Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?

15 Şubat 2019
Sinan Oypan

Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla kullanılabiliyor ve bunun için de farklı yaklaşımlarınızın olması gerekiyor. Bugünkü rehberimizde ise performans pazarlama çalışmalarını e-ticaret siteniz için nasıl kullanabileceğiniz üzerinde duracağız.

Performans pazarlama çalışmaları nerelerde kullanılır?

Performans pazarlama çalışmalarını kullanabileceğiniz farklı kanallar bulunuyor. Bu kanalları farklı amaçlarla kullanabileceğiniz gibi genel bir kampanyayı desteklemek için hepsini bir arada da kullanabilirsiniz.

Affiliate Marketing (Satış Ortaklığı)

Performans pazarlamanın en çok kullanıldığı kanallardan biri Affiliate Marketing, başka bir deyişle satış ortaklığıdır. Affiliate Marketing çalışmalarına açık olan dijital yayıncılarla iş birliği yaparak, kendi ürünlerinizi bu dijital yayınlar üzerinde gösterebilirsiniz. Bu satış modelinde, yayıncının site üzerinden gelen yönlendirmeler de ya da bu yönlendirme sonrasında yapılan satın almalar sonrasında ücretlendirmeler yapılır.

Satışları artırmak ve ürün tanıtımı yapmak için etkili bir yöntem olduğu gibi sadece belli bir eylem alındığında ücret ödemesi yapıldığı için performans pazarlamada en sık kullanılan yöntemlerden biridir.

Native (doğal) reklamlar

Dışarıdan bakıldığında doğrudan bir reklam gibi görünmeyen; ancak bir hizmet, ürün ya da markayı tanıtmak amacıyla hazırlanmış olan içeriklerin pazarlama çalışmalarında kullanılmasına native ya da doğal reklamcılık deniyor. Bu çalışmalar uzun süredir reklamcıların ve markaların sık başvurduğu reklam yöntemleri arasında yer alıyor.

Doğal reklam çalışmalarını yine dijital yayıncılarla ya da infleuncer hesaplarla yapabilir ve dilediğiniz bir kampanya ya da ürünün tanıtımını yapabilirsiniz. Native reklamlarda en sık kullanılan ödeme yöntemleri CPC (tıklama başına maliyet) ve CPM (1000 gösterim başına maliyet) şeklindedir.

Sponsorlu içerikler

Performans pazarlama çalışmalarını yapabileceğiniz bir diğer kanal ise sponsorlu içeriklerdir. Yine influencer hesaplarla çalışabileceğiniz gibi sponsorlu içerik çalışmaları yapan dijital yayıncılarla da iş birliği içine girebilirsiniz.

Bu yöntemde yayıncılar, sizin için içerik üretebilecekleri gibi siz de kendi hazırladığınız bir içeriği bu yayıncıların kendi kanalları üzerinde yayınlatabilirsiniz. Maliyet kontrolü sağlamasının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için de bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Native reklamlarda olduğu gibi sponsorlu içeriklerde de CPC ya da CPM ödeme yöntemlerini kullanabileceğiniz gibi CPA (Eylem başına maliyet) metodunu da kullanabilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama

Performans pazarlama ile yeni kitlelere ulaşmak, marka bilinirliği kazanmak ve ürünlerinizi tanıtmak istiyorsanız sosyal medya pazarlama üzerinde de çalışmalar yapabilirsiniz.

Hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz edebilir, müşteri profilinize uygun bir hedef kitle belirledikten sonra istediğiniz reklam kampanyalarını oluşturarak tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

Bu yöntemde hedef kitle kontrolü ve bütçe yönetimi size ait olduğu için reklam yönetimlerinizi dilediğiniz gibi yapabilirsiniz. Sonuç alamadığınız ya da sonuçlarını beğenmediğiniz kampanyaları durdurarak farklı satış stratejileri geliştirmeyi de denebilirsiniz.

Arama motoru pazarlama

SEO çalışmalarından farklı olarak arama motoru pazarlama (SEM) çalışmaları yaparak da performans pazarlama çalışmalarınız için kampanyalar oluşturabilirsiniz.. SEO çalışmaları, organik olarak bir trafik elde etmenizi sağlarken SEM ise reklam içerikleri ve kampanyalarıyla arama motorlarından sitenize trafik çekmenize yardımcı olur.

Adwords kampanyaları hazırlayarak, seçtiğiniz hedef kitle ve anahtar kelimeleri özelinde reklam içerikleri hazırlayabilirsiniz ve kullanıcıların arama sorgularına yanıt verecek kampanyalar sunabilirsiniz.

Adwords çalışmaları için ödeme metodunuzu CPC olarak seçmeniz, reklam bütçenizin daha etkili bir şekilde yönetilmesine yardımcı olur.

Performans pazarlama çalışmalarınızın başarılı olabilmesi için:

Yaptığınız performans pazarlama çalışmalarının başarılı olabilmesi için özellikle üzerinde durmanız gereken noktalar bulunuyor. Bunları da şu şekilde ele alabiliriz:

Detaylı bir varış sayfası hazırlayın: Reklamlarınızdan sonra yönlendirilecek olan varış sayfasının detaylı ve iyi bir şekilde hazırlanması gerekir. Bu sayfayı ziyaret edenler reklamda gördükleri içerik veya mesajlara ulaşarak, bu içerikler hakkında mümkün olduğunca çok bilgi almalılar. Varış sayfalarınızın kalitesini artırmanız, reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

A/B testleri yapın: A/B testleri yapmanız, hangi varış sayfalarının ya da reklam kampanyasının firmanıza daha fazla geri dönüşüm sağladığını görmenizi sağlayacağı için önemlidir. Performans pazarlama çalışmalarında eldeki bütçenin iyi bir şekilde yönetilmesi amaçlandığı için bu A/B testlerini yapmanız bir hayli önemlidir.

Trafik kanallarınızı iyi seçin: Hangi kanallar üzerinden bir trafik edinmek istediğinizi de iyi bir şekilde seçmeniz gerekir ve aynı zamanda da bu trafik kanalları üzerinde de testler yapmanız oldukça önemlidir. Özellikle native ve affilate marketing çalışmaları yaparken, güvenilir ve kaliteli bir kanal üzerinden trafik çektiğinize emin olmanız gerekir.

Bu kanalların güven vermiyor oluşu ya da kaliteli içerikler sunmuyor oluşu, ürünleriniz ve markanızın da imajın düşürebilir. Bu da yaptığınız çalışmalardan iyi verim alamamanıza neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette rekabet stratejisi nasıl hazırlanır?
Rekabet stratejisi, e-ticarette üzerinde durulması gereken ve uzun vadeli başarı için de uygulanması gereken bir çalışmadır. Günümüzde birçok sektörde rekabetin ciddi şekilde artması, tüketicilerin marka sadakatlerinin azalarak,...
13 Haziran 2020
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından...
24 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan