Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri

19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri

Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık.

Şu sıralar biraz dilden düşmüş olsa da halen birçok kişinin sıkça kullandığı uygulamalardan biri. Kısa sürede böylesine başarı yakalamış bir uygulamayı farklı açılardan inceleyerek, farklı bakış açıları kazanmak da mümkün.

Pokemon Go birçok farklı konuda şirketlere bazı fikirler ve dersler verebiliyor. Bu derslerden bazıları ise içerik pazarlama hakkında. Bu rehberimizde de bu konuyu ele alacağız.

Okuyucularınızla etkileşime girin

Pokemon Go, GPS sistemi ile kullanıcılara etkileşimli bir harita sunuyor. Yani kullanıcının olduğu bölgeye göre, o bölgenin özelliklerini taşıyan bir Pokemon gösteriyor. Başka bir deyişle kullanıcıyla etkileşime geçip, onun içinde olduğu ortama göre bir seçenek sunuyor.

İçerik çalışmalarınızda da benzer bir yaklaşımı uygulamanız gerekiyor. İçeriklerinizi hazırlarken şunları yapıyorsanız:

  • Çok resmi yazmak
  • Tek bir yazıda birden fazla hedef kitleye yönelik yazmak
  • Üçüncü şahıslar üzerinden konuşmak
  • Kullanıcılarla bağ kurabilecek bir iletişim dili kullanmamak

içerik stratejinizde bazı değişiklikler yapmanız gerekecek. Yukarıdaki tutumlar yerine şunları deneyebilirsiniz:

  • Daha samimi ve iletişime açık bir dil kullanın
  • Tek bir yazıda birden fazla hedef kitle seçmeyin
  • Okuyucuları yazıya dahil edebilmek için “Sen” ve/ya “Siz” kelimelerini kullanın
  • Hedef kitlenizin ihtiyaçlarına hitap edebilecek noktalara değinin

Okuyucularınızın isteklerine cevap veren ve doğrudan onlarla iletişim kurabilecek içerikler hazırlamanız, içeriklerinizden daha fazla geri dönüş almanızı sağlayabilir.

İçeriğinizi bir hikayeye dönüştürün

Pokemon Go’nun başarısının arkasında şüphesiz onun hikayesi yatıyor. 90’larda çocuk olan herkesin en büyük hayallerinden biri bir Pokemon yakalayabilmekti. Pokemon Go, 90’ların çocuklarına bu imkanı gerçek mekanlarda yapabilme fırsatı sunduğu için oldukça başarılı oldu.

Bir e-ticaret firması için bunu yapmak pek de mümkün değil tabii ki; ancak yine de bu konudan alınacak dersler bulunuyor.

İçeriklerinize olan ilgiyi artırabilmek için bazı hikayeler kurgulamanızda fayda var. Gerçek olaylardan, gerçek verilerden yola çıkarak, metinlerinizi daha ilginç bir hale getirmenin yollarını aramanız gerekiyor.

Anlattıklarınız havada kalmamalı ve okuyucunun ihtiyaç duyduğu konular üzerinden yola çıkmalısınız.

Geliştirmelerin (Upgrade) gücünü hafife almayın

Pokemon Go ücretsiz bir uygulama olsa da uygulama içinde satın alma özelikleri bulunuyor. Uygulamadaki etkileşim artıkça da kullanıcılar bu öğlere para ödeyebiliyor. Pokemon Coin’lerle kullanıcılar daha fazla Pokemon yakalayabiliyor, onları saklayacak daha fazla alana sahip olabiliyor ve onları eğitebiliyor.

Uygulamayı daha iyi kullanabilmek için kendi hesaplarını geliştirmeleri (Upgrade) gerekiyor.

Okuyucularınızla daha fazla etkileşime girmek için içeriklerinizde de geliştirmeler yapabilirsiniz ve bu geliştirmeleri belli kullanıcılara sunabilirsiniz. Örnek olarak sadece e-posta bültenlerinize abone olan kullanıcılar için özel içerikler sunabilir ve bunu internet siteniz üzerinde belirtebilirsiniz.

Burada önemli olan, bazı uygulamalarınızdan yararlanan kullanıcılara daha farklı şeyler sunabilmektir. Bu durumda da farklı içerik türleri hazırlayabilirsiniz.

  • Özel rehber (how-to) yazıları
  • ”X şirket X araçları kullanarak satışlarını yüzde X artırdı” gibi kendi hizmetlerinizi ve/ya ürünlerinizi öne çıkartacak makaleler
  • Sektörel araştırmalar
  • Ücretsiz etkinlikler, webinar’lar. (Bu etkinliklerde ürün ve/ya hizmetleriniz hakkında detaylı bilgiler vermek ve kullanıcıların bu ürünleri nasıl daha iyi kullanabileceklerini göstermek)

Eyleme geçin

Pokemon Go’nun en önemli özelliği kullanıcıları bir eyleme geçirmesi. Kullanıcılar oturdukları yerden bu uygulamadan yararlanamazlar. Bu nedenle de dışarıya çıkıp Pokemon’ları aramaları gerekiyor.

Sizin de içeriklerinizde bazı eylemlere geçmeniz ve okuyucularınızı bir eyleme geçirmeniz gerekiyor.

  • İçeriklerinizde güçlü eyleme çağrı ifadeleri kullanabilir
  • Bu eyleme çağrı ifadeleri ile tüketicilerin hangi çözümlere ulaşacaklarını sunabilir
  • Gerçek olaylardan kesitler sunarak, tüketicilere ne gibi faydalar sunduğunuzu söyleyebilir
  • Rehber video içerikleri oluşturarak, ürünlerinizin nasıl kullanılabileceğine dair içerikler hazırlayabilirsiniz.

Bu tür yaklaşımlar, okuyucuları bazı eylemere yönlendirecektir. Onları bir eyleme yönlendiremediğiniz durumlarda içeriklerinizden çok fazla geri dönüş alamayabilirsiniz.

Zamanlamaya dikkat edin

Pokemon Go’nun çıkış tarihi aslında birçok açıdan önemli. Öncelikle 90’larda bu çizgi filmi izleyen çocuklar, şu anda satın alma gücü olan yetişkinlere dönüştü ve bu sayede uygulama içi satın alma işlemleri yapabiliyorlar.

Bir diğer faktör ise, uygulama yaz aylarında piyasaya sürüldü. Böylelikle kullanıcılar hava muhalefetlerine uğramadan rahatça dışarı çıkıp bu uygulamayı kullanabildiler.

İçeriklerinizi hazırlarken sizin de bunlara dikkat etmeniz gerekiyor. İçeriğinizi yazdıktan sonra hemen yayınlamak zorunda değilsiniz. Yayınlama için doğru zamanı beklemeniz gerekiyor.

Yayın zamanınızı belirlemek için:

  • Google Analytics üzerinden sitenizin en çok ziyaret edildiği saat aralıklarını inceleyebilirsiniz. Bu zaman dilimlerine göre hangi saatlerde paylaşım yapmanız gerektiğine dair bir plan çıkartabilirsiniz.
  • Sosyal mecralarda takipçilerinizin en çok aktif oldukları zaman dilimlerini belirleyebilir ve sonrasında bu saatlerde ilgili mecralarda paylaşımlar yapabilirsiniz.
  • Gündem ve trend konuları içeriklerinize ekleyebilir ve içeriklerinizi gündemi takip ederek paylaşabilirsiniz.

Hazırladığınız içerikler ne kadar iyi olursa olsun, doğru zamanlama olmadan istediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz. Bu nedenle de zamanlama konusuna ayrıca önem vermeniz gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi
E- Ticaret Firmaları İçin Youtube Rehberi
YouTube, dünyanın en büyük markaları arasında yer almasının dışında günümüzde başlı başına bir iş sahasına dönüşmüş durumda. Bu platform için video içeriği üretme fikri, artık çok daha geniş bir etki alanı...
13 Mart 2022
Markethinkers
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
UTM (Urchin Tracking Module) Nedir? Nasıl Kullanılır?
UTM (Urchin Tracking Module) Nedir? Nasıl Kullanılır?
Hedef kitle davranışlarının ölçümü, pazarlama faaliyetlerinin başarısı için önemlidir. Ulaşmak istediğiniz kitlenin; ürünlerinize, kampanyalarınıza veya markanıza gösterdiği ilgiyi ölçmek çalışmalarınız için ciddi bir...
14 Nisan 2022
Markethinkers
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yazılım Nedir?
Yazılım Nedir?
Karmaşık tablolar arasında aranılan bilgi, birkaç saniye hatta daha da kısa bir zaman içinde bulunabiliyor. Video oyunları, çok kompleks yapılara dönüşmüş durumda. Sanat, tabletlerin ekranına dokunarak üretilebiliyor. Ticaret,...
8 Eylül 2021
Markethinkers
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı iş...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ba/Bs Nedir? Ba/Bs Formu Nasıl Düzenlenir?
Ba/Bs Nedir? Ba/Bs Formu Nasıl Düzenlenir?
Türkiye’de faturalandırma ve vergilendirme ile ilgili süreçler, Hazine ve Maliye Bakanlığı’na bağlı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından yürütülür. GİB, ticari faaliyetlerin yasalara uygun bir şekilde...
7 Nisan 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın