Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?

15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?

E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak, müşterilerinize verdiğiniz satış öncesi ve sonrası desteği geliştirme fırsatı bulabilirsiniz.

Rakiplerinizin müşteri hizmetlerini analiz etmek ve incelemek için kullanabileceğiniz birkaç yöntem bulunuyor. Bu yöntemlerle ile rakip firmaların kendi müşterilerine nasıl bir hizmet sunduğunu görebilir ve kendi müşteri destek politikanızı buradan aldığınız geri bildirimlere göre daha iyi bir hale getirebilirsiniz.>/p>

Rastgele alışverişler yapın

Rakip firmaların e-ticaret siteleri üzerinden rastgele alışverişler yapmak, doğrudan onların müşteri hizmetleri konusunda ne tür bir yaklaşımları olduğunu görmenizi sağlar. Müşteri hizmetlerinin yanı sıra alışveriş sürecini de yakından takip edebilirsiniz. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini, ödeme sayfalarındaki sürecin hızını, alışveriş öncesinde sunulan müşteri desteğini rakip firmaların siteleri üzerinden yapacağınız alışverişlerde takip etme şansınız olur.

Alışveriş sonrasında kargo süreçlerini takip edebilir, kargo sürecinde müşterilerle nasıl bir iletişim kurulduğunu analiz edebilirsiniz. Yaptığınız alışverişle ilgili geri dönüşler yapmak için bu firmalara ulaşabilir ve sonrasında da onların müşteri hizmetlerini değerlendirebilirsiniz.

  • Telefonda bekleme süreleri;
  • E-posta gönderimlerinde ne kadar hızlı bir şekilde geri dönüş sağlandığı;
  • Müşteri destek ekibinin, müşterilerle nasıl bir iletişim kurduğunu;
  • Bir soruna nasıl yaklaştıklarını;
  • Ve müşteri memnuniyeti konusuna ne kadar öncelik verdiklerini inceleyebilirsiniz.

Doğrudan bir müşteri gibi yaklaştığınız için, rakip firmaların müşteri destek birimleriyle de bire bir görüşme şansı yakalayacağınız için doğru analizler yapmanız mümkün.

Şikayet ve yorum sitelerini inceleyin

Müşteri hizmetleri konusunda rakipleriniz hakkında bilgi almak için şikayet ve yorumların yapıldığı internet sitelerini de inceleyebilirsiniz. Bu siteler üzerinde doğrudan araştırmak istediğiniz firmaları arayabilir ve tüketicilerin bu firmalarla ilgili ne tür yorumlar yaptıklarını inceleyebilirsiniz. Yapılan yorumların ne kadarının olumlu ne kadarının olumsuz olduğunu takip etmek, rakip firmanın müşteri hizmetleri konusunda nasıl bir şekilde ilerlediği konusunda size bazı fikirler verecektir.

Yorum sayılarınını yanı sıra tüketicilerin bu yorumlarda hangi konulardan bahsettiklerini de inceleyebilirsiniz. Böylelikle müşteri desteği konusunda ne tür sorunlar yaşandığını görebilirsiniz. Bu yorumlardan kaç tanesinin benzer sorunlardan bahsettiğini araştırabilir ve rakibinizin yaptığı hatalardan dersler çıkartabilirsiniz.

Rakiplerinizin kendi e-ticaret sitelerinde yorumlar bu noktada çok da verimli olmayabilir; çünkü bu yorumların hangilerinin yayınlanıp hangilerinin yayınlanmayacağı konusu firmanın elindedir. Ancak farklı internet siteleri üzerindeki kullanıcı yorumları size daha gerçekçi fikirler verecektir.

Sosyal medya üzerinden analiz yapın

Kullanıcı yorumlarını ve tüketicilerin düşüncelerini analiz etmek için kullanabileceğiniz bir diğer alanda sosyal medyadır. Kullanıcılar aldıkları hizmetlerle ilgili görüşlerini sosyal hesapları üzerinden paylaşmayı tercih ederler. Sosyal medya monitoring çalışmalarıyla belli anahtar kelimeler ve rakip firmanın hesaplarını göz önünde tutarak, onlar hakkında yapılan yorum ve paylaşımları takip etmeye başlayabilirsiniz.

Sosyal platformlar üzerinde kullanıcıların yaptıkları yorumları, alışveriş sonrası oluşturdukları gönderileri takip ederek, müşteri memnuniyeti konusunda bir takım bilgiler elde edebilirsiniz.

Olumsuz durumların yanı sıra kullanıcıların markayla ilgili yaptığı olumlu paylaşımları da dikkate almanızda fayda var. Kullanıcıların neden bu olumlu paylaşımları yaptıklarını ve bu paylaşımların içeriğinde neler olduğunu inceleyerek, kendi müşteri stratejilerinizi bu yönde geliştirmek için adımlar atabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 2. Bölüm
Dünkü yazımızda mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler serimizin ilk bölümünü sizlerle paylaşmıştık. Dünkü yazımızda arayüz, navigasyon ve kullanıcı arayüz tasarımları hakkında bazı bilgiler...
16 Mart 2017
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin