İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş

7 Ekim 2016
Sinan Oypan

Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor.

Firmalara zarar veren bu işleri belirlemek ve onlara karşı önlemler almak, çalışanların daha verimli bir şekilde işlerini yapmalarını sağlayarak, şirketin de daha karlı hale gelmesine yardımcı olabilir. Bu aktiviteler şirketlere göre değişiklik gösterebilir; bunları bulmak için şirket içinde bir anket oluşturabilirsiniz. Bu rehberimizde ise birçok şirketin ortak paydada buluştuğu zaman ve para kaybettiren aktivitelere değineceğiz.

Gereksiz ve/ya uzun toplantılar

Gereksiz ve/ya uzun toplantılar, iş yerlerindeki çalışanların en çok şikayet ettikleri ve kendilerine zaman kaybettiren aktivite. Ortalama bir toplantı yarım saat ile bir saat arasında değişkenlik gösterebiliyor ve gün içinde birden fazla bu tür toplantının düzenlenmesi katılımcıların vakitlerinin boşa gitmesine neden oluyor.

Çok önemli olmayan konular için düzenlenen toplantılar, ilgisiz kişilerin bu toplantılara çağırılması, toplantıda çok fazla konunun ele alınması, katılımcıların hazırlık gelmesi gibi durumlar toplantı sürelerinin artmasına ve iş yerindeki verimin düşmesine neden oluyor. Bu konu ile ilgili neler yapabileceğinizle ilgili daha fazla bilgi almak isterseniz “Toplantılarda kaybedilen zamanı nasıl geri kazanabilirsiniz?” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

https://www.ideasoft.com.tr/toplantilarda-kaybedilen-zamani-geri-kazanmak/

Gereksiz raporlar

İşlerin nasıl yürüdüğü ile ilgili raporların düzenlenmesi oldukça önemlidir; fakat bazen şirket veya işler için çok da önemli olmayan konularda raporlar hazırlanabiliyor. Bu raporların düzenlenmesi, farklı kişilere gönderilmesi, bu raporların incelenmesi ve değerlendirilmesi belli bir vakit alacaktır ve gereksiz konularda yapılan bu çalışmalar şirketlere zaman kaybettirir.

Eski teknolojiler

Şirket içinde kullandığınız teknolojilerin eski olması da size zaman ve para kaybettirebilir. Bu teknolojiler hem yazılım hem donanım tarafında olabilir. Eski sistemler, yeni teknolojileri desteklemekte sıkıntı çıkarabiliyor. Bunun yanı sıra yazılım tarafında da her gün yeni bir çözüm üretiliyor ve daha önceden yapılamayan işlemler yapılabiliyor ya da karışık olan işlemler daha kolay bir şekilde yapılarak, süreden kazanılabiliyor.

Çalışanlarınızın kullandığı donanım ve yazılımları güncellememek ve eski teknolojilere takılı kalmak, işinizi belli sınırlar içinde tutacağı gibi, zaman ve para kaybetmenize neden olabilir.

Çok fazla iletişim kurmak

Yazılım teknolojilerinin gelişmesi, şirket içindeki iletişimi de kolaylaştırıyor. Şirket içinde haberleşmek için birçok farklı kanal kullanıyor olabilirsiniz. Telefon, e-posta, Skype, Whatsapp gibi çözümler şirket içi iletişiminizi güçlendirebilir; fakat çalışanlar arasındaki iletişimin çok fazla olması da işlerin yavaşlamasına neden olabilir.

E-posta ile iletişimde kimi zaman süreç uzayabiliyor; çünkü iki tarafında işlerine ara verip cevap yazması gerekiyor. Kısa ve hızlı çözülecek konularada yazılı iletişim yerine telefon kullanmak işlerin daha hızlı çözülmesine yardımcı olacaktır.

Gereksiz verilerin incelenmesi

Teknolojik gelişmeler aracılığı ile şirket içindeki birçok çalışma verilere dökülebiliyor; fakat bu verilerin bazılarının bir anlamı ve önemi olmayabiliyor. Gereksiz verilerin toplanması ve incelenmesi belli bir zaman kaybının yaşanmasına neden olacağı için, bu tür çalışmalardan kaçınmak gerekiyor.

Şirketinizi yakından ilgilendiren ve değer taşıyan verileri belirleyerek, bu verilere odaklanmanız, fazladan iş yükünü ortadan kaldıracağı için verimliliğinizi de doğrudan artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2017’de şirketlerin içerik pazarlama çalışmaları nasıl şekillenecek?
İçerik üretiminin önemi 2017 yılında da devam edecek ve bu alana yatırım yapan firmalar, ürettikleri içerikler sayesinde daha geniş kitlelere ulaşma şansı bulabilecekler. Her alanda olduğu gibi, önümüzdeki yıl içerik...
17 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternetten ürün satmak isteyenler için yol haritası
İnternetten ürün satmak istiyorum ya da internetten mal satmak istiyorum diyenler esatış nasıl yapılır sorusunun cevabını arıyor. İnternetten satış işini online satış platformlarına taşımak isteyenler için yol haritası...
5 Ocak 2020
Savaş Çetinkaya
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan