fbpx

İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları

12 Şubat 2020
Sinan Oypan

Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak için de ileri seviye pazarlama yönetimi taktiklerinden yararlanmanız gerekir. Bu rehberimizde de kullanabileceğiniz yöntemlerden bazılarını sizinle paylaşacağız.

İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları

Ürünün tüketicilere sunduğu değeri ve faydayı ön plana çıkartın

Pazarlama çalışmaları yapılırken, genellikle ürünün teknik özellikleri ve fiyatı ile ilgili bilgiler öne çıkartılmaktadır. Ancak bu tek başına yeterli değildir. Ürünün ve/ya markanın tüketiciye sağladığı değeri öne çıkartmak ve tüketicilerin hangi sorunlarını ele aldığınızı ve bunu nasıl çözdüğünüzü anlatmanız, pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümün de daha yüksek olmasını sağlayacaktır.

Stratejilerinizi hazırlarken değer, sorun, çözüm ve tüketiciye sağlanan faydalar üzerinde durmak üzerine kurduğunuzda, hem geri dönüşümlerinizi artırabilir hem de sadık müşteri kitleleri kazanmak için de çalışmalar yapmış olursunuz.

Marka elçileriniz olsun

Marka ve ürünlerinizi kendi kanallarınız üzerinden zaten tanıtmaktasınız; ancak marka elçilerinizin olması daha niş kanallar üzerinde belli hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar. Bunu yanı sıra marka elçileriniz sadece ürünü tanıtmakla kalmaz ve ürününüzün hangi amaçlarla ve nasıl kullanıldığını kendi yaşantıları içinde göstermiş olurlar. Doğrudan reklam yapmadıkları için, tüketicilerin ürünlere olan yaklaşımı da daha farklı olmaktadır.

Birden fazla marka elçiniz olduğunda farklı kitleleri hedefleyerek, farklı nişler üzerinden farklı müşteri kitlelerine de ulaşma şansınız olur. Böylelikle daha önce ulaşma şansınız olmayan kitlelere de ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Komüniteler oluşturun

Marka elçilerinin yanı sıra sosyal ağlar üzerinde komüniteler oluşturmaya çalışın. Sosyal kanıtın yanı sıra tüketicilerin kendi aralarında iletişim kurabilmeleri ve sizin de bu iletişimin içerisinde yer almanız, markanızın organik olarak tüketiciler arasında konuşulmasını sağlar. Bununla beraber kulaktan kulağa pazarlama çalışmaları için de komünite oluşturmanız önemlidir. Tüketicilerin organik olarak markanızdan bahsetmelerini sağlayacak iletişim kanallarını oluşturmanız ve bu iletişimi yönetmeniz geri dönüşümlerinizi önemli şekilde artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal kanıt çeşitleri ve sosyal kanıtın önemi

Görsel içeriklerinizin oranını artırın

Günümüzde görsel içerikler pazarlama yönetimi için de önemli bir rol oynar. Görsel içeriklerinizin kalitesini artırmanız ve pazarlama çalışmalarınızda bu içeriklere daha fazla yer vermeniz de marka ve ürün bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Özellikle son yıllarda video içeriklerin değerinin artması ve markalara daha fazla etkileşim getirmesi nedeniyle video içerikler üzerine stratejiler geliştirerek, markanızın görünürlüğünü artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?

Influencer pazarlama çalışmalarına ağırlık verin

Marka elçileri sizin uzun vadeli çalıştığınız kişilerdir. Influencer pazarlama çalışmalarınız ise daha kısa vadeli çalışmalar halinde yürütülebilir. Bu kişilerle çalışmak da markanızı yeni hedef kitlelere ulaştırma konusunda size yardımcı edecektir ve son dönemlerde bu çalışmaları yapan firmaların sayısının önemli şekilde artmasının yanı sıra doğru stratejilerle yapılan influencer pazarlama çalışmaları da geri dönüşümleri artırmakta.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

SEO çalışmalarına ağırlık verin

Pazarlama sadece reklamlar vererek marka tanıtımı yapmak değildir. İleri seviye pazarlama yönetimi yapmak istiyorsanız, organik olarak da markaya müşteri çekebilmeniz gerekir. Bunu sağlamanın en etkili yollarından biri de arama motorları üzerinden tüketicilere ulaşabilmektir. Bu sebeple de SEO çalışmalarına özellikle yatırım yapmanızda fayda vardır.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Web site üzerindeki mevcut sayfalar üzerinde SEO geliştirmeleri yapmanın yanı sıra ürün sayfalarını tekrar elden geçirerek optimizasyonlar yapabilirsiniz. Ancak bu da tek başına yeterli olmayacaktır. Markayla ilgili içerik sayısını artırmak ve farklı anahtar kelimeler üzerinden web siteye trafik çekebilmek için içerik pazarlama çalışmalarına da yatırım yapmanız önemlidir. Blog bölümü oluşturarak, burada marka ve ürünlerinizle ilgili olabilecek anahtar kelimeler üzerinden içerik fikirleri oluşturarak, organik arama sorgularından web sitenize trafik çekecek içerikler oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Pazarlama yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Nasıl bir pazarlama stratejisi izlenmeli?

Pazarlam yönetimi için öncelikle hedeflerinizi belirlemeli ve sonrasında da hedef kitlenize ulaşabilmek için etkili olacak dijital kanalları belirlemeniz gerekir. Bunun sonrasında da marka ve ürün tanıtımları için uygun olacak içerik stratejilerini ve sonrasında da reklam ve iletişim stratejilerini belirlemeniz gerekecektir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha kapsamlı bilgilere de ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Sık yapılan pazarlama yönetimi hataları nelerdir?

Pazarlama yönetimi sürecinde en sık yapılan hatalardan biri bir hedef kitle belirlemeden genele yönelik olarak pazarlama çalışmaları yapmak oluyor. Hedef kitleyi tanımadığınızda kime, nerede nasıl içerik ve reklam göstereceğinizi bilemezsiniz. Bu nedenle de geri dönüşüm oranlarınız ve yatırım getirileriniz düşüktür. Stratejiler oluşturmadan doğrudan tanıtım yapmaya çalışmak beklenen sonuçların alınamamasına neden olmaktadır.

İlgili rehber: Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları

Infleuncer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Influencer pazarlama çalışmaları ile markanızı ya da ürünlerinizi doğrudan bir insan yüzü ile eşleştirebilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda doğrudan bir insan kullanmanız ve bunu doğal bir şekilde hayata geçirmeniz, ürününüze olan talebi artırmanıza yardımcı olur. Bunun yanı sıra daha niş kitlelere ulaşarak geri dönüşüm oranlarınızı arıtabilir ve farklı kişiler markanız için içerik oluşturmuş olurlar.

İlgili rehber: İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak
'Amazon Entegrasyonu | Amazon Türkiye'de Mağaza Açmak' adlı yazımızda amazonda satış yapmak, amazonda satış yapmak için gerekenler ve daha fazlasını ele aldık. Amazon, ABD merkezli bir e-ticaret ve bulut bişilim firmasıdır....
27 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?
Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış...
5 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan