Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?

22 Temmuz 2016
Sinan Oypan

E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi ulaşmanızı ve onlara daha fazla ürün satmanıza yardımcı olacaktır.

Psikolojik fiyatlandırma nedir?

Psikolojik fiyatlandırma, ürünlerdeki bazı fiyatlandırmaların tüketiclerde daha büyük bir psikolojik algı oluşturduğuna dayanan bir fiyatlandırma ve/ya pazarlama stratejisidir.

Ürün fiyatlandırmalarında günlük hayatımızda sıkça gördüğümüz bu strateji, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu bir yönde etkilemek için kullanılmaktadır. Peki, bu fiyatlandırma yöntemleri ve stratejileri nelerdir?

Cezbedici fiyatlandırma

Yıllardır uygulanan ve günlük hayatımızda en çok karşılaştığımız fiyatlandırma stratejileriden biridir. Bu sistemde, ürün fiyatları tüketicileri cezbetmek için küsuratlı rakamlar kullanılır. Fiyat etiket örneği: Bir ürünün fiyatı 10 TL yerine 9,99 TL olarak belirtilir.

Bu sistemin işe yaramasının sebebi, tüketiciler alışveriş yaparken, öncelikle sol taraftaki rakamlara dikkat eder ve küsuratlara önem vermezler. Bu durumda da 9,99 TL’lik bir ürün görüldüğünde ürün fiyatı 9 TL olarak algılanır. Tüketicide ürün algısı 9 TL olarak algılanmış olur.

Siteniz üzerindeki ürünlerde fiyatlandırmalarınızı yaparken, bu stratejiye dikkat etmeli ve ürün fiyatlarınızı buna göre değiştirmelisiniz.

Prestijli fiyatlandırma

Cezbedici fiyatlandırmanın aksine prestijli fiyatlandırma da bu küsuratlı sistem kullanılmamaktadır. Bunun nedeni ise yüksek fiyatlı ya da kaliteli ürünlerde, tüketicilerin satın alma algısı doğrudan fiyata yönelik olabiliyor ve küsuratlı bir fiyattansa net bir fiyat görmek isteyebiliyorlar.

Yani bu durumda 500 TL’lik bir ürünü koyduğunuzda bunu 499,99 L yazmak doğru bir algı oluşturmayacaktır.

Özellikle farklı paketleri olan hizmetler ya da ürünler satmaya çalışırken bu stratejiden yararlanmak, tüketicilerin satın alma kararlarını daha olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Bir alana bir bedava

Bu sistemin avantajları olduğu kadar dezavantajları da var. Avantajı, tüketiciler tek ürün için ücret ödeyerek, ikincisini ücretsiz alacaklarını düşünürler. Bu sayede de daha fazla satış yapabilirsiniz.

Dezavantajı ise, tüketicilerin birçoğu artık bu stratejiye pek fazla güvenmiyorlar ve olayın farkına varmış durumdalar. Bu sebeple de bu taktiği biraz daha değiştirerek uygulamak daha faydalı olabilir. Örnek olarak, bir ürün alana, ikinci alışverişlerinde yüzde 25 indirim sağlayabilir, kupon kodları verebilir ya da ücretsiz kargo seçenekleri sunabilirsiniz.

Burada önemli olan detay tüketiciye, alışveriş yapması karşılığında bir fırsat ya da değer sağlamaktır. Bir alana bir bedava taktiğinin işe yaramadığı yerlerde, bu fırsatları sağlamak, hem tüketicinin o an alışveriş yapmasını sağlayabilir hem de bir sonraki alışverişi için de tekrar siteye gelmesini tetikler.

Karşılaştırmalı fiyatlandırma yöntemi

Tüketiciler, internetten alışveriş yapmadan önce fiyat karşılaştırması yapıyorlar. Aynı kategoride ürünleri karşılaştırarak, kendi bütçelerine en uygun olanını seçmeye çalışıyorlar.

Bu eylemi, kendi siteniz üzerinde de tetikleyebilirsiniz. Aynı kategoride olan fakat kalite bakımından aynı olmayan ürünleri karşılaştırmalı olarak tüketicilere sunabilirsiniz.

Bu durumda tüketiciler kaliteli ve daha alt segmentteki ürünleri aynı anda görerek aradaki fiyat farkını aynı anda gözlemleyebilirler.

Bu aynı kategori ve segmentteki ürünlerde de uygulanabilir. Özellike moda firmaları benzer ürünleri karşılaştırmalı fiyatlandırma ile sunarak tüketicilerin o an ürünlerin farklarını görmelerini sağlayabilirler.

Ortalama bir kullanıcı için, ürünün pahalı olması onun “kaliteli” olduğunu göstermektedir. Bu nedenle de bu tür karşılaştırmalı öneriler sunmak, daha pahalı olan ürünleri satarak, geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

Fiyat değişikliklerini göstermek

Özellikle kampanya dönemlerinde bazı ürün gruplarında ürün fiyatlarını düşürebilirsiniz. Bu tarz durumlarda ne kadarlık bir indirim yaptığınızı tüketicilere göstermelisiniz. Sadece yüzde 10 ya da yüzde 20 indirim gibi ibareler kullanmayarak, ürünün eski fiyatını da ürün sayfanızda göstermelisiniz.

Buradaki amaç, ürünün yüzde kaç indirime girdiğini göstermek değil, eski fiyatını net bir şekilde göstererek, aradaki fiyat farkını açık bir şekilde tüketicilere sunmaktır. Bu farkın açıkça görülmesi, tüketicilerin satın alma kararlarına da olumlu bir şekilde yansıyacaktır.

Fiyatlama yöntemlerini ve 100'den fazla promosyonu e-ticaret sitenizde yapabilirsiniz.

IdeaSoft e-ticaret paketleri ile fiyat guruplama, üye guruplarına farklı fiyatlama, 40'dan fazla farklı promosyon özelliği ve farklı hediye çeki kampanyalarını yapabilirsiniz. Neler yapabildiğinizi ve nasıl yapabileceğinizi dilerseniz e-ticaret paketlerimizi 15 gün ücretsiz deneyerek kendiniz inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamalarından geri dönüş alamamanıza sebep olan 8 durum
E-posta pazarlama çalışmaları doğru yapıldığında günümüzde halen en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçları arasında yer alıyor. Ancak doğru bir strateji uygulanmadığında, yapılan çalışmalardan beklenen geri...
18 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
Ideasoft Admin
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan