Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları

25 Nisan 2019
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları

SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin de bu güncellemere ayak uydurarak, kendi SEO çalışmalarınızı düzenlemeniz gerekir. Aksi takdirde bir zamanlar doğru bir şekilde size hizmet eden SEO çalışmaları, güncellenmediği taktirde size para kaybettirebilir.

Bununla beraber SEO çalışmalarında genel olarak da yanlış yapılan ve firmaların para kaybetmesine neden olan çalışmalar bulunuyor. Bu hataları da bu rehberimizde ele alacağız.

Amaçları en başta belirlememek

SEO çalışmalarında, en baştan amaçların belirlenmemesi, yanlış metriklerin takibine ve yanlış uygulamaların yapılmasına neden olur. Bu da zaman içerisinde hem beklenen sonuçları getirmez hem de yapılan yatırımların boşa gitmesine neden olabilir.

Özellikle şirket içerisinde yönetimin birden fazla fikrinin olması ve herbirinin farklı bir beklentisinin olması, yanlış stratejilerin ve asıl amacın dışarısında çalışmaların yapılmasına neden olabilir.

Bu nedenle de SEO çalışmaları için asıl hedeflerin belirlenmesi ve tüm çalışmaların ve stratejilerin bu doğrultuda belirlenmesi oldukça önemlidir.

Yanlış metrikler üzerine odaklanmak

SEO çalışmalarında para kaybedilmesine neden olan durumlardan biri de yanlış metriklerin üzerinde durulmasıdır. Yanlış metriklerin takibi de bir önceki maddede belirttiğimiz gibi hedeflerin doğru bir şekilde belirlenmemiş olmasından kaynaklanır.

Bu nedenle de öncelikle amaçlarınızı belirleyerek, sonrasında da ölçümlemeniz gereken metrikleri belirlemeniz gerekir. Böylelikle çalışmalarınızın verimini daha iyi ve doğru bir şekilde ölçümlemeye başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Dönemsel planlarınızın olmayışı

Bir strateji ve plan olmadan, SEO çalışmaları beklediğiniz sonuçları size vermeyecektir. Rastgele yapılan, amaçlara hizmet etmeyen uygulamalara yatırım yapmak para ve zaman kaybedilmesine neden olacaktır.

Belli bir strateji ve plan doğrultusunda ilerleyerek, bu planlarınızı dönemsel olarak hazırlamalısınız. Aşağıdaki rehberimizi inceleyerek bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

Belli bir içerik kaynağının olmaması

E-ticaret sitelerinin en çok sıkıntı yaşadığı ve yapmaktan kaçındığı durumlardan biri de yeterli içerik kaynağının olmayışıdır. Ürün ya da varış sayfalarının yanı sıra blog içeriklerinin limitli olması SEO çalışmalarından alınacak olan verimin düşmesine neden olur.

Bu nedenle iyi bir içerik stratejisine yatırım yapmanız önemlidir. Üretici firmaların içeriklerini kullanmak ve ürün sayfalarına ekstra içerik eklememek, orijinal içerik konusunda eksik olmanıza neden olur. Birçok firma bu metinleri kullandığı için, yaptığınız çalışmaların etkisi oldukça düşük olacaktır.

E-ticaret sitenizde orijinal metinler kullanmanız ve düzenli olarak içerik üreterek sitenizi güncellemeniz de sayfa değeriniz ve SEO çalışmaları için oldukça önemlidir. Bu nedenle de blog çalışmalarına yatırım yaparak sitenizdeki içerik sayısını artırmanız önemlidir.

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapmalı ve uzun vadeli bir içerik strateji oluşturarak e-ticaret sitenize düzenli içerik girişi yapmalısınız. Bunun yanı sıra ürün sayfaları üzerinde de ürünlerle ilgili orijinal içerikler üretmeniz, bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur.

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Zamanı geçmiş olan taktikleri uygulamak

SEO çalışmaları yaparken, zamanı geçmiş olan taktikleri uygulamak hem para kaybetmenize hem de sitenizin doğru bir şekilde indesklenmemesine hatta ceza almasına neden olabilir. Bu nedenle de güncel SEO çalışmalarına yatırım yaparak, çalışmalarınızı düzenli olarak gözden geçirerek yapmalısınız.

Arama motorlarında eskiden geçerli olan; ancak artık geçerli olmayan birçok taktik bulunuyor. Belli bir dönem bunlardan da yararlanmış olabilirsiniz; ancak zaman içerisindeki güncellemelere ayak uydurarak, siteniz üzerinde bu taktikleri değiştirerek geliştirmeniz gerekir.

İlgili rehber: 2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri

İhtiyacınız olmayan yazılımlara para yatırmak

SEO çalışmaları yaparken para kaybetmenize neden olan durumlardan biri de ihtiyacınız olmayan yazılımlara para yatırmak olacaktır. Piyasada birçok farklı SEO yazılımı ve çözümü bulunmakta ve herbirinin kullanım amacı farklıdır. Bu sebeple de her yazılıma para harcamak ve hepsini aynı anda kullanmak yerine, sizin için faydalı olacak ve sizin amaçlarınıza hizmet edecek yazılımları belirlemeniz gerekir.

Aynı işlevi gören birden fazla yazılıma yatırım yapmanız SEO konusunda para kaybetmenize neden olacaktır. Bu sebeple de kullandığınız yazılımların da sayısını azaltarak maliyetlerinizi düşürebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve bunları...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi
Trendyol Mağaza Açmak Rehberi
E-ticaretin en önemli dinamiklerinden biri olan pazar yerleri, hem alıcı hem de satıcı için önemli avantajlar sunar. İnternetten satış yapanlar için Trendyol mağaza açma, satışları artırmak için önemli bir adımdır....
23 Eylül 2021
Markethinkers
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Gerilla pazarlama nedir, avantajları nelerdir? (Gerilla pazarlama örnekleri)
Son yıllarda özellikle birçok firmanın başvurduğu; markaya dikkat çekerek, marka bilinirliğini artırmak için yapılan gerilla pazarlama çalışmaları, hiç beklenmedik bir anda tüketicilerin karşısına çıkması ve yaratıcı...
7 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın