Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri

19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri

Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık.

Şu sıralar biraz dilden düşmüş olsa da halen birçok kişinin sıkça kullandığı uygulamalardan biri. Kısa sürede böylesine başarı yakalamış bir uygulamayı farklı açılardan inceleyerek, farklı bakış açıları kazanmak da mümkün.

Pokemon Go birçok farklı konuda şirketlere bazı fikirler ve dersler verebiliyor. Bu derslerden bazıları ise içerik pazarlama hakkında. Bu rehberimizde de bu konuyu ele alacağız.

Okuyucularınızla etkileşime girin

Pokemon Go, GPS sistemi ile kullanıcılara etkileşimli bir harita sunuyor. Yani kullanıcının olduğu bölgeye göre, o bölgenin özelliklerini taşıyan bir Pokemon gösteriyor. Başka bir deyişle kullanıcıyla etkileşime geçip, onun içinde olduğu ortama göre bir seçenek sunuyor.

İçerik çalışmalarınızda da benzer bir yaklaşımı uygulamanız gerekiyor. İçeriklerinizi hazırlarken şunları yapıyorsanız:

  • Çok resmi yazmak
  • Tek bir yazıda birden fazla hedef kitleye yönelik yazmak
  • Üçüncü şahıslar üzerinden konuşmak
  • Kullanıcılarla bağ kurabilecek bir iletişim dili kullanmamak

içerik stratejinizde bazı değişiklikler yapmanız gerekecek. Yukarıdaki tutumlar yerine şunları deneyebilirsiniz:

  • Daha samimi ve iletişime açık bir dil kullanın
  • Tek bir yazıda birden fazla hedef kitle seçmeyin
  • Okuyucuları yazıya dahil edebilmek için “Sen” ve/ya “Siz” kelimelerini kullanın
  • Hedef kitlenizin ihtiyaçlarına hitap edebilecek noktalara değinin

Okuyucularınızın isteklerine cevap veren ve doğrudan onlarla iletişim kurabilecek içerikler hazırlamanız, içeriklerinizden daha fazla geri dönüş almanızı sağlayabilir.

İçeriğinizi bir hikayeye dönüştürün

Pokemon Go’nun başarısının arkasında şüphesiz onun hikayesi yatıyor. 90’larda çocuk olan herkesin en büyük hayallerinden biri bir Pokemon yakalayabilmekti. Pokemon Go, 90’ların çocuklarına bu imkanı gerçek mekanlarda yapabilme fırsatı sunduğu için oldukça başarılı oldu.

Bir e-ticaret firması için bunu yapmak pek de mümkün değil tabii ki; ancak yine de bu konudan alınacak dersler bulunuyor.

İçeriklerinize olan ilgiyi artırabilmek için bazı hikayeler kurgulamanızda fayda var. Gerçek olaylardan, gerçek verilerden yola çıkarak, metinlerinizi daha ilginç bir hale getirmenin yollarını aramanız gerekiyor.

Anlattıklarınız havada kalmamalı ve okuyucunun ihtiyaç duyduğu konular üzerinden yola çıkmalısınız.

Geliştirmelerin (Upgrade) gücünü hafife almayın

Pokemon Go ücretsiz bir uygulama olsa da uygulama içinde satın alma özelikleri bulunuyor. Uygulamadaki etkileşim artıkça da kullanıcılar bu öğlere para ödeyebiliyor. Pokemon Coin’lerle kullanıcılar daha fazla Pokemon yakalayabiliyor, onları saklayacak daha fazla alana sahip olabiliyor ve onları eğitebiliyor.

Uygulamayı daha iyi kullanabilmek için kendi hesaplarını geliştirmeleri (Upgrade) gerekiyor.

Okuyucularınızla daha fazla etkileşime girmek için içeriklerinizde de geliştirmeler yapabilirsiniz ve bu geliştirmeleri belli kullanıcılara sunabilirsiniz. Örnek olarak sadece e-posta bültenlerinize abone olan kullanıcılar için özel içerikler sunabilir ve bunu internet siteniz üzerinde belirtebilirsiniz.

Burada önemli olan, bazı uygulamalarınızdan yararlanan kullanıcılara daha farklı şeyler sunabilmektir. Bu durumda da farklı içerik türleri hazırlayabilirsiniz.

  • Özel rehber (how-to) yazıları
  • ”X şirket X araçları kullanarak satışlarını yüzde X artırdı” gibi kendi hizmetlerinizi ve/ya ürünlerinizi öne çıkartacak makaleler
  • Sektörel araştırmalar
  • Ücretsiz etkinlikler, webinar’lar. (Bu etkinliklerde ürün ve/ya hizmetleriniz hakkında detaylı bilgiler vermek ve kullanıcıların bu ürünleri nasıl daha iyi kullanabileceklerini göstermek)

Eyleme geçin

Pokemon Go’nun en önemli özelliği kullanıcıları bir eyleme geçirmesi. Kullanıcılar oturdukları yerden bu uygulamadan yararlanamazlar. Bu nedenle de dışarıya çıkıp Pokemon’ları aramaları gerekiyor.

Sizin de içeriklerinizde bazı eylemlere geçmeniz ve okuyucularınızı bir eyleme geçirmeniz gerekiyor.

  • İçeriklerinizde güçlü eyleme çağrı ifadeleri kullanabilir
  • Bu eyleme çağrı ifadeleri ile tüketicilerin hangi çözümlere ulaşacaklarını sunabilir
  • Gerçek olaylardan kesitler sunarak, tüketicilere ne gibi faydalar sunduğunuzu söyleyebilir
  • Rehber video içerikleri oluşturarak, ürünlerinizin nasıl kullanılabileceğine dair içerikler hazırlayabilirsiniz.

Bu tür yaklaşımlar, okuyucuları bazı eylemere yönlendirecektir. Onları bir eyleme yönlendiremediğiniz durumlarda içeriklerinizden çok fazla geri dönüş alamayabilirsiniz.

Zamanlamaya dikkat edin

Pokemon Go’nun çıkış tarihi aslında birçok açıdan önemli. Öncelikle 90’larda bu çizgi filmi izleyen çocuklar, şu anda satın alma gücü olan yetişkinlere dönüştü ve bu sayede uygulama içi satın alma işlemleri yapabiliyorlar.

Bir diğer faktör ise, uygulama yaz aylarında piyasaya sürüldü. Böylelikle kullanıcılar hava muhalefetlerine uğramadan rahatça dışarı çıkıp bu uygulamayı kullanabildiler.

İçeriklerinizi hazırlarken sizin de bunlara dikkat etmeniz gerekiyor. İçeriğinizi yazdıktan sonra hemen yayınlamak zorunda değilsiniz. Yayınlama için doğru zamanı beklemeniz gerekiyor.

Yayın zamanınızı belirlemek için:

  • Google Analytics üzerinden sitenizin en çok ziyaret edildiği saat aralıklarını inceleyebilirsiniz. Bu zaman dilimlerine göre hangi saatlerde paylaşım yapmanız gerektiğine dair bir plan çıkartabilirsiniz.
  • Sosyal mecralarda takipçilerinizin en çok aktif oldukları zaman dilimlerini belirleyebilir ve sonrasında bu saatlerde ilgili mecralarda paylaşımlar yapabilirsiniz.
  • Gündem ve trend konuları içeriklerinize ekleyebilir ve içeriklerinizi gündemi takip ederek paylaşabilirsiniz.

Hazırladığınız içerikler ne kadar iyi olursa olsun, doğru zamanlama olmadan istediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz. Bu nedenle de zamanlama konusuna ayrıca önem vermeniz gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin