PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler

31 Ağustos 2018
Sinan Oypan

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının yanı sora sosyal mecralardaki reklam kampanyalarından yararlanarak da yukarıda bahsettiğimiz çalışmaların tümünü yapabilirsiniz.

PPC kampanyalarının etkili olabilmesi için belli başlı konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Tabii ki her zaman bu kampanyalar beklenen sonuçları veremeyebiliyor. Bu durumda da bazı değişiklikler yapmak gerekiyor. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için PPC reklam kampanyalarından geri dönüş alamadığınızda neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz. Bu rehberimizde ise PPC reklam kampanyalarınızı hazırlarken dikkat etmeniz gereken ipuçları ve taktikleri ele alacağız.

Reklamlarınızı mobile optimize hazırlayın

Kullanıcıların akıllı telefon kullanma alışkanlıklarını artması doğal olarak onların bu cihazlar üzerinde geçirdikleri süreyi artırmasına neden oluyor. Bu noktada da reklam içeriklerinizin mobil cihazlarda daha fazla görülebileceğini hesaba katmanız gerekiyor. Özellikle site trafiğinizi analiz ederek mobilden gelen ziyaretçi oranına göre PPC reklam kampanyalarınızı mobile göre optimize etmelisiniz.

Mobilden gelen arama sorgularına daha fazla yanıt vermek için bu reklamlarınızı optimize etmeniz, hem geri dönüşümlerinizi artırır hem de elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmenize yardımcı olur.

Retargeting reklamlardan yararlanın

Retargeting reklamlar, ziyaretçiler sitenizi terk ettikten belli bir süre sonra farklı dijital mecralar üzerinde bu kişilerin karşısına çıkar. Bu reklamlardaki amaç, herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar siteye çekerek, bu kullanıcılardan geri dönüşüm elde edilmesidir.

PPC reklamlarınızı hazırlarken, hem Adwords hem de sosyal medya reklamlarınızda retargeting özelliklerini aktive etmeniz, bu reklamlardan alacağınız yatırım getirlerini artırırken, siteyi terk eden kullanıcılardan geri dönüşüm elde etmenize de yardımcı olur.

Rakip firmaların marka isimlerine reklam kampanyaları oluşturun

Rakip firmaların hedef kitlelerin ulaşmak ve onlarla rekabet edebilmek için, bu firmaların kendi marka isimlerini ya da bu markayla ilgili olabilecek anahtar kelimeleri içeren PPC kampanyaları oluşturabilirsiniz. Böylelikle arama sorgularında bu rakip firmaları arayan kullanıcılara kendi reklamlarınızı göstererek, sizinle ilgili olabilecek bu hedef kitleyi kendi sitenize çekebilirsiniz.

Geri dönüşüm alamadığınız reklamları durdurun

Eğer hazırladığınız reklam kampanyalarından beklediğiniz geri dönüşümleri alamıyorsanız, bu reklam kampanyalarını durdurmalısınız. Belli bir sonuç alamıyorsanız, bu reklamlar için ayırdığınız bütçeyi boşa harcamamanız gerekir. Yazının başında da geri dönüşüm alamadığınız reklamlara karşın neler yapabileceğinizi anlattığımız rehberimizi paylaşmıştık. Bu rehberi okuyarak konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Reklamlarınızda konumlara göre ayrım yapın

Reklam hedeflemelerinizi yaparken dikkat etmeniz gereken konulardan biri de reklam kampanyalarınızın hangi konumlarda görüneceğidir. Sitenize hiç trafik çekmediğiniz konumlarda reklamlarınızı göstermeniz, reklam bütçenizin boşa gitmesine neden olacaktır.

Web site trafiğinizi analiz ederek, hangi konumlardan sitenize trafik çektiğinizi görebilir ve reklam hedeflemelerinizde bu konumlara yönelik reklamlar çıkarak daha doğru bir hedefleme yapmış olru ve reklam bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetmiş olursunuz.

Anahtar kelime eşleme özelliklerine dikkat edin

PPC reklamlarınızın geri dönüşümlerini artırmak ve daha doğru arama sorgularında bu reklamların görünmesini sağlamak için kullandığınız anahtar kelimelerdeki eşleme özelliklerini iyi bir şekilde ayarlamanız gerekir. Bu reklam eşlemeleri, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına göre reklamlarınızın gösterilmesini sağlar ve doğru eşlemeleri yaptığınızda doğrudan sizin kampanyanızla ilgili olan arama sorgularında reklamlarınız gösterilir. Bu ayarları yapmamanız reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümlerin düşmesine neden olacaktır.

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

Reklam gösterim zamanlarını optimize edin

Reklamlarınızın hangi zaman dilimlerinde gösterileceğini de ayarlayabilirsiniz. Tüketicilerin çoğunlukla alışveriş yaptıkları yada arama sorguları yaptıkları zaman dilimlerinde reklamlarınızı göstermeniz, reklam kampanyalarının performansını artıracaktır.

Bunun yanı sıra bu zaman dilimleri haricinde reklamlarınız gösterilmeyeceği için reklam kampanyalarınız daha uzun süre yayında kalarak, daha uzun süre size geri dönüşüm sağlayabilir.

Reklamların başlangıç ve bitiş tarihlerini belirleyin

Reklamlarınızın başlangıç ve bitiş tarihlerini de önceden belirlemeniz elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmenize yardımcı olacaktır. Zaman olarak ucu açık reklamlar oluşturmanız, bu reklamların performansını ölçümleme konusunda zorluklar çıkartabileceği gibi, bu reklam kampanyası için ayırdığınız bütçenin de kontrol dışına çıkmasına neden olabilir.

Bu sebeple de reklamlarınızın ne kadarlık bir süreç içerisinde yayında kalacağını, kampanyayı hazırlarken belirlemelisiniz. Kampanyanın performansına göre bu süreyi dilerseniz uzatabilir ya da geri dönüşüm alamadığınızı gördüğünüzde reklamı erken de bitirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan