PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

1 Eylül 2020
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana çıkmasını sağlarken, ürünlerinize talep yaratmanıza da yardımcı olacağı için doğru PR ajansı ile çalışmak gerekir. Bu süreçte de dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detaylar bulunuyor.

İlgili rehber: Küçük girişimler ajansla çalışmadan kendi PR’larını nasıl yapabilirler?

PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

Bulunduğunuz sektörde tecrübeleri olup olmadığını araştırın

PR ajansları, birçok farklı firma ile çalışırlar; ancak bu firmaların bir kısmı belli sektörler üzerinde iş yapmaktadırlar ve bu sektörler üzerinde uzmanlıkları vardır. Sahip oldukları PR kanalları, geliştirdikleri stratejiler genellikle bu sektörler özelinde olabilir. Bu nedenle de PR çalışmalarınızı yapacak bir firma seçerken, sizin de içinde bulunduğunuz sektör özelinde bilgi ve tecrübe sahibi olmalarına dikkat etmeniz gerekir. Böylelikle sıfırdan stratejiler geliştirmeden, onların tecrübelerinden daha etkili bir şekilde yararlanabilirsiniz.

Ajansın büyüklüğü sizi yanıltmasın

Genel kanı, büyük ajansların yüksek bütçelerle yüksek geri dönüşümlü işler yaptıkları; küçük ajansların ise bunun aksini yaptığı yönündedir. Ancak bu genellikle böyle değildir. Büyük firmalar, yüksek bütçeler karşılığında birçok hizmeti verebilirler; ancak bu firmalarda junior pozisyonunda yer alan birçok çalışan bulunur ve işlerin bir bölümü bu kişiler üzerinde ilerler. Aynı zamanda çalışanların sürekli değişebilme ihtimali de yapılan işlerin düzenini aksatabileceği gibi yeni çalışanların mevcut stratejilere adapte olmalarını zorlaştırabilir. Tabii ki bu bir dezavantaj olsa da büyük firmaların ellerindeki network ve tecrübe size birçok katkı sağlayabilir; bunu da unutmamanız gerekir. Bunlara ek olarak büyük firmalar birçok şirket ile çalıştıkları için iletişim konusunda da bir takım yavaşlıklar yaşanabilir. Kapasite arttığında, herbir firmaya ayrılan vakit azalabilir. Bu nedenle de görüşmelerinizde bunları da konuşmanız önemli.

Küçük ajanslar ise, kapasite olarak daha küçükmüş gibi görünebilirler; ancak daha niş işlere odaklandıkları için herbir müşteri için daha odaklı çalışırlar. Ellerindeki kaynakları daha iyi yöneterek, herbir firma için daha kapsamlı hizmet sunabilirler. PR ajansları ile çalışırken, firmanın büyük ya da küçük olduğuna aldırmadan, size ne kadar vakit ayırabileceklerini ve size özel ne tür stratejiler geliştirebileceklerini öğrenmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Bütçenizi belirleyin

PR ajansları, sundukları hizmetlere göre farklı bütçelerle çalışabilirler. Bu noktada sizin de bu çalışmalar için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınız oldukça önemli. Elinizdeki bütçeyi en etkin şekilde kullanmanız bir hayli önemli. Bu sebeple de çalışacağınız firmaların size hangi hizmetler karşılığında ne kadarlık bir bütçe sunacağını öğrenmeniz gerekli. Bu hizmetlerin beklentilerinizi karşılayıp, beklediğiniz geri dönüşleri almanızı sağlayacağından emin olmanız gerekir. Böylelikle yanlış çalışmalar ya da size fayda sağlayamayacak çalışmalar için ücret ödememiş olursunuz.

Size özel stratejiler hazırlayacaklar mı?

PR ajansları kimi zaman jenerik ve standart belli hizmetler sunarlar. Bu standart hizmetler her firma için doğru sonuçları vermemektedir. Her firmanın hedef kitlesi ve hedefleri farklıdır. Farklı çalışmaların yapılması gerektiği gibi farklı stratejilerin de oluşturması önemlidir. Bu nedenle de çalışacağınız firmaların ne gibi hizmetler sunduğunu ve daha da önemlisi size özel bir strateji hazırlayıp hazırlamayacaklarını da sormanız önemli.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

İletişim nasıl olacak?

PR ajansı ile çalışırken sizinle ne sıklıkta ve nasıl iletişim kuracaklarını da öğrenmeniz gerekir. Çalışmaların takibinin yapılabilmesi için doğru iletişimin kurulması gerekir. İletişimden kimin sorumlu olacağı, kimlerle iletişime gireceğinizi ve hangi kanallar üzerinden iletişim kurabileceğinizi de netleştirmeniz bu süreçte bir hayli önemlidir.

Raporlamaları nasıl yapacaklar?

Bir diğer önemli konu da raporlamalardır. Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların hepsinin size düzenli olarak raporlanması gerekir. Böylelikle harcadığınız bütçenin ne gibi sonuçlar getirdiğini görebilir, yatırım getirinizi ölçümleyebilirsiniz.

PR ajansları ile çalışırken, size nasıl raporlamalar yapacaklarını ve bunları ne sıklıkta sizinle paylaşacaklarını da sorgulamanız gerekir. Raporlamaların düzenli yapılmaması ya da eksik yapılması, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını görmemenize neden olur. Bu sebeple de bu konuya dikkat etmelisiniz.

Onların fikirlerini de dinleyin

PR ajansları, yaptıkları işlerde tecrübelidirler ve farklı firmalarla çalıştıkları için yaptıkları işler hakkında da kendi fikirleri vardır. Sizin için stratejiler oluştururlarken, onların fikirlerini de dinlemeniz önemlidir. Bu çalışmaları yaparken sizin bakmadığınız perspektiflerden bakacakları için size farklı fikirler vererek, işinizi geliştirmek için size yeni kapılar açabilirler. Bu nedenle de sadece kendi fikir ve istekleriniz üzerinden gitmek yerine onların da tecrübelerinden yararlanmaya çalışmanız önemli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Pazarlamada sosyal medyanın yararları neler?
Markalar için, sosyal medyanın yararları pazarlama çalışmalarında da öne çıkmakta ve sosyal ağlar birçok fırsatı markalara sağlamakta. Günümüzde sosyal medya, tanıtım ve duyurular için önemli bir kanal olmakla beraber bu...
18 Nisan 2020
Sinan Oypan