6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?

9 Haziran 2016
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?

E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem müşterilerinize bir fayda sağlayabilir hem de bu tür düzenli içeriklerle sitenizin sayfa otoritesini artırabilirsiniz.

Bir rehber içeriği oluşturmak için bazı ön çalışmalar yapmanız ve yazı yazma konusunda biraz tecrübeye sahip olmanız gerekecek. Tabii ki hakkında yazacağınız ürün ya da hizmet ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmanız gerekiyor.

Bu rehberimizde de 7 adımda rehber içeriklerinizi nasıl oluşturabileceğiniz üzerinde duracağız. Bu rehberleri yazılı metinler şeklinde oluşturabileceğiniz gibi videolar halinde de rehber içerikleri oluşturabilirsiniz.

Çözülmesi gereken sorunu bulun

Bir rehber içeriği oluşturmanız için öncelikle ortada bir sorun ve bu soruna ürettiğiniz bir çözüm olması gerekiyor. İlgili ürün ya da hizmetle ilgili tüketicilerin en çok yaşadıkları sorunları ele alarak, farklı rehberler için başlıklar çıkartabilirsiniz.

Tüketicilerin yaşadıkları sorunlara yönelik bir çözüm önerinizin de bulunması gerekiyor. Sorunu bulduktan sonra çözümü de tüketicilere sunmaya hazırlamalısınız.

Bu sorunları keşfetmek için müşteri hizmetleri bölümünüzle bir çalışma yapabilirsiniz. Müşterilerinizin en sık sordukları sorulardan ya da ürünle ilgili yaşadıkları sorunlardan yola çıkarak, rehberleriniz için yol haritası çıkartmaya başlayabilirsiniz.

Başlığınıza karar verin

Sorunu ve çözümü bulduktan sonra, bu konuyu en iyi şekilde yansıtacak başlığı seçeye özen gösterin. Hazırladığınız rehber içeriğinin ilgi çekici olması ve okunması için, iyi bir başlığa sahip olması gerekiyor.

Başlığınızda sorundan ve/ya çözümden bahsedebilirsiniz. Eğer birkaç adımdan oluşan içerikler oluşturmayı planlıyorsanız bu adım sayısını rehberin başlığında da kullanabilirsiniz. Örnek: 7 adımda bir rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?Adım adım anlatılan rehber içerikleri okuyucuların konuya olan yaklaşımını daha da artırabiliyor.

Başlıklarınızı çok uzun yapmamaya da dikkat etmelisiniz. Doğrudan konunun ne olduğunu okuyuculara aktarmalısınız. Bunun yanı sıra internet sitenizdeki blog üzerinde bu içerikleri yayınlamayı planlıyorsanız, çok uzun başlıklar arama sonuçlarında tam olarak gözükmeyebiliyor. Google indeksleme sırasında belli bir harf limiti koyuyor ve bunun üzerindeki metinler yarım bir şekilde görünüyor. Bu da konunun anlaşılmamasına neden olabilir.

Kendiniz nasıl yapıldığını gösterin

Adım adım yapılması gereken bir işlem olduğunda, bunları sadece metinlerle sınırlı tutmamaya özen gösterin. Üstün körü anlatımlar yerine detaylı bir şekilde kullanıcıların bu adımları nasıl yapacaklarını gösterebilirsiniz.

Eğer video içerikler hazırlıyorsanız bu daha kolay olacaktır; ancak metin üzerine çalışıyorsanız, fotoğraflar ya da ekran görüntüleriyle bu adımları gösterebilirsiniz. Görsel anlatım kullanmak, okuyucuların konuyu daha iyi bir şekilde kavramasını sağlayacağı için daha yararlı olacaktır.

Her bölümü birbirinden ayırın ve yazın

Başka bir deyişle, rehber içeriğinizi belli adımlara bölerek hazırlayın. Adım adım anlatımlar şart olmasa da rehber içeriklerinde bu özelliği sıkça görürüz. Bunun nedeni ise, anlatımın daha kolay hale getirilmesini sağlar.

Bir sorunun çözümünde birden fazla işlem yapmak gerekebilir ve bu sebeple de her bir işlemi bir adımda anlatmak oldukça önemli olacaktır. Erkek giyim üzerine hizmet veren bir e-ticaret firması, “Gömleğinize uygun kravatı nasıl seçmelisiniz?” başlıklı bir rehber videosu hazırladığında adımlar şöyle olabilir:

  • 1. Gömlek seçimi
  • 2. Kravatınız gömleğinizden daha koyu olmalı
  • 3. Tek renk gömleklerde kravatı kontrast oluşturan renklerden seçin
  • 4. Desenli gömleklerde, kravatın rengini gömleğin baskın rengi ile uyumlu olacak şekilde seçin

Adımlarınızı belirledikten sonra bu adımları açıklayan metinler hazırlayabilirsiniz. Videolarda bu metinler daha az olabilir; çünkü görsel olarak birçok detayı verebilirsiniz. Ancak blog yazılarında bu adımlar için birkaç cümle ya da paragrafla açıklama yapmanız yararlı olacaktır.

Giriş bölümünüzü hazırlayın

Rehberinizin giriş bölümünde bu rehberin hangi konu ile alakalı olduğunu belirtmelisiniz. Tüketicilerin yaşadıkları sorunlardan bahsedebilir ve sizin bu duruma nasıl bir çözüm önerdiğinizi bu giriş bölümünde açık bir şekilde belirtebilirsiniz.

Giriş bölümünüz çok uzun olmamalı. Konu hakkında okuyucuya gerekli bilgi vererek, onu içeriğin devamını okumaya teşvik etmeli. Tabii ki kısa bir giriş yazısı yazarken, okuyucunun da ilgisini çekecek cümleler kullanmaya özen göstermelisiniz.

Burada verdiğiniz bilgileri giriş bölümünde iyi yansıtabilirseniz okuyucunun yazıda kalmasını sağlarsınız.

Yazım hatalarının ve bilgilerin kontrolünü yapın

Son adım olarak da hazırladığınız rehberdeki yazım hatalarını kontrol etmeli, varsa anlatım bozukluklarını gidermelisiniz. Bunun yanı sıra, verdiğiniz bilgilerin doğruluğunu, gerçekten kullanıcıların sorunlarını çözüp çözmeyeceğini de kontrol etmelisiniz.

Adımlarınızı tekrar gözden geçirerek, kullandığınız görselleri ve metinleri incelemeli ve yanlış anlaşılmaya neden olabilecek durumları önceden kontrol etmelisiniz.

Burada verdiğiniz bilgilerde sıkıntı olması ve vadettiğiniz çözümü sağlamaması, marka olarak güvenilirliğinize zarar verebilir ve bu da markanızın gücünü düşürür.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin