İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları

12 Şubat 2020
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları

Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak için de ileri seviye pazarlama yönetimi taktiklerinden yararlanmanız gerekir. Bu rehberimizde de kullanabileceğiniz yöntemlerden bazılarını sizinle paylaşacağız.

İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları

Ürünün tüketicilere sunduğu değeri ve faydayı ön plana çıkartın

Pazarlama çalışmaları yapılırken, genellikle ürünün teknik özellikleri ve fiyatı ile ilgili bilgiler öne çıkartılmaktadır. Ancak bu tek başına yeterli değildir. Ürünün ve/ya markanın tüketiciye sağladığı değeri öne çıkartmak ve tüketicilerin hangi sorunlarını ele aldığınızı ve bunu nasıl çözdüğünüzü anlatmanız, pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümün de daha yüksek olmasını sağlayacaktır.

Stratejilerinizi hazırlarken değer, sorun, çözüm ve tüketiciye sağlanan faydalar üzerinde durmak üzerine kurduğunuzda, hem geri dönüşümlerinizi artırabilir hem de sadık müşteri kitleleri kazanmak için de çalışmalar yapmış olursunuz.

Marka elçileriniz olsun

Marka ve ürünlerinizi kendi kanallarınız üzerinden zaten tanıtmaktasınız; ancak marka elçilerinizin olması daha niş kanallar üzerinde belli hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar. Bunu yanı sıra marka elçileriniz sadece ürünü tanıtmakla kalmaz ve ürününüzün hangi amaçlarla ve nasıl kullanıldığını kendi yaşantıları içinde göstermiş olurlar. Doğrudan reklam yapmadıkları için, tüketicilerin ürünlere olan yaklaşımı da daha farklı olmaktadır.

Birden fazla marka elçiniz olduğunda farklı kitleleri hedefleyerek, farklı nişler üzerinden farklı müşteri kitlelerine de ulaşma şansınız olur. Böylelikle daha önce ulaşma şansınız olmayan kitlelere de ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Komüniteler oluşturun

Marka elçilerinin yanı sıra sosyal ağlar üzerinde komüniteler oluşturmaya çalışın. Sosyal kanıtın yanı sıra tüketicilerin kendi aralarında iletişim kurabilmeleri ve sizin de bu iletişimin içerisinde yer almanız, markanızın organik olarak tüketiciler arasında konuşulmasını sağlar. Bununla beraber kulaktan kulağa pazarlama çalışmaları için de komünite oluşturmanız önemlidir. Tüketicilerin organik olarak markanızdan bahsetmelerini sağlayacak iletişim kanallarını oluşturmanız ve bu iletişimi yönetmeniz geri dönüşümlerinizi önemli şekilde artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal kanıt çeşitleri ve sosyal kanıtın önemi

Görsel içeriklerinizin oranını artırın

Günümüzde görsel içerikler pazarlama yönetimi için de önemli bir rol oynar. Görsel içeriklerinizin kalitesini artırmanız ve pazarlama çalışmalarınızda bu içeriklere daha fazla yer vermeniz de marka ve ürün bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Özellikle son yıllarda video içeriklerin değerinin artması ve markalara daha fazla etkileşim getirmesi nedeniyle video içerikler üzerine stratejiler geliştirerek, markanızın görünürlüğünü artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?

Influencer pazarlama çalışmalarına ağırlık verin

Marka elçileri sizin uzun vadeli çalıştığınız kişilerdir. Influencer pazarlama çalışmalarınız ise daha kısa vadeli çalışmalar halinde yürütülebilir. Bu kişilerle çalışmak da markanızı yeni hedef kitlelere ulaştırma konusunda size yardımcı edecektir ve son dönemlerde bu çalışmaları yapan firmaların sayısının önemli şekilde artmasının yanı sıra doğru stratejilerle yapılan influencer pazarlama çalışmaları da geri dönüşümleri artırmakta.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

SEO çalışmalarına ağırlık verin

Pazarlama sadece reklamlar vererek marka tanıtımı yapmak değildir. İleri seviye pazarlama yönetimi yapmak istiyorsanız, organik olarak da markaya müşteri çekebilmeniz gerekir. Bunu sağlamanın en etkili yollarından biri de arama motorları üzerinden tüketicilere ulaşabilmektir. Bu sebeple de SEO çalışmalarına özellikle yatırım yapmanızda fayda vardır.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Web site üzerindeki mevcut sayfalar üzerinde SEO geliştirmeleri yapmanın yanı sıra ürün sayfalarını tekrar elden geçirerek optimizasyonlar yapabilirsiniz. Ancak bu da tek başına yeterli olmayacaktır. Markayla ilgili içerik sayısını artırmak ve farklı anahtar kelimeler üzerinden web siteye trafik çekebilmek için içerik pazarlama çalışmalarına da yatırım yapmanız önemlidir. Blog bölümü oluşturarak, burada marka ve ürünlerinizle ilgili olabilecek anahtar kelimeler üzerinden içerik fikirleri oluşturarak, organik arama sorgularından web sitenize trafik çekecek içerikler oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Pazarlama yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Nasıl bir pazarlama stratejisi izlenmeli?

Pazarlam yönetimi için öncelikle hedeflerinizi belirlemeli ve sonrasında da hedef kitlenize ulaşabilmek için etkili olacak dijital kanalları belirlemeniz gerekir. Bunun sonrasında da marka ve ürün tanıtımları için uygun olacak içerik stratejilerini ve sonrasında da reklam ve iletişim stratejilerini belirlemeniz gerekecektir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha kapsamlı bilgilere de ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Sık yapılan pazarlama yönetimi hataları nelerdir?

Pazarlama yönetimi sürecinde en sık yapılan hatalardan biri bir hedef kitle belirlemeden genele yönelik olarak pazarlama çalışmaları yapmak oluyor. Hedef kitleyi tanımadığınızda kime, nerede nasıl içerik ve reklam göstereceğinizi bilemezsiniz. Bu nedenle de geri dönüşüm oranlarınız ve yatırım getirileriniz düşüktür. Stratejiler oluşturmadan doğrudan tanıtım yapmaya çalışmak beklenen sonuçların alınamamasına neden olmaktadır.

İlgili rehber: Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları

Infleuncer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Influencer pazarlama çalışmaları ile markanızı ya da ürünlerinizi doğrudan bir insan yüzü ile eşleştirebilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda doğrudan bir insan kullanmanız ve bunu doğal bir şekilde hayata geçirmeniz, ürününüze olan talebi artırmanıza yardımcı olur. Bunun yanı sıra daha niş kitlelere ulaşarak geri dönüşüm oranlarınızı arıtabilir ve farklı kişiler markanız için içerik oluşturmuş olurlar.

İlgili rehber: İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?
Markalar uzun süredir sosyal mecralarda diğer reklam kampanyalarında link kısaltma servislerini kullanıyor. Link kısaltma işleminin firmalara sağladığı bir takım avantajlar bulunduğu için, kendi e-ticaret şirketiniz için de bu...
4 Mart 2019
Sinan Oypan