PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

1 Eylül 2020
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana çıkmasını sağlarken, ürünlerinize talep yaratmanıza da yardımcı olacağı için doğru PR ajansı ile çalışmak gerekir. Bu süreçte de dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detaylar bulunuyor.

İlgili rehber: Küçük girişimler ajansla çalışmadan kendi PR’larını nasıl yapabilirler?

PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

Bulunduğunuz sektörde tecrübeleri olup olmadığını araştırın

PR ajansları, birçok farklı firma ile çalışırlar; ancak bu firmaların bir kısmı belli sektörler üzerinde iş yapmaktadırlar ve bu sektörler üzerinde uzmanlıkları vardır. Sahip oldukları PR kanalları, geliştirdikleri stratejiler genellikle bu sektörler özelinde olabilir. Bu nedenle de PR çalışmalarınızı yapacak bir firma seçerken, sizin de içinde bulunduğunuz sektör özelinde bilgi ve tecrübe sahibi olmalarına dikkat etmeniz gerekir. Böylelikle sıfırdan stratejiler geliştirmeden, onların tecrübelerinden daha etkili bir şekilde yararlanabilirsiniz.

Ajansın büyüklüğü sizi yanıltmasın

Genel kanı, büyük ajansların yüksek bütçelerle yüksek geri dönüşümlü işler yaptıkları; küçük ajansların ise bunun aksini yaptığı yönündedir. Ancak bu genellikle böyle değildir. Büyük firmalar, yüksek bütçeler karşılığında birçok hizmeti verebilirler; ancak bu firmalarda junior pozisyonunda yer alan birçok çalışan bulunur ve işlerin bir bölümü bu kişiler üzerinde ilerler. Aynı zamanda çalışanların sürekli değişebilme ihtimali de yapılan işlerin düzenini aksatabileceği gibi yeni çalışanların mevcut stratejilere adapte olmalarını zorlaştırabilir. Tabii ki bu bir dezavantaj olsa da büyük firmaların ellerindeki network ve tecrübe size birçok katkı sağlayabilir; bunu da unutmamanız gerekir. Bunlara ek olarak büyük firmalar birçok şirket ile çalıştıkları için iletişim konusunda da bir takım yavaşlıklar yaşanabilir. Kapasite arttığında, herbir firmaya ayrılan vakit azalabilir. Bu nedenle de görüşmelerinizde bunları da konuşmanız önemli.

Küçük ajanslar ise, kapasite olarak daha küçükmüş gibi görünebilirler; ancak daha niş işlere odaklandıkları için herbir müşteri için daha odaklı çalışırlar. Ellerindeki kaynakları daha iyi yöneterek, herbir firma için daha kapsamlı hizmet sunabilirler. PR ajansları ile çalışırken, firmanın büyük ya da küçük olduğuna aldırmadan, size ne kadar vakit ayırabileceklerini ve size özel ne tür stratejiler geliştirebileceklerini öğrenmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Bütçenizi belirleyin

PR ajansları, sundukları hizmetlere göre farklı bütçelerle çalışabilirler. Bu noktada sizin de bu çalışmalar için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınız oldukça önemli. Elinizdeki bütçeyi en etkin şekilde kullanmanız bir hayli önemli. Bu sebeple de çalışacağınız firmaların size hangi hizmetler karşılığında ne kadarlık bir bütçe sunacağını öğrenmeniz gerekli. Bu hizmetlerin beklentilerinizi karşılayıp, beklediğiniz geri dönüşleri almanızı sağlayacağından emin olmanız gerekir. Böylelikle yanlış çalışmalar ya da size fayda sağlayamayacak çalışmalar için ücret ödememiş olursunuz.

Size özel stratejiler hazırlayacaklar mı?

PR ajansları kimi zaman jenerik ve standart belli hizmetler sunarlar. Bu standart hizmetler her firma için doğru sonuçları vermemektedir. Her firmanın hedef kitlesi ve hedefleri farklıdır. Farklı çalışmaların yapılması gerektiği gibi farklı stratejilerin de oluşturması önemlidir. Bu nedenle de çalışacağınız firmaların ne gibi hizmetler sunduğunu ve daha da önemlisi size özel bir strateji hazırlayıp hazırlamayacaklarını da sormanız önemli.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

İletişim nasıl olacak?

PR ajansı ile çalışırken sizinle ne sıklıkta ve nasıl iletişim kuracaklarını da öğrenmeniz gerekir. Çalışmaların takibinin yapılabilmesi için doğru iletişimin kurulması gerekir. İletişimden kimin sorumlu olacağı, kimlerle iletişime gireceğinizi ve hangi kanallar üzerinden iletişim kurabileceğinizi de netleştirmeniz bu süreçte bir hayli önemlidir.

Raporlamaları nasıl yapacaklar?

Bir diğer önemli konu da raporlamalardır. Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların hepsinin size düzenli olarak raporlanması gerekir. Böylelikle harcadığınız bütçenin ne gibi sonuçlar getirdiğini görebilir, yatırım getirinizi ölçümleyebilirsiniz.

PR ajansları ile çalışırken, size nasıl raporlamalar yapacaklarını ve bunları ne sıklıkta sizinle paylaşacaklarını da sorgulamanız gerekir. Raporlamaların düzenli yapılmaması ya da eksik yapılması, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını görmemenize neden olur. Bu sebeple de bu konuya dikkat etmelisiniz.

Onların fikirlerini de dinleyin

PR ajansları, yaptıkları işlerde tecrübelidirler ve farklı firmalarla çalıştıkları için yaptıkları işler hakkında da kendi fikirleri vardır. Sizin için stratejiler oluştururlarken, onların fikirlerini de dinlemeniz önemlidir. Bu çalışmaları yaparken sizin bakmadığınız perspektiflerden bakacakları için size farklı fikirler vererek, işinizi geliştirmek için size yeni kapılar açabilirler. Bu nedenle de sadece kendi fikir ve istekleriniz üzerinden gitmek yerine onların da tecrübelerinden yararlanmaya çalışmanız önemli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin