Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma alanlarının kapatılması nedeniyle fiziki mağazalar ekonomik olarak çok ciddi bir darbe aldı. Ancak e-ticaret firmaları bu süreçte internetten satış yapabildikleri için daha az yara aldılar. İşinizi internete taşımak, pandemi sürecinde de satış yapabilmenize olanak tanıdığı için uzun vadede şirketinizin ayakta kalabilmesi için önemlidir. Pandemi ve sonrasında e-ticarete geçmenin önemi hakkında bilgi almak isterseniz bu konuyu aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde ele almaktayız.

İlgili rehber: Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?

E-ticarete yatırım yapmak için bir takım çalışmaları yapmanız gerekmekte. Ancak bu çalışmalar gözünüzü korkutmasın. Günümüzde işinizi internete taşımak bir hayli kolaylaştığı için, hızlı bir şekilde e-ticaret sitenizi oluşturarak, internetten satışlara da başlayabilirsiniz. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken noktaları da bu rehberimizde ele alacağız.

Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

Alan adı ve hosting seçimi

Fiziki mağazanızı internete taşımak için öncelikli olarak alan adınızı almalı ve hosting seçiminizi yapmalısınız. Web sitenizi barındıracağınız sunucu seçimi oldukça önemlidir. Güvenli ve kapasitesi artırılabilir bir hosting seçimi yapmanız ilk etapta gereklidir.

İlgili rehber: Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Zaman içerisinde yaptığınız çalışmalar nedeniyle sitenizin altyapısını büyütmeniz gerekebilir. Bununla beraber internetten satışlarda tüketicilere güven vermeniz önemlidir. Bu sebeple de güvenilir bir hosting firması ile çalışmanız, bu süreçte müşterilerinizi ve sizi mağdur etmeyecektir.

İlgili rehber: E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

Altyapı seçimi

Alan adı ve hosting seçimi sürecin ilk adımı olsa da e-ticarete yatırım yapmak için güvenilir bir altyapı seçimi de yapmanız gerekmekte. Ücretsiz yazılımlar, firmaya özel geliştirilmiş kodlamalar ve hazır e-ticaret paketleri bu süreçte e-ticaret sitenizin altyapısı için kullanılabilir. Herbir alternatifin kendine has avantaj ve dezavantajları bulunmakta.

Ücretsiz yazılımlar, başlangıçta ücretsiz olsa da işinizi geliştirmeye çalıştığınızda üçüncü parti yazılımlara ihtiyaç duyarsınız ve bunlar da ek maliyetler çıkartır. Firmaya özel yapılan kodlamaların yapılması istenilen özelliklere göre zaman alabilir ve istenilen özelliklere göre maliyetler artacaktır. Bunun yanı sıra site bakımı, güncellemesi gibi çalışmalar için de düzenli olarak ödemeler yapmanız gerekir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Hazır e-ticaret altyapı paketleri ise size birçok özelliği tek bir pakette sunar ve herhangi bir kodlama veya tasarım bilgisi olmadan kısa süre içerisinde e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. İşin arkaplandaki teknik kısmıyla ilgilenmeden, sadece işinize odaklanabildiğiniz için de daha hızlı dönüşler alırsınız. Fiyatların sabit olması nedeniyle de farklı özellikler için ek ücretler ödemenize gerek kalmaz. Özel kargo anlaşmaları, Sanal POS çözümleri gibi özel hizmetler sayesinde de daha avantajlı fiyatlarla e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Depo ve stok yönetimi

Fiziki mağazadan e-ticarete yatırım yapmak için üzerinde durmanız gereken konulardan biri de depo ve stok yönetimidir. İnternetten satış yapmaya başladığınızda, depo yönetiminizi iyi yapmanız ve internet satılacak ürünler için belli stoklar belirlemeniz gerekir. Fiziki mağazanız haricinde de ürünler satılacağı için internetten satışlar için belli stok adetleri oluşturmanız ve depo yönetiminizi bu şekilde yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Depo yönetiminde en sık karşılaşılan sorunlar

İnternette sattığınız ürünlerin deponuzda stoğu olması ve bu stoğun site üzerinde de güncel bir şekilde belirtilmesi önemlidir. Stoğu olmayan ürünleri sattığınızda müşteri memnuniyeti düşer ve firmanızla ilgili şikayetler oluşmaya başlar. Bu marka imajınızı ciddi şekilde zedeleyeceği için üzerinde durmanız gereken bir konudur.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi oluşturun

İnternetten satışları artırabilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarına da yatırım yapmak gereklidir. Pazarlama ve reklam çalışmaları olmadan e-ticaret sitenizi tanıtamaz ve tüketicilere ulaşamazsınız. Kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisi geliştirmeniz bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler

Rakipleriniz bu çalışmaları aktif bir şekilde yapacağı için sizin de belli bir plan oluşturmanız ve bu çalışmalar için bir bütçe ayırmanız bir hayli önemlidir. Pazarlama bütçenizi verimli kullanabilmeniz için stratejinizi belirlemeniz gerekir. Bu nedenle de etkili bir dijital pazarlama stratejisi oluşturarak, çalışmalarınızı belli bir plan dahilinde yapmalısınız.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Bu işin belli bir mesai gerektirdiğini unutmayın

İşinizi internete taşımak ve bir e-ticaret sitesi açmak kolay olsa da e-ticaret site yönetimi için de yatırım yapmak gerekir. Buradaki işlerin de takibinin yapılması gerekir ve bu belli bir mesai gerektirmektedir. Bu nedenle de internetten satışlara başlamadan önce bu işin belli bir mesai gerektirdiğini bilmeniz gerekir.

E-ticaret sitenizi kendiniz de gün içerisinde yönetebileceğiniz gibi bu iş ile ilgilnecek bir personel alımı yapabilirsiniz. E-ticaret site yönetiminin yanı sıra dijital pazarlama çalışmaları da olacağı için bu işe odaklanacak bir ya da daha fazla çalışanınız olması, alacağınız verimi artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
Alibaba ve AliExpress Satış Yapmak Rehberi 2021
AliExpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / AliExpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing nedir ve e-ticaret firmaları bunu nasıl kullanabilir?
Affiliate marketing, internet üzerinden para kazanmak isteyen ya da e-ticaret sitesine daha fazla geri dönüşüm sağlamak isteyenlerin kullandığı pazarlama yöntemidir. Affiliate marketing ile, e-ticaret firmaları kendi ürünlerini...
20 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan