E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri

26 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri

İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı amaçlara yönelik çalışmalar yapmak için popüler pazarlama türleri arasında seçim yapmanız gerekebilir. Elinizdeki bütçeye göre sizin için en ideal olan pazarlama yöntemlerine yönelmeniz de alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

E-ticarette kullanabileceğiniz pazarlama türleri

Inbound pazarlama

İnternet ile beraber içerik üretiminin farklı kanallar üzerinden yapılabilmesi ve inbound pazarlamanın da değerini daha da artırmış durumda. Inbound pazarlama, satın alma kararı vermeye yaklaşan ve belli bir ürün arayan tüketicilere yönelik içerik çalışmalarının yapılması üzerine odaklanan pazarlama türü olarak öne çıkmakta. Görsel, video ya da yazılı içeriklere odaklanarak, tüketicilerin satın alma süreçlerinde, onların satın alma kararlarını etkileyecek pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?

SEM (Arama motoru pazarlama)

Arama motoru pazarlama da günümüzde en çok kullanılan pazarlama türleri arasında yer alıyor. Kullanıcılar gün içerisinde arama motorları üzerinde milyonlarca arama yapmaktalar ve SEM çalışmaları ile kullanıcıların arama sorgularına yanıt verecek içeriklerle, e-ticaret sitenize trafik çekebilirsiniz. SEM, iki farklı şekilde yapılmakta. Birincisi SEO olarak da bilinene arama motoru optimizasyonu; ikincisi ise arama motorları üzerindeki reklam çalışmaları. SEO çalışmaları web siteniz üzerindeki içeriklerin, arama motorlarına uyumlu hale getirilmesi ile yapılırken, reklam çalışmaları ise Google özelinde konuştuğumuzda Adwords reklamları ile yapılmakta.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

İlgili rehber: Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?

E-posta pazarlama

Günümüzde hala geçerliliğini koruyan ve yüksek geri dönüşümler sağlayan pazarlama türü olan e-posta pazarlama, tüketicilere doğrudan ulaşma şansı tanıdığı gibi, reklam ve kampanya çalışmalarında da kişiselleştirme özelliği sunarak, e-ticaret firmalarına olumlu sonuçlar getirir. Doğru kurgulandığında, e-posta çalışmalarıyla abonelerinize yeni ürün ve kampanyaları duyurabilir, onların geçmiş alışverişlerine dayanarak daha ilgili ürün önerileri sunarak kişiselleştirme çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?

Sosyal medya pazarlama

Günümüzün en popüler pazarlama türü, sosyal medya diyebiliriz. Markaların büyük bir bölümü, internet üzerinden tüketicilere ulaşmak için milyonlarca kullanıcı tabanına sahip olan ve kullanıcıların da gün içerisinde bir hayli aktif olarak kullandıkları sosyal ağlar üzerinde pazarlama çalışmaları yapmakta. Sosyal ağlar organik olarak hesap büyütme, tüketicilere ulaşma ve geri dönüşüm artırma seçeneği sunarken, reklam modelleri ile firmaların farklı reklam kampanyaları oluşturmalarına da ortam sağlamakta.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi

İçerik pazarlama

İçerik pazarlama, görsel, yazılı ya da video içerikler üreterek, tüketicilere bilgi verme, onları eğlendirme veya belli bir konu hakkında eğitme amacıyla kullanılan pazarlama türü. Ürün tanıtımları ve inbound pazarlama için de önem taşıyan içerik pazarlama, organik olarak web sitelerine trafik çekmek isteyen firmalar için de oldukça yararlıdır. Arama motorları üzerinden organik trafik çekmenin yanı sıra, blog içeriklerinin sosyal ağlarda paylaşılmasıyla, e-ticaret sitesine sosyal yönlendirme trafikleri de sağlanabilir.

İlgili rehber: İçerik pazarlaması için yeni konuları nasıl bulabilirsiniz?

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Video pazarlama

Son birkaç yıldır birçok firmanın yönelmeye başladığı pazarlama türü ise video pazarlama oldu. Kullanıcı trendlerinin video içeriklere doğru yön değiştirmesi ve video içerik üretiminin bir hayli kolaylaşması ile birlikte firmalar video içerik üretimine ağırlık vermeye başladılar. Ürün tanıtımları, kampanya duyurları, vlog’lar, canlı yayınları, animasyonlu videolar, eğitici ve bilgilendirici videolar bu pazarlama çalışmalarında farklı platformlar üzerinde kullanılabilir.

İlgili rehber: Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi

Influencer pazarlama

Pazarlama türleri arasında, markaların son yıllarda yöneldiği akımlardan biri de tanınmış kişi veya hesaplarla iş birlikleri yaparak, ürün ya da marka tanıtımları yapmak oldu. Influencer pazarlama olarak bilinen bu çalışmalarda, belli bir takipçi kitlesine sahip ya da belli bir niş üzerinde bilgi uzmanlığı olan kişilerle iş birlikleri yapılır. Bu kişiler, markalar için içerik üretebileceği gibi onların ürün tanıtımlarını yaparak, kendi hedef kitlelerine markayı tanıtırlar.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Ürün pazarlaması

Pazarlama türleri arasında e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken ürün pazarlaması, belli bir ürün için belli bir pazarda talep yaratmak ve tüketicilerin ürün hakkında mümkün olduğunca bilgi almasını sağlayarak, onların satın alma kararlarını etkileyecek olan çalışmaların bütünüdür. Ürünün üretim süreci ile pazarlama çalışmaları arasında bir köprü görevi gören bu çalışmalar, pazardaki talebi oluşturmanızı ve yönetmenizi sağlar.

İlgili rehber: Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?

Kulaktan kulağa pazarlama

Tüketicilerin kendi aralarında markalar hakkında yaptıkları yorumları, tavsiye ve önerileri tanımlayan kulaktan kulağa pazarlama da e-ticaret firmaları için önemlidir. Müşteri memnuniyetiyle doğrudan ilişkisi olan kulaktan kulağa pazarlama, doğrudan tüketiciler tarafından yapıldığı ve tüketicilerin çevrelerindeki kişilerin düşüncelerine daha fazla değer vermelerinden dolayı markalar için önemlidir. Bu çalışmaları geliştirmek için müşteri memnuniyetini artıracak çalışmalara odaklanmanız gerekir.

İlgili rehber: Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?

Kullanıcı içeriklerinin pazarlaması

Kullanıcıların ürettikleri içeriklerin pazarlanması da günümüzde oldukça popüler. User Generated Content olarak da bilinen bu içerikler, markalar tarafından sosyal kanıt niteliğinde kullanılmaktadır. Ürün fotoğrafı paylaşan kullanıcıların ya da ürünle ilgili yorumlarını paylaşan kullanıcıların ürettikleri içerikleri farklı pazarlama kanallarında öne çıkartılmasıyla yapılan bu çalışmalar, tüketicilerin gerçek kişilerin düşüncelerini görmelerini sağlar.

İlgili rehber: Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?

Etkinlik pazarlama

Popüler pazarlama türleri arasında etkinlik pazarlama da bulunmakta. Belli bir amaç odağında düzenlenen etkinliklerde, markayı ve ürünleri tanıtmak amacıyla yapılan çalışmalardır. Etkinlikler, seminerler, fuarlar ve toplulukların katılımını gerektiren diğer organizasyonları kapsayan etkinlik pazarlama çalışmaları, tüketicilere ulaşmak ve birebir iletişim kurmak için de oldukça etkilidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
Wix Nedir? Dünyanın en çok kullanılan web site oluşturucu platformlarından biri olan Wix, 2006 yılında kuruldu ve son derece hızlı bir şekilde büyüdü. İlk üç yılında 1 milyon kullanıcıya ulaşan platformu 2021 yılında 190...
20 Mayıs 2021
Markethinkers
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
IdeaSoft
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın