Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?

22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?

E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi ulaşmanızı ve onlara daha fazla ürün satmanıza yardımcı olacaktır.

Psikolojik fiyatlandırma nedir?

Psikolojik fiyatlandırma, ürünlerdeki bazı fiyatlandırmaların tüketiclerde daha büyük bir psikolojik algı oluşturduğuna dayanan bir fiyatlandırma ve/ya pazarlama stratejisidir.

Ürün fiyatlandırmalarında günlük hayatımızda sıkça gördüğümüz bu strateji, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu bir yönde etkilemek için kullanılmaktadır. Peki, bu fiyatlandırma yöntemleri ve stratejileri nelerdir?

Cezbedici fiyatlandırma

Yıllardır uygulanan ve günlük hayatımızda en çok karşılaştığımız fiyatlandırma stratejileriden biridir. Bu sistemde, ürün fiyatları tüketicileri cezbetmek için küsuratlı rakamlar kullanılır. Fiyat etiket örneği: Bir ürünün fiyatı 10 TL yerine 9,99 TL olarak belirtilir.

Bu sistemin işe yaramasının sebebi, tüketiciler alışveriş yaparken, öncelikle sol taraftaki rakamlara dikkat eder ve küsuratlara önem vermezler. Bu durumda da 9,99 TL’lik bir ürün görüldüğünde ürün fiyatı 9 TL olarak algılanır. Tüketicide ürün algısı 9 TL olarak algılanmış olur.

Siteniz üzerindeki ürünlerde fiyatlandırmalarınızı yaparken, bu stratejiye dikkat etmeli ve ürün fiyatlarınızı buna göre değiştirmelisiniz.

Prestijli fiyatlandırma

Cezbedici fiyatlandırmanın aksine prestijli fiyatlandırma da bu küsuratlı sistem kullanılmamaktadır. Bunun nedeni ise yüksek fiyatlı ya da kaliteli ürünlerde, tüketicilerin satın alma algısı doğrudan fiyata yönelik olabiliyor ve küsuratlı bir fiyattansa net bir fiyat görmek isteyebiliyorlar.

Yani bu durumda 500 TL’lik bir ürünü koyduğunuzda bunu 499,99 L yazmak doğru bir algı oluşturmayacaktır.

Özellikle farklı paketleri olan hizmetler ya da ürünler satmaya çalışırken bu stratejiden yararlanmak, tüketicilerin satın alma kararlarını daha olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Bir alana bir bedava

Bu sistemin avantajları olduğu kadar dezavantajları da var. Avantajı, tüketiciler tek ürün için ücret ödeyerek, ikincisini ücretsiz alacaklarını düşünürler. Bu sayede de daha fazla satış yapabilirsiniz.

Dezavantajı ise, tüketicilerin birçoğu artık bu stratejiye pek fazla güvenmiyorlar ve olayın farkına varmış durumdalar. Bu sebeple de bu taktiği biraz daha değiştirerek uygulamak daha faydalı olabilir. Örnek olarak, bir ürün alana, ikinci alışverişlerinde yüzde 25 indirim sağlayabilir, kupon kodları verebilir ya da ücretsiz kargo seçenekleri sunabilirsiniz.

Burada önemli olan detay tüketiciye, alışveriş yapması karşılığında bir fırsat ya da değer sağlamaktır. Bir alana bir bedava taktiğinin işe yaramadığı yerlerde, bu fırsatları sağlamak, hem tüketicinin o an alışveriş yapmasını sağlayabilir hem de bir sonraki alışverişi için de tekrar siteye gelmesini tetikler.

Karşılaştırmalı fiyatlandırma yöntemi

Tüketiciler, internetten alışveriş yapmadan önce fiyat karşılaştırması yapıyorlar. Aynı kategoride ürünleri karşılaştırarak, kendi bütçelerine en uygun olanını seçmeye çalışıyorlar.

Bu eylemi, kendi siteniz üzerinde de tetikleyebilirsiniz. Aynı kategoride olan fakat kalite bakımından aynı olmayan ürünleri karşılaştırmalı olarak tüketicilere sunabilirsiniz.

Bu durumda tüketiciler kaliteli ve daha alt segmentteki ürünleri aynı anda görerek aradaki fiyat farkını aynı anda gözlemleyebilirler.

Bu aynı kategori ve segmentteki ürünlerde de uygulanabilir. Özellike moda firmaları benzer ürünleri karşılaştırmalı fiyatlandırma ile sunarak tüketicilerin o an ürünlerin farklarını görmelerini sağlayabilirler.

Ortalama bir kullanıcı için, ürünün pahalı olması onun “kaliteli” olduğunu göstermektedir. Bu nedenle de bu tür karşılaştırmalı öneriler sunmak, daha pahalı olan ürünleri satarak, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

Fiyat değişikliklerini göstermek

Özellikle kampanya dönemlerinde bazı ürün gruplarında ürün fiyatlarını düşürebilirsiniz. Bu tarz durumlarda ne kadarlık bir indirim yaptığınızı tüketicilere göstermelisiniz. Sadece yüzde 10 ya da yüzde 20 indirim gibi ibareler kullanmayarak, ürünün eski fiyatını da ürün sayfanızda göstermelisiniz.

Buradaki amaç, ürünün yüzde kaç indirime girdiğini göstermek değil, eski fiyatını net bir şekilde göstererek, aradaki fiyat farkını açık bir şekilde tüketicilere sunmaktır. Bu farkın açıkça görülmesi, tüketicilerin satın alma kararlarına da olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Fiyatlama yöntemlerini ve 100'den fazla promosyonu e-ticaret sitenizde yapabilirsiniz.

IdeaSoft e-ticaret paketleri ile fiyat guruplama, üye guruplarına farklı fiyatlama, 40'dan fazla farklı promosyon özelliği ve farklı hediye çeki kampanyalarını yapabilirsiniz. Neler yapabildiğinizi ve nasıl yapabileceğinizi dilerseniz e-ticaret paketlerimizi 15 gün ücretsiz deneyerek kendiniz inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Link Kısaltma Nedir?
Link Kısaltma Nedir?
Bir siteye gitmek için sitenin bilinen adını adres çubuğuna yazmak yeterlidir. Fakat söz konusu sitenin spesifik bir sayfasına gidebilmek için uzunca bir linke ihtiyaç duyulur. Karakter sayısı 2000’in üzerine kadar çıkabilen bu...
5 Eylül 2021
Markethinkers
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma sırasında yapılan hatalar
E-ticarette blog oluşturma ve yazma, farklı tüketici kitlelerine ulaşma, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekme, farklı sitelerden link alarak site değerini artırma gibi konularda önemli bir araçtır. Blog oluşturma sürecinde ve...
4 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin