Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?

12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?

E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi çalışmalar yapan firmalar bulunuyor olabilir ve bu firmaları analiz etmek kendi işinizi büyütmek için oldukça önemlidir. Ürün ve kampanya kalitenizi artırmak için rakiplerinizi analiz etmeniz de bu sebeple gereklidir. Bu çalışmaları yapmak için de göz önünde bulundurmanız gereken bir takım detaylar bulunuyor.

Ürünlerin analizi

İlk olarak dikkate almanız gerekenlerden biri rakip firmaların ürün ve ürün kategorileri olacaktır. Ürünlerin kategorizasyon işlemlerinin nasıl yapıldığını, ürünlerin fiyatlandırma stratejilerini, ürün açıklamalarını, kullanılan ürün fotoğraflarını, ürülerle ilgili kullanıcı yorumlarını inceleyerek analiz etmeniz gerekiyor. Rakip firmaların bu konu başlıkları üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını, nasıl stratejiler izlediklerini ve tüketicilerin bunlara nasıl bir geri dönüş verdiğini analiz etmeye başladığınızda, rakiplerinizin iş stratejileri hakkında da fikir sahibi olmaya başlarsınız.

Eğer rakiplerinizde çok geniş bir ürün yelpazesi bulunuyorsa, rekabette sizinle en çok ilgili olan ürünler üzerinde bu araştırmaları yapmaya özen göstermeniz faydalı olacaktır.

Bu analizleri yaparken bir yandan da rakiplerinizin site yapısını incelemeniz de önemlidir. SEO çalışmaları, etiket yapısı, meta açıklamaları ve kullanıcı deneyimi gibi detaylar da analizlerinizde yer alması gerekiyor. Bu konuların analizini yaptığınızda rakiplerinizin arama motorlarındaki faaliyetlerini takip edebilir ve kendi SEO stratejilerinizi de geliştirmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimi üzerinde yapacağınız çalışmalar da site tasarımınızı geliştirmek için oldukça etkili olacaktır. Sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirmeniz, kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayacaktır.

Kampanya analizi

Ürünlerle ilgili araştırmalarınızı yaptıktan sonra rakiplerinizin kampanyalarıyla ilgili araştırmalara başlayabilirsiniz. Hangi ürün kategorilerinde hangi zaman dilimlerinde ne tür kampanyalar oluşturduklarını yakında incelemelisiniz.

Düzenlenen kampanyalara nasıl geri dönüşler olduğunu, tüketicilerin tepkilerini, kampanyalarda sunulan teklifleri iyi bir şekilde ele almanız gerekir. Bu araştırmalarınızı analizi aylık olarak yaparak, rakiplerinizin kampanya stratejileriyle ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

Web site trafik analizi

Rakiplerinizin trafiklerini de yakından incelemeniz, onların aylık olarak kaç kişiye ulaştıklarını tahmini olarak görmenize yardımcı olacaktır. Bu trafiklerin hangi kanallar üzerinden geldiğini gördüğünüzde de bu firmaların ne tür çalışmalara daha fazla ağırlık verdiğini görebilirsiniz.

Örneğin A firması, trafiğinin büyük bir bölümünü organik olarak elde ediyorsa, bu firma için SEO çalışmalarına odaklanmış diyebiliriz. B firması trafiğinin büyük bir bölümünü sosyal mecralar üzerinden elde ediyorsa, bu firmanın da sosyal mecralarda aktif olduğunu ya da sosyal medya reklamlarıyla trafik oluşturduğunu düşünebiliriz.

Rakiplerinizin trafiklerini doğrudan takip etmeniz mümkün değil; bu sebeple de farklı araçlar kullanmanız gerekecek. SimilarWeb isimli site üzerinden rakiplerinizin trafikleriyle ilgili araştırmalar yaparak, bir takım bilgilere ulaşabilirsiniz.

Sosyal medya analizi

Sosyal medya analizleri de bu araştırmalarınız arasında yer almalı. E-ticaret firmaları tüketicilere doğrudan ulaşmak, ürün ve marka bilinirliğini artırmak, etkileşim oranlarını yükseltmek için sosyal mecralar üzerinde bir takım çalışmalar yapıyor. Bunların yanı sıra sosyal mecralar üzerinde kampanya duyuruları da yaparak, daha fazla talep yaratmaya çalışıyorlar.

Rakiplerinizin hangi sosyal mecralarda daha fazla aktif olduklarını, hedef kitleleriyle nasıl iletişim kurduklarını, sosyal medya içerik stratejilerini, sosyal mecralar üzerinde ürün ve kampanya tanıtım çalışmalarını nasıl yaptıklarını, hangi zaman dilimlerinde bu paylaşımları yaptıklarını ve paylaşımlar sırasında hangi eyleme çağrı ifadelerini kullandıklarını ve mesajlarını nasıl verdiklerini iyi bir şekilde analiz ederek araştırmalısınız.

Sosyal mecralar üzerindeki araştırmaları yaptığınızda rakiplerinizin bu mecralardaki stratejilerini anlayabilir ve kendi stratejilerinizde de bir takım geliştirmeler yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve bunları...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
En popüler Youtube video konuları - 2019 (İnfografik)
Youtube, video paylaşımı konusunda en etkili platformlardan biri olduğu için popüler Youtube video konuları, e-ticaret firmaları için önemlidir. 2019’da popüler olan ve kullanıcıların izlemekten en çok keyif aldığı Youtube...
29 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ba/Bs Nedir? Ba/Bs Formu Nasıl Düzenlenir?
Ba/Bs Nedir? Ba/Bs Formu Nasıl Düzenlenir?
Türkiye’de faturalandırma ve vergilendirme ile ilgili süreçler, Hazine ve Maliye Bakanlığı’na bağlı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yürütülür. GİB, ticari faaliyetlerin yasalara uygun bir şekilde...
7 Nisan 2022
Markethinkers
Turquality Nedir? Turquality Desteğinden Hangi Şirketler Faydalanabilir?
Turquality Nedir? Turquality Desteğinden Hangi Şirketler Faydalanabilir?
Markalaşma, günümüzün yoğun rekabet ortamında büyük önem kazanan bir kavramdır. Başarılı bir markalaşma süreci yürüten firmaların pazarda daha büyük bir paya sahip olacağı, hedef kitlelerine ulaşma konusunda daha yüksek bir...
25 Ocak 2022
Markethinkers
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın