İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş

7 Ekim 2016
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş

Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor.

Firmalara zarar veren bu işleri belirlemek ve onlara karşı önlemler almak, çalışanların daha verimli bir şekilde işlerini yapmalarını sağlayarak, şirketin de daha karlı hale gelmesine yardımcı olabilir. Bu aktiviteler şirketlere göre değişiklik gösterebilir; bunları bulmak için şirket içinde bir anket oluşturabilirsiniz. Bu rehberimizde ise birçok şirketin ortak paydada buluştuğu zaman ve para kaybettiren aktivitelere değineceğiz.

Gereksiz ve/ya uzun toplantılar

Gereksiz ve/ya uzun toplantılar, iş yerlerindeki çalışanların en çok şikayet ettikleri ve kendilerine zaman kaybettiren aktivite. Ortalama bir toplantı yarım saat ile bir saat arasında değişkenlik gösterebiliyor ve gün içinde birden fazla bu tür toplantının düzenlenmesi katılımcıların vakitlerinin boşa gitmesine neden oluyor.

Çok önemli olmayan konular için düzenlenen toplantılar, ilgisiz kişilerin bu toplantılara çağırılması, toplantıda çok fazla konunun ele alınması, katılımcıların hazırlık gelmesi gibi durumlar toplantı sürelerinin artmasına ve iş yerindeki verimin düşmesine neden oluyor. Bu konu ile ilgili neler yapabileceğinizle ilgili daha fazla bilgi almak isterseniz “Toplantılarda kaybedilen zamanı nasıl geri kazanabilirsiniz?” isimli yazımıza bakabilirsiniz.

https://www.ideasoft.com.tr/toplantilarda-kaybedilen-zamani-geri-kazanmak/

Gereksiz raporlar

İşlerin nasıl yürüdüğü ile ilgili raporların düzenlenmesi oldukça önemlidir; fakat bazen şirket veya işler için çok da önemli olmayan konularda raporlar hazırlanabiliyor. Bu raporların düzenlenmesi, farklı kişilere gönderilmesi, bu raporların incelenmesi ve değerlendirilmesi belli bir vakit alacaktır ve gereksiz konularda yapılan bu çalışmalar şirketlere zaman kaybettirir.

Eski teknolojiler

Şirket içinde kullandığınız teknolojilerin eski olması da size zaman ve para kaybettirebilir. Bu teknolojiler hem yazılım hem donanım tarafında olabilir. Eski sistemler, yeni teknolojileri desteklemekte sıkıntı çıkarabiliyor. Bunun yanı sıra yazılım tarafında da her gün yeni bir çözüm üretiliyor ve daha önceden yapılamayan işlemler yapılabiliyor ya da karışık olan işlemler daha kolay bir şekilde yapılarak, süreden kazanılabiliyor.

Çalışanlarınızın kullandığı donanım ve yazılımları güncellememek ve eski teknolojilere takılı kalmak, işinizi belli sınırlar içinde tutacağı gibi, zaman ve para kaybetmenize neden olabilir.

Çok fazla iletişim kurmak

Yazılım teknolojilerinin gelişmesi, şirket içindeki iletişimi de kolaylaştırıyor. Şirket içinde haberleşmek için birçok farklı kanal kullanıyor olabilirsiniz. Telefon, e-posta, Skype, Whatsapp gibi çözümler şirket içi iletişiminizi güçlendirebilir; fakat çalışanlar arasındaki iletişimin çok fazla olması da işlerin yavaşlamasına neden olabilir.

E-posta ile iletişimde kimi zaman süreç uzayabiliyor; çünkü iki tarafında işlerine ara verip cevap yazması gerekiyor. Kısa ve hızlı çözülecek konularada yazılı iletişim yerine telefon kullanmak işlerin daha hızlı çözülmesine yardımcı olacaktır.

Gereksiz verilerin incelenmesi

Teknolojik gelişmeler aracılığı ile şirket içindeki birçok çalışma verilere dökülebiliyor; fakat bu verilerin bazılarının bir anlamı ve önemi olmayabiliyor. Gereksiz verilerin toplanması ve incelenmesi belli bir zaman kaybının yaşanmasına neden olacağı için, bu tür çalışmalardan kaçınmak gerekiyor.

Şirketinizi yakından ilgilendiren ve değer taşıyan verileri belirleyerek, bu verilere odaklanmanız, fazladan iş yükünü ortadan kaldıracağı için verimliliğinizi de doğrudan artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları
Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu...
31 Ocak 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
IdeaSoft App Store - E-ticaret Uygulama Mağazası
E-ticaret dünyasındaki tüm ihtiyaçlarınızı karşılamak için sunduğumuz hizmetlere IdeaSoft App Store’u da ekledik. Sunduğumuz bu e-ticaret uygulama mağazası sayesinde sitenizi yeni bir seviyeye taşıyabilir, müşterilerinize daha...
16 Ağustos 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin