E-ticarette Promosyon Kodu Kullanım İpuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken konular olduğu için bu pazarlama çalışmalarının etkili ve verimli olabilmesi için bu konuların öğrenilmesi gerekir.
İÇİNDEKİLER
Promosyon kodunun nasıl kullanıldığı, hangi dönemlerde ya da hangi kullanıcı kitlelerine yönelik yapıldığının yanı sıra ne sıklıkla ve ne tür promosyonlarla da yapıldığına dikkat etmek gerekir. Bugünkü rehberimizde de promosyon kodu kullanım ipuçlarına ve bu konuyla ilgili bilmeniz gerekenlere değineceğiz.
Hemen E-ticaret'e Başlayın!
E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.
Promosyon Kodu Kullanımının Avantaj ve Dezavantajları Nelerdir?
Promosyon Kodu Kullanımının Avantajları
E-ticaret firmanız üzerinde bu kodları kullanmanın bir takım avantajları olacaktır. Bunları şöyle sıralayabiliriz:
- Müşteri sadakatini artırabilir
- Yeni müşteriler kazanılmasını sağlayabilir
- Hızlı şekilde geri dönüşümler alınabilir
- Stok eritmek için kullanılabilir
- Dönemsel satış hedeflerini tutturmak için kullanılabilir
- Marka bilinirliğini artırmak için kullanılabilir
Promosyon Kodu Kullanımının Dezavantajları
Promosyon kodu kullanmanın bir takım dezavantajları da bulunuyor. Bu dezavantajları da şöyle sıralayabiliriz:
- Karlılığı düşürebilir
- Çok sık yapıldığında marka değerine zarar verebilir
- İndirim ve promosyon dönemi haricinde karlılığın ve satışların düşmesine neden olabilir.
- Sadece indirimleri bekleyen ve sadık kalmayan müşterilerin çekilmesine neden olabilir.
- Ortalama sepet tutarının düşmesine neden olabilir.
- Hedef kitleniz haricindekileri sitenize çekebilir.
Önemli Not: Promosyon kodunun en büyük dezavantajlarından biri marka değerini düşürebilecek olmasıdır. Bununla beraber çok sık yapıldığında, tüketiciler sürekli olarak indirim dönemlerini beklemeye başlayacağı için normal dönemlerde satış yapmanız giderek zorlaşır. Bu sebeple de promosyon kodlarını daha taktiksel kullanmanız ve çok sık bir şekilde bu kodları kullanmamanız, marka imajınız ve karlılığınız açısından önemli olacaktır.
Promosyon Kodları Kimler İçindir?
Bu kodların kullanımı üzerinden pazarlama yapmayı planlıyorsanız, promosyon kodlarının kimlerin daha fazla ilgisini çektiğini de bilmeniz gerekir. Eğer markanızı, yüksek gelirli kişilere yönelik hale getirmek ve sattığınız ürünlerin kalitesini yüksek tutmak istiyorsanız, promosyon kodları bu hedef kitleye yönelik olmayacaktır.
Promosyon kodları kullanımı ile daha orta ya da düşük gelirli kitleleri sitenize çekme durumunuz oluşur. Bu da istediğiniz yüksek gelirli kişilere ulaşamamanıza neden olacağı gibi, marka imajınızın ve segmentinizin de düşük ya da orta gelirli kitlelere yönelik olduğu algısını yaratmış olursunuz.
Tabii ki yüksek gelirli kitlelere yönelik de kampanyalar yapılabilir; ancak sürekli olarak promosyonlar yapıyor olmak, marka imajınızın ve değerinin düşmesine neden olacağı için istediğiniz imajı halka yansıtamamış olursunuz.
İlgili rehber: İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
Promosyon Kodu Türleri
Promosyon kodlarından yararlanırken farklı promosyon türlerinden de yararlanabilirsiniz. Bu promosyon türlerini de şöyle sıralayabiliriz:
Yüzde Odaklı Promosyonlar
Adından da anlaşılabileceği gibi bu promosyon türünde, tüketicilere belli bir yüzde oranında indirim sunarsınız. Yüzde 5, yüzde 10 gibi düşük indirim oranlarının yanı sıra yaptığınız kampanya ya da promosyonun amacına göre yüzde 50, yüzde 60 gibi yüksek indirim yüzdelerini de kullanabilirsiniz.
TL Odaklı İndirimler
Promosyon kodu kullanırken, doğrudan belli bir meblağ odağında da indirimler sunabilirsiniz. Belli bir alışveriş limitinin üzerinde geçerli olacak 25 TL, 50 TL, 100 TL gibi doğrudan meblağ odaklı indirimler sunabilirsiniz.
Hediye Odaklı Promosyonlar
Belli bir yüzde ya da meblağ yerine promosyonlarınızda hediyeler de sunabilirsiniz. Bu hediyeleri stok eritmek ya da tüketici sadakati kazanmak için de vererek, bu promosyonları yapabilirsiniz.
Ücretsiz Kargo Promosyonları
Eğer e-ticaret siteniz üzerinde ücretsiz kargo sunmuyorsanız, promosyon dönemlerinde belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde ya da tüm alışverişlerde ücretsiz kargo sunarak da bu promosyonlarınızı yapabilirsiniz.
Black Friday’de Promosyon Kodu Kullanmanın Avantajları Nelerdir?
Promosyon kodu kullanmak, Black Friday gibi e-ticaret sitelerine yönelik ilginin zirveye çıktığı dönemlerde oldukça önemlidir. Yeni müşteri kazanmak, satışları ve sepet tutarını artırmak adına doğru bir promosyon stratejisi, ciddi sonuçlar yaratabilir. Kasım ayında, Cyber Monday ve 11.11 (Bekarlar Günü) ile birlikte, en önemli günlerden olan Black Friday’de, promosyon kullanmanın avantajları şu şekildedir.
Aciliyet Hissi ile Satışları Artırma
Promosyon kodu, ziyaretçileri alışverişe teşvik eden önemli uygulamalardan biridir. Black Friday, hemen her sektörde ve ürün grubunda indirim olan bir dönem olması nedeniyle, promosyonlar daha da önem taşır. Promosyon kodlarını, sınırlı süre içinde geçerli şekilde planladığınızda ziyaretçilerde bir aciliyet hissi oluşabilir ve bu da satışlara olumlu yansır.
Yeni Müşteriler Kazanma
Black Friday’in, e-ticaret siteleri için diğer bir önemi, satışları artırma kadar aynı zamanda yeni müşteri kazanımını sağlamasıdır. Şahane Cuma kampanyalarında, ilk kez alışveriş yapacak üyelere yönelik hazırlanan ve sosyal medya, SEM reklamları ile desteklenen promosyon kodları, yeni müşteri kazanımı hedefini tutturmanızı sağlar.
Müşteri Sadakatini Artırma
Müşteri sadakatini artırmanın önemli yollarından biri, promosyon kodu vermektir. Marka ile bağın güçlenmesi, insanların arkadaşlarını da siteye yönlendirmesi ile sonuçlanır ve ciddi etkiler yaratabilir. Çok fazla alışveriş yapan kullanıcılar için özel hazırlanan promosyon kodları, sadakat bağını artırabilen önemli bir uygulamadır.
Sepet Tutarını Yükseltme
Standart bir indirim kampanyası ürün odaklı olabilir ancak promosyon kodunda, hedef sepet tutarını artırma da olabilir. Minimum alışveriş şartı olmayan kodlar genelde düşük tutarlı olmasına karşın, sepet tutarını artırmak için özel kuponlar da hazırlayabilirsiniz. Örneğin, 1000 liralık alışverişte geçerli 100 liralık bir promosyon, birçok kullanıcı için alışverişi daha cazip hale getirebilir.
Popüler Videolar