fbpx

Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?

26 Aralık 2017
Sinan Oypan

Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve pazarlama çalışmalarından alınacak geri dönüşümleri artırmak için bir hayli önemlidir.

E-ticaret firmalarının reklam çalışmalarında bu hedeflemelere özellikle dikkat etmeleri gerekiyor. Bu hedeflemelerin yapılmamasının e-ticaret firmalarına bir takım zararları bulunuyor.

Hedefleme yapmamanın neden olduğu durumlar

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda hiç hedefleme yapmamak ya da doğru hedeflemeleri yapmamak bir takım olumsuz durumlara neden olacaktır. Bu olumsuz durumları şöyle sıralayabiliriz:

Markanızla ilgisi olmayan kişilere reklamlarınızı göstermiş olursunuz. Bu hedeflemeleri yapmadığınız zaman, markanız ya da ürünlerinizle ilgili olmayan kişilere bu reklam kampanyalarını göstermiş olursunuz. Bu da reklamınızın performansını önemli ölçüde düşürür. Örneğin sadece kadınlara yönelik bir ürünü tanıtmak isterken, erkek kullanıcıları da hedeflemeniz halinde, reklamınız tamamen alakasız bir kitleye gösterilmiş olur.

Geri dönüşümleriniz düşer. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi, ilgili olmayan bir kitleye reklamlarınızın gösterilmesi, reklam kampanyanızdan alacağınız geri dönüşümlerin önemli ölçüde düşmesine neden olacaktır.

Reklam bütçenizi boşa harcamış olursunuz. Yanlış kitleye reklamın gösterilmesi, geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olacağı gibi yatırım getirinizin de aynı oranda düşmesine neden olur. Bu sebeple de elinizdeki reklam ve pazarlama bütçesini de boş yere harcamış olursunuz.

Hedefleme yapmanın avantajları nelerdir?

Hedefleme yapmak birçok açıdan firmalara fayda sağlamaktadır. Bu faydaları da şu şekilde sıralayabiliriz:

Belli bir kitleye özel mesaj iletebilirsiniz. Hedefleme çalışmaları yaptığınızda sadece belli bir müşteri profiline yönelik mesajlar iletebilir ve reklamlarınızı bu kişilere gösterebilirsiniz. Örneğin, beyaz yakalı erkek çalışanlara özel ürünleriniz bulunuyorsa, bu kişileri hedefleyecek ayarlarınızı yaparak, mesajınızı doğrudan bu kişilere sunabilirsiniz. Böylelikle bu profilin içinde olmayan kişileri reklam kampanyanızdan çıkartarak, sadece bu kitleye özel bir mesaj sunmuş olursunuz.

Potansiyel müşteriler üzerine odaklanmış olursunuz. Doğru hedeflemeleri yaptığınızda, potansiyel müşterilere yönelik reklam kampanyaları hazırlamış olursunuz. Bu kişilerin markanıza ve ürünlerinize ilgi göstermeleri daha muhtemeldir. Bu sebeple de ürünlerinizle ilgili olabilecek müşteri profillerini belirlemeniz ve online reklamlarınızda bu profillere uygun kampanyalar hazırlamayarak, potansiyel müşterileri e-ticaret sitenize çekebilirsiniz.

Reklamların gösterileceği kitleyi istediğiniz gibi yönetebilirsiniz. Reklamlarınızın hangi profildeki kişilere ulaşmasını istiyorsanız, hedefleme ayarlarınızı bu doğrultuda yaparak, bu hedef grubu yönetebilirsiniz. Kendi firmanızın hedef grubuna girmeyen kişileri dışarda bırakarak, reklamlarınızı kimin göreceğini ayarlayabilirsiniz.

Elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmiş olursunuz. Doğrudan sizinle ilgili kitlelere yönelik reklam çalışmaları yaptığınız için, elinizdeki reklam ve pazarlama bütçesini de daha iyi bir şekilde yönetmiş olursunuz.

Geri dönüşümleriniz artar. Sizinle ilgili kişilere bu reklamları gösterdiğiniz için, bu kişilerin potansiyel müşteri olma olasılığı da daha fazla olacağı için, reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırmış olursunuz.

Yatırım getirinizi artırırsınız. Elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak da doğal olarak yatırım getirinizin artmasını sağlayacaktır. Doğru hedeflemelerle sizinle ilgili kişilere ulaşmak, potansiyel müşterilere ulaşma şansını artırırken, geri dönüşümlerinizi de artırır ve reklam bütçenizi daha iyi yönettiğiniz için reklam başına olan yatırım getirilerinizi de bu doğrultuda artırmış olursunuz.

Hedefleme çalışmaları yapmak yukarıdaki avantajları ele aldığımızda firmalar için oldukça önemlidir. Yukarıdaki maddeleri özetleyecek olursak, doğru hedeflemeleri yaparak, doğrudan markanız ve ürünlerinizle ilgili kişilere ulaştığınızda, reklam ve pazarlama bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetmiş olur; potansiyel müşterilere ulaşmış olur ve reklamlarınızdan elde ettiğinzi geri dönüşümleri ve yatırım getirisini artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek
Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna...
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan