Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar

23 Temmuz 2018
Sinan Oypan

Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni bir pencere şeklinde kullanıcılara gösterilmektedir.

Pop-up’ların farklı şekillerde tetiklenmesini sağlayacak ayarlar da bulunuyor; ancak pop-up kullanımının, kullanıcı deneyime etkileri olduğu için genel olarak bu öğeyi kullanırken bir takım unsurlara dikkat etmeniz gerekiyor. Kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkileyecek kullanımlar, siteniz üzerindeki geri dönüşümlerin azalmasına neden olacaktır.

Mobildeki pop-up kullanımları Google sıralamanızı düşürebilir

Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken alan mobil siteniz olacaktır. Google 2017’in başında, mobil sitelerdeki pop-up vari, kullanıcının site içeriğine ulaşmasını zorlaştırabilecek uygulamaların, sitelerin mobil aramalardaki sıralamasını düşürebileceğini duyurmuştu.

Masaüstü cihazlardan farklı olarak mobil cihazlarda pop-up’lar genellikle tüm sayfayı kapladığı için ya da kullanıcının bu pop-upları kapatmasının mobil ekranlarda zor olması nedeniyle kullanıcı deneyimini bir hayli olumsuz bir şekilde etkiliyor. Bu kullancıların siteyi terk etmesine ve böylelikle de sayfayı terk etme oranlarının yükselmesine neden oluyor.

Mobildeki pop-up görünümlerine örnekler

Google, mobil üzerinde kullanıcılara daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaşatmak için de bu tür pop-up kullanımları yapan sitelerin arama sorgularındaki sıralarını daha aşağıya çekiyor. Bu da pop-up kullanan sitelerin, mobildeki organik trafiklerinin azalmasına neden oluyor.

Mobil sitenizde pop-up kullanmaya devam etmek istiyorsanız bu riski göze almanız gerekiyor. Ya da pop-up kullanımını sadece masaüstü cihazlar için sınırlayabilirsiniz. Masaüstü kullanımlar için henüz Google’ın bir yasağı ya da uyarısı bulunmuyor.

Zamanlamaya dikkat edin

Mobildeki bu pop-up yasağı, arama sonucundan doğrudan ulaşılan ilk sayfa için geçerli. Pop-up ayalarınızı kullanıcının site içerisinde ziyaret ettiği 2. ya da 3. sayfadan sonra gösterecek şekilde de ayarlayarak, bu Google’ın bu yasağından etkilenmeyebilirsiniz.

Masaüstü cihazlarda da yine zamanlama konusu oldukça önemli. Kullanıcılara doğru zamanda bu içerikleri göstermeniz, pop-up’lardan alacağınız geri dönüşümün daha fazla olmasını sağlayacaktır.

Genellikle siteler kullancı siteye giriş yaptığı gibi bunları göstermektedir; ancak öncelikle kullanıcıya siteyi inceleyebilmesi için belli bir zaman tanımanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Bu nedenle pop-up kullanımında po-up’ın belli bir süre sonra gösterilmesini sağlayacak şekilde ayarlayabilirsiniz.

Belli bir sürenin yanı sıra belli eylemlere geçildikten sonrada bu pop-up’ları gösterebilirsiniz. Örneğin kullanıcı ürün sayfalarına geçtiğinde de bunları gösterebilir; ya da iletişim veya SSS sayfalarına geçtiğinde canlı destek sistemine yönlendirmek için Pop-up’lar kullanabilirsiniz.

Pop-up’ın konumuna dikkat edin

Pop-up konumu ve sayfanın ne kadarını kapladığı da bir o kadar önemlidir. Pop-up tasarımlarınızı yaparken büyük ekranlardan ziyade küçük ekranları dikkate almanızda fayda var. 12 ya da 13 inçlik masaüstü cihazlara göre bu tasarımlarınızı yapmanız, düşük çözünürlüklü ekranlarda da kullanıcıların sayfada boş alanları görmesini ve bu alanlara tıklayarak pop-up’ı kapatmasına yardımcı olur.

Pop-up’ı çok büyük yapmanız kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyeceği için çok fazla tavsiye edilmemektedir. Pop-up içeriklerinizde metinlerinizi kısa tutup, hızlı bir şekilde bu içeriğin anlaşılmasını sağlamanız gerekir.

Konum olarak ise genellikle bu pop-up’lar yeni bir pencerede sayfanın ortasına gelecek şekilde kullanılmaktadır. Ancak başka pop-up türlerinden de yararlanabilirsiniz. Örneğin sayfanın sağ ya da sol alt köşesinden çıkan pop-up’ları da tercih edebilirsiniz. Bunlar genellikle daha az dikkat dağıttığı için kullanıcı deneyimini çok fazla olumsuz şekilde etkilemez.

Kullanıcılara kapatma seçeneği sunun

Yapılan hatalardan biri de pop-up’larda kapatma seçeneği sunulmadan belli bir zaman limitinin koyulmasıdır. Kullanıcı bu zaman limiti boyunca bu pencerenin kapanmasını beklemek istemez. Bu sürenin çok uzun olması da kullanıcının sayfayı terk etmesine neden olabilir.

Bunun yerine kullanıcıya pop-up’ı kapatabilmesi için bir seçenek, yani kapatma tuşu koymanız gerekir. Aynı zamanda sayfanın boş alanlarına tıklanıldığında da pop-up’ın kapatılabilmesi gerekir.

Bu özelliği kullandığınızda kullanıcılar pop-up’tan rahatsız olsalar dahi diledikleri zaman bu pencereleri kapatarak sayfa üzerinde gezinmeye başlayabilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan