Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi mesajlaşma, dosya alıp gönderme gibi birçok farklı özellik sunan bu araçlar ile toplantılarınızın süresini azaltarak, yapılan işlerin takibini bilgisayarınız ya da mobil cihazlarınız üzerinden yapabilirsiniz.
İlgili rehber: E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
Başlıkların üzerine tıklayarak, ilgili aracın sayfasını ziyaret edebilirsiniz
En popüler proje yönetim araçları
Monday
Monday, temiz ve sade bir arayüzü bulunan; aynı zamanda da görevleri farklı renklerle sunarak anlaşılmayı kolaylaştıran bir proje yönetim aracı. Hem küçük ve hem de büyük ekipler için uygun olan bu aracın fiyatlandırması kullanıcı sayısına göre değişmekte. Öne çıkan özelliklerinden bazıları ise şöyle:
- Proje içindeki zaman akışını, kişisel takvime ekleme
- Görevlere farklı renk atamaları yaparak, takibi kolaylaştırma
- Görev akış tablosunda kişiselleştirme ve düzenleme
- Konum bazlı projelerde, harita görünümü sunma
- Proje yöneticileri için hazır şablonlar ve yönetim araçları
Asana
Asana, en eski proje yönetim araçlarından biri. Asana Windows, Android, iOS ve Linux gibi birçok işletim sisteminde çalışabilmekte. Bu yazılımın ücretsiz bir sürümü de bulunmakta. Ancak kapsamlı özelliklere ulaşmak için ücretli aboneliğe geçmek gerekmekte. Ücretli plan ise aylık 10,99 dolar ile başlamakta. Asana’nın öne çıkan özelliklerinden bazıları ise şöyle:
- 100’den fazla entegrasyon (Gmail, Outlook, Google Drive vb.)
- Görev akış sayfasında liste, tablo, takvim veya simge durumu gibi birçok farklı görüntüleme özelliği
- 50’den fazla hazır şablon
- Kritik metrikler için özel hazırlanabilen ayarlar
- Ekip çalışanları için “Yapılacaklar Listem” özelliği
- Şirket verilerini CSV dosyası ile dışarı aktarma
Workzone
Workzone bulut tabanlı bir proje yönetim aracı. Workzone’un en önemli özelliklerinden biri firmaların kendi logo ve imzalarını panel üzerinde göstermelerini sağlaması. Fiyat konusunda bilgi almak için Workzone ile iletişime geçmeniz gerekmekte. Şirketlere ve çalışan sayısına göre sunulan fiyat teklifleri değişmekte. Bu yazılımın öne çıkan özelliklerinden bazıları ise şöyle:
- Ekibin beraber çalışması için birçok farklı özellik
- Birçok hazır şablon
- Detaylı belge karşılaştırma özelliği
- Bütçe ve gider yönetim özelliği
- Portfolio yönetim özelliği
- Gerçek zamanlı yapılacak listesi özelliği
- Dışa aktarılabilir proje raporları
Trello
Bulut tabanlı bir diğer proje yönetim aracı ise Trello. Liste odaklı görev oluşturma özelliği ile basit bir arayüze sahip olan Trello’nun en önemli özelliklerinden biri de ücretsiz bir plan sunuyor olması. Ancak kapsamlı özelliklere ulaşmak için 9,99 dolarlık Business ya da 20,83 dolarlık Enterprise paketlerine geçmeniz gerekmekte. Trello’nun öne çıkan özellikleri ise şu şekilde:
- Sürükle bırak özelliği ile kolay düzenleme
- Üçüncü parti uygulamalarla entegrasyon özelliği
- Oylama sistemi ile projelere not verme ve yorum bırakma
- Limitsiz kişisel panolar, kartla ve listeler
- Mobil ve masaüstü cihazlarla kullanım
- Farklı takımlar için yönetim özelliği
Wrike
Wrike, proje yönetim ve ekiplerin beraber çalışmalarını sağlayan bir yazılım. Masaüstü cihazların yanı sıra Android ve iOS tabanlı mobil cihazlarla da uyumlu çalışmakta. Ücretli bir yazılım olan Wrike’ın ödeme planları 9,80 dolardan başlıyor. Wrike’ın öne çıkan başlıca özellikleri ise şöyle:
- Görevlerin öncelik sıralarını belirleme
- Sürükle bırak özelliği ile kolay düzenleme
- Kullanıcı dostu arayüz
- CRM ve e-posta pazarlama gibi birçok araç ile entegrasyon özelliği
- Kapsamlı analiz ve raporlama özellikleri
- Tek bir panel üzerinden tüm verilere erişim
Proje yönetim araçları ile ilgili sık sorulan sorular
Proje yönetim aracı nedir?
Proje yönetim aracı, yöneticilerin ekiplerine görev atamaları yapabildikleri, mevcut işlerin durumlarını takip edebildikleri, çalışanların birbirlerine dosya gönderimi yapabildikleri ve genel olarak şirket içindeki işlerin takip edilerek yönetilmesini sağlayan üretkenlik uygulamaları ya da yazılımlarıdır.
Neden proje yönetim aracı kullanmalısınız?
Proje araçları, dijital ortamdan ekip ve iş yönetiminin yapılmasını sağladığı için yapılan çalışmaları takip etmenizi kolaylaştırır. Bunu yanı sıra gereksiz toplantıların ortadan kaldırarak, tek bir platform üzerinden çalışanlara görev ataması yapabilir, çalışanların mevcut iş yüklerini görerek, onların ilerleme seviyelerini takip edebilirsiniz. Performans analizi ve iş takibi için bu araçları kullanmak firmalar için önemlidir.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar