Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama çalışmalarında hem de markalaşma sürecinde firmaların tüketicilerin gözündeki konumunu iyi bir şekilde etkiler. Aşağıda renklerin psikolojisini yansıtan bir infografiği sizlerle paylaşıyoruz.
İnfgorafik üzerinde hangi markaların hangi renkleri tercih ettiğini, bu renklerin hangi duyguları tetiklerini, fiyat algısı konusunda nasıl bir izlenim yarattığını ve demografik olarak bu renklere olan ilgiyi detaylı bir şekilde görebilirsiniz.
Kendi markanızı oluştururken renklerin psikolojisini iyi bir şekilde anlamak ve markanızın kurumsal renklerini bu şekilde seçmek, kullanıcıların markanıza olan yaklaşımını etkileyebilir.
Markalaşmak hakkında bilmeniz gereken her şey için tıklayın!Renklerin psikolojisi
İnfografik üzerinde yer alan bilgilerin bazılarını burada özetleyeceğiz.
Kırmızı
- Hem olumlu hem de olumsuz duyguları tetikleyebilen bir renktir. Kullanırken dikkatli olmak önemlidir.
- Bir aciliyet hissi uyandırır; bu nedenle de satış söz konusu olduğunda etkilidir.
- İştah kabartan bir renktir. Bu nedenle de fast food zincirleri ve restoran türü yerlerde tercih edilir.
- Hızı ve tutkuyu simgeler; bu nedenle de araba ve iç giyim türü ürünlerde sıklıkla kullanılır.
- Güç, tutku, enerji, korkusuz ve heyecan gibi sıfatlarla uyumludur.
- Öfke, tehlike, uyarı ve acı gibi olumsuz duyguları da tetikleyebilir.
Turuncu
- Güneşin verdiği sıcaklığı yansıtan bir havası vardır.
- Eğlenceli ve canlı bir havası olduğu için çok fazla kurumsal olmayan firmalar için daha uygun bir renktir.
- Sonbaharı simgelediği için doğa ve doğa ile ilgili ürünlerle bağdaştırılır.
- Birçok kişi turuncu rengin ucuz ürünleri yansıttığını düşünür. Fiyat politikasında bu veriyi göz önünde bulundurmak gerekir.
- Cesaret, kendine güven, sıcaklık, yaratıcılık, dostane ve enerjik gibi sıfatları simgeler.
- Çocuksu, ilgisiz, tedirginlik gibi olumsuz sıfatlarla da anılır.
Sarı
- Mutluluk, gün ışığı ve gençlik gibi duyguları daha ön plana çıkartır.
- Sarının tonları kirli görünebilir ve göze hoş bir görüntü vermeyebilir.
- Koyu renklerle beraber kullanıldığında daha etkili bir mesaj vermek için idealdir.
- Optimist, sıcaklık, mutluluk, yaratıcılık ve zeki gibi sıfatlarla anılır.
- Rahatsız edici, korku, dikkat, çekingenlik ve korkaklık gibi olumsuz duyguları da tetikleyebilir.
Yeşil
- Gözü rahatlatan ve rahat algılanan bir renktir. Aynı zamanda sağlığı da vurgular.
- Yaşamı simgelediği için birçok kişinin dikkatini ve ilgisini çeken bir renktir.
- Özellikle organik gıda ve sağlık ürünleri satan firmaların sıklıkla tercih ettiği bir renktir.
- Bunun yanı sıra banka, askeri ve finans kurumları tarafından da sıklıkla kullanılır.
- Sağlık, umut, canlılık, doğa, büyüme ve zenginlik gibi sıfatlarla beraber anılır.
Mavi
- Mavinin sakinleştirici bir özelliği vardır.
- Gücün, bilgeliğin ve güvenin rengi olarak öne çıkar ve bu sebeple de bankacılık alanında sıklıkla kullanılır.
- Güven, sadakat, mantık, huzur ve güven gibi sıfatlarla beraber anılır.
- Soğukluk, duygusuzluk, dost canlısı olmama ve iştah açıcı olmayan duyguları da yansıtabilir.
Mor
- Geçmişten günümüze mor, zenginliği ve kraliyeti simgelemektedir.
- Kendini prestijli ve üst seviyede göstermek isteyen markaların tercihidir.
- Abartıya kaçmak ve başkalarında olmayan özellikleri yansıtmak için bu renk kullanılmaktadır.
- Daha koyu tonlar bu duyguları beslerken, açık tonlara gitmek daha kadınsı bir yaklaşım sunulmasını sağlar.
- Bilgelik, sağlık, ruhsal, yaratıcı ve karmaşık gibi sıfatlarla beraber anılır.
- Aşırıya kaçma, aşırı duygusallık gibi olumsuz duyguları da ön plana çıkartabilir.
Pembe
- Kadınlara yönelik markaların sıklıkla kullandığı bir renktir.
- Umudu ve konforu yansıtmak için ideal bir renktir.
- Yaratıcı, tutkulu, önem veren, hayalperest gibi sıfatlarla anılır.
Siyah
- Lüks ve gücü yansıtan bir renktir.
- Canlı ve parlak renklerle beraber kullanıldığında enerji hissiyatını da verir.
- Özellikle moda ile ilgili sektörler için iyi bir renk seçimidir.
- Karmaşıklık, güven, güç, şıklık ve otorite gibi sıfatlarla beraber anılır.
Beyaz ve gümüş
- Modern bir görünüm ve açık bir duruş sunar.
- Eğer iyi uygulanmazsa, özensiz bir şekilde kullanıldığı hissiyatını verebilir.
- Doğru uygulandığında modern, canlı, açık ve minimalist bir yaklaşım sunar.
- Masum, sade, minimal gibi sıfatlarla beraber anılır.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar