İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş

7 Ekim 2016
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş

Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor.

Firmalara zarar veren bu işleri belirlemek ve onlara karşı önlemler almak, çalışanların daha verimli bir şekilde işlerini yapmalarını sağlayarak, şirketin de daha karlı hale gelmesine yardımcı olabilir. Bu aktiviteler şirketlere göre değişiklik gösterebilir; bunları bulmak için şirket içinde bir anket oluşturabilirsiniz. Bu rehberimizde ise birçok şirketin ortak paydada buluştuğu zaman ve para kaybettiren aktivitelere değineceğiz.

Gereksiz ve/ya uzun toplantılar

Gereksiz ve/ya uzun toplantılar, iş yerlerindeki çalışanların en çok şikayet ettikleri ve kendilerine zaman kaybettiren aktivite. Ortalama bir toplantı yarım saat ile bir saat arasında değişkenlik gösterebiliyor ve gün içinde birden fazla bu tür toplantının düzenlenmesi katılımcıların vakitlerinin boşa gitmesine neden oluyor.

Çok önemli olmayan konular için düzenlenen toplantılar, ilgisiz kişilerin bu toplantılara çağırılması, toplantıda çok fazla konunun ele alınması, katılımcıların hazırlık gelmesi gibi durumlar toplantı sürelerinin artmasına ve iş yerindeki verimin düşmesine neden oluyor. Bu konu ile ilgili neler yapabileceğinizle ilgili daha fazla bilgi almak isterseniz “Toplantılarda kaybedilen zamanı nasıl geri kazanabilirsiniz?” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

https://www.ideasoft.com.tr/toplantilarda-kaybedilen-zamani-geri-kazanmak/

Gereksiz raporlar

İşlerin nasıl yürüdüğü ile ilgili raporların düzenlenmesi oldukça önemlidir; fakat bazen şirket veya işler için çok da önemli olmayan konularda raporlar hazırlanabiliyor. Bu raporların düzenlenmesi, farklı kişilere gönderilmesi, bu raporların incelenmesi ve değerlendirilmesi belli bir vakit alacaktır ve gereksiz konularda yapılan bu çalışmalar şirketlere zaman kaybettirir.

Eski teknolojiler

Şirket içinde kullandığınız teknolojilerin eski olması da size zaman ve para kaybettirebilir. Bu teknolojiler hem yazılım hem donanım tarafında olabilir. Eski sistemler, yeni teknolojileri desteklemekte sıkıntı çıkarabiliyor. Bunun yanı sıra yazılım tarafında da her gün yeni bir çözüm üretiliyor ve daha önceden yapılamayan işlemler yapılabiliyor ya da karışık olan işlemler daha kolay bir şekilde yapılarak, süreden kazanılabiliyor.

Çalışanlarınızın kullandığı donanım ve yazılımları güncellememek ve eski teknolojilere takılı kalmak, işinizi belli sınırlar içinde tutacağı gibi, zaman ve para kaybetmenize neden olabilir.

Çok fazla iletişim kurmak

Yazılım teknolojilerinin gelişmesi, şirket içindeki iletişimi de kolaylaştırıyor. Şirket içinde haberleşmek için birçok farklı kanal kullanıyor olabilirsiniz. Telefon, e-posta, Skype, Whatsapp gibi çözümler şirket içi iletişiminizi güçlendirebilir; fakat çalışanlar arasındaki iletişimin çok fazla olması da işlerin yavaşlamasına neden olabilir.

E-posta ile iletişimde kimi zaman süreç uzayabiliyor; çünkü iki tarafında işlerine ara verip cevap yazması gerekiyor. Kısa ve hızlı çözülecek konularada yazılı iletişim yerine telefon kullanmak işlerin daha hızlı çözülmesine yardımcı olacaktır.

Gereksiz verilerin incelenmesi

Teknolojik gelişmeler aracılığı ile şirket içindeki birçok çalışma verilere dökülebiliyor; fakat bu verilerin bazılarının bir anlamı ve önemi olmayabiliyor. Gereksiz verilerin toplanması ve incelenmesi belli bir zaman kaybının yaşanmasına neden olacağı için, bu tür çalışmalardan kaçınmak gerekiyor.

Şirketinizi yakından ilgilendiren ve değer taşıyan verileri belirleyerek, bu verilere odaklanmanız, fazladan iş yükünü ortadan kaldıracağı için verimliliğinizi de doğrudan artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-posta pazarlama stratejisi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
Her pazarlama çalışmasında olduğu gibi e-posta pazarlamada da belli bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır. Belli bir stratejinizin olmaması, buradaki çalışmalarınızın düzensiz olmasına neden olacağı gibi, beklediğiniz...
8 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin