Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?

23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?

Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu uygulama, şuan Amerika’da Tinder’dan daha fazla kullanılmaya başladı ve yakında da Twitter’ı geçmesi bekleniyor. iPhone ve Android cihazlarda kullanılabilen uygulama ülkemizde de büyük ses getirdi ve birçok habere dahi konu oldu.

Peki, fiziki mağazası olan e-ticaret siteleri şuan gündemi kasıp kavuran bu uygulamadan nasıl yararlanabilirler?

Pokemon Go’nun mantığı nedir?

Öncelikle bilmeyenler için bu uygulamanın mantığını ve nasıl oynandığını anlatalım. Pokemon, 1990’larda oldukça popüler olan bir çizgi film ve bu uygulama ile kullanıcılara, gerçek ortamlarda bu çizgi karakter Pokemon’ları yakalama fırsatı sunuluyor. Akıllı telefon üzerinden virtual reality sistemine dayanan uygulamada, kullanıcılar sana bir harita üzerinde, bu Pokemon’ların yerlerini görebilir ve onları yakalamak için bu lokasyonlara gidiyorlar. Yakalanan Pokemon’lar karşılığında da puan kazanılabiliyor. Tüm bu aktiviteler akıllı telefon üzerinden gerçekleşiyor.

Uygulama üzerinde sanal bir harita olsa da, gerçek lokasyonların kullanıldığını da belirtelim. Kısacası, kullanıcılar bu karakterleri bulabilmek ve onlara sahip olabilmek için şehir içinde tur atıp, farklı lokasyonları ziyaret ediyorlar.

Fiziki mağazalar bu uygulamadan nasıl yararlanabilirler?

Bu ücretsiz uygulamanın sunduğu özelliklerden biri de “Lure Module” (Cazip modül ya da tuzak modülü diyebiliriz). Bu özelliği satın aldığınızda, istediğiniz lokasyonlara 30 dakika boyunca Pokemon karakterlerini yerleştirebiliyorsunuz ve kullanıcılar bu karakterleri görebiliyorlar.

Fiziki mağazalar bu özellikten yararlanarak, mağazalarına ve/ya kendilerine yakın olan lokasyonlara bu karakterleri yerleştirerek, uygulamanın kullanıcılarına ulaşabilirler.

Lure Module fiyatları

pokemon-lure-module

Öncelikle özelliğin fiyatlandırma detaylarını ele alalım:

  • 8 adet Lure Module paketi şuan için 680 Pokecoins olarak geçiyor. Bir Lure Module ise 100 Pokecoins.
  • 100 Pokecoins 0,99 dolar, 14500 Pokecoins ise 99,99 dolar.

Bir Lure Module ile 30 dakika boyunca Pokemon’ları Pokestops olarak geçen mekanlara (burası fiziki mağazanız olabilir) çekebiliyorsunuz. Burada küçük bir matematik hesabı ile 100 dolar karşılığında neler elde edebileceğinize bakalım.

  • 14,500 Pokecoins / 680 = 21 paket Lure Module
  • (21x8) / 2 = 84 saat. (İkiye bölmemizin sebebi her Lure paketinin yarım saat boyunca geçerli olması.)
  • 100 dolar / 84 saat = Saatte 1,19 dolar

Özetleyecek olursak, 100 dolar karşılığında 84 saatlik bir etkinlik yapma fırsatını elde etmiş oluyorsunuz ve saati 1,19 dolara geliyor.

Kullanıcıları çekmek için neler yapabilirsiniz?

Pokemon avında olan kullanıcıları bilgilendirmek için de e-ticaret sitenizden ve sosyal medya hesaplarınızdan yararlanmaya başlayabilirsiniz.

  • Pokemon Go için özel e-posta kampanyaları hazırlayabilir ve abonelerinize gönderebilirsiniz.
  • Sosyal medya hesaplarınızda mağazanızda Pokemon’ların ekran görüntülerini paylaşabilir ve yine bu yaptığınız çalışmaları sosyal hesaplarınızdan duyurabilirsiniz.
  • Bu kampanyalarda hangi saat dilimlerinde Lure Module’u kullanacağınız duyurarak, kullanıcıları bu saat aralıklarında mağazanıza çekebilirsiniz.

Bu etkinliğinizi duyurken, uygulama kullanıcılarına bazı fırsat ve indirimler de sunabilirsiniz. Lokasyonunuzda etkileşime geçen kullanıcıların, sosyal medyada paylaşım yapmalarını isteyebilir ve bu uygulamayı kullanan kişilere mağazanızda küçük indirimler ya da hediyeler sunabilirsiniz.

Ek olarak e-ticaret sitenizden alışverişe de yönlendirme yapmak adına küçük hediye çekleri bastırabilir ve belirli bir alışveriş tutarı üzerine %5-%10 indirim uygulayabilirsiniz. Henüz bir e-ticaret siteniz yoksa e-ticaret paketlerimizi 15 gün ücretsiz deneyebilir ve e-ticaret'e adım atabilirsiniz.

Ancak bu fırsatları sunmanız da gerekmeyebilir. Yoğun bir lokasyonda bulunuyorsanız, mağazanıza gelenlerin sayısı bile size yeterli geri dönüşümü sağlayabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini arttırma
Long tail keywords SEO ile e-ticaret sitenizin trafiğini nasıl arttırabilirsiniz, Long Tail Keywords SEO'da dikkat edilmesi gerekener ve daha fazlası bu yazımızda. Long Tail Keywords SEO Arama motoru optimizasyonu e-ticaret siteleri...
6 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin