Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri

13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri

Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile tüketiciler alışverişe yönlendirmek, marka bilinirliğini artırmak için ekstra çalışmalar yapmak bu süreçte oldukça önemli.

Küçük girişimlerin kullanması gereken bazı pazarlama stratejileri de bulunuyor. Bu stratejiler, yaptıkları çalışmaların verimini artıracağı için alınacak olan geri dönüşümlerin de artmasında rol oynuyor.

Küçük girişimler için pazarlama stratejileri

Upsell ve çapraz satış tekniklerini kullanın

Geri dönüşümleri artırmak ve tüketicilerin e-ticaret siteniz üzerinde daha fazla alışveriş yapmalarını sağlamak için upsell ve çapraz satış tekniklerini uygulayabilirsiniz. Bundle çalışmaları ile birbiriyle uyumlu olan ürünleri satmaya çalışacağınız ve reklam kampanyalarında bu paketleri tanıtabileceğiniz gibi e-ticaret siteniz üzerindeki ürün sayfalarında upsell tekniği ile kullanıcılara daha üst modeldeki ürünleri de ilgili ürünler bölümlerinde gösterebilirsiniz. Böylelikle sepet ortalamasını artırma şansınız olur.

Özellikle bundle çalışmaları için dijital mecralar üzerinde reklam kampanyaları oluşturarak, bu ürünleri hedef kitlenizle buluşturabilir ve tanıtımlarınızı yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için Upselling ile ortalama sepet tutarını artırmak için ipuçları

Instagram’ı pazarlama çalışmalarınıza entegre edin

Instagram günümüzdeki en popüler sosyal ağlardan biri ve içerdiği reklam modelleri sayesinde de e-ticaret firmalarına, tanım yapmaları için birçok fırsat sunuyor. Bu fırsatı değerlendirerek, Instagram üzerindeki hedef kitlenize ulaşmanız, pazarlama stratejileri arasında yer almalı. Organik büyüme ve erişimin yanı sıra belli bir reklam bütçesi ayırarak, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlamanız ve mevcut ya da yeni kitlelere ulaşarak markanızı tanıtmanız gerekir.

İlgili rehber: Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları

Sepeti terk edenlere yönelik çalışmalar yapın

Her yıl e-ticaret firmaları, sepette ürün bırakarak siteyi terk eden kullancılar yüzünden, onlarca potansiyel müşteriyi kaçırıyorlar ve bu da yıl içerisinde milyonlarca TL’yi bulabiliyor.

İlgili rehber: Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?

Bu sebeple de sepeti terk edenlere yönelik pazarlama çalışmaları yapmanız dijital pazarlama stratejileri arasında yer almalı. Tüketicilere hatırlatma e-postalar göndermek, retargeting reklamlarla sitenizi terk edenlere fırsat ya da indirim sunmak, yine retargeting reklamlar ile ürün alternatifiler sunmak ve upsell yapmak da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

İlgili rehber: Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Ücretsiz kargoyu pazarlama çalışmalarınıza dahil edin

Ücretsiz kargo da pazarlama stratejileri arasında yer alabilir. Tüketiciler için ücretsiz kargo seçenekleri online alışverişlerde önemli bir unsurdur. Belli bir harcama limiti üzerinde ücretsiz kargo seçeneği sunmak, sepete birden fazla ürün eklenme durumunda bu seçeneği sunmak, pazarlama çalışmalarınıza dahil edilebilir.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

Bu çalışmalar aynı zamanda sepet ortalamanızı yükseltmek için de iyi bir taktik olduğu için bunu pazarlama yöntemlerinize dahil ederek, geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

Ürün açıklamalarınızı detaylandırın

Hem arama motorlarında ürün sayfalarının daha iyi indekslenmesini sağlamak hem de tüketicilerin ürün hakkında daha fazla bilgi almasını sağlamak için ürün sayfalarınızı mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Bunun başında da ürün açıklamaları gelmekte. Ürünle ilgili orijinal içerikler üretmenin yanı sıra detaylı ve uzun açıklama metinleri oluşturarak, tüketicileri mümkün olduğunca bilgilendirmelisiniz.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Bunun yanı sıra ürün sayfaları üzerinde kaliteli ürün fotoğrafları kullanmanın yanı sıra ürünle ilgili videoları da göstererek, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz. Aynı zamanda bu video ve ekstra ürün görselleri de sayfanın arama motorlarında daha iyi indekslenmesine de yardımcı olacaktır.

İçerik pazarlama stratejileri geliştirin

İçerik pazarlama stratejileri de geri dönüşümlerinizi artırmaya yardımcı olacak faktörler arasında yer almakta. İçerik pazarlama ile hem organik olarak web sitenize trafik çekebilir hem de sosyal mecralar üzerinden yönlendirme trafiği almanızı da sağlayabilir.

İlgili rehber: Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Ürünleriniz, hizmetleriniz ve sektörünüzle ilgili olabilecek içerik fikirleri bularak, haftalık ya da aylık içerik planları oluşturabilir ve sonrasında da bu plan dahilinde blog yazıları yazarak, hem sitenizi güncel tutabilir hem de tüketicileri web sitenize çekerek, satışa yönlendirebilirsiniz.

Pazarlama stratejileri ile ilgili sık sorulan sorular

Pazarlama stratejisi ne demek?

İşletmelerin, sundukları hizmetleri maddi kara dönüştürebilmek için yaptığı tanıtım çalışmaları pazarlama olarak tanımlanır. Pazarlama stratejileri de bu çalışmaların hangi kanallar üzerinde, nasıl yapılacağının planlanmasıdır.

Pazarlamanın temel amacı nedir?

Pazarlamanın temel amacı, müşterilerin bir ürünü tanımalarını sağlamak veya bir ürüne olan talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan bakış açılarını olumlu bir şekilde değiştirerek, onların satın alma kararlarını etkilemektir.

Hedef pazar ne demek?

Hedef pazar, firmaların sattıkları ürünlerin ya da sundukları hizmetlerin hangi pazara yönelik olacağını yansıtmaktadır. Her ürün farklı bir kitleye hitap etmektedir ve firmaların pazarlama ile satış stratejileri için bu hedef kitleleri önceden belirlemesi gerekir.

Daha fazla bilgi için: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Niş pazar, niche marketing ne demek?

Niş pazar, daha dar bir hedef kitleyi hedefleyen pazarı tanımlamaktadır. Örneğin, sadece kadın ayakkabıları satan bir e-ticaret firması, genel değil, niş bir pazarı hedeflemektedir.

Niche marketing, niş pazarlamanın İngilizce karşılığıdır. Niche marketing çalışmalarında, belli olan dar bir hedef kitleye yönelik yapılan pazarlama çalışmalarının bütünüdür.

Satış ve pazarlama ne demek?

Pazarlama, müşteriye sunulacak olan ürün tasarlanması ve ürüne bir talep yaratılması için yapılan çalışmaların bütünüdür. Satış ise bu hazırlanan paketin ve yaratılan talebin müşteriye teslim edilmesi sırasında geçen süreçtir. Başka bir deyişle satış, yaratılan talebin tüketicinin ürünü satın almasıyla tamamlamasıdır.

Daha fazla bilgi için: Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?

Pazar konumu ne demek?

Pazar konumu ya da pazar payı, bir markanın belli bir pazar içerisinde toplam satılan malın ya da toplam gelirlerin yüzdelik dilimi olarak ne kadarlık bir paya sahip olduğunun gösteren bir terimdir. Pazar konumu, firmanın pazardaki büyüklüğünü ve yerini göstermek. İçin kullanılmaktadır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın