fbpx

Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?

22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?

E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi ulaşmanızı ve onlara daha fazla ürün satmanıza yardımcı olacaktır.

Psikolojik fiyatlandırma nedir?

Psikolojik fiyatlandırma, ürünlerdeki bazı fiyatlandırmaların tüketiclerde daha büyük bir psikolojik algı oluşturduğuna dayanan bir fiyatlandırma ve/ya pazarlama stratejisidir.

Ürün fiyatlandırmalarında günlük hayatımızda sıkça gördüğümüz bu strateji, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu bir yönde etkilemek için kullanılmaktadır. Peki, bu fiyatlandırma yöntemleri ve stratejileri nelerdir?

Cezbedici fiyatlandırma

Yıllardır uygulanan ve günlük hayatımızda en çok karşılaştığımız fiyatlandırma stratejileriden biridir. Bu sistemde, ürün fiyatları tüketicileri cezbetmek için küsuratlı rakamlar kullanılır. Fiyat etiket örneği: Bir ürünün fiyatı 10 TL yerine 9,99 TL olarak belirtilir.

Bu sistemin işe yaramasının sebebi, tüketiciler alışveriş yaparken, öncelikle sol taraftaki rakamlara dikkat eder ve küsuratlara önem vermezler. Bu durumda da 9,99 TL’lik bir ürün görüldüğünde ürün fiyatı 9 TL olarak algılanır. Tüketicide ürün algısı 9 TL olarak algılanmış olur.

Siteniz üzerindeki ürünlerde fiyatlandırmalarınızı yaparken, bu stratejiye dikkat etmeli ve ürün fiyatlarınızı buna göre değiştirmelisiniz.

Prestijli fiyatlandırma

Cezbedici fiyatlandırmanın aksine prestijli fiyatlandırma da bu küsuratlı sistem kullanılmamaktadır. Bunun nedeni ise yüksek fiyatlı ya da kaliteli ürünlerde, tüketicilerin satın alma algısı doğrudan fiyata yönelik olabiliyor ve küsuratlı bir fiyattansa net bir fiyat görmek isteyebiliyorlar.

Yani bu durumda 500 TL’lik bir ürünü koyduğunuzda bunu 499,99 L yazmak doğru bir algı oluşturmayacaktır.

Özellikle farklı paketleri olan hizmetler ya da ürünler satmaya çalışırken bu stratejiden yararlanmak, tüketicilerin satın alma kararlarını daha olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Bir alana bir bedava

Bu sistemin avantajları olduğu kadar dezavantajları da var. Avantajı, tüketiciler tek ürün için ücret ödeyerek, ikincisini ücretsiz alacaklarını düşünürler. Bu sayede de daha fazla satış yapabilirsiniz.

Dezavantajı ise, tüketicilerin birçoğu artık bu stratejiye pek fazla güvenmiyorlar ve olayın farkına varmış durumdalar. Bu sebeple de bu taktiği biraz daha değiştirerek uygulamak daha faydalı olabilir. Örnek olarak, bir ürün alana, ikinci alışverişlerinde yüzde 25 indirim sağlayabilir, kupon kodları verebilir ya da ücretsiz kargo seçenekleri sunabilirsiniz.

Burada önemli olan detay tüketiciye, alışveriş yapması karşılığında bir fırsat ya da değer sağlamaktır. Bir alana bir bedava taktiğinin işe yaramadığı yerlerde, bu fırsatları sağlamak, hem tüketicinin o an alışveriş yapmasını sağlayabilir hem de bir sonraki alışverişi için de tekrar siteye gelmesini tetikler.

Karşılaştırmalı fiyatlandırma yöntemi

Tüketiciler, internetten alışveriş yapmadan önce fiyat karşılaştırması yapıyorlar. Aynı kategoride ürünleri karşılaştırarak, kendi bütçelerine en uygun olanını seçmeye çalışıyorlar.

Bu eylemi, kendi siteniz üzerinde de tetikleyebilirsiniz. Aynı kategoride olan fakat kalite bakımından aynı olmayan ürünleri karşılaştırmalı olarak tüketicilere sunabilirsiniz.

Bu durumda tüketiciler kaliteli ve daha alt segmentteki ürünleri aynı anda görerek aradaki fiyat farkını aynı anda gözlemleyebilirler.

Bu aynı kategori ve segmentteki ürünlerde de uygulanabilir. Özellike moda firmaları benzer ürünleri karşılaştırmalı fiyatlandırma ile sunarak tüketicilerin o an ürünlerin farklarını görmelerini sağlayabilirler.

Ortalama bir kullanıcı için, ürünün pahalı olması onun “kaliteli” olduğunu göstermektedir. Bu nedenle de bu tür karşılaştırmalı öneriler sunmak, daha pahalı olan ürünleri satarak, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

Fiyat değişikliklerini göstermek

Özellikle kampanya dönemlerinde bazı ürün gruplarında ürün fiyatlarını düşürebilirsiniz. Bu tarz durumlarda ne kadarlık bir indirim yaptığınızı tüketicilere göstermelisiniz. Sadece yüzde 10 ya da yüzde 20 indirim gibi ibareler kullanmayarak, ürünün eski fiyatını da ürün sayfanızda göstermelisiniz.

Buradaki amaç, ürünün yüzde kaç indirime girdiğini göstermek değil, eski fiyatını net bir şekilde göstererek, aradaki fiyat farkını açık bir şekilde tüketicilere sunmaktır. Bu farkın açıkça görülmesi, tüketicilerin satın alma kararlarına da olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Fiyatlama yöntemlerini ve 100'den fazla promosyonu e-ticaret sitenizde yapabilirsiniz.

IdeaSoft e-ticaret paketleri ile fiyat guruplama, üye guruplarına farklı fiyatlama, 40'dan fazla farklı promosyon özelliği ve farklı hediye çeki kampanyalarını yapabilirsiniz. Neler yapabildiğinizi ve nasıl yapabileceğinizi dilerseniz e-ticaret paketlerimizi 15 gün ücretsiz deneyerek kendiniz inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır?
Sesli arama SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarına sesli arama sorgularını nasıl dahil edilebilir, sesli arama nasıl açılır / Sesli arama nedir, sesli arama motoru ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sesli...
11 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yaparken kaçınmanız gereken 5 çalışma
Online satış yapmak için farklı stratejileri uygulamak ve belli çalışmaların üzerinde durmak gerekiyor. Tabii ki bunların yanı sıra online satış yaparken bazı çalışmalardan da kaçınmak bir hayli önemli. Doğru çalışmaları...
17 Aralık 2018
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan