fbpx

Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?

22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?

Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde oluşturarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Peki kitle psikolojisi pazarlamada nasıl kullanılabilir?

Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?

Tüketicilerin satın alma döngülerini anlayın

Öncelikli olarak tüketicilerin satın alma döngülerini anlamanız gerekir. Bunun sebebi farklı döngü için farklı bir pazarlama çalışmanızın olması gerektiğidir. Tüketici öncelikle bir sorununun olduğunu fark ettikten sonra bu sorunu giderecek ürünleri aramaya başlar. Araştırma sürecinde farklı ürün alternatiflerini bulduktan sonra karşılaştırma döngüsüne girer. Burada fiyat, özellik, ürünün sağladığı faydalara bakılır. Sonrasında kullanıcı daha detaylı bir arayışa başlar. Son aşamada da satın alma sürecine girilir.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Bu süreçleri bildiğinizde, farklı içerik ve pazarlama çalışmalarıyla kullanıcılara farklı süreçlerde hitap ederek, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

İlgili rehber: Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Duygulara odaklanın

Kitle psikolojisi, duyguların da öne çıktığı bir kavramdır. Tüketiciler satın alma kararlarını verirken hislerine de önem verir ki çoğu zaman satın alma kararları belli başlı duyguların tetiklenmesiyle verilmektedir. Bu sebeple pazarlama çalışmalarınızda tüketicilerin duygularına da hitap etmeniz, onlarda belli başlı duyguları tetiklemeniz gerekir. Bunun için duygusal pazarlama çalışmalarından yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

Tüketicilerin anlık kararlar verebildiğini unutmayın

Tüketiciler özel bir ihtiyaçları yokken sadece e-ticaret sitelerinde vakit geçirirken anlık satın alma kararları verebilirler. Bu anlık kararlar genellikle ürünün nasıl sunulduğu, ne kadar cezbedici olduğu, tüketicilerin duygularını nasıl harekete geçirdiği gibi etkenlerden etkilenmektedir. Bunu sağlamak için e-ticaret sitenizde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor.

Kitle psikolojisi üzerinde çalışırken ürün sayfalarınızı geliştirmeniz oldukça önemli. Ürünlerle ilgili ek detay bilgiler, kaliteli fotoğraflar, ürün videoları, akılda kalıcı ve dikkat çekici açıklamalar, kullanıcı yorumları tüketicilerin anlık satın alma kararlarını etkilemede önemli rol oynar. Özellikle görselliğin üzerinde durmak ve ilgi çekici, merak uyandırıcı ve kullanıcıların duygularını tetikleyecek ürün fotoğrafları kullanmanız, anlık satın alma kararlarında etkili olacaktır.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Kullanıcıları bir ürünü beğendiklerinde çoğunlukla duyguları eşliğinde bu kararları verdikleri için ürün fotoğraflarınızda ürünün kullanım alanlarını belli bir konsept içerisinde göstermeniz pazarlamada kitle psikolojisi ile çalışmalar yaparken etkili olacaktır.

İlgili rehber: Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

Aciliyet hissini tetikleyin

Aciliyet hissi de kitle psikolojisi söz konusu olduğunda değinmemiz gereken konulardan biri. Tüketicilerin anlık kararlar verebilmelerini sağlamak, bir fırsatı ya da ürünü kaçırıyormuş hissini verebilmek için aciliyet hissini de tetiklemeniz gerekir. Kitle psikolojisi üzerinde aciliyet hissinin önemli bir etkisi vardır. Aciliyet duygusunu öne çıkartmak için de yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor.

Limitli sayıda stok sunmak, kampanyaları yine sınırlı süreyle yapmak ve stok adetlerini kullanıcılara göstermek bu süreçte aciliyet hissini tetiklemeye yardımcı olur. Bu konu ile ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Görselliği ön plana çıkartın

Görsellik kitle psikolojisi üzerinde bir hayli etkilidir. Özellikle günümüzde sadece görselliğin dahi tüketicilerin satın alma kararlarına etki edebiliyor olması bu konunun önemini gözler önüne seriyor. Görselliği site tasarımlarınızda, ürün fotoğraflarınızda, ürün ambalaj ve paketlerinizde, pazarlama ve reklam içeriklerinizde ön planda tutmalısınız.

Özellikle ürün fotoğraflarının etkileyici olması bu süreçte öncelikli işlerinizden biri olmalı. Ürünlerin fotoğraflarının yüksek çözünürlüklü olmasının yanı sıra ürünün beyaz arkaplanlı tanıtım fotoğraflarının yanı sıra belli bir kullanım alanını göstererek, tüketicileri etkileyen fotoğrafları kullanmanız pazarlama çalışmalarınızın verimini artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Bunların yanı sıra pazarlama ve reklam çalışmalarınızda kullandığınız görsellerin kaliteli ve ilgi çekici olması gerekir. Bu içerikleri gören kullanıcıların etkilenerek reklamlara tıklamaları için görselleriniz göze çarpması önemlidir.

İlgili rehber: Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Renklerin psikolojisinden yararlanın

Renkler de kitle psikolojisi üzerinde etkilidir. Farklı renkler farklı mesaj ve hissiyatları öne çıkarmaktadır. Bu nedenle özellikle reklam ve pazarlama içeriklerinizi hazırlarken seçtiğiniz renkleri doğru kullanmanız, alacağınız geri dönüşümleri etkileyecektir.

Bununla beraber e-ticaret sitenizde kullandığınız renklerin, sepete ekle butonlarının, eyleme çağrı butonlarının renkleri kullanıcıların psikolojisini ve kararlarını etkilemektedir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette doğru renk kullanımı

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?
Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatleri belirlemeniz, paylaşımlarınızdan alacağınız geri dönüşümleri artırmanızı sağlar. Tabii ki bu ideal paylaşım zamanları farklı şirketler ve sektörler için değişiklik...
9 Nisan 2020
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan