İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları

10 Ocak 2020
Sinan Oypan

Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi mesajlaşma, dosya alıp gönderme gibi birçok farklı özellik sunan bu araçlar ile toplantılarınızın süresini azaltarak, yapılan işlerin takibini bilgisayarınız ya da mobil cihazlarınız üzerinden yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri

Başlıkların üzerine tıklayarak, ilgili aracın sayfasını ziyaret edebilirsiniz

En popüler proje yönetim araçları

Monday

Monday, temiz ve sade bir arayüzü bulunan; aynı zamanda da görevleri farklı renklerle sunarak anlaşılmayı kolaylaştıran bir proje yönetim aracı. Hem küçük ve hem de büyük ekipler için uygun olan bu aracın fiyatlandırması kullanıcı sayısına göre değişmekte. Öne çıkan özelliklerinden bazıları ise şöyle:

  • Proje içindeki zaman akışını, kişisel takvime ekleme
  • Görevlere farklı renk atamaları yaparak, takibi kolaylaştırma
  • Görev akış tablosunda kişiselleştirme ve düzenleme
  • Konum bazlı projelerde, harita görünümü sunma
  • Proje yöneticileri için hazır şablonlar ve yönetim araçları

Asana

Asana, en eski proje yönetim araçlarından biri. Asana Windows, Android, iOS ve Linux gibi birçok işletim sisteminde çalışabilmekte. Bu yazılımın ücretsiz bir sürümü de bulunmakta. Ancak kapsamlı özelliklere ulaşmak için ücretli aboneliğe geçmek gerekmekte. Ücretli plan ise aylık 10,99 dolar ile başlamakta. Asana’nın öne çıkan özelliklerinden bazıları ise şöyle:

  • 100’den fazla entegrasyon (Gmail, Outlook, Google Drive vb.)
  • Görev akış sayfasında liste, tablo, takvim veya simge durumu gibi birçok farklı görüntüleme özelliği
  • 50’den fazla hazır şablon
  • Kritik metrikler için özel hazırlanabilen ayarlar
  • Ekip çalışanları için “Yapılacaklar Listem” özelliği
  • Şirket verilerini CSV dosyası ile dışarı aktarma

Workzone

Workzone bulut tabanlı bir proje yönetim aracı. Workzone’un en önemli özelliklerinden biri firmaların kendi logo ve imzalarını panel üzerinde göstermelerini sağlaması. Fiyat konusunda bilgi almak için Workzone ile iletişime geçmeniz gerekmekte. Şirketlere ve çalışan sayısına göre sunulan fiyat teklifleri değişmekte. Bu yazılımın öne çıkan özelliklerinden bazıları ise şöyle:

  • Ekibin beraber çalışması için birçok farklı özellik
  • Birçok hazır şablon
  • Detaylı belge karşılaştırma özelliği
  • Bütçe ve gider yönetim özelliği
  • Portfolio yönetim özelliği
  • Gerçek zamanlı yapılacak listesi özelliği
  • Dışa aktarılabilir proje raporları

Trello

Bulut tabanlı bir diğer proje yönetim aracı ise Trello. Liste odaklı görev oluşturma özelliği ile basit bir arayüze sahip olan Trello’nun en önemli özelliklerinden biri de ücretsiz bir plan sunuyor olması. Ancak kapsamlı özelliklere ulaşmak için 9,99 dolarlık Business ya da 20,83 dolarlık Enterprise paketlerine geçmeniz gerekmekte. Trello’nun öne çıkan özellikleri ise şu şekilde:

  • Sürükle bırak özelliği ile kolay düzenleme
  • Üçüncü parti uygulamalarla entegrasyon özelliği
  • Oylama sistemi ile projelere not verme ve yorum bırakma
  • Limitsiz kişisel panolar, kartla ve listeler
  • Mobil ve masaüstü cihazlarla kullanım
  • Farklı takımlar için yönetim özelliği

Wrike

Wrike, proje yönetim ve ekiplerin beraber çalışmalarını sağlayan bir yazılım. Masaüstü cihazların yanı sıra Android ve iOS tabanlı mobil cihazlarla da uyumlu çalışmakta. Ücretli bir yazılım olan Wrike’ın ödeme planları 9,80 dolardan başlıyor. Wrike’ın öne çıkan başlıca özellikleri ise şöyle:

  • Görevlerin öncelik sıralarını belirleme
  • Sürükle bırak özelliği ile kolay düzenleme
  • Kullanıcı dostu arayüz
  • CRM ve e-posta pazarlama gibi birçok araç ile entegrasyon özelliği
  • Kapsamlı analiz ve raporlama özellikleri
  • Tek bir panel üzerinden tüm verilere erişim

Proje yönetim araçları ile ilgili sık sorulan sorular

Proje yönetim aracı nedir?

Proje yönetim aracı, yöneticilerin ekiplerine görev atamaları yapabildikleri, mevcut işlerin durumlarını takip edebildikleri, çalışanların birbirlerine dosya gönderimi yapabildikleri ve genel olarak şirket içindeki işlerin takip edilerek yönetilmesini sağlayan üretkenlik uygulamaları ya da yazılımlarıdır.

Neden proje yönetim aracı kullanmalısınız?

Proje araçları, dijital ortamdan ekip ve iş yönetiminin yapılmasını sağladığı için yapılan çalışmaları takip etmenizi kolaylaştırır. Bunu yanı sıra gereksiz toplantıların ortadan kaldırarak, tek bir platform üzerinden çalışanlara görev ataması yapabilir, çalışanların mevcut iş yüklerini görerek, onların ilerleme seviyelerini takip edebilirsiniz. Performans analizi ve iş takibi için bu araçları kullanmak firmalar için önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur?
Tek ürün eticaret satış sitesi nasıl kurulur, tek ürün satış sitesinin avanjtaları ve tek ürün eticaret yazılımı konuları bu yazımızda. Günümüzde internetten satış dediğinizde veya e-ticaret sitesi kurmak istiyorum...
13 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan