Pandemide internette en çok satan ürünler

26 Ağustos 2020
IdeaSoft
Pandemide internette en çok satan ürünler

E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek tüketiciler tarafından en çok satanlar listesinde yer alabilecek birkaç sektörü ve ürün fikrini birlikte paylaşmak istedik.

Öncelikle internette en çok satılan ürünler konusu oldukça çeşitlilik barındırıyor. E-ticaret pazarı her sektörden, her ürüne talebin olduğu bir pazar. Bu yazımızda “internette ne satabilirim” diye düşünen kişilere fikir olabilecek sektörlerden sadece birkaçına değineceğimizi bilmenizi isteriz.

Şimdi 7 aylık pandemi döneminde tüketiciler tarafından online alışverişi en çok yapılan birkaç sektör ve ürüne göz atalım;

Mobilya, ev tekstili, dekorasyon ürünleri

Mobilya sektörü, ev tekstili ve dekorasyon ürünleri pandemi boyunca sipariş sayısını ve satış hacmini istikrarla artıran bir sektör olarak karşımıza çıkıyor.

İzole olduğumuz günlerden itibaren, normalleşme döneminde de olsak şüphesiz artık evde geçirdiğimiz süre arttı. Evden çalışma sürecinin birçok firma için devam ettiği dönemde, evde konforlu bir çalışma ortamı oluşturmak isteyen tüketiciler çalışma masası, çalışma koltuğu gibi ürünleri satın almayı sürdürüyor.

Tüketiciler yaşam alanlarını daha konforlu ve yaşanabilir bir hale getirmek için mobilya sektöründe ihtiyaçları olan ürünleri online sipariş ediyor. Özellikle pandemi boyunca artık daha sık evde vakit geçirmeye başlayan tüketiciler için yaşam alanlarını güzelleştirmek daha yaşanabilir bir hale getirmek için mobilya, dekorasyon ve ev tekstili sektörüne dair ürünler internette en çok satılan ürünler arasında yer alıyor.

Giyim tekstili - Tesettür giyim ürünleri

Giyim tekstil sektörü pandemide canlılığını kaybetmeden talebi artan sektörler arasında. Mart ayının başlarında ev kıyafeti, pijama takımı, eşofman takımı, terlik gibi rahat giyim ürünlerinde bir artış yaşanırken 7 aylık sürecin geneline bakıldığında giyim alanında her ürüne talep olduğunu söyleyebiliriz.

Tesettür giyim için ayrı bir parantez açmak istedik. Mart ayından bu yana “tesettür giyim” sektörü online alışveriş alanında sipariş ve satış hacmini artıran bir diğer alan arasında… İnternetten ne satabilirim diye düşünen işletme ya da girişimciler için tesettür giyim, giyim sektörünün önemli bir kısmını oluşturuyor. Türkiye’de büyük bir kesime hitap eden tesettür giyim pandemi boyunca e-ticaret pazarında önemli bir pay sağlıyor diyebiliriz.

İlgili rehber: İnternetten tişört satmak

İlgili rehber: Online kıyafet satma rehberi

Temizlik-hijyen ürünleri

Talebin her zaman yüksek olduğu temizlik ve hijyen kategorilerinde online satış corona virüs sürecinde büyük oranda arttı. Mart ayında; dezenfektan ürünlerinin satış adedi yüzde 5413’lük, ıslak mendil yüzde 55’lik, eldiven yüzde 286’lık bir değişime uğradı. Normalleşme döneminde de bu ürünler artık hayatımızın vazgeçilmez rutin ürünleri olarak yerini koruyor. Maske, dezenfektan, kolonya, hijyenik ürünler ve temizlik malzemeleri evimizin, ofisimizin, çantalarımızın, seyahatlerimizin dahası yaşamımızın her alanının bir parçası.

Kitap-yayınevi, hobi ürünleri, oyuncak

Online kitap satışı Mart- Temmuz boyunca satış hacmini ve sipariş hacmini artıran sektörler arasında yerini koruyor. Online kitap alışverişi Mart ayından bu yana keyifli vakit geçirmek, bir taraftan da eğitiminden geri kalmak istemeyenlerin tercihi oluyor. Bu dönemde tüketiciler; ilgi alanına giren, çok satanlar arasında yer alan kitapları online olarak sipariş ediyor.

Hobi ürünleri, çocuklar için eğitici kitaplar, kutu oyunları, oyuncak gibi kategoriler de 7 aydır sıkça satın alınıyor. Dijital oyunlar, oyun konsolları, oyun bilgisayarları da Türkiye’de en çok aratılan ve satın alınan ürünler arasında yer alıyor. İnternette en çok satan ürünler konusundaki arayışınızda önümüzdeki süreç için e-ticaret dünyasına siz de bu ürünlerle dahil olabilirsiniz.

İlgili rehber: İnternetten kitap satışı yapmak için bilinmesi gerekenler

Otomotiv - yedek parça

Geride bıraktığımız 7 aylık süreçte çoğunlukla evde izole olsak da hiç tahmin etmediğimiz sektörler e-ticaret pazarında öne çıkıyor. Otomotiv ve yedek parça sektörü e-ticaret pazarında önemli bir paya sahip. Verilere bakıldığında tüketicilerin bu alandaki siparişlerini online olarak satın aldığı görülüyor.

Elektrik, elektronik, hırdavat, yapı market

Tüketiciler elektrik-elektronik, hırdavat ve yapı market ürünlerine de 7 aylık dönemde de ilgi göstermeye devam etti. Sektör satış hacmini ve sipariş oranını her ay artırmayı başardı. Siz de internetten ürün satmak için bu sektöre yönelerek e-ticaret pazarında yerinizi alabilirsiniz.

Av-kamp-outdoor ürünleri

Evde izole kaldığımız kış ayından çıkarken normalleşme adımlarının etkisiyle stresten ve ev ortamından uzaklaşmak isteyen kişiler izole bir tatil geçirmek için av-kamp-outdoor ürünlerini tercih etti. Bu sene kamp alanları dolup taşarken her yaş grubundan kişilerin kamp tatilini tercih ettiği görüldü. İzole bir tatil geçirmek isteyen tüketiciler outdoor malzemelerini online olarak sipariş etmeyi sürdürüyor.

Spor malzemeleri

Pandemi yaşam tarzımızı büyük oranda değiştirirken spora daha çok ihtiyacımız olan bir dönemden geçiyoruz. Tüketiciler hareketsiz kalmamak amacıyla evde spora yöneliyor ve spor malzemesi ihtiyaçlarını internetten satın alıyor.

Isıtma-Soğutma ürünleri

Pandemi gölgesinde bir kış geçirdik ve pandemi gölgesinde bir yazı da geride bırakmaya hazırlanıyoruz. Tüketiciler yaşam alanlarında sıklıkla tercih ettikleri ısıtma-soğutma ürünlerine yaz-kış ihtiyaç duyuyor ve internetten sipariş veriyor. 7 aylık döneme bakıldığında satış ve sipariş hacmini artırmayı başaran ısıtma-soğutma sektörü e-ticaret pazarının önemli bir payını oluşturuyor.

Beyaz eşya, ev aletleri

Pandemi boyunca beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörü de satış ve sipariş oranını artıran sektörlerde yerini koruyor. Tüketiciler işlerini kolaylaştıracak ev aletlerini sıklıkla online mağazalardan satın alıyor. Bunun yanında beyaz eşya sektörü de online alışverişe tam adapte olarak tüketicilerin güvenle sipariş ettiği ürünler arasında yer alıyor.

Gıda ürünleri

Mart ayından itibaren belki online alışverişi hiç deneyimlememiş kişiler bile özellikle gıda sektöründe e-ticareti kullandı. Elbette sonrasında gıdanın yanına yukarıda saydığımız ve daha birçok sektör dahil oldu. Pandemiyle birlikte gelen kısıtlamalarla tüketiciler gıda ürünleri olarak en çok bakliyat, makarna, ekmek, konserve ürünleri tercih etti.

Stok alışveriş anlayışıyla hareket eden tüketiciler 7 aydır gıdaya dair tüm ihtiyaçlarını online alışverişten sağlıyor. Online alışveriş yıllardır pek çok tüketici tarafından kullanılıyor. Pandeminin etkisiyle bu oran artarken, yapılan analizlere göre; pandemi sonrasında da online alışverişe olan talep sürecek.

Temel ihtiyaçlarını karşılamak için online alışverişe yönelen tüketiciler temassız ve güvenli e-ticareti iyiden iyiye benimsedi. Sektördeki boşluğun da anlaşıldığı süreç birçok fiziki market zincirinin e-ticarete geçmesini sağladı. Siz de fiziki süpermarketinizi online’a taşıyın.

Bebek-Çocuk ürünleri

Dinamik bir sektör olan bebek-çocuk sektörü pandemi döneminde var olan canlılığını koruyarak online talebin de arttığı bir sektör. Özellikle sürekli alınması gereken ihtiyaçlara sahip olan bebek ve çocukların ihtiyaçlarını karşılamak için ebeveynler güvenli bir şekilde online alışverişi tercih ediyor.

İlgili Rehber: Online bebek mağazası açmak

Odaklanmak istediğiniz sektörü seçin ve e-ticarete başlayın!

Bugün sizlere Mart ayından bu yana mücadele ettiğimiz pandeminin e-ticaret sektörüne yansımalarından bahsettik. Her sektörü içinde barındıran, her ürüne talebin olduğu e-ticaret pazarı pandemiyle birlikte daha çok kullanılmaya başlandı. Hızlı bir büyüme gösteren sektörde yerini almak isteyenler için internette en çok satılan ürünler 2020 listesi hazırladık. Liste elbette çok uzun. Daha sonraki yazılarımızda yer vermeye devam edeceğiz. Bu genel listeyi siz iş planınıza göre özelleştirerek daha niş bir ürüne odaklanabilirsiniz ya da genel bir sektörden ürünleri online mağazanızda satabilirsiniz. Tek yapmanız gereken e-ticarete geç kalmadan adım atmak.

IdeaSoft’un e-ticaret siteniz için sunduğu hizmetleri görmek isterseniz aşağıdaki linkten 15 gün boyunca hizmetlerimizi denemenizi tavsiye ederiz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
SEO ve strateji geliştirmede negatif yorumları nasıl kullanabilirsiniz?
Negatif yorumlar genellikle e-ticaret firmalarının istemedikleri birşeydir. Ancak doğru açıdan bakıldığında olumsuz yorumlar e-ticaret firmalarına yeni stratejler geliştirme de bir hayli yardımcı olabilir. Tüketicilerin ürün ve...
7 Eylül 2018
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan