E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları

15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları

E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken konular olduğu için bu pazarlama çalışmalarının etkili ve verimli olabilmesi için bu konuların öğrenilmesi gerekir.

Promosyon kodunun nasıl kullanıldığı, hangi dönemlerde ya da hangi kullanıcı kitlelerine yönelik yapıldığının yanı sıra ne sıklıkla ve ne tür promosyonlarla da yapıldığına dikkat etmek gerekir. Bugünkü rehberimizde de promosyon kodu kullanım ipuçlarına ve bu konuyla ilgili bilmeniz gerekenlere değineceğiz.

İlgili rehber: Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları

Promosyon kodu kullanımının avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Promosyon kodu kullanımının Avantajları

E-ticaret firmanız üzerinde bu kodları kullanmanın bir takım avantajları olacaktır. Bunları şöyle sıralayabiliriz:

  • Müşteri sadakatini artırabilir
  • Yeni müşteriler kazanılmasını sağlayabilir
  • Hızlı şekilde geri dönüşümler alınabilir
  • Stok eritmek için kullanılabilir
  • Dönemsel satış hedeflerini tutturmak için kullanılabilir
  • Marka bilinirliğini artırmak için kullanılabilir

Promosyon kodu kullanımının Dezavantajları

Promosyon kodu kullanmanın bir takım dezavantajları da bulunuyor. Bu dezavantajları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Karlılığı düşürebilir
  • Çok sık yapıldığında marka değerine zarar verebilir
  • İndirim ve promosyon dönemi haricinde karlılığın ve satışların düşmesine neden olabilir.
  • Sadece indirimleri bekleyen ve sadık kalmayan müşterilerin çekilmesine neden olabilir.
  • Ortalama sepet tutarının düşmesine neden olabilir.
  • Hedef kitleniz haricindekileri sitenize çekebilir.

Önemli Not: Promosyon kodunun en büyük dezavantajlarından biri marka değerini düşürebilecek olmasıdır. Bununla beraber çok sık yapıldığında, tüketiciler sürekli olarak indirim dönemlerini beklemeye başlayacağı için normal dönemlerde satış yapmanız giderek zorlaşır. Bu sebeple de promosyon kodlarını daha taktiksel kullanmanız ve çok sık bir şekilde bu kodları kullanmamanız, marka imajınız ve karlılığınız açısından önemli olacaktır.

Promosyon kodları kimler içindir?

Bu kodların kullanımı üzerinden pazarlama yapmayı planlıyorsanız, promosyon kodlarının kimlerin daha fazla ilgisini çektiğini de bilmeniz gerekir. Eğer markanızı, yüksek gelirli kişilere yönelik hale getirmek ve sattığınız ürünlerin kalitesini yüksek tutmak istiyorsanız, promosyon kodları bu hedef kitleye yönelik olmayacaktır.

Promosyon kodları kullanımı ile daha orta ya da düşük gelirli kitleleri sitenize çekme durumunuz oluşur. Bu da istediğiniz yüksek gelirli kişilere ulaşamamanıza neden olacağı gibi, marka imajınızın ve segmentinizin de düşük ya da orta gelirli kitlelere yönelik olduğu algısını yaratmış olursunuz.

Tabii ki yüksek gelirli kitlelere yönelik de kampanyalar yapılabilir; ancak sürekli olarak promosyonlar yapıyor olmak, marka imajınızın ve değerinin düşmesine neden olacağı için istediğiniz imajı halka yansıtamamış olursunuz.

İlgili rehber: İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler

Promosyon kodu türleri

Promosyon kodlarından yararlanırken farklı promosyon türlerinden de yararlanabilirsiniz. Bu promosyon türlerini de şöyle sıralayabiliriz:

Yüzde odaklı promosyonlar

Adından da anlaşılabileceği gibi bu promosyon türünde, tüketicilere belli bir yüzde oranında indirim sunarsınız. Yüzde 5, yüzde 10 gibi düşük indirim oranlarının yanı sıra yaptığınız kampanya ya da promosyonun amacına göre yüzde 50, yüzde 60 gibi yüksek indirim yüzdelerini de kullanabilirsiniz.

TL odaklı indirimler

Promosyon kodu kullanırken, doğrudan belli bir meblağ odağında da indirimler sunabilirsiniz. Belli bir alışveriş limitinin üzerinde geçerli olacak 25 TL, 50 TL, 100 TL gibi doğrudan meblağ odaklı indirimler sunabilirsiniz.

Hediye odaklı promosyonlar

Belli bir yüzde ya da meblağ yerine promosyonlarınızda hediyeler de sunabilirsiniz. Bu hediyeleri stok eritmek ya da tüketici sadakati kazanmak için de vererek, bu promosyonları yapabilirsiniz.

Ücretsiz kargo promosyonları

Eğer e-ticaret siteniz üzerinde ücretsiz kargo sunmuyorsanız, promosyon dönemlerinde belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde ya da tüm alışverişlerde ücretsiz kargo sunarak da bu promosyonlarınızı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Kupon kodlarını nasıl kullanabileceğinize dair 10 örnek

E-ticarette promosyon kodu kullanımını nasıl yapabilirsiniz?

Haftalık / Aylık promosyonlar

Promosyon çalışmalarınızı haftalık ya da aylık olarak belli ürün grupları üzerinde yapabilirsiniz. Haftanın ya da ayın ürünü şeklinde bazı ürünleri öne çıkartarak, düzenli olarak bu indirimleri yapabilirsiniz. Özellikle stoğunu eritmek istediğiniz ürünlerde bu tür indirimlere gitmeniz daha doğru olacaktır.

Ön satış promosyonları

Yeni bir ürünü piyasaya sunmadan önce ürünle ilgili talebi ölçmek ve tüketicilerin ön sipariş vermelerini sağlamak için ürünün piyasaya çıkmasından kısa bir süre önce bu promosyonları duyurmaya başlayarak, ön sipariş toplayabilirsiniz.

Tatil ve dönemsel promosyonlar

Tatil dönemleri öncesinde ya da süresince geçerli olacak ve tatil konseptiyle ilgili ürünleri kapsayan promosyonlar düzenleyebilirsiniz. Promosyon kodu kullanımını daha kapsamlı ve düzenli hale getirmek için de sezonluk promosyonlara yönlenebilirsiniz. Sonbahar döneminin başında ya da sonunda geçerli olacak promosyonlarla dönemsel olarak bu kampanyaları düzenleyebilirsiniz.

Sepeti terk edenlere yönelik promosyonlar

Promosyon kodu kullanımının etkili olduğu alanlardan biri de sepeti terk edenlere yönelik yapılan promosyonlardır. E-ticaret firmaları, sepette bırakılan ürünler nedeniyle yıl içerisinde ciddi bir potansiyel satışı kaçırmaktadır. Bu sebeple de sepette ürün bırakanlara yönelik retargeting reklam çalışmalarıyla promosyonlar sunabilirsiniz.

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

E-posta abonesi olma odaklı promosyonlar

E-posta pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almak ve daha fazla kişiye ulaşmak için abone sayınızı artırmanız gerekiyor. Sitenizi ziyaret edenleri e-posta abonesi olmaya yönlendirmek için yüzde odaklı promosyonlar düzenleyebilirsiniz.

Arkadaş tavsiyelerine yönelik promosyonlar

Tüketicilerin kendi arkadaşlarını e-ticaret sitenize davet etmelerini sağlamak için promosyon kodu kullanımından yararlanabilirsiniz. Arkadaşına sitenizi veya ürünlerinizi tavsiye edenler için TL ya da yüzde odaklı indirimler sunabilirsiniz.

Belli limit üzerindeki alışverişler için promosyonlar

Promosyon kodu kullanımının sık olduğu alanlardan biri de belli bir limit üzerinde yapılan alışverişlerde indirimlerin sunulmasıdır. Ortalama sepet tutarını artırmak için, belli bir limit üzerinde harcama yapan kullanıcılara, bir sonraki alışverişlerinde kullanabilecekleri indirimler sunabilirsiniz.

E-posta abonelerine özel indirimler

Kullanıcıları e-posta listelerinize çekmek için ve bu kullanıcılara ayrıcalık sunmak için sadece e-posta listelerinize abone olanlar için geçerli olacak indirim ve promosyonlar düzenleyebilirsiniz. E-posta abonelerinize özel sunduğunuz bu indirimleri, farklı mecralar üzerinde de duyurarak, kullanıcıları abone olmaya yönlendirebilirsiniz.

Influencer pazarlama promosyonları

Son dönemlerde popüler olan influencer pazarlama çalışmaları da promosyon kodu kullanımı için ideal bir kanaldır ve sıklıkla kullanılır. Influencer pazarlama çalışmaları yaparken, bu kişi ya da hesapların kendi hedef kitlelerine sunmaları için kupon kodları paylaşabilirsiniz. Böylelikle bu kişi ya da hesapların ulaştığı kitlelere markanızla ilgili teklifler sunmuş olursunuz.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Türkiye’nin En Çok İhracat Yaptığı Ülkeler
Türkiye’nin En Çok İhracat Yaptığı Ülkeler
E-ihracat, bu alanda sağlanan kolaylıklar ve yükselen döviz kurları gibi sebeplerle oldukça avantajlı bir ticaret şekli hâline gelmiştir. Bu şartlar altında doğru kararlar alan, isabetli adımlar atan her seviyedeki şirket, önemli...
18 Mayıs 2022
Markethinkers
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Online Satış Sitesi Kurmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Online Satış Sitesi Kurmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Alışveriş sitesi kurmak, son yılların en çok tercih edilen girişimlerinden biridir. Bunun sebebi, temelde basit bir iş gibi görünmesidir. Geleneksel ticarete göre pek çok yönden avantajlı ve kolaydır fakat dikkat edilmesi gereken...
3 Mart 2022
Markethinkers
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın