Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma alanlarının kapatılması nedeniyle fiziki mağazalar ekonomik olarak çok ciddi bir darbe aldı. Ancak e-ticaret firmaları bu süreçte internetten satış yapabildikleri için daha az yara aldılar. İşinizi internete taşımak, pandemi sürecinde de satış yapabilmenize olanak tanıdığı için uzun vadede şirketinizin ayakta kalabilmesi için önemlidir. Pandemi ve sonrasında e-ticarete geçmenin önemi hakkında bilgi almak isterseniz bu konuyu aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde ele almaktayız.

İlgili rehber: Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?

E-ticarete yatırım yapmak için bir takım çalışmaları yapmanız gerekmekte. Ancak bu çalışmalar gözünüzü korkutmasın. Günümüzde işinizi internete taşımak bir hayli kolaylaştığı için, hızlı bir şekilde e-ticaret sitenizi oluşturarak, internetten satışlara da başlayabilirsiniz. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken noktaları da bu rehberimizde ele alacağız.

Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

Alan adı ve hosting seçimi

Fiziki mağazanızı internete taşımak için öncelikli olarak alan adınızı almalı ve hosting seçiminizi yapmalısınız. Web sitenizi barındıracağınız sunucu seçimi oldukça önemlidir. Güvenli ve kapasitesi artırılabilir bir hosting seçimi yapmanız ilk etapta gereklidir.

İlgili rehber: Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Zaman içerisinde yaptığınız çalışmalar nedeniyle sitenizin altyapısını büyütmeniz gerekebilir. Bununla beraber internetten satışlarda tüketicilere güven vermeniz önemlidir. Bu sebeple de güvenilir bir hosting firması ile çalışmanız, bu süreçte müşterilerinizi ve sizi mağdur etmeyecektir.

İlgili rehber: E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

Altyapı seçimi

Alan adı ve hosting seçimi sürecin ilk adımı olsa da e-ticarete yatırım yapmak için güvenilir bir altyapı seçimi de yapmanız gerekmekte. Ücretsiz yazılımlar, firmaya özel geliştirilmiş kodlamalar ve hazır e-ticaret paketleri bu süreçte e-ticaret sitenizin altyapısı için kullanılabilir. Herbir alternatifin kendine has avantaj ve dezavantajları bulunmakta.

Ücretsiz yazılımlar, başlangıçta ücretsiz olsa da işinizi geliştirmeye çalıştığınızda üçüncü parti yazılımlara ihtiyaç duyarsınız ve bunlar da ek maliyetler çıkartır. Firmaya özel yapılan kodlamaların yapılması istenilen özelliklere göre zaman alabilir ve istenilen özelliklere göre maliyetler artacaktır. Bunun yanı sıra site bakımı, güncellemesi gibi çalışmalar için de düzenli olarak ödemeler yapmanız gerekir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Hazır e-ticaret altyapı paketleri ise size birçok özelliği tek bir pakette sunar ve herhangi bir kodlama veya tasarım bilgisi olmadan kısa süre içerisinde e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. İşin arkaplandaki teknik kısmıyla ilgilenmeden, sadece işinize odaklanabildiğiniz için de daha hızlı dönüşler alırsınız. Fiyatların sabit olması nedeniyle de farklı özellikler için ek ücretler ödemenize gerek kalmaz. Özel kargo anlaşmaları, Sanal POS çözümleri gibi özel hizmetler sayesinde de daha avantajlı fiyatlarla e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Depo ve stok yönetimi

Fiziki mağazadan e-ticarete yatırım yapmak için üzerinde durmanız gereken konulardan biri de depo ve stok yönetimidir. İnternetten satış yapmaya başladığınızda, depo yönetiminizi iyi yapmanız ve internet satılacak ürünler için belli stoklar belirlemeniz gerekir. Fiziki mağazanız haricinde de ürünler satılacağı için internetten satışlar için belli stok adetleri oluşturmanız ve depo yönetiminizi bu şekilde yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Depo yönetiminde en sık karşılaşılan sorunlar

İnternette sattığınız ürünlerin deponuzda stoğu olması ve bu stoğun site üzerinde de güncel bir şekilde belirtilmesi önemlidir. Stoğu olmayan ürünleri sattığınızda müşteri memnuniyeti düşer ve firmanızla ilgili şikayetler oluşmaya başlar. Bu marka imajınızı ciddi şekilde zedeleyeceği için üzerinde durmanız gereken bir konudur.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi oluşturun

İnternetten satışları artırabilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarına da yatırım yapmak gereklidir. Pazarlama ve reklam çalışmaları olmadan e-ticaret sitenizi tanıtamaz ve tüketicilere ulaşamazsınız. Kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisi geliştirmeniz bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler

Rakipleriniz bu çalışmaları aktif bir şekilde yapacağı için sizin de belli bir plan oluşturmanız ve bu çalışmalar için bir bütçe ayırmanız bir hayli önemlidir. Pazarlama bütçenizi verimli kullanabilmeniz için stratejinizi belirlemeniz gerekir. Bu nedenle de etkili bir dijital pazarlama stratejisi oluşturarak, çalışmalarınızı belli bir plan dahilinde yapmalısınız.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Bu işin belli bir mesai gerektirdiğini unutmayın

İşinizi internete taşımak ve bir e-ticaret sitesi açmak kolay olsa da e-ticaret site yönetimi için de yatırım yapmak gerekir. Buradaki işlerin de takibinin yapılması gerekir ve bu belli bir mesai gerektirmektedir. Bu nedenle de internetten satışlara başlamadan önce bu işin belli bir mesai gerektirdiğini bilmeniz gerekir.

E-ticaret sitenizi kendiniz de gün içerisinde yönetebileceğiniz gibi bu iş ile ilgilnecek bir personel alımı yapabilirsiniz. E-ticaret site yönetiminin yanı sıra dijital pazarlama çalışmaları da olacağı için bu işe odaklanacak bir ya da daha fazla çalışanınız olması, alacağınız verimi artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up kullanımlarında özellikle dikkat etmeniz gereken unsurlar
Pop-up’lar e-ticaret şirketlerinin sıklıkla kullandığı araçlardan biri. E-posta liste aboneliği ya da yeni kampanya ve fırsatları duyurmak için kullanılan bu araçlar, bir kullanıcı siteyi ziyaret ettiğinde otomatik olarak yeni...
23 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin