İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları

12 Şubat 2020
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları

Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak için de ileri seviye pazarlama yönetimi taktiklerinden yararlanmanız gerekir. Bu rehberimizde de kullanabileceğiniz yöntemlerden bazılarını sizinle paylaşacağız.

İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları

Ürünün tüketicilere sunduğu değeri ve faydayı ön plana çıkartın

Pazarlama çalışmaları yapılırken, genellikle ürünün teknik özellikleri ve fiyatı ile ilgili bilgiler öne çıkartılmaktadır. Ancak bu tek başına yeterli değildir. Ürünün ve/ya markanın tüketiciye sağladığı değeri öne çıkartmak ve tüketicilerin hangi sorunlarını ele aldığınızı ve bunu nasıl çözdüğünüzü anlatmanız, pazarlama çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümün de daha yüksek olmasını sağlayacaktır.

Stratejilerinizi hazırlarken değer, sorun, çözüm ve tüketiciye sağlanan faydalar üzerinde durmak üzerine kurduğunuzda, hem geri dönüşümlerinizi artırabilir hem de sadık müşteri kitleleri kazanmak için de çalışmalar yapmış olursunuz.

Marka elçileriniz olsun

Marka ve ürünlerinizi kendi kanallarınız üzerinden zaten tanıtmaktasınız; ancak marka elçilerinizin olması daha niş kanallar üzerinde belli hedef kitlelere ulaşmanızı sağlar. Bunu yanı sıra marka elçileriniz sadece ürünü tanıtmakla kalmaz ve ürününüzün hangi amaçlarla ve nasıl kullanıldığını kendi yaşantıları içinde göstermiş olurlar. Doğrudan reklam yapmadıkları için, tüketicilerin ürünlere olan yaklaşımı da daha farklı olmaktadır.

Birden fazla marka elçiniz olduğunda farklı kitleleri hedefleyerek, farklı nişler üzerinden farklı müşteri kitlelerine de ulaşma şansınız olur. Böylelikle daha önce ulaşma şansınız olmayan kitlelere de ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Komüniteler oluşturun

Marka elçilerinin yanı sıra sosyal ağlar üzerinde komüniteler oluşturmaya çalışın. Sosyal kanıtın yanı sıra tüketicilerin kendi aralarında iletişim kurabilmeleri ve sizin de bu iletişimin içerisinde yer almanız, markanızın organik olarak tüketiciler arasında konuşulmasını sağlar. Bununla beraber kulaktan kulağa pazarlama çalışmaları için de komünite oluşturmanız önemlidir. Tüketicilerin organik olarak markanızdan bahsetmelerini sağlayacak iletişim kanallarını oluşturmanız ve bu iletişimi yönetmeniz geri dönüşümlerinizi önemli şekilde artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal kanıt çeşitleri ve sosyal kanıtın önemi

Görsel içeriklerinizin oranını artırın

Günümüzde görsel içerikler pazarlama yönetimi için de önemli bir rol oynar. Görsel içeriklerinizin kalitesini artırmanız ve pazarlama çalışmalarınızda bu içeriklere daha fazla yer vermeniz de marka ve ürün bilinirliğinizi artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Özellikle son yıllarda video içeriklerin değerinin artması ve markalara daha fazla etkileşim getirmesi nedeniyle video içerikler üzerine stratejiler geliştirerek, markanızın görünürlüğünü artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?

Influencer pazarlama çalışmalarına ağırlık verin

Marka elçileri sizin uzun vadeli çalıştığınız kişilerdir. Influencer pazarlama çalışmalarınız ise daha kısa vadeli çalışmalar halinde yürütülebilir. Bu kişilerle çalışmak da markanızı yeni hedef kitlelere ulaştırma konusunda size yardımcı edecektir ve son dönemlerde bu çalışmaları yapan firmaların sayısının önemli şekilde artmasının yanı sıra doğru stratejilerle yapılan influencer pazarlama çalışmaları da geri dönüşümleri artırmakta.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

SEO çalışmalarına ağırlık verin

Pazarlama sadece reklamlar vererek marka tanıtımı yapmak değildir. İleri seviye pazarlama yönetimi yapmak istiyorsanız, organik olarak da markaya müşteri çekebilmeniz gerekir. Bunu sağlamanın en etkili yollarından biri de arama motorları üzerinden tüketicilere ulaşabilmektir. Bu sebeple de SEO çalışmalarına özellikle yatırım yapmanızda fayda vardır.

İlgili rehber: E ticaret SEO nasıl yapılır?

Web site üzerindeki mevcut sayfalar üzerinde SEO geliştirmeleri yapmanın yanı sıra ürün sayfalarını tekrar elden geçirerek optimizasyonlar yapabilirsiniz. Ancak bu da tek başına yeterli olmayacaktır. Markayla ilgili içerik sayısını artırmak ve farklı anahtar kelimeler üzerinden web siteye trafik çekebilmek için içerik pazarlama çalışmalarına da yatırım yapmanız önemlidir. Blog bölümü oluşturarak, burada marka ve ürünlerinizle ilgili olabilecek anahtar kelimeler üzerinden içerik fikirleri oluşturarak, organik arama sorgularından web sitenize trafik çekecek içerikler oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette içerik pazarlama ile satış arttırmanın yolları

Pazarlama yönetimi ile ilgili sık sorulan sorular

Nasıl bir pazarlama stratejisi izlenmeli?

Pazarlam yönetimi için öncelikle hedeflerinizi belirlemeli ve sonrasında da hedef kitlenize ulaşabilmek için etkili olacak dijital kanalları belirlemeniz gerekir. Bunun sonrasında da marka ve ürün tanıtımları için uygun olacak içerik stratejilerini ve sonrasında da reklam ve iletişim stratejilerini belirlemeniz gerekecektir. Aşağıdaki rehberimizde bu konu ile ilgili daha kapsamlı bilgilere de ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Sık yapılan pazarlama yönetimi hataları nelerdir?

Pazarlama yönetimi sürecinde en sık yapılan hatalardan biri bir hedef kitle belirlemeden genele yönelik olarak pazarlama çalışmaları yapmak oluyor. Hedef kitleyi tanımadığınızda kime, nerede nasıl içerik ve reklam göstereceğinizi bilemezsiniz. Bu nedenle de geri dönüşüm oranlarınız ve yatırım getirileriniz düşüktür. Stratejiler oluşturmadan doğrudan tanıtım yapmaya çalışmak beklenen sonuçların alınamamasına neden olmaktadır.

İlgili rehber: Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları

Infleuncer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Influencer pazarlama çalışmaları ile markanızı ya da ürünlerinizi doğrudan bir insan yüzü ile eşleştirebilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda doğrudan bir insan kullanmanız ve bunu doğal bir şekilde hayata geçirmeniz, ürününüze olan talebi artırmanıza yardımcı olur. Bunun yanı sıra daha niş kitlelere ulaşarak geri dönüşüm oranlarınızı arıtabilir ve farklı kişiler markanız için içerik oluşturmuş olurlar.

İlgili rehber: İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
E-ticaret şirketlerin Youtube reklamlarına neden önem vermeli?
Youtube son dönemlerde markalar için oldukça önemli bir mecra halini almaya başladı. Bunun nedeni ise, kullanıcıların Youtube’u bir video izleme platformu olarak kullanmanın yanı sıra bir sosyal mecra olarak kullanmaya başlaması ve...
2 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret'e Yeni Başlayanlar için E-ticaret Rehberi
E-ticaret süreçleri e-ticaret sitesi kurmak ve online satış süreçlerine başlamak isteyen firmalar için dışarıdan bakıldığında zor bir süreç gibi görünebilir. Fakat adım adım takip edeceğiniz adımlardan oluşan bir süreçtir....
2 Nisan 2015
Seyhun Özkara
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
E-ticaret sitesi sahibiyseniz SEO konusunda en azından temel bir bilginiz vardır. Fakat mobil SEO, daha farklı bir operasyondur. Sitenizin arama motorunda üst sıralarda görünmesini ve daha fazla ziyaretçi çekmesini sağlayan SEO, masaüstü...
20 Aralık 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin