Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları

25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları

Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı başta küçük gibi görünen ama uzun vadede sorunlara neden olan bu hataların önüne geçmeniz, pazarlama çalışmalarınızdan alınacak verimi ve geri dönüşümü de artıracaktır. Bu rehberimizde sık yapılan küçük ancak önemli olan pazarlama strateji hataları üzerinde duracağız.

Sık yapılan pazarlama strateji hataları

Stratejiden çok pazarlama taktiklerine odaklanmak

Pazarlama stratejisi ve taktiği farklı konulardır ve arasındaki farkları bilmek, yaptığınız çalışmaların sonucuna etki edecektir. Pazarlama taktikleri, pazarlama stratejinizi hayata geçirmek için kullandığınız çalışmalardır. Sosyal medya reklamları, Adwords reklamları, içerik çalışmaları, video üretimi gibi konular pazarlama taktikleri arasında yer alır.

Pazarlama stratejisi ise hangi amaç ya da hangi ürün için pazarlama çalışmaları yapılarak, ürün ya da markaya talep yaratmak için hazırlanan yol planıdır. Bu durumda da strateji ve taktik arasındaki farkı bilmeniz gerekir.

Eğer bir stratejiniz yoksa, hangi yolda nasıl ilerlemeniz gerektiğini planlamadıysanız, sadece pazarlama taktiklerine üzerine yoğunlaşırsanız, belli sonuçlar alsanız da yatırım getiriniz beklediğiniz kadar yüksek olmayacaktır. Bu sebeple de öncelikli olarak pazarlama stratejisi oluşturmanız ve sonrasında da bu stratejiyi hayata geçirecek taktikleri belirleyerek çalışmalarınızı yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejinizin kör noktaları nedir ve nasıl çözersiniz?

Pazarlama strateji amaçlarını belirlememek

Sık yapılan pazarlama strateji hatalarından biri de amaçları belirlememektir. Hangi amaç için bu pazarlama çalışmalarını yaptığınızı belirlemediğinizde, yukarıda da bahsettiğimiz gibi sadece pazarlama taktiklerine odaklanırsınız ve sadece küçük dönüşümler alabilirsiniz. Bu sebeple de pazarlama yapmadaki amaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Yapacağınız her pazarlama çalışması için farklı bir amacınız olabileceği gibi genel, yıllık pazarlama stratejinizi belirleyerek bu stratejiyi yıl içerisinde bölümlere ayırarak bunları da uygulayabilirsiniz.

Pazarlama amaçlarınız arasında marka bilinirliğini artırma, ürüne talep yaratma, yeni hedef kitlelere ulaşma, yeni ürünlerin tanıtımını yapma, indirim ve fırsatlarla satış hacmi artırma gibi konular yer alabilir.

Doğru metrikleri takip etmemek

Pazarlama strateji başarısını doğru bir şekilde ölçmediğinizde, yaptığınız yatırımların ne kadar size sonuç getirdiğini de bilemezsiniz. Bu nedenle de Öncelikle yaptığınız çalışmalar sonrasında doğru metrikleri ölçmeniz gerekir. Doğru metrikleri belirleyebilmek için de öncelikle pazarlama strateji amaçlarınızı belirlemeniz önemlidir. Bu amaçlar doğrultusunda ölçümleyeceğiniz metrikler de değişiklik gösterebilir. Genel olarak pazarlama çalışmalarınızda ölçmeniz gereken metrikler hakkında bilgi almak için de aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

Hedeflemeleri çok geniş yapmak

Sık yapılan hatalardan biri de dijital platformlardaki reklam kampanyalarının ayarlarını yaparken hedef kitleyi çok geniş tutmaktır. Hedef kitle çok geniş olduğunda, elinizdeki bütçe yüksek değilse, reklamınızın erişimi ve geri dönüşümü düşük olacaktır. Reklam bütçeniz yüksek olduğunda da gereğinden büyük bir kitleye reklam verdiğinizde, reklamınızla ilgilenebilecek olan kitle azalmış olacağı için reklam kampanyanızdan istediğiniz geri dönüşümleri almanız zorlaşır.

Bu sebeple de reklam hedeflemelerinizi yaparken, kitleyi daraltmanız, reklamların daha ilgili ve daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlayacağı için reklam kampanyalarınızın da getirisi daha fazla olacaktır.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Eyleme çağrı ifadelerinin eksik ya da özensiz hazırlanması

Reklam kampanyalarınızdan alacağınız sonuçları artırmak için doğru eyleme çağrı ifadelerini de kampanyalarınıza eklemeniz gerekir. Tüketicilerin ilgisini çekecek ve onları meraklandıracak ifadelerle, onların reklamlarınızla etkileşime geçmelerini sağlamanız gerekir. Bu ifadelerin eksik olması ya da yeterince üzerine uğraşılmaması da pazarlama çalışmalarından alınacak olan dönüşümlerin azalmasına neden olur.

Pazarlama stratejileri ile ilgili sık sorulan sorular

Pazarlama stratejisi nedir?

Pazarlama stratejisi, marka bilinirliğini artırmak, ürün ve markaya talep yaratmak, yeni kitlelere ulaşmak ve/ya ürün tanıtımları yapmak için, fiziki ya da dijital kanallar üzerinde yapılan tanıtım ve reklam çalışmalarının bir çatı altında toplandığı yol haritası olarak tanımlanabilir.

İlgili rehber: E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?

Pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

Pazarlama stratejisi üzerinde çalışırken, öncelikle şirket olarak pazarlama çalışmalarından ne gibi beklentileriniz olduğunu; başka bir deyişle amaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Sonrasında da hedef kitlenizi tanımlayarak, bu çalışmaları kimlere yönelik olarak yapacağınızı belirlemeniz ve sonrasında da bu kitleye ulaşabilmek için hangi kanalları, nasıl kullanacağınızı belirlemeniz gerekir. Pazarlama stratejiniz içerisinde bu çalışmalar için de bir bütçe oluşturarak, aylık, çeyreklik ve yıllık olarak pazarlama için ne kadar bütçe ayıracağınızı belirlemeniz, pazarlama çalışmalarınızı daha verimli yapmanıza yardımcı olur. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Pazarlama stratejisi ve taktikleri arasındaki farklar neler?

Pazarlama stratejisi, beli bir zaman dilimi içerisinde yapılacak olan pazarlama çalışmalarını ve bu çalışmaların nasıl yapılacağını kapsayan yol haritasını oluşturmaktadır. Pazarlama taktikleri de, belirlenen strateji içindeki konuları hayata geçirmek için yapılan çalışmaların bütünüdür.

Neden bir pazarlama stratejisi hazırlamalısınız?

E-ticarette marka tanıtımı yaparak, yeni kitlelere ulaşmak ve satışlarınızı artırmak için pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmaları yapmadan yeni tüketicilere ulaşmanız mümkün olmayacağı için markanızı doğru kitlelere doğru şekillerde tanıtmanız gerekir. Bu süreçte, pazarlama bütçenizi etkin bir şekilde kullanabilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için de bir planınızın yani stratejinizin olması gerekir.

Düşük bütçeli pazarlama stratejileri neler?

Dijital platformlar üzerinde düşük bütçelerle reklam ve pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Sosyal medya reklamlarının yanı sıra, organik olarak içerik üretimi ve sosyal ağlarda organik olarak etkileşimleri artırarak markanızı tanıtımanız da mümkündür. Düşük bütçelerle yapılabilecek pazarlama çalışmaları hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
Uzaktan çalışma e-ticaret firmaları için avantajlı mı?
E-ticarette uzaktan çalışma, özellikle yeni ve küçük girişimler için etkili çözümlerden biri olduğu gibi maliyet açısından da önemli avantajlar sağlıyor. Uzaktan çalışma yöntemi ile belli bir ofis ortamına ihtiyaç...
11 Kasım 2019
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan