Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

1 Aralık 2017
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama çalışmalarında hem de markalaşma sürecinde firmaların tüketicilerin gözündeki konumunu iyi bir şekilde etkiler. Aşağıda renklerin psikolojisini yansıtan bir infografiği sizlerle paylaşıyoruz.

İnfgorafik üzerinde hangi markaların hangi renkleri tercih ettiğini, bu renklerin hangi duyguları tetiklerini, fiyat algısı konusunda nasıl bir izlenim yarattığını ve demografik olarak bu renklere olan ilgiyi detaylı bir şekilde görebilirsiniz.

Kendi markanızı oluştururken renklerin psikolojisini iyi bir şekilde anlamak ve markanızın kurumsal renklerini bu şekilde seçmek, kullanıcıların markanıza olan yaklaşımını etkileyebilir.

Renklerin psikolojisi

İnfografik üzerinde yer alan bilgilerin bazılarını burada özetleyeceğiz.

Kırmızı

  • Hem olumlu hem de olumsuz duyguları tetikleyebilen bir renktir. Kullanırken dikkatli olmak önemlidir.
  • Bir aciliyet hissi uyandırır; bu nedenle de satış söz konusu olduğunda etkilidir.
  • İştah kabartan bir renktir. Bu nedenle de fast food zincirleri ve restoran türü yerlerde tercih edilir.
  • Hızı ve tutkuyu simgeler; bu nedenle de araba ve iç giyim türü ürünlerde sıklıkla kullanılır.
  • Güç, tutku, enerji, korkusuz ve heyecan gibi sıfatlarla uyumludur.
  • Öfke, tehlike, uyarı ve acı gibi olumsuz duyguları da tetikleyebilir.

Turuncu

  • Güneşin verdiği sıcaklığı yansıtan bir havası vardır.
  • Eğlenceli ve canlı bir havası olduğu için çok fazla kurumsal olmayan firmalar için daha uygun bir renktir.
  • Sonbaharı simgelediği için doğa ve doğa ile ilgili ürünlerle bağdaştırılır.
  • Birçok kişi turuncu rengin ucuz ürünleri yansıttığını düşünür. Fiyat politikasında bu veriyi göz önünde bulundurmak gerekir.
  • Cesaret, kendine güven, sıcaklık, yaratıcılık, dostane ve enerjik gibi sıfatları simgeler.
  • Çocuksu, ilgisiz, tedirginlik gibi olumsuz sıfatlarla da anılır.

Sarı

  • Mutluluk, gün ışığı ve gençlik gibi duyguları daha ön plana çıkartır.
  • Sarının tonları kirli görünebilir ve göze hoş bir görüntü vermeyebilir.
  • Koyu renklerle beraber kullanıldığında daha etkili bir mesaj vermek için idealdir.
  • Optimist, sıcaklık, mutluluk, yaratıcılık ve zeki gibi sıfatlarla anılır.
  • Rahatsız edici, korku, dikkat, çekingenlik ve korkaklık gibi olumsuz duyguları da tetikleyebilir.

Yeşil

  • Gözü rahatlatan ve rahat algılanan bir renktir. Aynı zamanda sağlığı da vurgular.
  • Yaşamı simgelediği için birçok kişinin dikkatini ve ilgisini çeken bir renktir.
  • Özellikle organik gıda ve sağlık ürünleri satan firmaların sıklıkla tercih ettiği bir renktir.
  • Bunun yanı sıra banka, askeri ve finans kurumları tarafından da sıklıkla kullanılır.
  • Sağlık, umut, canlılık, doğa, büyüme ve zenginlik gibi sıfatlarla beraber anılır.

Mavi

  • Mavinin sakinleştirici bir özelliği vardır.
  • Gücün, bilgeliğin ve güvenin rengi olarak öne çıkar ve bu sebeple de bankacılık alanında sıklıkla kullanılır.
  • Güven, sadakat, mantık, huzur ve güven gibi sıfatlarla beraber anılır.
  • Soğukluk, duygusuzluk, dost canlısı olmama ve iştah açıcı olmayan duyguları da yansıtabilir.

Mor

  • Geçmişten günümüze mor, zenginliği ve kraliyeti simgelemektedir.
  • Kendini prestijli ve üst seviyede göstermek isteyen markaların tercihidir.
  • Abartıya kaçmak ve başkalarında olmayan özellikleri yansıtmak için bu renk kullanılmaktadır.
  • Daha koyu tonlar bu duyguları beslerken, açık tonlara gitmek daha kadınsı bir yaklaşım sunulmasını sağlar.
  • Bilgelik, sağlık, ruhsal, yaratıcı ve karmaşık gibi sıfatlarla beraber anılır.
  • Aşırıya kaçma, aşırı duygusallık gibi olumsuz duyguları da ön plana çıkartabilir.

Pembe

  • Kadınlara yönelik markaların sıklıkla kullandığı bir renktir.
  • Umudu ve konforu yansıtmak için ideal bir renktir.
  • Yaratıcı, tutkulu, önem veren, hayalperest gibi sıfatlarla anılır.

Siyah

  • Lüks ve gücü yansıtan bir renktir.
  • Canlı ve parlak renklerle beraber kullanıldığında enerji hissiyatını da verir.
  • Özellikle moda ile ilgili sektörler için iyi bir renk seçimidir.
  • Karmaşıklık, güven, güç, şıklık ve otorite gibi sıfatlarla beraber anılır.

Beyaz ve gümüş

  • Modern bir görünüm ve açık bir duruş sunar.
  • Eğer iyi uygulanmazsa, özensiz bir şekilde kullanıldığı hissiyatını verebilir.
  • Doğru uygulandığında modern, canlı, açık ve minimalist bir yaklaşım sunar.
  • Masum, sade, minimal gibi sıfatlarla beraber anılır.

iconic-fox-colour-in-branding-infographic-2

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 1. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf...
9 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin