fbpx

Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?

15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?

Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla kullanılabiliyor ve bunun için de farklı yaklaşımlarınızın olması gerekiyor. Bugünkü rehberimizde ise performans pazarlama çalışmalarını e-ticaret siteniz için nasıl kullanabileceğiniz üzerinde duracağız.

Performans pazarlama çalışmaları nerelerde kullanılır?

Performans pazarlama çalışmalarını kullanabileceğiniz farklı kanallar bulunuyor. Bu kanalları farklı amaçlarla kullanabileceğiniz gibi genel bir kampanyayı desteklemek için hepsini bir arada da kullanabilirsiniz.

Affiliate Marketing (Satış Ortaklığı)

Performans pazarlamanın en çok kullanıldığı kanallardan biri Affiliate Marketing, başka bir deyişle satış ortaklığıdır. Affiliate Marketing çalışmalarına açık olan dijital yayıncılarla iş birliği yaparak, kendi ürünlerinizi bu dijital yayınlar üzerinde gösterebilirsiniz. Bu satış modelinde, yayıncının site üzerinden gelen yönlendirmeler de ya da bu yönlendirme sonrasında yapılan satın almalar sonrasında ücretlendirmeler yapılır.

Satışları artırmak ve ürün tanıtımı yapmak için etkili bir yöntem olduğu gibi sadece belli bir eylem alındığında ücret ödemesi yapıldığı için performans pazarlamada en sık kullanılan yöntemlerden biridir.

Native (doğal) reklamlar

Dışarıdan bakıldığında doğrudan bir reklam gibi görünmeyen; ancak bir hizmet, ürün ya da markayı tanıtmak amacıyla hazırlanmış olan içeriklerin pazarlama çalışmalarında kullanılmasına native ya da doğal reklamcılık deniyor. Bu çalışmalar uzun süredir reklamcıların ve markaların sık başvurduğu reklam yöntemleri arasında yer alıyor.

Doğal reklam çalışmalarını yine dijital yayıncılarla ya da infleuncer hesaplarla yapabilir ve dilediğiniz bir kampanya ya da ürünün tanıtımını yapabilirsiniz. Native reklamlarda en sık kullanılan ödeme yöntemleri CPC (tıklama başına maliyet) ve CPM (1000 gösterim başına maliyet) şeklindedir.

Sponsorlu içerikler

Performans pazarlama çalışmalarını yapabileceğiniz bir diğer kanal ise sponsorlu içeriklerdir. Yine influencer hesaplarla çalışabileceğiniz gibi sponsorlu içerik çalışmaları yapan dijital yayıncılarla da iş birliği içine girebilirsiniz.

Bu yöntemde yayıncılar, sizin için içerik üretebilecekleri gibi siz de kendi hazırladığınız bir içeriği bu yayıncıların kendi kanalları üzerinde yayınlatabilirsiniz. Maliyet kontrolü sağlamasının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için de bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Native reklamlarda olduğu gibi sponsorlu içeriklerde de CPC ya da CPM ödeme yöntemlerini kullanabileceğiniz gibi CPA (Eylem başına maliyet) metodunu da kullanabilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama

Performans pazarlama ile yeni kitlelere ulaşmak, marka bilinirliği kazanmak ve ürünlerinizi tanıtmak istiyorsanız sosyal medya pazarlama üzerinde de çalışmalar yapabilirsiniz.

Hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz edebilir, müşteri profilinize uygun bir hedef kitle belirledikten sonra istediğiniz reklam kampanyalarını oluşturarak tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

Bu yöntemde hedef kitle kontrolü ve bütçe yönetimi size ait olduğu için reklam yönetimlerinizi dilediğiniz gibi yapabilirsiniz. Sonuç alamadığınız ya da sonuçlarını beğenmediğiniz kampanyaları durdurarak farklı satış stratejileri geliştirmeyi de denebilirsiniz.

Arama motoru pazarlama

SEO çalışmalarından farklı olarak arama motoru pazarlama (SEM) çalışmaları yaparak da performans pazarlama çalışmalarınız için kampanyalar oluşturabilirsiniz.. SEO çalışmaları, organik olarak bir trafik elde etmenizi sağlarken SEM ise reklam içerikleri ve kampanyalarıyla arama motorlarından sitenize trafik çekmenize yardımcı olur.

Adwords kampanyaları hazırlayarak, seçtiğiniz hedef kitle ve anahtar kelimeleri özelinde reklam içerikleri hazırlayabilirsiniz ve kullanıcıların arama sorgularına yanıt verecek kampanyalar sunabilirsiniz.

Adwords çalışmaları için ödeme metodunuzu CPC olarak seçmeniz, reklam bütçenizin daha etkili bir şekilde yönetilmesine yardımcı olur.

Performans pazarlama çalışmalarınızın başarılı olabilmesi için:

Yaptığınız performans pazarlama çalışmalarının başarılı olabilmesi için özellikle üzerinde durmanız gereken noktalar bulunuyor. Bunları da şu şekilde ele alabiliriz:

Detaylı bir varış sayfası hazırlayın: Reklamlarınızdan sonra yönlendirilecek olan varış sayfasının detaylı ve iyi bir şekilde hazırlanması gerekir. Bu sayfayı ziyaret edenler reklamda gördükleri içerik veya mesajlara ulaşarak, bu içerikler hakkında mümkün olduğunca çok bilgi almalılar. Varış sayfalarınızın kalitesini artırmanız, reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

A/B testleri yapın: A/B testleri yapmanız, hangi varış sayfalarının ya da reklam kampanyasının firmanıza daha fazla geri dönüşüm sağladığını görmenizi sağlayacağı için önemlidir. Performans pazarlama çalışmalarında eldeki bütçenin iyi bir şekilde yönetilmesi amaçlandığı için bu A/B testlerini yapmanız bir hayli önemlidir.

Trafik kanallarınızı iyi seçin: Hangi kanallar üzerinden bir trafik edinmek istediğinizi de iyi bir şekilde seçmeniz gerekir ve aynı zamanda da bu trafik kanalları üzerinde de testler yapmanız oldukça önemlidir. Özellikle native ve affilate marketing çalışmaları yaparken, güvenilir ve kaliteli bir kanal üzerinden trafik çektiğinize emin olmanız gerekir.

Bu kanalların güven vermiyor oluşu ya da kaliteli içerikler sunmuyor oluşu, ürünleriniz ve markanızın da imajın düşürebilir. Bu da yaptığınız çalışmalardan iyi verim alamamanıza neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi 2021
Trendyol Mağaza Açma / Trendyol Mağaza Açmak yani trendyol da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. İnternetten satış yapmak isteyen girişimciler ve şirketler, Trendyol mağaza açma / Trendyol...
5 Eylül 2019
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan