fbpx

İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş

7 Ekim 2016
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş

Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor.

Firmalara zarar veren bu işleri belirlemek ve onlara karşı önlemler almak, çalışanların daha verimli bir şekilde işlerini yapmalarını sağlayarak, şirketin de daha karlı hale gelmesine yardımcı olabilir. Bu aktiviteler şirketlere göre değişiklik gösterebilir; bunları bulmak için şirket içinde bir anket oluşturabilirsiniz. Bu rehberimizde ise birçok şirketin ortak paydada buluştuğu zaman ve para kaybettiren aktivitelere değineceğiz.

Gereksiz ve/ya uzun toplantılar

Gereksiz ve/ya uzun toplantılar, iş yerlerindeki çalışanların en çok şikayet ettikleri ve kendilerine zaman kaybettiren aktivite. Ortalama bir toplantı yarım saat ile bir saat arasında değişkenlik gösterebiliyor ve gün içinde birden fazla bu tür toplantının düzenlenmesi katılımcıların vakitlerinin boşa gitmesine neden oluyor.

Çok önemli olmayan konular için düzenlenen toplantılar, ilgisiz kişilerin bu toplantılara çağırılması, toplantıda çok fazla konunun ele alınması, katılımcıların hazırlık gelmesi gibi durumlar toplantı sürelerinin artmasına ve iş yerindeki verimin düşmesine neden oluyor. Bu konu ile ilgili neler yapabileceğinizle ilgili daha fazla bilgi almak isterseniz “Toplantılarda kaybedilen zamanı nasıl geri kazanabilirsiniz?” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

https://www.ideasoft.com.tr/toplantilarda-kaybedilen-zamani-geri-kazanmak/

Gereksiz raporlar

İşlerin nasıl yürüdüğü ile ilgili raporların düzenlenmesi oldukça önemlidir; fakat bazen şirket veya işler için çok da önemli olmayan konularda raporlar hazırlanabiliyor. Bu raporların düzenlenmesi, farklı kişilere gönderilmesi, bu raporların incelenmesi ve değerlendirilmesi belli bir vakit alacaktır ve gereksiz konularda yapılan bu çalışmalar şirketlere zaman kaybettirir.

Eski teknolojiler

Şirket içinde kullandığınız teknolojilerin eski olması da size zaman ve para kaybettirebilir. Bu teknolojiler hem yazılım hem donanım tarafında olabilir. Eski sistemler, yeni teknolojileri desteklemekte sıkıntı çıkarabiliyor. Bunun yanı sıra yazılım tarafında da her gün yeni bir çözüm üretiliyor ve daha önceden yapılamayan işlemler yapılabiliyor ya da karışık olan işlemler daha kolay bir şekilde yapılarak, süreden kazanılabiliyor.

Çalışanlarınızın kullandığı donanım ve yazılımları güncellememek ve eski teknolojilere takılı kalmak, işinizi belli sınırlar içinde tutacağı gibi, zaman ve para kaybetmenize neden olabilir.

Çok fazla iletişim kurmak

Yazılım teknolojilerinin gelişmesi, şirket içindeki iletişimi de kolaylaştırıyor. Şirket içinde haberleşmek için birçok farklı kanal kullanıyor olabilirsiniz. Telefon, e-posta, Skype, Whatsapp gibi çözümler şirket içi iletişiminizi güçlendirebilir; fakat çalışanlar arasındaki iletişimin çok fazla olması da işlerin yavaşlamasına neden olabilir.

E-posta ile iletişimde kimi zaman süreç uzayabiliyor; çünkü iki tarafında işlerine ara verip cevap yazması gerekiyor. Kısa ve hızlı çözülecek konularada yazılı iletişim yerine telefon kullanmak işlerin daha hızlı çözülmesine yardımcı olacaktır.

Gereksiz verilerin incelenmesi

Teknolojik gelişmeler aracılığı ile şirket içindeki birçok çalışma verilere dökülebiliyor; fakat bu verilerin bazılarının bir anlamı ve önemi olmayabiliyor. Gereksiz verilerin toplanması ve incelenmesi belli bir zaman kaybının yaşanmasına neden olacağı için, bu tür çalışmalardan kaçınmak gerekiyor.

Şirketinizi yakından ilgilendiren ve değer taşıyan verileri belirleyerek, bu verilere odaklanmanız, fazladan iş yükünü ortadan kaldıracağı için verimliliğinizi de doğrudan artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan