fbpx

E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları

15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları

E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken konular olduğu için bu pazarlama çalışmalarının etkili ve verimli olabilmesi için bu konuların öğrenilmesi gerekir.

Promosyon kodunun nasıl kullanıldığı, hangi dönemlerde ya da hangi kullanıcı kitlelerine yönelik yapıldığının yanı sıra ne sıklıkla ve ne tür promosyonlarla da yapıldığına dikkat etmek gerekir. Bugünkü rehberimizde de promosyon kodu kullanım ipuçlarına ve bu konuyla ilgili bilmeniz gerekenlere değineceğiz.

İlgili rehber: Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları

Promosyon kodu kullanımının avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Promosyon kodu kullanımının Avantajları

E-ticaret firmanız üzerinde bu kodları kullanmanın bir takım avantajları olacaktır. Bunları şöyle sıralayabiliriz:

  • Müşteri sadakatini artırabilir
  • Yeni müşteriler kazanılmasını sağlayabilir
  • Hızlı şekilde geri dönüşümler alınabilir
  • Stok eritmek için kullanılabilir
  • Dönemsel satış hedeflerini tutturmak için kullanılabilir
  • Marka bilinirliğini artırmak için kullanılabilir

Promosyon kodu kullanımının Dezavantajları

Promosyon kodu kullanmanın bir takım dezavantajları da bulunuyor. Bu dezavantajları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Karlılığı düşürebilir
  • Çok sık yapıldığında marka değerine zarar verebilir
  • İndirim ve promosyon dönemi haricinde karlılığın ve satışların düşmesine neden olabilir.
  • Sadece indirimleri bekleyen ve sadık kalmayan müşterilerin çekilmesine neden olabilir.
  • Ortalama sepet tutarının düşmesine neden olabilir.
  • Hedef kitleniz haricindekileri sitenize çekebilir.

Önemli Not: Promosyon kodunun en büyük dezavantajlarından biri marka değerini düşürebilecek olmasıdır. Bununla beraber çok sık yapıldığında, tüketiciler sürekli olarak indirim dönemlerini beklemeye başlayacağı için normal dönemlerde satış yapmanız giderek zorlaşır. Bu sebeple de promosyon kodlarını daha taktiksel kullanmanız ve çok sık bir şekilde bu kodları kullanmamanız, marka imajınız ve karlılığınız açısından önemli olacaktır.

Promosyon kodları kimler içindir?

Bu kodların kullanımı üzerinden pazarlama yapmayı planlıyorsanız, promosyon kodlarının kimlerin daha fazla ilgisini çektiğini de bilmeniz gerekir. Eğer markanızı, yüksek gelirli kişilere yönelik hale getirmek ve sattığınız ürünlerin kalitesini yüksek tutmak istiyorsanız, promosyon kodları bu hedef kitleye yönelik olmayacaktır.

Promosyon kodları kullanımı ile daha orta ya da düşük gelirli kitleleri sitenize çekme durumunuz oluşur. Bu da istediğiniz yüksek gelirli kişilere ulaşamamanıza neden olacağı gibi, marka imajınızın ve segmentinizin de düşük ya da orta gelirli kitlelere yönelik olduğu algısını yaratmış olursunuz.

Tabii ki yüksek gelirli kitlelere yönelik de kampanyalar yapılabilir; ancak sürekli olarak promosyonlar yapıyor olmak, marka imajınızın ve değerinin düşmesine neden olacağı için istediğiniz imajı halka yansıtamamış olursunuz.

İlgili rehber: İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler

Promosyon kodu türleri

Promosyon kodlarından yararlanırken farklı promosyon türlerinden de yararlanabilirsiniz. Bu promosyon türlerini de şöyle sıralayabiliriz:

Yüzde odaklı promosyonlar

Adından da anlaşılabileceği gibi bu promosyon türünde, tüketicilere belli bir yüzde oranında indirim sunarsınız. Yüzde 5, yüzde 10 gibi düşük indirim oranlarının yanı sıra yaptığınız kampanya ya da promosyonun amacına göre yüzde 50, yüzde 60 gibi yüksek indirim yüzdelerini de kullanabilirsiniz.

TL odaklı indirimler

Promosyon kodu kullanırken, doğrudan belli bir meblağ odağında da indirimler sunabilirsiniz. Belli bir alışveriş limitinin üzerinde geçerli olacak 25 TL, 50 TL, 100 TL gibi doğrudan meblağ odaklı indirimler sunabilirsiniz.

Hediye odaklı promosyonlar

Belli bir yüzde ya da meblağ yerine promosyonlarınızda hediyeler de sunabilirsiniz. Bu hediyeleri stok eritmek ya da tüketici sadakati kazanmak için de vererek, bu promosyonları yapabilirsiniz.

Ücretsiz kargo promosyonları

Eğer e-ticaret siteniz üzerinde ücretsiz kargo sunmuyorsanız, promosyon dönemlerinde belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde ya da tüm alışverişlerde ücretsiz kargo sunarak da bu promosyonlarınızı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Kupon kodlarını nasıl kullanabileceğinize dair 10 örnek

E-ticarette promosyon kodu kullanımını nasıl yapabilirsiniz?

Haftalık / Aylık promosyonlar

Promosyon çalışmalarınızı haftalık ya da aylık olarak belli ürün grupları üzerinde yapabilirsiniz. Haftanın ya da ayın ürünü şeklinde bazı ürünleri öne çıkartarak, düzenli olarak bu indirimleri yapabilirsiniz. Özellikle stoğunu eritmek istediğiniz ürünlerde bu tür indirimlere gitmeniz daha doğru olacaktır.

Ön satış promosyonları

Yeni bir ürünü piyasaya sunmadan önce ürünle ilgili talebi ölçmek ve tüketicilerin ön sipariş vermelerini sağlamak için ürünün piyasaya çıkmasından kısa bir süre önce bu promosyonları duyurmaya başlayarak, ön sipariş toplayabilirsiniz.

Tatil ve dönemsel promosyonlar

Tatil dönemleri öncesinde ya da süresince geçerli olacak ve tatil konseptiyle ilgili ürünleri kapsayan promosyonlar düzenleyebilirsiniz. Promosyon kodu kullanımını daha kapsamlı ve düzenli hale getirmek için de sezonluk promosyonlara yönlenebilirsiniz. Sonbahar döneminin başında ya da sonunda geçerli olacak promosyonlarla dönemsel olarak bu kampanyaları düzenleyebilirsiniz.

Sepeti terk edenlere yönelik promosyonlar

Promosyon kodu kullanımının etkili olduğu alanlardan biri de sepeti terk edenlere yönelik yapılan promosyonlardır. E-ticaret firmaları, sepette bırakılan ürünler nedeniyle yıl içerisinde ciddi bir potansiyel satışı kaçırmaktadır. Bu sebeple de sepette ürün bırakanlara yönelik retargeting reklam çalışmalarıyla promosyonlar sunabilirsiniz.

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

E-posta abonesi olma odaklı promosyonlar

E-posta pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almak ve daha fazla kişiye ulaşmak için abone sayınızı artırmanız gerekiyor. Sitenizi ziyaret edenleri e-posta abonesi olmaya yönlendirmek için yüzde odaklı promosyonlar düzenleyebilirsiniz.

Arkadaş tavsiyelerine yönelik promosyonlar

Tüketicilerin kendi arkadaşlarını e-ticaret sitenize davet etmelerini sağlamak için promosyon kodu kullanımından yararlanabilirsiniz. Arkadaşına sitenizi veya ürünlerinizi tavsiye edenler için TL ya da yüzde odaklı indirimler sunabilirsiniz.

Belli limit üzerindeki alışverişler için promosyonlar

Promosyon kodu kullanımının sık olduğu alanlardan biri de belli bir limit üzerinde yapılan alışverişlerde indirimlerin sunulmasıdır. Ortalama sepet tutarını artırmak için, belli bir limit üzerinde harcama yapan kullanıcılara, bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri indirimler sunabilirsiniz.

E-posta abonelerine özel indirimler

Kullanıcıları e-posta listelerinize çekmek için ve bu kullanıcılara ayrıcalık sunmak için sadece e-posta listelerinize abone olanlar için geçerli olacak indirim ve promosyonlar düzenleyebilirsiniz. E-posta abonelerinize özel sunduğunuz bu indirimleri, farklı mecralar üzerinde de duyurarak, kullanıcıları abone olmaya yönlendirebilirsiniz.

Influencer pazarlama promosyonları

Son dönemlerde popüler olan influencer pazarlama çalışmaları da promosyon kodu kullanımı için ideal bir kanaldır ve sıklıkla kullanılır. Influencer pazarlama çalışmaları yaparken, bu kişi ya da hesapların kendi hedef kitlelerine sunmaları için kupon kodları paylaşabilirsiniz. Böylelikle bu kişi ya da hesapların ulaştığı kitlelere markanızla ilgili teklifler sunmuş olursunuz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan