6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?

9 Haziran 2016
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?

E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem müşterilerinize bir fayda sağlayabilir hem de bu tür düzenli içeriklerle sitenizin sayfa otoritesini artırabilirsiniz.

Bir rehber içeriği oluşturmak için bazı ön çalışmalar yapmanız ve yazı yazma konusunda biraz tecrübeye sahip olmanız gerekecek. Tabii ki hakkında yazacağınız ürün ya da hizmet ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmanız gerekiyor.

Bu rehberimizde de 7 adımda rehber içeriklerinizi nasıl oluşturabileceğiniz üzerinde duracağız. Bu rehberleri yazılı metinler şeklinde oluşturabileceğiniz gibi videolar halinde de rehber içerikleri oluşturabilirsiniz.

Çözülmesi gereken sorunu bulun

Bir rehber içeriği oluşturmanız için öncelikle ortada bir sorun ve bu soruna ürettiğiniz bir çözüm olması gerekiyor. İlgili ürün ya da hizmetle ilgili tüketicilerin en çok yaşadıkları sorunları ele alarak, farklı rehberler için başlıklar çıkartabilirsiniz.

Tüketicilerin yaşadıkları sorunlara yönelik bir çözüm önerinizin de bulunması gerekiyor. Sorunu bulduktan sonra çözümü de tüketicilere sunmaya hazırlamalısınız.

Bu sorunları keşfetmek için müşteri hizmetleri bölümünüzle bir çalışma yapabilirsiniz. Müşterilerinizin en sık sordukları sorulardan ya da ürünle ilgili yaşadıkları sorunlardan yola çıkarak, rehberleriniz için yol haritası çıkartmaya başlayabilirsiniz.

Başlığınıza karar verin

Sorunu ve çözümü bulduktan sonra, bu konuyu en iyi şekilde yansıtacak başlığı seçeye özen gösterin. Hazırladığınız rehber içeriğinin ilgi çekici olması ve okunması için, iyi bir başlığa sahip olması gerekiyor.

Başlığınızda sorundan ve/ya çözümden bahsedebilirsiniz. Eğer birkaç adımdan oluşan içerikler oluşturmayı planlıyorsanız bu adım sayısını rehberin başlığında da kullanabilirsiniz. Örnek: 7 adımda bir rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?Adım adım anlatılan rehber içerikleri okuyucuların konuya olan yaklaşımını daha da artırabiliyor.

Başlıklarınızı çok uzun yapmamaya da dikkat etmelisiniz. Doğrudan konunun ne olduğunu okuyuculara aktarmalısınız. Bunun yanı sıra internet sitenizdeki blog üzerinde bu içerikleri yayınlamayı planlıyorsanız, çok uzun başlıklar arama sonuçlarında tam olarak gözükmeyebiliyor. Google indeksleme sırasında belli bir harf limiti koyuyor ve bunun üzerindeki metinler yarım bir şekilde görünüyor. Bu da konunun anlaşılmamasına neden olabilir.

Kendiniz nasıl yapıldığını gösterin

Adım adım yapılması gereken bir işlem olduğunda, bunları sadece metinlerle sınırlı tutmamaya özen gösterin. Üstün körü anlatımlar yerine detaylı bir şekilde kullanıcıların bu adımları nasıl yapacaklarını gösterebilirsiniz.

Eğer video içerikler hazırlıyorsanız bu daha kolay olacaktır; ancak metin üzerine çalışıyorsanız, fotoğraflar ya da ekran görüntüleriyle bu adımları gösterebilirsiniz. Görsel anlatım kullanmak, okuyucuların konuyu daha iyi bir şekilde kavramasını sağlayacağı için daha yararlı olacaktır.

Her bölümü birbirinden ayırın ve yazın

Başka bir deyişle, rehber içeriğinizi belli adımlara bölerek hazırlayın. Adım adım anlatımlar şart olmasa da rehber içeriklerinde bu özelliği sıkça görürüz. Bunun nedeni ise, anlatımın daha kolay hale getirilmesini sağlar.

Bir sorunun çözümünde birden fazla işlem yapmak gerekebilir ve bu sebeple de her bir işlemi bir adımda anlatmak oldukça önemli olacaktır. Erkek giyim üzerine hizmet veren bir e-ticaret firması, “Gömleğinize uygun kravatı nasıl seçmelisiniz?” başlıklı bir rehber videosu hazırladığında adımlar şöyle olabilir:

  • 1. Gömlek seçimi
  • 2. Kravatınız gömleğinizden daha koyu olmalı
  • 3. Tek renk gömleklerde kravatı kontrast oluşturan renklerden seçin
  • 4. Desenli gömleklerde, kravatın rengini gömleğin baskın rengi ile uyumlu olacak şekilde seçin

Adımlarınızı belirledikten sonra bu adımları açıklayan metinler hazırlayabilirsiniz. Videolarda bu metinler daha az olabilir; çünkü görsel olarak birçok detayı verebilirsiniz. Ancak blog yazılarında bu adımlar için birkaç cümle ya da paragrafla açıklama yapmanız yararlı olacaktır.

Giriş bölümünüzü hazırlayın

Rehberinizin giriş bölümünde bu rehberin hangi konu ile alakalı olduğunu belirtmelisiniz. Tüketicilerin yaşadıkları sorunlardan bahsedebilir ve sizin bu duruma nasıl bir çözüm önerdiğinizi bu giriş bölümünde açık bir şekilde belirtebilirsiniz.

Giriş bölümünüz çok uzun olmamalı. Konu hakkında okuyucuya gerekli bilgi vererek, onu içeriğin devamını okumaya teşvik etmeli. Tabii ki kısa bir giriş yazısı yazarken, okuyucunun da ilgisini çekecek cümleler kullanmaya özen göstermelisiniz.

Burada verdiğiniz bilgileri giriş bölümünde iyi yansıtabilirseniz okuyucunun yazıda kalmasını sağlarsınız.

Yazım hatalarının ve bilgilerin kontrolünü yapın

Son adım olarak da hazırladığınız rehberdeki yazım hatalarını kontrol etmeli, varsa anlatım bozukluklarını gidermelisiniz. Bunun yanı sıra, verdiğiniz bilgilerin doğruluğunu, gerçekten kullanıcıların sorunlarını çözüp çözmeyeceğini de kontrol etmelisiniz.

Adımlarınızı tekrar gözden geçirerek, kullandığınız görselleri ve metinleri incelemeli ve yanlış anlaşılmaya neden olabilecek durumları önceden kontrol etmelisiniz.

Burada verdiğiniz bilgilerde sıkıntı olması ve vadettiğiniz çözümü sağlamaması, marka olarak güvenilirliğinize zarar verebilir ve bu da markanızın gücünü düşürür.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 1. Bölüm
Özellikle yeni girişimciler, küçük ve orta ölçekli firmaların marka bilinirliklerini artırmaya ihtiyaçları vardır. E-ticaret sektöründe yer alan firmalar internet üzerindeki reklam ve pazarlama çalışmalarıyla hem kendilerini hem...
3 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın