Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu

16 Ocak 2018
Sinan Oypan

Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar aracılığı ile duyurulabiliyor.

Pop-Up tasarım ipuçlarına geçmeden önce ziyaretçilerin ve e-ticaret şirketlerinin beklentilerini ele alalım.

Ziyaretçilerin beklentileri

Pop-Up kullanımı kimi zaman kullanıcıların dikkatini dağıtabildiği gibi onları da rahatsız edebiliyor. Bu sebeple de ziyaretçilerin beklentilerini iyi bir şekilde anlamanız gerekiyor. Site ziyaretçilerinin beklentilerini aşağıdaki gibi özetleyebiliriz:

  • Kendilerine bir değer sunulması,
  • Görsel olarak dikkat çekicilik
  • Kısa sürede anlaşılabilirlik,
  • Diledikleri zaman bu Pop-Up’ları kapatabilmek.

E-ticaret sitelerinin beklentileri

Bu Pop-Up’lar hazırlanırken, e-ticaret sitelerinin de belli başlı beklentileri olacaktır. Onları da şu şekilde özetleyebiliriz:

  • Yüksek geri dönüşüm,
  • Ziyaretçileri belli eylemlere yönlendirmek,
  • İyi bir ilk izlenim yaratmak,
  • Kullanıcı deneyimine zarar vermemek,

Geri dönüşümü artıracak Pop-Up tasarımları için ipuçları

Pop-Up tasarımı yaparken, kullanıcı deneyimini öncelik olarak belirlemeniz oldukça önemli. Tasarım haricinde dikkat edilmesi gereken hususlardan biri budur. Kullanıcılar diledikleri zaman bu Pop-Up’ları kapatabilmeleri ve siteye giriş yapabilmeliler. Özellikle mobil sitelerde bu Pop-Up’ların ekrana tam bir şekilde sığması ve mobil üzerinde de rahat bir şekilde kapatılabilmesi oldukça önemlidir. Bu özelliğin olmaması kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyecektir.

Marka kimliği ile uyumluluk

greetabl-pop-up

Tasarımlarınızın web site tasarımıyla uyumlu bir şekilde olması gerekiyor. Marka kimliğini yansıtmak ve kafa karışıklığına neden olmamak için tasarımlarınızda benzer renk skalaları kullanmanız oldukça önemlidir. Farklı ürün ve kampanya durumlarında renk skalaları değişse de genel hatlarıyla kurumsal yapınıza uygun bir tasarım hazırlamanız marka kimliğinizle uyumluluk adına daha doğru bir adım olur.

Eyleme geçirecek ve ilgili başlıklar

email-pop-up-contest

Tasarımlarınızda dikkat etmeniz gereken detaylardan biri ide başlıklarınızın ilgi çekici ve mesajınızla ilgili olması olacak. Pop-Up’ların temel amacı ziyaretçileri belli bir eyleme yöneltmektir. Başlıklarınız bu amacın yerine getirilmesi için bir hayli önemlidir.

Başlıklarınızın kısa, akılda kalıcı ve eyleme geçirecek türden olması ve genel olarak Pop-Up’ın mesajını yansıtıyor olması gerekir. Çok uzun başlıklar kullanmak, Pop-Up’ın amacının dışına çıkacağı gibi mesajın da doğru iletilememesine neden olabilir.

Teklifinizi öne çıkartın

evo_email_pop_up

Tasarımınızda başlık haricinde dikkat etmeniz gerekenlerden biri de teklifinizi net bir şekilde öne çıkartmak olacaktır. Ürünlerinizi, indirimlerinizi ya da diğer tekliflerinizi açık ve net bir şekilde bu Pop-Up üzerinde göstermelisiniz. Mesajınız kısa ve net olmalı. Böylelikle ziyaretçiler tek bir bakışta mesajınızın tümünü algılayabilmeliler.

Eyleme çağrı ifadenizi yerleştirin

Eyleme çağrı ifadelerinizde tasarımınızda öne çıkmalı. Kullandığınız buton ya da eyleme çağrı ifadelerinde farklı ve arkaplanla kontrast oluşturacak bir renk kullanmak, bu ifadelerin göze daha çok çarpmasını sağlar.

Eyleme çağrı ifadelerinizde yine kısa ve net bir mesaj vermeniz oldukça önemli. Tek bakışta kullanıcılar bu ifadeyi algılayabilmeliler.

Formlarda en fazla üç satır bilgi alın

Pop-Up üzerinde kullanıcılardan bilgi almak için form kullanımı yapıyorsanız, en fazla üç satırlık bir form oluşturmanız gerekiyor. Pop-Up üzerindeki formda, bilgi girişi yapılacak alanların uzaması, kullanıcı deneyimini olumsuz etkileyeceği gibi geri dönüşüm oranlarının da düşmesine neden olur.

Özellikle e-posta aboneliği gibi form kullanımlarında ad, soyad ve e-posta bilgilerinin dışında bir satır açmamak idealdir. Bu tür formlarda sadece e-posta adresi gibi bilgiler de kullanılabilir. Böylelikle daha kısa sürede kullanıcılardan geri dönüşüm sağlanmış olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama planınızı basit bir hale nasıl getirebilirsiniz?
Marka bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için dijital pazarlama çalışmalarından yararlanmak gerekiyor ve bunu layıkıyla yerine getirmek için de bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız olacaktır. Yeni kurulan veya...
24 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan