Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?

15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?

Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla kullanılabiliyor ve bunun için de farklı yaklaşımlarınızın olması gerekiyor. Bugünkü rehberimizde ise performans pazarlama çalışmalarını e-ticaret siteniz için nasıl kullanabileceğiniz üzerinde duracağız.

Performans pazarlama çalışmaları nerelerde kullanılır?

Performans pazarlama çalışmalarını kullanabileceğiniz farklı kanallar bulunuyor. Bu kanalları farklı amaçlarla kullanabileceğiniz gibi genel bir kampanyayı desteklemek için hepsini bir arada da kullanabilirsiniz.

Affiliate Marketing (Satış Ortaklığı)

Performans pazarlamanın en çok kullanıldığı kanallardan biri Affiliate Marketing, başka bir deyişle satış ortaklığıdır. Affiliate Marketing çalışmalarına açık olan dijital yayıncılarla iş birliği yaparak, kendi ürünlerinizi bu dijital yayınlar üzerinde gösterebilirsiniz. Bu satış modelinde, yayıncının site üzerinden gelen yönlendirmeler de ya da bu yönlendirme sonrasında yapılan satın almalar sonrasında ücretlendirmeler yapılır.

Satışları artırmak ve ürün tanıtımı yapmak için etkili bir yöntem olduğu gibi sadece belli bir eylem alındığında ücret ödemesi yapıldığı için performans pazarlamada en sık kullanılan yöntemlerden biridir.

Native (doğal) reklamlar

Dışarıdan bakıldığında doğrudan bir reklam gibi görünmeyen; ancak bir hizmet, ürün ya da markayı tanıtmak amacıyla hazırlanmış olan içeriklerin pazarlama çalışmalarında kullanılmasına native ya da doğal reklamcılık deniyor. Bu çalışmalar uzun süredir reklamcıların ve markaların sık başvurduğu reklam yöntemleri arasında yer alıyor.

Doğal reklam çalışmalarını yine dijital yayıncılarla ya da infleuncer hesaplarla yapabilir ve dilediğiniz bir kampanya ya da ürünün tanıtımını yapabilirsiniz. Native reklamlarda en sık kullanılan ödeme yöntemleri CPC (tıklama başına maliyet) ve CPM (1000 gösterim başına maliyet) şeklindedir.

Sponsorlu içerikler

Performans pazarlama çalışmalarını yapabileceğiniz bir diğer kanal ise sponsorlu içeriklerdir. Yine influencer hesaplarla çalışabileceğiniz gibi sponsorlu içerik çalışmaları yapan dijital yayıncılarla da iş birliği içine girebilirsiniz.

Bu yöntemde yayıncılar, sizin için içerik üretebilecekleri gibi siz de kendi hazırladığınız bir içeriği bu yayıncıların kendi kanalları üzerinde yayınlatabilirsiniz. Maliyet kontrolü sağlamasının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için de bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Native reklamlarda olduğu gibi sponsorlu içeriklerde de CPC ya da CPM ödeme yöntemlerini kullanabileceğiniz gibi CPA (Eylem başına maliyet) metodunu da kullanabilirsiniz.

Sosyal medya pazarlama

Performans pazarlama ile yeni kitlelere ulaşmak, marka bilinirliği kazanmak ve ürünlerinizi tanıtmak istiyorsanız sosyal medya pazarlama üzerinde de çalışmalar yapabilirsiniz.

Hedef kitlenizi iyi bir şekilde analiz edebilir, müşteri profilinize uygun bir hedef kitle belirledikten sonra istediğiniz reklam kampanyalarını oluşturarak tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

Bu yöntemde hedef kitle kontrolü ve bütçe yönetimi size ait olduğu için reklam yönetimlerinizi dilediğiniz gibi yapabilirsiniz. Sonuç alamadığınız ya da sonuçlarını beğenmediğiniz kampanyaları durdurarak farklı satış stratejileri geliştirmeyi de denebilirsiniz.

Arama motoru pazarlama

SEO çalışmalarından farklı olarak arama motoru pazarlama (SEM) çalışmaları yaparak da performans pazarlama çalışmalarınız için kampanyalar oluşturabilirsiniz.. SEO çalışmaları, organik olarak bir trafik elde etmenizi sağlarken SEM ise reklam içerikleri ve kampanyalarıyla arama motorlarından sitenize trafik çekmenize yardımcı olur.

Adwords kampanyaları hazırlayarak, seçtiğiniz hedef kitle ve anahtar kelimeleri özelinde reklam içerikleri hazırlayabilirsiniz ve kullanıcıların arama sorgularına yanıt verecek kampanyalar sunabilirsiniz.

Adwords çalışmaları için ödeme metodunuzu CPC olarak seçmeniz, reklam bütçenizin daha etkili bir şekilde yönetilmesine yardımcı olur.

Performans pazarlama çalışmalarınızın başarılı olabilmesi için:

Yaptığınız performans pazarlama çalışmalarının başarılı olabilmesi için özellikle üzerinde durmanız gereken noktalar bulunuyor. Bunları da şu şekilde ele alabiliriz:

Detaylı bir varış sayfası hazırlayın: Reklamlarınızdan sonra yönlendirilecek olan varış sayfasının detaylı ve iyi bir şekilde hazırlanması gerekir. Bu sayfayı ziyaret edenler reklamda gördükleri içerik veya mesajlara ulaşarak, bu içerikler hakkında mümkün olduğunca çok bilgi almalılar. Varış sayfalarınızın kalitesini artırmanız, reklamlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artıracaktır.

A/B testleri yapın: A/B testleri yapmanız, hangi varış sayfalarının ya da reklam kampanyasının firmanıza daha fazla geri dönüşüm sağladığını görmenizi sağlayacağı için önemlidir. Performans pazarlama çalışmalarında eldeki bütçenin iyi bir şekilde yönetilmesi amaçlandığı için bu A/B testlerini yapmanız bir hayli önemlidir.

Trafik kanallarınızı iyi seçin: Hangi kanallar üzerinden bir trafik edinmek istediğinizi de iyi bir şekilde seçmeniz gerekir ve aynı zamanda da bu trafik kanalları üzerinde de testler yapmanız oldukça önemlidir. Özellikle native ve affilate marketing çalışmaları yaparken, güvenilir ve kaliteli bir kanal üzerinden trafik çektiğinize emin olmanız gerekir.

Bu kanalların güven vermiyor oluşu ya da kaliteli içerikler sunmuyor oluşu, ürünleriniz ve markanızın da imajın düşürebilir. Bu da yaptığınız çalışmalardan iyi verim alamamanıza neden olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram'da satış yapmak için neler yapmanız gerekiyor?
Instagram’da satış yapma fikri birçok kişinin son dönemlerde yoğunlaştığı iş fikirlerinden biri haline geldi. Instagram’ın popülerleşmesi ve reklam modellerinin gelişmesiyle beraber bu platform bir satış kanalı haline gelmeye...
5 Aralık 2018
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın