Pop Up Nedir?

12 Ağustos 2021
Markethinkers
Pop Up Nedir?

Pop Up Nedir?

Bir internet sitesine giriş yapıldığında ekrana gelen açılır pencereye pop up adı verilmektedir. Bu açılır pencereler ile kullanıcılar belirli bir eyleme yönlendirilebilir, reklam gösterilebilir veya herhangi bir konuda bilgilendirme yapılabilir. Günümüz internet dünyasında pop up bildirimlerine sıklıkla rastlanmaktadır.

Pop up reklamlar genel olarak pek tasvip edilmeyen ve site ziyaretçilerinin rahatsız olmasına neden olan bir reklam türüdür. Bu reklamın farklı bir çeşidi de pop under reklamlardır. Bu reklamlar ise ayrı bir sekmede açılmaktadır. Sevilmeyen bir reklam türü olan pop up reklamları internetin çöp kutusu olarak nitelendirmek mümkündür.

Bildirim pencereleri, internet sitelerinde sıklıkla tercih edilen bir bildirim türüdür. İnternet sitesini ziyaret edenlerin karşısına gelen bu bildirimler pop up reklamların aksine rahatsız edici değildir. Kullanıcıyı hızlıca tamamlanması gereken bir eyleme zorlamayan ve site üzerinde gezinti deneyimini olumsuz etkilemeyen bildirimlerdir. Doğru kullanıldığında e-ticaret sitesi için oldukça faydalı bir uygulamadır.

Pop Up Neden Kullanılır?

Pop up bildirimler site ziyaretçileriyle iletişime geçmenin en kolay ve etkili yollarından biridir. Siteye giriş yapanların hemen dikkatini çeken bildirimler birçok farklı amaçla kullanılabilir. Kolayca geçilebilir olan bu bildirimler çoğunlukla kullanıcıyı rahatsız etmemektedir.

E-ticaret platformlarında pop up bildirimlerinin farklı kullanım alanları bulunmaktadır. Bu bildirimler kullanıcıları yönlendirme amacı taşıyabileceği gibi kampanyaları duyurmak veya haftalık bültenlere abone olmaya davet gibi amaçlarla da oluşturulabilir. E-ticaret sitelerinde pop up oluşturma hedeflerini genel olarak şu şekilde başlıklara ayırabiliriz:

Sepetteki Ürünleri Hatırlatan Pop Up Bildirimler

Yapılan araştırmalar ve analizler sepete ürün ekleyen bazı kullanıcıların satın alma işlemini bir süre sonra tamamladığını göstermektedir. Sepete ürünleri ekleyen kullanıcılar siparişi tamamlamadan önce diğer internet sitelerinde araştırma yapmaya devam edebilir veya herhangi bir nedenle satın almayı erteleyebilir. Bu hatırlatıcı bildirim türüyle sepette ürünlerin olduğu belirtilerek satın almanın henüz tamamlanmadığının altı çizilir. Satışların artırılmasında önemli bildirim türlerinden biridir.

Siteden Çıkmaya Niyetli Kullanıcılara Yönelik Pop Up Bildirimler

Sepette veya herhangi bir ödeme adımında kullanıcının siteden çıkması satışın başarısız olmasına neden olabilir. Kullanıcılar bu aşamada satın alma kararından vazgeçebilir, fiyatı yüksek bulabilir veya başka bir markaya yönelmeyi düşünebilir. Bu adımda çıkmak isteyen kullanıcıları siteye geri döndürmek son derece önemlidir. Siteden çıkmak üzere olan kullanıcıya gösterilen bildirimde siparişin henüz tamamlanmadığına dikkat çekilmektedir. Ayrıca istendiği takdirde bu kullanıcıların satın almayı gerçekleştirebilmesi için bazı indirim kuponları tanımlanabilir.

Geri Bildirim Almak İçin Kullanılan Pop Up Bildirimler

E-ticaret siteleri için satışlar ne kadar önemliyse geri bildirimler de o kadar büyük bir önem taşımaktadır. Ürünlerle ve internet sitesinin kendisiyle ilgili geri dönüşleri alarak buna uygun pazarlama stratejileri geliştirilebilir. Geri bildirim alınması için kullanılan bildirimlerin satış hunisini olumsuz yönde etkilemeyecek bir yere konumlandırılması gerekir. Bu bildirimler satın alımın ardından gösterilebilir veya alışveriş deneyimini etkilemeyecek şekilde ekranın köşelerine yerleştirilebilir. Geri bildirimler internet sitesindeki sorunların çözülmesini, kullanıcıların tavsiyelerinin öğrenilebilmesini ve dolaylı olarak dönüşümlerin artırılmasını sağlar.

Eyleme Geçirmeyi Hedefleyen Pop Up Bildirimler

Siteyi ziyaret eden kullanıcıların vakit kaybetmeden sipariş oluşturmalarını sağlamak için oluşturulan bildirimlerdir. Bu bildirimlerde genel olarak ürünün birçok kişi tarafından ziyaret edildiği, stokların sınırlı olduğu veya üründe sunulan avantajın bir süre sonra sona ereceği belirtilmektedir. Kullanıcıya aciliyet hissi veren ve satın alma işleminin bir an önce tamamlamasını sağlayan bu bildirimler birçok internet sitesinde karşımıza çıkmaktadır.

Son Gezilen Ürünleri Hatırlatan Pop Up Bildirimler

Satın alma işlemini tamamlamadan önce genelde e-ticaret sitesine birden fazla kez giriş yapan kullanıcıların dikkatini çekmek için hazırlanan bildirimlerdir. Kullanıcının girdiği ürün sayfalarına oluşturulan bildirimde bu ürünlerin satın alınması için yönlendirmeler yapılmaktadır. Birçok ürün gezmesine rağmen dönüşüm hunisinin ilk safhalarından ileri gitmeyen potansiyel müşterilerin satışa yönlendirilmesi için sıklıkla başvurulan bir bildirim türüdür.

Pop Up Türleri Nelerdir?

Temelde birbirine çok benzer olsalar da pop up bildirimleri kendi içlerinde bazı türlere ayrılır. Bu bildirim çeşitlerinin bazıları kendi kendine belirip daha sonrasında kaybolurken bazıları ise kullanıcının bir eylem yapmasını gerektirebilir. Bildirim balonu, masaüstü bildirimi, tost, snackbar çubuğu bildirimler, açılır bildirimler ve pasif pop-up bildirimler olmak üzere birçok farklı pop up türü bulunmaktadır.

Pop Up Bildiriminin Avantajları Nelerdir?

  • Uzun mesajlara ve maillere kıyasla müşterilere daha kolay ve doğrudan ulaşma imkânı sunar.
  • Kararsız kalan veya siteden ayrılmayı düşünen müşterilerin satışla sonuçlanabilecek şekilde dönüşüm hunisi içerisine yeniden dahil edilmesini mümkün kılar.
  • Bildirimler hem masaüstü hem de mobil kullanıcılara kolayca gösterilebilir.
  • E-ticaret sitelerinde alışveriş deneyimini olumsuz yönde etkilemeden dönüşüm sayısını artırır.
  • Yeni gelen ürünler, yapılan kampanyalar ve sitedeki yenilikler hakkında kullanıcıların hızlıca bilgilendirilmesi sağlanabilir.

Pop Up Bildiriminin Dezavantajları Nelerdir?

  • Yerinde ve doğru zamanda kullanılmadığında ziyaretçilerin sitede kalma süresini kısaltabilir.
  • Çok fazla sayıda pop up kullanılması alışveriş deneyimini olumsuz etkiler.
  • Kullanıcı eylemini zorunlu kılacak şekilde dizayn edilen pop up bildirimleri ziyaretçilerin siteyi terk etmesine neden olabilir.

Pop-Up Kullanmak SEO Açısından Sakıncalı mıdır?

Pop up’lar doğru şekilde kullanıldığında SEO açısından siteye herhangi bir zarar vermez. Burada dikkat edilmesi gereken, açılır pencerelerin kullanıcıların siteyi istediği gibi gezmesini engellememesidir. Kullanıcı deneyimi göz önünde bulundurularak hazırlanmış pop up’lar ile kullanıcılara doğrudan ulaşılabilir ve sitenin SEO’suna da herhangi bir zarar verilmemiş olur.

Pop Up Oluştururken Nelere Dikkat Edilmeli?

Açılır pencere bildirimleri oluştururken siteyi ziyaret edecek potansiyel müşterilerin gözünden analiz yapmak en doğru adım olacaktır. Siteye giren kullanıcılar ekranı tamamen kaplayan bir pop up bildirimi görürse bunun pek de hoşlarına gitmeyeceğini tahmin etmek zor olmaz. Aynı şekilde içeriğin görülmesini engelleyen veya kapatmak için belirli bir yere tıklanması gereken açılır pencere bildirimleri de kullanıcılar tarafından hoş karşılanmamaktadır.

Pop up oluştururken bildirim penceresinin ekranı kaplamamasına ve kullanıcının gezintisini bölmemesine dikkat edilmelidir. Açılır pencereler belirli bir süre sonra kendi kendine kapanacak şekilde ayarlanmalı ve belirli bir noktaya değil, sayfadaki herhangi bir yere tıklandığında ya da dokunulduğunda kapanacak yapıda olmalıdır.

Pop Up’ın Konumu Neden Önemlidir?

Pop up’ların ekranda göründüğü konum son derece önemlidir. Çünkü açılır pencerenin bulunduğu yer, bildirimin başarıya ulaşmasını sağlayacak en önemli noktalardan biridir. Pop up bildirimleri ne içeriği kapatacak şekilde konumlandırılmalı ne de kullanıcıların görmesinin zor olacağı bir yere yerleştirilmelidir. İstenen mesajın kolayca iletileceği ve kullanıcının dönüşüm hunisinden kopmasını engelleyecek şekilde bir konumlandırılma yapılması tavsiye edilir. Genel olarak bildirimler ekranın orta-üst kısmında veya tam ortasında konumlandırılır. En iyi konumu bulabilmek için A/B testlerine başvurabilir ve buna göre bildirim penceresinin konumunu ayarlayabilirsiniz.

Pop Up Nasıl Engellenir?

Pop up kapatma işlemini yapabilmek için internet tarayıcılarda ayarlar bulunmaktadır. Her internet tarayıcıda yer alan pop up ayarları kısmından açılır pencerelerle ilgili her türlü ayarı kolayca yapabilirsiniz. Eğer kapattığınız pop up’ları yeniden açmak isterseniz pop up izin verme işlemlerini de yine tarayıcıdaki ilgili bölüm üzerinden gerçekleştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan