fbpx

Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu

16 Ocak 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu

Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar aracılığı ile duyurulabiliyor.

Pop-Up tasarım ipuçlarına geçmeden önce ziyaretçilerin ve e-ticaret şirketlerinin beklentilerini ele alalım.

Ziyaretçilerin beklentileri

Pop-Up kullanımı kimi zaman kullanıcıların dikkatini dağıtabildiği gibi onları da rahatsız edebiliyor. Bu sebeple de ziyaretçilerin beklentilerini iyi bir şekilde anlamanız gerekiyor. Site ziyaretçilerinin beklentilerini aşağıdaki gibi özetleyebiliriz:

  • Kendilerine bir değer sunulması,
  • Görsel olarak dikkat çekicilik
  • Kısa sürede anlaşılabilirlik,
  • Diledikleri zaman bu Pop-Up’ları kapatabilmek.

E-ticaret sitelerinin beklentileri

Bu Pop-Up’lar hazırlanırken, e-ticaret sitelerinin de belli başlı beklentileri olacaktır. Onları da şu şekilde özetleyebiliriz:

  • Yüksek geri dönüşüm,
  • Ziyaretçileri belli eylemlere yönlendirmek,
  • İyi bir ilk izlenim yaratmak,
  • Kullanıcı deneyimine zarar vermemek,

Geri dönüşümü artıracak Pop-Up tasarımları için ipuçları

Pop-Up tasarımı yaparken, kullanıcı deneyimini öncelik olarak belirlemeniz oldukça önemli. Tasarım haricinde dikkat edilmesi gereken hususlardan biri budur. Kullanıcılar diledikleri zaman bu Pop-Up’ları kapatabilmeleri ve siteye giriş yapabilmeliler. Özellikle mobil sitelerde bu Pop-Up’ların ekrana tam bir şekilde sığması ve mobil üzerinde de rahat bir şekilde kapatılabilmesi oldukça önemlidir. Bu özelliğin olmaması kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

Marka kimliği ile uyumluluk

greetabl-pop-up

Tasarımlarınızın web site tasarımıyla uyumlu bir şekilde olması gerekiyor. Marka kimliğini yansıtmak ve kafa karışıklığına neden olmamak için tasarımlarınızda benzer renk skalaları kullanmanız oldukça önemlidir. Farklı ürün ve kampanya durumlarında renk skalaları değişse de genel hatlarıyla kurumsal yapınıza uygun bir tasarım hazırlamanız marka kimliğinizle uyumluluk adına daha doğru bir adım olur.

Eyleme geçirecek ve ilgili başlıklar

email-pop-up-contest

Tasarımlarınızda dikkat etmeniz gereken detaylardan biri ide başlıklarınızın ilgi çekici ve mesajınızla ilgili olması olacak. Pop-Up’ların temel amacı ziyaretçileri belli bir eyleme yöneltmektir. Başlıklarınız bu amacın yerine getirilmesi için bir hayli önemlidir.

Başlıklarınızın kısa, akılda kalıcı ve eyleme geçirecek türden olması ve genel olarak Pop-Up’ın mesajını yansıtıyor olması gerekir. Çok uzun başlıklar kullanmak, Pop-Up’ın amacının dışına çıkacağı gibi mesajın da doğru iletilememesine neden olabilir.

Teklifinizi öne çıkartın

evo_email_pop_up

Tasarımınızda başlık haricinde dikkat etmeniz gerekenlerden biri de teklifinizi net bir şekilde öne çıkartmak olacaktır. Ürünlerinizi, indirimlerinizi ya da diğer tekliflerinizi açık ve net bir şekilde bu Pop-Up üzerinde göstermelisiniz. Mesajınız kısa ve net olmalı. Böylelikle ziyaretçiler tek bir bakışta mesajınızın tümünü algılayabilmeliler.

Eyleme çağrı ifadenizi yerleştirin

Eyleme çağrı ifadelerinizde tasarımınızda öne çıkmalı. Kullandığınız buton ya da eyleme çağrı ifadelerinde farklı ve arkaplanla kontrast oluşturacak bir renk kullanmak, bu ifadelerin göze daha çok çarpmasını sağlar.

Eyleme çağrı ifadelerinizde yine kısa ve net bir mesaj vermeniz oldukça önemli. Tek bakışta kullanıcılar bu ifadeyi algılayabilmeliler.

Formlarda en fazla üç satır bilgi alın

Pop-Up üzerinde kullanıcılardan bilgi almak için form kullanımı yapıyorsanız, en fazla üç satırlık bir form oluşturmanız gerekiyor. Pop-Up üzerindeki formda, bilgi girişi yapılacak alanların uzaması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi geri dönüşüm oranlarının da düşmesine neden olur.

Özellikle e-posta aboneliği gibi form kullanımlarında ad, soyad ve e-posta bilgilerinin dışında bir satır açmamak idealdir. Bu tür formlarda sadece e-posta adresi gibi bilgiler de kullanılabilir. Böylelikle daha kısa sürede kullanıcılardan geri dönüşüm sağlanmış olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Sevgililer Günü'nde kullanabileceğiniz satış artırma kampanyaları
Her yıl olduğu gibi Sevgililer Günü yine satış artırma kampanyaları için ideal bir zaman. Yılın ilk özel günü olması nedeniyle yılbaşından sonra durgun geçmiş olabilecek ilk haftaları biraz hareketlendirmek için bu dönem,...
3 Şubat 2019
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO'yu kullanabileceğiniz pazarlama teknikleri
FOMO (Fear of Missing out), yani Türkçesiyle “birşeyleri kaçırma korkusu”, pazarlama teknikleri ile birleştirildiğinde, firmalara iyi geri dönüşüm sağlayabilecek bir araçtır. İnternet kullanıcılarının birçoğunda olan FOMO,...
10 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan