fbpx

Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler

8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler

Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir ürünün tanıtmak ve anlatmak da bu açıdan oldukça önemlidir.

Doğru bir pazarlama ve reklam stratejisiyle belli problemleri çözen ürünleri tanıtarak tüketicilerin ilgisini bu çekebilir ve ürünün tüketicilere nasıl yardımcı olduğunu anlatabilirsiniz.

Video serileri oluşturun

Ürünün farklı şekillerdeki kullanım alanlarını ve hangi problemleri çözdüğünü detaylı bir şekilde anlatmanız ve bunu göstermeniz oldukça önemli. Bunun için video serilerinden yararlanabilirsiniz. Farklı amaçlarla videolar hazırlamak ve ürünün hangi problemlerini çözdüğünü göstermek, tüketicilerin ürüne olan bakış açısını değiştirir.

Son yıllarda video içeriklerin popülerliğinin artması ve video içerik üretim maliyetlerinin düşmesi, bu tür videoların hazırlanmasını da kolaylaştırıyor. Ürünlerin tanıtım videoları haricinde, hangi problemleri çözdüklerine dair kendi videolarınız çekebileceğiniz gibi bu konuda profesyonel destek de alabilirsiniz.

Seriler halinde video içerikler hazırladığınız da her bir videoda farklı bir probleme odaklanabileceğiniz gibi, her bir videoda farklı bir konsepti ele alarak, ürünü farklı bir ortamda gösterebilirsiniz. Burada önemli olan farklı şekillerde ürünü öne çıkartarak, ürünün tüketicilere nasıl bir fayda sağladığını detaylı bir şekilde göstermektir.

Blog içerikleri oluşturun

Blog içerikleri oluşturmak da ürünün faydalarını anlatmak için önemli bir yoldur. Ürürünün sağladığı faydaları farklı içeriklerle anlatabileceğiniz gibi, tek bir blog yazısında da içeriklerinizi toplayabilirsiniz.

Blog içerikleriyle ürünlerinizin faydalarını anlatmak, SEO konusunda da size yardımcı olacaktır. Detaylı bilgilere yer vermenizden dolayı ve ürünle ilgili orijinal içerikler hazırlamanız bu sayfaların değerini artıracaktır. Doğru anahtar kelimelerle sayfalarınızın SEO kurgusunu yaparak, organik aramalardan sitenize trafik sağlayabilirsiniz. Arama sorgularında bu sayfaları ön sıralarda çıkarmak ürününüzün daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

Bunun için içeriklerinizde doğru anahtar kelimeleri kullanmalı, meta açıklamalarınızı ilgi çekici bir şekilde hazırlamalı, sayfanın başlık ve URL yapısını iyi bir şekilde oluşturmalısınız.

Blog içeriklerinizi hazırladığınız videolarla da destekleyebilirsiniz. Bu sayfaların içine videolarınızı ekleyerek, yazılı olarak anlattıklarınızı görsel içeriklerle de destekleyebilirsiniz.

Ürün açıklamalarında ürünün yararlarından bahsedin

Ürün açıklamaları da ürünün faydalarını anlatmak için oldukça ideal bir alandır. Kullanıcıların ürünü ilk gördükleri alan bu sayfalar olabilir ve bu nedenle de açıklamalarınızda ürünün hangi problemleri çözdüğünü net bir şekilde vermeniz gerekir. Tabii ki burada dikkat etmeniz gereken bir detay bulunuyor. İlk etapta uzun ürün açıklamaları yazmak ziyaretçilerin gözünü korkutabilir. Bu sebeple de ürün açıklamalarını ikiye ayırmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Sayfanın başında ürün fotoğrafının yanında daha kısa ve ürünün temel özelliklerini anlatan kısa bir açıklama hazırlayabilirsiniz. Sonrasında da Detaylı ürün açıklamalarını ve ürünün hangi sorunları çözdüğünü sayfanın alt bölümünde açıklayabilirsiniz. Böylelikle detaylı bilgi almak isteyen kullanıcılara ayrı bir çözüm sunmuş olursunuz.

Influencer Marketing çalışmaları yapın

Sosyal mecralardaki popüler kişi ve hesaplarla çalışarak ürünlerinizin tanıtımını yapmanız da bir hayli yararlıdır. Kendi reklam kampanyalarınız haricinde bu kişilerle çalışmanız, onların hedef kitlelerine ulaşmanızı sağlar.

Bu kişilerin gücünden yararlanarak, ürünlerinizin faydalarını sizin daha önce ulaşmadığınız hedef gruplara ulaştırmanız ürünün bilinirliğini daha fazla artırırken, ürünün sağladığı faydaları da daha geniş kitlelere ulaştırmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan