Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri

6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri

E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de uzun vade de kullanılabilecek satış tekniklerinden biri olarak uzun süredir heme geleneksel ticarettte hem de e-ticarette kullanılmaktadır. Bu süreçte satışlarınızı artırabilmek için kullanabileceğiniz farklı promosyon türleri bulunmaktadır. Herbiri farklı bir amaçla kullanılabileceği gibi farklı bir geri dönüşüm de getirebilir.

Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri

Yüzde oranlı indirimler

En sık kullanılan promosyon ürün kampanyaları yüzde oranlı indirimlerdir. Bu yöntem ticaretteki en eski indirim yöntemlerinden biridir. Özellikle yeni ürünlerin tanıtımlarında, tanıtım sürecinde ilgi çekmek ve ürüne belli bir talep yaratmak için firmaların sık kullandığı kampanya türlerinden biri olarak öne çıkmaktadır.

Ürünün ilk çıkış dönemi haricinde, ürün yaşam döngüsündeki doygunluk döneminde de ürünün satışlarının azalmaya başlamasıyla beraber firmalar stoklarındaki ürünleri eritmek için de bu yöntemden yararlanmaktadır. Büyük yüzde oranlı indirimlerle eldeki ürünlerin satışını yaparak deponuzda da yeni ürünler için yer açabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?

Fiyat indirimleri

Promosyon ürün kampanyalarında yüzde odaklı indirimlerde olduğu gibi doğrudan satış fiyatında belli bir miktarda fiyat indirimi de yapılabilmekte ve bu da uzun zamandır kullanılan yöntemlerden biri. Fiyatın satış fiyatının üzerini çizerek, e-ticaret sitenizde fiyatınızda belli bir fiyat indirimi yazarak, indirimli fiyat üzerinden satışlarınızı yapabilirsiniz.

Yüzde odaklı indirimlerin aksine, bu şekilde bir yaklaşım kullanıcıya doğrudan ne kadar kazanç elde edeceğiniz gösterdiği içinde ayrıca etkili bir yöntemdir.

Bir alana ikinci ürün indirimleri sunmak

”Bir alana bir bedava” ya da “bir alana ikinci ürün %x indirimli” şeklinde de yıllardır uygulanan promosyonlu ürün indirimleri de hem tüketiciler tarafından ilgi çekerken hem de firmalara bazı fırsatlar sunar. Özellikle ortalama sepet tutarını artırarak, kullanıcıların daha fazla alışveriş yapmalarını isteyen firmalar, bir alana ikinci ürün %x indirimli şekilde kampanyalar düzenlemektedir.

Özellikle ürün satış adedini artırmak ve ortalama olarak sitede harcanan miktarı artırmak için bu yöntem oldukça uygun promosyon yöntemlerinden biri. Bununla beraber yine stok fazlası ürünlerde stoğu eritmek için de bu yöntemden yararlanılabilir.

Çoklu ürün satışlarında indirimler

Yine stok fazlası ürünler için uygulanabilecek yöntemlerden biri de çoklu alımlarda indirim sunmak da kullanılabilir. Örneğin iki alana biri bedava ya da iki alana biri yüzde x oranında indirim sunmak kullanılabilir. Tabii ki bu, her promosyonlu ürün için kullanılabilecek bir yöntem değildir. Özellikle hızlı tüketim ürünlerinde hem stoğu eritmek hem de ortalama satış tutarını artırmak için bu tür bir kampanya düzenlenebilir.

Örneğin, kupa, bardak, t-shirt, kişisel bakım ürünü gibi ürün gruplarında bu tür bir kampanya kullanılabilir; ancak masa, sehpa gibi tek satılan ürünlerde bu yöntem işe yaramayacaktır.

Ön satış indirimleri

Bir ürünü lanse etmeden önce ön satış ile ürüne olan ilgiyi ölçmek ve ürüne belli bir talep yaratmak için de promosyonlu ürün indirimleri düzenleyebilirsiniz. Ön satış sürecine özel indirimli bir fiyat sunabilir ve bu süreçte kullanıcıların ne kadarlık bir kazançları olacağını vurgulamanız da satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

İndirimli ön satış fiyatları uygulamak aynı zamanda kullanıcılarda aciliyet hissini de uyandıracağı için, onların daha hızlı eyleme geçmeleri için onları da tetikemiş olursunuz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Zaman limitli promosyonlar

Sadece belli bir süre geçerli olan kampanyalar da promosyonlu ürün tanıtımları için etkildir. E-ticaret siteniz üzerinde ürün sayfalarında geri sayım sayaçları koyabilir ve yine tüketicileri aciliyet hissine yönlendirebilirsiniz. Belli bir süre geçerli olan kampanyalarda, kullanıcılar bu fırsatları kaçırmamak için daha hızlı bir şekilde eyleme geçeceklerdir.

Limitli sayıda stok kampanyaları

Zaman limitli promosyon ürün kampanyalarının yanı sıra stok limitli ürün kampanyalarını da satışlarınızı artırmak için kullanabilirsiniz. Stokların sınırlı olması yine kullanıcılarda aciliyet hissini tetikleyeceği için, onların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette satışları ölçümlemek için kullanabileceğiniz metrikler

Sezonluk indirimler

Promosyonlu ürün kampanyalarını sezonluk olarak da yapabilirsiniz. Örneğin şuan yaz ürünleriyle ilgili sezonluk kampanyalar düzenleyerek, yüzde ya da doğrudan fiyat odaklı indirimler sunabilirsiniz. Yıl içerisinde farklı sezonlarda farklı ürünlere odaklanarak, satış adetlerinizi artırmak ve elinizdeki stok fazlası ürünleri elden çıkartmak için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Tatil ve özel gün indirimleri

Promosyonlu ürün kampanyalarının en çok öne çıkartıldığı dönemler de genellikle tatil ve özel günler olmakta. Anneler Günü, Babalar Günü, Sevgililer günü gibi özel günler de birçok firma satışlarını artırmak için belli ve konsept ürünlere özel indirimler sunmaktalar. Bu dönemlerde tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları değişmekte ve hediye amacıyla da alışveriş yapmaktadırlar. Özel hediye rehberleri hazırlayarak, promosyon ürünleri ön plana çıkartabilir ve pazarlama çalışmalarınıza şekil verebilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

İlk siparişe özel indirimler

Siteniz üzerinde ilk kez alışveriş yapacak olan kitleye yönelik de indirim kampanyaları sunabilirsiniz. Bu indirimler için ilk siparişe özel tanımlanmış bir kupon kodu hazırlayabilirsiniz ve ilk kez sitenizden alışveriş yapanlara belli oranda bir indirim tanımlayarak, sitenizi ziyaret edenleri müşteriniz yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?
Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda...
6 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan