Pandemide internette en çok satan ürünler

26 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan

E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek tüketiciler tarafından en çok satanlar listesinde yer alabilecek birkaç sektörü ve ürün fikrini birlikte paylaşmak istedik.

Öncelikle internette en çok satılan ürünler konusu oldukça çeşitlilik barındırıyor. E-ticaret pazarı her sektörden, her ürüne talebin olduğu bir pazar. Bu yazımızda “internette ne satabilirim” diye düşünen kişilere fikir olabilecek sektörlerden sadece birkaçına değineceğimizi bilmenizi isteriz.

Şimdi 7 aylık pandemi döneminde tüketiciler tarafından online alışverişi en çok yapılan birkaç sektör ve ürüne göz atalım;

Mobilya, ev tekstili, dekorasyon ürünleri

Mobilya sektörü, ev tekstili ve dekorasyon ürünleri pandemi boyunca sipariş sayısını ve satış hacmini istikrarla artıran bir sektör olarak karşımıza çıkıyor.

İzole olduğumuz günlerden itibaren, normalleşme döneminde de olsak şüphesiz artık evde geçirdiğimiz süre arttı. Evden çalışma sürecinin birçok firma için devam ettiği dönemde, evde konforlu bir çalışma ortamı oluşturmak isteyen tüketiciler çalışma masası, çalışma koltuğu gibi ürünleri satın almayı sürdürüyor.

Tüketiciler yaşam alanlarını daha konforlu ve yaşanabilir bir hale getirmek için mobilya sektöründe ihtiyaçları olan ürünleri online sipariş ediyor. Özellikle pandemi boyunca artık daha sık evde vakit geçirmeye başlayan tüketiciler için yaşam alanlarını güzelleştirmek daha yaşanabilir bir hale getirmek için mobilya, dekorasyon ve ev tekstili sektörüne dair ürünler internette en çok satılan ürünler arasında yer alıyor.

Giyim tekstili - Tesettür giyim ürünleri

Giyim tekstil sektörü pandemide canlılığını kaybetmeden talebi artan sektörler arasında. Mart ayının başlarında ev kıyafeti, pijama takımı, eşofman takımı, terlik gibi rahat giyim ürünlerinde bir artış yaşanırken 7 aylık sürecin geneline bakıldığında giyim alanında her ürüne talep olduğunu söyleyebiliriz.

Tesettür giyim için ayrı bir parantez açmak istedik. Mart ayından bu yana “tesettür giyim” sektörü online alışveriş alanında sipariş ve satış hacmini artıran bir diğer alan arasında… İnternetten ne satabilirim diye düşünen işletme ya da girişimciler için tesettür giyim, giyim sektörünün önemli bir kısmını oluşturuyor. Türkiye’de büyük bir kesime hitap eden tesettür giyim pandemi boyunca e-ticaret pazarında önemli bir pay sağlıyor diyebiliriz.

İlgili rehber: İnternetten tişört satmak

İlgili rehber: Online kıyafet satma rehberi

Temizlik-hijyen ürünleri

Talebin her zaman yüksek olduğu temizlik ve hijyen kategorilerinde online satış corona virüs sürecinde büyük oranda arttı. Mart ayında; dezenfektan ürünlerinin satış adedi yüzde 5413’lük, ıslak mendil yüzde 55’lik, eldiven yüzde 286’lık bir değişime uğradı. Normalleşme döneminde de bu ürünler artık hayatımızın vazgeçilmez rutin ürünleri olarak yerini koruyor. Maske, dezenfektan, kolonya, hijyenik ürünler ve temizlik malzemeleri evimizin, ofisimizin, çantalarımızın, seyahatlerimizin dahası yaşamımızın her alanının bir parçası.

Kitap-yayınevi, hobi ürünleri, oyuncak

Online kitap satışı Mart- Temmuz boyunca satış hacmini ve sipariş hacmini artıran sektörler arasında yerini koruyor. Online kitap alışverişi Mart ayından bu yana keyifli vakit geçirmek, bir taraftan da eğitiminden geri kalmak istemeyenlerin tercihi oluyor. Bu dönemde tüketiciler; ilgi alanına giren, çok satanlar arasında yer alan kitapları online olarak sipariş ediyor.

Hobi ürünleri, çocuklar için eğitici kitaplar, kutu oyunları, oyuncak gibi kategoriler de 7 aydır sıkça satın alınıyor. Dijital oyunlar, oyun konsolları, oyun bilgisayarları da Türkiye’de en çok aratılan ve satın alınan ürünler arasında yer alıyor. İnternette en çok satan ürünler konusundaki arayışınızda önümüzdeki süreç için e-ticaret dünyasına siz de bu ürünlerle dahil olabilirsiniz.

İlgili rehber: İnternetten kitap satışı yapmak için bilinmesi gerekenler

Otomotiv - yedek parça

Geride bıraktığımız 7 aylık süreçte çoğunlukla evde izole olsak da hiç tahmin etmediğimiz sektörler e-ticaret pazarında öne çıkıyor. Otomotiv ve yedek parça sektörü e-ticaret pazarında önemli bir paya sahip. Verilere bakıldığında tüketicilerin bu alandaki siparişlerini online olarak satın aldığı görülüyor.

Elektrik, elektronik, hırdavat, yapı market

Tüketiciler elektrik-elektronik, hırdavat ve yapı market ürünlerine de 7 aylık dönemde de ilgi göstermeye devam etti. Sektör satış hacmini ve sipariş oranını her ay artırmayı başardı. Siz de internetten ürün satmak için bu sektöre yönelerek e-ticaret pazarında yerinizi alabilirsiniz.

Av-kamp-outdoor ürünleri

Evde izole kaldığımız kış ayından çıkarken normalleşme adımlarının etkisiyle stresten ve ev ortamından uzaklaşmak isteyen kişiler izole bir tatil geçirmek için av-kamp-outdoor ürünlerini tercih etti. Bu sene kamp alanları dolup taşarken her yaş grubundan kişilerin kamp tatilini tercih ettiği görüldü. İzole bir tatil geçirmek isteyen tüketiciler outdoor malzemelerini online olarak sipariş etmeyi sürdürüyor.

Spor malzemeleri

Pandemi yaşam tarzımızı büyük oranda değiştirirken spora daha çok ihtiyacımız olan bir dönemden geçiyoruz. Tüketiciler hareketsiz kalmamak amacıyla evde spora yöneliyor ve spor malzemesi ihtiyaçlarını internetten satın alıyor.

Isıtma-Soğutma ürünleri

Pandemi gölgesinde bir kış geçirdik ve pandemi gölgesinde bir yazı da geride bırakmaya hazırlanıyoruz. Tüketiciler yaşam alanlarında sıklıkla tercih ettikleri ısıtma-soğutma ürünlerine yaz-kış ihtiyaç duyuyor ve internetten sipariş veriyor. 7 aylık döneme bakıldığında satış ve sipariş hacmini artırmayı başaran ısıtma-soğutma sektörü e-ticaret pazarının önemli bir payını oluşturuyor.

Beyaz eşya, ev aletleri

Pandemi boyunca beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörü de satış ve sipariş oranını artıran sektörlerde yerini koruyor. Tüketiciler işlerini kolaylaştıracak ev aletlerini sıklıkla online mağazalardan satın alıyor. Bunun yanında beyaz eşya sektörü de online alışverişe tam adapte olarak tüketicilerin güvenle sipariş ettiği ürünler arasında yer alıyor.

Gıda ürünleri

Mart ayından itibaren belki online alışverişi hiç deneyimlememiş kişiler bile özellikle gıda sektöründe e-ticareti kullandı. Elbette sonrasında gıdanın yanına yukarıda saydığımız ve daha birçok sektör dahil oldu. Pandemiyle birlikte gelen kısıtlamalarla tüketiciler gıda ürünleri olarak en çok bakliyat, makarna, ekmek, konserve ürünleri tercih etti.

Stok alışveriş anlayışıyla hareket eden tüketiciler 7 aydır gıdaya dair tüm ihtiyaçlarını online alışverişten sağlıyor. Online alışveriş yıllardır pek çok tüketici tarafından kullanılıyor. Pandeminin etkisiyle bu oran artarken, yapılan analizlere göre; pandemi sonrasında da online alışverişe olan talep sürecek.

Temel ihtiyaçlarını karşılamak için online alışverişe yönelen tüketiciler temassız ve güvenli e-ticareti iyiden iyiye benimsedi. Sektördeki boşluğun da anlaşıldığı süreç birçok fiziki market zincirinin e-ticarete geçmesini sağladı. Siz de fiziki süpermarketinizi online’a taşıyın.

Bebek-Çocuk ürünleri

Dinamik bir sektör olan bebek-çocuk sektörü pandemi döneminde var olan canlılığını koruyarak online talebin de arttığı bir sektör. Özellikle sürekli alınması gereken ihtiyaçlara sahip olan bebek ve çocukların ihtiyaçlarını karşılamak için ebeveynler güvenli bir şekilde online alışverişi tercih ediyor.

İlgili Rehber: Online bebek mağazası açmak

Odaklanmak istediğiniz sektörü seçin ve e-ticarete başlayın!

Bugün sizlere Mart ayından bu yana mücadele ettiğimiz pandeminin e-ticaret sektörüne yansımalarından bahsettik. Her sektörü içinde barındıran, her ürüne talebin olduğu e-ticaret pazarı pandemiyle birlikte daha çok kullanılmaya başlandı. Hızlı bir büyüme gösteren sektörde yerini almak isteyenler için internette en çok satılan ürünler 2020 listesi hazırladık. Liste elbette çok uzun. Daha sonraki yazılarımızda yer vermeye devam edeceğiz. Bu genel listeyi siz iş planınıza göre özelleştirerek daha niş bir ürüne odaklanabilirsiniz ya da genel bir sektörden ürünleri online mağazanızda satabilirsiniz. Tek yapmanız gereken e-ticarete geç kalmadan adım atmak.

IdeaSoft’un e-ticaret siteniz için sunduğu hizmetleri görmek isterseniz aşağıdaki linkten 15 gün boyunca hizmetlerimizi denemenizi tavsiye ederiz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı...
3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada kaliteli bir müşteri destek hizmeti nasıl verilir?
Sosyal mecralar, müşteri destek hizmeti vermek için oldukça etkili alanlardır. Tüketicilerle, hızlı bir şekilde iletişim kurabilme, onlardan geri bildirimler alabilme ve onların yaşadıkları sorunları görebilmek için, bu...
18 Ekim 2016
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 2. Bölüm
Dünkü yazımızda video ekipmanları ve planlama üzerinde durmuştuk. Yazı serimizin bugünkü bölümünde ise video çekim teknikleri ve çekim yaparken özellikle dikkat etmeniz gereken konuları ele alıyor olacağız. Serinin ilk...
18 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan