fbpx

PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler

31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının yanı sora sosyal mecralardaki reklam kampanyalarından yararlanarak da yukarıda bahsettiğimiz çalışmaların tümünü yapabilirsiniz.

PPC kampanyalarının etkili olabilmesi için belli başlı konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Tabii ki her zaman bu kampanyalar beklenen sonuçları veremeyebiliyor. Bu durumda da bazı değişiklikler yapmak gerekiyor. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için PPC reklam kampanyalarından geri dönüş alamadığınızda neler yapmalısınız? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz. Bu rehberimizde ise PPC reklam kampanyalarınızı hazırlarken dikkat etmeniz gereken ipuçları ve taktikleri ele alacağız.

Reklamlarınızı mobile optimize hazırlayın

Kullanıcıların akıllı telefon kullanma alışkanlıklarını artması doğal olarak onların bu cihazlar üzerinde geçirdikleri süreyi artırmasına neden oluyor. Bu noktada da reklam içeriklerinizin mobil cihazlarda daha fazla görülebileceğini hesaba katmanız gerekiyor. Özellikle site trafiğinizi analiz ederek mobilden gelen ziyaretçi oranına göre PPC reklam kampanyalarınızı mobile göre optimize etmelisiniz.

Mobilden gelen arama sorgularına daha fazla yanıt vermek için bu reklamlarınızı optimize etmeniz, hem geri dönüşümlerinizi artırır hem de elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmenize yardımcı olur.

Retargeting reklamlardan yararlanın

Retargeting reklamlar, ziyaretçiler sitenizi terk ettikten belli bir süre sonra farklı dijital mecralar üzerinde bu kişilerin karşısına çıkar. Bu reklamlardaki amaç, herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar siteye çekerek, bu kullanıcılardan geri dönüşüm elde edilmesidir.

PPC reklamlarınızı hazırlarken, hem Adwords hem de sosyal medya reklamlarınızda retargeting özelliklerini aktive etmeniz, bu reklamlardan alacağınız yatırım getirlerini artırırken, siteyi terk eden kullanıcılardan geri dönüşüm elde etmenize de yardımcı olur.

Rakip firmaların marka isimlerine reklam kampanyaları oluşturun

Rakip firmaların hedef kitlelerin ulaşmak ve onlarla rekabet edebilmek için, bu firmaların kendi marka isimlerini ya da bu markayla ilgili olabilecek anahtar kelimeleri içeren PPC kampanyaları oluşturabilirsiniz. Böylelikle arama sorgularında bu rakip firmaları arayan kullanıcılara kendi reklamlarınızı göstererek, sizinle ilgili olabilecek bu hedef kitleyi kendi sitenize çekebilirsiniz.

Geri dönüşüm alamadığınız reklamları durdurun

Eğer hazırladığınız reklam kampanyalarından beklediğiniz geri dönüşümleri alamıyorsanız, bu reklam kampanyalarını durdurmalısınız. Belli bir sonuç alamıyorsanız, bu reklamlar için ayırdığınız bütçeyi boşa harcamamanız gerekir. Yazının başında da geri dönüşüm alamadığınız reklamlara karşın neler yapabileceğinizi anlattığımız rehberimizi paylaşmıştık. Bu rehberi okuyarak konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Reklamlarınızda konumlara göre ayrım yapın

Reklam hedeflemelerinizi yaparken dikkat etmeniz gereken konulardan biri de reklam kampanyalarınızın hangi konumlarda görüneceğidir. Sitenize hiç trafik çekmediğiniz konumlarda reklamlarınızı göstermeniz, reklam bütçenizin boşa gitmesine neden olacaktır.

Web site trafiğinizi analiz ederek, hangi konumlardan sitenize trafik çektiğinizi görebilir ve reklam hedeflemelerinizde bu konumlara yönelik reklamlar çıkarak daha doğru bir hedefleme yapmış olru ve reklam bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetmiş olursunuz.

Anahtar kelime eşleme özelliklerine dikkat edin

PPC reklamlarınızın geri dönüşümlerini artırmak ve daha doğru arama sorgularında bu reklamların görünmesini sağlamak için kullandığınız anahtar kelimelerdeki eşleme özelliklerini iyi bir şekilde ayarlamanız gerekir. Bu reklam eşlemeleri, kullanıcıların yaptıkları arama sorgularına göre reklamlarınızın gösterilmesini sağlar ve doğru eşlemeleri yaptığınızda doğrudan sizin kampanyanızla ilgili olan arama sorgularında reklamlarınız gösterilir. Bu ayarları yapmamanız reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümlerin düşmesine neden olacaktır.

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm

İlgili rehber: Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm

Reklam gösterim zamanlarını optimize edin

Reklamlarınızın hangi zaman dilimlerinde gösterileceğini de ayarlayabilirsiniz. Tüketicilerin çoğunlukla alışveriş yaptıkları yada arama sorguları yaptıkları zaman dilimlerinde reklamlarınızı göstermeniz, reklam kampanyalarının performansını artıracaktır.

Bunun yanı sıra bu zaman dilimleri haricinde reklamlarınız gösterilmeyeceği için reklam kampanyalarınız daha uzun süre yayında kalarak, daha uzun süre size geri dönüşüm sağlayabilir.

Reklamların başlangıç ve bitiş tarihlerini belirleyin

Reklamlarınızın başlangıç ve bitiş tarihlerini de önceden belirlemeniz elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmenize yardımcı olacaktır. Zaman olarak ucu açık reklamlar oluşturmanız, bu reklamların performansını ölçümleme konusunda zorluklar çıkartabileceği gibi, bu reklam kampanyası için ayırdığınız bütçenin de kontrol dışına çıkmasına neden olabilir.

Bu sebeple de reklamlarınızın ne kadarlık bir süreç içerisinde yayında kalacağını, kampanyayı hazırlarken belirlemelisiniz. Kampanyanın performansına göre bu süreyi dilerseniz uzatabilir ya da geri dönüşüm alamadığınızı gördüğünüzde reklamı erken de bitirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
IdeaSoft
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı
Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de...
26 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya