İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları

10 Ocak 2020
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları

Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi mesajlaşma, dosya alıp gönderme gibi birçok farklı özellik sunan bu araçlar ile toplantılarınızın süresini azaltarak, yapılan işlerin takibini bilgisayarınız ya da mobil cihazlarınız üzerinden yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri

Başlıkların üzerine tıklayarak, ilgili aracın sayfasını ziyaret edebilirsiniz

En popüler proje yönetim araçları

Monday

Monday, temiz ve sade bir arayüzü bulunan; aynı zamanda da görevleri farklı renklerle sunarak anlaşılmayı kolaylaştıran bir proje yönetim aracı. Hem küçük ve hem de büyük ekipler için uygun olan bu aracın fiyatlandırması kullanıcı sayısına göre değişmekte. Öne çıkan özelliklerinden bazıları ise şöyle:

  • Proje içindeki zaman akışını, kişisel takvime ekleme
  • Görevlere farklı renk atamaları yaparak, takibi kolaylaştırma
  • Görev akış tablosunda kişiselleştirme ve düzenleme
  • Konum bazlı projelerde, harita görünümü sunma
  • Proje yöneticileri için hazır şablonlar ve yönetim araçları

Asana

Asana, en eski proje yönetim araçlarından biri. Asana Windows, Android, iOS ve Linux gibi birçok işletim sisteminde çalışabilmekte. Bu yazılımın ücretsiz bir sürümü de bulunmakta. Ancak kapsamlı özelliklere ulaşmak için ücretli aboneliğe geçmek gerekmekte. Ücretli plan ise aylık 10,99 dolar ile başlamakta. Asana’nın öne çıkan özelliklerinden bazıları ise şöyle:

  • 100’den fazla entegrasyon (Gmail, Outlook, Google Drive vb.)
  • Görev akış sayfasında liste, tablo, takvim veya simge durumu gibi birçok farklı görüntüleme özelliği
  • 50’den fazla hazır şablon
  • Kritik metrikler için özel hazırlanabilen ayarlar
  • Ekip çalışanları için “Yapılacaklar Listem” özelliği
  • Şirket verilerini CSV dosyası ile dışarı aktarma

Workzone

Workzone bulut tabanlı bir proje yönetim aracı. Workzone’un en önemli özelliklerinden biri firmaların kendi logo ve imzalarını panel üzerinde göstermelerini sağlaması. Fiyat konusunda bilgi almak için Workzone ile iletişime geçmeniz gerekmekte. Şirketlere ve çalışan sayısına göre sunulan fiyat teklifleri değişmekte. Bu yazılımın öne çıkan özelliklerinden bazıları ise şöyle:

  • Ekibin beraber çalışması için birçok farklı özellik
  • Birçok hazır şablon
  • Detaylı belge karşılaştırma özelliği
  • Bütçe ve gider yönetim özelliği
  • Portfolio yönetim özelliği
  • Gerçek zamanlı yapılacak listesi özelliği
  • Dışa aktarılabilir proje raporları

Trello

Bulut tabanlı bir diğer proje yönetim aracı ise Trello. Liste odaklı görev oluşturma özelliği ile basit bir arayüze sahip olan Trello’nun en önemli özelliklerinden biri de ücretsiz bir plan sunuyor olması. Ancak kapsamlı özelliklere ulaşmak için 9,99 dolarlık Business ya da 20,83 dolarlık Enterprise paketlerine geçmeniz gerekmekte. Trello’nun öne çıkan özellikleri ise şu şekilde:

  • Sürükle bırak özelliği ile kolay düzenleme
  • Üçüncü parti uygulamalarla entegrasyon özelliği
  • Oylama sistemi ile projelere not verme ve yorum bırakma
  • Limitsiz kişisel panolar, kartla ve listeler
  • Mobil ve masaüstü cihazlarla kullanım
  • Farklı takımlar için yönetim özelliği

Wrike

Wrike, proje yönetim ve ekiplerin beraber çalışmalarını sağlayan bir yazılım. Masaüstü cihazların yanı sıra Android ve iOS tabanlı mobil cihazlarla da uyumlu çalışmakta. Ücretli bir yazılım olan Wrike’ın ödeme planları 9,80 dolardan başlıyor. Wrike’ın öne çıkan başlıca özellikleri ise şöyle:

  • Görevlerin öncelik sıralarını belirleme
  • Sürükle bırak özelliği ile kolay düzenleme
  • Kullanıcı dostu arayüz
  • CRM ve e-posta pazarlama gibi birçok araç ile entegrasyon özelliği
  • Kapsamlı analiz ve raporlama özellikleri
  • Tek bir panel üzerinden tüm verilere erişim

Proje yönetim araçları ile ilgili sık sorulan sorular

Proje yönetim aracı nedir?

Proje yönetim aracı, yöneticilerin ekiplerine görev atamaları yapabildikleri, mevcut işlerin durumlarını takip edebildikleri, çalışanların birbirlerine dosya gönderimi yapabildikleri ve genel olarak şirket içindeki işlerin takip edilerek yönetilmesini sağlayan üretkenlik uygulamaları ya da yazılımlarıdır.

Neden proje yönetim aracı kullanmalısınız?

Proje araçları, dijital ortamdan ekip ve iş yönetiminin yapılmasını sağladığı için yapılan çalışmaları takip etmenizi kolaylaştırır. Bunu yanı sıra gereksiz toplantıların ortadan kaldırarak, tek bir platform üzerinden çalışanlara görev ataması yapabilir, çalışanların mevcut iş yüklerini görerek, onların ilerleme seviyelerini takip edebilirsiniz. Performans analizi ve iş takibi için bu araçları kullanmak firmalar için önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
IdeaSoft
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan