Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)

1 Aralık 2017
Sinan Oypan

Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama çalışmalarında hem de markalaşma sürecinde firmaların tüketicilerin gözündeki konumunu iyi bir şekilde etkiler. Aşağıda renklerin psikolojisini yansıtan bir infografiği sizlerle paylaşıyoruz.

İnfgorafik üzerinde hangi markaların hangi renkleri tercih ettiğini, bu renklerin hangi duyguları tetiklerini, fiyat algısı konusunda nasıl bir izlenim yarattığını ve demografik olarak bu renklere olan ilgiyi detaylı bir şekilde görebilirsiniz.

Kendi markanızı oluştururken renklerin psikolojisini iyi bir şekilde anlamak ve markanızın kurumsal renklerini bu şekilde seçmek, kullanıcıların markanıza olan yaklaşımını etkileyebilir.

Renklerin psikolojisi

İnfografik üzerinde yer alan bilgilerin bazılarını burada özetleyeceğiz.

Kırmızı

  • Hem olumlu hem de olumsuz duyguları tetikleyebilen bir renktir. Kullanırken dikkatli olmak önemlidir.
  • Bir aciliyet hissi uyandırır; bu nedenle de satış söz konusu olduğunda etkilidir.
  • İştah kabartan bir renktir. Bu nedenle de fast food zincirleri ve restoran türü yerlerde tercih edilir.
  • Hızı ve tutkuyu simgeler; bu nedenle de araba ve iç giyim türü ürünlerde sıklıkla kullanılır.
  • Güç, tutku, enerji, korkusuz ve heyecan gibi sıfatlarla uyumludur.
  • Öfke, tehlike, uyarı ve acı gibi olumsuz duyguları da tetikleyebilir.

Turuncu

  • Güneşin verdiği sıcaklığı yansıtan bir havası vardır.
  • Eğlenceli ve canlı bir havası olduğu için çok fazla kurumsal olmayan firmalar için daha uygun bir renktir.
  • Sonbaharı simgelediği için doğa ve doğa ile ilgili ürünlerle bağdaştırılır.
  • Birçok kişi turuncu rengin ucuz ürünleri yansıttığını düşünür. Fiyat politikasında bu veriyi göz önünde bulundurmak gerekir.
  • Cesaret, kendine güven, sıcaklık, yaratıcılık, dostane ve enerjik gibi sıfatları simgeler.
  • Çocuksu, ilgisiz, tedirginlik gibi olumsuz sıfatlarla da anılır.

Sarı

  • Mutluluk, gün ışığı ve gençlik gibi duyguları daha ön plana çıkartır.
  • Sarının tonları kirli görünebilir ve göze hoş bir görüntü vermeyebilir.
  • Koyu renklerle beraber kullanıldığında daha etkili bir mesaj vermek için idealdir.
  • Optimist, sıcaklık, mutluluk, yaratıcılık ve zeki gibi sıfatlarla anılır.
  • Rahatsız edici, korku, dikkat, çekingenlik ve korkaklık gibi olumsuz duyguları da tetikleyebilir.

Yeşil

  • Gözü rahatlatan ve rahat algılanan bir renktir. Aynı zamanda sağlığı da vurgular.
  • Yaşamı simgelediği için birçok kişinin dikkatini ve ilgisini çeken bir renktir.
  • Özellikle organik gıda ve sağlık ürünleri satan firmaların sıklıkla tercih ettiği bir renktir.
  • Bunun yanı sıra banka, askeri ve finans kurumları tarafından da sıklıkla kullanılır.
  • Sağlık, umut, canlılık, doğa, büyüme ve zenginlik gibi sıfatlarla beraber anılır.

Mavi

  • Mavinin sakinleştirici bir özelliği vardır.
  • Gücün, bilgeliğin ve güvenin rengi olarak öne çıkar ve bu sebeple de bankacılık alanında sıklıkla kullanılır.
  • Güven, sadakat, mantık, huzur ve güven gibi sıfatlarla beraber anılır.
  • Soğukluk, duygusuzluk, dost canlısı olmama ve iştah açıcı olmayan duyguları da yansıtabilir.

Mor

  • Geçmişten günümüze mor, zenginliği ve kraliyeti simgelemektedir.
  • Kendini prestijli ve üst seviyede göstermek isteyen markaların tercihidir.
  • Abartıya kaçmak ve başkalarında olmayan özellikleri yansıtmak için bu renk kullanılmaktadır.
  • Daha koyu tonlar bu duyguları beslerken, açık tonlara gitmek daha kadınsı bir yaklaşım sunulmasını sağlar.
  • Bilgelik, sağlık, ruhsal, yaratıcı ve karmaşık gibi sıfatlarla beraber anılır.
  • Aşırıya kaçma, aşırı duygusallık gibi olumsuz duyguları da ön plana çıkartabilir.

Pembe

  • Kadınlara yönelik markaların sıklıkla kullandığı bir renktir.
  • Umudu ve konforu yansıtmak için ideal bir renktir.
  • Yaratıcı, tutkulu, önem veren, hayalperest gibi sıfatlarla anılır.

Siyah

  • Lüks ve gücü yansıtan bir renktir.
  • Canlı ve parlak renklerle beraber kullanıldığında enerji hissiyatını da verir.
  • Özellikle moda ile ilgili sektörler için iyi bir renk seçimidir.
  • Karmaşıklık, güven, güç, şıklık ve otorite gibi sıfatlarla beraber anılır.

Beyaz ve gümüş

  • Modern bir görünüm ve açık bir duruş sunar.
  • Eğer iyi uygulanmazsa, özensiz bir şekilde kullanıldığı hissiyatını verebilir.
  • Doğru uygulandığında modern, canlı, açık ve minimalist bir yaklaşım sunar.
  • Masum, sade, minimal gibi sıfatlarla beraber anılır.

iconic-fox-colour-in-branding-infographic-2

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Online satış siteleri için 12 satış pazarlama tekniği!
Google reklamları Türkiye kaldırılma kararıyla birlikte bundan sonrası için kullanılabilecek satış pazarlama teknikleri e-ticaret siteleri tarafından araştırılmaya başlandı. Google Reklamları hem tüketici alışkanlıklarında...
12 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu...
12 Temmuz 2017
Sinan Oypan