Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar

23 Temmuz 2018
Sinan Oypan

Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni bir pencere şeklinde kullanıcılara gösterilmektedir.

Pop-up’ların farklı şekillerde tetiklenmesini sağlayacak ayarlar da bulunuyor; ancak pop-up kullanımının, kullanıcı deneyime etkileri olduğu için genel olarak bu öğeyi kullanırken bir takım unsurlara dikkat etmeniz gerekiyor. Kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkileyecek kullanımlar, siteniz üzerindeki geri dönüşümlerin azalmasına neden olacaktır.

Mobildeki pop-up kullanımları Google sıralamanızı düşürebilir

Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken alan mobil siteniz olacaktır. Google 2017’in başında, mobil sitelerdeki pop-up vari, kullanıcının site içeriğine ulaşmasını zorlaştırabilecek uygulamaların, sitelerin mobil aramalardaki sıralamasını düşürebileceğini duyurmuştu.

Masaüstü cihazlardan farklı olarak mobil cihazlarda pop-up’lar genellikle tüm sayfayı kapladığı için ya da kullanıcının bu pop-upları kapatmasının mobil ekranlarda zor olması nedeniyle kullanıcı deneyimini bir hayli olumsuz bir şekilde etkiliyor. Bu kullancıların siteyi terk etmesine ve böylelikle de sayfayı terk etme oranlarının yükselmesine neden oluyor.

Mobildeki pop-up görünümlerine örnekler

Google, mobil üzerinde kullanıcılara daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaşatmak için de bu tür pop-up kullanımları yapan sitelerin arama sorgularındaki sıralarını daha aşağıya çekiyor. Bu da pop-up kullanan sitelerin, mobildeki organik trafiklerinin azalmasına neden oluyor.

Mobil sitenizde pop-up kullanmaya devam etmek istiyorsanız bu riski göze almanız gerekiyor. Ya da pop-up kullanımını sadece masaüstü cihazlar için sınırlayabilirsiniz. Masaüstü kullanımlar için henüz Google’ın bir yasağı ya da uyarısı bulunmuyor.

Zamanlamaya dikkat edin

Mobildeki bu pop-up yasağı, arama sonucundan doğrudan ulaşılan ilk sayfa için geçerli. Pop-up ayalarınızı kullanıcının site içerisinde ziyaret ettiği 2. ya da 3. sayfadan sonra gösterecek şekilde de ayarlayarak, bu Google’ın bu yasağından etkilenmeyebilirsiniz.

Masaüstü cihazlarda da yine zamanlama konusu oldukça önemli. Kullanıcılara doğru zamanda bu içerikleri göstermeniz, pop-up’lardan alacağınız geri dönüşümün daha fazla olmasını sağlayacaktır.

Genellikle siteler kullancı siteye giriş yaptığı gibi bunları göstermektedir; ancak öncelikle kullanıcıya siteyi inceleyebilmesi için belli bir zaman tanımanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Bu nedenle pop-up kullanımında po-up’ın belli bir süre sonra gösterilmesini sağlayacak şekilde ayarlayabilirsiniz.

Belli bir sürenin yanı sıra belli eylemlere geçildikten sonrada bu pop-up’ları gösterebilirsiniz. Örneğin kullanıcı ürün sayfalarına geçtiğinde de bunları gösterebilir; ya da iletişim veya SSS sayfalarına geçtiğinde canlı destek sistemine yönlendirmek için Pop-up’lar kullanabilirsiniz.

Pop-up’ın konumuna dikkat edin

Pop-up konumu ve sayfanın ne kadarını kapladığı da bir o kadar önemlidir. Pop-up tasarımlarınızı yaparken büyük ekranlardan ziyade küçük ekranları dikkate almanızda fayda var. 12 ya da 13 inçlik masaüstü cihazlara göre bu tasarımlarınızı yapmanız, düşük çözünürlüklü ekranlarda da kullanıcıların sayfada boş alanları görmesini ve bu alanlara tıklayarak pop-up’ı kapatmasına yardımcı olur.

Pop-up’ı çok büyük yapmanız kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkileyeceği için çok fazla tavsiye edilmemektedir. Pop-up içeriklerinizde metinlerinizi kısa tutup, hızlı bir şekilde bu içeriğin anlaşılmasını sağlamanız gerekir.

Konum olarak ise genellikle bu pop-up’lar yeni bir pencerede sayfanın ortasına gelecek şekilde kullanılmaktadır. Ancak başka pop-up türlerinden de yararlanabilirsiniz. Örneğin sayfanın sağ ya da sol alt köşesinden çıkan pop-up’ları da tercih edebilirsiniz. Bunlar genellikle daha az dikkat dağıttığı için kullanıcı deneyimini çok fazla olumsuz şekilde etkilemez.

Kullanıcılara kapatma seçeneği sunun

Yapılan hatalardan biri de pop-up’larda kapatma seçeneği sunulmadan belli bir zaman limitinin koyulmasıdır. Kullanıcı bu zaman limiti boyunca bu pencerenin kapanmasını beklemek istemez. Bu sürenin çok uzun olması da kullanıcının sayfayı terk etmesine neden olabilir.

Bunun yerine kullanıcıya pop-up’ı kapatabilmesi için bir seçenek, yani kapatma tuşu koymanız gerekir. Aynı zamanda sayfanın boş alanlarına tıklanıldığında da pop-up’ın kapatılabilmesi gerekir.

Bu özelliği kullandığınızda kullanıcılar pop-up’tan rahatsız olsalar dahi diledikleri zaman bu pencereleri kapatarak sayfa üzerinde gezinmeye başlayabilirler.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan