fbpx

Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar

23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar

Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni bir pencere şeklinde kullanıcılara gösterilmektedir.

Pop-up’ların farklı şekillerde tetiklenmesini sağlayacak ayarlar da bulunuyor; ancak pop-up kullanımının, kullanıcı deneyime etkileri olduğu için genel olarak bu öğeyi kullanırken bir takım unsurlara dikkat etmeniz gerekiyor. Kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkileyecek kullanımlar, siteniz üzerindeki geri dönüşümlerin azalmasına neden olacaktır.

Mobildeki pop-up kullanımları Google sıralamanızı düşürebilir

Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken alan mobil siteniz olacaktır. Google 2017’in başında, mobil sitelerdeki pop-up vari, kullanıcının site içeriğine ulaşmasını zorlaştırabilecek uygulamaların, sitelerin mobil aramalardaki sıralamasını düşürebileceğini duyurmuştu.

Masaüstü cihazlardan farklı olarak mobil cihazlarda pop-up’lar genellikle tüm sayfayı kapladığı için ya da kullanıcının bu pop-upları kapatmasının mobil ekranlarda zor olması nedeniyle kullanıcı deneyimini bir hayli olumsuz bir şekilde etkiliyor. Bu kullancıların siteyi terk etmesine ve böylelikle de sayfayı terk etme oranlarının yükselmesine neden oluyor.

Mobildeki pop-up görünümlerine örnekler

Google, mobil üzerinde kullanıcılara daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaşatmak için de bu tür pop-up kullanımları yapan sitelerin arama sorgularındaki sıralarını daha aşağıya çekiyor. Bu da pop-up kullanan sitelerin, mobildeki organik trafiklerinin azalmasına neden oluyor.

Mobil sitenizde pop-up kullanmaya devam etmek istiyorsanız bu riski göze almanız gerekiyor. Ya da pop-up kullanımını sadece masaüstü cihazlar için sınırlayabilirsiniz. Masaüstü kullanımlar için henüz Google’ın bir yasağı ya da uyarısı bulunmuyor.

Zamanlamaya dikkat edin

Mobildeki bu pop-up yasağı, arama sonucundan doğrudan ulaşılan ilk sayfa için geçerli. Pop-up ayalarınızı kullanıcının site içerisinde ziyaret ettiği 2. ya da 3. sayfadan sonra gösterecek şekilde de ayarlayarak, bu Google’ın bu yasağından etkilenmeyebilirsiniz.

Masaüstü cihazlarda da yine zamanlama konusu oldukça önemli. Kullanıcılara doğru zamanda bu içerikleri göstermeniz, pop-up’lardan alacağınız geri dönüşümün daha fazla olmasını sağlayacaktır.

Genellikle siteler kullancı siteye giriş yaptığı gibi bunları göstermektedir; ancak öncelikle kullanıcıya siteyi inceleyebilmesi için belli bir zaman tanımanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Bu nedenle pop-up kullanımında po-up’ın belli bir süre sonra gösterilmesini sağlayacak şekilde ayarlayabilirsiniz.

Belli bir sürenin yanı sıra belli eylemlere geçildikten sonrada bu pop-up’ları gösterebilirsiniz. Örneğin kullanıcı ürün sayfalarına geçtiğinde de bunları gösterebilir; ya da iletişim veya SSS sayfalarına geçtiğinde canlı destek sistemine yönlendirmek için Pop-up’lar kullanabilirsiniz.

Pop-up’ın konumuna dikkat edin

Pop-up konumu ve sayfanın ne kadarını kapladığı da bir o kadar önemlidir. Pop-up tasarımlarınızı yaparken büyük ekranlardan ziyade küçük ekranları dikkate almanızda fayda var. 12 ya da 13 inçlik masaüstü cihazlara göre bu tasarımlarınızı yapmanız, düşük çözünürlüklü ekranlarda da kullanıcıların sayfada boş alanları görmesini ve bu alanlara tıklayarak pop-up’ı kapatmasına yardımcı olur.

Pop-up’ı çok büyük yapmanız kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyeceği için çok fazla tavsiye edilmemektedir. Pop-up içeriklerinizde metinlerinizi kısa tutup, hızlı bir şekilde bu içeriğin anlaşılmasını sağlamanız gerekir.

Konum olarak ise genellikle bu pop-up’lar yeni bir pencerede sayfanın ortasına gelecek şekilde kullanılmaktadır. Ancak başka pop-up türlerinden de yararlanabilirsiniz. Örneğin sayfanın sağ ya da sol alt köşesinden çıkan pop-up’ları da tercih edebilirsiniz. Bunlar genellikle daha az dikkat dağıttığı için kullanıcı deneyimini çok fazla olumsuz şekilde etkilemez.

Kullanıcılara kapatma seçeneği sunun

Yapılan hatalardan biri de pop-up’larda kapatma seçeneği sunulmadan belli bir zaman limitinin koyulmasıdır. Kullanıcı bu zaman limiti boyunca bu pencerenin kapanmasını beklemek istemez. Bu sürenin çok uzun olması da kullanıcının sayfayı terk etmesine neden olabilir.

Bunun yerine kullanıcıya pop-up’ı kapatabilmesi için bir seçenek, yani kapatma tuşu koymanız gerekir. Aynı zamanda sayfanın boş alanlarına tıklanıldığında da pop-up’ın kapatılabilmesi gerekir.

Bu özelliği kullandığınızda kullanıcılar pop-up’tan rahatsız olsalar dahi diledikleri zaman bu pencereleri kapatarak sayfa üzerinde gezinmeye başlayabilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler internetten satışa nasıl başlayabilirler?
Yerel işletmeler, fiziki mağazaları üzerinden sadece belli bir konuma satış yapabildikleri için, işletmelerini büyütmeleri de daha zor olabiliyor. Sadece bu konumu ziyaret eden kişilerin belli bir bölümüne ulaşabildikleri için bu...
1 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan