Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?

15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?

Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla kullanılabiliyor ve bunun için de farklı yaklaşımlarınızın olması gerekiyor. Bugünkü rehberimizde ise performans pazarlama çalışmalarını e-ticaret siteniz için nasıl kullanabileceğiniz üzerinde duracağız.

Performans pazarlama çalışmaları nerelerde kullanılır?

Performans pazarlama çalışmalarını kullanabileceğiniz farklı kanallar bulunuyor. Bu kanalları farklı amaçlarla kullanabileceğiniz gibi genel bir kampanyayı desteklemek için hepsini bir arada da kullanabilirsiniz.

Affiliate Marketing (Satış Ortaklığı)

Performans pazarlamanın en çok kullanıldığı kanallardan biri Affiliate Marketing, başka bir deyişle satış ortaklığıdır. Affiliate Marketing çalışmalarına açık olan dijital yayıncılarla iş birliği yaparak, kendi ürünlerinizi bu dijital yayınlar üzerinde gösterebilirsiniz. Bu satış modelinde, yayıncının site üzerinden gelen yönlendirmeler de ya da bu yönlendirme sonrasında yapılan satın almalar sonrasında ücretlendirmeler yapılır.

Satışları artırmak ve ürün tanıtımı yapmak için etkili bir yöntem olduğu gibi sadece belli bir eylem alındığında ücret ödemesi yapıldığı için performans pazarlamada en sık kullanılan yöntemlerden biridir.

Native (doğal) reklamlar

Dışarıdan bakıldığında doğrudan bir reklam gibi görünmeyen; ancak bir hizmet, ürün ya da markayı tanıtmak amacıyla hazırlanmış olan içeriklerin pazarlama çalışmalarında kullanılmasına native ya da doğal reklamcılık deniyor. Bu çalışmalar uzun süredir reklamcıların ve markaların sık başvurduğu reklam yöntemleri arasında yer alıyor.

Doğal reklam çalışmalarını yine dijital yayıncılarla ya da infleuncer hesaplarla yapabilir ve dilediğiniz bir kampanya ya da ürünün tanıtımını yapabilirsiniz. Native reklamlarda en sık kullanılan ödeme yöntemleri CPC (tıklama başına maliyet) ve CPM (1000 gösterim başına maliyet) şeklindedir.

Sponsorlu içerikler

Performans pazarlama çalışmalarını yapabileceğiniz bir diğer kanal ise sponsorlu içeriklerdir. Yine influencer hesaplarla çalışabileceğiniz gibi sponsorlu içerik çalışmaları yapan dijital yayıncılarla da iş birliği içine girebilirsiniz.

Bu yöntemde yayıncılar, sizin için içerik üretebilecekleri gibi siz de kendi hazırladığınız bir içeriği bu yayıncıların kendi kanalları üzerinde yayınlatabilirsiniz. Maliyet kontrolü sağlamasının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için de bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Native reklamlarda olduğu gibi sponsorlu içeriklerde de CPC ya da CPM ödeme yöntemlerini kullanabileceğiniz gibi CPA (Eylem başına maliyet) metodunu da kullanabilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama

Performans pazarlama ile yeni kitlelere ulaşmak, marka bilinirliği kazanmak ve ürünlerinizi tanıtmak istiyorsanız sosyal medya pazarlama üzerinde de çalışmalar yapabilirsiniz.

Hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz edebilir, müşteri profilinize uygun bir hedef kitle belirledikten sonra istediğiniz reklam kampanyalarını oluşturarak tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

Bu yöntemde hedef kitle kontrolü ve bütçe yönetimi size ait olduğu için reklam yönetimlerinizi dilediğiniz gibi yapabilirsiniz. Sonuç alamadığınız ya da sonuçlarını beğenmediğiniz kampanyaları durdurarak farklı satış stratejileri geliştirmeyi de denebilirsiniz.

Arama motoru pazarlama

SEO çalışmalarından farklı olarak arama motoru pazarlama (SEM) çalışmaları yaparak da performans pazarlama çalışmalarınız için kampanyalar oluşturabilirsiniz.. SEO çalışmaları, organik olarak bir trafik elde etmenizi sağlarken SEM ise reklam içerikleri ve kampanyalarıyla arama motorlarından sitenize trafik çekmenize yardımcı olur.

Adwords kampanyaları hazırlayarak, seçtiğiniz hedef kitle ve anahtar kelimeleri özelinde reklam içerikleri hazırlayabilirsiniz ve kullanıcıların arama sorgularına yanıt verecek kampanyalar sunabilirsiniz.

Adwords çalışmaları için ödeme metodunuzu CPC olarak seçmeniz, reklam bütçenizin daha etkili bir şekilde yönetilmesine yardımcı olur.

Performans pazarlama çalışmalarınızın başarılı olabilmesi için:

Yaptığınız performans pazarlama çalışmalarının başarılı olabilmesi için özellikle üzerinde durmanız gereken noktalar bulunuyor. Bunları da şu şekilde ele alabiliriz:

Detaylı bir varış sayfası hazırlayın: Reklamlarınızdan sonra yönlendirilecek olan varış sayfasının detaylı ve iyi bir şekilde hazırlanması gerekir. Bu sayfayı ziyaret edenler reklamda gördükleri içerik veya mesajlara ulaşarak, bu içerikler hakkında mümkün olduğunca çok bilgi almalılar. Varış sayfalarınızın kalitesini artırmanız, reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

A/B testleri yapın: A/B testleri yapmanız, hangi varış sayfalarının ya da reklam kampanyasının firmanıza daha fazla geri dönüşüm sağladığını görmenizi sağlayacağı için önemlidir. Performans pazarlama çalışmalarında eldeki bütçenin iyi bir şekilde yönetilmesi amaçlandığı için bu A/B testlerini yapmanız bir hayli önemlidir.

Trafik kanallarınızı iyi seçin: Hangi kanallar üzerinden bir trafik edinmek istediğinizi de iyi bir şekilde seçmeniz gerekir ve aynı zamanda da bu trafik kanalları üzerinde de testler yapmanız oldukça önemlidir. Özellikle native ve affilate marketing çalışmaları yaparken, güvenilir ve kaliteli bir kanal üzerinden trafik çektiğinize emin olmanız gerekir.

Bu kanalların güven vermiyor oluşu ya da kaliteli içerikler sunmuyor oluşu, ürünleriniz ve markanızın da imajın düşürebilir. Bu da yaptığınız çalışmalardan iyi verim alamamanıza neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube içerik üretmek, videolarla tüketicilere ulaşmak geri dönüşümleri artırmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça önemli. Tabii ki Youtube üzerinde yer almanın sağladığı avantajlar sadece bunlarla da sınırlı...
6 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Amazon'da Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazon'da Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
E-ticaret Sitesi Kurma Rehberi
Günümüzün en çok rağbet gören iş modellerinden biri olan e-ticaret, bir online mağaza kurup internetten satış yapmaktan ibaret değildir. E ticaret sitesi kurmak ve online satış yapmak, her geçen gün büyüyen ve gelişen bir sektöre...
25 Haziran 2021
Markethinkers
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten Gelinlik Satmak İçin Tavsiyeler
İnternetten gelinlik satmak ilgili hazırladığımız bu mini e-ticaret tavsiye rehberinde gelinlik satma siteleri arasında yer almak istiyor ve online gelinlik satmak istiyorum ya da 2 el gelinlik satmak istiyorum diyorsanız bu yazı tam size...
7 Ocak 2018
IdeaSoft
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
E-Ticaretin İşinize Olumlu Etkileri Nelerdir?
Girişimcilerin iş ağı oluşturmak, satış yapmak ve işletmelerini adım adım başarıya taşımak için son dönemde en sık kullandığı yöntemlerden biri e-ticarettir. Gelişen teknoloji sonucunda internetin öneminin artmasıyla ortaya...
31 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarınızla iş kurarken nelere dikkat etmelisiniz?
Arkadaşlarla beraber bir girişim kurma fikri, şuanki girişimicilik ekosisteminde oldukça yaygın; fakat sosyal çevrenizdeki kişilerle iş yapmak her zaman iyi sonuçlar vermiyor. Arkadaşlık ve iş oldukça farklı kulvarlar ve...
3 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin