fbpx

Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?

23 Temmuz 2016
Sinan Oypan

Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu uygulama, şuan Amerika’da Tinder’dan daha fazla kullanılmaya başladı ve yakında da Twitter’ı geçmesi bekleniyor. iPhone ve Android cihazlarda kullanılabilen uygulama ülkemizde de büyük ses getirdi ve birçok habere dahi konu oldu.

Peki, fiziki mağazası olan e-ticaret siteleri şuan gündemi kasıp kavuran bu uygulamadan nasıl yararlanabilirler?

Pokemon Go’nun mantığı nedir?

Öncelikle bilmeyenler için bu uygulamanın mantığını ve nasıl oynandığını anlatalım. Pokemon, 1990’larda oldukça popüler olan bir çizgi film ve bu uygulama ile kullanıcılara, gerçek ortamlarda bu çizgi karakter Pokemon’ları yakalama fırsatı sunuluyor. Akıllı telefon üzerinden virtual reality sistemine dayanan uygulamada, kullanıcılar sana bir harita üzerinde, bu Pokemon’ların yerlerini görebilir ve onları yakalamak için bu lokasyonlara gidiyorlar. Yakalanan Pokemon’lar karşılığında da puan kazanılabiliyor. Tüm bu aktiviteler akıllı telefon üzerinden gerçekleşiyor.

Uygulama üzerinde sanal bir harita olsa da, gerçek lokasyonların kullanıldığını da belirtelim. Kısacası, kullanıcılar bu karakterleri bulabilmek ve onlara sahip olabilmek için şehir içinde tur atıp, farklı lokasyonları ziyaret ediyorlar.

Fiziki mağazalar bu uygulamadan nasıl yararlanabilirler?

Bu ücretsiz uygulamanın sunduğu özelliklerden biri de “Lure Module” (Cazip modül ya da tuzak modülü diyebiliriz). Bu özelliği satın aldığınızda, istediğiniz lokasyonlara 30 dakika boyunca Pokemon karakterlerini yerleştirebiliyorsunuz ve kullanıcılar bu karakterleri görebiliyorlar.

Fiziki mağazalar bu özellikten yararlanarak, mağazalarına ve/ya kendilerine yakın olan lokasyonlara bu karakterleri yerleştirerek, uygulamanın kullanıcılarına ulaşabilirler.

Lure Module fiyatları

pokemon-lure-module

Öncelikle özelliğin fiyatlandırma detaylarını ele alalım:

  • 8 adet Lure Module paketi şuan için 680 Pokecoins olarak geçiyor. Bir Lure Module ise 100 Pokecoins.
  • 100 Pokecoins 0,99 dolar, 14500 Pokecoins ise 99,99 dolar.

Bir Lure Module ile 30 dakika boyunca Pokemon’ları Pokestops olarak geçen mekanlara (burası fiziki mağazanız olabilir) çekebiliyorsunuz. Burada küçük bir matematik hesabı ile 100 dolar karşılığında neler elde edebileceğinize bakalım.

  • 14,500 Pokecoins / 680 = 21 paket Lure Module
  • (21x8) / 2 = 84 saat. (İkiye bölmemizin sebebi her Lure paketinin yarım saat boyunca geçerli olması.)
  • 100 dolar / 84 saat = Saatte 1,19 dolar

Özetleyecek olursak, 100 dolar karşılığında 84 saatlik bir etkinlik yapma fırsatını elde etmiş oluyorsunuz ve saati 1,19 dolara geliyor.

Kullanıcıları çekmek için neler yapabilirsiniz?

Pokemon avında olan kullanıcıları bilgilendirmek için de e-ticaret sitenizden ve sosyal medya hesaplarınızdan yararlanmaya başlayabilirsiniz.

  • Pokemon Go için özel e-posta kampanyaları hazırlayabilir ve abonelerinize gönderebilirsiniz.
  • Sosyal medya hesaplarınızda mağazanızda Pokemon’ların ekran görüntülerini paylaşabilir ve yine bu yaptığınız çalışmaları sosyal hesaplarınızdan duyurabilirsiniz.
  • Bu kampanyalarda hangi saat dilimlerinde Lure Module’u kullanacağınız duyurarak, kullanıcıları bu saat aralıklarında mağazanıza çekebilirsiniz.

Bu etkinliğinizi duyurken, uygulama kullanıcılarına bazı fırsat ve indirimler de sunabilirsiniz. Lokasyonunuzda etkileşime geçen kullanıcıların, sosyal medyada paylaşım yapmalarını isteyebilir ve bu uygulamayı kullanan kişilere mağazanızda küçük indirimler ya da hediyeler sunabilirsiniz.

Ek olarak e-ticaret sitenizden alışverişe de yönlendirme yapmak adına küçük hediye çekleri bastırabilir ve belirli bir alışveriş tutarı üzerine %5-%10 indirim uygulayabilirsiniz. Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa e-ticaret paketlerimizi 15 gün ücretsiz deneyebilir ve e-ticaret'e adım atabilirsiniz.

Ancak bu fırsatları sunmanız da gerekmeyebilir. Yoğun bir lokasyonda bulunuyorsanız, mağazanıza gelenlerin sayısı bile size yeterli geri dönüşümü sağlayabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yaparken bir yönetim planı hazırlamanız, bu çalışmalarınızın performansını ve bunlardan alacağınzı geri dönüşümleri artırır. Yönetim planınızı oluştururken, içerik pazarlama...
22 Haziran 2020
Sinan Oypan