Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu

16 Ocak 2018
Sinan Oypan

Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar aracılığı ile duyurulabiliyor.

Pop-Up tasarım ipuçlarına geçmeden önce ziyaretçilerin ve e-ticaret şirketlerinin beklentilerini ele alalım.

Ziyaretçilerin beklentileri

Pop-Up kullanımı kimi zaman kullanıcıların dikkatini dağıtabildiği gibi onları da rahatsız edebiliyor. Bu sebeple de ziyaretçilerin beklentilerini iyi bir şekilde anlamanız gerekiyor. Site ziyaretçilerinin beklentilerini aşağıdaki gibi özetleyebiliriz:

  • Kendilerine bir değer sunulması,
  • Görsel olarak dikkat çekicilik
  • Kısa sürede anlaşılabilirlik,
  • Diledikleri zaman bu Pop-Up’ları kapatabilmek.

E-ticaret sitelerinin beklentileri

Bu Pop-Up’lar hazırlanırken, e-ticaret sitelerinin de belli başlı beklentileri olacaktır. Onları da şu şekilde özetleyebiliriz:

  • Yüksek geri dönüşüm,
  • Ziyaretçileri belli eylemlere yönlendirmek,
  • İyi bir ilk izlenim yaratmak,
  • Kullanıcı deneyimine zarar vermemek,

Geri dönüşümü artıracak Pop-Up tasarımları için ipuçları

Pop-Up tasarımı yaparken, kullanıcı deneyimini öncelik olarak belirlemeniz oldukça önemli. Tasarım haricinde dikkat edilmesi gereken hususlardan biri budur. Kullanıcılar diledikleri zaman bu Pop-Up’ları kapatabilmeleri ve siteye giriş yapabilmeliler. Özellikle mobil sitelerde bu Pop-Up’ların ekrana tam bir şekilde sığması ve mobil üzerinde de rahat bir şekilde kapatılabilmesi oldukça önemlidir. Bu özelliğin olmaması kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

Marka kimliği ile uyumluluk

greetabl-pop-up

Tasarımlarınızın web site tasarımıyla uyumlu bir şekilde olması gerekiyor. Marka kimliğini yansıtmak ve kafa karışıklığına neden olmamak için tasarımlarınızda benzer renk skalaları kullanmanız oldukça önemlidir. Farklı ürün ve kampanya durumlarında renk skalaları değişse de genel hatlarıyla kurumsal yapınıza uygun bir tasarım hazırlamanız marka kimliğinizle uyumluluk adına daha doğru bir adım olur.

Eyleme geçirecek ve ilgili başlıklar

email-pop-up-contest

Tasarımlarınızda dikkat etmeniz gereken detaylardan biri ide başlıklarınızın ilgi çekici ve mesajınızla ilgili olması olacak. Pop-Up’ların temel amacı ziyaretçileri belli bir eyleme yöneltmektir. Başlıklarınız bu amacın yerine getirilmesi için bir hayli önemlidir.

Başlıklarınızın kısa, akılda kalıcı ve eyleme geçirecek türden olması ve genel olarak Pop-Up’ın mesajını yansıtıyor olması gerekir. Çok uzun başlıklar kullanmak, Pop-Up’ın amacının dışına çıkacağı gibi mesajın da doğru iletilememesine neden olabilir.

Teklifinizi öne çıkartın

evo_email_pop_up

Tasarımınızda başlık haricinde dikkat etmeniz gerekenlerden biri de teklifinizi net bir şekilde öne çıkartmak olacaktır. Ürünlerinizi, indirimlerinizi ya da diğer tekliflerinizi açık ve net bir şekilde bu Pop-Up üzerinde göstermelisiniz. Mesajınız kısa ve net olmalı. Böylelikle ziyaretçiler tek bir bakışta mesajınızın tümünü algılayabilmeliler.

Eyleme çağrı ifadenizi yerleştirin

Eyleme çağrı ifadelerinizde tasarımınızda öne çıkmalı. Kullandığınız buton ya da eyleme çağrı ifadelerinde farklı ve arkaplanla kontrast oluşturacak bir renk kullanmak, bu ifadelerin göze daha çok çarpmasını sağlar.

Eyleme çağrı ifadelerinizde yine kısa ve net bir mesaj vermeniz oldukça önemli. Tek bakışta kullanıcılar bu ifadeyi algılayabilmeliler.

Formlarda en fazla üç satır bilgi alın

Pop-Up üzerinde kullanıcılardan bilgi almak için form kullanımı yapıyorsanız, en fazla üç satırlık bir form oluşturmanız gerekiyor. Pop-Up üzerindeki formda, bilgi girişi yapılacak alanların uzaması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi geri dönüşüm oranlarının da düşmesine neden olur.

Özellikle e-posta aboneliği gibi form kullanımlarında ad, soyad ve e-posta bilgilerinin dışında bir satır açmamak idealdir. Bu tür formlarda sadece e-posta adresi gibi bilgiler de kullanılabilir. Böylelikle daha kısa sürede kullanıcılardan geri dönüşüm sağlanmış olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemi stok yapma taktikleri
Kampanya ve fırsat dönemleri öncesinde e-ticaret sitenizde stok yapma ve yönetim çalışmalarına ağırlık vermeniz gerekir. Stok yapmak ve kampanya sürecinde öne çıkacak olan ürünleri e-ticaret sitenizde mevcut halde tutmanız ve...
23 Ekim 2020
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan