Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?

23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?

Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu uygulama, şuan Amerika’da Tinder’dan daha fazla kullanılmaya başladı ve yakında da Twitter’ı geçmesi bekleniyor. iPhone ve Android cihazlarda kullanılabilen uygulama ülkemizde de büyük ses getirdi ve birçok habere dahi konu oldu.

Peki, fiziki mağazası olan e-ticaret siteleri şuan gündemi kasıp kavuran bu uygulamadan nasıl yararlanabilirler?

Pokemon Go’nun mantığı nedir?

Öncelikle bilmeyenler için bu uygulamanın mantığını ve nasıl oynandığını anlatalım. Pokemon, 1990’larda oldukça popüler olan bir çizgi film ve bu uygulama ile kullanıcılara, gerçek ortamlarda bu çizgi karakter Pokemon’ları yakalama fırsatı sunuluyor. Akıllı telefon üzerinden virtual reality sistemine dayanan uygulamada, kullanıcılar sana bir harita üzerinde, bu Pokemon’ların yerlerini görebilir ve onları yakalamak için bu lokasyonlara gidiyorlar. Yakalanan Pokemon’lar karşılığında da puan kazanılabiliyor. Tüm bu aktiviteler akıllı telefon üzerinden gerçekleşiyor.

Uygulama üzerinde sanal bir harita olsa da, gerçek lokasyonların kullanıldığını da belirtelim. Kısacası, kullanıcılar bu karakterleri bulabilmek ve onlara sahip olabilmek için şehir içinde tur atıp, farklı lokasyonları ziyaret ediyorlar.

Fiziki mağazalar bu uygulamadan nasıl yararlanabilirler?

Bu ücretsiz uygulamanın sunduğu özelliklerden biri de “Lure Module” (Cazip modül ya da tuzak modülü diyebiliriz). Bu özelliği satın aldığınızda, istediğiniz lokasyonlara 30 dakika boyunca Pokemon karakterlerini yerleştirebiliyorsunuz ve kullanıcılar bu karakterleri görebiliyorlar.

Fiziki mağazalar bu özellikten yararlanarak, mağazalarına ve/ya kendilerine yakın olan lokasyonlara bu karakterleri yerleştirerek, uygulamanın kullanıcılarına ulaşabilirler.

Lure Module fiyatları

pokemon-lure-module

Öncelikle özelliğin fiyatlandırma detaylarını ele alalım:

  • 8 adet Lure Module paketi şuan için 680 Pokecoins olarak geçiyor. Bir Lure Module ise 100 Pokecoins.
  • 100 Pokecoins 0,99 dolar, 14500 Pokecoins ise 99,99 dolar.

Bir Lure Module ile 30 dakika boyunca Pokemon’ları Pokestops olarak geçen mekanlara (burası fiziki mağazanız olabilir) çekebiliyorsunuz. Burada küçük bir matematik hesabı ile 100 dolar karşılığında neler elde edebileceğinize bakalım.

  • 14,500 Pokecoins / 680 = 21 paket Lure Module
  • (21x8) / 2 = 84 saat. (İkiye bölmemizin sebebi her Lure paketinin yarım saat boyunca geçerli olması.)
  • 100 dolar / 84 saat = Saatte 1,19 dolar

Özetleyecek olursak, 100 dolar karşılığında 84 saatlik bir etkinlik yapma fırsatını elde etmiş oluyorsunuz ve saati 1,19 dolara geliyor.

Kullanıcıları çekmek için neler yapabilirsiniz?

Pokemon avında olan kullanıcıları bilgilendirmek için de e-ticaret sitenizden ve sosyal medya hesaplarınızdan yararlanmaya başlayabilirsiniz.

  • Pokemon Go için özel e-posta kampanyaları hazırlayabilir ve abonelerinize gönderebilirsiniz.
  • Sosyal medya hesaplarınızda mağazanızda Pokemon’ların ekran görüntülerini paylaşabilir ve yine bu yaptığınız çalışmaları sosyal hesaplarınızdan duyurabilirsiniz.
  • Bu kampanyalarda hangi saat dilimlerinde Lure Module’u kullanacağınız duyurarak, kullanıcıları bu saat aralıklarında mağazanıza çekebilirsiniz.

Bu etkinliğinizi duyurken, uygulama kullanıcılarına bazı fırsat ve indirimler de sunabilirsiniz. Lokasyonunuzda etkileşime geçen kullanıcıların, sosyal medyada paylaşım yapmalarını isteyebilir ve bu uygulamayı kullanan kişilere mağazanızda küçük indirimler ya da hediyeler sunabilirsiniz.

Ek olarak e-ticaret sitenizden alışverişe de yönlendirme yapmak adına küçük hediye çekleri bastırabilir ve belirli bir alışveriş tutarı üzerine %5-%10 indirim uygulayabilirsiniz. Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa e-ticaret paketlerimizi 15 gün ücretsiz deneyebilir ve e-ticaret'e adım atabilirsiniz.

Ancak bu fırsatları sunmanız da gerekmeyebilir. Yoğun bir lokasyonda bulunuyorsanız, mağazanıza gelenlerin sayısı bile size yeterli geri dönüşümü sağlayabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın