fbpx

Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri

19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri

Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık.

Şu sıralar biraz dilden düşmüş olsa da halen birçok kişinin sıkça kullandığı uygulamalardan biri. Kısa sürede böylesine başarı yakalamış bir uygulamayı farklı açılardan inceleyerek, farklı bakış açıları kazanmak da mümkün.

Pokemon Go birçok farklı konuda şirketlere bazı fikirler ve dersler verebiliyor. Bu derslerden bazıları ise içerik pazarlama hakkında. Bu rehberimizde de bu konuyu ele alacağız.

Okuyucularınızla etkileşime girin

Pokemon Go, GPS sistemi ile kullanıcılara etkileşimli bir harita sunuyor. Yani kullanıcının olduğu bölgeye göre, o bölgenin özelliklerini taşıyan bir Pokemon gösteriyor. Başka bir deyişle kullanıcıyla etkileşime geçip, onun içinde olduğu ortama göre bir seçenek sunuyor.

İçerik çalışmalarınızda da benzer bir yaklaşımı uygulamanız gerekiyor. İçeriklerinizi hazırlarken şunları yapıyorsanız:

  • Çok resmi yazmak
  • Tek bir yazıda birden fazla hedef kitleye yönelik yazmak
  • Üçüncü şahıslar üzerinden konuşmak
  • Kullanıcılarla bağ kurabilecek bir iletişim dili kullanmamak

içerik stratejinizde bazı değişiklikler yapmanız gerekecek. Yukarıdaki tutumlar yerine şunları deneyebilirsiniz:

  • Daha samimi ve iletişime açık bir dil kullanın
  • Tek bir yazıda birden fazla hedef kitle seçmeyin
  • Okuyucuları yazıya dahil edebilmek için “Sen” ve/ya “Siz” kelimelerini kullanın
  • Hedef kitlenizin ihtiyaçlarına hitap edebilecek noktalara değinin

Okuyucularınızın isteklerine cevap veren ve doğrudan onlarla iletişim kurabilecek içerikler hazırlamanız, içeriklerinizden daha fazla geri dönüş almanızı sağlayabilir.

İçeriğinizi bir hikayeye dönüştürün

Pokemon Go’nun başarısının arkasında şüphesiz onun hikayesi yatıyor. 90’larda çocuk olan herkesin en büyük hayallerinden biri bir Pokemon yakalayabilmekti. Pokemon Go, 90’ların çocuklarına bu imkanı gerçek mekanlarda yapabilme fırsatı sunduğu için oldukça başarılı oldu.

Bir e-ticaret firması için bunu yapmak pek de mümkün değil tabii ki; ancak yine de bu konudan alınacak dersler bulunuyor.

İçeriklerinize olan ilgiyi artırabilmek için bazı hikayeler kurgulamanızda fayda var. Gerçek olaylardan, gerçek verilerden yola çıkarak, metinlerinizi daha ilginç bir hale getirmenin yollarını aramanız gerekiyor.

Anlattıklarınız havada kalmamalı ve okuyucunun ihtiyaç duyduğu konular üzerinden yola çıkmalısınız.

Geliştirmelerin (Upgrade) gücünü hafife almayın

Pokemon Go ücretsiz bir uygulama olsa da uygulama içinde satın alma özelikleri bulunuyor. Uygulamadaki etkileşim artıkça da kullanıcılar bu öğlere para ödeyebiliyor. Pokemon Coin’lerle kullanıcılar daha fazla Pokemon yakalayabiliyor, onları saklayacak daha fazla alana sahip olabiliyor ve onları eğitebiliyor.

Uygulamayı daha iyi kullanabilmek için kendi hesaplarını geliştirmeleri (Upgrade) gerekiyor.

Okuyucularınızla daha fazla etkileşime girmek için içeriklerinizde de geliştirmeler yapabilirsiniz ve bu geliştirmeleri belli kullanıcılara sunabilirsiniz. Örnek olarak sadece e-posta bültenlerinize abone olan kullanıcılar için özel içerikler sunabilir ve bunu internet siteniz üzerinde belirtebilirsiniz.

Burada önemli olan, bazı uygulamalarınızdan yararlanan kullanıcılara daha farklı şeyler sunabilmektir. Bu durumda da farklı içerik türleri hazırlayabilirsiniz.

  • Özel rehber (how-to) yazıları
  • ”X şirket X araçları kullanarak satışlarını yüzde X artırdı” gibi kendi hizmetlerinizi ve/ya ürünlerinizi öne çıkartacak makaleler
  • Sektörel araştırmalar
  • Ücretsiz etkinlikler, webinar’lar. (Bu etkinliklerde ürün ve/ya hizmetleriniz hakkında detaylı bilgiler vermek ve kullanıcıların bu ürünleri nasıl daha iyi kullanabileceklerini göstermek)

Eyleme geçin

Pokemon Go’nun en önemli özelliği kullanıcıları bir eyleme geçirmesi. Kullanıcılar oturdukları yerden bu uygulamadan yararlanamazlar. Bu nedenle de dışarıya çıkıp Pokemon’ları aramaları gerekiyor.

Sizin de içeriklerinizde bazı eylemlere geçmeniz ve okuyucularınızı bir eyleme geçirmeniz gerekiyor.

  • İçeriklerinizde güçlü eyleme çağrı ifadeleri kullanabilir
  • Bu eyleme çağrı ifadeleri ile tüketicilerin hangi çözümlere ulaşacaklarını sunabilir
  • Gerçek olaylardan kesitler sunarak, tüketicilere ne gibi faydalar sunduğunuzu söyleyebilir
  • Rehber video içerikleri oluşturarak, ürünlerinizin nasıl kullanılabileceğine dair içerikler hazırlayabilirsiniz.

Bu tür yaklaşımlar, okuyucuları bazı eylemere yönlendirecektir. Onları bir eyleme yönlendiremediğiniz durumlarda içeriklerinizden çok fazla geri dönüş alamayabilirsiniz.

Zamanlamaya dikkat edin

Pokemon Go’nun çıkış tarihi aslında birçok açıdan önemli. Öncelikle 90’larda bu çizgi filmi izleyen çocuklar, şu anda satın alma gücü olan yetişkinlere dönüştü ve bu sayede uygulama içi satın alma işlemleri yapabiliyorlar.

Bir diğer faktör ise, uygulama yaz aylarında piyasaya sürüldü. Böylelikle kullanıcılar hava muhalefetlerine uğramadan rahatça dışarı çıkıp bu uygulamayı kullanabildiler.

İçeriklerinizi hazırlarken sizin de bunlara dikkat etmeniz gerekiyor. İçeriğinizi yazdıktan sonra hemen yayınlamak zorunda değilsiniz. Yayınlama için doğru zamanı beklemeniz gerekiyor.

Yayın zamanınızı belirlemek için:

  • Google Analytics üzerinden sitenizin en çok ziyaret edildiği saat aralıklarını inceleyebilirsiniz. Bu zaman dilimlerine göre hangi saatlerde paylaşım yapmanız gerektiğine dair bir plan çıkartabilirsiniz.
  • Sosyal mecralarda takipçilerinizin en çok aktif oldukları zaman dilimlerini belirleyebilir ve sonrasında bu saatlerde ilgili mecralarda paylaşımlar yapabilirsiniz.
  • Gündem ve trend konuları içeriklerinize ekleyebilir ve içeriklerinizi gündemi takip ederek paylaşabilirsiniz.

Hazırladığınız içerikler ne kadar iyi olursa olsun, doğru zamanlama olmadan istediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz. Bu nedenle de zamanlama konusuna ayrıca önem vermeniz gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan