İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları

10 Ocak 2020
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları

Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi mesajlaşma, dosya alıp gönderme gibi birçok farklı özellik sunan bu araçlar ile toplantılarınızın süresini azaltarak, yapılan işlerin takibini bilgisayarınız ya da mobil cihazlarınız üzerinden yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri

Başlıkların üzerine tıklayarak, ilgili aracın sayfasını ziyaret edebilirsiniz

En popüler proje yönetim araçları

Monday

Monday, temiz ve sade bir arayüzü bulunan; aynı zamanda da görevleri farklı renklerle sunarak anlaşılmayı kolaylaştıran bir proje yönetim aracı. Hem küçük ve hem de büyük ekipler için uygun olan bu aracın fiyatlandırması kullanıcı sayısına göre değişmekte. Öne çıkan özelliklerinden bazıları ise şöyle:

  • Proje içindeki zaman akışını, kişisel takvime ekleme
  • Görevlere farklı renk atamaları yaparak, takibi kolaylaştırma
  • Görev akış tablosunda kişiselleştirme ve düzenleme
  • Konum bazlı projelerde, harita görünümü sunma
  • Proje yöneticileri için hazır şablonlar ve yönetim araçları

Asana

Asana, en eski proje yönetim araçlarından biri. Asana Windows, Android, iOS ve Linux gibi birçok işletim sisteminde çalışabilmekte. Bu yazılımın ücretsiz bir sürümü de bulunmakta. Ancak kapsamlı özelliklere ulaşmak için ücretli aboneliğe geçmek gerekmekte. Ücretli plan ise aylık 10,99 dolar ile başlamakta. Asana’nın öne çıkan özelliklerinden bazıları ise şöyle:

  • 100’den fazla entegrasyon (Gmail, Outlook, Google Drive vb.)
  • Görev akış sayfasında liste, tablo, takvim veya simge durumu gibi birçok farklı görüntüleme özelliği
  • 50’den fazla hazır şablon
  • Kritik metrikler için özel hazırlanabilen ayarlar
  • Ekip çalışanları için “Yapılacaklar Listem” özelliği
  • Şirket verilerini CSV dosyası ile dışarı aktarma

Workzone

Workzone bulut tabanlı bir proje yönetim aracı. Workzone’un en önemli özelliklerinden biri firmaların kendi logo ve imzalarını panel üzerinde göstermelerini sağlaması. Fiyat konusunda bilgi almak için Workzone ile iletişime geçmeniz gerekmekte. Şirketlere ve çalışan sayısına göre sunulan fiyat teklifleri değişmekte. Bu yazılımın öne çıkan özelliklerinden bazıları ise şöyle:

  • Ekibin beraber çalışması için birçok farklı özellik
  • Birçok hazır şablon
  • Detaylı belge karşılaştırma özelliği
  • Bütçe ve gider yönetim özelliği
  • Portfolio yönetim özelliği
  • Gerçek zamanlı yapılacak listesi özelliği
  • Dışa aktarılabilir proje raporları

Trello

Bulut tabanlı bir diğer proje yönetim aracı ise Trello. Liste odaklı görev oluşturma özelliği ile basit bir arayüze sahip olan Trello’nun en önemli özelliklerinden biri de ücretsiz bir plan sunuyor olması. Ancak kapsamlı özelliklere ulaşmak için 9,99 dolarlık Business ya da 20,83 dolarlık Enterprise paketlerine geçmeniz gerekmekte. Trello’nun öne çıkan özellikleri ise şu şekilde:

  • Sürükle bırak özelliği ile kolay düzenleme
  • Üçüncü parti uygulamalarla entegrasyon özelliği
  • Oylama sistemi ile projelere not verme ve yorum bırakma
  • Limitsiz kişisel panolar, kartla ve listeler
  • Mobil ve masaüstü cihazlarla kullanım
  • Farklı takımlar için yönetim özelliği

Wrike

Wrike, proje yönetim ve ekiplerin beraber çalışmalarını sağlayan bir yazılım. Masaüstü cihazların yanı sıra Android ve iOS tabanlı mobil cihazlarla da uyumlu çalışmakta. Ücretli bir yazılım olan Wrike’ın ödeme planları 9,80 dolardan başlıyor. Wrike’ın öne çıkan başlıca özellikleri ise şöyle:

  • Görevlerin öncelik sıralarını belirleme
  • Sürükle bırak özelliği ile kolay düzenleme
  • Kullanıcı dostu arayüz
  • CRM ve e-posta pazarlama gibi birçok araç ile entegrasyon özelliği
  • Kapsamlı analiz ve raporlama özellikleri
  • Tek bir panel üzerinden tüm verilere erişim

Proje yönetim araçları ile ilgili sık sorulan sorular

Proje yönetim aracı nedir?

Proje yönetim aracı, yöneticilerin ekiplerine görev atamaları yapabildikleri, mevcut işlerin durumlarını takip edebildikleri, çalışanların birbirlerine dosya gönderimi yapabildikleri ve genel olarak şirket içindeki işlerin takip edilerek yönetilmesini sağlayan üretkenlik uygulamaları ya da yazılımlarıdır.

Neden proje yönetim aracı kullanmalısınız?

Proje araçları, dijital ortamdan ekip ve iş yönetiminin yapılmasını sağladığı için yapılan çalışmaları takip etmenizi kolaylaştırır. Bunu yanı sıra gereksiz toplantıların ortadan kaldırarak, tek bir platform üzerinden çalışanlara görev ataması yapabilir, çalışanların mevcut iş yüklerini görerek, onların ilerleme seviyelerini takip edebilirsiniz. Performans analizi ve iş takibi için bu araçları kullanmak firmalar için önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Ürün açıklamalarınızı geri dönüşümünüz artıracak şekilde nasıl yazabilirisiniz?
Online satışlarda e-ticaret firmalarının en çok üzerinde durmaları gereken konulardan biri de ürün açıklamalarıdır. Tüketicilerin, ürünler hakkında bilgi alabilecekleri bu alanlar üzerine özel çalışmalar yapmak geri...
21 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir? Bir satın alma işleminin başından sonuna kadar olan süreçte izlenen yolların tamamı “conversion funnel” ya da Türkçe ismiyle “dönüşüm hunisi” olarak adlandırılır. Tanımlamanın huni olarak...
14 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin