Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?

26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?

Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve pazarlama çalışmalarından alınacak geri dönüşümleri artırmak için bir hayli önemlidir.

E-ticaret firmalarının reklam çalışmalarında bu hedeflemelere özellikle dikkat etmeleri gerekiyor. Bu hedeflemelerin yapılmamasının e-ticaret firmalarına bir takım zararları bulunuyor.

Hedefleme yapmamanın neden olduğu durumlar

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda hiç hedefleme yapmamak ya da doğru hedeflemeleri yapmamak bir takım olumsuz durumlara neden olacaktır. Bu olumsuz durumları şöyle sıralayabiliriz:

Markanızla ilgisi olmayan kişilere reklamlarınızı göstermiş olursunuz. Bu hedeflemeleri yapmadığınız zaman, markanız ya da ürünlerinizle ilgili olmayan kişilere bu reklam kampanyalarını göstermiş olursunuz. Bu da reklamınızın performansını önemli ölçüde düşürür. Örneğin sadece kadınlara yönelik bir ürünü tanıtmak isterken, erkek kullanıcıları da hedeflemeniz halinde, reklamınız tamamen alakasız bir kitleye gösterilmiş olur.

Geri dönüşümleriniz düşer. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi, ilgili olmayan bir kitleye reklamlarınızın gösterilmesi, reklam kampanyanızdan alacağınız geri dönüşümlerin önemli ölçüde düşmesine neden olacaktır.

Reklam bütçenizi boşa harcamış olursunuz. Yanlış kitleye reklamın gösterilmesi, geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olacağı gibi yatırım getirinizin de aynı oranda düşmesine neden olur. Bu sebeple de elinizdeki reklam ve pazarlama bütçesini de boş yere harcamış olursunuz.

Hedefleme yapmanın avantajları nelerdir?

Hedefleme yapmak birçok açıdan firmalara fayda sağlamaktadır. Bu faydaları da şu şekilde sıralayabiliriz:

Belli bir kitleye özel mesaj iletebilirsiniz. Hedefleme çalışmaları yaptığınızda sadece belli bir müşteri profiline yönelik mesajlar iletebilir ve reklamlarınızı bu kişilere gösterebilirsiniz. Örneğin, beyaz yakalı erkek çalışanlara özel ürünleriniz bulunuyorsa, bu kişileri hedefleyecek ayarlarınızı yaparak, mesajınızı doğrudan bu kişilere sunabilirsiniz. Böylelikle bu profilin içinde olmayan kişileri reklam kampanyanızdan çıkartarak, sadece bu kitleye özel bir mesaj sunmuş olursunuz.

Potansiyel müşteriler üzerine odaklanmış olursunuz. Doğru hedeflemeleri yaptığınızda, potansiyel müşterilere yönelik reklam kampanyaları hazırlamış olursunuz. Bu kişilerin markanıza ve ürünlerinize ilgi göstermeleri daha muhtemeldir. Bu sebeple de ürünlerinizle ilgili olabilecek müşteri profillerini belirlemeniz ve online reklamlarınızda bu profillere uygun kampanyalar hazırlamayarak, potansiyel müşterileri e-ticaret sitenize çekebilirsiniz.

Reklamların gösterileceği kitleyi istediğiniz gibi yönetebilirsiniz. Reklamlarınızın hangi profildeki kişilere ulaşmasını istiyorsanız, hedefleme ayarlarınızı bu doğrultuda yaparak, bu hedef grubu yönetebilirsiniz. Kendi firmanızın hedef grubuna girmeyen kişileri dışarda bırakarak, reklamlarınızı kimin göreceğini ayarlayabilirsiniz.

Elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmiş olursunuz. Doğrudan sizinle ilgili kitlelere yönelik reklam çalışmaları yaptığınız için, elinizdeki reklam ve pazarlama bütçesini de daha iyi bir şekilde yönetmiş olursunuz.

Geri dönüşümleriniz artar. Sizinle ilgili kişilere bu reklamları gösterdiğiniz için, bu kişilerin potansiyel müşteri olma olasılığı da daha fazla olacağı için, reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırmış olursunuz.

Yatırım getirinizi artırırsınız. Elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak da doğal olarak yatırım getirinizin artmasını sağlayacaktır. Doğru hedeflemelerle sizinle ilgili kişilere ulaşmak, potansiyel müşterilere ulaşma şansını artırırken, geri dönüşümlerinizi de artırır ve reklam bütçenizi daha iyi yönettiğiniz için reklam başına olan yatırım getirilerinizi de bu doğrultuda artırmış olursunuz.

Hedefleme çalışmaları yapmak yukarıdaki avantajları ele aldığımızda firmalar için oldukça önemlidir. Yukarıdaki maddeleri özetleyecek olursak, doğru hedeflemeleri yaparak, doğrudan markanız ve ürünlerinizle ilgili kişilere ulaştığınızda, reklam ve pazarlama bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetmiş olur; potansiyel müşterilere ulaşmış olur ve reklamlarınızdan elde ettiğinzi geri dönüşümleri ve yatırım getirisini artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Satışlarınızı artırmak için ürün sayfalarınızda yapabileceğiniz düzenlemeler
Ürün sayfaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Satışları gerçekleştirmek ve geri dönüşümleri artırmak için bu sayfaların en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Bu sayfanın içeriği tüketicilerin satın alma...
22 Aralık 2017
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin