fbpx

Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri

13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri

Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile tüketiciler alışverişe yönlendirmek, marka bilinirliğini artırmak için ekstra çalışmalar yapmak bu süreçte oldukça önemli.

Küçük girişimlerin kullanması gereken bazı pazarlama stratejileri de bulunuyor. Bu stratejiler, yaptıkları çalışmaların verimini artıracağı için alınacak olan geri dönüşümlerin de artmasında rol oynuyor.

Küçük girişimler için pazarlama stratejileri

Upsell ve çapraz satış tekniklerini kullanın

Geri dönüşümleri artırmak ve tüketicilerin e-ticaret siteniz üzerinde daha fazla alışveriş yapmalarını sağlamak için upsell ve çapraz satış tekniklerini uygulayabilirsiniz. Bundle çalışmaları ile birbiriyle uyumlu olan ürünleri satmaya çalışacağınız ve reklam kampanyalarında bu paketleri tanıtabileceğiniz gibi e-ticaret siteniz üzerindeki ürün sayfalarında upsell tekniği ile kullanıcılara daha üst modeldeki ürünleri de ilgili ürünler bölümlerinde gösterebilirsiniz. Böylelikle sepet ortalamasını artırma şansınız olur.

Özellikle bundle çalışmaları için dijital mecralar üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, bu ürünleri hedef kitlenizle buluşturabilir ve tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Upselling ile ortalama sepet tutarını artırmak için ipuçları

Instagram’ı pazarlama çalışmalarınıza entegre edin

Instagram günümüzdeki en popüler sosyal ağlardan biri ve içerdiği reklam modelleri sayesinde de e-ticaret firmalarına, tanım yapmaları için birçok fırsat sunuyor. Bu fırsatı değerlendirerek, Instagram üzerindeki hedef kitlenize ulaşmanız, pazarlama stratejileri arasında yer almalı. Organik büyüme ve erişimin yanı sıra belli bir reklam bütçesi ayırarak, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlamanız ve mevcut ya da yeni kitlelere ulaşarak markanızı tanıtmanız gerekir.

İlgili rehber: Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları

Sepeti terk edenlere yönelik çalışmalar yapın

Her yıl e-ticaret firmaları, sepette ürün bırakarak siteyi terk eden kullancılar yüzünden, onlarca potansiyel müşteriyi kaçırıyorlar ve bu da yıl içerisinde milyonlarca TL’yi bulabiliyor.

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?

Bu sebeple de sepeti terk edenlere yönelik pazarlama çalışmaları yapmanız dijital pazarlama stratejileri arasında yer almalı. Tüketicilere hatırlatma e-postalar göndermek, retargeting reklamlarla sitenizi terk edenlere fırsat ya da indirim sunmak, yine retargeting reklamlar ile ürün alternatifiler sunmak ve upsell yapmak da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Ücretsiz kargoyu pazarlama çalışmalarınıza dahil edin

Ücretsiz kargo da pazarlama stratejileri arasında yer alabilir. Tüketiciler için ücretsiz kargo seçenekleri online alışverişlerde önemli bir unsurdur. Belli bir harcama limiti üzerinde ücretsiz kargo seçeneği sunmak, sepete birden fazla ürün eklenme durumunda bu seçeneği sunmak, pazarlama çalışmalarınıza dahil edilebilir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

Bu çalışmalar aynı zamanda sepet ortalamanızı yükseltmek için de iyi bir taktik olduğu için bunu pazarlama yöntemlerinize dahil ederek, geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

Ürün açıklamalarınızı detaylandırın

Hem arama motorlarında ürün sayfalarının daha iyi indekslenmesini sağlamak hem de tüketicilerin ürün hakkında daha fazla bilgi almasını sağlamak için ürün sayfalarınızı mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Bunun başında da ürün açıklamaları gelmekte. Ürünle ilgili orijinal içerikler üretmenin yanı sıra detaylı ve uzun açıklama metinleri oluşturarak, tüketicileri mümkün olduğunca bilgilendirmelisiniz.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Bunun yanı sıra ürün sayfaları üzerinde kaliteli ürün fotoğrafları kullanmanın yanı sıra ürünle ilgili videoları da göstererek, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz. Aynı zamanda bu video ve ekstra ürün görselleri de sayfanın arama motorlarında daha iyi indekslenmesine de yardımcı olacaktır.

İçerik pazarlama stratejileri geliştirin

İçerik pazarlama stratejileri de geri dönüşümlerinizi artırmaya yardımcı olacak faktörler arasında yer almakta. İçerik pazarlama ile hem organik olarak web sitenize trafik çekebilir hem de sosyal mecralar üzerinden yönlendirme trafiği almanızı da sağlayabilir.

İlgili rehber: Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Ürünleriniz, hizmetleriniz ve sektörünüzle ilgili olabilecek içerik fikirleri bularak, haftalık ya da aylık içerik planları oluşturabilir ve sonrasında da bu plan dahilinde blog yazıları yazarak, hem sitenizi güncel tutabilir hem de tüketicileri web sitenize çekerek, satışa yönlendirebilirsiniz.

Pazarlama stratejileri ile ilgili sık sorulan sorular

Pazarlama stratejisi ne demek?

İşletmelerin, sundukları hizmetleri maddi kara dönüştürebilmek için yaptığı tanıtım çalışmaları pazarlama olarak tanımlanır. Pazarlama stratejileri de bu çalışmaların hangi kanallar üzerinde, nasıl yapılacağının planlanmasıdır.

Pazarlamanın temel amacı nedir?

Pazarlamanın temel amacı, müşterilerin bir ürünü tanımalarını sağlamak veya bir ürüne olan talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan bakış açılarını olumlu bir şekilde değiştirerek, onların satın alma kararlarını etkilemektir.

Hedef pazar ne demek?

Hedef pazar, firmaların sattıkları ürünlerin ya da sundukları hizmetlerin hangi pazara yönelik olacağını yansıtmaktadır. Her ürün farklı bir kitleye hitap etmektedir ve firmaların pazarlama ile satış stratejileri için bu hedef kitleleri önceden belirlemesi gerekir.

Daha fazla bilgi için: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Niş pazar, niche marketing ne demek?

Niş pazar, daha dar bir hedef kitleyi hedefleyen pazarı tanımlamaktadır. Örneğin, sadece kadın ayakkabıları satan bir e-ticaret firması, genel değil, niş bir pazarı hedeflemektedir.

Niche marketing, niş pazarlamanın İngilizce karşılığıdır. Niche marketing çalışmalarında, belli olan dar bir hedef kitleye yönelik yapılan pazarlama çalışmalarının bütünüdür.

Satış ve pazarlama ne demek?

Pazarlama, müşteriye sunulacak olan ürün tasarlanması ve ürüne bir talep yaratılması için yapılan çalışmaların bütünüdür. Satış ise bu hazırlanan paketin ve yaratılan talebin müşteriye teslim edilmesi sırasında geçen süreçtir. Başka bir deyişle satış, yaratılan talebin tüketicinin ürünü satın almasıyla tamamlamasıdır.

Daha fazla bilgi için: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

Pazar konumu ne demek?

Pazar konumu ya da pazar payı, bir markanın belli bir pazar içerisinde toplam satılan malın ya da toplam gelirlerin yüzdelik dilimi olarak ne kadarlık bir paya sahip olduğunun gösteren bir terimdir. Pazar konumu, firmanın pazardaki büyüklüğünü ve yerini göstermek. İçin kullanılmaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan