İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları

10 Ocak 2020
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları

Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi mesajlaşma, dosya alıp gönderme gibi birçok farklı özellik sunan bu araçlar ile toplantılarınızın süresini azaltarak, yapılan işlerin takibini bilgisayarınız ya da mobil cihazlarınız üzerinden yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri

Başlıkların üzerine tıklayarak, ilgili aracın sayfasını ziyaret edebilirsiniz

En popüler proje yönetim araçları

Monday

Monday, temiz ve sade bir arayüzü bulunan; aynı zamanda da görevleri farklı renklerle sunarak anlaşılmayı kolaylaştıran bir proje yönetim aracı. Hem küçük ve hem de büyük ekipler için uygun olan bu aracın fiyatlandırması kullanıcı sayısına göre değişmekte. Öne çıkan özelliklerinden bazıları ise şöyle:

  • Proje içindeki zaman akışını, kişisel takvime ekleme
  • Görevlere farklı renk atamaları yaparak, takibi kolaylaştırma
  • Görev akış tablosunda kişiselleştirme ve düzenleme
  • Konum bazlı projelerde, harita görünümü sunma
  • Proje yöneticileri için hazır şablonlar ve yönetim araçları

Asana

Asana, en eski proje yönetim araçlarından biri. Asana Windows, Android, iOS ve Linux gibi birçok işletim sisteminde çalışabilmekte. Bu yazılımın ücretsiz bir sürümü de bulunmakta. Ancak kapsamlı özelliklere ulaşmak için ücretli aboneliğe geçmek gerekmekte. Ücretli plan ise aylık 10,99 dolar ile başlamakta. Asana’nın öne çıkan özelliklerinden bazıları ise şöyle:

  • 100’den fazla entegrasyon (Gmail, Outlook, Google Drive vb.)
  • Görev akış sayfasında liste, tablo, takvim veya simge durumu gibi birçok farklı görüntüleme özelliği
  • 50’den fazla hazır şablon
  • Kritik metrikler için özel hazırlanabilen ayarlar
  • Ekip çalışanları için “Yapılacaklar Listem” özelliği
  • Şirket verilerini CSV dosyası ile dışarı aktarma

Workzone

Workzone bulut tabanlı bir proje yönetim aracı. Workzone’un en önemli özelliklerinden biri firmaların kendi logo ve imzalarını panel üzerinde göstermelerini sağlaması. Fiyat konusunda bilgi almak için Workzone ile iletişime geçmeniz gerekmekte. Şirketlere ve çalışan sayısına göre sunulan fiyat teklifleri değişmekte. Bu yazılımın öne çıkan özelliklerinden bazıları ise şöyle:

  • Ekibin beraber çalışması için birçok farklı özellik
  • Birçok hazır şablon
  • Detaylı belge karşılaştırma özelliği
  • Bütçe ve gider yönetim özelliği
  • Portfolio yönetim özelliği
  • Gerçek zamanlı yapılacak listesi özelliği
  • Dışa aktarılabilir proje raporları

Trello

Bulut tabanlı bir diğer proje yönetim aracı ise Trello. Liste odaklı görev oluşturma özelliği ile basit bir arayüze sahip olan Trello’nun en önemli özelliklerinden biri de ücretsiz bir plan sunuyor olması. Ancak kapsamlı özelliklere ulaşmak için 9,99 dolarlık Business ya da 20,83 dolarlık Enterprise paketlerine geçmeniz gerekmekte. Trello’nun öne çıkan özellikleri ise şu şekilde:

  • Sürükle bırak özelliği ile kolay düzenleme
  • Üçüncü parti uygulamalarla entegrasyon özelliği
  • Oylama sistemi ile projelere not verme ve yorum bırakma
  • Limitsiz kişisel panolar, kartla ve listeler
  • Mobil ve masaüstü cihazlarla kullanım
  • Farklı takımlar için yönetim özelliği

Wrike

Wrike, proje yönetim ve ekiplerin beraber çalışmalarını sağlayan bir yazılım. Masaüstü cihazların yanı sıra Android ve iOS tabanlı mobil cihazlarla da uyumlu çalışmakta. Ücretli bir yazılım olan Wrike’ın ödeme planları 9,80 dolardan başlıyor. Wrike’ın öne çıkan başlıca özellikleri ise şöyle:

  • Görevlerin öncelik sıralarını belirleme
  • Sürükle bırak özelliği ile kolay düzenleme
  • Kullanıcı dostu arayüz
  • CRM ve e-posta pazarlama gibi birçok araç ile entegrasyon özelliği
  • Kapsamlı analiz ve raporlama özellikleri
  • Tek bir panel üzerinden tüm verilere erişim

Proje yönetim araçları ile ilgili sık sorulan sorular

Proje yönetim aracı nedir?

Proje yönetim aracı, yöneticilerin ekiplerine görev atamaları yapabildikleri, mevcut işlerin durumlarını takip edebildikleri, çalışanların birbirlerine dosya gönderimi yapabildikleri ve genel olarak şirket içindeki işlerin takip edilerek yönetilmesini sağlayan üretkenlik uygulamaları ya da yazılımlarıdır.

Neden proje yönetim aracı kullanmalısınız?

Proje araçları, dijital ortamdan ekip ve iş yönetiminin yapılmasını sağladığı için yapılan çalışmaları takip etmenizi kolaylaştırır. Bunu yanı sıra gereksiz toplantıların ortadan kaldırarak, tek bir platform üzerinden çalışanlara görev ataması yapabilir, çalışanların mevcut iş yüklerini görerek, onların ilerleme seviyelerini takip edebilirsiniz. Performans analizi ve iş takibi için bu araçları kullanmak firmalar için önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin artırılarak,...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını arttırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
IdeaSoft
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın