E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri

26 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri

İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı amaçlara yönelik çalışmalar yapmak için popüler pazarlama türleri arasında seçim yapmanız gerekebilir. Elinizdeki bütçeye göre sizin için en ideal olan pazarlama yöntemlerine yönelmeniz de alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

E-ticarette kullanabileceğiniz pazarlama türleri

Inbound pazarlama

İnternet ile beraber içerik üretiminin farklı kanallar üzerinden yapılabilmesi ve inbound pazarlamanın da değerini daha da artırmış durumda. Inbound pazarlama, satın alma kararı vermeye yaklaşan ve belli bir ürün arayan tüketicilere yönelik içerik çalışmalarının yapılması üzerine odaklanan pazarlama türü olarak öne çıkmakta. Görsel, video ya da yazılı içeriklere odaklanarak, tüketicilerin satın alma süreçlerinde, onların satın alma kararlarını etkileyecek pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?

SEM (Arama motoru pazarlama)

Arama motoru pazarlama da günümüzde en çok kullanılan pazarlama türleri arasında yer alıyor. Kullanıcılar gün içerisinde arama motorları üzerinde milyonlarca arama yapmaktalar ve SEM çalışmaları ile kullanıcıların arama sorgularına yanıt verecek içeriklerle, e-ticaret sitenize trafik çekebilirsiniz. SEM, iki farklı şekilde yapılmakta. Birincisi SEO olarak da bilinene arama motoru optimizasyonu; ikincisi ise arama motorları üzerindeki reklam çalışmaları. SEO çalışmaları web siteniz üzerindeki içeriklerin, arama motorlarına uyumlu hale getirilmesi ile yapılırken, reklam çalışmaları ise Google özelinde konuştuğumuzda Adwords reklamları ile yapılmakta.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

İlgili rehber: Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

E-posta pazarlama

Günümüzde hala geçerliliğini koruyan ve yüksek geri dönüşümler sağlayan pazarlama türü olan e-posta pazarlama, tüketicilere doğrudan ulaşma şansı tanıdığı gibi, reklam ve kampanya çalışmalarında da kişiselleştirme özelliği sunarak, e-ticaret firmalarına olumlu sonuçlar getirir. Doğru kurgulandığında, e-posta çalışmalarıyla abonelerinize yeni ürün ve kampanyaları duyurabilir, onların geçmiş alışverişlerine dayanarak daha ilgili ürün önerileri sunarak kişiselleştirme çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

Sosyal medya pazarlama

Günümüzün en popüler pazarlama türü, sosyal medya diyebiliriz. Markaların büyük bir bölümü, internet üzerinden tüketicilere ulaşmak için milyonlarca kullanıcı tabanına sahip olan ve kullanıcıların da gün içerisinde bir hayli aktif olarak kullandıkları sosyal ağlar üzerinde pazarlama çalışmaları yapmakta. Sosyal ağlar organik olarak hesap büyütme, tüketicilere ulaşma ve geri dönüşüm artırma seçeneği sunarken, reklam modelleri ile firmaların farklı reklam kampanyaları oluşturmalarına da ortam sağlamakta.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi

İçerik pazarlama

İçerik pazarlama, görsel, yazılı ya da video içerikler üreterek, tüketicilere bilgi verme, onları eğlendirme veya belli bir konu hakkında eğitme amacıyla kullanılan pazarlama türü. Ürün tanıtımları ve inbound pazarlama için de önem taşıyan içerik pazarlama, organik olarak web sitelerine trafik çekmek isteyen firmalar için de oldukça yararlıdır. Arama motorları üzerinden organik trafik çekmenin yanı sıra, blog içeriklerinin sosyal ağlarda paylaşılmasıyla, e-ticaret sitesine sosyal yönlendirme trafikleri de sağlanabilir.

İlgili rehber: İçerik pazarlaması için yeni konuları nasıl bulabilirsiniz?

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Video pazarlama

Son birkaç yıldır birçok firmanın yönelmeye başladığı pazarlama türü ise video pazarlama oldu. Kullanıcı trendlerinin video içeriklere doğru yön değiştirmesi ve video içerik üretiminin bir hayli kolaylaşması ile birlikte firmalar video içerik üretimine ağırlık vermeye başladılar. Ürün tanıtımları, kampanya duyurları, vlog’lar, canlı yayınları, animasyonlu videolar, eğitici ve bilgilendirici videolar bu pazarlama çalışmalarında farklı platformlar üzerinde kullanılabilir.

İlgili rehber: Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi

Influencer pazarlama

Pazarlama türleri arasında, markaların son yıllarda yöneldiği akımlardan biri de tanınmış kişi veya hesaplarla iş birlikleri yaparak, ürün ya da marka tanıtımları yapmak oldu. Influencer pazarlama olarak bilinen bu çalışmalarda, belli bir takipçi kitlesine sahip ya da belli bir niş üzerinde bilgi uzmanlığı olan kişilerle iş birlikleri yapılır. Bu kişiler, markalar için içerik üretebileceği gibi onların ürün tanıtımlarını yaparak, kendi hedef kitlelerine markayı tanıtırlar.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Ürün pazarlaması

Pazarlama türleri arasında e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken ürün pazarlaması, belli bir ürün için belli bir pazarda talep yaratmak ve tüketicilerin ürün hakkında mümkün olduğunca bilgi almasını sağlayarak, onların satın alma kararlarını etkileyecek olan çalışmaların bütünüdür. Ürünün üretim süreci ile pazarlama çalışmaları arasında bir köprü görevi gören bu çalışmalar, pazardaki talebi oluşturmanızı ve yönetmenizi sağlar.

İlgili rehber: Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?

Kulaktan kulağa pazarlama

Tüketicilerin kendi aralarında markalar hakkında yaptıkları yorumları, tavsiye ve önerileri tanımlayan kulaktan kulağa pazarlama da e-ticaret firmaları için önemlidir. Müşteri memnuniyetiyle doğrudan ilişkisi olan kulaktan kulağa pazarlama, doğrudan tüketiciler tarafından yapıldığı ve tüketicilerin çevrelerindeki kişilerin düşüncelerine daha fazla değer vermelerinden dolayı markalar için önemlidir. Bu çalışmaları geliştirmek için müşteri memnuniyetini artıracak çalışmalara odaklanmanız gerekir.

İlgili rehber: Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Kullanıcı içeriklerinin pazarlaması

Kullanıcıların ürettikleri içeriklerin pazarlanması da günümüzde oldukça popüler. User Generated Content olarak da bilinen bu içerikler, markalar tarafından sosyal kanıt niteliğinde kullanılmaktadır. Ürün fotoğrafı paylaşan kullanıcıların ya da ürünle ilgili yorumlarını paylaşan kullanıcıların ürettikleri içerikleri farklı pazarlama kanallarında öne çıkartılmasıyla yapılan bu çalışmalar, tüketicilerin gerçek kişilerin düşüncelerini görmelerini sağlar.

İlgili rehber: Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?

Etkinlik pazarlama

Popüler pazarlama türleri arasında etkinlik pazarlama da bulunmakta. Belli bir amaç odağında düzenlenen etkinliklerde, markayı ve ürünleri tanıtmak amacıyla yapılan çalışmalardır. Etkinlikler, seminerler, fuarlar ve toplulukların katılımını gerektiren diğer organizasyonları kapsayan etkinlik pazarlama çalışmaları, tüketicilere ulaşmak ve birebir iletişim kurmak için de oldukça etkilidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
IdeaSoft