Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?

12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?

E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi çalışmalar yapan firmalar bulunuyor olabilir ve bu firmaları analiz etmek kendi işinizi büyütmek için oldukça önemlidir. Ürün ve kampanya kalitenizi artırmak için rakiplerinizi analiz etmeniz de bu sebeple gereklidir. Bu çalışmaları yapmak için de göz önünde bulundurmanız gereken bir takım detaylar bulunuyor.

Ürünlerin analizi

İlk olarak dikkate almanız gerekenlerden biri rakip firmaların ürün ve ürün kategorileri olacaktır. Ürünlerin kategorizasyon işlemlerinin nasıl yapıldığını, ürünlerin fiyatlandırma stratejilerini, ürün açıklamalarını, kullanılan ürün fotoğraflarını, ürülerle ilgili kullanıcı yorumlarını inceleyerek analiz etmeniz gerekiyor. Rakip firmaların bu konu başlıkları üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını, nasıl stratejiler izlediklerini ve tüketicilerin bunlara nasıl bir geri dönüş verdiğini analiz etmeye başladığınızda, rakiplerinizin iş stratejileri hakkında da fikir sahibi olmaya başlarsınız.

Eğer rakiplerinizde çok geniş bir ürün yelpazesi bulunuyorsa, rekabette sizinle en çok ilgili olan ürünler üzerinde bu araştırmaları yapmaya özen göstermeniz faydalı olacaktır.

Bu analizleri yaparken bir yandan da rakiplerinizin site yapısını incelemeniz de önemlidir. SEO çalışmaları, etiket yapısı, meta açıklamaları ve kullanıcı deneyimi gibi detaylar da analizlerinizde yer alması gerekiyor. Bu konuların analizini yaptığınızda rakiplerinizin arama motorlarındaki faaliyetlerini takip edebilir ve kendi SEO stratejilerinizi de geliştirmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimi üzerinde yapacağınız çalışmalar da site tasarımınızı geliştirmek için oldukça etkili olacaktır. Sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirmeniz, kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayacaktır.

Kampanya analizi

Ürünlerle ilgili araştırmalarınızı yaptıktan sonra rakiplerinizin kampanyalarıyla ilgili araştırmalara başlayabilirsiniz. Hangi ürün kategorilerinde hangi zaman dilimlerinde ne tür kampanyalar oluşturduklarını yakında incelemelisiniz.

Düzenlenen kampanyalara nasıl geri dönüşler olduğunu, tüketicilerin tepkilerini, kampanyalarda sunulan teklifleri iyi bir şekilde ele almanız gerekir. Bu araştırmalarınızı analizi aylık olarak yaparak, rakiplerinizin kampanya stratejileriyle ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

Web site trafik analizi

Rakiplerinizin trafiklerini de yakından incelemeniz, onların aylık olarak kaç kişiye ulaştıklarını tahmini olarak görmenize yardımcı olacaktır. Bu trafiklerin hangi kanallar üzerinden geldiğini gördüğünüzde de bu firmaların ne tür çalışmalara daha fazla ağırlık verdiğini görebilirsiniz.

Örneğin A firması, trafiğinin büyük bir bölümünü organik olarak elde ediyorsa, bu firma için SEO çalışmalarına odaklanmış diyebiliriz. B firması trafiğinin büyük bir bölümünü sosyal mecralar üzerinden elde ediyorsa, bu firmanın da sosyal mecralarda aktif olduğunu ya da sosyal medya reklamlarıyla trafik oluşturduğunu düşünebiliriz.

Rakiplerinizin trafiklerini doğrudan takip etmeniz mümkün değil; bu sebeple de farklı araçlar kullanmanız gerekecek. SimilarWeb isimli site üzerinden rakiplerinizin trafikleriyle ilgili araştırmalar yaparak, bir takım bilgilere ulaşabilirsiniz.

Sosyal medya analizi

Sosyal medya analizleri de bu araştırmalarınız arasında yer almalı. E-ticaret firmaları tüketicilere doğrudan ulaşmak, ürün ve marka bilinirliğini artırmak, etkileşim oranlarını yükseltmek için sosyal mecralar üzerinde bir takım çalışmalar yapıyor. Bunların yanı sıra sosyal mecralar üzerinde kampanya duyuruları da yaparak, daha fazla talep yaratmaya çalışıyorlar.

Rakiplerinizin hangi sosyal mecralarda daha fazla aktif olduklarını, hedef kitleleriyle nasıl iletişim kurduklarını, sosyal medya içerik stratejilerini, sosyal mecralar üzerinde ürün ve kampanya tanıtım çalışmalarını nasıl yaptıklarını, hangi zaman dilimlerinde bu paylaşımları yaptıklarını ve paylaşımlar sırasında hangi eyleme çağrı ifadelerini kullandıklarını ve mesajlarını nasıl verdiklerini iyi bir şekilde analiz ederek araştırmalısınız.

Sosyal mecralar üzerindeki araştırmaları yaptığınızda rakiplerinizin bu mecralardaki stratejilerini anlayabilir ve kendi stratejilerinizde de bir takım geliştirmeler yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin