Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar

23 Temmuz 2018
Sinan Oypan

Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni bir pencere şeklinde kullanıcılara gösterilmektedir.

Pop-up’ların farklı şekillerde tetiklenmesini sağlayacak ayarlar da bulunuyor; ancak pop-up kullanımının, kullanıcı deneyime etkileri olduğu için genel olarak bu öğeyi kullanırken bir takım unsurlara dikkat etmeniz gerekiyor. Kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkileyecek kullanımlar, siteniz üzerindeki geri dönüşümlerin azalmasına neden olacaktır.

Mobildeki pop-up kullanımları Google sıralamanızı düşürebilir

Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken alan mobil siteniz olacaktır. Google 2017’in başında, mobil sitelerdeki pop-up vari, kullanıcının site içeriğine ulaşmasını zorlaştırabilecek uygulamaların, sitelerin mobil aramalardaki sıralamasını düşürebileceğini duyurmuştu.

Masaüstü cihazlardan farklı olarak mobil cihazlarda pop-up’lar genellikle tüm sayfayı kapladığı için ya da kullanıcının bu pop-upları kapatmasının mobil ekranlarda zor olması nedeniyle kullanıcı deneyimini bir hayli olumsuz bir şekilde etkiliyor. Bu kullancıların siteyi terk etmesine ve böylelikle de sayfayı terk etme oranlarının yükselmesine neden oluyor.

Mobildeki pop-up görünümlerine örnekler

Google, mobil üzerinde kullanıcılara daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaşatmak için de bu tür pop-up kullanımları yapan sitelerin arama sorgularındaki sıralarını daha aşağıya çekiyor. Bu da pop-up kullanan sitelerin, mobildeki organik trafiklerinin azalmasına neden oluyor.

Mobil sitenizde pop-up kullanmaya devam etmek istiyorsanız bu riski göze almanız gerekiyor. Ya da pop-up kullanımını sadece masaüstü cihazlar için sınırlayabilirsiniz. Masaüstü kullanımlar için henüz Google’ın bir yasağı ya da uyarısı bulunmuyor.

Zamanlamaya dikkat edin

Mobildeki bu pop-up yasağı, arama sonucundan doğrudan ulaşılan ilk sayfa için geçerli. Pop-up ayalarınızı kullanıcının site içerisinde ziyaret ettiği 2. ya da 3. sayfadan sonra gösterecek şekilde de ayarlayarak, bu Google’ın bu yasağından etkilenmeyebilirsiniz.

Masaüstü cihazlarda da yine zamanlama konusu oldukça önemli. Kullanıcılara doğru zamanda bu içerikleri göstermeniz, pop-up’lardan alacağınız geri dönüşümün daha fazla olmasını sağlayacaktır.

Genellikle siteler kullancı siteye giriş yaptığı gibi bunları göstermektedir; ancak öncelikle kullanıcıya siteyi inceleyebilmesi için belli bir zaman tanımanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Bu nedenle pop-up kullanımında po-up’ın belli bir süre sonra gösterilmesini sağlayacak şekilde ayarlayabilirsiniz.

Belli bir sürenin yanı sıra belli eylemlere geçildikten sonrada bu pop-up’ları gösterebilirsiniz. Örneğin kullanıcı ürün sayfalarına geçtiğinde de bunları gösterebilir; ya da iletişim veya SSS sayfalarına geçtiğinde canlı destek sistemine yönlendirmek için Pop-up’lar kullanabilirsiniz.

Pop-up’ın konumuna dikkat edin

Pop-up konumu ve sayfanın ne kadarını kapladığı da bir o kadar önemlidir. Pop-up tasarımlarınızı yaparken büyük ekranlardan ziyade küçük ekranları dikkate almanızda fayda var. 12 ya da 13 inçlik masaüstü cihazlara göre bu tasarımlarınızı yapmanız, düşük çözünürlüklü ekranlarda da kullanıcıların sayfada boş alanları görmesini ve bu alanlara tıklayarak pop-up’ı kapatmasına yardımcı olur.

Pop-up’ı çok büyük yapmanız kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyeceği için çok fazla tavsiye edilmemektedir. Pop-up içeriklerinizde metinlerinizi kısa tutup, hızlı bir şekilde bu içeriğin anlaşılmasını sağlamanız gerekir.

Konum olarak ise genellikle bu pop-up’lar yeni bir pencerede sayfanın ortasına gelecek şekilde kullanılmaktadır. Ancak başka pop-up türlerinden de yararlanabilirsiniz. Örneğin sayfanın sağ ya da sol alt köşesinden çıkan pop-up’ları da tercih edebilirsiniz. Bunlar genellikle daha az dikkat dağıttığı için kullanıcı deneyimini çok fazla olumsuz şekilde etkilemez.

Kullanıcılara kapatma seçeneği sunun

Yapılan hatalardan biri de pop-up’larda kapatma seçeneği sunulmadan belli bir zaman limitinin koyulmasıdır. Kullanıcı bu zaman limiti boyunca bu pencerenin kapanmasını beklemek istemez. Bu sürenin çok uzun olması da kullanıcının sayfayı terk etmesine neden olabilir.

Bunun yerine kullanıcıya pop-up’ı kapatabilmesi için bir seçenek, yani kapatma tuşu koymanız gerekir. Aynı zamanda sayfanın boş alanlarına tıklanıldığında da pop-up’ın kapatılabilmesi gerekir.

Bu özelliği kullandığınızda kullanıcılar pop-up’tan rahatsız olsalar dahi diledikleri zaman bu pencereleri kapatarak sayfa üzerinde gezinmeye başlayabilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan