Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları

25 Nisan 2019
Sinan Oypan

SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin de bu güncellemere ayak uydurarak, kendi SEO çalışmalarınızı düzenlemeniz gerekir. Aksi takdirde bir zamanlar doğru bir şekilde size hizmet eden SEO çalışmaları, güncellenmediği taktirde size para kaybettirebilir.

Bununla beraber SEO çalışmalarında genel olarak da yanlış yapılan ve firmaların para kaybetmesine neden olan çalışmalar bulunuyor. Bu hataları da bu rehberimizde ele alacağız.

Amaçları en başta belirlememek

SEO çalışmalarında, en baştan amaçların belirlenmemesi, yanlış metriklerin takibine ve yanlış uygulamaların yapılmasına neden olur. Bu da zaman içerisinde hem beklenen sonuçları getirmez hem de yapılan yatırımların boşa gitmesine neden olabilir.

Özellikle şirket içerisinde yönetimin birden fazla fikrinin olması ve herbirinin farklı bir beklentisinin olması, yanlış stratejilerin ve asıl amacın dışarısında çalışmaların yapılmasına neden olabilir.

Bu nedenle de SEO çalışmaları için asıl hedeflerin belirlenmesi ve tüm çalışmaların ve stratejilerin bu doğrultuda belirlenmesi oldukça önemlidir.

Yanlış metrikler üzerine odaklanmak

SEO çalışmalarında para kaybedilmesine neden olan durumlardan biri de yanlış metriklerin üzerinde durulmasıdır. Yanlış metriklerin takibi de bir önceki maddede belirttiğimiz gibi hedeflerin doğru bir şekilde belirlenmemiş olmasından kaynaklanır.

Bu nedenle de öncelikle amaçlarınızı belirleyerek, sonrasında da ölçümlemeniz gereken metrikleri belirlemeniz gerekir. Böylelikle çalışmalarınızın verimini daha iyi ve doğru bir şekilde ölçümlemeye başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Dönemsel planlarınızın olmayışı

Bir strateji ve plan olmadan, SEO çalışmaları beklediğiniz sonuçları size vermeyecektir. Rastgele yapılan, amaçlara hizmet etmeyen uygulamalara yatırım yapmak para ve zaman kaybedilmesine neden olacaktır.

Belli bir strateji ve plan doğrultusunda ilerleyerek, bu planlarınızı dönemsel olarak hazırlamalısınız. Aşağıdaki rehberimizi inceleyerek bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

Belli bir içerik kaynağının olmaması

E-ticaret sitelerinin en çok sıkıntı yaşadığı ve yapmaktan kaçındığı durumlardan biri de yeterli içerik kaynağının olmayışıdır. Ürün ya da varış sayfalarının yanı sıra blog içeriklerinin limitli olması SEO çalışmalarından alınacak olan verimin düşmesine neden olur.

Bu nedenle iyi bir içerik stratejisine yatırım yapmanız önemlidir. Üretici firmaların içeriklerini kullanmak ve ürün sayfalarına ekstra içerik eklememek, orijinal içerik konusunda eksik olmanıza neden olur. Birçok firma bu metinleri kullandığı için, yaptığınız çalışmaların etkisi oldukça düşük olacaktır.

E-ticaret sitenizde orijinal metinler kullanmanız ve düzenli olarak içerik üreterek sitenizi güncellemeniz de sayfa değeriniz ve SEO çalışmaları için oldukça önemlidir. Bu nedenle de blog çalışmalarına yatırım yaparak sitenizdeki içerik sayısını artırmanız önemlidir.

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapmalı ve uzun vadeli bir içerik strateji oluşturarak e-ticaret sitenize düzenli içerik girişi yapmalısınız. Bunun yanı sıra ürün sayfaları üzerinde de ürünlerle ilgili orijinal içerikler üretmeniz, bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur.

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Zamanı geçmiş olan taktikleri uygulamak

SEO çalışmaları yaparken, zamanı geçmiş olan taktikleri uygulamak hem para kaybetmenize hem de sitenizin doğru bir şekilde indesklenmemesine hatta ceza almasına neden olabilir. Bu nedenle de güncel SEO çalışmalarına yatırım yaparak, çalışmalarınızı düzenli olarak gözden geçirerek yapmalısınız.

Arama motorlarında eskiden geçerli olan; ancak artık geçerli olmayan birçok taktik bulunuyor. Belli bir dönem bunlardan da yararlanmış olabilirsiniz; ancak zaman içerisindeki güncellemelere ayak uydurarak, siteniz üzerinde bu taktikleri değiştirerek geliştirmeniz gerekir.

İlgili rehber: 2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri

İhtiyacınız olmayan yazılımlara para yatırmak

SEO çalışmaları yaparken para kaybetmenize neden olan durumlardan biri de ihtiyacınız olmayan yazılımlara para yatırmak olacaktır. Piyasada birçok farklı SEO yazılımı ve çözümü bulunmakta ve herbirinin kullanım amacı farklıdır. Bu sebeple de her yazılıma para harcamak ve hepsini aynı anda kullanmak yerine, sizin için faydalı olacak ve sizin amaçlarınıza hizmet edecek yazılımları belirlemeniz gerekir.

Aynı işlevi gören birden fazla yazılıma yatırım yapmanız SEO konusunda para kaybetmenize neden olacaktır. Bu sebeple de kullandığınız yazılımların da sayısını azaltarak maliyetlerinizi düşürebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin önüne geçin
Instagram profil analizi ile rakiplerinizin pazarlama ve reklam stratejileri hakkında birçok bilgi edinebilir ve rekabette onların önüne geçebilirsiniz. Rakip analizi yapmak ve rakiplerin ne gibi çalışmalar yaptıklarını yakından...
30 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan