Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu

16 Ocak 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu

Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar aracılığı ile duyurulabiliyor.

Pop-Up tasarım ipuçlarına geçmeden önce ziyaretçilerin ve e-ticaret şirketlerinin beklentilerini ele alalım.

Ziyaretçilerin beklentileri

Pop-Up kullanımı kimi zaman kullanıcıların dikkatini dağıtabildiği gibi onları da rahatsız edebiliyor. Bu sebeple de ziyaretçilerin beklentilerini iyi bir şekilde anlamanız gerekiyor. Site ziyaretçilerinin beklentilerini aşağıdaki gibi özetleyebiliriz:

  • Kendilerine bir değer sunulması,
  • Görsel olarak dikkat çekicilik
  • Kısa sürede anlaşılabilirlik,
  • Diledikleri zaman bu Pop-Up’ları kapatabilmek.

E-ticaret sitelerinin beklentileri

Bu Pop-Up’lar hazırlanırken, e-ticaret sitelerinin de belli başlı beklentileri olacaktır. Onları da şu şekilde özetleyebiliriz:

  • Yüksek geri dönüşüm,
  • Ziyaretçileri belli eylemlere yönlendirmek,
  • İyi bir ilk izlenim yaratmak,
  • Kullanıcı deneyimine zarar vermemek,

Geri dönüşümü artıracak Pop-Up tasarımları için ipuçları

Pop-Up tasarımı yaparken, kullanıcı deneyimini öncelik olarak belirlemeniz oldukça önemli. Tasarım haricinde dikkat edilmesi gereken hususlardan biri budur. Kullanıcılar diledikleri zaman bu Pop-Up’ları kapatabilmeleri ve siteye giriş yapabilmeliler. Özellikle mobil sitelerde bu Pop-Up’ların ekrana tam bir şekilde sığması ve mobil üzerinde de rahat bir şekilde kapatılabilmesi oldukça önemlidir. Bu özelliğin olmaması kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

Marka kimliği ile uyumluluk

greetabl-pop-up

Tasarımlarınızın web site tasarımıyla uyumlu bir şekilde olması gerekiyor. Marka kimliğini yansıtmak ve kafa karışıklığına neden olmamak için tasarımlarınızda benzer renk skalaları kullanmanız oldukça önemlidir. Farklı ürün ve kampanya durumlarında renk skalaları değişse de genel hatlarıyla kurumsal yapınıza uygun bir tasarım hazırlamanız marka kimliğinizle uyumluluk adına daha doğru bir adım olur.

Eyleme geçirecek ve ilgili başlıklar

email-pop-up-contest

Tasarımlarınızda dikkat etmeniz gereken detaylardan biri ide başlıklarınızın ilgi çekici ve mesajınızla ilgili olması olacak. Pop-Up’ların temel amacı ziyaretçileri belli bir eyleme yöneltmektir. Başlıklarınız bu amacın yerine getirilmesi için bir hayli önemlidir.

Başlıklarınızın kısa, akılda kalıcı ve eyleme geçirecek türden olması ve genel olarak Pop-Up’ın mesajını yansıtıyor olması gerekir. Çok uzun başlıklar kullanmak, Pop-Up’ın amacının dışına çıkacağı gibi mesajın da doğru iletilememesine neden olabilir.

Teklifinizi öne çıkartın

evo_email_pop_up

Tasarımınızda başlık haricinde dikkat etmeniz gerekenlerden biri de teklifinizi net bir şekilde öne çıkartmak olacaktır. Ürünlerinizi, indirimlerinizi ya da diğer tekliflerinizi açık ve net bir şekilde bu Pop-Up üzerinde göstermelisiniz. Mesajınız kısa ve net olmalı. Böylelikle ziyaretçiler tek bir bakışta mesajınızın tümünü algılayabilmeliler.

Eyleme çağrı ifadenizi yerleştirin

Eyleme çağrı ifadelerinizde tasarımınızda öne çıkmalı. Kullandığınız buton ya da eyleme çağrı ifadelerinde farklı ve arkaplanla kontrast oluşturacak bir renk kullanmak, bu ifadelerin göze daha çok çarpmasını sağlar.

Eyleme çağrı ifadelerinizde yine kısa ve net bir mesaj vermeniz oldukça önemli. Tek bakışta kullanıcılar bu ifadeyi algılayabilmeliler.

Formlarda en fazla üç satır bilgi alın

Pop-Up üzerinde kullanıcılardan bilgi almak için form kullanımı yapıyorsanız, en fazla üç satırlık bir form oluşturmanız gerekiyor. Pop-Up üzerindeki formda, bilgi girişi yapılacak alanların uzaması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi geri dönüşüm oranlarının da düşmesine neden olur.

Özellikle e-posta aboneliği gibi form kullanımlarında ad, soyad ve e-posta bilgilerinin dışında bir satır açmamak idealdir. Bu tür formlarda sadece e-posta adresi gibi bilgiler de kullanılabilir. Böylelikle daha kısa sürede kullanıcılardan geri dönüşüm sağlanmış olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan