Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri

13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri

Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile tüketiciler alışverişe yönlendirmek, marka bilinirliğini artırmak için ekstra çalışmalar yapmak bu süreçte oldukça önemli.

Küçük girişimlerin kullanması gereken bazı pazarlama stratejileri de bulunuyor. Bu stratejiler, yaptıkları çalışmaların verimini artıracağı için alınacak olan geri dönüşümlerin de artmasında rol oynuyor.

Küçük girişimler için pazarlama stratejileri

Upsell ve çapraz satış tekniklerini kullanın

Geri dönüşümleri artırmak ve tüketicilerin e-ticaret siteniz üzerinde daha fazla alışveriş yapmalarını sağlamak için upsell ve çapraz satış tekniklerini uygulayabilirsiniz. Bundle çalışmaları ile birbiriyle uyumlu olan ürünleri satmaya çalışacağınız ve reklam kampanyalarında bu paketleri tanıtabileceğiniz gibi e-ticaret siteniz üzerindeki ürün sayfalarında upsell tekniği ile kullanıcılara daha üst modeldeki ürünleri de ilgili ürünler bölümlerinde gösterebilirsiniz. Böylelikle sepet ortalamasını artırma şansınız olur.

Özellikle bundle çalışmaları için dijital mecralar üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, bu ürünleri hedef kitlenizle buluşturabilir ve tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Upselling ile ortalama sepet tutarını artırmak için ipuçları

Instagram’ı pazarlama çalışmalarınıza entegre edin

Instagram günümüzdeki en popüler sosyal ağlardan biri ve içerdiği reklam modelleri sayesinde de e-ticaret firmalarına, tanım yapmaları için birçok fırsat sunuyor. Bu fırsatı değerlendirerek, Instagram üzerindeki hedef kitlenize ulaşmanız, pazarlama stratejileri arasında yer almalı. Organik büyüme ve erişimin yanı sıra belli bir reklam bütçesi ayırarak, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlamanız ve mevcut ya da yeni kitlelere ulaşarak markanızı tanıtmanız gerekir.

İlgili rehber: Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları

Sepeti terk edenlere yönelik çalışmalar yapın

Her yıl e-ticaret firmaları, sepette ürün bırakarak siteyi terk eden kullancılar yüzünden, onlarca potansiyel müşteriyi kaçırıyorlar ve bu da yıl içerisinde milyonlarca TL’yi bulabiliyor.

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?

Bu sebeple de sepeti terk edenlere yönelik pazarlama çalışmaları yapmanız dijital pazarlama stratejileri arasında yer almalı. Tüketicilere hatırlatma e-postalar göndermek, retargeting reklamlarla sitenizi terk edenlere fırsat ya da indirim sunmak, yine retargeting reklamlar ile ürün alternatifiler sunmak ve upsell yapmak da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Ücretsiz kargoyu pazarlama çalışmalarınıza dahil edin

Ücretsiz kargo da pazarlama stratejileri arasında yer alabilir. Tüketiciler için ücretsiz kargo seçenekleri online alışverişlerde önemli bir unsurdur. Belli bir harcama limiti üzerinde ücretsiz kargo seçeneği sunmak, sepete birden fazla ürün eklenme durumunda bu seçeneği sunmak, pazarlama çalışmalarınıza dahil edilebilir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

Bu çalışmalar aynı zamanda sepet ortalamanızı yükseltmek için de iyi bir taktik olduğu için bunu pazarlama yöntemlerinize dahil ederek, geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

Ürün açıklamalarınızı detaylandırın

Hem arama motorlarında ürün sayfalarının daha iyi indekslenmesini sağlamak hem de tüketicilerin ürün hakkında daha fazla bilgi almasını sağlamak için ürün sayfalarınızı mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Bunun başında da ürün açıklamaları gelmekte. Ürünle ilgili orijinal içerikler üretmenin yanı sıra detaylı ve uzun açıklama metinleri oluşturarak, tüketicileri mümkün olduğunca bilgilendirmelisiniz.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Bunun yanı sıra ürün sayfaları üzerinde kaliteli ürün fotoğrafları kullanmanın yanı sıra ürünle ilgili videoları da göstererek, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz. Aynı zamanda bu video ve ekstra ürün görselleri de sayfanın arama motorlarında daha iyi indekslenmesine de yardımcı olacaktır.

İçerik pazarlama stratejileri geliştirin

İçerik pazarlama stratejileri de geri dönüşümlerinizi artırmaya yardımcı olacak faktörler arasında yer almakta. İçerik pazarlama ile hem organik olarak web sitenize trafik çekebilir hem de sosyal mecralar üzerinden yönlendirme trafiği almanızı da sağlayabilir.

İlgili rehber: Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Ürünleriniz, hizmetleriniz ve sektörünüzle ilgili olabilecek içerik fikirleri bularak, haftalık ya da aylık içerik planları oluşturabilir ve sonrasında da bu plan dahilinde blog yazıları yazarak, hem sitenizi güncel tutabilir hem de tüketicileri web sitenize çekerek, satışa yönlendirebilirsiniz.

Pazarlama stratejileri ile ilgili sık sorulan sorular

Pazarlama stratejisi ne demek?

İşletmelerin, sundukları hizmetleri maddi kara dönüştürebilmek için yaptığı tanıtım çalışmaları pazarlama olarak tanımlanır. Pazarlama stratejileri de bu çalışmaların hangi kanallar üzerinde, nasıl yapılacağının planlanmasıdır.

Pazarlamanın temel amacı nedir?

Pazarlamanın temel amacı, müşterilerin bir ürünü tanımalarını sağlamak veya bir ürüne olan talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan bakış açılarını olumlu bir şekilde değiştirerek, onların satın alma kararlarını etkilemektir.

Hedef pazar ne demek?

Hedef pazar, firmaların sattıkları ürünlerin ya da sundukları hizmetlerin hangi pazara yönelik olacağını yansıtmaktadır. Her ürün farklı bir kitleye hitap etmektedir ve firmaların pazarlama ile satış stratejileri için bu hedef kitleleri önceden belirlemesi gerekir.

Daha fazla bilgi için: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Niş pazar, niche marketing ne demek?

Niş pazar, daha dar bir hedef kitleyi hedefleyen pazarı tanımlamaktadır. Örneğin, sadece kadın ayakkabıları satan bir e-ticaret firması, genel değil, niş bir pazarı hedeflemektedir.

Niche marketing, niş pazarlamanın İngilizce karşılığıdır. Niche marketing çalışmalarında, belli olan dar bir hedef kitleye yönelik yapılan pazarlama çalışmalarının bütünüdür.

Satış ve pazarlama ne demek?

Pazarlama, müşteriye sunulacak olan ürün tasarlanması ve ürüne bir talep yaratılması için yapılan çalışmaların bütünüdür. Satış ise bu hazırlanan paketin ve yaratılan talebin müşteriye teslim edilmesi sırasında geçen süreçtir. Başka bir deyişle satış, yaratılan talebin tüketicinin ürünü satın almasıyla tamamlamasıdır.

Daha fazla bilgi için: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

Pazar konumu ne demek?

Pazar konumu ya da pazar payı, bir markanın belli bir pazar içerisinde toplam satılan malın ya da toplam gelirlerin yüzdelik dilimi olarak ne kadarlık bir paya sahip olduğunun gösteren bir terimdir. Pazar konumu, firmanın pazardaki büyüklüğünü ve yerini göstermek. İçin kullanılmaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşterilerinize teşekkür etmek için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Müşteri memnuniyetini artırmak ve sadık müşteri kitleleri oluşturmak için müşterilerinizle olan iletişimlerinizi geliştirmeniz gerekmektedir. Bu ilişkileri satış öncesi ve sonrası destekle de geliştirebileceğiniz gibi satış...
5 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin