Blog

Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar

Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni bir pencere şeklinde kullanıcılara gösterilmektedir.

Pop-up’ların farklı şekillerde tetiklenmesini sağlayacak ayarlar da bulunuyor; ancak pop-up kullanımının, kullanıcı deneyime etkileri olduğu için genel olarak bu öğeyi kullanırken bir takım unsurlara dikkat etmeniz gerekiyor. Kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkileyecek kullanımlar, siteniz üzerindeki geri dönüşümlerin azalmasına neden olacaktır.

Mobildeki pop-up kullanımları Google sıralamanızı düşürebilir

Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken alan mobil siteniz olacaktır. Google 2017’in başında, mobil sitelerdeki pop-up vari, kullanıcının site içeriğine ulaşmasını zorlaştırabilecek uygulamaların, sitelerin mobil aramalardaki sıralamasını düşürebileceğini duyurmuştu.

Masaüstü cihazlardan farklı olarak mobil cihazlarda pop-up’lar genellikle tüm sayfayı kapladığı için ya da kullanıcının bu pop-upları kapatmasının mobil ekranlarda zor olması nedeniyle kullanıcı deneyimini bir hayli olumsuz bir şekilde etkiliyor. Bu kullancıların siteyi terk etmesine ve böylelikle de sayfayı terk etme oranlarının yükselmesine neden oluyor.

Mobildeki pop-up görünümlerine örnekler

Google, mobil üzerinde kullanıcılara daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaşatmak için de bu tür pop-up kullanımları yapan sitelerin arama sorgularındaki sıralarını daha aşağıya çekiyor. Bu da pop-up kullanan sitelerin, mobildeki organik trafiklerinin azalmasına neden oluyor.

Mobil sitenizde pop-up kullanmaya devam etmek istiyorsanız bu riski göze almanız gerekiyor. Ya da pop-up kullanımını sadece masaüstü cihazlar için sınırlayabilirsiniz. Masaüstü kullanımlar için henüz Google’ın bir yasağı ya da uyarısı bulunmuyor.

Zamanlamaya dikkat edin

Mobildeki bu pop-up yasağı, arama sonucundan doğrudan ulaşılan ilk sayfa için geçerli. Pop-up ayalarınızı kullanıcının site içerisinde ziyaret ettiği 2. ya da 3. sayfadan sonra gösterecek şekilde de ayarlayarak, bu Google’ın bu yasağından etkilenmeyebilirsiniz.

Masaüstü cihazlarda da yine zamanlama konusu oldukça önemli. Kullanıcılara doğru zamanda bu içerikleri göstermeniz, pop-up’lardan alacağınız geri dönüşümün daha fazla olmasını sağlayacaktır.

Genellikle siteler kullancı siteye giriş yaptığı gibi bunları göstermektedir; ancak öncelikle kullanıcıya siteyi inceleyebilmesi için belli bir zaman tanımanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Bu nedenle pop-up kullanımında po-up’ın belli bir süre sonra gösterilmesini sağlayacak şekilde ayarlayabilirsiniz.

Belli bir sürenin yanı sıra belli eylemlere geçildikten sonrada bu pop-up’ları gösterebilirsiniz. Örneğin kullanıcı ürün sayfalarına geçtiğinde de bunları gösterebilir; ya da iletişim veya SSS sayfalarına geçtiğinde canlı destek sistemine yönlendirmek için Pop-up’lar kullanabilirsiniz.

Pop-up’ın konumuna dikkat edin

Pop-up konumu ve sayfanın ne kadarını kapladığı da bir o kadar önemlidir. Pop-up tasarımlarınızı yaparken büyük ekranlardan ziyade küçük ekranları dikkate almanızda fayda var. 12 ya da 13 inçlik masaüstü cihazlara göre bu tasarımlarınızı yapmanız, düşük çözünürlüklü ekranlarda da kullanıcıların sayfada boş alanları görmesini ve bu alanlara tıklayarak pop-up’ı kapatmasına yardımcı olur.

Pop-up’ı çok büyük yapmanız kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyeceği için çok fazla tavsiye edilmemektedir. Pop-up içeriklerinizde metinlerinizi kısa tutup, hızlı bir şekilde bu içeriğin anlaşılmasını sağlamanız gerekir.

Konum olarak ise genellikle bu pop-up’lar yeni bir pencerede sayfanın ortasına gelecek şekilde kullanılmaktadır. Ancak başka pop-up türlerinden de yararlanabilirsiniz. Örneğin sayfanın sağ ya da sol alt köşesinden çıkan pop-up’ları da tercih edebilirsiniz. Bunlar genellikle daha az dikkat dağıttığı için kullanıcı deneyimini çok fazla olumsuz şekilde etkilemez.

Kullanıcılara kapatma seçeneği sunun

Yapılan hatalardan biri de pop-up’larda kapatma seçeneği sunulmadan belli bir zaman limitinin koyulmasıdır. Kullanıcı bu zaman limiti boyunca bu pencerenin kapanmasını beklemek istemez. Bu sürenin çok uzun olması da kullanıcının sayfayı terk etmesine neden olabilir.

Bunun yerine kullanıcıya pop-up’ı kapatabilmesi için bir seçenek, yani kapatma tuşu koymanız gerekir. Aynı zamanda sayfanın boş alanlarına tıklanıldığında da pop-up’ın kapatılabilmesi gerekir.

Bu özelliği kullandığınızda kullanıcılar pop-up’tan rahatsız olsalar dahi diledikleri zaman bu pencereleri kapatarak sayfa üzerinde gezinmeye başlayabilirler.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!