Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?

26 Aralık 2017
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?

Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve pazarlama çalışmalarından alınacak geri dönüşümleri artırmak için bir hayli önemlidir.

E-ticaret firmalarının reklam çalışmalarında bu hedeflemelere özellikle dikkat etmeleri gerekiyor. Bu hedeflemelerin yapılmamasının e-ticaret firmalarına bir takım zararları bulunuyor.

Hedefleme yapmamanın neden olduğu durumlar

Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda hiç hedefleme yapmamak ya da doğru hedeflemeleri yapmamak bir takım olumsuz durumlara neden olacaktır. Bu olumsuz durumları şöyle sıralayabiliriz:

Markanızla ilgisi olmayan kişilere reklamlarınızı göstermiş olursunuz. Bu hedeflemeleri yapmadığınız zaman, markanız ya da ürünlerinizle ilgili olmayan kişilere bu reklam kampanyalarını göstermiş olursunuz. Bu da reklamınızın performansını önemli ölçüde düşürür. Örneğin sadece kadınlara yönelik bir ürünü tanıtmak isterken, erkek kullanıcıları da hedeflemeniz halinde, reklamınız tamamen alakasız bir kitleye gösterilmiş olur.

Geri dönüşümleriniz düşer. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi, ilgili olmayan bir kitleye reklamlarınızın gösterilmesi, reklam kampanyanızdan alacağınız geri dönüşümlerin önemli ölçüde düşmesine neden olacaktır.

Reklam bütçenizi boşa harcamış olursunuz. Yanlış kitleye reklamın gösterilmesi, geri dönüşümlerinizin düşmesine neden olacağı gibi yatırım getirinizin de aynı oranda düşmesine neden olur. Bu sebeple de elinizdeki reklam ve pazarlama bütçesini de boş yere harcamış olursunuz.

Hedefleme yapmanın avantajları nelerdir?

Hedefleme yapmak birçok açıdan firmalara fayda sağlamaktadır. Bu faydaları da şu şekilde sıralayabiliriz:

Belli bir kitleye özel mesaj iletebilirsiniz. Hedefleme çalışmaları yaptığınızda sadece belli bir müşteri profiline yönelik mesajlar iletebilir ve reklamlarınızı bu kişilere gösterebilirsiniz. Örneğin, beyaz yakalı erkek çalışanlara özel ürünleriniz bulunuyorsa, bu kişileri hedefleyecek ayarlarınızı yaparak, mesajınızı doğrudan bu kişilere sunabilirsiniz. Böylelikle bu profilin içinde olmayan kişileri reklam kampanyanızdan çıkartarak, sadece bu kitleye özel bir mesaj sunmuş olursunuz.

Potansiyel müşteriler üzerine odaklanmış olursunuz. Doğru hedeflemeleri yaptığınızda, potansiyel müşterilere yönelik reklam kampanyaları hazırlamış olursunuz. Bu kişilerin markanıza ve ürünlerinize ilgi göstermeleri daha muhtemeldir. Bu sebeple de ürünlerinizle ilgili olabilecek müşteri profillerini belirlemeniz ve online reklamlarınızda bu profillere uygun kampanyalar hazırlamayarak, potansiyel müşterileri e-ticaret sitenize çekebilirsiniz.

Reklamların gösterileceği kitleyi istediğiniz gibi yönetebilirsiniz. Reklamlarınızın hangi profildeki kişilere ulaşmasını istiyorsanız, hedefleme ayarlarınızı bu doğrultuda yaparak, bu hedef grubu yönetebilirsiniz. Kendi firmanızın hedef grubuna girmeyen kişileri dışarda bırakarak, reklamlarınızı kimin göreceğini ayarlayabilirsiniz.

Elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmiş olursunuz. Doğrudan sizinle ilgili kitlelere yönelik reklam çalışmaları yaptığınız için, elinizdeki reklam ve pazarlama bütçesini de daha iyi bir şekilde yönetmiş olursunuz.

Geri dönüşümleriniz artar. Sizinle ilgili kişilere bu reklamları gösterdiğiniz için, bu kişilerin potansiyel müşteri olma olasılığı da daha fazla olacağı için, reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de artırmış olursunuz.

Yatırım getirinizi artırırsınız. Elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak da doğal olarak yatırım getirinizin artmasını sağlayacaktır. Doğru hedeflemelerle sizinle ilgili kişilere ulaşmak, potansiyel müşterilere ulaşma şansını artırırken, geri dönüşümlerinizi de artırır ve reklam bütçenizi daha iyi yönettiğiniz için reklam başına olan yatırım getirilerinizi de bu doğrultuda artırmış olursunuz.

Hedefleme çalışmaları yapmak yukarıdaki avantajları ele aldığımızda firmalar için oldukça önemlidir. Yukarıdaki maddeleri özetleyecek olursak, doğru hedeflemeleri yaparak, doğrudan markanız ve ürünlerinizle ilgili kişilere ulaştığınızda, reklam ve pazarlama bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetmiş olur; potansiyel müşterilere ulaşmış olur ve reklamlarınızdan elde ettiğinzi geri dönüşümleri ve yatırım getirisini artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük İşletmeler İçin Barkod Oluşturma Rehberi
Küçük İşletmeler İçin Barkod Oluşturma Rehberi
Fiziksel varlığı bulunan ürünlerin neredeyse tamamında bulunan ortak özellik, her birinin özel bir barkoda sahip olmasıdır. Dijital ürünler için temsili bir fiziksel ürün ya da CD gibi bir materyal mevcut olduğunda, ilgili dijital...
25 Mart 2022
Markethinkers
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar? Yeni bir projenin ilk aşamaları her zaman keyiflidir. Geliştirme sürecinde yeni fikirler ortaya atılır, farklı testler yapılır ve uygun stratejiler belirlenir. Ancak proje hayata geçtiği...
8 Ağustos 2021
Markethinkers
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Geçmişte var olan problemlerin birçoğu günümüzde çözüme kavuşmuş durumdadır. Fakat bu durum yeni problemlerin doğmayacağı anlamına gelmez. İş dünyasında problem de bitmez, ona çözüm üretenler de. İşte bu noktada...
12 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
PPC Nedir ve E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
PPC Nedir ve E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizcede Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın