6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?

9 Haziran 2016
Sinan Oypan

E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem müşterilerinize bir fayda sağlayabilir hem de bu tür düzenli içeriklerle sitenizin sayfa otoritesini artırabilirsiniz.

Bir rehber içeriği oluşturmak için bazı ön çalışmalar yapmanız ve yazı yazma konusunda biraz tecrübeye sahip olmanız gerekecek. Tabii ki hakkında yazacağınız ürün ya da hizmet ile ilgili detaylı bilgi sahibi olmanız gerekiyor.

Bu rehberimizde de 7 adımda rehber içeriklerinizi nasıl oluşturabileceğiniz üzerinde duracağız. Bu rehberleri yazılı metinler şeklinde oluşturabileceğiniz gibi videolar halinde de rehber içerikleri oluşturabilirsiniz.

Çözülmesi gereken sorunu bulun

Bir rehber içeriği oluşturmanız için öncelikle ortada bir sorun ve bu soruna ürettiğiniz bir çözüm olması gerekiyor. İlgili ürün ya da hizmetle ilgili tüketicilerin en çok yaşadıkları sorunları ele alarak, farklı rehberler için başlıklar çıkartabilirsiniz.

Tüketicilerin yaşadıkları sorunlara yönelik bir çözüm önerinizin de bulunması gerekiyor. Sorunu bulduktan sonra çözümü de tüketicilere sunmaya hazırlamalısınız.

Bu sorunları keşfetmek için müşteri hizmetleri bölümünüzle bir çalışma yapabilirsiniz. Müşterilerinizin en sık sordukları sorulardan ya da ürünle ilgili yaşadıkları sorunlardan yola çıkarak, rehberleriniz için yol haritası çıkartmaya başlayabilirsiniz.

Başlığınıza karar verin

Sorunu ve çözümü bulduktan sonra, bu konuyu en iyi şekilde yansıtacak başlığı seçeye özen gösterin. Hazırladığınız rehber içeriğinin ilgi çekici olması ve okunması için, iyi bir başlığa sahip olması gerekiyor.

Başlığınızda sorundan ve/ya çözümden bahsedebilirsiniz. Eğer birkaç adımdan oluşan içerikler oluşturmayı planlıyorsanız bu adım sayısını rehberin başlığında da kullanabilirsiniz. Örnek: 7 adımda bir rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?Adım adım anlatılan rehber içerikleri okuyucuların konuya olan yaklaşımını daha da artırabiliyor.

Başlıklarınızı çok uzun yapmamaya da dikkat etmelisiniz. Doğrudan konunun ne olduğunu okuyuculara aktarmalısınız. Bunun yanı sıra internet sitenizdeki blog üzerinde bu içerikleri yayınlamayı planlıyorsanız, çok uzun başlıklar arama sonuçlarında tam olarak gözükmeyebiliyor. Google indeksleme sırasında belli bir harf limiti koyuyor ve bunun üzerindeki metinler yarım bir şekilde görünüyor. Bu da konunun anlaşılmamasına neden olabilir.

Kendiniz nasıl yapıldığını gösterin

Adım adım yapılması gereken bir işlem olduğunda, bunları sadece metinlerle sınırlı tutmamaya özen gösterin. Üstün körü anlatımlar yerine detaylı bir şekilde kullanıcıların bu adımları nasıl yapacaklarını gösterebilirsiniz.

Eğer video içerikler hazırlıyorsanız bu daha kolay olacaktır; ancak metin üzerine çalışıyorsanız, fotoğraflar ya da ekran görüntüleriyle bu adımları gösterebilirsiniz. Görsel anlatım kullanmak, okuyucuların konuyu daha iyi bir şekilde kavramasını sağlayacağı için daha yararlı olacaktır.

Her bölümü birbirinden ayırın ve yazın

Başka bir deyişle, rehber içeriğinizi belli adımlara bölerek hazırlayın. Adım adım anlatımlar şart olmasa da rehber içeriklerinde bu özelliği sıkça görürüz. Bunun nedeni ise, anlatımın daha kolay hale getirilmesini sağlar.

Bir sorunun çözümünde birden fazla işlem yapmak gerekebilir ve bu sebeple de her bir işlemi bir adımda anlatmak oldukça önemli olacaktır. Erkek giyim üzerine hizmet veren bir e-ticaret firması, “Gömleğinize uygun kravatı nasıl seçmelisiniz?” başlıklı bir rehber videosu hazırladığında adımlar şöyle olabilir:

  • 1. Gömlek seçimi
  • 2. Kravatınız gömleğinizden daha koyu olmalı
  • 3. Tek renk gömleklerde kravatı kontrast oluşturan renklerden seçin
  • 4. Desenli gömleklerde, kravatın rengini gömleğin baskın rengi ile uyumlu olacak şekilde seçin

Adımlarınızı belirledikten sonra bu adımları açıklayan metinler hazırlayabilirsiniz. Videolarda bu metinler daha az olabilir; çünkü görsel olarak birçok detayı verebilirsiniz. Ancak blog yazılarında bu adımlar için birkaç cümle ya da paragrafla açıklama yapmanız yararlı olacaktır.

Giriş bölümünüzü hazırlayın

Rehberinizin giriş bölümünde bu rehberin hangi konu ile alakalı olduğunu belirtmelisiniz. Tüketicilerin yaşadıkları sorunlardan bahsedebilir ve sizin bu duruma nasıl bir çözüm önerdiğinizi bu giriş bölümünde açık bir şekilde belirtebilirsiniz.

Giriş bölümünüz çok uzun olmamalı. Konu hakkında okuyucuya gerekli bilgi vererek, onu içeriğin devamını okumaya teşvik etmeli. Tabii ki kısa bir giriş yazısı yazarken, okuyucunun da ilgisini çekecek cümleler kullanmaya özen göstermelisiniz.

Burada verdiğiniz bilgileri giriş bölümünde iyi yansıtabilirseniz okuyucunun yazıda kalmasını sağlarsınız.

Yazım hatalarının ve bilgilerin kontrolünü yapın

Son adım olarak da hazırladığınız rehberdeki yazım hatalarını kontrol etmeli, varsa anlatım bozukluklarını gidermelisiniz. Bunun yanı sıra, verdiğiniz bilgilerin doğruluğunu, gerçekten kullanıcıların sorunlarını çözüp çözmeyeceğini de kontrol etmelisiniz.

Adımlarınızı tekrar gözden geçirerek, kullandığınız görselleri ve metinleri incelemeli ve yanlış anlaşılmaya neden olabilecek durumları önceden kontrol etmelisiniz.

Burada verdiğiniz bilgilerde sıkıntı olması ve vadettiğiniz çözümü sağlamaması, marka olarak güvenilirliğinize zarar verebilir ve bu da markanızın gücünü düşürür.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ürün filtremele özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha...
4 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Mutlaka bilmeniz gereken 20 blog yazma ipucu
E-ticarette blog yazma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği için etkili olduğu gibi tüketicileri satışa yönlendirmek için de önemli çalışmalardan biridir. Blog çalışmalarıyla aynı zamanda e-ticaret sitenizi de düzenli olarak...
6 Aralık 2019
Sinan Oypan
Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan