Blog

Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları

Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı başta küçük gibi görünen ama uzun vadede sorunlara neden olan bu hataların önüne geçmeniz, pazarlama çalışmalarınızdan alınacak verimi ve geri dönüşümü de artıracaktır. Bu rehberimizde sık yapılan küçük ancak önemli olan pazarlama strateji hataları üzerinde duracağız.

Sık yapılan pazarlama strateji hataları

Stratejiden çok pazarlama taktiklerine odaklanmak

Pazarlama stratejisi ve taktiği farklı konulardır ve arasındaki farkları bilmek, yaptığınız çalışmaların sonucuna etki edecektir. Pazarlama taktikleri, pazarlama stratejinizi hayata geçirmek için kullandığınız çalışmalardır. Sosyal medya reklamları, Adwords reklamları, içerik çalışmaları, video üretimi gibi konular pazarlama taktikleri arasında yer alır.

Pazarlama stratejisi ise hangi amaç ya da hangi ürün için pazarlama çalışmaları yapılarak, ürün ya da markaya talep yaratmak için hazırlanan yol planıdır. Bu durumda da strateji ve taktik arasındaki farkı bilmeniz gerekir.

Eğer bir stratejiniz yoksa, hangi yolda nasıl ilerlemeniz gerektiğini planlamadıysanız, sadece pazarlama taktiklerine üzerine yoğunlaşırsanız, belli sonuçlar alsanız da yatırım getiriniz beklediğiniz kadar yüksek olmayacaktır. Bu sebeple de öncelikli olarak pazarlama stratejisi oluşturmanız ve sonrasında da bu stratejiyi hayata geçirecek taktikleri belirleyerek çalışmalarınızı yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejinizin kör noktaları nedir ve nasıl çözersiniz?

Pazarlama strateji amaçlarını belirlememek

Sık yapılan pazarlama strateji hatalarından biri de amaçları belirlememektir. Hangi amaç için bu pazarlama çalışmalarını yaptığınızı belirlemediğinizde, yukarıda da bahsettiğimiz gibi sadece pazarlama taktiklerine odaklanırsınız ve sadece küçük dönüşümler alabilirsiniz. Bu sebeple de pazarlama yapmadaki amaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Yapacağınız her pazarlama çalışması için farklı bir amacınız olabileceği gibi genel, yıllık pazarlama stratejinizi belirleyerek bu stratejiyi yıl içerisinde bölümlere ayırarak bunları da uygulayabilirsiniz.

Pazarlama amaçlarınız arasında marka bilinirliğini artırma, ürüne talep yaratma, yeni hedef kitlelere ulaşma, yeni ürünlerin tanıtımını yapma, indirim ve fırsatlarla satış hacmi artırma gibi konular yer alabilir.

Doğru metrikleri takip etmemek

Pazarlama strateji başarısını doğru bir şekilde ölçmediğinizde, yaptığınız yatırımların ne kadar size sonuç getirdiğini de bilemezsiniz. Bu nedenle de Öncelikle yaptığınız çalışmalar sonrasında doğru metrikleri ölçmeniz gerekir. Doğru metrikleri belirleyebilmek için de öncelikle pazarlama strateji amaçlarınızı belirlemeniz önemlidir. Bu amaçlar doğrultusunda ölçümleyeceğiniz metrikler de değişiklik gösterebilir. Genel olarak pazarlama çalışmalarınızda ölçmeniz gereken metrikler hakkında bilgi almak için de aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

Hedeflemeleri çok geniş yapmak

Sık yapılan hatalardan biri de dijital platformlardaki reklam kampanyalarının ayarlarını yaparken hedef kitleyi çok geniş tutmaktır. Hedef kitle çok geniş olduğunda, elinizdeki bütçe yüksek değilse, reklamınızın erişimi ve geri dönüşümü düşük olacaktır. Reklam bütçeniz yüksek olduğunda da gereğinden büyük bir kitleye reklam verdiğinizde, reklamınızla ilgilenebilecek olan kitle azalmış olacağı için reklam kampanyanızdan istediğiniz geri dönüşümleri almanız zorlaşır.

Bu sebeple de reklam hedeflemelerinizi yaparken, kitleyi daraltmanız, reklamların daha ilgili ve daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlayacağı için reklam kampanyalarınızın da getirisi daha fazla olacaktır.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Eyleme çağrı ifadelerinin eksik ya da özensiz hazırlanması

Reklam kampanyalarınızdan alacağınız sonuçları artırmak için doğru eyleme çağrı ifadelerini de kampanyalarınıza eklemeniz gerekir. Tüketicilerin ilgisini çekecek ve onları meraklandıracak ifadelerle, onların reklamlarınızla etkileşime geçmelerini sağlamanız gerekir. Bu ifadelerin eksik olması ya da yeterince üzerine uğraşılmaması da pazarlama çalışmalarından alınacak olan dönüşümlerin azalmasına neden olur.

Pazarlama stratejileri ile ilgili sık sorulan sorular

Pazarlama stratejisi nedir?

Pazarlama stratejisi, marka bilinirliğini artırmak, ürün ve markaya talep yaratmak, yeni kitlelere ulaşmak ve/ya ürün tanıtımları yapmak için, fiziki ya da dijital kanallar üzerinde yapılan tanıtım ve reklam çalışmalarının bir çatı altında toplandığı yol haritası olarak tanımlanabilir.

İlgili rehber: E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?

Pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

Pazarlama stratejisi üzerinde çalışırken, öncelikle şirket olarak pazarlama çalışmalarından ne gibi beklentileriniz olduğunu; başka bir deyişle amaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Sonrasında da hedef kitlenizi tanımlayarak, bu çalışmaları kimlere yönelik olarak yapacağınızı belirlemeniz ve sonrasında da bu kitleye ulaşabilmek için hangi kanalları, nasıl kullanacağınızı belirlemeniz gerekir. Pazarlama stratejiniz içerisinde bu çalışmalar için de bir bütçe oluşturarak, aylık, çeyreklik ve yıllık olarak pazarlama için ne kadar bütçe ayıracağınızı belirlemeniz, pazarlama çalışmalarınızı daha verimli yapmanıza yardımcı olur. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Pazarlama stratejisi ve taktikleri arasındaki farklar neler?

Pazarlama stratejisi, beli bir zaman dilimi içerisinde yapılacak olan pazarlama çalışmalarını ve bu çalışmaların nasıl yapılacağını kapsayan yol haritasını oluşturmaktadır. Pazarlama taktikleri de, belirlenen strateji içindeki konuları hayata geçirmek için yapılan çalışmaların bütünüdür.

Neden bir pazarlama stratejisi hazırlamalısınız?

E-ticarette marka tanıtımı yaparak, yeni kitlelere ulaşmak ve satışlarınızı artırmak için pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmaları yapmadan yeni tüketicilere ulaşmanız mümkün olmayacağı için markanızı doğru kitlelere doğru şekillerde tanıtmanız gerekir. Bu süreçte, pazarlama bütçenizi etkin bir şekilde kullanabilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için de bir planınızın yani stratejinizin olması gerekir.

Düşük bütçeli pazarlama stratejileri neler?

Dijital platformlar üzerinde düşük bütçelerle reklam ve pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Sosyal medya reklamlarının yanı sıra, organik olarak içerik üretimi ve sosyal ağlarda organik olarak etkileşimleri artırarak markanızı tanıtımanız da mümkündür. Düşük bütçelerle yapılabilecek pazarlama çalışmaları hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!