Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?

22 Ocak 2018
Sinan Oypan

Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım.

İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi e-ticaret sitenizi kurmanın yanı sıra online pazar yerlerinde / e pazar yerlerinde bir mağaza oluşturarak da internet üzerinden satış yapabilirsiniz. Bunlara ek olarak hem kendinize ait bir e-ticaret siteniz bulunurken, online pazar yerlerinde de aynı zamanda satış yapabilirsiniz. Her iki yöntemin de kendine göre avantaj ve dezavantajları bulunuyor. Peki, hangisi daha avantajlı?

Online pazar yerlerinin avantajları

Düşük maliyetler

Online pazar yerlerinde, firmalar kendilerine ait bir mağaza açabilirler. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurmaya gerek olmadığı için bu platformlar / online pazar yerleri üzerinde mağaza açmanın maliyetleri daha düşük olacaktır. Ancak bu mecralar üzerinde bir mağaza açtığınızda aylık mağaza bedelleri ödemeniz gerektiğini de unutmamanız gerekiyor.

Geniş bir kitleye ulaşma fırsatı

Online pazar yerlerinin kendilerine ait bir kitleleri bulunur. Burada bir mağaza açtığınızda doğrudan bu kitleye ulaşma şansınız bulunur. Sıfırdan bir kitle yaratmak için ekstra çalışmalar yapmanız gerekmez. Ancak bu kitleler her zaman sizin istediğiniz hedef kitle olmayabilir. Bu sebeple bu kitlenin sadece belli bir bölümüne hitap ediyor olabilirsiniz.

Teknik altyapı konularıyla ilgilenmeniz gerekmez

Bu platformlar / online pazar yeri üzerinde mağaza açtığınızda teknik altyapı işleriyle ilgilenmek zorunda kalmazsınız. Site yönetimi, sitenin kurulumu ve bakım işlemleri gibi herhangi bir çalışma yapmayacağınız için IT tarafında bir maliyetiniz ve sorumluluğunuz olmaz. Bu da doğrudan işinize odaklanmanızı sağlar.

Rekabeti gözlemleyebilirsiniz

Sizinle benzer ürünlerin satışlarını yapan firmaları bu mecralar üzerinde daha rahat bir şekilde gözlemleyebilirsiniz. Rakip firmaların hangi ürünleri sattığını ve bu ürünleri hangi fiyat aralıklarından sattıklarını takip edebilirsiniz.

İlgili rehber: Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Online Pazar yerlerinin dezavantajları

Mağaza bedelleri ve komisyon kesintileri

Online pazar yerlerinin bir takım dezavantajları da bulunuyor. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi aylık olarak mağaza açma bedellerinin yanı sıra yaptığınız satışlar sonrasında belli bir komisyon kesintisi de olacaktır. Ürün fiyatlarınızı belirlerken bu komisyon kesintilerini de dikkate almanız gerekir.

Reklam bedelleri

Online pazar yerleri / Online pazar yeri üzerinde ön sıralara çıkmak ve mağazanızın görünürlüğünü artırmak için pazar yerine ek reklam ücretleri ödemeniz gerekebilir. Aksi takdirde markanızı öne çıkartmakta zorlanırsınız.

Rekabette öne çıkamama

Sizin gibi birçok farklı firmanın da bu platformlar / online pazaryeri siteleri üzerinde yer aldığı gerçeğini unutmamak gerekiyor. Bu da doğal olarak buradaki rekabetin artmasına neden olacaktır ve doğru adımları atarak, belli bir reklam bütçesi ayırmamanız durumunda rekabetten sıyrılamazsınız.

Uymanız gereken kurallar

Her pazar yerinin kendine has kuralları bulunur. Bu kurallar genel olarak hem pazar yerini hem de tüketicilerin güvenliğini sağlayacak kurallardır ve sizin de burada yer alabilmek için bu kurallara uymanız gerekir.

Kendi e-ticaret sitenizi kurmanın avantajları

Kendinize ait bir marka yaratabilirsiniz

Tüketicilerin en çok değer verdiği konulardan biri de markadır. Bir markadan alışveriş yapmak, onlar için daha değerlidir. Sadece pazar yerlerinde var olmak size bu marka kimliğini kazandırmanızı sağlamayacaktır. Ancak kendinize ait bir e-ticaret siteniz olduğunda, bir marka yaratmak için çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz.

Marka ve içerik kontrolü

Kendi web siteniz üzerinde markanızı ve içeriklerinizi dilediğiniz gibi kontrol edebilirsiniz. Markanızı tanıtmak için fakrlı içerik çalışmaları yapabilir ve bu içeriklerde dilediğiniz çalışmaları yapabilirsiniz. Markanızı ne kadar ve nasıl tanıtacağınızın kontrolü tamamen sizin elinizde olur.

Fiyat politikası

Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün fiyat stratejinizi dilediğiniz gibi belirleyebilir ve fiyatlarınız üzerinde dilediğiniz gibi değişiklik yapabilirsiniz. Dönemsel veya kampanya odaklı indirimler ve fırsatlar sunarak, doğrudan bunların pazarlama ve reklam çalışmalarını yapabilirsiniz.

Müşteri ilişkilerini güçlendirirsiniz

E-ticaret siteniz üzerinden size ulaşan kişilerle daha iyi bir ilişki kurabilirsiniz. Bu kişiler doğrudan sizi seçmişlerdir ve bu sebeple bu kişiler hakkında daha fazla bilgi toplayarak, onlara kişisel öneriler sunabilir, müşteri ilişkilerinizi dilediğiniz gibi şekillendirerek, bu konu hakkında daha fazla kontrole sahip olursunuz.

Dijital pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuç alırsınız

Bir web siteniz olduğunda, dijital pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar alırsınız. Web sitenizindeki SEO çalışmalarıyla, organik trafik elde etmeye çalışabileceğiniz gibi, Adwords ya da sosyal medya reklamlarıyla web sitenize ek trafik çekebilirsiniz.

Bunun yanı sıra dijital pazarlama çalışmalarını marka bilinirliğini artırarak, doğrudan sizinle ilgili hedef kitlelere ulaşmak için de kullanabilirsiniz. Her bir ürün ya da kampanyanızla ilgili reklam kampanyaları oluşturabilir ve dijital mecralar üzerinde markanızın ve ürünlerinizin reklamlarını yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar nelerdir?

Kendi e-ticaret sitenizi kurmanın dezavantajları

Web site maliyetleri

Bir e-ticaret sitesi kurmak için belli bir yatırım yapmanız gerekir. Sitenin altyapısının kurulumu, düzenli olarak sitenin bakımı, site içeriklerinin yönetimi gibi ek maliyetleriniz olacaktır. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu maliyetleri göz önünde bulundurmanız gerekir.

Sıfırdan bir site kurmanın yanı sıra e-ticaret altyapı paketlerinden de yararlanabiliriz. Bu e-ticaret paketleri ile kendi ihtiyacınız uygun bir seçim yapabilir ve daha uygun ücretlerle bir e-ticaret sitesi kurabilirsiniz. Ayrıca sitenin kurulumu, altyapı çalışmaları gibi birçok önemli konu için ek olarak çalışma yapmanız gerekmez ve kendinizi işinize daha fazla odaklayabilirsiniz.

Marka bilinirliği yaratmak

Zorluklardan biri de marka bilinirliği yaratmaktır. Sıfırdan bir site açtığınızda markanızı duyurmak için ekstra çalışmalar yapmanız gerekir. Tek başına bir site açmak yeterli olmayacaktır. Pazarlama ve reklam çalışmalarıyla markanızı tanıtmanız ve yeni kitlelere ulaşmanız gerekir.

Hangisi daha iyi?

Online pazar yerleri ile kendi e-ticaret sitenizi açmak arasında bir seçim yapmanız gerekiyor demek yanlış olur. Bu sorunun doğru bir yanıtı bulunmuyor. Her iki seçeneğin de kendine has artıları ve eksileri bulunuyor. Her firmaya ve yapılan çalışmalara göre bunların verimliliği değişiklik gösterebilir.

Burada yapacağınız işi, elinizdeki sermayeyi ve kendinizi bu işe ne kadar adayacağınız önemli oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurduğunuzda kendinizi bu işe adamanız gerekecektir.

Bunları iki farklı kanal olarak düşünmenin yanı sıra bu ikisini bir arada da kullanabilirsiniz. Kendi e-ticaret sitenizi kurduktan sonra bir online pazar yerinde yer almak ek bir satış kanalı oluşturmanıza yardımcı olacağı için satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Buradaki önemli nokta internet üzerinden satış yaparken, hangi adımları atacağınıza karar vermek olacaktır.

İdeasoft olarak ihtiyacınıza uygun çözümler sunarak 1 günde e-ticaret sitenizi açmanıza yardımcı oluyoruz. Dilerseniz 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi denemeye başlayabilir ve e-ticaret sitenizi kurmaya başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmalarının günlük pazarlama çalışmaları arasında önemli bir yere sahip ve planlı bir şekilde yapıldığında bu çalışmalar, e-ticaret firmalarına iyi katkı sağlamakta. Sosyal medya...
16 Nisan 2019
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi