fbpx

Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?

12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?

E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi çalışmalar yapan firmalar bulunuyor olabilir ve bu firmaları analiz etmek kendi işinizi büyütmek için oldukça önemlidir. Ürün ve kampanya kalitenizi artırmak için rakiplerinizi analiz etmeniz de bu sebeple gereklidir. Bu çalışmaları yapmak için de göz önünde bulundurmanız gereken bir takım detaylar bulunuyor.

Ürünlerin analizi

İlk olarak dikkate almanız gerekenlerden biri rakip firmaların ürün ve ürün kategorileri olacaktır. Ürünlerin kategorizasyon işlemlerinin nasıl yapıldığını, ürünlerin fiyatlandırma stratejilerini, ürün açıklamalarını, kullanılan ürün fotoğraflarını, ürülerle ilgili kullanıcı yorumlarını inceleyerek analiz etmeniz gerekiyor. Rakip firmaların bu konu başlıkları üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını, nasıl stratejiler izlediklerini ve tüketicilerin bunlara nasıl bir geri dönüş verdiğini analiz etmeye başladığınızda, rakiplerinizin iş stratejileri hakkında da fikir sahibi olmaya başlarsınız.

Eğer rakiplerinizde çok geniş bir ürün yelpazesi bulunuyorsa, rekabette sizinle en çok ilgili olan ürünler üzerinde bu araştırmaları yapmaya özen göstermeniz faydalı olacaktır.

Bu analizleri yaparken bir yandan da rakiplerinizin site yapısını incelemeniz de önemlidir. SEO çalışmaları, etiket yapısı, meta açıklamaları ve kullanıcı deneyimi gibi detaylar da analizlerinizde yer alması gerekiyor. Bu konuların analizini yaptığınızda rakiplerinizin arama motorlarındaki faaliyetlerini takip edebilir ve kendi SEO stratejilerinizi de geliştirmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimi üzerinde yapacağınız çalışmalar da site tasarımınızı geliştirmek için oldukça etkili olacaktır. Sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirmeniz, kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayacaktır.

Kampanya analizi

Ürünlerle ilgili araştırmalarınızı yaptıktan sonra rakiplerinizin kampanyalarıyla ilgili araştırmalara başlayabilirsiniz. Hangi ürün kategorilerinde hangi zaman dilimlerinde ne tür kampanyalar oluşturduklarını yakında incelemelisiniz.

Düzenlenen kampanyalara nasıl geri dönüşler olduğunu, tüketicilerin tepkilerini, kampanyalarda sunulan teklifleri iyi bir şekilde ele almanız gerekir. Bu araştırmalarınızı analizi aylık olarak yaparak, rakiplerinizin kampanya stratejileriyle ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

Web site trafik analizi

Rakiplerinizin trafiklerini de yakından incelemeniz, onların aylık olarak kaç kişiye ulaştıklarını tahmini olarak görmenize yardımcı olacaktır. Bu trafiklerin hangi kanallar üzerinden geldiğini gördüğünüzde de bu firmaların ne tür çalışmalara daha fazla ağırlık verdiğini görebilirsiniz.

Örneğin A firması, trafiğinin büyük bir bölümünü organik olarak elde ediyorsa, bu firma için SEO çalışmalarına odaklanmış diyebiliriz. B firması trafiğinin büyük bir bölümünü sosyal mecralar üzerinden elde ediyorsa, bu firmanın da sosyal mecralarda aktif olduğunu ya da sosyal medya reklamlarıyla trafik oluşturduğunu düşünebiliriz.

Rakiplerinizin trafiklerini doğrudan takip etmeniz mümkün değil; bu sebeple de farklı araçlar kullanmanız gerekecek. SimilarWeb isimli site üzerinden rakiplerinizin trafikleriyle ilgili araştırmalar yaparak, bir takım bilgilere ulaşabilirsiniz.

Sosyal medya analizi

Sosyal medya analizleri de bu araştırmalarınız arasında yer almalı. E-ticaret firmaları tüketicilere doğrudan ulaşmak, ürün ve marka bilinirliğini artırmak, etkileşim oranlarını yükseltmek için sosyal mecralar üzerinde bir takım çalışmalar yapıyor. Bunların yanı sıra sosyal mecralar üzerinde kampanya duyuruları da yaparak, daha fazla talep yaratmaya çalışıyorlar.

Rakiplerinizin hangi sosyal mecralarda daha fazla aktif olduklarını, hedef kitleleriyle nasıl iletişim kurduklarını, sosyal medya içerik stratejilerini, sosyal mecralar üzerinde ürün ve kampanya tanıtım çalışmalarını nasıl yaptıklarını, hangi zaman dilimlerinde bu paylaşımları yaptıklarını ve paylaşımlar sırasında hangi eyleme çağrı ifadelerini kullandıklarını ve mesajlarını nasıl verdiklerini iyi bir şekilde analiz ederek araştırmalısınız.

Sosyal mecralar üzerindeki araştırmaları yaptığınızda rakiplerinizin bu mecralardaki stratejilerini anlayabilir ve kendi stratejilerinizde de bir takım geliştirmeler yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Markethinkers
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan