Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler

8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler

Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir ürünün tanıtmak ve anlatmak da bu açıdan oldukça önemlidir.

Doğru bir pazarlama ve reklam stratejisiyle belli problemleri çözen ürünleri tanıtarak tüketicilerin ilgisini bu çekebilir ve ürünün tüketicilere nasıl yardımcı olduğunu anlatabilirsiniz.

Video serileri oluşturun

Ürünün farklı şekillerdeki kullanım alanlarını ve hangi problemleri çözdüğünü detaylı bir şekilde anlatmanız ve bunu göstermeniz oldukça önemli. Bunun için video serilerinden yararlanabilirsiniz. Farklı amaçlarla videolar hazırlamak ve ürünün hangi problemlerini çözdüğünü göstermek, tüketicilerin ürüne olan bakış açısını değiştirir.

Son yıllarda video içeriklerin popülerliğinin artması ve video içerik üretim maliyetlerinin düşmesi, bu tür videoların hazırlanmasını da kolaylaştırıyor. Ürünlerin tanıtım videoları haricinde, hangi problemleri çözdüklerine dair kendi videolarınız çekebileceğiniz gibi bu konuda profesyonel destek de alabilirsiniz.

Seriler halinde video içerikler hazırladığınız da her bir videoda farklı bir probleme odaklanabileceğiniz gibi, her bir videoda farklı bir konsepti ele alarak, ürünü farklı bir ortamda gösterebilirsiniz. Burada önemli olan farklı şekillerde ürünü öne çıkartarak, ürünün tüketicilere nasıl bir fayda sağladığını detaylı bir şekilde göstermektir.

Blog içerikleri oluşturun

Blog içerikleri oluşturmak da ürünün faydalarını anlatmak için önemli bir yoldur. Ürürünün sağladığı faydaları farklı içeriklerle anlatabileceğiniz gibi, tek bir blog yazısında da içeriklerinizi toplayabilirsiniz.

Blog içerikleriyle ürünlerinizin faydalarını anlatmak, SEO konusunda da size yardımcı olacaktır. Detaylı bilgilere yer vermenizden dolayı ve ürünle ilgili orijinal içerikler hazırlamanız bu sayfaların değerini artıracaktır. Doğru anahtar kelimelerle sayfalarınızın SEO kurgusunu yaparak, organik aramalardan sitenize trafik sağlayabilirsiniz. Arama sorgularında bu sayfaları ön sıralarda çıkarmak ürününüzün daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

Bunun için içeriklerinizde doğru anahtar kelimeleri kullanmalı, meta açıklamalarınızı ilgi çekici bir şekilde hazırlamalı, sayfanın başlık ve URL yapısını iyi bir şekilde oluşturmalısınız.

Blog içeriklerinizi hazırladığınız videolarla da destekleyebilirsiniz. Bu sayfaların içine videolarınızı ekleyerek, yazılı olarak anlattıklarınızı görsel içeriklerle de destekleyebilirsiniz.

Ürün açıklamalarında ürünün yararlarından bahsedin

Ürün açıklamaları da ürünün faydalarını anlatmak için oldukça ideal bir alandır. Kullanıcıların ürünü ilk gördükleri alan bu sayfalar olabilir ve bu nedenle de açıklamalarınızda ürünün hangi problemleri çözdüğünü net bir şekilde vermeniz gerekir. Tabii ki burada dikkat etmeniz gereken bir detay bulunuyor. İlk etapta uzun ürün açıklamaları yazmak ziyaretçilerin gözünü korkutabilir. Bu sebeple de ürün açıklamalarını ikiye ayırmak daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Sayfanın başında ürün fotoğrafının yanında daha kısa ve ürünün temel özelliklerini anlatan kısa bir açıklama hazırlayabilirsiniz. Sonrasında da Detaylı ürün açıklamalarını ve ürünün hangi sorunları çözdüğünü sayfanın alt bölümünde açıklayabilirsiniz. Böylelikle detaylı bilgi almak isteyen kullanıcılara ayrı bir çözüm sunmuş olursunuz.

Influencer Marketing çalışmaları yapın

Sosyal mecralardaki popüler kişi ve hesaplarla çalışarak ürünlerinizin tanıtımını yapmanız da bir hayli yararlıdır. Kendi reklam kampanyalarınız haricinde bu kişilerle çalışmanız, onların hedef kitlelerine ulaşmanızı sağlar.

Bu kişilerin gücünden yararlanarak, ürünlerinizin faydalarını sizin daha önce ulaşmadığınız hedef gruplara ulaştırmanız ürünün bilinirliğini daha fazla artırırken, ürünün sağladığı faydaları da daha geniş kitlelere ulaştırmanıza yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Kurumsal Kimlik Nedir?
Kurumsal Kimlik Nedir?
Dünyanın en büyükleri olarak anılan markalar düşünüldüğünde akılda birtakım görsel ögeler canlanır. Bu ögeler kimi markalar özelinde o kadar baskındır ki görüldüğü anda, o markanın faaliyet gösterdiği sektörden ya da...
4 Ekim 2021
Markethinkers
B2C Nedir?
B2C Nedir?
Klasik ticaret anlayışında üretici ile tüketici çoğu zaman bir araya gelmez. Fakat e-ticaretin yarattığı global etki, bu iki unsurun bir araya gelme oranını bir hayli artırdı. Bir ürünün tüketiciye ulaşması sürecinde üreticiden...
10 Eylül 2021
Markethinkers
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticareti Ücretsiz Deneyin