Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri

6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri

E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de uzun vade de kullanılabilecek satış tekniklerinden biri olarak uzun süredir heme geleneksel ticarettte hem de e-ticarette kullanılmaktadır. Bu süreçte satışlarınızı artırabilmek için kullanabileceğiniz farklı promosyon türleri bulunmaktadır. Herbiri farklı bir amaçla kullanılabileceği gibi farklı bir geri dönüşüm de getirebilir.

Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri

Yüzde oranlı indirimler

En sık kullanılan promosyon ürün kampanyaları yüzde oranlı indirimlerdir. Bu yöntem ticaretteki en eski indirim yöntemlerinden biridir. Özellikle yeni ürünlerin tanıtımlarında, tanıtım sürecinde ilgi çekmek ve ürüne belli bir talep yaratmak için firmaların sık kullandığı kampanya türlerinden biri olarak öne çıkmaktadır.

Ürünün ilk çıkış dönemi haricinde, ürün yaşam döngüsündeki doygunluk döneminde de ürünün satışlarının azalmaya başlamasıyla beraber firmalar stoklarındaki ürünleri eritmek için de bu yöntemden yararlanmaktadır. Büyük yüzde oranlı indirimlerle eldeki ürünlerin satışını yaparak deponuzda da yeni ürünler için yer açabilirsiniz.

İlgili rehber: Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?

Fiyat indirimleri

Promosyon ürün kampanyalarında yüzde odaklı indirimlerde olduğu gibi doğrudan satış fiyatında belli bir miktarda fiyat indirimi de yapılabilmekte ve bu da uzun zamandır kullanılan yöntemlerden biri. Fiyatın satış fiyatının üzerini çizerek, e-ticaret sitenizde fiyatınızda belli bir fiyat indirimi yazarak, indirimli fiyat üzerinden satışlarınızı yapabilirsiniz.

Yüzde odaklı indirimlerin aksine, bu şekilde bir yaklaşım kullanıcıya doğrudan ne kadar kazanç elde edeceğiniz gösterdiği içinde ayrıca etkili bir yöntemdir.

Bir alana ikinci ürün indirimleri sunmak

”Bir alana bir bedava” ya da “bir alana ikinci ürün %x indirimli” şeklinde de yıllardır uygulanan promosyonlu ürün indirimleri de hem tüketiciler tarafından ilgi çekerken hem de firmalara bazı fırsatlar sunar. Özellikle ortalama sepet tutarını artırarak, kullanıcıların daha fazla alışveriş yapmalarını isteyen firmalar, bir alana ikinci ürün %x indirimli şekilde kampanyalar düzenlemektedir.

Özellikle ürün satış adedini artırmak ve ortalama olarak sitede harcanan miktarı artırmak için bu yöntem oldukça uygun promosyon yöntemlerinden biri. Bununla beraber yine stok fazlası ürünlerde stoğu eritmek için de bu yöntemden yararlanılabilir.

Çoklu ürün satışlarında indirimler

Yine stok fazlası ürünler için uygulanabilecek yöntemlerden biri de çoklu alımlarda indirim sunmak da kullanılabilir. Örneğin iki alana biri bedava ya da iki alana biri yüzde x oranında indirim sunmak kullanılabilir. Tabii ki bu, her promosyonlu ürün için kullanılabilecek bir yöntem değildir. Özellikle hızlı tüketim ürünlerinde hem stoğu eritmek hem de ortalama satış tutarını artırmak için bu tür bir kampanya düzenlenebilir.

Örneğin, kupa, bardak, t-shirt, kişisel bakım ürünü gibi ürün gruplarında bu tür bir kampanya kullanılabilir; ancak masa, sehpa gibi tek satılan ürünlerde bu yöntem işe yaramayacaktır.

Ön satış indirimleri

Bir ürünü lanse etmeden önce ön satış ile ürüne olan ilgiyi ölçmek ve ürüne belli bir talep yaratmak için de promosyonlu ürün indirimleri düzenleyebilirsiniz. Ön satış sürecine özel indirimli bir fiyat sunabilir ve bu süreçte kullanıcıların ne kadarlık bir kazançları olacağını vurgulamanız da satışlarınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

İndirimli ön satış fiyatları uygulamak aynı zamanda kullanıcılarda aciliyet hissini de uyandıracağı için, onların daha hızlı eyleme geçmeleri için onları da tetikemiş olursunuz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Zaman limitli promosyonlar

Sadece belli bir süre geçerli olan kampanyalar da promosyonlu ürün tanıtımları için etkildir. E-ticaret siteniz üzerinde ürün sayfalarında geri sayım sayaçları koyabilir ve yine tüketicileri aciliyet hissine yönlendirebilirsiniz. Belli bir süre geçerli olan kampanyalarda, kullanıcılar bu fırsatları kaçırmamak için daha hızlı bir şekilde eyleme geçeceklerdir.

Limitli sayıda stok kampanyaları

Zaman limitli promosyon ürün kampanyalarının yanı sıra stok limitli ürün kampanyalarını da satışlarınızı artırmak için kullanabilirsiniz. Stokların sınırlı olması yine kullanıcılarda aciliyet hissini tetikleyeceği için, onların daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette satışları ölçümlemek için kullanabileceğiniz metrikler

Sezonluk indirimler

Promosyonlu ürün kampanyalarını sezonluk olarak da yapabilirsiniz. Örneğin şuan yaz ürünleriyle ilgili sezonluk kampanyalar düzenleyerek, yüzde ya da doğrudan fiyat odaklı indirimler sunabilirsiniz. Yıl içerisinde farklı sezonlarda farklı ürünlere odaklanarak, satış adetlerinizi artırmak ve elinizdeki stok fazlası ürünleri elden çıkartmak için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Tatil ve özel gün indirimleri

Promosyonlu ürün kampanyalarının en çok öne çıkartıldığı dönemler de genellikle tatil ve özel günler olmakta. Anneler Günü, Babalar Günü, Sevgililer günü gibi özel günler de birçok firma satışlarını artırmak için belli ve konsept ürünlere özel indirimler sunmaktalar. Bu dönemlerde tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları değişmekte ve hediye amacıyla da alışveriş yapmaktadırlar. Özel hediye rehberleri hazırlayarak, promosyon ürünleri ön plana çıkartabilir ve pazarlama çalışmalarınıza şekil verebilirsiniz.

İlgili rehber: Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

İlk siparişe özel indirimler

Siteniz üzerinde ilk kez alışveriş yapacak olan kitleye yönelik de indirim kampanyaları sunabilirsiniz. Bu indirimler için ilk siparişe özel tanımlanmış bir kupon kodu hazırlayabilirsiniz ve ilk kez sitenizden alışveriş yapanlara belli oranda bir indirim tanımlayarak, sitenizi ziyaret edenleri müşteriniz yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?
Marka kimliği oluşturmak, bir gece birkaç renk belirleyip, bir logo hazırlayınca tek gecede olan bir şey değildir; bu nedenle de üzerine çalışılması gerekir. Ancak bu sizi korkutmasın; çünkü doğru adımları atarak doğru...
5 Ekim 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan