Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?

22 Temmuz 2016
Sinan Oypan

E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi ulaşmanızı ve onlara daha fazla ürün satmanıza yardımcı olacaktır.

Psikolojik fiyatlandırma nedir?

Psikolojik fiyatlandırma, ürünlerdeki bazı fiyatlandırmaların tüketiclerde daha büyük bir psikolojik algı oluşturduğuna dayanan bir fiyatlandırma ve/ya pazarlama stratejisidir.

Ürün fiyatlandırmalarında günlük hayatımızda sıkça gördüğümüz bu strateji, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu bir yönde etkilemek için kullanılmaktadır. Peki, bu fiyatlandırma yöntemleri ve stratejileri nelerdir?

Cezbedici fiyatlandırma

Yıllardır uygulanan ve günlük hayatımızda en çok karşılaştığımız fiyatlandırma stratejileriden biridir. Bu sistemde, ürün fiyatları tüketicileri cezbetmek için küsuratlı rakamlar kullanılır. Fiyat etiket örneği: Bir ürünün fiyatı 10 TL yerine 9,99 TL olarak belirtilir.

Bu sistemin işe yaramasının sebebi, tüketiciler alışveriş yaparken, öncelikle sol taraftaki rakamlara dikkat eder ve küsuratlara önem vermezler. Bu durumda da 9,99 TL’lik bir ürün görüldüğünde ürün fiyatı 9 TL olarak algılanır. Tüketicide ürün algısı 9 TL olarak algılanmış olur.

Siteniz üzerindeki ürünlerde fiyatlandırmalarınızı yaparken, bu stratejiye dikkat etmeli ve ürün fiyatlarınızı buna göre değiştirmelisiniz.

Prestijli fiyatlandırma

Cezbedici fiyatlandırmanın aksine prestijli fiyatlandırma da bu küsuratlı sistem kullanılmamaktadır. Bunun nedeni ise yüksek fiyatlı ya da kaliteli ürünlerde, tüketicilerin satın alma algısı doğrudan fiyata yönelik olabiliyor ve küsuratlı bir fiyattansa net bir fiyat görmek isteyebiliyorlar.

Yani bu durumda 500 TL’lik bir ürünü koyduğunuzda bunu 499,99 L yazmak doğru bir algı oluşturmayacaktır.

Özellikle farklı paketleri olan hizmetler ya da ürünler satmaya çalışırken bu stratejiden yararlanmak, tüketicilerin satın alma kararlarını daha olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Bir alana bir bedava

Bu sistemin avantajları olduğu kadar dezavantajları da var. Avantajı, tüketiciler tek ürün için ücret ödeyerek, ikincisini ücretsiz alacaklarını düşünürler. Bu sayede de daha fazla satış yapabilirsiniz.

Dezavantajı ise, tüketicilerin birçoğu artık bu stratejiye pek fazla güvenmiyorlar ve olayın farkına varmış durumdalar. Bu sebeple de bu taktiği biraz daha değiştirerek uygulamak daha faydalı olabilir. Örnek olarak, bir ürün alana, ikinci alışverişlerinde yüzde 25 indirim sağlayabilir, kupon kodları verebilir ya da ücretsiz kargo seçenekleri sunabilirsiniz.

Burada önemli olan detay tüketiciye, alışveriş yapması karşılığında bir fırsat ya da değer sağlamaktır. Bir alana bir bedava taktiğinin işe yaramadığı yerlerde, bu fırsatları sağlamak, hem tüketicinin o an alışveriş yapmasını sağlayabilir hem de bir sonraki alışverişi için de tekrar siteye gelmesini tetikler.

Karşılaştırmalı fiyatlandırma yöntemi

Tüketiciler, internetten alışveriş yapmadan önce fiyat karşılaştırması yapıyorlar. Aynı kategoride ürünleri karşılaştırarak, kendi bütçelerine en uygun olanını seçmeye çalışıyorlar.

Bu eylemi, kendi siteniz üzerinde de tetikleyebilirsiniz. Aynı kategoride olan fakat kalite bakımından aynı olmayan ürünleri karşılaştırmalı olarak tüketicilere sunabilirsiniz.

Bu durumda tüketiciler kaliteli ve daha alt segmentteki ürünleri aynı anda görerek aradaki fiyat farkını aynı anda gözlemleyebilirler.

Bu aynı kategori ve segmentteki ürünlerde de uygulanabilir. Özellike moda firmaları benzer ürünleri karşılaştırmalı fiyatlandırma ile sunarak tüketicilerin o an ürünlerin farklarını görmelerini sağlayabilirler.

Ortalama bir kullanıcı için, ürünün pahalı olması onun “kaliteli” olduğunu göstermektedir. Bu nedenle de bu tür karşılaştırmalı öneriler sunmak, daha pahalı olan ürünleri satarak, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

Fiyat değişikliklerini göstermek

Özellikle kampanya dönemlerinde bazı ürün gruplarında ürün fiyatlarını düşürebilirsiniz. Bu tarz durumlarda ne kadarlık bir indirim yaptığınızı tüketicilere göstermelisiniz. Sadece yüzde 10 ya da yüzde 20 indirim gibi ibareler kullanmayarak, ürünün eski fiyatını da ürün sayfanızda göstermelisiniz.

Buradaki amaç, ürünün yüzde kaç indirime girdiğini göstermek değil, eski fiyatını net bir şekilde göstererek, aradaki fiyat farkını açık bir şekilde tüketicilere sunmaktır. Bu farkın açıkça görülmesi, tüketicilerin satın alma kararlarına da olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Fiyatlama yöntemlerini ve 100'den fazla promosyonu e-ticaret sitenizde yapabilirsiniz.

IdeaSoft e-ticaret paketleri ile fiyat guruplama, üye guruplarına farklı fiyatlama, 40'dan fazla farklı promosyon özelliği ve farklı hediye çeki kampanyalarını yapabilirsiniz. Neler yapabildiğinizi ve nasıl yapabileceğinizi dilerseniz e-ticaret paketlerimizi 15 gün ücretsiz deneyerek kendiniz inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için takipçi artıracak Tiktok içerik fikirleri
Tiktok içerik fikirleri, kullanıcılar arasında popüler olmaya başlayan ve gelecek vaad eden bu platform üzerindeki çalışmalarınız için önemli. Özellikle takipçi kazanmak ve bu platformdaki verimliliğini artırmak isteyen...
6 Kasım 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan