Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?

22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?

Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde oluşturarak, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Peki kitle psikolojisi pazarlamada nasıl kullanılabilir?

Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?

Tüketicilerin satın alma döngülerini anlayın

Öncelikli olarak tüketicilerin satın alma döngülerini anlamanız gerekir. Bunun sebebi farklı döngü için farklı bir pazarlama çalışmanızın olması gerektiğidir. Tüketici öncelikle bir sorununun olduğunu fark ettikten sonra bu sorunu giderecek ürünleri aramaya başlar. Araştırma sürecinde farklı ürün alternatiflerini bulduktan sonra karşılaştırma döngüsüne girer. Burada fiyat, özellik, ürünün sağladığı faydalara bakılır. Sonrasında kullanıcı daha detaylı bir arayışa başlar. Son aşamada da satın alma sürecine girilir.

İlgili rehber: Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Bu süreçleri bildiğinizde, farklı içerik ve pazarlama çalışmalarıyla kullanıcılara farklı süreçlerde hitap ederek, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

İlgili rehber: Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler

Duygulara odaklanın

Kitle psikolojisi, duyguların da öne çıktığı bir kavramdır. Tüketiciler satın alma kararlarını verirken hislerine de önem verir ki çoğu zaman satın alma kararları belli başlı duyguların tetiklenmesiyle verilmektedir. Bu sebeple pazarlama çalışmalarınızda tüketicilerin duygularına da hitap etmeniz, onlarda belli başlı duyguları tetiklemeniz gerekir. Bunun için duygusal pazarlama çalışmalarından yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?

Tüketicilerin anlık kararlar verebildiğini unutmayın

Tüketiciler özel bir ihtiyaçları yokken sadece e-ticaret sitelerinde vakit geçirirken anlık satın alma kararları verebilirler. Bu anlık kararlar genellikle ürünün nasıl sunulduğu, ne kadar cezbedici olduğu, tüketicilerin duygularını nasıl harekete geçirdiği gibi etkenlerden etkilenmektedir. Bunu sağlamak için e-ticaret sitenizde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor.

Kitle psikolojisi üzerinde çalışırken ürün sayfalarınızı geliştirmeniz oldukça önemli. Ürünlerle ilgili ek detay bilgiler, kaliteli fotoğraflar, ürün videoları, akılda kalıcı ve dikkat çekici açıklamalar, kullanıcı yorumları tüketicilerin anlık satın alma kararlarını etkilemede önemli rol oynar. Özellikle görselliğin üzerinde durmak ve ilgi çekici, merak uyandırıcı ve kullanıcıların duygularını tetikleyecek ürün fotoğrafları kullanmanız, anlık satın alma kararlarında etkili olacaktır.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Kullanıcıları bir ürünü beğendiklerinde çoğunlukla duyguları eşliğinde bu kararları verdikleri için ürün fotoğraflarınızda ürünün kullanım alanlarını belli bir konsept içerisinde göstermeniz pazarlamada kitle psikolojisi ile çalışmalar yaparken etkili olacaktır.

İlgili rehber: Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)

Aciliyet hissini tetikleyin

Aciliyet hissi de kitle psikolojisi söz konusu olduğunda değinmemiz gereken konulardan biri. Tüketicilerin anlık kararlar verebilmelerini sağlamak, bir fırsatı ya da ürünü kaçırıyormuş hissini verebilmek için aciliyet hissini de tetiklemeniz gerekir. Kitle psikolojisi üzerinde aciliyet hissinin önemli bir etkisi vardır. Aciliyet duygusunu öne çıkartmak için de yapabileceğiniz farklı çalışmalar bulunuyor.

Limitli sayıda stok sunmak, kampanyaları yine sınırlı süreyle yapmak ve stok adetlerini kullanıcılara göstermek bu süreçte aciliyet hissini tetiklemeye yardımcı olur. Bu konu ile ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Görselliği ön plana çıkartın

Görsellik kitle psikolojisi üzerinde bir hayli etkilidir. Özellikle günümüzde sadece görselliğin dahi tüketicilerin satın alma kararlarına etki edebiliyor olması bu konunun önemini gözler önüne seriyor. Görselliği site tasarımlarınızda, ürün fotoğraflarınızda, ürün ambalaj ve paketlerinizde, pazarlama ve reklam içeriklerinizde ön planda tutmalısınız.

Özellikle ürün fotoğraflarının etkileyici olması bu süreçte öncelikli işlerinizden biri olmalı. Ürünlerin fotoğraflarının yüksek çözünürlüklü olmasının yanı sıra ürünün beyaz arkaplanlı tanıtım fotoğraflarının yanı sıra belli bir kullanım alanını göstererek, tüketicileri etkileyen fotoğrafları kullanmanız pazarlama çalışmalarınızın verimini artıracaktır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?

İlgili rehber: Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Bunların yanı sıra pazarlama ve reklam çalışmalarınızda kullandığınız görsellerin kaliteli ve ilgi çekici olması gerekir. Bu içerikleri gören kullanıcıların etkilenerek reklamlara tıklamaları için görselleriniz göze çarpması önemlidir.

İlgili rehber: Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Renklerin psikolojisinden yararlanın

Renkler de kitle psikolojisi üzerinde etkilidir. Farklı renkler farklı mesaj ve hissiyatları öne çıkarmaktadır. Bu nedenle özellikle reklam ve pazarlama içeriklerinizi hazırlarken seçtiğiniz renkleri doğru kullanmanız, alacağınız geri dönüşümleri etkileyecektir.

Bununla beraber e-ticaret sitenizde kullandığınız renklerin, sepete ekle butonlarının, eyleme çağrı butonlarının renkleri kullanıcıların psikolojisini ve kararlarını etkilemektedir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette doğru renk kullanımı

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
İyi tasarlanmış ve başarılı bir
İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan