fbpx

Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?

15 Kasım 2017
Sinan Oypan

E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak, müşterilerinize verdiğiniz satış öncesi ve sonrası desteği geliştirme fırsatı bulabilirsiniz.

Rakiplerinizin müşteri hizmetlerini analiz etmek ve incelemek için kullanabileceğiniz birkaç yöntem bulunuyor. Bu yöntemlerle ile rakip firmaların kendi müşterilerine nasıl bir hizmet sunduğunu görebilir ve kendi müşteri destek politikanızı buradan aldığınız geri bildirimlere göre daha iyi bir hale getirebilirsiniz.>/p>

Rastgele alışverişler yapın

Rakip firmaların e-ticaret siteleri üzerinden rastgele alışverişler yapmak, doğrudan onların müşteri hizmetleri konusunda ne tür bir yaklaşımları olduğunu görmenizi sağlar. Müşteri hizmetlerinin yanı sıra alışveriş sürecini de yakından takip edebilirsiniz. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini, ödeme sayfalarındaki sürecin hızını, alışveriş öncesinde sunulan müşteri desteğini rakip firmaların siteleri üzerinden yapacağınız alışverişlerde takip etme şansınız olur.

Alışveriş sonrasında kargo süreçlerini takip edebilir, kargo sürecinde müşterilerle nasıl bir iletişim kurulduğunu analiz edebilirsiniz. Yaptığınız alışverişle ilgili geri dönüşler yapmak için bu firmalara ulaşabilir ve sonrasında da onların müşteri hizmetlerini değerlendirebilirsiniz.

  • Telefonda bekleme süreleri;
  • E-posta gönderimlerinde ne kadar hızlı bir şekilde geri dönüş sağlandığı;
  • Müşteri destek ekibinin, müşterilerle nasıl bir iletişim kurduğunu;
  • Bir soruna nasıl yaklaştıklarını;
  • Ve müşteri memnuniyeti konusuna ne kadar öncelik verdiklerini inceleyebilirsiniz.

Doğrudan bir müşteri gibi yaklaştığınız için, rakip firmaların müşteri destek birimleriyle de bire bir görüşme şansı yakalayacağınız için doğru analizler yapmanız mümkün.

Şikayet ve yorum sitelerini inceleyin

Müşteri hizmetleri konusunda rakipleriniz hakkında bilgi almak için şikayet ve yorumların yapıldığı internet sitelerini de inceleyebilirsiniz. Bu siteler üzerinde doğrudan araştırmak istediğiniz firmaları arayabilir ve tüketicilerin bu firmalarla ilgili ne tür yorumlar yaptıklarını inceleyebilirsiniz. Yapılan yorumların ne kadarının olumlu ne kadarının olumsuz olduğunu takip etmek, rakip firmanın müşteri hizmetleri konusunda nasıl bir şekilde ilerlediği konusunda size bazı fikirler verecektir.

Yorum sayılarınını yanı sıra tüketicilerin bu yorumlarda hangi konulardan bahsettiklerini de inceleyebilirsiniz. Böylelikle müşteri desteği konusunda ne tür sorunlar yaşandığını görebilirsiniz. Bu yorumlardan kaç tanesinin benzer sorunlardan bahsettiğini araştırabilir ve rakibinizin yaptığı hatalardan dersler çıkartabilirsiniz.

Rakiplerinizin kendi e-ticaret sitelerinde yorumlar bu noktada çok da verimli olmayabilir; çünkü bu yorumların hangilerinin yayınlanıp hangilerinin yayınlanmayacağı konusu firmanın elindedir. Ancak farklı internet siteleri üzerindeki kullanıcı yorumları size daha gerçekçi fikirler verecektir.

Sosyal medya üzerinden analiz yapın

Kullanıcı yorumlarını ve tüketicilerin düşüncelerini analiz etmek için kullanabileceğiniz bir diğer alanda sosyal medyadır. Kullanıcılar aldıkları hizmetlerle ilgili görüşlerini sosyal hesapları üzerinden paylaşmayı tercih ederler. Sosyal medya monitoring çalışmalarıyla belli anahtar kelimeler ve rakip firmanın hesaplarını göz önünde tutarak, onlar hakkında yapılan yorum ve paylaşımları takip etmeye başlayabilirsiniz.

Sosyal platformlar üzerinde kullanıcıların yaptıkları yorumları, alışveriş sonrası oluşturdukları gönderileri takip ederek, müşteri memnuniyeti konusunda bir takım bilgiler elde edebilirsiniz.

Olumsuz durumların yanı sıra kullanıcıların markayla ilgili yaptığı olumlu paylaşımları da dikkate almanızda fayda var. Kullanıcıların neden bu olumlu paylaşımları yaptıklarını ve bu paylaşımların içeriğinde neler olduğunu inceleyerek, kendi müşteri stratejilerinizi bu yönde geliştirmek için adımlar atabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan