Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler

8 Eylül 2017
Sinan Oypan

Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir ürünün tanıtmak ve anlatmak da bu açıdan oldukça önemlidir.

Doğru bir pazarlama ve reklam stratejisiyle belli problemleri çözen ürünleri tanıtarak tüketicilerin ilgisini bu çekebilir ve ürünün tüketicilere nasıl yardımcı olduğunu anlatabilirsiniz.

Video serileri oluşturun

Ürünün farklı şekillerdeki kullanım alanlarını ve hangi problemleri çözdüğünü detaylı bir şekilde anlatmanız ve bunu göstermeniz oldukça önemli. Bunun için video serilerinden yararlanabilirsiniz. Farklı amaçlarla videolar hazırlamak ve ürünün hangi problemlerini çözdüğünü göstermek, tüketicilerin ürüne olan bakış açısını değiştirir.

Son yıllarda video içeriklerin popülerliğinin artması ve video içerik üretim maliyetlerinin düşmesi, bu tür videoların hazırlanmasını da kolaylaştırıyor. Ürünlerin tanıtım videoları haricinde, hangi problemleri çözdüklerine dair kendi videolarınız çekebileceğiniz gibi bu konuda profesyonel destek de alabilirsiniz.

Seriler halinde video içerikler hazırladığınız da her bir videoda farklı bir probleme odaklanabileceğiniz gibi, her bir videoda farklı bir konsepti ele alarak, ürünü farklı bir ortamda gösterebilirsiniz. Burada önemli olan farklı şekillerde ürünü öne çıkartarak, ürünün tüketicilere nasıl bir fayda sağladığını detaylı bir şekilde göstermektir.

Blog içerikleri oluşturun

Blog içerikleri oluşturmak da ürünün faydalarını anlatmak için önemli bir yoldur. Ürürünün sağladığı faydaları farklı içeriklerle anlatabileceğiniz gibi, tek bir blog yazısında da içeriklerinizi toplayabilirsiniz.

Blog içerikleriyle ürünlerinizin faydalarını anlatmak, SEO konusunda da size yardımcı olacaktır. Detaylı bilgilere yer vermenizden dolayı ve ürünle ilgili orijinal içerikler hazırlamanız bu sayfaların değerini artıracaktır. Doğru anahtar kelimelerle sayfalarınızın SEO kurgusunu yaparak, organik aramalardan sitenize trafik sağlayabilirsiniz. Arama sorgularında bu sayfaları ön sıralarda çıkarmak ürününüzün daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

Bunun için içeriklerinizde doğru anahtar kelimeleri kullanmalı, meta açıklamalarınızı ilgi çekici bir şekilde hazırlamalı, sayfanın başlık ve URL yapısını iyi bir şekilde oluşturmalısınız.

Blog içeriklerinizi hazırladığınız videolarla da destekleyebilirsiniz. Bu sayfaların içine videolarınızı ekleyerek, yazılı olarak anlattıklarınızı görsel içeriklerle de destekleyebilirsiniz.

Ürün açıklamalarında ürünün yararlarından bahsedin

Ürün açıklamaları da ürünün faydalarını anlatmak için oldukça ideal bir alandır. Kullanıcıların ürünü ilk gördükleri alan bu sayfalar olabilir ve bu nedenle de açıklamalarınızda ürünün hangi problemleri çözdüğünü net bir şekilde vermeniz gerekir. Tabii ki burada dikkat etmeniz gereken bir detay bulunuyor. İlk etapta uzun ürün açıklamaları yazmak ziyaretçilerin gözünü korkutabilir. Bu sebeple de ürün açıklamalarını ikiye ayırmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Sayfanın başında ürün fotoğrafının yanında daha kısa ve ürünün temel özelliklerini anlatan kısa bir açıklama hazırlayabilirsiniz. Sonrasında da Detaylı ürün açıklamalarını ve ürünün hangi sorunları çözdüğünü sayfanın alt bölümünde açıklayabilirsiniz. Böylelikle detaylı bilgi almak isteyen kullanıcılara ayrı bir çözüm sunmuş olursunuz.

Influencer Marketing çalışmaları yapın

Sosyal mecralardaki popüler kişi ve hesaplarla çalışarak ürünlerinizin tanıtımını yapmanız da bir hayli yararlıdır. Kendi reklam kampanyalarınız haricinde bu kişilerle çalışmanız, onların hedef kitlelerine ulaşmanızı sağlar.

Bu kişilerin gücünden yararlanarak, ürünlerinizin faydalarını sizin daha önce ulaşmadığınız hedef gruplara ulaştırmanız ürünün bilinirliğini daha fazla artırırken, ürünün sağladığı faydaları da daha geniş kitlelere ulaştırmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri
e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret...
10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan