fbpx

Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?

22 Ocak 2018
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?

Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım.

İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi e-ticaret sitenizi kurmanın yanı sıra online pazar yerlerinde / e pazar yerlerinde bir mağaza oluşturarak da internet üzerinden satış yapabilirsiniz. Bunlara ek olarak hem kendinize ait bir e-ticaret siteniz bulunurken, online pazar yerlerinde de aynı zamanda satış yapabilirsiniz. Her iki yöntemin de kendine göre avantaj ve dezavantajları bulunuyor. Peki, hangisi daha avantajlı?

Online pazar yerlerinin avantajları

Düşük maliyetler

Online pazar yerlerinde, firmalar kendilerine ait bir mağaza açabilirler. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurmaya gerek olmadığı için bu platformlar / online pazar yerleri üzerinde mağaza açmanın maliyetleri daha düşük olacaktır. Ancak bu mecralar üzerinde bir mağaza açtığınızda aylık mağaza bedelleri ödemeniz gerektiğini de unutmamanız gerekiyor.

Geniş bir kitleye ulaşma fırsatı

Online pazar yerlerinin kendilerine ait bir kitleleri bulunur. Burada bir mağaza açtığınızda doğrudan bu kitleye ulaşma şansınız bulunur. Sıfırdan bir kitle yaratmak için ekstra çalışmalar yapmanız gerekmez. Ancak bu kitleler her zaman sizin istediğiniz hedef kitle olmayabilir. Bu sebeple bu kitlenin sadece belli bir bölümüne hitap ediyor olabilirsiniz.

Teknik altyapı konularıyla ilgilenmeniz gerekmez

Bu platformlar / online pazar yeri üzerinde mağaza açtığınızda teknik altyapı işleriyle ilgilenmek zorunda kalmazsınız. Site yönetimi, sitenin kurulumu ve bakım işlemleri gibi herhangi bir çalışma yapmayacağınız için IT tarafında bir maliyetiniz ve sorumluluğunuz olmaz. Bu da doğrudan işinize odaklanmanızı sağlar.

Rekabeti gözlemleyebilirsiniz

Sizinle benzer ürünlerin satışlarını yapan firmaları bu mecralar üzerinde daha rahat bir şekilde gözlemleyebilirsiniz. Rakip firmaların hangi ürünleri sattığını ve bu ürünleri hangi fiyat aralıklarından sattıklarını takip edebilirsiniz.

İlgili rehber: Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Online Pazar yerlerinin dezavantajları

Mağaza bedelleri ve komisyon kesintileri

Online pazar yerlerinin bir takım dezavantajları da bulunuyor. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi aylık olarak mağaza açma bedellerinin yanı sıra yaptığınız satışlar sonrasında belli bir komisyon kesintisi de olacaktır. Ürün fiyatlarınızı belirlerken bu komisyon kesintilerini de dikkate almanız gerekir.

Reklam bedelleri

Online pazar yerleri / Online pazar yeri üzerinde ön sıralara çıkmak ve mağazanızın görünürlüğünü artırmak için pazar yerine ek reklam ücretleri ödemeniz gerekebilir. Aksi takdirde markanızı öne çıkartmakta zorlanırsınız.

Rekabette öne çıkamama

Sizin gibi birçok farklı firmanın da bu platformlar / online pazaryeri siteleri üzerinde yer aldığı gerçeğini unutmamak gerekiyor. Bu da doğal olarak buradaki rekabetin artmasına neden olacaktır ve doğru adımları atarak, belli bir reklam bütçesi ayırmamanız durumunda rekabetten sıyrılamazsınız.

Uymanız gereken kurallar

Her pazar yerinin kendine has kuralları bulunur. Bu kurallar genel olarak hem pazar yerini hem de tüketicilerin güvenliğini sağlayacak kurallardır ve sizin de burada yer alabilmek için bu kurallara uymanız gerekir.

Kendi e-ticaret sitenizi kurmanın avantajları

Kendinize ait bir marka yaratabilirsiniz

Tüketicilerin en çok değer verdiği konulardan biri de markadır. Bir markadan alışveriş yapmak, onlar için daha değerlidir. Sadece pazar yerlerinde var olmak size bu marka kimliğini kazandırmanızı sağlamayacaktır. Ancak kendinize ait bir e-ticaret siteniz olduğunda, bir marka yaratmak için çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz.

Marka ve içerik kontrolü

Kendi web siteniz üzerinde markanızı ve içeriklerinizi dilediğiniz gibi kontrol edebilirsiniz. Markanızı tanıtmak için fakrlı içerik çalışmaları yapabilir ve bu içeriklerde dilediğiniz çalışmaları yapabilirsiniz. Markanızı ne kadar ve nasıl tanıtacağınızın kontrolü tamamen sizin elinizde olur.

Fiyat politikası

Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün fiyat stratejinizi dilediğiniz gibi belirleyebilir ve fiyatlarınız üzerinde dilediğiniz gibi değişiklik yapabilirsiniz. Dönemsel veya kampanya odaklı indirimler ve fırsatlar sunarak, doğrudan bunların pazarlama ve reklam çalışmalarını yapabilirsiniz.

Müşteri ilişkilerini güçlendirirsiniz

E-ticaret siteniz üzerinden size ulaşan kişilerle daha iyi bir ilişki kurabilirsiniz. Bu kişiler doğrudan sizi seçmişlerdir ve bu sebeple bu kişiler hakkında daha fazla bilgi toplayarak, onlara kişisel öneriler sunabilir, müşteri ilişkilerinizi dilediğiniz gibi şekillendirerek, bu konu hakkında daha fazla kontrole sahip olursunuz.

Dijital pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuç alırsınız

Bir web siteniz olduğunda, dijital pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar alırsınız. Web sitenizindeki SEO çalışmalarıyla, organik trafik elde etmeye çalışabileceğiniz gibi, Adwords ya da sosyal medya reklamlarıyla web sitenize ek trafik çekebilirsiniz.

Bunun yanı sıra dijital pazarlama çalışmalarını marka bilinirliğini artırarak, doğrudan sizinle ilgili hedef kitlelere ulaşmak için de kullanabilirsiniz. Her bir ürün ya da kampanyanızla ilgili reklam kampanyaları oluşturabilir ve dijital mecralar üzerinde markanızın ve ürünlerinizin reklamlarını yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar nelerdir?

Kendi e-ticaret sitenizi kurmanın dezavantajları

Web site maliyetleri

Bir e-ticaret sitesi kurmak için belli bir yatırım yapmanız gerekir. Sitenin altyapısının kurulumu, düzenli olarak sitenin bakımı, site içeriklerinin yönetimi gibi ek maliyetleriniz olacaktır. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu maliyetleri göz önünde bulundurmanız gerekir.

Sıfırdan bir site kurmanın yanı sıra e-ticaret altyapı paketlerinden de yararlanabiliriz. Bu e-ticaret paketleri ile kendi ihtiyacınız uygun bir seçim yapabilir ve daha uygun ücretlerle bir e-ticaret sitesi kurabilirsiniz. Ayrıca sitenin kurulumu, altyapı çalışmaları gibi birçok önemli konu için ek olarak çalışma yapmanız gerekmez ve kendinizi işinize daha fazla odaklayabilirsiniz.

Marka bilinirliği yaratmak

Zorluklardan biri de marka bilinirliği yaratmaktır. Sıfırdan bir site açtığınızda markanızı duyurmak için ekstra çalışmalar yapmanız gerekir. Tek başına bir site açmak yeterli olmayacaktır. Pazarlama ve reklam çalışmalarıyla markanızı tanıtmanız ve yeni kitlelere ulaşmanız gerekir.

Hangisi daha iyi?

Online pazar yerleri ile kendi e-ticaret sitenizi açmak arasında bir seçim yapmanız gerekiyor demek yanlış olur. Bu sorunun doğru bir yanıtı bulunmuyor. Her iki seçeneğin de kendine has artıları ve eksileri bulunuyor. Her firmaya ve yapılan çalışmalara göre bunların verimliliği değişiklik gösterebilir.

Burada yapacağınız işi, elinizdeki sermayeyi ve kendinizi bu işe ne kadar adayacağınız önemli oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurduğunuzda kendinizi bu işe adamanız gerekecektir.

Bunları iki farklı kanal olarak düşünmenin yanı sıra bu ikisini bir arada da kullanabilirsiniz. Kendi e-ticaret sitenizi kurduktan sonra bir online pazar yerinde yer almak ek bir satış kanalı oluşturmanıza yardımcı olacağı için satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Buradaki önemli nokta internet üzerinden satış yaparken, hangi adımları atacağınıza karar vermek olacaktır.

İdeasoft olarak ihtiyacınıza uygun çözümler sunarak 1 günde e-ticaret sitenizi açmanıza yardımcı oluyoruz. Dilerseniz 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi denemeye başlayabilir ve e-ticaret sitenizi kurmaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi e-ticarette hangi görevleri yapar?
Sosyal medya yöneticisi, e-ticaret firmanızın sosyal ağlardaki pazarlama ve reklam çalışmaları sırasında birçok farklı göreve sahiptir. Kendi şirketinizin bünyesinde bir ekip oluşturduğunuz zaman, sosyal medya yöneticisinin hangi...
7 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan