Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?

12 Nisan 2018
Sinan Oypan

E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi çalışmalar yapan firmalar bulunuyor olabilir ve bu firmaları analiz etmek kendi işinizi büyütmek için oldukça önemlidir. Ürün ve kampanya kalitenizi artırmak için rakiplerinizi analiz etmeniz de bu sebeple gereklidir. Bu çalışmaları yapmak için de göz önünde bulundurmanız gereken bir takım detaylar bulunuyor.

Ürünlerin analizi

İlk olarak dikkate almanız gerekenlerden biri rakip firmaların ürün ve ürün kategorileri olacaktır. Ürünlerin kategorizasyon işlemlerinin nasıl yapıldığını, ürünlerin fiyatlandırma stratejilerini, ürün açıklamalarını, kullanılan ürün fotoğraflarını, ürülerle ilgili kullanıcı yorumlarını inceleyerek analiz etmeniz gerekiyor. Rakip firmaların bu konu başlıkları üzerinde ne tür çalışmalar yaptıklarını, nasıl stratejiler izlediklerini ve tüketicilerin bunlara nasıl bir geri dönüş verdiğini analiz etmeye başladığınızda, rakiplerinizin iş stratejileri hakkında da fikir sahibi olmaya başlarsınız.

Eğer rakiplerinizde çok geniş bir ürün yelpazesi bulunuyorsa, rekabette sizinle en çok ilgili olan ürünler üzerinde bu araştırmaları yapmaya özen göstermeniz faydalı olacaktır.

Bu analizleri yaparken bir yandan da rakiplerinizin site yapısını incelemeniz de önemlidir. SEO çalışmaları, etiket yapısı, meta açıklamaları ve kullanıcı deneyimi gibi detaylar da analizlerinizde yer alması gerekiyor. Bu konuların analizini yaptığınızda rakiplerinizin arama motorlarındaki faaliyetlerini takip edebilir ve kendi SEO stratejilerinizi de geliştirmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

Kullanıcı deneyimi üzerinde yapacağınız çalışmalar da site tasarımınızı geliştirmek için oldukça etkili olacaktır. Sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirmeniz, kullanıcıların site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlayacaktır.

Kampanya analizi

Ürünlerle ilgili araştırmalarınızı yaptıktan sonra rakiplerinizin kampanyalarıyla ilgili araştırmalara başlayabilirsiniz. Hangi ürün kategorilerinde hangi zaman dilimlerinde ne tür kampanyalar oluşturduklarını yakında incelemelisiniz.

Düzenlenen kampanyalara nasıl geri dönüşler olduğunu, tüketicilerin tepkilerini, kampanyalarda sunulan teklifleri iyi bir şekilde ele almanız gerekir. Bu araştırmalarınızı analizi aylık olarak yaparak, rakiplerinizin kampanya stratejileriyle ilgili bilgilere ulaşabilirsiniz.

Web site trafik analizi

Rakiplerinizin trafiklerini de yakından incelemeniz, onların aylık olarak kaç kişiye ulaştıklarını tahmini olarak görmenize yardımcı olacaktır. Bu trafiklerin hangi kanallar üzerinden geldiğini gördüğünüzde de bu firmaların ne tür çalışmalara daha fazla ağırlık verdiğini görebilirsiniz.

Örneğin A firması, trafiğinin büyük bir bölümünü organik olarak elde ediyorsa, bu firma için SEO çalışmalarına odaklanmış diyebiliriz. B firması trafiğinin büyük bir bölümünü sosyal mecralar üzerinden elde ediyorsa, bu firmanın da sosyal mecralarda aktif olduğunu ya da sosyal medya reklamlarıyla trafik oluşturduğunu düşünebiliriz.

Rakiplerinizin trafiklerini doğrudan takip etmeniz mümkün değil; bu sebeple de farklı araçlar kullanmanız gerekecek. SimilarWeb isimli site üzerinden rakiplerinizin trafikleriyle ilgili araştırmalar yaparak, bir takım bilgilere ulaşabilirsiniz.

Sosyal medya analizi

Sosyal medya analizleri de bu araştırmalarınız arasında yer almalı. E-ticaret firmaları tüketicilere doğrudan ulaşmak, ürün ve marka bilinirliğini artırmak, etkileşim oranlarını yükseltmek için sosyal mecralar üzerinde bir takım çalışmalar yapıyor. Bunların yanı sıra sosyal mecralar üzerinde kampanya duyuruları da yaparak, daha fazla talep yaratmaya çalışıyorlar.

Rakiplerinizin hangi sosyal mecralarda daha fazla aktif olduklarını, hedef kitleleriyle nasıl iletişim kurduklarını, sosyal medya içerik stratejilerini, sosyal mecralar üzerinde ürün ve kampanya tanıtım çalışmalarını nasıl yaptıklarını, hangi zaman dilimlerinde bu paylaşımları yaptıklarını ve paylaşımlar sırasında hangi eyleme çağrı ifadelerini kullandıklarını ve mesajlarını nasıl verdiklerini iyi bir şekilde analiz ederek araştırmalısınız.

Sosyal mecralar üzerindeki araştırmaları yaptığınızda rakiplerinizin bu mecralardaki stratejilerini anlayabilir ve kendi stratejilerinizde de bir takım geliştirmeler yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının yararlanabileceği pazarlama yöntemlerinden biri de sosyal kanıttır. Farklı hedef kitlelere ulaşmak, mevcut kitlenin marka ile olan görüşlerini olumlu yönde etkilemek ve marka bilinirliğini artırmak için sosyal...
5 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers