Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

7 Eylül 2020
Sinan Oypan

Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma alanlarının kapatılması nedeniyle fiziki mağazalar ekonomik olarak çok ciddi bir darbe aldı. Ancak e-ticaret firmaları bu süreçte internetten satış yapabildikleri için daha az yara aldılar. İşinizi internete taşımak, pandemi sürecinde de satış yapabilmenize olanak tanıdığı için uzun vadede şirketinizin ayakta kalabilmesi için önemlidir. Pandemi ve sonrasında e-ticarete geçmenin önemi hakkında bilgi almak isterseniz bu konuyu aşağıdaki rehberimizde detaylı bir şekilde ele almaktayız.

İlgili rehber: Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?

E-ticarete yatırım yapmak için bir takım çalışmaları yapmanız gerekmekte. Ancak bu çalışmalar gözünüzü korkutmasın. Günümüzde işinizi internete taşımak bir hayli kolaylaştığı için, hızlı bir şekilde e-ticaret sitenizi oluşturarak, internetten satışlara da başlayabilirsiniz. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken noktaları da bu rehberimizde ele alacağız.

Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar

Alan adı ve hosting seçimi

Fiziki mağazanızı internete taşımak için öncelikli olarak alan adınızı almalı ve hosting seçiminizi yapmalısınız. Web sitenizi barındıracağınız sunucu seçimi oldukça önemlidir. Güvenli ve kapasitesi artırılabilir bir hosting seçimi yapmanız ilk etapta gereklidir.

İlgili rehber: Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?

Zaman içerisinde yaptığınız çalışmalar nedeniyle sitenizin altyapısını büyütmeniz gerekebilir. Bununla beraber internetten satışlarda tüketicilere güven vermeniz önemlidir. Bu sebeple de güvenilir bir hosting firması ile çalışmanız, bu süreçte müşterilerinizi ve sizi mağdur etmeyecektir.

İlgili rehber: E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

Altyapı seçimi

Alan adı ve hosting seçimi sürecin ilk adımı olsa da e-ticarete yatırım yapmak için güvenilir bir altyapı seçimi de yapmanız gerekmekte. Ücretsiz yazılımlar, firmaya özel geliştirilmiş kodlamalar ve hazır e-ticaret paketleri bu süreçte e-ticaret sitenizin altyapısı için kullanılabilir. Herbir alternatifin kendine has avantaj ve dezavantajları bulunmakta.

Ücretsiz yazılımlar, başlangıçta ücretsiz olsa da işinizi geliştirmeye çalıştığınızda üçüncü parti yazılımlara ihtiyaç duyarsınız ve bunlar da ek maliyetler çıkartır. Firmaya özel yapılan kodlamaların yapılması istenilen özelliklere göre zaman alabilir ve istenilen özelliklere göre maliyetler artacaktır. Bunun yanı sıra site bakımı, güncellemesi gibi çalışmalar için de düzenli olarak ödemeler yapmanız gerekir.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Hazır e-ticaret altyapı paketleri ise size birçok özelliği tek bir pakette sunar ve herhangi bir kodlama veya tasarım bilgisi olmadan kısa süre içerisinde e-ticaret sitenizi açabilirsiniz. İşin arkaplandaki teknik kısmıyla ilgilenmeden, sadece işinize odaklanabildiğiniz için de daha hızlı dönüşler alırsınız. Fiyatların sabit olması nedeniyle de farklı özellikler için ek ücretler ödemenize gerek kalmaz. Özel kargo anlaşmaları, Sanal POS çözümleri gibi özel hizmetler sayesinde de daha avantajlı fiyatlarla e-ticaret sitenizi kurabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Depo ve stok yönetimi

Fiziki mağazadan e-ticarete yatırım yapmak için üzerinde durmanız gereken konulardan biri de depo ve stok yönetimidir. İnternetten satış yapmaya başladığınızda, depo yönetiminizi iyi yapmanız ve internet satılacak ürünler için belli stoklar belirlemeniz gerekir. Fiziki mağazanız haricinde de ürünler satılacağı için internetten satışlar için belli stok adetleri oluşturmanız ve depo yönetiminizi bu şekilde yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Depo yönetiminde en sık karşılaşılan sorunlar

İnternette sattığınız ürünlerin deponuzda stoğu olması ve bu stoğun site üzerinde de güncel bir şekilde belirtilmesi önemlidir. Stoğu olmayan ürünleri sattığınızda müşteri memnuniyeti düşer ve firmanızla ilgili şikayetler oluşmaya başlar. Bu marka imajınızı ciddi şekilde zedeleyeceği için üzerinde durmanız gereken bir konudur.

İlgili rehber: E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler

Pazarlama ve reklam stratejilerinizi oluşturun

İnternetten satışları artırabilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarına da yatırım yapmak gereklidir. Pazarlama ve reklam çalışmaları olmadan e-ticaret sitenizi tanıtamaz ve tüketicilere ulaşamazsınız. Kapsamlı bir dijital pazarlama stratejisi geliştirmeniz bu süreçte oldukça önemlidir.

İlgili rehber: Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler

Rakipleriniz bu çalışmaları aktif bir şekilde yapacağı için sizin de belli bir plan oluşturmanız ve bu çalışmalar için bir bütçe ayırmanız bir hayli önemlidir. Pazarlama bütçenizi verimli kullanabilmeniz için stratejinizi belirlemeniz gerekir. Bu nedenle de etkili bir dijital pazarlama stratejisi oluşturarak, çalışmalarınızı belli bir plan dahilinde yapmalısınız.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Bu işin belli bir mesai gerektirdiğini unutmayın

İşinizi internete taşımak ve bir e-ticaret sitesi açmak kolay olsa da e-ticaret site yönetimi için de yatırım yapmak gerekir. Buradaki işlerin de takibinin yapılması gerekir ve bu belli bir mesai gerektirmektedir. Bu nedenle de internetten satışlara başlamadan önce bu işin belli bir mesai gerektirdiğini bilmeniz gerekir.

E-ticaret sitenizi kendiniz de gün içerisinde yönetebileceğiniz gibi bu iş ile ilgilnecek bir personel alımı yapabilirsiniz. E-ticaret site yönetiminin yanı sıra dijital pazarlama çalışmaları da olacağı için bu işe odaklanacak bir ya da daha fazla çalışanınız olması, alacağınız verimi artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan