Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları

25 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları

SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin de bu güncellemere ayak uydurarak, kendi SEO çalışmalarınızı düzenlemeniz gerekir. Aksi takdirde bir zamanlar doğru bir şekilde size hizmet eden SEO çalışmaları, güncellenmediği taktirde size para kaybettirebilir.

Bununla beraber SEO çalışmalarında genel olarak da yanlış yapılan ve firmaların para kaybetmesine neden olan çalışmalar bulunuyor. Bu hataları da bu rehberimizde ele alacağız.

Amaçları en başta belirlememek

SEO çalışmalarında, en baştan amaçların belirlenmemesi, yanlış metriklerin takibine ve yanlış uygulamaların yapılmasına neden olur. Bu da zaman içerisinde hem beklenen sonuçları getirmez hem de yapılan yatırımların boşa gitmesine neden olabilir.

Özellikle şirket içerisinde yönetimin birden fazla fikrinin olması ve herbirinin farklı bir beklentisinin olması, yanlış stratejilerin ve asıl amacın dışarısında çalışmaların yapılmasına neden olabilir.

Bu nedenle de SEO çalışmaları için asıl hedeflerin belirlenmesi ve tüm çalışmaların ve stratejilerin bu doğrultuda belirlenmesi oldukça önemlidir.

Yanlış metrikler üzerine odaklanmak

SEO çalışmalarında para kaybedilmesine neden olan durumlardan biri de yanlış metriklerin üzerinde durulmasıdır. Yanlış metriklerin takibi de bir önceki maddede belirttiğimiz gibi hedeflerin doğru bir şekilde belirlenmemiş olmasından kaynaklanır.

Bu nedenle de öncelikle amaçlarınızı belirleyerek, sonrasında da ölçümlemeniz gereken metrikleri belirlemeniz gerekir. Böylelikle çalışmalarınızın verimini daha iyi ve doğru bir şekilde ölçümlemeye başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Dönemsel planlarınızın olmayışı

Bir strateji ve plan olmadan, SEO çalışmaları beklediğiniz sonuçları size vermeyecektir. Rastgele yapılan, amaçlara hizmet etmeyen uygulamalara yatırım yapmak para ve zaman kaybedilmesine neden olacaktır.

Belli bir strateji ve plan doğrultusunda ilerleyerek, bu planlarınızı dönemsel olarak hazırlamalısınız. Aşağıdaki rehberimizi inceleyerek bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

Belli bir içerik kaynağının olmaması

E-ticaret sitelerinin en çok sıkıntı yaşadığı ve yapmaktan kaçındığı durumlardan biri de yeterli içerik kaynağının olmayışıdır. Ürün ya da varış sayfalarının yanı sıra blog içeriklerinin limitli olması SEO çalışmalarından alınacak olan verimin düşmesine neden olur.

Bu nedenle iyi bir içerik stratejisine yatırım yapmanız önemlidir. Üretici firmaların içeriklerini kullanmak ve ürün sayfalarına ekstra içerik eklememek, orijinal içerik konusunda eksik olmanıza neden olur. Birçok firma bu metinleri kullandığı için, yaptığınız çalışmaların etkisi oldukça düşük olacaktır.

E-ticaret sitenizde orijinal metinler kullanmanız ve düzenli olarak içerik üreterek sitenizi güncellemeniz de sayfa değeriniz ve SEO çalışmaları için oldukça önemlidir. Bu nedenle de blog çalışmalarına yatırım yaparak sitenizdeki içerik sayısını artırmanız önemlidir.

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapmalı ve uzun vadeli bir içerik strateji oluşturarak e-ticaret sitenize düzenli içerik girişi yapmalısınız. Bunun yanı sıra ürün sayfaları üzerinde de ürünlerle ilgili orijinal içerikler üretmeniz, bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur.

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Zamanı geçmiş olan taktikleri uygulamak

SEO çalışmaları yaparken, zamanı geçmiş olan taktikleri uygulamak hem para kaybetmenize hem de sitenizin doğru bir şekilde indesklenmemesine hatta ceza almasına neden olabilir. Bu nedenle de güncel SEO çalışmalarına yatırım yaparak, çalışmalarınızı düzenli olarak gözden geçirerek yapmalısınız.

Arama motorlarında eskiden geçerli olan; ancak artık geçerli olmayan birçok taktik bulunuyor. Belli bir dönem bunlardan da yararlanmış olabilirsiniz; ancak zaman içerisindeki güncellemelere ayak uydurarak, siteniz üzerinde bu taktikleri değiştirerek geliştirmeniz gerekir.

İlgili rehber: 2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri

İhtiyacınız olmayan yazılımlara para yatırmak

SEO çalışmaları yaparken para kaybetmenize neden olan durumlardan biri de ihtiyacınız olmayan yazılımlara para yatırmak olacaktır. Piyasada birçok farklı SEO yazılımı ve çözümü bulunmakta ve herbirinin kullanım amacı farklıdır. Bu sebeple de her yazılıma para harcamak ve hepsini aynı anda kullanmak yerine, sizin için faydalı olacak ve sizin amaçlarınıza hizmet edecek yazılımları belirlemeniz gerekir.

Aynı işlevi gören birden fazla yazılıma yatırım yapmanız SEO konusunda para kaybetmenize neden olacaktır. Bu sebeple de kullandığınız yazılımların da sayısını azaltarak maliyetlerinizi düşürebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
Ramazan Ayı İçin Özel Kampanya Oluşturma Rehberi
E-ticaret siteniz için kısa, orta ya da uzun vadeli planlarınız vardır mutlaka. Bu planlarınızın geleceğe dönük olması elbette önemlidir fakat bir yandan da değişime ayak uydurabilen, ihtiyaç anında farklı amaçlara uyarlanabilen...
8 Mart 2021
Savaş Çetinkaya
E-Ticaret Firmaları İçin KEP Adresi Nedir? KEP Adresi Nasıl Alınır?
E-Ticaret Firmaları İçin KEP Adresi Nedir? KEP Adresi Nasıl Alınır?
Kayıtlı Elektronik Posta olarak da bilinen KEP adresi, dijital sistemlerde gerçekleştirilir. Resmi yazışmaların yasal düzenlemelere uygun, güvenli bir şekilde yapılmasına olanak tanıyan posta adresidir. Bu bakımdan tüm dünyada...
29 Aralık 2022
Ferad Osman Sali
Sektör Analizi Nasıl Yapılır ve Neden Önemlidir?
Sektör Analizi Nasıl Yapılır ve Neden Önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar, bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalı ve fikir sahibi...
26 Ağustos 2022
Savaş Çetinkaya
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
IdeaSoft
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Ferad Osman Sali
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Ferad Osman Sali