Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?

15 Kasım 2017
Sinan Oypan

E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak, müşterilerinize verdiğiniz satış öncesi ve sonrası desteği geliştirme fırsatı bulabilirsiniz.

Rakiplerinizin müşteri hizmetlerini analiz etmek ve incelemek için kullanabileceğiniz birkaç yöntem bulunuyor. Bu yöntemlerle ile rakip firmaların kendi müşterilerine nasıl bir hizmet sunduğunu görebilir ve kendi müşteri destek politikanızı buradan aldığınız geri bildirimlere göre daha iyi bir hale getirebilirsiniz.>/p>

Rastgele alışverişler yapın

Rakip firmaların e-ticaret siteleri üzerinden rastgele alışverişler yapmak, doğrudan onların müşteri hizmetleri konusunda ne tür bir yaklaşımları olduğunu görmenizi sağlar. Müşteri hizmetlerinin yanı sıra alışveriş sürecini de yakından takip edebilirsiniz. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini, ödeme sayfalarındaki sürecin hızını, alışveriş öncesinde sunulan müşteri desteğini rakip firmaların siteleri üzerinden yapacağınız alışverişlerde takip etme şansınız olur.

Alışveriş sonrasında kargo süreçlerini takip edebilir, kargo sürecinde müşterilerle nasıl bir iletişim kurulduğunu analiz edebilirsiniz. Yaptığınız alışverişle ilgili geri dönüşler yapmak için bu firmalara ulaşabilir ve sonrasında da onların müşteri hizmetlerini değerlendirebilirsiniz.

  • Telefonda bekleme süreleri;
  • E-posta gönderimlerinde ne kadar hızlı bir şekilde geri dönüş sağlandığı;
  • Müşteri destek ekibinin, müşterilerle nasıl bir iletişim kurduğunu;
  • Bir soruna nasıl yaklaştıklarını;
  • Ve müşteri memnuniyeti konusuna ne kadar öncelik verdiklerini inceleyebilirsiniz.

Doğrudan bir müşteri gibi yaklaştığınız için, rakip firmaların müşteri destek birimleriyle de bire bir görüşme şansı yakalayacağınız için doğru analizler yapmanız mümkün.

Şikayet ve yorum sitelerini inceleyin

Müşteri hizmetleri konusunda rakipleriniz hakkında bilgi almak için şikayet ve yorumların yapıldığı internet sitelerini de inceleyebilirsiniz. Bu siteler üzerinde doğrudan araştırmak istediğiniz firmaları arayabilir ve tüketicilerin bu firmalarla ilgili ne tür yorumlar yaptıklarını inceleyebilirsiniz. Yapılan yorumların ne kadarının olumlu ne kadarının olumsuz olduğunu takip etmek, rakip firmanın müşteri hizmetleri konusunda nasıl bir şekilde ilerlediği konusunda size bazı fikirler verecektir.

Yorum sayılarınını yanı sıra tüketicilerin bu yorumlarda hangi konulardan bahsettiklerini de inceleyebilirsiniz. Böylelikle müşteri desteği konusunda ne tür sorunlar yaşandığını görebilirsiniz. Bu yorumlardan kaç tanesinin benzer sorunlardan bahsettiğini araştırabilir ve rakibinizin yaptığı hatalardan dersler çıkartabilirsiniz.

Rakiplerinizin kendi e-ticaret sitelerinde yorumlar bu noktada çok da verimli olmayabilir; çünkü bu yorumların hangilerinin yayınlanıp hangilerinin yayınlanmayacağı konusu firmanın elindedir. Ancak farklı internet siteleri üzerindeki kullanıcı yorumları size daha gerçekçi fikirler verecektir.

Sosyal medya üzerinden analiz yapın

Kullanıcı yorumlarını ve tüketicilerin düşüncelerini analiz etmek için kullanabileceğiniz bir diğer alanda sosyal medyadır. Kullanıcılar aldıkları hizmetlerle ilgili görüşlerini sosyal hesapları üzerinden paylaşmayı tercih ederler. Sosyal medya monitoring çalışmalarıyla belli anahtar kelimeler ve rakip firmanın hesaplarını göz önünde tutarak, onlar hakkında yapılan yorum ve paylaşımları takip etmeye başlayabilirsiniz.

Sosyal platformlar üzerinde kullanıcıların yaptıkları yorumları, alışveriş sonrası oluşturdukları gönderileri takip ederek, müşteri memnuniyeti konusunda bir takım bilgiler elde edebilirsiniz.

Olumsuz durumların yanı sıra kullanıcıların markayla ilgili yaptığı olumlu paylaşımları da dikkate almanızda fayda var. Kullanıcıların neden bu olumlu paylaşımları yaptıklarını ve bu paylaşımların içeriğinde neler olduğunu inceleyerek, kendi müşteri stratejilerinizi bu yönde geliştirmek için adımlar atabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan