fbpx

E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri

26 Nisan 2020
Sinan Oypan

İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı amaçlara yönelik çalışmalar yapmak için popüler pazarlama türleri arasında seçim yapmanız gerekebilir. Elinizdeki bütçeye göre sizin için en ideal olan pazarlama yöntemlerine yönelmeniz de alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

E-ticarette kullanabileceğiniz pazarlama türleri

Inbound pazarlama

İnternet ile beraber içerik üretiminin farklı kanallar üzerinden yapılabilmesi ve inbound pazarlamanın da değerini daha da artırmış durumda. Inbound pazarlama, satın alma kararı vermeye yaklaşan ve belli bir ürün arayan tüketicilere yönelik içerik çalışmalarının yapılması üzerine odaklanan pazarlama türü olarak öne çıkmakta. Görsel, video ya da yazılı içeriklere odaklanarak, tüketicilerin satın alma süreçlerinde, onların satın alma kararlarını etkileyecek pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?

SEM (Arama motoru pazarlama)

Arama motoru pazarlama da günümüzde en çok kullanılan pazarlama türleri arasında yer alıyor. Kullanıcılar gün içerisinde arama motorları üzerinde milyonlarca arama yapmaktalar ve SEM çalışmaları ile kullanıcıların arama sorgularına yanıt verecek içeriklerle, e-ticaret sitenize trafik çekebilirsiniz. SEM, iki farklı şekilde yapılmakta. Birincisi SEO olarak da bilinene arama motoru optimizasyonu; ikincisi ise arama motorları üzerindeki reklam çalışmaları. SEO çalışmaları web siteniz üzerindeki içeriklerin, arama motorlarına uyumlu hale getirilmesi ile yapılırken, reklam çalışmaları ise Google özelinde konuştuğumuzda Adwords reklamları ile yapılmakta.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

İlgili rehber: Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

E-posta pazarlama

Günümüzde hala geçerliliğini koruyan ve yüksek geri dönüşümler sağlayan pazarlama türü olan e-posta pazarlama, tüketicilere doğrudan ulaşma şansı tanıdığı gibi, reklam ve kampanya çalışmalarında da kişiselleştirme özelliği sunarak, e-ticaret firmalarına olumlu sonuçlar getirir. Doğru kurgulandığında, e-posta çalışmalarıyla abonelerinize yeni ürün ve kampanyaları duyurabilir, onların geçmiş alışverişlerine dayanarak daha ilgili ürün önerileri sunarak kişiselleştirme çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

Sosyal medya pazarlama

Günümüzün en popüler pazarlama türü, sosyal medya diyebiliriz. Markaların büyük bir bölümü, internet üzerinden tüketicilere ulaşmak için milyonlarca kullanıcı tabanına sahip olan ve kullanıcıların da gün içerisinde bir hayli aktif olarak kullandıkları sosyal ağlar üzerinde pazarlama çalışmaları yapmakta. Sosyal ağlar organik olarak hesap büyütme, tüketicilere ulaşma ve geri dönüşüm artırma seçeneği sunarken, reklam modelleri ile firmaların farklı reklam kampanyaları oluşturmalarına da ortam sağlamakta.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi

İçerik pazarlama

İçerik pazarlama, görsel, yazılı ya da video içerikler üreterek, tüketicilere bilgi verme, onları eğlendirme veya belli bir konu hakkında eğitme amacıyla kullanılan pazarlama türü. Ürün tanıtımları ve inbound pazarlama için de önem taşıyan içerik pazarlama, organik olarak web sitelerine trafik çekmek isteyen firmalar için de oldukça yararlıdır. Arama motorları üzerinden organik trafik çekmenin yanı sıra, blog içeriklerinin sosyal ağlarda paylaşılmasıyla, e-ticaret sitesine sosyal yönlendirme trafikleri de sağlanabilir.

İlgili rehber: İçerik pazarlaması için yeni konuları nasıl bulabilirsiniz?

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Video pazarlama

Son birkaç yıldır birçok firmanın yönelmeye başladığı pazarlama türü ise video pazarlama oldu. Kullanıcı trendlerinin video içeriklere doğru yön değiştirmesi ve video içerik üretiminin bir hayli kolaylaşması ile birlikte firmalar video içerik üretimine ağırlık vermeye başladılar. Ürün tanıtımları, kampanya duyurları, vlog’lar, canlı yayınları, animasyonlu videolar, eğitici ve bilgilendirici videolar bu pazarlama çalışmalarında farklı platformlar üzerinde kullanılabilir.

İlgili rehber: Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi

Influencer pazarlama

Pazarlama türleri arasında, markaların son yıllarda yöneldiği akımlardan biri de tanınmış kişi veya hesaplarla iş birlikleri yaparak, ürün ya da marka tanıtımları yapmak oldu. Influencer pazarlama olarak bilinen bu çalışmalarda, belli bir takipçi kitlesine sahip ya da belli bir niş üzerinde bilgi uzmanlığı olan kişilerle iş birlikleri yapılır. Bu kişiler, markalar için içerik üretebileceği gibi onların ürün tanıtımlarını yaparak, kendi hedef kitlelerine markayı tanıtırlar.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Ürün pazarlaması

Pazarlama türleri arasında e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken ürün pazarlaması, belli bir ürün için belli bir pazarda talep yaratmak ve tüketicilerin ürün hakkında mümkün olduğunca bilgi almasını sağlayarak, onların satın alma kararlarını etkileyecek olan çalışmaların bütünüdür. Ürünün üretim süreci ile pazarlama çalışmaları arasında bir köprü görevi gören bu çalışmalar, pazardaki talebi oluşturmanızı ve yönetmenizi sağlar.

İlgili rehber: Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?

Kulaktan kulağa pazarlama

Tüketicilerin kendi aralarında markalar hakkında yaptıkları yorumları, tavsiye ve önerileri tanımlayan kulaktan kulağa pazarlama da e-ticaret firmaları için önemlidir. Müşteri memnuniyetiyle doğrudan ilişkisi olan kulaktan kulağa pazarlama, doğrudan tüketiciler tarafından yapıldığı ve tüketicilerin çevrelerindeki kişilerin düşüncelerine daha fazla değer vermelerinden dolayı markalar için önemlidir. Bu çalışmaları geliştirmek için müşteri memnuniyetini artıracak çalışmalara odaklanmanız gerekir.

İlgili rehber: Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Kullanıcı içeriklerinin pazarlaması

Kullanıcıların ürettikleri içeriklerin pazarlanması da günümüzde oldukça popüler. User Generated Content olarak da bilinen bu içerikler, markalar tarafından sosyal kanıt niteliğinde kullanılmaktadır. Ürün fotoğrafı paylaşan kullanıcıların ya da ürünle ilgili yorumlarını paylaşan kullanıcıların ürettikleri içerikleri farklı pazarlama kanallarında öne çıkartılmasıyla yapılan bu çalışmalar, tüketicilerin gerçek kişilerin düşüncelerini görmelerini sağlar.

İlgili rehber: Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?

Etkinlik pazarlama

Popüler pazarlama türleri arasında etkinlik pazarlama da bulunmakta. Belli bir amaç odağında düzenlenen etkinliklerde, markayı ve ürünleri tanıtmak amacıyla yapılan çalışmalardır. Etkinlikler, seminerler, fuarlar ve toplulukların katılımını gerektiren diğer organizasyonları kapsayan etkinlik pazarlama çalışmaları, tüketicilere ulaşmak ve birebir iletişim kurmak için de oldukça etkilidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu...
2 Kasım 2016
Sinan Oypan