Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri

19 Eylül 2016
Sinan Oypan

Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık.

Şu sıralar biraz dilden düşmüş olsa da halen birçok kişinin sıkça kullandığı uygulamalardan biri. Kısa sürede böylesine başarı yakalamış bir uygulamayı farklı açılardan inceleyerek, farklı bakış açıları kazanmak da mümkün.

Pokemon Go birçok farklı konuda şirketlere bazı fikirler ve dersler verebiliyor. Bu derslerden bazıları ise içerik pazarlama hakkında. Bu rehberimizde de bu konuyu ele alacağız.

Okuyucularınızla etkileşime girin

Pokemon Go, GPS sistemi ile kullanıcılara etkileşimli bir harita sunuyor. Yani kullanıcının olduğu bölgeye göre, o bölgenin özelliklerini taşıyan bir Pokemon gösteriyor. Başka bir deyişle kullanıcıyla etkileşime geçip, onun içinde olduğu ortama göre bir seçenek sunuyor.

İçerik çalışmalarınızda da benzer bir yaklaşımı uygulamanız gerekiyor. İçeriklerinizi hazırlarken şunları yapıyorsanız:

  • Çok resmi yazmak
  • Tek bir yazıda birden fazla hedef kitleye yönelik yazmak
  • Üçüncü şahıslar üzerinden konuşmak
  • Kullanıcılarla bağ kurabilecek bir iletişim dili kullanmamak

içerik stratejinizde bazı değişiklikler yapmanız gerekecek. Yukarıdaki tutumlar yerine şunları deneyebilirsiniz:

  • Daha samimi ve iletişime açık bir dil kullanın
  • Tek bir yazıda birden fazla hedef kitle seçmeyin
  • Okuyucuları yazıya dahil edebilmek için “Sen” ve/ya “Siz” kelimelerini kullanın
  • Hedef kitlenizin ihtiyaçlarına hitap edebilecek noktalara değinin

Okuyucularınızın isteklerine cevap veren ve doğrudan onlarla iletişim kurabilecek içerikler hazırlamanız, içeriklerinizden daha fazla geri dönüş almanızı sağlayabilir.

İçeriğinizi bir hikayeye dönüştürün

Pokemon Go’nun başarısının arkasında şüphesiz onun hikayesi yatıyor. 90’larda çocuk olan herkesin en büyük hayallerinden biri bir Pokemon yakalayabilmekti. Pokemon Go, 90’ların çocuklarına bu imkanı gerçek mekanlarda yapabilme fırsatı sunduğu için oldukça başarılı oldu.

Bir e-ticaret firması için bunu yapmak pek de mümkün değil tabii ki; ancak yine de bu konudan alınacak dersler bulunuyor.

İçeriklerinize olan ilgiyi artırabilmek için bazı hikayeler kurgulamanızda fayda var. Gerçek olaylardan, gerçek verilerden yola çıkarak, metinlerinizi daha ilginç bir hale getirmenin yollarını aramanız gerekiyor.

Anlattıklarınız havada kalmamalı ve okuyucunun ihtiyaç duyduğu konular üzerinden yola çıkmalısınız.

Geliştirmelerin (Upgrade) gücünü hafife almayın

Pokemon Go ücretsiz bir uygulama olsa da uygulama içinde satın alma özelikleri bulunuyor. Uygulamadaki etkileşim artıkça da kullanıcılar bu öğlere para ödeyebiliyor. Pokemon Coin’lerle kullanıcılar daha fazla Pokemon yakalayabiliyor, onları saklayacak daha fazla alana sahip olabiliyor ve onları eğitebiliyor.

Uygulamayı daha iyi kullanabilmek için kendi hesaplarını geliştirmeleri (Upgrade) gerekiyor.

Okuyucularınızla daha fazla etkileşime girmek için içeriklerinizde de geliştirmeler yapabilirsiniz ve bu geliştirmeleri belli kullanıcılara sunabilirsiniz. Örnek olarak sadece e-posta bültenlerinize abone olan kullanıcılar için özel içerikler sunabilir ve bunu internet siteniz üzerinde belirtebilirsiniz.

Burada önemli olan, bazı uygulamalarınızdan yararlanan kullanıcılara daha farklı şeyler sunabilmektir. Bu durumda da farklı içerik türleri hazırlayabilirsiniz.

  • Özel rehber (how-to) yazıları
  • ”X şirket X araçları kullanarak satışlarını yüzde X artırdı” gibi kendi hizmetlerinizi ve/ya ürünlerinizi öne çıkartacak makaleler
  • Sektörel araştırmalar
  • Ücretsiz etkinlikler, webinar’lar. (Bu etkinliklerde ürün ve/ya hizmetleriniz hakkında detaylı bilgiler vermek ve kullanıcıların bu ürünleri nasıl daha iyi kullanabileceklerini göstermek)

Eyleme geçin

Pokemon Go’nun en önemli özelliği kullanıcıları bir eyleme geçirmesi. Kullanıcılar oturdukları yerden bu uygulamadan yararlanamazlar. Bu nedenle de dışarıya çıkıp Pokemon’ları aramaları gerekiyor.

Sizin de içeriklerinizde bazı eylemlere geçmeniz ve okuyucularınızı bir eyleme geçirmeniz gerekiyor.

  • İçeriklerinizde güçlü eyleme çağrı ifadeleri kullanabilir
  • Bu eyleme çağrı ifadeleri ile tüketicilerin hangi çözümlere ulaşacaklarını sunabilir
  • Gerçek olaylardan kesitler sunarak, tüketicilere ne gibi faydalar sunduğunuzu söyleyebilir
  • Rehber video içerikleri oluşturarak, ürünlerinizin nasıl kullanılabileceğine dair içerikler hazırlayabilirsiniz.

Bu tür yaklaşımlar, okuyucuları bazı eylemere yönlendirecektir. Onları bir eyleme yönlendiremediğiniz durumlarda içeriklerinizden çok fazla geri dönüş alamayabilirsiniz.

Zamanlamaya dikkat edin

Pokemon Go’nun çıkış tarihi aslında birçok açıdan önemli. Öncelikle 90’larda bu çizgi filmi izleyen çocuklar, şu anda satın alma gücü olan yetişkinlere dönüştü ve bu sayede uygulama içi satın alma işlemleri yapabiliyorlar.

Bir diğer faktör ise, uygulama yaz aylarında piyasaya sürüldü. Böylelikle kullanıcılar hava muhalefetlerine uğramadan rahatça dışarı çıkıp bu uygulamayı kullanabildiler.

İçeriklerinizi hazırlarken sizin de bunlara dikkat etmeniz gerekiyor. İçeriğinizi yazdıktan sonra hemen yayınlamak zorunda değilsiniz. Yayınlama için doğru zamanı beklemeniz gerekiyor.

Yayın zamanınızı belirlemek için:

  • Google Analytics üzerinden sitenizin en çok ziyaret edildiği saat aralıklarını inceleyebilirsiniz. Bu zaman dilimlerine göre hangi saatlerde paylaşım yapmanız gerektiğine dair bir plan çıkartabilirsiniz.
  • Sosyal mecralarda takipçilerinizin en çok aktif oldukları zaman dilimlerini belirleyebilir ve sonrasında bu saatlerde ilgili mecralarda paylaşımlar yapabilirsiniz.
  • Gündem ve trend konuları içeriklerinize ekleyebilir ve içeriklerinizi gündemi takip ederek paylaşabilirsiniz.

Hazırladığınız içerikler ne kadar iyi olursa olsun, doğru zamanlama olmadan istediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz. Bu nedenle de zamanlama konusuna ayrıca önem vermeniz gerekiyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ geçtiğimiz...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan