6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?

9 Haziran 2016
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?

E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem müşterilerinize bir fayda sağlayabilir hem de bu tür düzenli içeriklerle sitenizin sayfa otoritesini artırabilirsiniz.

Bir rehber içeriği oluşturmak için bazı ön çalışmalar yapmanız ve yazı yazma konusunda biraz tecrübeye sahip olmanız gerekecek. Tabii ki hakkında yazacağınız ürün ya da hizmet ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmanız gerekiyor.

Bu rehberimizde de 7 adımda rehber içeriklerinizi nasıl oluşturabileceğiniz üzerinde duracağız. Bu rehberleri yazılı metinler şeklinde oluşturabileceğiniz gibi videolar halinde de rehber içerikleri oluşturabilirsiniz.

Çözülmesi gereken sorunu bulun

Bir rehber içeriği oluşturmanız için öncelikle ortada bir sorun ve bu soruna ürettiğiniz bir çözüm olması gerekiyor. İlgili ürün ya da hizmetle ilgili tüketicilerin en çok yaşadıkları sorunları ele alarak, farklı rehberler için başlıklar çıkartabilirsiniz.

Tüketicilerin yaşadıkları sorunlara yönelik bir çözüm önerinizin de bulunması gerekiyor. Sorunu bulduktan sonra çözümü de tüketicilere sunmaya hazırlamalısınız.

Bu sorunları keşfetmek için müşteri hizmetleri bölümünüzle bir çalışma yapabilirsiniz. Müşterilerinizin en sık sordukları sorulardan ya da ürünle ilgili yaşadıkları sorunlardan yola çıkarak, rehberleriniz için yol haritası çıkartmaya başlayabilirsiniz.

Başlığınıza karar verin

Sorunu ve çözümü bulduktan sonra, bu konuyu en iyi şekilde yansıtacak başlığı seçeye özen gösterin. Hazırladığınız rehber içeriğinin ilgi çekici olması ve okunması için, iyi bir başlığa sahip olması gerekiyor.

Başlığınızda sorundan ve/ya çözümden bahsedebilirsiniz. Eğer birkaç adımdan oluşan içerikler oluşturmayı planlıyorsanız bu adım sayısını rehberin başlığında da kullanabilirsiniz. Örnek: 7 adımda bir rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?Adım adım anlatılan rehber içerikleri okuyucuların konuya olan yaklaşımını daha da artırabiliyor.

Başlıklarınızı çok uzun yapmamaya da dikkat etmelisiniz. Doğrudan konunun ne olduğunu okuyuculara aktarmalısınız. Bunun yanı sıra internet sitenizdeki blog üzerinde bu içerikleri yayınlamayı planlıyorsanız, çok uzun başlıklar arama sonuçlarında tam olarak gözükmeyebiliyor. Google indeksleme sırasında belli bir harf limiti koyuyor ve bunun üzerindeki metinler yarım bir şekilde görünüyor. Bu da konunun anlaşılmamasına neden olabilir.

Kendiniz nasıl yapıldığını gösterin

Adım adım yapılması gereken bir işlem olduğunda, bunları sadece metinlerle sınırlı tutmamaya özen gösterin. Üstün körü anlatımlar yerine detaylı bir şekilde kullanıcıların bu adımları nasıl yapacaklarını gösterebilirsiniz.

Eğer video içerikler hazırlıyorsanız bu daha kolay olacaktır; ancak metin üzerine çalışıyorsanız, fotoğraflar ya da ekran görüntüleriyle bu adımları gösterebilirsiniz. Görsel anlatım kullanmak, okuyucuların konuyu daha iyi bir şekilde kavramasını sağlayacağı için daha yararlı olacaktır.

Her bölümü birbirinden ayırın ve yazın

Başka bir deyişle, rehber içeriğinizi belli adımlara bölerek hazırlayın. Adım adım anlatımlar şart olmasa da rehber içeriklerinde bu özelliği sıkça görürüz. Bunun nedeni ise, anlatımın daha kolay hale getirilmesini sağlar.

Bir sorunun çözümünde birden fazla işlem yapmak gerekebilir ve bu sebeple de her bir işlemi bir adımda anlatmak oldukça önemli olacaktır. Erkek giyim üzerine hizmet veren bir e-ticaret firması, “Gömleğinize uygun kravatı nasıl seçmelisiniz?” başlıklı bir rehber videosu hazırladığında adımlar şöyle olabilir:

  • 1. Gömlek seçimi
  • 2. Kravatınız gömleğinizden daha koyu olmalı
  • 3. Tek renk gömleklerde kravatı kontrast oluşturan renklerden seçin
  • 4. Desenli gömleklerde, kravatın rengini gömleğin baskın rengi ile uyumlu olacak şekilde seçin

Adımlarınızı belirledikten sonra bu adımları açıklayan metinler hazırlayabilirsiniz. Videolarda bu metinler daha az olabilir; çünkü görsel olarak birçok detayı verebilirsiniz. Ancak blog yazılarında bu adımlar için birkaç cümle ya da paragrafla açıklama yapmanız yararlı olacaktır.

Giriş bölümünüzü hazırlayın

Rehberinizin giriş bölümünde bu rehberin hangi konu ile alakalı olduğunu belirtmelisiniz. Tüketicilerin yaşadıkları sorunlardan bahsedebilir ve sizin bu duruma nasıl bir çözüm önerdiğinizi bu giriş bölümünde açık bir şekilde belirtebilirsiniz.

Giriş bölümünüz çok uzun olmamalı. Konu hakkında okuyucuya gerekli bilgi vererek, onu içeriğin devamını okumaya teşvik etmeli. Tabii ki kısa bir giriş yazısı yazarken, okuyucunun da ilgisini çekecek cümleler kullanmaya özen göstermelisiniz.

Burada verdiğiniz bilgileri giriş bölümünde iyi yansıtabilirseniz okuyucunun yazıda kalmasını sağlarsınız.

Yazım hatalarının ve bilgilerin kontrolünü yapın

Son adım olarak da hazırladığınız rehberdeki yazım hatalarını kontrol etmeli, varsa anlatım bozukluklarını gidermelisiniz. Bunun yanı sıra, verdiğiniz bilgilerin doğruluğunu, gerçekten kullanıcıların sorunlarını çözüp çözmeyeceğini de kontrol etmelisiniz.

Adımlarınızı tekrar gözden geçirerek, kullandığınız görselleri ve metinleri incelemeli ve yanlış anlaşılmaya neden olabilecek durumları önceden kontrol etmelisiniz.

Burada verdiğiniz bilgilerde sıkıntı olması ve vadettiğiniz çözümü sağlamaması, marka olarak güvenilirliğinize zarar verebilir ve bu da markanızın gücünü düşürür.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan