
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar aracılığı ile duyurulabiliyor.
Pop-Up tasarım ipuçlarına geçmeden önce ziyaretçilerin ve e-ticaret şirketlerinin beklentilerini ele alalım.
Ziyaretçilerin beklentileri
Pop-Up kullanımı kimi zaman kullanıcıların dikkatini dağıtabildiği gibi onları da rahatsız edebiliyor. Bu sebeple de ziyaretçilerin beklentilerini iyi bir şekilde anlamanız gerekiyor. Site ziyaretçilerinin beklentilerini aşağıdaki gibi özetleyebiliriz:
- Kendilerine bir değer sunulması,
- Görsel olarak dikkat çekicilik
- Kısa sürede anlaşılabilirlik,
- Diledikleri zaman bu Pop-Up’ları kapatabilmek.
E-ticaret sitelerinin beklentileri
Bu Pop-Up’lar hazırlanırken, e-ticaret sitelerinin de belli başlı beklentileri olacaktır. Onları da şu şekilde özetleyebiliriz:
- Yüksek geri dönüşüm,
- Ziyaretçileri belli eylemlere yönlendirmek,
- İyi bir ilk izlenim yaratmak,
- Kullanıcı deneyimine zarar vermemek,
Geri dönüşümü artıracak Pop-Up tasarımları için ipuçları
Pop-Up tasarımı yaparken, kullanıcı deneyimini öncelik olarak belirlemeniz oldukça önemli. Tasarım haricinde dikkat edilmesi gereken hususlardan biri budur. Kullanıcılar diledikleri zaman bu Pop-Up’ları kapatabilmeleri ve siteye giriş yapabilmeliler. Özellikle mobil sitelerde bu Pop-Up’ların ekrana tam bir şekilde sığması ve mobil üzerinde de rahat bir şekilde kapatılabilmesi oldukça önemlidir. Bu özelliğin olmaması kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyecektir.
Marka kimliği ile uyumluluk
Tasarımlarınızın web site tasarımıyla uyumlu bir şekilde olması gerekiyor. Marka kimliğini yansıtmak ve kafa karışıklığına neden olmamak için tasarımlarınızda benzer renk skalaları kullanmanız oldukça önemlidir. Farklı ürün ve kampanya durumlarında renk skalaları değişse de genel hatlarıyla kurumsal yapınıza uygun bir tasarım hazırlamanız marka kimliğinizle uyumluluk adına daha doğru bir adım olur.
Eyleme geçirecek ve ilgili başlıklar
Tasarımlarınızda dikkat etmeniz gereken detaylardan biri ide başlıklarınızın ilgi çekici ve mesajınızla ilgili olması olacak. Pop-Up’ların temel amacı ziyaretçileri belli bir eyleme yöneltmektir. Başlıklarınız bu amacın yerine getirilmesi için bir hayli önemlidir.
Başlıklarınızın kısa, akılda kalıcı ve eyleme geçirecek türden olması ve genel olarak Pop-Up’ın mesajını yansıtıyor olması gerekir. Çok uzun başlıklar kullanmak, Pop-Up’ın amacının dışına çıkacağı gibi mesajın da doğru iletilememesine neden olabilir.
Teklifinizi öne çıkartın
Tasarımınızda başlık haricinde dikkat etmeniz gerekenlerden biri de teklifinizi net bir şekilde öne çıkartmak olacaktır. Ürünlerinizi, indirimlerinizi ya da diğer tekliflerinizi açık ve net bir şekilde bu Pop-Up üzerinde göstermelisiniz. Mesajınız kısa ve net olmalı. Böylelikle ziyaretçiler tek bir bakışta mesajınızın tümünü algılayabilmeliler.
Eyleme çağrı ifadenizi yerleştirin
Eyleme çağrı ifadelerinizde tasarımınızda öne çıkmalı. Kullandığınız buton ya da eyleme çağrı ifadelerinde farklı ve arkaplanla kontrast oluşturacak bir renk kullanmak, bu ifadelerin göze daha çok çarpmasını sağlar.
Eyleme çağrı ifadelerinizde yine kısa ve net bir mesaj vermeniz oldukça önemli. Tek bakışta kullanıcılar bu ifadeyi algılayabilmeliler.
Formlarda en fazla üç satır bilgi alın
Pop-Up üzerinde kullanıcılardan bilgi almak için form kullanımı yapıyorsanız, en fazla üç satırlık bir form oluşturmanız gerekiyor. Pop-Up üzerindeki formda, bilgi girişi yapılacak alanların uzaması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi geri dönüşüm oranlarının da düşmesine neden olur.
Özellikle e-posta aboneliği gibi form kullanımlarında ad, soyad ve e-posta bilgilerinin dışında bir satır açmamak idealdir. Bu tür formlarda sadece e-posta adresi gibi bilgiler de kullanılabilir. Böylelikle daha kısa sürede kullanıcılardan geri dönüşüm sağlanmış olur.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler