Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri

6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri

E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de uzun vade de kullanılabilecek satış tekniklerinden biri olarak uzun süredir heme geleneksel ticarettte hem de e-ticarette kullanılmaktadır. Bu süreçte satışlarınızı artırabilmek için kullanabileceğiniz farklı promosyon türleri bulunmaktadır. Herbiri farklı bir amaçla kullanılabileceği gibi farklı bir geri dönüşüm de getirebilir.

Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri

Yüzde oranlı indirimler

En sık kullanılan promosyon ürün kampanyaları yüzde oranlı indirimlerdir. Bu yöntem ticaretteki en eski indirim yöntemlerinden biridir. Özellikle yeni ürünlerin tanıtımlarında, tanıtım sürecinde ilgi çekmek ve ürüne belli bir talep yaratmak için firmaların sık kullandığı kampanya türlerinden biri olarak öne çıkmaktadır.

Ürünün ilk çıkış dönemi haricinde, ürün yaşam döngüsündeki doygunluk döneminde de ürünün satışlarının azalmaya başlamasıyla beraber firmalar stoklarındaki ürünleri eritmek için de bu yöntemden yararlanmaktadır. Büyük yüzde oranlı indirimlerle eldeki ürünlerin satışını yaparak deponuzda da yeni ürünler için yer açabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?

Fiyat indirimleri

Promosyon ürün kampanyalarında yüzde odaklı indirimlerde olduğu gibi doğrudan satış fiyatında belli bir miktarda fiyat indirimi de yapılabilmekte ve bu da uzun zamandır kullanılan yöntemlerden biri. Fiyatın satış fiyatının üzerini çizerek, e-ticaret sitenizde fiyatınızda belli bir fiyat indirimi yazarak, indirimli fiyat üzerinden satışlarınızı yapabilirsiniz.

Yüzde odaklı indirimlerin aksine, bu şekilde bir yaklaşım kullanıcıya doğrudan ne kadar kazanç elde edeceğiniz gösterdiği içinde ayrıca etkili bir yöntemdir.

Bir alana ikinci ürün indirimleri sunmak

”Bir alana bir bedava” ya da “bir alana ikinci ürün %x indirimli” şeklinde de yıllardır uygulanan promosyonlu ürün indirimleri de hem tüketiciler tarafından ilgi çekerken hem de firmalara bazı fırsatlar sunar. Özellikle ortalama sepet tutarını artırarak, kullanıcıların daha fazla alışveriş yapmalarını isteyen firmalar, bir alana ikinci ürün %x indirimli şekilde kampanyalar düzenlemektedir.

Özellikle ürün satış adedini artırmak ve ortalama olarak sitede harcanan miktarı artırmak için bu yöntem oldukça uygun promosyon yöntemlerinden biri. Bununla beraber yine stok fazlası ürünlerde stoğu eritmek için de bu yöntemden yararlanılabilir.

Çoklu ürün satışlarında indirimler

Yine stok fazlası ürünler için uygulanabilecek yöntemlerden biri de çoklu alımlarda indirim sunmak da kullanılabilir. Örneğin iki alana biri bedava ya da iki alana biri yüzde x oranında indirim sunmak kullanılabilir. Tabii ki bu, her promosyonlu ürün için kullanılabilecek bir yöntem değildir. Özellikle hızlı tüketim ürünlerinde hem stoğu eritmek hem de ortalama satış tutarını artırmak için bu tür bir kampanya düzenlenebilir.

Örneğin, kupa, bardak, t-shirt, kişisel bakım ürünü gibi ürün gruplarında bu tür bir kampanya kullanılabilir; ancak masa, sehpa gibi tek satılan ürünlerde bu yöntem işe yaramayacaktır.

Ön satış indirimleri

Bir ürünü lanse etmeden önce ön satış ile ürüne olan ilgiyi ölçmek ve ürüne belli bir talep yaratmak için de promosyonlu ürün indirimleri düzenleyebilirsiniz. Ön satış sürecine özel indirimli bir fiyat sunabilir ve bu süreçte kullanıcıların ne kadarlık bir kazançları olacağını vurgulamanız da satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

İndirimli ön satış fiyatları uygulamak aynı zamanda kullanıcılarda aciliyet hissini de uyandıracağı için, onların daha hızlı eyleme geçmeleri için onları da tetikemiş olursunuz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Zaman limitli promosyonlar

Sadece belli bir süre geçerli olan kampanyalar da promosyonlu ürün tanıtımları için etkildir. E-ticaret siteniz üzerinde ürün sayfalarında geri sayım sayaçları koyabilir ve yine tüketicileri aciliyet hissine yönlendirebilirsiniz. Belli bir süre geçerli olan kampanyalarda, kullanıcılar bu fırsatları kaçırmamak için daha hızlı bir şekilde eyleme geçeceklerdir.

Limitli sayıda stok kampanyaları

Zaman limitli promosyon ürün kampanyalarının yanı sıra stok limitli ürün kampanyalarını da satışlarınızı artırmak için kullanabilirsiniz. Stokların sınırlı olması yine kullanıcılarda aciliyet hissini tetikleyeceği için, onların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette satışları ölçümlemek için kullanabileceğiniz metrikler

Sezonluk indirimler

Promosyonlu ürün kampanyalarını sezonluk olarak da yapabilirsiniz. Örneğin şuan yaz ürünleriyle ilgili sezonluk kampanyalar düzenleyerek, yüzde ya da doğrudan fiyat odaklı indirimler sunabilirsiniz. Yıl içerisinde farklı sezonlarda farklı ürünlere odaklanarak, satış adetlerinizi artırmak ve elinizdeki stok fazlası ürünleri elden çıkartmak için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Tatil ve özel gün indirimleri

Promosyonlu ürün kampanyalarının en çok öne çıkartıldığı dönemler de genellikle tatil ve özel günler olmakta. Anneler Günü, Babalar Günü, Sevgililer günü gibi özel günler de birçok firma satışlarını artırmak için belli ve konsept ürünlere özel indirimler sunmaktalar. Bu dönemlerde tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları değişmekte ve hediye amacıyla da alışveriş yapmaktadırlar. Özel hediye rehberleri hazırlayarak, promosyon ürünleri ön plana çıkartabilir ve pazarlama çalışmalarınıza şekil verebilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

İlk siparişe özel indirimler

Siteniz üzerinde ilk kez alışveriş yapacak olan kitleye yönelik de indirim kampanyaları sunabilirsiniz. Bu indirimler için ilk siparişe özel tanımlanmış bir kupon kodu hazırlayabilirsiniz ve ilk kez sitenizden alışveriş yapanlara belli oranda bir indirim tanımlayarak, sitenizi ziyaret edenleri müşteriniz yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinizi kurmak için bilmeniz gerekenler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen birçok kişi bulunuyor. Fakat tabii ki akıllara ilk olarak “Kendi işimi kurmak için neler yapmam gerekiyor?” sorusu geliyor. Bu rehberimizde de kendi işini kurmak isteyen kişilerin, öncelikle neler...
28 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin