fbpx

PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

1 Eylül 2020
Sinan Oypan

PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana çıkmasını sağlarken, ürünlerinize talep yaratmanıza da yardımcı olacağı için doğru PR ajansı ile çalışmak gerekir. Bu süreçte de dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detaylar bulunuyor.

İlgili rehber: Küçük girişimler ajansla çalışmadan kendi PR’larını nasıl yapabilirler?

PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

Bulunduğunuz sektörde tecrübeleri olup olmadığını araştırın

PR ajansları, birçok farklı firma ile çalışırlar; ancak bu firmaların bir kısmı belli sektörler üzerinde iş yapmaktadırlar ve bu sektörler üzerinde uzmanlıkları vardır. Sahip oldukları PR kanalları, geliştirdikleri stratejiler genellikle bu sektörler özelinde olabilir. Bu nedenle de PR çalışmalarınızı yapacak bir firma seçerken, sizin de içinde bulunduğunuz sektör özelinde bilgi ve tecrübe sahibi olmalarına dikkat etmeniz gerekir. Böylelikle sıfırdan stratejiler geliştirmeden, onların tecrübelerinden daha etkili bir şekilde yararlanabilirsiniz.

Ajansın büyüklüğü sizi yanıltmasın

Genel kanı, büyük ajansların yüksek bütçelerle yüksek geri dönüşümlü işler yaptıkları; küçük ajansların ise bunun aksini yaptığı yönündedir. Ancak bu genellikle böyle değildir. Büyük firmalar, yüksek bütçeler karşılığında birçok hizmeti verebilirler; ancak bu firmalarda junior pozisyonunda yer alan birçok çalışan bulunur ve işlerin bir bölümü bu kişiler üzerinde ilerler. Aynı zamanda çalışanların sürekli değişebilme ihtimali de yapılan işlerin düzenini aksatabileceği gibi yeni çalışanların mevcut stratejilere adapte olmalarını zorlaştırabilir. Tabii ki bu bir dezavantaj olsa da büyük firmaların ellerindeki network ve tecrübe size birçok katkı sağlayabilir; bunu da unutmamanız gerekir. Bunlara ek olarak büyük firmalar birçok şirket ile çalıştıkları için iletişim konusunda da bir takım yavaşlıklar yaşanabilir. Kapasite arttığında, herbir firmaya ayrılan vakit azalabilir. Bu nedenle de görüşmelerinizde bunları da konuşmanız önemli.

Küçük ajanslar ise, kapasite olarak daha küçükmüş gibi görünebilirler; ancak daha niş işlere odaklandıkları için herbir müşteri için daha odaklı çalışırlar. Ellerindeki kaynakları daha iyi yöneterek, herbir firma için daha kapsamlı hizmet sunabilirler. PR ajansları ile çalışırken, firmanın büyük ya da küçük olduğuna aldırmadan, size ne kadar vakit ayırabileceklerini ve size özel ne tür stratejiler geliştirebileceklerini öğrenmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Bütçenizi belirleyin

PR ajansları, sundukları hizmetlere göre farklı bütçelerle çalışabilirler. Bu noktada sizin de bu çalışmalar için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınız oldukça önemli. Elinizdeki bütçeyi en etkin şekilde kullanmanız bir hayli önemli. Bu sebeple de çalışacağınız firmaların size hangi hizmetler karşılığında ne kadarlık bir bütçe sunacağını öğrenmeniz gerekli. Bu hizmetlerin beklentilerinizi karşılayıp, beklediğiniz geri dönüşleri almanızı sağlayacağından emin olmanız gerekir. Böylelikle yanlış çalışmalar ya da size fayda sağlayamayacak çalışmalar için ücret ödememiş olursunuz.

Size özel stratejiler hazırlayacaklar mı?

PR ajansları kimi zaman jenerik ve standart belli hizmetler sunarlar. Bu standart hizmetler her firma için doğru sonuçları vermemektedir. Her firmanın hedef kitlesi ve hedefleri farklıdır. Farklı çalışmaların yapılması gerektiği gibi farklı stratejilerin de oluşturması önemlidir. Bu nedenle de çalışacağınız firmaların ne gibi hizmetler sunduğunu ve daha da önemlisi size özel bir strateji hazırlayıp hazırlamayacaklarını da sormanız önemli.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

İletişim nasıl olacak?

PR ajansı ile çalışırken sizinle ne sıklıkta ve nasıl iletişim kuracaklarını da öğrenmeniz gerekir. Çalışmaların takibinin yapılabilmesi için doğru iletişimin kurulması gerekir. İletişimden kimin sorumlu olacağı, kimlerle iletişime gireceğinizi ve hangi kanallar üzerinden iletişim kurabileceğinizi de netleştirmeniz bu süreçte bir hayli önemlidir.

Raporlamaları nasıl yapacaklar?

Bir diğer önemli konu da raporlamalardır. Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların hepsinin size düzenli olarak raporlanması gerekir. Böylelikle harcadığınız bütçenin ne gibi sonuçlar getirdiğini görebilir, yatırım getirinizi ölçümleyebilirsiniz.

PR ajansları ile çalışırken, size nasıl raporlamalar yapacaklarını ve bunları ne sıklıkta sizinle paylaşacaklarını da sorgulamanız gerekir. Raporlamaların düzenli yapılmaması ya da eksik yapılması, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını görmemenize neden olur. Bu sebeple de bu konuya dikkat etmelisiniz.

Onların fikirlerini de dinleyin

PR ajansları, yaptıkları işlerde tecrübelidirler ve farklı firmalarla çalıştıkları için yaptıkları işler hakkında da kendi fikirleri vardır. Sizin için stratejiler oluştururlarken, onların fikirlerini de dinlemeniz önemlidir. Bu çalışmaları yaparken sizin bakmadığınız perspektiflerden bakacakları için size farklı fikirler vererek, işinizi geliştirmek için size yeni kapılar açabilirler. Bu nedenle de sadece kendi fikir ve istekleriniz üzerinden gitmek yerine onların da tecrübelerinden yararlanmaya çalışmanız önemli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
2020'de B2B pazarlama trendleri nasıl olacak?
B2B pazarlama çalışmaları ile 2020’de yeni hedef kitlelere ulaşırken, e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen işlemleri de artırarak, karlılığınızı artırabilirsiniz. B2B pazarlama trendleri 2020 yılında içerik ve...
27 Ocak 2020
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Kasım indirimleri için nasıl hazırlanmalı?
Özellikle Black Friday ile beraber Kasım indirimleri son birkaç yıldır Türkiye’de de bir hayli popüler olmaya başladı. Bu dönemde e-ticaret firmaları genel satış adetlerini artırma ve yıl kapanmadan cirolarını biraz daha...
4 Kasım 2020
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
B2B e ticaret satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak 6 ipucu
B2B e-ticaret doğrudan firmalarla ilgili olduğu için B2C’ye kıyasla daha farklı bir yapıdadır. Site trafiği, ziyaretçi sayısı, yapılan işlem sayısı daha azdır; ancak toptan ürün satışı yapıldığı için tek bir siparişte...
8 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan