Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları

25 Nisan 2019
Sinan Oypan

SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin de bu güncellemere ayak uydurarak, kendi SEO çalışmalarınızı düzenlemeniz gerekir. Aksi takdirde bir zamanlar doğru bir şekilde size hizmet eden SEO çalışmaları, güncellenmediği taktirde size para kaybettirebilir.

Bununla beraber SEO çalışmalarında genel olarak da yanlış yapılan ve firmaların para kaybetmesine neden olan çalışmalar bulunuyor. Bu hataları da bu rehberimizde ele alacağız.

Amaçları en başta belirlememek

SEO çalışmalarında, en baştan amaçların belirlenmemesi, yanlış metriklerin takibine ve yanlış uygulamaların yapılmasına neden olur. Bu da zaman içerisinde hem beklenen sonuçları getirmez hem de yapılan yatırımların boşa gitmesine neden olabilir.

Özellikle şirket içerisinde yönetimin birden fazla fikrinin olması ve herbirinin farklı bir beklentisinin olması, yanlış stratejilerin ve asıl amacın dışarısında çalışmaların yapılmasına neden olabilir.

Bu nedenle de SEO çalışmaları için asıl hedeflerin belirlenmesi ve tüm çalışmaların ve stratejilerin bu doğrultuda belirlenmesi oldukça önemlidir.

Yanlış metrikler üzerine odaklanmak

SEO çalışmalarında para kaybedilmesine neden olan durumlardan biri de yanlış metriklerin üzerinde durulmasıdır. Yanlış metriklerin takibi de bir önceki maddede belirttiğimiz gibi hedeflerin doğru bir şekilde belirlenmemiş olmasından kaynaklanır.

Bu nedenle de öncelikle amaçlarınızı belirleyerek, sonrasında da ölçümlemeniz gereken metrikleri belirlemeniz gerekir. Böylelikle çalışmalarınızın verimini daha iyi ve doğru bir şekilde ölçümlemeye başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?

Dönemsel planlarınızın olmayışı

Bir strateji ve plan olmadan, SEO çalışmaları beklediğiniz sonuçları size vermeyecektir. Rastgele yapılan, amaçlara hizmet etmeyen uygulamalara yatırım yapmak para ve zaman kaybedilmesine neden olacaktır.

Belli bir strateji ve plan doğrultusunda ilerleyerek, bu planlarınızı dönemsel olarak hazırlamalısınız. Aşağıdaki rehberimizi inceleyerek bu konu hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma

Belli bir içerik kaynağının olmaması

E-ticaret sitelerinin en çok sıkıntı yaşadığı ve yapmaktan kaçındığı durumlardan biri de yeterli içerik kaynağının olmayışıdır. Ürün ya da varış sayfalarının yanı sıra blog içeriklerinin limitli olması SEO çalışmalarından alınacak olan verimin düşmesine neden olur.

Bu nedenle iyi bir içerik stratejisine yatırım yapmanız önemlidir. Üretici firmaların içeriklerini kullanmak ve ürün sayfalarına ekstra içerik eklememek, orijinal içerik konusunda eksik olmanıza neden olur. Birçok firma bu metinleri kullandığı için, yaptığınız çalışmaların etkisi oldukça düşük olacaktır.

E-ticaret sitenizde orijinal metinler kullanmanız ve düzenli olarak içerik üreterek sitenizi güncellemeniz de sayfa değeriniz ve SEO çalışmaları için oldukça önemlidir. Bu nedenle de blog çalışmalarına yatırım yaparak sitenizdeki içerik sayısını artırmanız önemlidir.

İçerik pazarlama çalışmalarına yatırım yapmalı ve uzun vadeli bir içerik strateji oluşturarak e-ticaret sitenize düzenli içerik girişi yapmalısınız. Bunun yanı sıra ürün sayfaları üzerinde de ürünlerle ilgili orijinal içerikler üretmeniz, bu sayfaların daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur.

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları

Zamanı geçmiş olan taktikleri uygulamak

SEO çalışmaları yaparken, zamanı geçmiş olan taktikleri uygulamak hem para kaybetmenize hem de sitenizin doğru bir şekilde indesklenmemesine hatta ceza almasına neden olabilir. Bu nedenle de güncel SEO çalışmalarına yatırım yaparak, çalışmalarınızı düzenli olarak gözden geçirerek yapmalısınız.

Arama motorlarında eskiden geçerli olan; ancak artık geçerli olmayan birçok taktik bulunuyor. Belli bir dönem bunlardan da yararlanmış olabilirsiniz; ancak zaman içerisindeki güncellemelere ayak uydurarak, siteniz üzerinde bu taktikleri değiştirerek geliştirmeniz gerekir.

İlgili rehber: 2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri

İhtiyacınız olmayan yazılımlara para yatırmak

SEO çalışmaları yaparken para kaybetmenize neden olan durumlardan biri de ihtiyacınız olmayan yazılımlara para yatırmak olacaktır. Piyasada birçok farklı SEO yazılımı ve çözümü bulunmakta ve herbirinin kullanım amacı farklıdır. Bu sebeple de her yazılıma para harcamak ve hepsini aynı anda kullanmak yerine, sizin için faydalı olacak ve sizin amaçlarınıza hizmet edecek yazılımları belirlemeniz gerekir.

Aynı işlevi gören birden fazla yazılıma yatırım yapmanız SEO konusunda para kaybetmenize neden olacaktır. Bu sebeple de kullandığınız yazılımların da sayısını azaltarak maliyetlerinizi düşürebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlamada kullanabileceğiniz blog fikirleri
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken blog fikirleri hazırlamanız, uzun vadede e-ticaret siteniz için daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Farklı blog fikirleri üzerinde durarak hem tüketicilere farklı şekillerde...
12 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?
Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları...
12 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan