Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları

25 Ekim 2019
Ferad Osman Sali
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları

Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı başta küçük gibi görünen ama uzun vadede sorunlara neden olan bu hataların önüne geçmeniz, pazarlama çalışmalarınızdan alınacak verimi ve geri dönüşümü de artıracaktır. Bu rehberimizde sık yapılan küçük ancak önemli olan pazarlama strateji hataları üzerinde duracağız.

Sık yapılan pazarlama strateji hataları

Stratejiden çok pazarlama taktiklerine odaklanmak

Pazarlama stratejisi ve taktiği farklı konulardır ve arasındaki farkları bilmek, yaptığınız çalışmaların sonucuna etki edecektir. Pazarlama taktikleri, pazarlama stratejinizi hayata geçirmek için kullandığınız çalışmalardır. Sosyal medya reklamları, Adwords reklamları, içerik çalışmaları, video üretimi gibi konular pazarlama taktikleri arasında yer alır.

Pazarlama stratejisi ise hangi amaç ya da hangi ürün için pazarlama çalışmaları yapılarak, ürün ya da markaya talep yaratmak için hazırlanan yol planıdır. Bu durumda da strateji ve taktik arasındaki farkı bilmeniz gerekir.

Eğer bir stratejiniz yoksa, hangi yolda nasıl ilerlemeniz gerektiğini planlamadıysanız, sadece pazarlama taktiklerine üzerine yoğunlaşırsanız, belli sonuçlar alsanız da yatırım getiriniz beklediğiniz kadar yüksek olmayacaktır. Bu sebeple de öncelikli olarak pazarlama stratejisi oluşturmanız ve sonrasında da bu stratejiyi hayata geçirecek taktikleri belirleyerek çalışmalarınızı yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejinizin kör noktaları nedir ve nasıl çözersiniz?

Pazarlama strateji amaçlarını belirlememek

Sık yapılan pazarlama strateji hatalarından biri de amaçları belirlememektir. Hangi amaç için bu pazarlama çalışmalarını yaptığınızı belirlemediğinizde, yukarıda da bahsettiğimiz gibi sadece pazarlama taktiklerine odaklanırsınız ve sadece küçük dönüşümler alabilirsiniz. Bu sebeple de pazarlama yapmadaki amaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Yapacağınız her pazarlama çalışması için farklı bir amacınız olabileceği gibi genel, yıllık pazarlama stratejinizi belirleyerek bu stratejiyi yıl içerisinde bölümlere ayırarak bunları da uygulayabilirsiniz.

Pazarlama amaçlarınız arasında marka bilinirliğini artırma, ürüne talep yaratma, yeni hedef kitlelere ulaşma, yeni ürünlerin tanıtımını yapma, indirim ve fırsatlarla satış hacmi artırma gibi konular yer alabilir.

Doğru metrikleri takip etmemek

Pazarlama strateji başarısını doğru bir şekilde ölçmediğinizde, yaptığınız yatırımların ne kadar size sonuç getirdiğini de bilemezsiniz. Bu nedenle de Öncelikle yaptığınız çalışmalar sonrasında doğru metrikleri ölçmeniz gerekir. Doğru metrikleri belirleyebilmek için de öncelikle pazarlama strateji amaçlarınızı belirlemeniz önemlidir. Bu amaçlar doğrultusunda ölçümleyeceğiniz metrikler de değişiklik gösterebilir. Genel olarak pazarlama çalışmalarınızda ölçmeniz gereken metrikler hakkında bilgi almak için de aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken metrikler

Hedeflemeleri çok geniş yapmak

Sık yapılan hatalardan biri de dijital platformlardaki reklam kampanyalarının ayarlarını yaparken hedef kitleyi çok geniş tutmaktır. Hedef kitle çok geniş olduğunda, elinizdeki bütçe yüksek değilse, reklamınızın erişimi ve geri dönüşümü düşük olacaktır. Reklam bütçeniz yüksek olduğunda da gereğinden büyük bir kitleye reklam verdiğinizde, reklamınızla ilgilenebilecek olan kitle azalmış olacağı için reklam kampanyanızdan istediğiniz geri dönüşümleri almanız zorlaşır.

Bu sebeple de reklam hedeflemelerinizi yaparken, kitleyi daraltmanız, reklamların daha ilgili ve daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlayacağı için reklam kampanyalarınızın da getirisi daha fazla olacaktır.

İlgili rehber: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Eyleme çağrı ifadelerinin eksik ya da özensiz hazırlanması

Reklam kampanyalarınızdan alacağınız sonuçları artırmak için doğru eyleme çağrı ifadelerini de kampanyalarınıza eklemeniz gerekir. Tüketicilerin ilgisini çekecek ve onları meraklandıracak ifadelerle, onların reklamlarınızla etkileşime geçmelerini sağlamanız gerekir. Bu ifadelerin eksik olması ya da yeterince üzerine uğraşılmaması da pazarlama çalışmalarından alınacak olan dönüşümlerin azalmasına neden olur.

Pazarlama stratejileri ile ilgili sık sorulan sorular

Pazarlama stratejisi nedir?

Pazarlama stratejisi, marka bilinirliğini artırmak, ürün ve markaya talep yaratmak, yeni kitlelere ulaşmak ve/ya ürün tanıtımları yapmak için, fiziki ya da dijital kanallar üzerinde yapılan tanıtım ve reklam çalışmalarının bir çatı altında toplandığı yol haritası olarak tanımlanabilir.

İlgili rehber: E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?

Pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?

Pazarlama stratejisi üzerinde çalışırken, öncelikle şirket olarak pazarlama çalışmalarından ne gibi beklentileriniz olduğunu; başka bir deyişle amaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Sonrasında da hedef kitlenizi tanımlayarak, bu çalışmaları kimlere yönelik olarak yapacağınızı belirlemeniz ve sonrasında da bu kitleye ulaşabilmek için hangi kanalları, nasıl kullanacağınızı belirlemeniz gerekir. Pazarlama stratejiniz içerisinde bu çalışmalar için de bir bütçe oluşturarak, aylık, çeyreklik ve yıllık olarak pazarlama için ne kadar bütçe ayıracağınızı belirlemeniz, pazarlama çalışmalarınızı daha verimli yapmanıza yardımcı olur. Aşağıdaki rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

İlgili rehber: Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?

Pazarlama stratejisi ve taktikleri arasındaki farklar neler?

Pazarlama stratejisi, beli bir zaman dilimi içerisinde yapılacak olan pazarlama çalışmalarını ve bu çalışmaların nasıl yapılacağını kapsayan yol haritasını oluşturmaktadır. Pazarlama taktikleri de, belirlenen strateji içindeki konuları hayata geçirmek için yapılan çalışmaların bütünüdür.

Neden bir pazarlama stratejisi hazırlamalısınız?

E-ticarette marka tanıtımı yaparak, yeni kitlelere ulaşmak ve satışlarınızı artırmak için pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmaları yapmadan yeni tüketicilere ulaşmanız mümkün olmayacağı için markanızı doğru kitlelere doğru şekillerde tanıtmanız gerekir. Bu süreçte, pazarlama bütçenizi etkin bir şekilde kullanabilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için de bir planınızın yani stratejinizin olması gerekir.

Düşük bütçeli pazarlama stratejileri neler?

Dijital platformlar üzerinde düşük bütçelerle reklam ve pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Sosyal medya reklamlarının yanı sıra, organik olarak içerik üretimi ve sosyal ağlarda organik olarak etkileşimleri artırarak markanızı tanıtımanız da mümkündür. Düşük bütçelerle yapılabilecek pazarlama çalışmaları hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Ferad Osman Sali
E-Ticaret Site Tasarımında Flat Design Nedir?
E-Ticaret Site Tasarımında Flat Design Nedir?
Flat design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellikle 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, flat design’ın popülerliğini...
28 Ağustos 2022
Savaş Çetinkaya
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Ferad Osman Sali
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Ferad Osman Sali
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret dünyasına adım atmak istiyorsanız, GittiGidiyor satış yapmak için en ideal sanal pazar yerlerinden biridir. Kapısını hem bireysel hem de kurumsal satıcılara açmış olan platform, bu sayede ürün çeşidini artırmış...
27 Ekim 2021
Savaş Çetinkaya
Giyim ve Tekstil Ürünleri Satan E-Ticaret Sitesi Açmak
Giyim ve Tekstil Ürünleri Satan E-Ticaret Sitesi Açmak
Giyim ve tekstil sektörü oldukça canlıdır. Zira insanlar bu ürünlere sıklıkla gereksinim duyar. Sadece geleneksel ticarete değil e ticaret çözümlerine de ilgi duyulur. Bu nedenle bir e ticaret sitesi kurmak, müşterilerinize kısa...
24 Mart 2023
Ferad Osman Sali