fbpx

Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

1 Aralık 2017
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama çalışmalarında hem de markalaşma sürecinde firmaların tüketicilerin gözündeki konumunu iyi bir şekilde etkiler. Aşağıda renklerin psikolojisini yansıtan bir infografiği sizlerle paylaşıyoruz.

İnfgorafik üzerinde hangi markaların hangi renkleri tercih ettiğini, bu renklerin hangi duyguları tetiklerini, fiyat algısı konusunda nasıl bir izlenim yarattığını ve demografik olarak bu renklere olan ilgiyi detaylı bir şekilde görebilirsiniz.

Kendi markanızı oluştururken renklerin psikolojisini iyi bir şekilde anlamak ve markanızın kurumsal renklerini bu şekilde seçmek, kullanıcıların markanıza olan yaklaşımını etkileyebilir.

Renklerin psikolojisi

İnfografik üzerinde yer alan bilgilerin bazılarını burada özetleyeceğiz.

Kırmızı

  • Hem olumlu hem de olumsuz duyguları tetikleyebilen bir renktir. Kullanırken dikkatli olmak önemlidir.
  • Bir aciliyet hissi uyandırır; bu nedenle de satış söz konusu olduğunda etkilidir.
  • İştah kabartan bir renktir. Bu nedenle de fast food zincirleri ve restoran türü yerlerde tercih edilir.
  • Hızı ve tutkuyu simgeler; bu nedenle de araba ve iç giyim türü ürünlerde sıklıkla kullanılır.
  • Güç, tutku, enerji, korkusuz ve heyecan gibi sıfatlarla uyumludur.
  • Öfke, tehlike, uyarı ve acı gibi olumsuz duyguları da tetikleyebilir.

Turuncu

  • Güneşin verdiği sıcaklığı yansıtan bir havası vardır.
  • Eğlenceli ve canlı bir havası olduğu için çok fazla kurumsal olmayan firmalar için daha uygun bir renktir.
  • Sonbaharı simgelediği için doğa ve doğa ile ilgili ürünlerle bağdaştırılır.
  • Birçok kişi turuncu rengin ucuz ürünleri yansıttığını düşünür. Fiyat politikasında bu veriyi göz önünde bulundurmak gerekir.
  • Cesaret, kendine güven, sıcaklık, yaratıcılık, dostane ve enerjik gibi sıfatları simgeler.
  • Çocuksu, ilgisiz, tedirginlik gibi olumsuz sıfatlarla da anılır.

Sarı

  • Mutluluk, gün ışığı ve gençlik gibi duyguları daha ön plana çıkartır.
  • Sarının tonları kirli görünebilir ve göze hoş bir görüntü vermeyebilir.
  • Koyu renklerle beraber kullanıldığında daha etkili bir mesaj vermek için idealdir.
  • Optimist, sıcaklık, mutluluk, yaratıcılık ve zeki gibi sıfatlarla anılır.
  • Rahatsız edici, korku, dikkat, çekingenlik ve korkaklık gibi olumsuz duyguları da tetikleyebilir.

Yeşil

  • Gözü rahatlatan ve rahat algılanan bir renktir. Aynı zamanda sağlığı da vurgular.
  • Yaşamı simgelediği için birçok kişinin dikkatini ve ilgisini çeken bir renktir.
  • Özellikle organik gıda ve sağlık ürünleri satan firmaların sıklıkla tercih ettiği bir renktir.
  • Bunun yanı sıra banka, askeri ve finans kurumları tarafından da sıklıkla kullanılır.
  • Sağlık, umut, canlılık, doğa, büyüme ve zenginlik gibi sıfatlarla beraber anılır.

Mavi

  • Mavinin sakinleştirici bir özelliği vardır.
  • Gücün, bilgeliğin ve güvenin rengi olarak öne çıkar ve bu sebeple de bankacılık alanında sıklıkla kullanılır.
  • Güven, sadakat, mantık, huzur ve güven gibi sıfatlarla beraber anılır.
  • Soğukluk, duygusuzluk, dost canlısı olmama ve iştah açıcı olmayan duyguları da yansıtabilir.

Mor

  • Geçmişten günümüze mor, zenginliği ve kraliyeti simgelemektedir.
  • Kendini prestijli ve üst seviyede göstermek isteyen markaların tercihidir.
  • Abartıya kaçmak ve başkalarında olmayan özellikleri yansıtmak için bu renk kullanılmaktadır.
  • Daha koyu tonlar bu duyguları beslerken, açık tonlara gitmek daha kadınsı bir yaklaşım sunulmasını sağlar.
  • Bilgelik, sağlık, ruhsal, yaratıcı ve karmaşık gibi sıfatlarla beraber anılır.
  • Aşırıya kaçma, aşırı duygusallık gibi olumsuz duyguları da ön plana çıkartabilir.

Pembe

  • Kadınlara yönelik markaların sıklıkla kullandığı bir renktir.
  • Umudu ve konforu yansıtmak için ideal bir renktir.
  • Yaratıcı, tutkulu, önem veren, hayalperest gibi sıfatlarla anılır.

Siyah

  • Lüks ve gücü yansıtan bir renktir.
  • Canlı ve parlak renklerle beraber kullanıldığında enerji hissiyatını da verir.
  • Özellikle moda ile ilgili sektörler için iyi bir renk seçimidir.
  • Karmaşıklık, güven, güç, şıklık ve otorite gibi sıfatlarla beraber anılır.

Beyaz ve gümüş

  • Modern bir görünüm ve açık bir duruş sunar.
  • Eğer iyi uygulanmazsa, özensiz bir şekilde kullanıldığı hissiyatını verebilir.
  • Doğru uygulandığında modern, canlı, açık ve minimalist bir yaklaşım sunar.
  • Masum, sade, minimal gibi sıfatlarla beraber anılır.

iconic-fox-colour-in-branding-infographic-2

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan