İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları

12 Şubat 2020
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları

Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak için de ileri seviye pazarlama yönetimi taktiklerinden yararlanmanız gerekir. Bu rehberimizde de kullanabileceğiniz yöntemlerden bazılarını sizinle paylaşacağız.

İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları

Ürünün tüketicilere sunduğu değeri ve faydayı ön plana çıkartın

Pazarlama çalışmaları yapılırken, genellikle ürünün teknik özellikleri ve fiyatı ile ilgili bilgiler öne çıkartılmaktadır. Ancak bu tek başına yeterli değildir. Ürünün ve/ya markanın tüketiciye sağladığı değeri öne çıkartmak ve tüketicilerin hangi sorunlarını ele aldığınızı ve bunu nasıl çözdüğünüzü anlatmanız, pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümün de daha yüksek olmasını sağlayacaktır.

Stratejilerinizi hazırlarken değer, sorun, çözüm ve tüketiciye sağlanan faydalar üzerinde durmak üzerine kurduğunuzda, hem geri dönüşümlerinizi artırabilir hem de sadık müşteri kitleleri kazanmak için de çalışmalar yapmış olursunuz.

Marka elçileriniz olsun

Marka ve ürünlerinizi kendi kanallarınız üzerinden zaten tanıtmaktasınız; ancak marka elçilerinizin olması daha niş kanallar üzerinde belli hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar. Bunu yanı sıra marka elçileriniz sadece ürünü tanıtmakla kalmaz ve ürününüzün hangi amaçlarla ve nasıl kullanıldığını kendi yaşantıları içinde göstermiş olurlar. Doğrudan reklam yapmadıkları için, tüketicilerin ürünlere olan yaklaşımı da daha farklı olmaktadır.

Birden fazla marka elçiniz olduğunda farklı kitleleri hedefleyerek, farklı nişler üzerinden farklı müşteri kitlelerine de ulaşma şansınız olur. Böylelikle daha önce ulaşma şansınız olmayan kitlelere de ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Komüniteler oluşturun

Marka elçilerinin yanı sıra sosyal ağlar üzerinde komüniteler oluşturmaya çalışın. Sosyal kanıtın yanı sıra tüketicilerin kendi aralarında iletişim kurabilmeleri ve sizin de bu iletişimin içerisinde yer almanız, markanızın organik olarak tüketiciler arasında konuşulmasını sağlar. Bununla beraber kulaktan kulağa pazarlama çalışmaları için de komünite oluşturmanız önemlidir. Tüketicilerin organik olarak markanızdan bahsetmelerini sağlayacak iletişim kanallarını oluşturmanız ve bu iletişimi yönetmeniz geri dönüşümlerinizi önemli şekilde artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal kanıt çeşitleri ve sosyal kanıtın önemi

Görsel içeriklerinizin oranını artırın

Günümüzde görsel içerikler pazarlama yönetimi için de önemli bir rol oynar. Görsel içeriklerinizin kalitesini artırmanız ve pazarlama çalışmalarınızda bu içeriklere daha fazla yer vermeniz de marka ve ürün bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Özellikle son yıllarda video içeriklerin değerinin artması ve markalara daha fazla etkileşim getirmesi nedeniyle video içerikler üzerine stratejiler geliştirerek, markanızın görünürlüğünü artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?

Influencer pazarlama çalışmalarına ağırlık verin

Marka elçileri sizin uzun vadeli çalıştığınız kişilerdir. Influencer pazarlama çalışmalarınız ise daha kısa vadeli çalışmalar halinde yürütülebilir. Bu kişilerle çalışmak da markanızı yeni hedef kitlelere ulaştırma konusunda size yardımcı edecektir ve son dönemlerde bu çalışmaları yapan firmaların sayısının önemli şekilde artmasının yanı sıra doğru stratejilerle yapılan influencer pazarlama çalışmaları da geri dönüşümleri artırmakta.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

SEO çalışmalarına ağırlık verin

Pazarlama sadece reklamlar vererek marka tanıtımı yapmak değildir. İleri seviye pazarlama yönetimi yapmak istiyorsanız, organik olarak da markaya müşteri çekebilmeniz gerekir. Bunu sağlamanın en etkili yollarından biri de arama motorları üzerinden tüketicilere ulaşabilmektir. Bu sebeple de SEO çalışmalarına özellikle yatırım yapmanızda fayda vardır.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Web site üzerindeki mevcut sayfalar üzerinde SEO geliştirmeleri yapmanın yanı sıra ürün sayfalarını tekrar elden geçirerek optimizasyonlar yapabilirsiniz. Ancak bu da tek başına yeterli olmayacaktır. Markayla ilgili içerik sayısını artırmak ve farklı anahtar kelimeler üzerinden web siteye trafik çekebilmek için içerik pazarlama çalışmalarına da yatırım yapmanız önemlidir. Blog bölümü oluşturarak, burada marka ve ürünlerinizle ilgili olabilecek anahtar kelimeler üzerinden içerik fikirleri oluşturarak, organik arama sorgularından web sitenize trafik çekecek içerikler oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Pazarlama yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Nasıl bir pazarlama stratejisi izlenmeli?

Pazarlam yönetimi için öncelikle hedeflerinizi belirlemeli ve sonrasında da hedef kitlenize ulaşabilmek için etkili olacak dijital kanalları belirlemeniz gerekir. Bunun sonrasında da marka ve ürün tanıtımları için uygun olacak içerik stratejilerini ve sonrasında da reklam ve iletişim stratejilerini belirlemeniz gerekecektir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha kapsamlı bilgilere de ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Sık yapılan pazarlama yönetimi hataları nelerdir?

Pazarlama yönetimi sürecinde en sık yapılan hatalardan biri bir hedef kitle belirlemeden genele yönelik olarak pazarlama çalışmaları yapmak oluyor. Hedef kitleyi tanımadığınızda kime, nerede nasıl içerik ve reklam göstereceğinizi bilemezsiniz. Bu nedenle de geri dönüşüm oranlarınız ve yatırım getirileriniz düşüktür. Stratejiler oluşturmadan doğrudan tanıtım yapmaya çalışmak beklenen sonuçların alınamamasına neden olmaktadır.

İlgili rehber: Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları

Infleuncer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Influencer pazarlama çalışmaları ile markanızı ya da ürünlerinizi doğrudan bir insan yüzü ile eşleştirebilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda doğrudan bir insan kullanmanız ve bunu doğal bir şekilde hayata geçirmeniz, ürününüze olan talebi artırmanıza yardımcı olur. Bunun yanı sıra daha niş kitlelere ulaşarak geri dönüşüm oranlarınızı arıtabilir ve farklı kişiler markanız için içerik oluşturmuş olurlar.

İlgili rehber: İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Native advertising nedir ve e-ticaret firmalarına ne gibi yararlar sağlar
Geçtiğimiz günlerde yazdığımız 2017 pazarlama trendleri ve 2017 içerik pazarlama trendleri yazılarında native advertising konusundan bahsetmiştik. Önümüzdeki yıl, şirketlerin bu alanda yaptıkları reklam ve pazarlama...
20 Aralık 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Clubhouse Nedir? Özellikleri Nelerdir? İşiniz İçin Nasıl Kullanabilirsiniz?
Sosyal medya, sosyal hayatı dijitale taşıdı ve bu taşınma işi hiç de bitecek gibi değil. Günlük hayatta fiziksel olarak yapılabilen pek çok aktivitenin sosyal medya platformları ve uygulamalar ile sanal ortamda da yapılabilmesi...
25 Şubat 2021
Markethinkers
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara