PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

1 Eylül 2020
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana çıkmasını sağlarken, ürünlerinize talep yaratmanıza da yardımcı olacağı için doğru PR ajansı ile çalışmak gerekir. Bu süreçte de dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detaylar bulunuyor.

İlgili rehber: Küçük girişimler ajansla çalışmadan kendi PR’larını nasıl yapabilirler?

PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler

Bulunduğunuz sektörde tecrübeleri olup olmadığını araştırın

PR ajansları, birçok farklı firma ile çalışırlar; ancak bu firmaların bir kısmı belli sektörler üzerinde iş yapmaktadırlar ve bu sektörler üzerinde uzmanlıkları vardır. Sahip oldukları PR kanalları, geliştirdikleri stratejiler genellikle bu sektörler özelinde olabilir. Bu nedenle de PR çalışmalarınızı yapacak bir firma seçerken, sizin de içinde bulunduğunuz sektör özelinde bilgi ve tecrübe sahibi olmalarına dikkat etmeniz gerekir. Böylelikle sıfırdan stratejiler geliştirmeden, onların tecrübelerinden daha etkili bir şekilde yararlanabilirsiniz.

Ajansın büyüklüğü sizi yanıltmasın

Genel kanı, büyük ajansların yüksek bütçelerle yüksek geri dönüşümlü işler yaptıkları; küçük ajansların ise bunun aksini yaptığı yönündedir. Ancak bu genellikle böyle değildir. Büyük firmalar, yüksek bütçeler karşılığında birçok hizmeti verebilirler; ancak bu firmalarda junior pozisyonunda yer alan birçok çalışan bulunur ve işlerin bir bölümü bu kişiler üzerinde ilerler. Aynı zamanda çalışanların sürekli değişebilme ihtimali de yapılan işlerin düzenini aksatabileceği gibi yeni çalışanların mevcut stratejilere adapte olmalarını zorlaştırabilir. Tabii ki bu bir dezavantaj olsa da büyük firmaların ellerindeki network ve tecrübe size birçok katkı sağlayabilir; bunu da unutmamanız gerekir. Bunlara ek olarak büyük firmalar birçok şirket ile çalıştıkları için iletişim konusunda da bir takım yavaşlıklar yaşanabilir. Kapasite arttığında, herbir firmaya ayrılan vakit azalabilir. Bu nedenle de görüşmelerinizde bunları da konuşmanız önemli.

Küçük ajanslar ise, kapasite olarak daha küçükmüş gibi görünebilirler; ancak daha niş işlere odaklandıkları için herbir müşteri için daha odaklı çalışırlar. Ellerindeki kaynakları daha iyi yöneterek, herbir firma için daha kapsamlı hizmet sunabilirler. PR ajansları ile çalışırken, firmanın büyük ya da küçük olduğuna aldırmadan, size ne kadar vakit ayırabileceklerini ve size özel ne tür stratejiler geliştirebileceklerini öğrenmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Bütçenizi belirleyin

PR ajansları, sundukları hizmetlere göre farklı bütçelerle çalışabilirler. Bu noktada sizin de bu çalışmalar için ne kadarlık bir bütçe ayıracağınız oldukça önemli. Elinizdeki bütçeyi en etkin şekilde kullanmanız bir hayli önemli. Bu sebeple de çalışacağınız firmaların size hangi hizmetler karşılığında ne kadarlık bir bütçe sunacağını öğrenmeniz gerekli. Bu hizmetlerin beklentilerinizi karşılayıp, beklediğiniz geri dönüşleri almanızı sağlayacağından emin olmanız gerekir. Böylelikle yanlış çalışmalar ya da size fayda sağlayamayacak çalışmalar için ücret ödememiş olursunuz.

Size özel stratejiler hazırlayacaklar mı?

PR ajansları kimi zaman jenerik ve standart belli hizmetler sunarlar. Bu standart hizmetler her firma için doğru sonuçları vermemektedir. Her firmanın hedef kitlesi ve hedefleri farklıdır. Farklı çalışmaların yapılması gerektiği gibi farklı stratejilerin de oluşturması önemlidir. Bu nedenle de çalışacağınız firmaların ne gibi hizmetler sunduğunu ve daha da önemlisi size özel bir strateji hazırlayıp hazırlamayacaklarını da sormanız önemli.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

İletişim nasıl olacak?

PR ajansı ile çalışırken sizinle ne sıklıkta ve nasıl iletişim kuracaklarını da öğrenmeniz gerekir. Çalışmaların takibinin yapılabilmesi için doğru iletişimin kurulması gerekir. İletişimden kimin sorumlu olacağı, kimlerle iletişime gireceğinizi ve hangi kanallar üzerinden iletişim kurabileceğinizi de netleştirmeniz bu süreçte bir hayli önemlidir.

Raporlamaları nasıl yapacaklar?

Bir diğer önemli konu da raporlamalardır. Yapılan çalışmaların ve alınan sonuçların hepsinin size düzenli olarak raporlanması gerekir. Böylelikle harcadığınız bütçenin ne gibi sonuçlar getirdiğini görebilir, yatırım getirinizi ölçümleyebilirsiniz.

PR ajansları ile çalışırken, size nasıl raporlamalar yapacaklarını ve bunları ne sıklıkta sizinle paylaşacaklarını da sorgulamanız gerekir. Raporlamaların düzenli yapılmaması ya da eksik yapılması, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını görmemenize neden olur. Bu sebeple de bu konuya dikkat etmelisiniz.

Onların fikirlerini de dinleyin

PR ajansları, yaptıkları işlerde tecrübelidirler ve farklı firmalarla çalıştıkları için yaptıkları işler hakkında da kendi fikirleri vardır. Sizin için stratejiler oluştururlarken, onların fikirlerini de dinlemeniz önemlidir. Bu çalışmaları yaparken sizin bakmadığınız perspektiflerden bakacakları için size farklı fikirler vererek, işinizi geliştirmek için size yeni kapılar açabilirler. Bu nedenle de sadece kendi fikir ve istekleriniz üzerinden gitmek yerine onların da tecrübelerinden yararlanmaya çalışmanız önemli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin