Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

1 Aralık 2017
Ferad Osman Sali
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama çalışmalarında hem de markalaşma sürecinde firmaların tüketicilerin gözündeki konumunu iyi bir şekilde etkiler. Aşağıda renklerin psikolojisini yansıtan bir infografiği sizlerle paylaşıyoruz.

İnfgorafik üzerinde hangi markaların hangi renkleri tercih ettiğini, bu renklerin hangi duyguları tetiklerini, fiyat algısı konusunda nasıl bir izlenim yarattığını ve demografik olarak bu renklere olan ilgiyi detaylı bir şekilde görebilirsiniz.

Kendi markanızı oluştururken renklerin psikolojisini iyi bir şekilde anlamak ve markanızın kurumsal renklerini bu şekilde seçmek, kullanıcıların markanıza olan yaklaşımını etkileyebilir.

Markalaşmak hakkında bilmeniz gereken her şey için tıklayın!

Renklerin psikolojisi

İnfografik üzerinde yer alan bilgilerin bazılarını burada özetleyeceğiz.

Kırmızı

  • Hem olumlu hem de olumsuz duyguları tetikleyebilen bir renktir. Kullanırken dikkatli olmak önemlidir.
  • Bir aciliyet hissi uyandırır; bu nedenle de satış söz konusu olduğunda etkilidir.
  • İştah kabartan bir renktir. Bu nedenle de fast food zincirleri ve restoran türü yerlerde tercih edilir.
  • Hızı ve tutkuyu simgeler; bu nedenle de araba ve iç giyim türü ürünlerde sıklıkla kullanılır.
  • Güç, tutku, enerji, korkusuz ve heyecan gibi sıfatlarla uyumludur.
  • Öfke, tehlike, uyarı ve acı gibi olumsuz duyguları da tetikleyebilir.

Turuncu

  • Güneşin verdiği sıcaklığı yansıtan bir havası vardır.
  • Eğlenceli ve canlı bir havası olduğu için çok fazla kurumsal olmayan firmalar için daha uygun bir renktir.
  • Sonbaharı simgelediği için doğa ve doğa ile ilgili ürünlerle bağdaştırılır.
  • Birçok kişi turuncu rengin ucuz ürünleri yansıttığını düşünür. Fiyat politikasında bu veriyi göz önünde bulundurmak gerekir.
  • Cesaret, kendine güven, sıcaklık, yaratıcılık, dostane ve enerjik gibi sıfatları simgeler.
  • Çocuksu, ilgisiz, tedirginlik gibi olumsuz sıfatlarla da anılır.

Sarı

  • Mutluluk, gün ışığı ve gençlik gibi duyguları daha ön plana çıkartır.
  • Sarının tonları kirli görünebilir ve göze hoş bir görüntü vermeyebilir.
  • Koyu renklerle beraber kullanıldığında daha etkili bir mesaj vermek için idealdir.
  • Optimist, sıcaklık, mutluluk, yaratıcılık ve zeki gibi sıfatlarla anılır.
  • Rahatsız edici, korku, dikkat, çekingenlik ve korkaklık gibi olumsuz duyguları da tetikleyebilir.

Yeşil

  • Gözü rahatlatan ve rahat algılanan bir renktir. Aynı zamanda sağlığı da vurgular.
  • Yaşamı simgelediği için birçok kişinin dikkatini ve ilgisini çeken bir renktir.
  • Özellikle organik gıda ve sağlık ürünleri satan firmaların sıklıkla tercih ettiği bir renktir.
  • Bunun yanı sıra banka, askeri ve finans kurumları tarafından da sıklıkla kullanılır.
  • Sağlık, umut, canlılık, doğa, büyüme ve zenginlik gibi sıfatlarla beraber anılır.

Mavi

  • Mavinin sakinleştirici bir özelliği vardır.
  • Gücün, bilgeliğin ve güvenin rengi olarak öne çıkar ve bu sebeple de bankacılık alanında sıklıkla kullanılır.
  • Güven, sadakat, mantık, huzur ve güven gibi sıfatlarla beraber anılır.
  • Soğukluk, duygusuzluk, dost canlısı olmama ve iştah açıcı olmayan duyguları da yansıtabilir.

Mor

  • Geçmişten günümüze mor, zenginliği ve kraliyeti simgelemektedir.
  • Kendini prestijli ve üst seviyede göstermek isteyen markaların tercihidir.
  • Abartıya kaçmak ve başkalarında olmayan özellikleri yansıtmak için bu renk kullanılmaktadır.
  • Daha koyu tonlar bu duyguları beslerken, açık tonlara gitmek daha kadınsı bir yaklaşım sunulmasını sağlar.
  • Bilgelik, sağlık, ruhsal, yaratıcı ve karmaşık gibi sıfatlarla beraber anılır.
  • Aşırıya kaçma, aşırı duygusallık gibi olumsuz duyguları da ön plana çıkartabilir.

Pembe

  • Kadınlara yönelik markaların sıklıkla kullandığı bir renktir.
  • Umudu ve konforu yansıtmak için ideal bir renktir.
  • Yaratıcı, tutkulu, önem veren, hayalperest gibi sıfatlarla anılır.

Siyah

  • Lüks ve gücü yansıtan bir renktir.
  • Canlı ve parlak renklerle beraber kullanıldığında enerji hissiyatını da verir.
  • Özellikle moda ile ilgili sektörler için iyi bir renk seçimidir.
  • Karmaşıklık, güven, güç, şıklık ve otorite gibi sıfatlarla beraber anılır.

Beyaz ve gümüş

  • Modern bir görünüm ve açık bir duruş sunar.
  • Eğer iyi uygulanmazsa, özensiz bir şekilde kullanıldığı hissiyatını verebilir.
  • Doğru uygulandığında modern, canlı, açık ve minimalist bir yaklaşım sunar.
  • Masum, sade, minimal gibi sıfatlarla beraber anılır.

iconic-fox-colour-in-branding-infographic-2

Marka Tescili hakkındaki içeriğimizi ziyaret etmek için tıklayın!
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Ferad Osman Sali
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Ferad Osman Sali
Web Tarayıcı Nedir?
Web Tarayıcı Nedir?
Dünyadaki toplam internet sitesi sayısı,internetlivestats.com'un sağladığı güncel verilere göre 1 milyar 850 milyonun üzerinde. Her saniye ortalama 4 ila 5 internet sitesi açıldığını düşünürsek, bu sayının yakında 2 milyarı...
7 Eylül 2021
Savaş Çetinkaya
İskonto Nedir ve Nasıl Hesaplanır?
İskonto Nedir ve Nasıl Hesaplanır?
İskonto, ticari işlemlerde kullanılan bir indirim yöntemidir. Genellikle mal veya hizmet satışlarında, belirli bir süre içinde veya belirli bir miktar alım karşılığında uygulanmaktadır. İskonto, satıcı ve alıcı arasındaki...
12 Temmuz 2023
Ferad Osman Sali
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
CTR Nedir? E-Ticaret Siteleri CTR Oranını Nasıl Artırabilir?
E-ticaret, dijital pazarlamadan beslenir. Dijital pazarlamadaki yöntemler ise geleneksel yöntemlere göre bazı noktalarda önemli avantajlar sağlar. Örneğin bir billboard reklamında ürününüzü sergileseniz, kaç kişinin o reklam...
23 Mart 2021
Savaş Çetinkaya
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft