Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?

22 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini de anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda da pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde oluşturarak, geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz. Peki, kitle psikolojisi pazarlamada nasıl kullanılabilir?

Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?

Tüketicilerin satın alma döngülerini anlayın

Öncelikli olarak tüketicilerin satın alma döngülerini anlamanız gerekir. Bunun sebebi de herbir farklı döngü için farklı bir pazarlama çalışmanızın olması gerektiğidir. Tüketici öncelikle bir sorununun olduğunu fark ettikten sonra bu sorunu giderecek ürünleri aramaya başlar. Araştırma sürecinde farklı ürün alternatiflerini bulduktan sonra karşılaştırma döngüsüne girer. Burada fiyat, özellik, ürünün sağladığı faydalara bakılır. Sonrasında kullanıcı daha detaylı bir arayışa başlar. Son aşamada da satın alma sürecine girilir.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Bu süreçleri bildiğinizde, farklı içerik ve pazarlama çalışmalarıyla kullanıcılara farklı süreçlerde hitap ederek, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

İlgili rehber: Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Duygulara odaklanın

Kitle psikolojisi, duyguların da öne çıktığı bir kavramdır. Tüketiciler satın alma kararlarını verirken hislerine de önem verir ki çoğu zaman satın alma kararları belli başlı duyguların tetiklenmesiyle verilmektedir. Bu sebeple de pazarlama çalışmalarınızda tüketicilerin duygularına da hitap etmeniz, onlarda belli başlı duyguları tetiklemeniz gerekir. Bunun için duygusal pazarlama çalışmalarından da yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

Tüketicilerin anlık kararlar verebildiğini unutmayın

Tüketiciler özel bir ihtiyaçları yokken sadece e-ticaret sitelerinde vakit geçirirken anlık satın alma kararları da verebilirler. Bu anlık kararlar genellikle ürünün nasıl sunulduğu, ne kadar cezbedici olduğu, tüketicilerin duygularını nasıl harekete geçirdiği gibi etkenlerden etkilenmektedir. Bunu sağlamak için de e-ticaret sitenizde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor.

Kitle psikolojisi üzerinde çalışırken ürün sayfalarınızı geliştirmeniz de oldukça önemli. Ürünlerle ilgili ek detay bilgiler, kaliteli fotoğraflar, ürün videoları, akılda kalıcı ve dikkat çekici açıklamalar, kullanıcı yorumları tüketicilerin anlık satın alma kararlarını etkilemede önemli rol oynar. Özellikle görselliğin üzerinde durmak ve ilgi çekici, merak uyandırıcı ve kullanıcıların duygularını tetikleyecek ürün fotoğrafları kullanmanız, anlık satın alma kararlarında etkili olacaktır.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Kullanıcıları bir ürünü beğendiklerinde çoğunlukla duyguları eşliğinde bu kararları verdikleri için ürün fotoğraflarınızda ürünün kullanım alanlarını belli bir konsept içerisinde göstermeniz pazarlamada kitle psikolojisi ile çalışmalar yaparken etkili olacaktır.

İlgili rehber: Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

Aciliyet hissini tetikleyin

Aciliyet hissi de kitle psikolojisi söz konusu olduğunda değinmemiz gereken konulardan biri. Tüketicilerin anlık kararlar verebilmelerini sağlamak, bir fırsatı ya da ürünü kaçırıyormuş hissini verebilmek için aciliyet hissini de tetiklemeniz gerekir. Kitle psikolojisi üzerinde aciliyet hissinin önemli bir etkisi vardır. Aciliyet duygusunu öne çıkartmak için de yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor.

Limitli sayıda stok sunmak, kampanyaları yine sınırlı süreyle yapmak ve stok adetlerini kullanıcılara göstermek bu süreçte aciliyet hissini tetiklemeye yardımcı olur. Bu konu ile ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Görselliği ön plana çıkartın

Görsellik de kitle psikolojisi üzerinde bir hayli etkilidir. Özellikle günümüzde sadece görselliğin dahi tüketicilerin satın alma kararlarına etki edebiliyor olması bu konunun önemini daha da vurgulamakta. Görselliği site tasarımlarınızda, ürün fotoğraflarınızda, ürün ambalaj ve paketlerinizde, pazarlama ve reklam içeriklerinizde ön planda tutmalısınız.

Özellikle ürün fotoğraflarının etkileyici olması bu süreçte öncelikli işlerinizden biri olmalı. Ürünlerin fotoğraflarının yüksek çözünürlüklü olmasının yanı sıra ürünün beyaz arkaplanlı tanıtım fotoğraflarının yanı sıra belli bir kullanım alanını göstererek, tüketicileri etkileyen fotoğrafları kullanmanız da pazarlama çalışmalarınızın verimini artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Bunların yanı sıra pazarlama ve reklam çalışmalarınızda kullandığınız görsellerin de kaliteli ve ilgi çekici olması gerekir. Bu içerikleri gören kullanıcıların bu içeriklerden etkileniğ reklamlara tıklamaları için görselleriniz de göze çarpması önemlidir.

İlgili rehber: Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Renklerin psikolojisinden yararlanın

Renkler de kitle psikolojisi üzerinde etkilidir. Farklı renkler farklı mesaj ve hissiyatları öne çıkartmaktadırlar. Bu nedenle de özellikle reklam ve pazarlama içeriklerinizi hazırlarken seeçtiğiniz renkleri de doğru kullanmanız, alacağınız geri dönüşümleri etkileyecektir.

Bununla beraber e-ticaret sitenizde kullandığınız renklerin, sepete ekle butonlarının, eyleme çağrı butonlarının renkleri de kullanıcıların psikolojisini ve kararlarını etkilemektedir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette doğru renk kullanımı

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Kullanıcı deneyimi SEO çalışmalarını nasıl etkiliyor?
SEO dendiği zaman genellikle akla anahtar kelime kullanımları, site üzerindeki link yapıları ya da metin yazımları gelse de SEO’yu etkileyen önemli faktörlerden biri de kullanıcı deneyimi. Web site üzerindeki kullanıcı deneyimi...
27 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan