilir ve kendi stratejilerinizi bu öngörüler doğrultusunda değiştirmeye başlayabilirsiniz.

Rekabet sektördeki dengeleri değiştirebilir

Rekabet sadece satış ve pazarlama kanallarında geçerli değildir. Dijital kanallarda yapılan çalışmalar, tüketiciler üzerinde algı yönetimi yapılmasını da sağlar. Burada, rekabetçi çalışmalarını yoğunlaştıran firmalar, algı yönetimini kendi firmalarına doğru kaydırabilir.

Sosyal medya ve Google, bu algı yönetimini kontrol etme konusunda oldukça önemlidir. Örnek vermek gerekirse, Bulut tabanlı dosya paylaşım servisi Dropbox bunu oldukça iyi yapmıştır. Dropbox’tan önce “Box” isimli başka bir servis daha bulunuyordu; fakat Dropbox’ın rekabetçi tutumu ve bu alandaki çalışmaları bir anda Box’ın geri planda kalmasına neden oldu.

Bu tür algı yönetimleri ve dijital alandaki farklı çalışmalar, rekabetin gidişatını doğrudan etkileyebileceği için kesinlikle göz ardı edilmemelidir.

Rekabet, yeniliklere zorlar

Sektörel rekabette öne çıkmak için firmaların devamlı olarak bazı yenilikler yapması gerekir. Yenilikler yapmayan ve aynı sistemde devam eden firmalar bir süre sonra, sektöre yeni giren yenilikçi firmalar karşısında zorlanmaya başlarlar. Bunun nedeni, tüketicilerin de devamlı olarak şirketlerden bazı yeni şeyler bekliyor olmalarıdır.

Ürün, hizmet, müşteri desteği, internet sitesi, ödeme ve kargo seçenekleri gibi birçok alanda yenilik bekleyen tüketicilere, en yeni ve onların işini en çok kolaylaştıran yöntemleri sunan firmalar bu rekabetten başarıyla sıyrılmayı başarabiliyor.

Rekabet daha hızlı ve akıllı çalışmaya iter

Rekabetten sıyrılıp, diğer firmaların önüne geçebilmek için daha çok değil daha akıllı çalışmanız gerekir. Aynı zamanda bazı kararları da daha hızlı vermeniz gerekir. Bazı firmalar bu kararları almakta gecikebilir, yenilikleri takip etmeyebilir ve olduğu yerde sayabilir. Genellikle sektördeki eski firmalar bu şekilde işlemektedir.

Belli bir büyüklüğe ulaştıktan sonra, bu tür yeniliklere ve değişimlere çok kolay bir şekilde adapte olamazlar. Şirket kültürleri bu değişme ayak uydurmaya çok da müsait değildir. Bu nedenle de sektördeki yeni ve daha küçük çaplı firmalar bu değişimlere daha hızlı bir şekilde adapte olabilirler.

Rakip firmaların önüne geçmek için de daha hızlı kararlar vererek daha akıllı çalışmanız gerekir. Sektörel yenilikleri takip etmek, reklam çalışmalarında daha farklı bir yaklaşım izlemek bu nedenle oldukça önemli olacaktır.

Rekabet, başkalarının yanlışlarından ders almanızı sağlar

Rakip analizinin belki de en önemli avantajlarından biri de başkalarının yanlışlarından ders almaktır. Sektördeki diğer firmaların yaptıkları yanlışları görmek, onların yanlış politikalarını gözlemlemek, reklam ve pazarlama tarafında yaptıkları hataları incelemek, size bazı fırsatlar sunacaktır.

Rakip firmaların hatalarından ve yanlışlarından dersler aldığınızda, kendi stratejilerinizde geliştirmeler yapmanıza olanak tanır. Böylelikle hem vakit hem de para kaybetmemiş olursunuz. Bu hatalar kimi zaman marka güvenilirliğine de zarar verebilir. Önceden bu yanlışları görmek, markanızın güvenilirliğini de sarsmamanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Özelleştirilebilir dijital alanlar ve her geçen gün daha da hızlanan akış, e-ticaret sitelerinin pazarlama anlayışlarını güncellemesini zorunlu kılmaktadır. E-ticarette etkin bir pazarlama için kişiselleştirme ve hızın bir arada...
26 Mayıs 2021
Markethinkers
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan