Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

7 Eylül 2020
Sinan Oypan

Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma alanlarının kapatılması nedeniyle fiziki mağazalar ekonomik olarak çok ciddi bir darbe aldı. Ancak e-ticaret firmaları bu süreçte internetten satış yapabildikleri için daha az yara aldılar. İşinizi internete taşımak, pandemi sürecinde de satış yapabilmenize olanak tanıdığı için uzun vadede şirketinizin ayakta kalabilmesi için önemlidir. Pandemi ve sonrasında e-ticarete geçmenin önemi hakkında bilgi almak isterseniz bu konuyu aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde ele almaktayız.

İlgili rehber: Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?

E-ticarete yatırım yapmak için bir takım çalışmaları yapmanız gerekmekte. Ancak bu çalışmalar gözünüzü korkutmasın. Günümüzde işinizi internete taşımak bir hayli kolaylaştığı için, hızlı bir şekilde e-ticaret sitenizi oluşturarak, internetten satışlara da başlayabilirsiniz. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken noktaları da bu rehberimizde ele alacağız.

Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

Alan adı ve hosting seçimi

Fiziki mağazanızı internete taşımak için öncelikli olarak alan adınızı almalı ve hosting seçiminizi yapmalısınız. Web sitenizi barındıracağınız sunucu seçimi oldukça önemlidir. Güvenli ve kapasitesi artırılabilir bir hosting seçimi yapmanız ilk etapta gereklidir.

İlgili rehber: Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Zaman içerisinde yaptığınız çalışmalar nedeniyle sitenizin altyapısını büyütmeniz gerekebilir. Bununla beraber internetten satışlarda tüketicilere güven vermeniz önemlidir. Bu sebeple de güvenilir bir hosting firması ile çalışmanız, bu süreçte müşterilerinizi ve sizi mağdur etmeyecektir.

İlgili rehber: E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

Altyapı seçimi

Alan adı ve hosting seçimi sürecin ilk adımı olsa da e-ticarete yatırım yapmak için güvenilir bir altyapı seçimi de yapmanız gerekmekte. Ücretsiz yazılımlar, firmaya özel geliştirilmiş kodlamalar ve hazır e-ticaret paketleri bu süreçte e-ticaret sitenizin altyapısı için kullanılabilir. Herbir alternatifin kendine has avantaj ve dezavantajları bulunmakta.

Ücretsiz yazılımlar, başlangıçta ücretsiz olsa da işinizi geliştirmeye çalıştığınızda üçüncü parti yazılımlara ihtiyaç duyarsınız ve bunlar da ek maliyetler çıkartır. Firmaya özel yapılan kodlamaların yapılması istenilen özelliklere göre zaman alabilir ve istenilen özelliklere göre maliyetler artacaktır. Bunun yanı sıra site bakımı, güncellemesi gibi çalışmalar için de düzenli olarak ödemeler yapmanız gerekir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Hazır e-ticaret altyapı paketleri ise size birçok özelliği tek bir pakette sunar ve herhangi bir kodlama veya tasarım bilgisi olmadan kısa süre içerisinde e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. İşin arkaplandaki teknik kısmıyla ilgilenmeden, sadece işinize odaklanabildiğiniz için de daha hızlı dönüşler alırsınız. Fiyatların sabit olması nedeniyle de farklı özellikler için ek ücretler ödemenize gerek kalmaz. Özel kargo anlaşmaları, Sanal POS çözümleri gibi özel hizmetler sayesinde de daha avantajlı fiyatlarla e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Depo ve stok yönetimi

Fiziki mağazadan e-ticarete yatırım yapmak için üzerinde durmanız gereken konulardan biri de depo ve stok yönetimidir. İnternetten satış yapmaya başladığınızda, depo yönetiminizi iyi yapmanız ve internet satılacak ürünler için belli stoklar belirlemeniz gerekir. Fiziki mağazanız haricinde de ürünler satılacağı için internetten satışlar için belli stok adetleri oluşturmanız ve depo yönetiminizi bu şekilde yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Depo yönetiminde en sık karşılaşılan sorunlar

İnternette sattığınız ürünlerin deponuzda stoğu olması ve bu stoğun site üzerinde de güncel bir şekilde belirtilmesi önemlidir. Stoğu olmayan ürünleri sattığınızda müşteri memnuniyeti düşer ve firmanızla ilgili şikayetler oluşmaya başlar. Bu marka imajınızı ciddi şekilde zedeleyeceği için üzerinde durmanız gereken bir konudur.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi oluşturun

İnternetten satışları artırabilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarına da yatırım yapmak gereklidir. Pazarlama ve reklam çalışmaları olmadan e-ticaret sitenizi tanıtamaz ve tüketicilere ulaşamazsınız. Kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisi geliştirmeniz bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler

Rakipleriniz bu çalışmaları aktif bir şekilde yapacağı için sizin de belli bir plan oluşturmanız ve bu çalışmalar için bir bütçe ayırmanız bir hayli önemlidir. Pazarlama bütçenizi verimli kullanabilmeniz için stratejinizi belirlemeniz gerekir. Bu nedenle de etkili bir dijital pazarlama stratejisi oluşturarak, çalışmalarınızı belli bir plan dahilinde yapmalısınız.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Bu işin belli bir mesai gerektirdiğini unutmayın

İşinizi internete taşımak ve bir e-ticaret sitesi açmak kolay olsa da e-ticaret site yönetimi için de yatırım yapmak gerekir. Buradaki işlerin de takibinin yapılması gerekir ve bu belli bir mesai gerektirmektedir. Bu nedenle de internetten satışlara başlamadan önce bu işin belli bir mesai gerektirdiğini bilmeniz gerekir.

E-ticaret sitenizi kendiniz de gün içerisinde yönetebileceğiniz gibi bu iş ile ilgilnecek bir personel alımı yapabilirsiniz. E-ticaret site yönetiminin yanı sıra dijital pazarlama çalışmaları da olacağı için bu işe odaklanacak bir ya da daha fazla çalışanınız olması, alacağınız verimi artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları kış sezonu için nasıl hazırlanmalı?
Kış sezonu yaklaşmaya başladı ve e-ticaret firmalarının bu sezonda ne gibi kampanyalar ve çalışmalar yapacaklarını şimdiden planlamaları gerekmekte. Ön hazırlık yapmanız, yoğun geçecek kış sezonunda daha fazla geri dönüş...
5 Eylül 2020
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan