Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?

15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?

E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak, müşterilerinize verdiğiniz satış öncesi ve sonrası desteği geliştirme fırsatı bulabilirsiniz.

Rakiplerinizin müşteri hizmetlerini analiz etmek ve incelemek için kullanabileceğiniz birkaç yöntem bulunuyor. Bu yöntemlerle ile rakip firmaların kendi müşterilerine nasıl bir hizmet sunduğunu görebilir ve kendi müşteri destek politikanızı buradan aldığınız geri bildirimlere göre daha iyi bir hale getirebilirsiniz.>/p>

Rastgele alışverişler yapın

Rakip firmaların e-ticaret siteleri üzerinden rastgele alışverişler yapmak, doğrudan onların müşteri hizmetleri konusunda ne tür bir yaklaşımları olduğunu görmenizi sağlar. Müşteri hizmetlerinin yanı sıra alışveriş sürecini de yakından takip edebilirsiniz. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini, ödeme sayfalarındaki sürecin hızını, alışveriş öncesinde sunulan müşteri desteğini rakip firmaların siteleri üzerinden yapacağınız alışverişlerde takip etme şansınız olur.

Alışveriş sonrasında kargo süreçlerini takip edebilir, kargo sürecinde müşterilerle nasıl bir iletişim kurulduğunu analiz edebilirsiniz. Yaptığınız alışverişle ilgili geri dönüşler yapmak için bu firmalara ulaşabilir ve sonrasında da onların müşteri hizmetlerini değerlendirebilirsiniz.

  • Telefonda bekleme süreleri;
  • E-posta gönderimlerinde ne kadar hızlı bir şekilde geri dönüş sağlandığı;
  • Müşteri destek ekibinin, müşterilerle nasıl bir iletişim kurduğunu;
  • Bir soruna nasıl yaklaştıklarını;
  • Ve müşteri memnuniyeti konusuna ne kadar öncelik verdiklerini inceleyebilirsiniz.

Doğrudan bir müşteri gibi yaklaştığınız için, rakip firmaların müşteri destek birimleriyle de bire bir görüşme şansı yakalayacağınız için doğru analizler yapmanız mümkün.

Şikayet ve yorum sitelerini inceleyin

Müşteri hizmetleri konusunda rakipleriniz hakkında bilgi almak için şikayet ve yorumların yapıldığı internet sitelerini de inceleyebilirsiniz. Bu siteler üzerinde doğrudan araştırmak istediğiniz firmaları arayabilir ve tüketicilerin bu firmalarla ilgili ne tür yorumlar yaptıklarını inceleyebilirsiniz. Yapılan yorumların ne kadarının olumlu ne kadarının olumsuz olduğunu takip etmek, rakip firmanın müşteri hizmetleri konusunda nasıl bir şekilde ilerlediği konusunda size bazı fikirler verecektir.

Yorum sayılarınını yanı sıra tüketicilerin bu yorumlarda hangi konulardan bahsettiklerini de inceleyebilirsiniz. Böylelikle müşteri desteği konusunda ne tür sorunlar yaşandığını görebilirsiniz. Bu yorumlardan kaç tanesinin benzer sorunlardan bahsettiğini araştırabilir ve rakibinizin yaptığı hatalardan dersler çıkartabilirsiniz.

Rakiplerinizin kendi e-ticaret sitelerinde yorumlar bu noktada çok da verimli olmayabilir; çünkü bu yorumların hangilerinin yayınlanıp hangilerinin yayınlanmayacağı konusu firmanın elindedir. Ancak farklı internet siteleri üzerindeki kullanıcı yorumları size daha gerçekçi fikirler verecektir.

Sosyal medya üzerinden analiz yapın

Kullanıcı yorumlarını ve tüketicilerin düşüncelerini analiz etmek için kullanabileceğiniz bir diğer alanda sosyal medyadır. Kullanıcılar aldıkları hizmetlerle ilgili görüşlerini sosyal hesapları üzerinden paylaşmayı tercih ederler. Sosyal medya monitoring çalışmalarıyla belli anahtar kelimeler ve rakip firmanın hesaplarını göz önünde tutarak, onlar hakkında yapılan yorum ve paylaşımları takip etmeye başlayabilirsiniz.

Sosyal platformlar üzerinde kullanıcıların yaptıkları yorumları, alışveriş sonrası oluşturdukları gönderileri takip ederek, müşteri memnuniyeti konusunda bir takım bilgiler elde edebilirsiniz.

Olumsuz durumların yanı sıra kullanıcıların markayla ilgili yaptığı olumlu paylaşımları da dikkate almanızda fayda var. Kullanıcıların neden bu olumlu paylaşımları yaptıklarını ve bu paylaşımların içeriğinde neler olduğunu inceleyerek, kendi müşteri stratejilerinizi bu yönde geliştirmek için adımlar atabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü,...
29 Mayıs 2021
Markethinkers
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan